Tamaşaçılara
Yeni il hədiyyəsi
Azərbaycan
Dövlət Akademik Opera
və Balet Teatrı aktyorlarının
"Şelkunçik”i
Hər Yeni il ərəfəsində, daha doğrusu, 31 dekabr - Dünya Azərbaycanlılarının Həmrəylik Günü ilə əlaqədar respublikanın mədəniyyət müəssisələrinin üzərinə daha çox xidmət göstərmək vəzifəsi düşür. Demək olar ki, bütünlüklə teatrların tamaşa salonları və mədəniyyət sarayları tamaşaçılarla dolub-boşalır.
Bu il də Mədəniyyət Nazirliyinin xüsusi proqram-layihəsi əsasında belə tədbirlər silsilə xarakter alıb. Mədəni-kütləvi tədbirlərin sayı əvvəlkilərdən xeyli çoxdur.
Azərbaycan Dövlət Akademik Opera və Balet Teatrı aktyorlarının da öz tamaşaçılarına hədiyyəsi Pyotr Çaykovskinin "Şelkunçik” baletidir. İkipərdəli, üçşəkilli bu əsərin seçilməsi heç də təsadüfi deyil. Çünki baleti yalnız nağılsevər balacalar deyil, həm də böyüklər sevir.
Əsərin maraqlı yaranma tarixçəsi var. "Şelkunçik”
dönə-dönə baxılan
tamaşadır. "Şelkunçik”
("Fındıqqıran”, "Qozqıran”) rus bəstəkarı Pyotr Çaykovskinin 1891-ci ildə
bəstələdiyi son baletdir.
Balaca alman qızı Klara Stalbaumun Yeni il hədiyyəsi
kimi aldığı fındıqsındıran oyuncağı
ilə bağlı yuxuları mövzusunda yazılıb. Mistik-nağıl janrında yazılan
əsər ilk dəfə
1892-ci ildə səhnələşdirilib.
"Şelkunçik” baleti Yeni il
şənlikləri ilə
eyniləşdirilib. O, dünyanın ən çox səhnələşdirilən
balet əsərlərindən
biridir.
"Yatmış gözəl”
baletinin bir il öncəki şöhrətini görən
Peterburqdakı Kral Teatrının ozamankı
rəhbəri İvan
Vsevolojski Aleksandr Dümanın "Fındıqsındıran”
nağılının yaxşı
balet əsəri ola biləcəyini
düşünür və
Krallıq Teatrının
balet rəhbəri, fransız əsilli məşhur xoreoqraf Marius
Petipadan bir balet yaratmasını xahiş edir.
Petipa hazırladığı
detallı librettonu bəstəkar İ.Çaykovskiyə
təqdim edir. Əsəri yaratmağa
ilham tapa bilməyən Çaykovski
həmin ərəfələrdə
"New York Carnegie Hall”ın açılış mərasiminə
dirijor kimi dəvət olunur. O gedərkən əsərin
səhnəsinin eskizlərini
də özü ilə aparır. Bəstəkar səfər zamanı
yeni icad edilmiş çelesta adlı musiqi alətinin səsini ilk dəfə orada eşidir. İlahi bir cingilti çıxaran və klavişli musiqi aləti çelesta Çaykovskiyə Şəkər
pərisinin musiqisi üçün ilham verir. Bu gün də çelestanın səsi dünyada Şəkər pərilərini
və Yeni ili canlandırır.
Azərbaycan Dövlət Akademik Opera və Balet Teatrı
aktyorlarının bu əsərə müraciəti
də məhz onun Yeni illə
bağlılığından irəli gəlib.
Budur, pərdə
açılır. Kiçik şəhərcikdə
bayram əhvali-ruhiyyəli
meydan görünür.
Maşa valideynləri ilə gəlir. Çox gözəl, nağılvarı
bir yolkanın işıqları yanır.
Uşaqlara hədiyyə paylanır.
Santa Klausun dostları
onu dövrəyə alır. Bütün bunlar Maşa
üçün maraqlı
görünmür. Drosselmeyer ona
Şelkunçiki verir.
Maşa bundan çox sevinir. O, Şelkunçiki
incə qəlbli zərif qəhrəman kimi qəbul edir və onunla
rəqsə başlayır...
Tamaşanın alqışlarla qarşılanmasında,
əlbəttə, dirijoru,
əməkdar artist, dirijorların
beynəlxalq müsabiqələrinin
və "Humay” milli mükafatının laureatı Əyyub Quliyevin, quruluşçu baletmeysterlər xalq artistləri Rəfiqə Axundova ilə Maqsud Məmmədovun, xormeyster, əməkdar incəsənət xadimi Sevil Hacıyevanın, konsertmeyster Züleyxa Usubovanın, həmçinin
balet truppasının
müdiri, əməkdar
mədəniyyət işçisi
Sergey Boqdanovun, tamaşanın
bədii rəhbəri,
xalq artisti, "Qızıl Dərviş”
və "Zirvə” mükafatları laureatı
Kamilla Hüseynova və digərlərinin sənətkarlıq qabiliyyətləri
xüsusi əhəmiyyət
daşıyır.
Tamaşaçı sevgisi və məhəbbəti ilə
səhnədə öz
sənətini nümayiş
etdirən baletmeysterlərin
yaratdığı obrazlar
ilk andan adamı sanki nağıllar aləminə aparır. Söhbət
əməkdar artist Nigar
İbrahimovanın yaratdığı
"Maşa-şahzadə”sindən, Sara İsrafilovanın "Balaca
Şelkunçik”indən, Makar
Ferştdandtın "Şahzadə-Şelkunçik”indən
və digərlərin
balet sənətinin incəliklərinin təqdimindən
gedir.
Tamaşanın maraqlı məqamlarından
biri də burada ispan, Çin,
Şərq xalqlarının
oyuncaqlarından ayrı-ayrı
ziyafət, döyüş...
səhnələrində istifadə
olunmasıdır. Onları canlandıran isə Nigar Əliyeva, Mehman Mərdanov, Leyla Nərimanzadə, İslam Məmmədov,
Elmira Süleymanova, Aydın
Əhmədli, Murad Kərimov, Fatimə Xələfova kimi peşəsinin vurğunlarıdır.
Ümumiyyətlə, əsərdə iştirak
edən 50 nəfərdən
artıq sənət fədaisinin hər birinin yaratdığı obraz tamaşaçıların
sevimlisinə çevrilir.
...Karlar ölkəsində Şahzadə və Klara qar dənələrinin
rəqsi ilə qarşılanırlar. Klara şahzadəsi
ilə birlikdə Şəkər ölkəsinə
gedir. Onlar Şəkər pərisinə
siçanlarla baş vermiş döyüş haqqında danışırlar.
Burada ispan, ərəb, rus, çin, mirliton və çiçəklərin rəqsi
də baletmeysterlərin
məharətini ortaya
qoyur.
Bu da yuxunun sonu:
Klara yuxudan oyanır. Şelkunçiklə
birlikdə evlərinin
salonundakı şam ağacının altında
görünür...
Məhəmməd NƏRİMANOĞLU
Azərbaycan.- 2018.- 30 dekabr.- S. 13.