Logistika
memarlığı
Azərbaycan Qafqazda seçilən,
dünyanın aparıcı dövlətləri tərəfindən
qəbul edilən unikal və bənzərsiz logistika sistemi
yarada bilmişdir. Bu baxımdan paytaxtın Qaradağ rayonunun Ələt
qəsəbəsində yeni istifadəyə verilən
Bakı Beynəlxalq Dəniz Ticarət Limanı kompleksini həmin
sistemdə həm sonuncu naxış, həm də mükəmməl
logistika aləti kimi dəyərləndirmək yerinə
düşər.
Bakı Beynəlxalq Dəniz Ticarət
Limanı bütünlükdə ölkənin nəqliyyat
infrastrukturunu mükəmməlliyə və kamilliyə
doğru cilalayan ən vacib iqtisadi layihədir. Bu limanın
müasir dünya standartlarına
uyğunlaşdırılması, ölkənin tranzit
potensialını artırması, Azərbaycanı
bütün dünya üçün maraq kəsb edən
logistika mərkəzinə çevirməsi dövlətin
iqtisadi siyasətinin tərkib hiissəsidir. Uzunmüddətli
logisttika layihələrinin davamlı
reallaşdırılması böyük siyasi və iqtisadi
dividendlər gətirməklə yanaşı, həm Azərbaycanın
regionda və bütün dünyada mövqeyini möhkəmləndirir,
həm də onun siyasi və strateji əhəmiyyətini
artırır. İnsan orqanizmində ürək hansı rolu
oynayırsa, Bakı Beynəlxalq Dəniz Limanı da Azərbaycanın
nəqliyyat strukturunda “Şərq-Qərb” və “Şimal-Cənub”
nəqliyyat dəhlizlərini özündə birləşdirən
həmin funksiyanı daşıyır.
Bakı Dəniz Limanı ölkə
ərazisindən keçən avtomobil və dəmir yollarının
kəsişməsində yerləşir və əsas hava
limanına yaxındır. Ölkənin logistika sisteminə su
yollarının bu minvalla qoşulması həmin ərazinin
geniş ixrac imkanlarına malik beynəlxalq nəqliyyat
qovşağına çevrilməsini qaçılmaz edir. Azərbaycan
dəniz nəqliyyatının inkişafının müasir
mərhələsinə keçməklə Avrasiya məkanında
qitələri birləşdirən unikal logistika sistemini
qurmuşdur. 2014-cü ilin sentyabrında iki körpüdən
ibarət bərə terminalı, bu ilin yanvarında isə yenə
də iki körpüdən ibarət olan Ro-Ro terminalı
istifadəyə verilmişdir. 117 hektar ərazini əhatə
edən və 12 yanalma körpüsünə malik limanın
illik yükaşırma imkanı 15 milyon ton yük, o cümlədən
100 min konteynerdir.
Suyun səviyyəsinin müəyyən
hədlərdə enib-qalxmasından asılı olmayaraq, gəmilərin
körpüyə təhlükəsiz yan alması təmin
edilib. Limanın akvatoriyasında 7,5 kilometr uzunluğunda dibdərinləşdirmə
işləri aparılıb, dönmə dairəsinin diametri
450 metr olan giriş kanalı inşa olunub. Layihə çərçivəsində
limanın əməliyyat binası, yük sahələri və
anbarlar, sərhəd və gömrük xidməti məntəqələri,
bütövlükdə müxtəlif təyinatlı 72 bina və
qurğu inşa olunub, qapalı və açıq anbarlar
tikilib. Prezident İlham Əliyevin sözləridir: “Şadam
ki, bu gün burada ən yüksək standartlar tətbiq olunur,
bütün avadanlıq, lazım olan texniki vasitələr, ən
müasir kranlar alınıb quraşdırılıb. Beləliklə,
biz Azərbaycanda çox güclü nəqliyyat-logistika mərkəzini
yaratdıq”.
Onu da demək yerinə düşərdi
ki, qarşıya qoyduğu vəzifələrin vaxtında və
keyfiyyətli icrası üçün işlərin
başlama və tamamlama tarixləri göstərilməklə
tədbirlər planı hazırlanıb, layihə seqmentlər
üzrə ikinövbəli iş rejimi tətbiq olunmaqla icra
olunub. Bu da işlərin dinamikasını əvvəlki
dövrlərlə müqayisədə 5 dəfə
artırmağa imkan verib. Tikintiyə 1500-ə yaxın
işçi, 300-dək müxtəlif təyinatlı texnika cəlb
edilib. Yeni liman kompleksinin baş planı və ümumi layihəsi
beynəlxalq açıq tenderin qalibi, Niderlandın “Royal
Haskoning” şirkəti tərəfindən hazırlanıb.
Kompleksin ərazisində tikinti işləri yerli şirkət
- “Evrascon” ASC tərəfindən yerinə yetirilib.
Gəmilərin və Liman Vasitələrinin
Mühafizəsi üzrə Beynəlxalq Məcəllənin tələblərinə
uyğun mühafizə sistemi qurulub, müasir kameralar
quraşdırılıb, sərhəd və gömrük nəzarəti
zonalarının ayrılması məqsədilə 1 idxal və
2 ixrac sahəsindən ibarət zonalar yaradılıb.
“Yaşıl liman”
konsepsiyasının tələblərinə uyğun olaraq
kompleksin inşası zamanı yüksək ekoloji tələblər
nəzərə alınıb, çirkli suların təmizlənməsi
üçün qurğular inşa edilib. Beləliklə, Xəzər
dənizindən səmərəli, sürətli və təhlükəsiz
bərə keçidi, demək olar ki, təmin edilib.
Liman kompleksi Azərbaycanın
logistika sistemində Bakı-Tbilisi-Qars dəmir yolu xətti
üçün birbaşa yükcəmləyici məntəqə
funksiyasını yerinə yetirəcək. Beləliklə,
şimal, cənub, şərq və qərb istiqamətlərindən
dəhlizlər üzrə ölkəyə daxil olan yük
axınları yeni liman kompleksində cəmlənəcək,
buradan Bakı-Tbilisi-Qars dəmir yolu xətti ilə Avropa
istiqamətində və ya gəmilər vasitəsilə
şərq istiqamətində dayanıqlı logistik zəncir
yaradılacaq.
Azərbaycan Prezidenti İlham Əliyev
limanın açılış mərasimindəki
çıxışında qeyd etmişdir ki, liman
üçün Ələtin seçilməsi təsadüfi
deyil. Belə ki, mövcud Bakı Dəniz Limanı artıq tələbatı
ödəmirdi və getdikcə artan yükləri qəbul etmək
imkanları məhdudlaşırdı. Ələtdən qərb
və cənub istiqamətinə avtomobil və dəmir
yolları açılır ki, bu da qəsəbə ilə
birlikdə logistika və nəqliyyat infrastrukturunun daha sürətlə
inkişaf etməsinə təkan verəcək: “...Biz
yaxın gələcəkdə Ələt Azad İqtisadi
Zonasının yaradılmasına başlayacağıq. Deməyə
tam əsas var ki, Bakı şəhərinin bu ərazisi gələcəkdə
çox sürətlə inkişaf edəcək,
çoxsaylı iş yerləri yaradılacaq. Beləliklə,
Ələt ölkəmizin iqtisadi nəqliyyat
potensialının inkişafında, əlbəttə ki,
önəmli yer tutacaqdır”.
Bakı Beynəlxalq Dəniz Ticarət
Limanı Kompleksinin istifadəyə verilməsi bir daha
sübut edir ki, Azərbaycan nəqliyyat infrastrukturu ilə
bağlı qarşıda duran bütün vəzifələri
uğurla, həm də böyük sürətlə icra edir.
İndi Xəzər dənizində 260 gəmidən çox
böyük donanmamız var. Son bir neçə il ərzində
əlavə 18 gəmi alınmış, gəmiqayırma
zavodu tikilmişdir. Artıq Azərbaycan bütün növ gəmiləri
istehsal etməklə xarici tərəfdaşlardan
asılılığı aradan qaldırmışdır.
Son 15 il ərzində ölkəmizdə
15 min kilometr avtomobil yolu salınmış, bütün
qonşu dövlətlərlə sərhədərə qədər
gedən yollar yenidən qurulmuş, şəhərlərarası,
kənd yolları infrastrukturu yaradılmış, 7 aeroport
tikilmişdir. Ölkəmiz müasir təyyarə parkına
malikdir. Dünyanın 9 beşulduzlu hava limanından biri Heydər
Əliyev Beynəlxalq Aeroportudur.
Keçən ilin oktyabrında
istifadəyə verilən Bakı-Tbilisi-Qars dəmir yolu tarixi
layihə kimi Asiyanı Avropa ilə birləşdirdi.
Hazırda “Şimal-Cənub nəqliyyat dəhlizi”
yaradılır. Şimaldan Cənuba, Şərqdən Qərbə
gedən yollar Azərbaycandan keçir. Avrasiya məkanında
açıq dənizlərə çıxışı
olmayan Azərbaycan nəqliyyat və logistika mərkəzinə
çevrilir. Lakin Prezident İlham Əliyev bu nailiyyətləri
də son uğur saymır və perspektivlərə belə
toxunur: “Ancaq biz gələcəyə baxmalıyıq və
baxırıq. Hazırda “Cənub-Qərb nəqliyyat dəhlizi”nin
işə salınması ilə məşğuluq. Bu da
çox önəmli nəqliyyat dəhlizidir və mənə
verilən məlumata görə, birinci sınaq qatarı
artıq bu yolla hərəkət edib. Beləliklə, biz
böyük nəqliyyat infrastrukturu yaratmaqla Azərbaycanın
geosiyasi, geoiqtisadi önəmini qat-qat artırmış
oluruq. Eyni zamanda, bu layihələr beynəlxalq əməkdaşlığı
genişləndirir, gücləndirir. “Şərq-Qərb” və
“Şimal-Cənub” nəqliyyat dəhlizlərində
iştirak edən ölkələrin sayına, onların
gücünə baxsaq, görərik ki, bu, doğrudan da,
genişmiqyaslı beynəlxalq əməkdaşlıq
formatıdır. “Şərq-Qərb nəqliyyat dəhlizi”
Çin, Qazaxıstan, Azərbaycan, Gürcüstan, Türkiyə
və ondan sonra Avropa ölkələrini birləşdirir.
“Şimal-Cənub nəqliyyat dəhlizi” Pakistan, Hindistan,
İran, Azərbaycan, Rusiya, Şimali Avropa ölkələrini
birləşdirir. “Cənub-Qərb dəhlizi” isə daha
geniş formatda ölkələri birləşdirir.
Bütün bu layihələrdə iştirak edən ölkə
Azərbaycandır. Biz bu layihələrin həyata
keçirilməsi üçün çox böyük səylər
qoyduq, çox böyük siyasi addımlar atıldı. Yəni
bu layihələrin həyata keçirilməsi
üçün məqsədyönlü,
düşünülmüş şəkildə işlədik,
çalışdıq. Nəhayət, bunun nəticəsini
görürük”.
Bahadur
İMANQULİYEV
Azərbaycan. - 2018.-2 iyun.- S.1; 5.