5 yaşlı məktəblilər
Gələn il I sinfə gedəcək
şagirdlərin artıq 75 faizi məktəbəhazırlıq
qruplarına cəlb olunublar
Oktyabrın 1-dən dövlət ümumtəhsil müəssisələrində yaradılan məktəbəhazırlıq qruplarında məşğələlərə start verilib. Qruplar ölkənin bütün şəhər və rayonlarında, müvafiq maddi-texniki bazası və kadr potensialı olan məktəblərdə təşkil olunur. Dövlət ümumtəhsil məktəblərində yaradılmış məktəbəhazırlıq qruplarına 5 yaşı həmin il tamam olmuş uşaqlar qəbul olunurlar.
"Anam da mənimlə
oturub dərs oxusun...”
Bakı şəhəri
20 nömrəli məktəb-liseyində
azyaşlıların məktəblə
ilk tanışlıq prosesini
izləyirik...
Partanın arxasından
boylanan 5 yaşlı balacalar, hələ məktəbin nə olduğunu anlamırlar belə... Hələ valideynlərinin aldığı
rəngli karandaşlar,
dəftərlər, çantalardır
onların sevincinə,
marağına səbəb
olan...
- Bax, mənim çantamın rəngi daha qəşəngdir...
- Nə olsun, mənim də çoxlu karandaşlarım var...
Dərs ləvazimatlarını
heyranlıqla süzür,
bir-birinə göstərirlər...
"Anam da mənimlə oturub dərs oxusun” - ağlamsınaraq deyir, pəncərənin qarşısındakı partada
sıxılaraq oturmuş
balaca oğlan... Toppuş əlləri ilə yanında dayanmış anasının
ətəyindən bərk-bərk
yapışaraq gedəcəyindən
qorxur...
Fidan partanın üzərindəki kitabları
həvəslə bir-bir
göstərərək, məktəbi
çox sevdiyini, böyüyəndə həkim
olmaq istədiyini deyir, yanında oturan qızcığaz isə əlavə edir ki, o, müəllimə
olacaq...
Çalınan zəngin
səsi kiçik məktəbliləri bir anlıq da olsa,
sakitləşdirir, sinfə
daxil olan müəlimə uşaqları
salamlayaraq tanışlığa
və gələcək
həyatlarının təməlini
qoyacaq ilk dərsə
başlayır...
Uşaqlar məktəbə
sevə-sevə getməlidirlər
Məktəbəhazırlıq qrupunun müəllimi Gözəl
Quliyeva bildirir ki, uşaqların əksəriyyətinin müəyyən
mənada məktəb
haqqında təsəvvürü
olsa da, bəzilərinin məktəbə
uyğunlaşması bir
az çətin
olur. Bunlar isə valideynlərinə
çox bağlı olan uşaqlardır:
"Bu zaman məktəbin
psixoloqunun yardımı
ilə onları məktəbə öyrəşdirməyə
çalışırıq. Burada müəllimin üzərinə böyük
iş düşür
və o, hər bir uşaqla öz dilində danışmağı bacarmalıdır.
Əsas odur ki, uşağın
qəlbinə yol tapasan və o, məktəbə sevə-sevə
gəlsin. Belə
olanda bizə aid olan prosesi daha
rahat həyata keçiririk”.
Hazırlıqdan 1-ci sinfə gələn uşaqlar məktəbə
daha tez uyğunlaşırlar
Müəllimə söyləyir ki, hazırlıq qruplarında
dərslər yarım
saat olsa da, uşaqlar parta arxasında 15-20 dəqiqə oturur. Ara müddətdə
də idman, musiqi fasilələri də verilir. Həmçinin bu uşaqların ev
tapşırığı olmur: "Yazıya yox, əsas idrak, təfəkkür, nitq inkişafına önəm verilir. Təcrübəmə əsaslanaraq tərəfdarı
deyiləm ki, qruplarda 1-ci sinif kimi dərslər tapşırılsın, yazı
yazdırılsın. Uşaqlara qiymət vermir, sadəcə, sözlərlə,
hərəkətlərlə rəğbətləndiririk, nə
isə xırda bir hədiyyələrlə
onların məktəbə
maraqlarını, istəklərini
artırırıq. İndi elə
bir sistem qurulub ki, hazırlıqdan
1-ci sinfə gedən uşaqların əksəriyyəti
məktəbə tam hazır
vəziyyətdə gəlirlər
və bunun böyük önəmi var, onlar verilən
tapşırığı daha rahat yerinə
yetirirlər. Bu prosesdən keçməyən
uşaqlar isə məktəbə nisbətən
gec uyğunlaşır,
oturmaq qaydasını,
qələm tutmağı,
hansı nitq etiketindən istifadə etməyi bilmir, məktəb nizamnaməsi
ilə tanış deyil”.
Valideynlərin uşaqları
özlərindən çox
asılı etməmələrini
arzulayan Gözəl Quliyevanın fikrincə, uşaqlara sərbəstlik
vermək lazımdır
ki, onlar özlərinə aid olan hər şeyi özləri etməlidir:
"Düzdür, çanta
ağırdır və
valideyn ona kömək edir, amma kitabı da çıxarırlar, suyunu da açıb
süzürlər, imkan
vermirlər ki, uşaq bu xırdalıqları
özü etsin. Belə olanda həmin uşaq həyatda müstəqil ola bilmir,
həmişə kimdənsə
asılı vəziyyətdə
qalır”.
İbtidai sinif müəllimləri üçün
ixtisasartırma təlimləri
keçirilib
Bakı Şəhəri üzrə
Təhsil İdarəsindən
verilən məlumata əsasən, 2018-2019-cu tədris
ilində qurumun tabeliyindəki 264 ümumi
təhsil müəssisəsində
940 məktəbəhazırlıq qrupu fəaliyyətə başlayıb. Hazırlıq qruplarında gün
ərzində 3 məşğələ
və həftədə
4 gün olmaqla, ümumilikdə 12 məşğələ
keçirilir. Bir məşğələnin
müddəti 30 dəqiqə,
məşğələlərarası fasilə 10 dəqiqə müəyyənləşdirilib. Qruplarda "Ətraf aləmlə tanışlıq”,
"Savad təliminə
hazırlıq və nitq inkişafı”, "Bədii təfəkkürün
inkişafı”, "Məntiqi
və riyazi təfəkkürün inkişafı”,
"Təsviri fəaliyyət”,
"Musiqi”, "Fiziki
mədəniyyət” məşğələləri
aparılır. Zehni gərginlik
tələb edən məşğələlərdə bir qayda olaraq,
3 idman dəqiqəsi keçirilir.
Məktəbəhazırlıq qruplarında
məşğələlərin aparılması əsasən
bu sahədə davamlı iş təcrübəsi olan, diaqnostik qiymətləndirmədə
yüksək nəticə
göstərən, həmin
tədris ilində IV sinifdə dərs deyəcək və növbəti dərs ilində I sinfi qəbul edəcək ibtidai sinif müəllimlərinə
həvalə olunur. 2018-2019-cu tədris ilində Bakı şəhərindəki ümumi
təhsil müəssisələrinin
məktəbəhazırlıq qruplarında dərs deyəcək ibtidai sinif müəllimləri üçün ixtisasartırma
təlimləri keçirilib.
Təlimlərin əsas
məqsədi uşaqların
erkən yaş dövründən intellektual,
fiziki və psixoloji inkişafını,
sadə əmək vərdişlərinə yiyələnməsini,
istedad və qabiliyyətinin üzə
çıxarılmasını, sağlamlığının qorunmasını,
estetik tərbiyəsini,
təbiətə və
insanlara həssas münasibətinin formalaşmasını
təmin etmək üçün məktəbəhazırlıq
qruplarında məşğələlər
keçəcək müəllimlərdə
zəruri bacarıqlar
formalaşdırmaqdan ibarətdir.
Təlimlərdə paytaxt üzrə
məktəbəhazırlıq qruplarında məşğələ
keçəcək 805 ibtidai
sinif müəllimi iştirak edib.
Cari dərs
ilində 75 faiz uşağın məktəbəhazırlıq
qruplarına cəlb olunması üçün
imkan yaradılıb
Dövlət ümumi təhsil müəssisələrində məktəbəhazırlıq qrupları 2015-2016-cı tədris
ilindən fəaliyyətə
başlayıb. Məktəbəhazırlıq prosesinə elektron
qeydiyyat isə 2 ildir tətbiq edilir. Bu isə
vətəndaşların rahatlığı
və subyektiv amillərin aradan qaldırılması baxımından
mühüm əhəmiyyətə
malikdir.
Azərbaycanda 2015-2016-cı tədris ilində məktəbəhazırlıq proqramı bütün 5 yaşlıların 24 faizini
əhatə etdiyi halda, 2016-2017-ci dərs ilində 55, 2017-2018-ci tədris
ilində 65, 2018-2019-cu dərs
ilində 75 faiz həddində 5 yaşlı
uşağın məktəbəhazırlıq
qruplarındakı məşğələlərə
cəlb olunması üçün imkan yaradılıb. 2019-2020-ci tədris ilində isə bu göstəricinin
90 faizə çatdırılması
nəzərdə tutulur.
Bu, məktəbəhazırlığa
cəlb olunma səviyyəsinin yüksəldilməsi,
uşaqların birinci
sinfə daha hazırlıqlı başlamasının
təmin olunması və tədris göstəricilərinin yaxşılaşdırılması
məqsədlərinə xidmət
edir.
Sözügedən qrupların yaradılmasında
məqsəd 5 yaşlı
uşaqların məktəb
təliminə hazırlığı
ilə əlaqədar
psixoloji dayanıqlığını
artırmaq, əhatə
olunduqları aləmə
və təhsil mühitinə uyğunlaşdırmaq,
onların ünsiyyət
və birgə fəaliyyət bacarıqlarına
yiyələnməsini təmin
etməkdən ibarətdir. Beş yaşlı
uşaqların məktəbə
hazırlığı üçün
olduqca mühüm əhəmiyyət kəsb
edən məktəbəhazırlıq
məşğələlərini keçməyən uşaqların
I sinifdə təbii ki, məktəbəhazırlıq
qruplarından gəlmiş
uşaqlarla müqayisədə
əsasən geri qalması müşahidə
olunur. Odur ki, valideynlər
övladlarının tədris
nailiyyətlərinin daha
yüksək olmasını
düşünərək, onların məktəbəhazırlıq
qruplarına cəlb olunmasına maraq göstərməlidirlər.
Uşaqlara ev tapşırığı
verilmir
Dövlət ümumi
təhsil məktəblərində
yaradılan məktəbəhazırlıq
qruplarında dərs ili iki yarımilə bölünür.
I yarımil: 1 oktyabr -
26 yanvar; II yarımil:
1 fevral - 31 may.
Məktəbəhazırlıq qruplarında xüsusi qiymətləndirmə tətbiq
olunmur. Hər gün uşaqlar
şifahi formada qiymətləndirilir və
bu barədə valideynlərə məlumat
verilir. Burada təhsil alan
uşaqlar üçün
ev tapşırığı
nəzərdə tutulmur.
Qəsəbə və kəndlərdə yerləşən ümumtəhsil
məktəblərində məktəbəhazırlıq
qruplarına ən azı 10 uşaq, şəhərlərdə yerləşən
ümumtəhsil məktəbləri
üçün isə
ən azı 15 uşaq müəyyən olunur. Dövlət ümumtəhsil məktəblərində
yaradılan məktəbəhazırlıq
qrupunda uşaqların
sayının 30 nəfərdən
artıq olmasına yol verilmir.
Yasəmən MUSAYEVA
Azərbaycan.- 2018.- 7 oktyabr.-
S.5.