Sabitlik, dinamik inkişaf
və mütərəqqi islahatlar strategiyası
Tarixən seçki
hüququ insan haqları uğrunda mübarizənin əsas hədəflərindən
olmuş, insanlar gələcək müqəddəratları
baxımından bu prosesə son dərəcə məsuliyyətlə
yanaşmışlar.
Yaranmış əlverişli
tarixi şəraitdə gələcək baxımından daha
xeyirli olanı seçən xalqlar bununla həm də
dünya miqyasında özünütəsdiq şansı
qazanmış, etnos kimi nəyə qadir olduqlarını
nümayiş etdirmişlər. Azərbaycan
xalqının milli düşüncəsində də
seçim anlayışı hər zaman məsuliyyətli, həyati
əhəmiyyət kəsb edən məsələ kimi qərarlaşmışdır.
Siyasi varisliyin hüquqi əsasda
təminatı məsələsi sabahına biganə olmayan hər
bir dövlət, cəmiyyət üçün aktuallıq kəsb
edir. Məsələnin mahiyyəti ölkənin və
dövlətin sabit, dinamik inkişafının, siyasi,
hüquqi və mənəvi varisliyin, dünya
inkişafının müsbət tendensiyalarına uyğun
proseslərin təkamül yolu ilə davam etdirilməsi xəttinin
qorunmasından ibarətdir. Siyasi varisliyin
uğurlu formulu, əslində, reallığa adekvat mütərəqqi
ideya və proqramların xalqın iradəsinə söykənən
hakimiyyət vasitəsilə həyata keçirilməsi
prinsipinə söykənir.
Müstəqil Azərbaycanın
çağdaş tarixinə əlamətdar hadisə kimi
daxil olaraq bütün həyati əhəmiyyətli sahələrdə
dinamik inkişafa yol açan 2003-cü ilin 15 oktyabr
seçkiləri nəticə etibarilə cəmiyyətin
bütün təbəqələrinin mənafelərini
özündə ehtiva edən Heydər Əliyev siyasi kursunun
davamlılığını və alternativsizliyini şərtləndirən
amillərin sosial sifarişə əsaslandığını
tam sübuta yetirmişdir. 15 il əvvəl
məhz həmin seçkilərdə xalqın böyük
etimadını qazanaraq dövlət başçısı
seçilmiş cənab İlham Əliyevin fəaliyyəti
bu baxımdan mövcud siyasi strategiyanın varisliyinin təmin
olunmasında yeni bir mərhələnin
başlanğıcı kimi tarixiləşmişdir.
Tarix sübuta yetirmişdir
ki, hakimiyyəti xalqın iradəsinə söykənən,
onun dəstəyini daim hiss edən ləyaqətli, peşəkar
siyasətçi idarə edəndə dövlət daha
qüdrətli, vətəndaş daha güvənli olur. Azərbaycanın
çağdaş siyasi tarixində yeni mərhələnin əsasını
qoymuş 2003-cü ilin 15 oktyabr seçkiləri xalqın
öz taleyini hər zaman qəlbən inandığı,
etibar etdiyi, sınaqdan çıxardığı siyasi
qüvvəyə etibar etdiyini bir daha təsdiqləmişdir.
Ümummilli liderin müstəqil Azərbaycana rəhbərliyi
dövründə yeni meyarlar üzərində köklənmiş
mütərəqqi idarəçilik ənənələrinin
məhz bu sistem hüdudlarında püxtələşən,
Heydər Əliyevin siyasi xəttini dönmədən davam
etdirməyə qadir peşəkar, intellektli və praqmatik
lider tərəfindən idarə olunması Azərbaycanın
iqtisadi və geosiyasi durumundan irəli gələn tələbat
olmuşdur. Məhz belə bir mərhələdə
İlham Əliyev fenomeni bir tərəfdən ölkədə
gedən ictimai-siyasi proseslərin məntiqi, digər tərəfdən
Heydər Əliyevin siyasi kursunun varisliyi axtarışında
olan cəmiyyətin sosial sifarişi kimi Azərbaycan və
dünya siyasətində önə
çıxmışdır.
Həmin dövrdə ölkədəki
islahatların davamlılığı,
ardıcıllığı, uğurla başa
çatdırılması zərurəti hakimiyyət
estafetinin demokratik seçkilər yolu ilə bu xətti dəstəkləyən
və uğurla başa çatdırmağa qadir yeni praqmatik
liderə - cənab İlham Əliyevə ötürülməsini
diktə edirdi.
Heydər Əliyev kimi böyük
dühanın ailəsində yetkinləşən, zəngin
dövlətçilik məktəbi əxz edən, müasir
bilik və təcrübəyə yiyələnən bu kamil
şəxsiyyət ulu öndərin layiqli siyasi varisi olmaq
üçün ilk növbədə xalqın dəstəyinə
güvənirdi.
Azərbaycan cəmiyyətində son
nəticə həmişə illüziyaları deyil, real
göstəriciləri qiymətləndirir: ictimai rəyin
siyasi vədlərə deyil, konkret faktlara qiymət verməsi
anlamında xalqımız kifayət qədər müdrikdir. Ulu öndərin zəngin dövlətçilik ənənələrini
davam etdirmək üçün cənab İlham Əliyevin ən
real şanslara malik olduğunu təsdiqləyən proseslər
ictimai rəyin dəqiq seçiminin yəqinləşməsində
kifayət qədər həlledici rol oynayırdı.
Ümummilli liderin siyasət
məktəbində yetişmiş peşəkar diplomat kimi
müasir lider imicinə malik olması İlham Əliyevin
ictimai rəydə önə çıxmasını şərtləndirən
başlıca məqamlar sırasında idi. ARDNŞ-nin birinci
vitse-prezidenti, Milli Məclisin deputatı, Milli Olimpiya Komitəsinin
prezidenti, Yeni Azərbaycan Partiyası sədrinin birinci
müavini, Azərbaycanın AŞ PA-dakı nümayəndə
heyətinin rəhbəri statusunda göstərdiyi əzmkar fəaliyyət
cənab İlham Əliyevi cəmiyyətin nəzərində
daha da ucaltmışdı.
Moskva Beynəlxalq Münasibətlər
İnstitutunda mükəmməl təhsil alması, bir
neçə xarici dildə sərbəst danışmaq vərdişinə
yiyənməsi, elitar siyasi dairələrlə sıx təmasları,
bu və ya digər problem ətrafında müzakirələrin
fəal iştirakçısı kimi yetişməsi,
çağdaş Qərb liderlərinə xas imici İlham
Əliyev fenomeninin cəmiyyət üçün cəlbediciliyini
artıran əsas amillərdən idi.
Gənc liderin xarici siyasətin
bütün sahələrində, o cümlədən cəmiyyət
həyatı üçün mühüm əhəmiyyətə
malik digər sferalarda üzərinə
götürdüyü missiyanı uğurla həyata
keçirməsi, siyasi proseslərə realist yanaşma tərzi,
analitik təfəkkürə əsaslanan
çıxışları ölkə hüdudlarından kənarda
da böyük maraq doğururdu. Bütün
bunların fonunda cənab İlham Əliyevin dövlətə
rəhbərlik missiyasını üzərinə
götürməsi obyektiv reallığın diktə etdiyi zərurət
idi.
2003-cü ilin 4 avqustunda cənab
İlham Əliyevin Azərbaycan Respublikası Milli Məclisinin
yekdil razılığı ilə Baş nazir vəzifəsinə
təyin edilməsi xalqın ona göstərdiyi böyük
etimadın əyani təcəssümünə çevrildi. Baş nazir
kimi hökumət üzvləri ilə keçirdiyi ilk iclasda
cənab İlham Əliyev ilk növbədə insan amilini
önə çəkərək bildirirdi ki, vətəndaşa
həssas münasibət ölkədə həyata
keçirilən siyasətin ən vacib istiqaməti
olmalıdır. Cənab İlham Əliyev
hökumət başçısı kimi 3 aylıq fəaliyyəti
müddətində bu prinsipə sadiq qalaraq yüksək idarəçilik
keyfiyyətlərinə malik olduğunu bir daha təsdiqlədi.
İctimai maraqlardan
çıxış edən ulu öndər Heydər
Əliyev xalqa 2003-cü il 1 oktyabr tarixli
müraciətində məhz bu meyarları əsas
götürərək cənab İlham Əliyevi yeni mərhələdə
ölkəyə rəhbərlik etməyə qadir şəxsiyyət
kimi gördüyünü bildirir, respublikanın gələcək
taleyi baxımından vacib olan bir çox işlərin onun tərəfindən
uğurla başa çatdırılacağına
inamını ifadə edirdi. Müraciətin əvvəlində
Azərbaycana rəhbərliyinin 34, müstəqil Azərbaycan
Respublikasına rəhbərliyinin isə 10 ilinin tamam
olduğunu nəzərə çatdıran ümummilli lider
bu dövrün bütün varlığı qədər
sevdiyi xalqına, dövlətinə, ölkəmizin iqtisadi,
siyasi, mənəvi inkişafına xidmətdən ibarət
olduğunu vurğulayırdı. Böyük
öndər müraciətində əlavə edirdi ki,
müstəqil dövlətimiz dünya ölkələrinin ən
qabaqcıl təcrübəsindən və dəyərlərindən
bəhrələnərək inkişaf edir.
Bütün bunların
heç də asan başa gəlmədiyi müraciətdə
xüsusi vurğulanır, ötən dövrdə həm
daxildən, həm də xaricdən qaynaqlanan çoxsaylı
təhlükəli irticanın, təxribatın və digər
antiazərbaycan aksiyalarının qarşısının
alınması, çətinliklərin dəf edilməsi
faktları nəzərə çatdırılırdı. Ulu öndər tarixi
müraciətinin sonunda xalqa onun əsasını qoyduğu
siyasəti davam etdirə biləcək dəqiq ünvanı
da göstərirdi: "Üzümü sizə - həmvətənlərimə
tutaraq, qarşıdan gələn prezident seçkilərində
prezidentliyə namizəd, mənim siyasi varisim, Yeni Azərbaycan
Partiyası sədrinin I müavini İlham Əliyevi dəstəkləməyə
çağırıram. O, yüksək intellektli, praqmatik
düşüncəli, müasir dünya siyasətini və
iqtisadiyyatını gözəl bilən, enerjili və təşəbbüskar
bir şəxsiyyətdir. Sizi əmin edirəm ki, həm
İlham Əliyev, həm də Yeni Azərbaycan Partiyası
bundan sonra da xalqımızın ən layiqli
övladlarını öz ətrafında sıx birləşdirərək
Azərbaycan dövlətinin inkişafı və
xalqımızın firavanlığı yolunda çox
işlər görəcəklər. İnanıram
ki, mənim axıra çatdıra bilmədiyim
taleyüklü məsələləri, planları, işləri
sizin köməyiniz və dəstəyinizlə İlham
Əliyev başa çatdıra biləcək. Mən ona özüm qədər inanıram və gələcəyinə
böyük ümidlər bəsləyirəm”.
Müdrik və qədirbilən
xalqımızın Heydər Əliyev dühasına sonsuz
sevgisi, cənab İlham Əliyevin şəxsiyyətinə və
siyasi liderlik keyfiyyətlərinə dərin inamı
2003-cü ilin prezident seçkilərində qəti
sözünü dedi. Xalqın xeyir-duası ilə
prezident seçilən cənab İlham Əliyevin
oktyabrın 31-də keçirilmiş andiçmə mərasimində
"Azərbaycanı qüdrətli dövlətə
çevirmək üçün ən başlıcası
ölkədə Heydər Əliyevin siyasəti davam etdirilməlidir.
Bu gün yüksək kürsüdən
çıxış edərkən mən Azərbaycan
xalqına söz verirəm ki, bu siyasətə sadiq
qalacağam, heç vaxt bu yoldan dönməyəcəyəm”
deməsi onun ulu öndər Heydər Əliyevin zəngin
dövlətçilik irsinə necə sadiq olduğunu bir daha
nümayiş etdirirdi. Bu mərasimdə dövlət
başçısı Azərbaycanın mövcud vəziyyətini
və gələcək inkişaf perspektivlərini dəqiq
xarakterizə etməklə yanaşı, növbəti beş il üçün özünün əsas
fəaliyyət prioritetlərini
açıqlamışdı: güclü dövlət,
sabitliyə təminat, hər kəs üçün sosial
rifah!
Statusundan, ictimai mövqeyindən
asılı olmayaraq, hər bir insanın hansı ideyanın
daşıyıcısı, hansı əməl sahibi
olduğunu müəyyənləşdirmək
üçün ən etibarlı istinad yeri onun
gördüyü işlərdir. Bu mənada cənab
İlham Əliyevin ötən 15 illik prezidentlik fəaliyyəti
ölkə həyatı üçün strateji əhəmiyyət
kəsb edən inkişaf proqramlarının
hazırlanması və işlək mexanizmlər əsasında
həyata keçirilməsi, ən müxtəlif sahələrdə
intibah və tərəqqi prosesinin geniş vüsət
alması ilə səciyyəvidir. "Mən
hər bir azərbaycanlının Prezidenti olacağam” deyən
dövlət başçısı ötən dövrdəki
çoxşaxəli fəaliyyəti ilə bu nəcib niyyətini
bütünlüklə doğrultmuş, sistemli və
düzgün koordinasiya olunmuş fəaliyyəti ilə xalq
qarşısında verdiyi bütün vədlərə
sadiqliyini sübut etmişdir.
Ötən dövrün
reallıqları deməyə əsas verir ki, cənab
İlham Əliyev hər bir mərhələdə hökumətin
qarşısında hansı əsas problemlərin, prioritet vəzifələrin
durduğunu aydın təsəvvür edir və onların həlli
üçün konkret planlara, proqramlara, mobil, peşəkar,
yüksək iş qabiliyyətli komandaya malikdir. "Əsl siyasət konkret, real iş görməkdən
ibarətdir” tezisini irəli sürmüş Azərbaycan
Prezidenti bu siyasəti hər bir ölkə vətəndaşının
həyatında gerçəkliyə çevirmək
üçün qətiyyət və əzmkarlıq
nümayiş etdirmişdir. Azərbaycan Prezidentinin
ötən dövr ərzində vahid sistem halına
saldığı milli inkişaf modeli həm də onun
yüksək idarəçilik qabiliyyətinin və mükəmməl
iş təcrübəsinin əyani təzahürü kimi
diqqəti çəkir.
2003-cü ilin 15 oktyabr seçkilərindən
sonrakı beşilliyin nailiyyətlərini gündəlik həyatında
hiss edən, respublikanın əldə etdiyi inanılmaz nəticələrlə
qürur duyan orta statistik azərbaycanlının "Niyə
məhz İlham Əliyevə səs verməliyik” sualına
cavabı da qəti və birmənalı olmuşdur: 2008-ci
ilin 15 oktyabr, 2013-cü ilin 9 oktyabr və nəhayət, 2018-ci
ilin 11 aprel seçkilərində də cənab İlham
Əliyevin Azərbaycan Respublikasının Prezidenti
seçilməsi ölkədəki möhkəm ictimai-siyasi
sabitliklə, dinamik iqtisadi inkişafla, demokratikləşmə
xəttinin dönməzliyi ilə şərtlənmişdir.
Əsl siyasətçi
mümkün olmayanı reallaşdırmaq qabiliyyəti ilə
seçilir. Vəd vermək mümkündür, lakin onu
reallaşdırmamaq ən cəlbedici ideyaları da
insanların gözündən salmaq demək olar. Bu mənada cənab İlham Əliyev ötən illərdə
hər cür pafosdan, populizmdən tamamilə uzaq olan,
praqmatik, realist təfəkkürlü lider olduğunu təsdiqləmişdir.
Dövlət başçısının
müdrik rəhbərliyi ilə cəmi 15 ildə həyata
keçirilən islahatların - miqyasına, əhəmiyyətinə
görə - ən azından onilliklər ərzində
reallaşdırılması mümkündür. Fəqət öz liderinin yüksək iradəsi, əzmi,
qətiyyəti, idarəçilik keyfiyyətləri sayəsində
Azərbaycan bu dövrdə fantastik görünə biləcək
sürətli inkişaf yolu keçmiş, bir sıra
taleyüklü məsələlərin həllinə nail
olmuşdur.
Ötən 15 ilin bəzi
mühüm yenilikləri fonunda bunu aydın görmək
mümkündür. Ümummilli liderin yeni neft strategiyasının tərkib
hissəsi olan Bakı-Tbilisi-Ceyhan əsas ixrac neft boru kəməri,
Bakı-Tbilisi Ərzurum, TANAP qaz kəmərləri istifadəyə
verilmiş, "Ümid”, "Abşeron” kimi perspektivli qaz
yataqları kəşf olunmuş, Şərqlə Qərbi
qovuşduracaq Bakı-Tbilisi-Qars dəmir yolu xətti
açılmış, respublikamız orbitə 3 peyk
buraxmış, ölkə əhəmiyyətli yol-nəqliyyat
sistemi, infrastruktur müasirləşdirilmişdir. Xəzərin karbohidrogen ehtiyatlarının dünya
bazarlarına nəqli məqsədilə boru kəmərlərinin
şaxələndirilməsi respublikamızın
bütövlükdə Avropa məkanının enerji təhlükəsizliyi
sisteminin əsas təminatçılarından birinə
çevrilməsini təmin etmişdir.
Dövlət
başçısı keyfiyyətcə yeni mərhələdə
qarşıda duran əsas vəzifələri düzgün
müəyyənləşdirərək, ilk növbədə
milli iqtisadiyyatda kəmiyyət dəyişikliklərinin
keyfiyyət müstəvisinə keçirilməsini təmin
etmiş, respublikamız 2009-cu ildə MDB məkanında ilk
dövlət olaraq iqtisadi sahədə keçid
dövrünü başa vurmuşdur. Respublikanın investisiya və
sosialyönümlü mahiyyət daşıyan milli inkişaf
modeli tərəqqi prosesində yeni keyfiyyət göstəricilərinin
əldə olunması, qeyri-neft sektorunun inkişafı yolu ilə
regionların tarazlı və davamlı inkişafının
sürətləndirilməsi, əhalinin sosial rifah halının
daha da yaxşılaşdırılması, faydalı məşğulluğunun
təmin edilməsi, yeni iş yerlərinin
açılması üçün milli
sahibkarlığın hərtərəfli dəstəklənməsi
kimi vacib məsələləri özündə ehtiva
etmişdir. Yeni neft strategiyasının
uğurla davam etdirilməsi, Azərbaycanın xarici sərmayələr
üçün cəlbediciliyinin qorunması, milli
iqtisadiyyatın müxtəlif sferalarına yönələn
sərmayələrin qeyri-neft sektoruna, regionların
inkişafına doğru istiqamətləndirilməsi,
"qara qızıl”dan əldə olunan gəlirlərin
respublikada güclü insan kapitalının
formalaşdırılması məqsədinə yönəldilməsi
iqtisadi siyasətin əsas prioritetləri kimi diqqəti çəkir.
Bunun nəticəsidir ki, ötən 15 ildə müstəqil
Azərbaycan iqtisadi cəhətdən möhkəmlənmiş,
büdcə gəlirləri 10 dəfədən çox
artmış, sosial-iqtisadi yüksəliş ilk növbədə
insanların gündəlik həyatında özünü
daha qabarıq büruzə vermişdir.
İctimai rəy dövlətin
işinə nəzarət funksiyasını yerinə yetirməklə
müsbət və mənfi meyillərə obyektiv qiymət
verən, hökuməti mövcud problemlərin həllinə
doğru istiqamətləndirən mühüm mexanizmdir. Ötən 15
ildə hökumətin vaxtaşırı olaraq xalqa hesabat
verməsi də milli dövlətçilik tariximizdə
mütərəqqi ənənəyə çevrilmiş,
demokratik dəyərlərə hörmətin, ictimai rəyə
həssas münasibətin ifadəsi kimi diqqəti çəkmişdir.
Bu, eyni zamanda cəmiyyətdə şəffaflığın
və sosial ədalət normalarının qorunmasını təmin
etmiş, dövlət məmurlarının xalq və Prezident
qarşısında məsuliyyətini artırmış,
onları qarşıya qoyulmuş vəzifələrin
uğurla həyata keçirilməsi üçün daha səylə
çalışmağa sövq etmişdir. Artıq bir neçə ildir ki, bu cür hesabatlar həm
də konkret dövr ərzində əldə edilmiş nailiyyətlərin
qiymətləndirilməsi, müstəqil dövlətimizin əldə
etdiyi uğurların ictimaiyyətə düzgün, obyektiv
çatdırılması, mövcud problemlər ətrafında
müzakirələrin aparılması, bu problemlərin həlli
yollarının tapılması üçün səmərəli
vasitəyə çevrilmişdir.
Cənab İlham Əliyevin
qazandığı uğurların bir mühüm səbəbi
də var: dövlət başçısı insan və
şəxsiyyət amilini ucaltmaqla, hər bir vətəndaşın
maraqlarının dövlət üçün üstün olduğunu
nümayiş etdirmişdir. Son illlər bu məqsədlə
cənubdan şimala, şərqdən qərbə
çoxsaylı yaşayış məntəqələrində
yeni sosial-mədəni obyektlər - ən müasir tələblərə
cavab verən yeni məktəblər, səhiyyə
ocaqları, körpülər, yollar tikilmişdir. Hətta sovet dövründə də mavi yanacaq
üzü görməyən Yardımlıya, Lerikə qaz
çəkilmiş, Qubanın ucqar dağ kəndi
Xınalığa yol çəkilmiş, daha bir fantastik layihənin
- Quba-Şamaxı yolunun inşasına
başlanılmışdır. Bütün
bunlar regionlarda mənəvi ab-havanın
yaxşılaşmasına səbəb olmaqla, Azərbaycan
insanının dövlətə, onun rəhbərinə
etimadı, sevgini və rəğbətini daha da
artırır.
Ötən 15 ildə vəzifəli
şəxslərə etimadı onların xalqa xidmətinə
nəzərən müəyyənləşdirən Azərbaycan
Prezidenti cənab İlham Əliyev eyni zamanda dövlət-vətəndaş
münasibətlərindəki ziddiyyətləri, psixoloji səddi
aradan götürməyi bacarmışdır. Müntəzəm
olaraq yerlərdə sıravi vətənlaşlarla
görüşmüş, onlarla səmimi söhbət edərək
problemlərinin həlli istiqamətində çevik qərarlar
qəbul etmişdir. Cənab İlham
Əliyevin xarakter etibarilə sadə və səmimi, praktik
siyasətçi olması onun sıravi vətəndaşlarla
təmaslarında daha qabarıq şəkildə üzə
çıxmışdır.
Hər bir dövlətin
demokratik inkişafının əsas şərtlərindən
biri də dövrün tələblərinə cavab verən
kadr potensialının formalaşdırılması,
çevik və işlək mexanizmlər üzərində
dövlət idarəçiliyi sisteminin
yaradılmasıdır. Şübhəsiz, sosial modernləşmə olmadan,
ölkənin məmur və idarəçi elitasını gəncləşdirmədən,
həmin elitanı texnokratlar, bu və ya digər fəaliyyət
sahəsində uğur rəmzinə çevrilmiş,
müvafiq praktik iş təcrübəsinə malik insanlar
hesabına genişləndirmədən bu məqsədə
çatmaq mümkün deyildir. Bu və digər
mütərəqqi meyarlara söykənən çevik idarəetmə
modelinin formalaşdırılması Azərbaycanın
dövlət siyasətinin strateji hədəflərindəndir.
Ölkədə və regionda, ümumilikdə
qlobal planda cərəyan edən mürəkkəb siyasi,
iqtisadi və humanitar proseslər müasir islahatçı
baxışın və idarəetmə formalarının tətbiqini
aktuallaşdırdığından, dövlət
başçısı komandasının bu
çağırışlara hazır olmasını vacib
sayır.
Cənab İlham Əliyevin təşəbbüsü
və xalqımızın azad siyasi iradəsinin təntənəsi
kimi tarixiləşmiş 2016-cı ilin 26 sentyabr referendumu ilə
Azərbaycan Respublikasında vitse-prezident vəzifələrinin
təsis edilməsi, 2017-ci il 21 fevral tarixdə Heydər
Əliyev Fondunun prezidenti Mehriban xanım Əliyevanın Azərbaycanın
Birinci vitse-prezidenti vəzifəsinə təyin olunması, bu
mənada postneft dövründə Azərbaycanda həyata
keçirilən çoxşaxəli islahatların
davamlılığını təmin etmək və dövlət
idarəçiliyinin səmərəliliyini yüksəltmək
məqsədinə xidmət etmişdir. Eyni
zamanda son prezident seçkilərindən dərhal sonra
dövlət başçısının həyata
keçirdiyi kadr islahatları - müasir təfəkkürlü
və idarəetmə sahəsində novatorluğu ilə fərqlənən
gəncləri irəli çəkməsi ölkədə
islahatların miqyasını və tempini sürətləndirmək,
xidmət sahələrində vətəndaş məmnunluğunu,
idarəçilikdə səmərəliliyi və şəffaflığı
təmin etmək niyyətindən irəli gəlir. Hazırkı məsuliyyətli mərhələdə
dövlət məmurları qarşısında vətəndaşların
mənafeyi naminə daha səy və bacarıqla işləmək,
islahatların düzgün, vaxtında
reallaşdırılmasını təmin etmək, xalqın
xidmətçisi olmaq kimi ümdə vəzifələr
müəyyənləşdirilmişdir.
Son prezident seçkilərində
xalqımızın böyük dəstəyi ilə növbəti
dəfə inamlı qələbə qazanmış cənab
İlham Əliyev Milli Məclisdə keçirilmiş
andiçmə mərasimində demişdir: "Son 15 il ərzində
kifayət qədər uğurlar, nailiyyətlər var. Ancaq
biz əldə edilmiş nailiyyətlərlə kifayətlənməməliyik.
Biz gələcəyə baxmalıyıq və
baxırıq. Növbəti illərdə
görüləcək işlər haqqında bizim çox
aydın təsəvvürümüz, planlarımız,
proqramlarımız var”.
Ötən 15 ildə əldə
olunan uğurları ilk növbədə ölkə rəhbərliyinin
siyasi iradəsi və qətiyyətli addımları,
ictimai-siyasi sabitliyin qorunub saxlanılması, dövlət idarəçiliyinin
səmərəli təşkili, vahid dövlət siyasətinin
həyata keçirilməsi, iqtisadi inkişafda əsas hədəflərin
dəqiq müəyyən edilməsi, islahatların davamlı
xarakter daşıması, cəmiyyətin real
ehtiyaclarının ödənilməsinə yönəldilmiş
dövlət proqramlarının reallaşdırılması
təmin etmişdir. İqtisadi siyasətdə
çevikliyin təmin edilməsi, struktur dəyişiklikləri
ilə institusional islahatların paralel aparılması, konkret
hədəflərə və maliyyə mənbəyinə əsaslanan
proqramlı idarəetmə bunu bir daha təsdiq edir. Son
15 ildə 201 proqram xarakterli sənəd, o cümlədən
12 konsepsiya, 12 milli strategiya, 12 strateji yol xəritəsi, 94
dövlət proqramı, 10 milli fəaliyyət planı, 23 tədbirlər
planı, 21 tədbirlər proqramı, 17 milli plan və
proqramlar qəbul edilmişdir.
Statistik göstəricilər son 15 ildə
Azərbaycan iqtisadiyyatının inkişafını və
dayanıqlığını bir daha təsdiq edir: ötən
dövrdə ölkənin strateji valyuta ehtiyatları 27 dəfə
artaraq 45 mlrd. ABŞ dollarına
çatmışdır. 2004-2017-ci illərdə
ümumi daxili məhsul (ÜDM) real ifadədə 3,2 dəfə, o cümlədən qeyri-neft
sektoru 2,7 dəfə artmışdır. Bu dövrdə sənaye
real ifadədə 3,8 dəfə, o cümlədən qeyri-neft
sənayesi 2,2 dəfə, kənd təsərrüfatı 1,6
dəfə, tikinti 3,4 dəfə, ticarət 3,9 dəfə,
turizm 14,2 dəfə artmış, iqtisadiyyata 225 mlrd. ABŞ dolları həcmində investisiya
qoyulmuşdur. Davamlı sosial-iqtisadi
inkişafın təmin edilməsi məqsədilə dövlət
büdcəsində dövlət əsaslı vəsait
qoyuluşu xərcləri dinamik olaraq artmış, investisiya xərcləri
dövlət büdcəsində əhəmiyyətli çəkiyə
malik olmuşdur.
Son 3 ildə iş adamlarının fəaliyyətinə
qanunsuz müdaxilə hallarının qarşısının
alınması, onların mülkiyyət və digər
konstitusion hüquqlarının qorunması, ölkədəki
investisiya mühitinin sağlamlaşdırılması, əsassız
yoxlamalara, inhisarçılıq meyillərinə
qarşı mübarizənin gücləndirilməsi,
idxal-ixrac əməliyyatlarının sadələşdirilməsi,
habelə sahibkarlara göstərilən xidmətlərin
elektronlaşdırılması istiqamətində
mühüm addımlar atılmışdır. Bu mərhələdə
imzalanan sərəncamlar, qəbul edilən qərarlar, iş
adamlarının hüquqlarının bərpası istiqamətində
atılan addımlar ölkədə sahibkarlığın
inkişafında keyfiyyətcə yeni mərhələnin
başladığını göstərmişdir.
Azərbaycan Respublikası Prezidentinin
19 oktyabr 2015-ci il tarixli "Sahibkarlıq fəaliyyətinin
xüsusi razılıq (lisenziya) tələb olunan növlərinin
sayının azaldılması, xüsusi razılıq
(lisenziya) verilməsi prosedurlarının sadələşdirilməsi
və şəffaflığının təmin edilməsi
haqqında” fərmanına əsasən, sahibkarlıq fəaliyyətinin
bəzi növləri üçün lisenziyaların sayı
əhəmiyyətli dərəcədə azaldılmış
və Azərbaycan Respublikasının İqtisadiyyat Nazirliyi tərəfindən
"ASAN xidmət” mərkəzlərində verilməsinə
başlanılmışdır. Lisenziya və
icazələr sahəsində aparılmış islahatlara əsasən
lisenziya tələb olunan fəaliyyət növlərinin
sayı (maliyyə bazarları istisna olmaqla) 59-dan 29-a, icazələrin
sayı isə təqribən 4 dəfə azaldılaraq 86-ya
endirilmişdir.
Dövlət
başçısının təşəbbüsü ilə
Milli Məclisdə qəbul edilmiş 2015-ci il
20 oktyabr tarixli "Sahibkarlıq sahəsində aparılan
yoxlamaların dayandırılması haqqında” Azərbaycan
Respublikasının Qanunu ilə ölkə ərazisində
sahibkarlıq sahəsində aparılan yoxlamalar iki il müddətinə
dayandırılmışdır. Bu addım
qlobal böhran dövründə sahibkarların üzləşdiyi
problemlərin həlli, onların fəaliyyətinin dəstəklənməsi
baxımından prinsipial siyasi iradə nümayişi hesab
olunur.
Azərbaycan Respublikası
Prezidentinin təşəbbüsü əsasında 2017-ci
ilin dekabrında Milli Məclisdə qəbul olunmuş qanunla
sahibkarlıq subyektlərində yoxlamalar 2021-ci ilədək
uzadılmışdır. Bu müddətdə
yalnız vergi yoxlamalarının, insanların həyat və
sağlamlığına, dövlətin təhlükəsizliyinə
və iqtisadi maraqlarına təhlükə yaradan hallar
üzrə siyahısı müvafiq icra hakimiyyəti
orqanı tərəfindən müəyyənləşdirilən
yoxlamaların aparılması mümkündür. Həmin yoxlamalar da müvafiq icra hakimiyyəti
orqanı tərəfindən müəyyən edilən məhdudiyyətlər
nəzərə alınmaqla aparılır. Sahibkar bu qanunun tələbləri pozulmaqla həyata
keçirilən yoxlamalardan müvafiq icra hakimiyyəti,
prokurorluq orqanlarına, həmçinin inzibati və məhkəmə
qaydasında şikayət verə bilərlər.
Xarici ticarətdə müsbət
saldonun təmin edilməsi ixrac sahibkarlığının dəstəklənməsi
tədbirləri ilə də sıx şəkildə
bağlıdır. "Qeyri-neft məhsullarının ixracının
stimullaşdırılması ilə bağlı əlavə
tədbirlər haqqında” Azərbaycan Respublikası
Prezidentinin 2016-cı il 18 yanvar tarixli sərəncamında kənd
təsərrüfatı və emal məhsullarına ixracla
bağlı geriödəmə dəstəklərinin verilməsi,
xarici ölkələrə ixrac missiyalarının təşkil
edilməsi, "Made in Azerbaijan” brendinin xarici bazarlarda təşviqi
və s. nəzərdə tutulmuşdur.
Ölkə rəhbərinin 1 mart
2016-cı il tarixli "Qeyri-neft məhsullarının
ixracının təşviqi ilə bağlı əlavə
tədbirlər haqqında” fərmanı da sahibkarlığa
dəstək istiqamətində mühüm addım olmuş,
bununla ixrac məhsullarına ixrac təşviqinin maliyyələşdirilməsi
və geriödəmə dəstəklərinin verilməsi
mexanizmi yaradılmışdır. Sənəd
2016-2020-ci illərdə Azərbaycan Respublikasında istehsal
olunan qeyri-neft məhsullarının ixracının təşviqi
istiqamətində əlavə tədbirlərin həyata
keçirilməsi məqsədini ön plana çəkmişdir.
Fərmana əsasən, qeyri-neft məhsullarının
ixracı ilə məşğul olan şəxslərə
dövlət büdcəsinin vəsaiti hesabına ixrac təşviqi
ödənilir. 2020-ci il dekabrın
31-dək qüvvədə olacaq fərmana görə, ödənilən
ixrac təşviqinin baza məbləği ixrac əməliyyatlarına
görə faktiki ixrac olunmuş malın ixrac gömrük bəyannaməsində
nəzərdə tutulan gömrük dəyərinin 3 faizini təşkil
edir.
Azərbaycan Respublikası Prezidentinin
6 dekabr 2016-cı il tarixli "Milli
iqtisadiyyat və iqtisadiyyatın əsas sektorları üzrə
strateji yol xəritəsinin başlıca istiqamətləri”nin
təsdiqi və bundan irəli gələn məsələlər
haqqında” sərəncamına müvafiq olaraq milli
iqtisadiyyat və iqtisadiyyatın 11 sektoru üzrə
ümumilikdə 12 strateji yol xəritəsi
hazırlanmışdır. Milli iqtisadiyyat
perspektivi üzrə strateji yol xəritəsi qısa, orta və
uzunmüddətli dövrləri əhatə etməklə,
2020-ci ilədək iqtisadi inkişaf strategiyası və tədbirlər
planı, 2025-ci ilədək olan dövr üçün
uzunmüddətli baxış və 2025-ci ildən sonrakı
dövr üçün hədəf baxışdan ibarətdir.
Azərbaycan qeyri-neft
sektorunun prioritetliyinə əsaslanan inkişaf yolu seçməklə
yanaşı, tarixən arqar-sənaye respublikası kimi
tanınmış və ixtisaslaşmışdır. Son illər
institusional baxımdan torpaq və aqrar islahatların uğurla
başa çatması, kənd təsərrüfatı
istehsalçıları üçün yeni imkanların
yaranması qarşıdakı illərdə də sərbəst
bazar münasibətlərinə əsaslanan və
özünüinkişaf qabiliyyətinə malik bütöv
iqtisadi sistemin - müstəqil milli iqtisadiyyatın
formalaşdırılması prosesi ilə səciyyəvidir.
"Azərbaycan Respublikası
regionlarının 2014-2018-ci illərdə sosial-iqtisadi
inkişafı Dövlət Proqramı”nda nəzərdə
tutulmuş tədbirlərin həyata keçirilməsi bu
baxımdan mühüm əhəmiyyət kəsb edir. Proqrama görə, kənd təsərrüfatında
ənənəvi sahələr olan taxılçılığın,
üzümçülüyün, meyvəçiliyin,
pambıqçılığın,
tütünçülüyün,
çayçılığın, ipəkçiliyin,
baramaçılığın və digər sahələrin
inkişafı prioritet vəzifə olaraq qalır.
Kənd təsərrüfatı sahəsində
çalışan fermerlərin lazımi texnika, gübrə
və toxum məhsulları ilə təmin edilməsi məqsədilə
"Aqrolizinq” Səhmdar Cəmiyyətinin yaradılması,
onların gəlir vergisindən azad edilməsi, güzəştli
şərtlərlə yanacaq və motor yağları ilə
təmini də sahibkarlığa göstərilən
qayğının mühüm tərkib hissəsi kimi
xüsusi vurğulanmalıdır. İntensiv metodlara əsaslanan
aqrar sektorun yaradılmasına yönəlmiş iqtisadi siyasət
- quşçuluq və heyvandarlıq komplekslərinin,
bağçılıq təsərrüfatlarının,
istixanaların və məhsulların saxlanılması
üçün soyuducu anbar infrastrukturunın inşası
öz nəticələrini verir, kənd təsərrüfatı
məhsullarının istehsalının və ixracının
artmasına, idxaldan asılılığın əhəmiyyətli
dərəcədə azalmasına, ərzaq mallarının
qiymətlərinin sabitləşməsinə səbəb
olur.
Bütün bunlar Azərbaycanın
dünyada maliyyə böhranının dərinləşdiyi
bir dövrdə yeni qlobal iqtisadi və siyasi
çağırışlara adekvat olaraq islahatları davam
etdirmək, idarəetmə sistemini çevik, şəffaf və
səmərəli mexanizmlər əsasında
formalaşdırmaq, biznes mühitini liberallaşdırmaq,
makroiqtisadi sabitliyi təmin etmək istiqamətində
islahatlar aparmaq, milli iqtisadiyyatı yeni şəraitə -
neftsiz dövrdə uyğunlaşdırmaq istəyini bariz təcəssüm
etdirmişdir. Dövlət başçısı cənab
İlham Əliyev Nazirlər Kabinetinin 2018-ci ilin I
yarısının sosial-iqtisadi inkişafının
yekunlarına və qarşıda duran vəzifələrin
müzakirəsinə həsr olunmuş iclasında neft amilindən
asılılığın tamamilə azaldılmasının
ölkəmiz üçün prioritet məsələlərdən
biri olduğunu vurğulamışdır: "Neftin qiyməti
bizim üçün əsas amil olmamalıdır və Azərbaycan
iqtisadiyyatı elə bir səviyyəyə
çatmalıdır ki, neftin istənilən qiyməti bizə
ciddi təsir etməsin, yalnız ehtiyatlarımızın
artırılmasına xidmət göstərsin”.
Nazirlər Kabinetinin dövlət
başçısının iştirakı ilə 2018-ci ilin
9 ayının sosial-iqtisadi inkişafının yekunlarına
və qarşıda duran vəzifələrin müzakirəsinə
həsr olunmuş iclası deməyə əsas verir ki, Azərbaycan
böhran mərhələsini adlayaraq dinamik inkişaf mərhələsinə
qədəm qoymuşdur. Hesabat dövründə iqtisadiyyatın
bütün funksional sahələri üzrə optimal nəticələr
əldə olunmuş, regionların sosial-iqtisadi
inkişafına, biznes mühitinin
liberallaşdırılmasına istiqamətlənmiş
dövlət siyasətinin davam etdirilməsi istər ümumi
daxili məhsulun, istərsə də strateji valyuta
ehtiyatlarının artımına imkan yaratmışdır.
Ötən 9 ayda iqtisadi sahədə islahatların dərinləşdirilməsi
nəticəsində ölkədə ümumi daxili məhsul
0,8 faiz, qeyri-neft sektoru 1 faiz, sənaye istehsalı 2 faiz,
qeyri-neft sənayesi 10,8 faiz, kənd təsərrüfatı
4,3 faiz artmışdır.
Bütün bunların nəticəsi
olaraq "Doing Business” hesabatına əsasən Azərbaycan
2018-ci ildə 190 ölkə arasında 57-ci pillədə,
Davos İqtisadi Forumunun "Qlobal Rəqabətədavamlılıq”
hesabatında isə 35-ci pillədə qərarlaşmışdır.
Eyni zamanda respublikamız "Siyasətçilərə
ictimai etimad” adlanan indikator üzrə dünyada 20-ci pilləyə
yüksəlmişdir və bu da xalqın iqtidara böyük
etimadını səciyyələndirən mühüm
göstəricidir.
Ötən illərdə
ölkədə kadr siyasəti və dövlət idarəçiliyi
məsələlərində Azərbaycanın layiqli vətəndaşlarının
iştirakının təmin edilməsi, əldə edilən
iqtisadi nailiyyətlərdən hamının öz bacarıq,
zəhmət və əqli imkanlarına görə bəhrələnməsi
ölkədə milli birliyin möhkəmləndirilməsi
istiqamətində atılmış mühüm
addımlardandır. Milli birliyə yönəlmiş bu fəaliyyətin qayəsində
həm də yüksək humanizm, mərhəmət və nəciblik
kimi ali mənəvi keyfiyyətlər
dayanmışdır.
Bu gün Azərbaycan
demokratiyanı həm də tarixi təcrübənin və ənənələrin
dönüş dövrlərində hər bir xalqın
keçdiyi tarixi tərəqqi prosesi kimi başa düşərək
milli inkişaf modelini nümayiş etdirir. Azərbaycan cəmiyyətinin
demokratikləşməsi sonsuz prosesdir və milli xüsusiyyətlər
gözlənilməklə, müstəqil dövlət
quruculuğu və milli identikliyin qorunub saxlanması şərti
ilə həyata keçirilir. Siyasi
sabitliyin iqtisadi əsası olmalıdır və yalnız bu
halda cəmiyyətdə demokratik inkişaf və şəffaflıq
barədə danışmaq olar.
2003-cü ilin 15
oktyabrında ulu öndər Heydər Əliyevin "Mən
ona özüm qədər inanıram və gələcəyinə
böyük ümidlər bəsləyirəm” deməklə
cəmiyyətə özünün layiqli
davamçısı kimi təqdim etdiyi cənab İlham
Əliyevin prezidentlik fəaliyyətinin ümumi təhlilinə
nəzər saldıqda həmin fikrin qəti qənaət
olduğunun bir daha fərqinə varırıq. Ümummilli liderin müəyyənləşdirdiyi
strategiyanı ötən 15 ildə uğurla həyata
keçirən və yeni dövrün ruhuna uyğun zənginləşdirən
Azərbaycan Prezidenti cənab İlham Əliyevin ölkəyə
rəhbərlik fəaliyyətini diqqətlə nəzərdən
keçirdikdə onun xalqına, dövlətinə necə qəlbən
bağlı lider olduğu bir daha təsdiqini tapır. İnanırıq ki, cəmiyyətdə mütləq
çoxluğun alternativsiz lider olaraq qəbul etdiyi cənab
İlham Əliyev ölkəmizin perspektiv inkişafı
üçün qarşıda duran strateji hədəfləri
bundan sonra da inamla gerçəkləşdirəcək, Azərbaycan
yaxın illərdə ən müasir və inkişaf
etmiş dövlətə çevriləcəkdir.
Qüdrət KƏRİMOV,
"Xəzər” ASC-nin sədri, iqtisad elmləri doktoru
Azərbaycan.- 2018.- 13 oktyabr.- S.1; 4.