100 ilin Parlamenti,
Parlamentin 100 ili
Azərbaycan Parlamenti
- 100
100 il bəşər
tarixi üçün o qədər də böyük rəqəm
olmasa da, ilk demokratik cümhuriyyət elan etmiş Azərbaycan
xalqının həyatında taleyüklü qərarların
verilməsi və onların yerinə yetirilməsi
üçün kifayət qədər əhəmiyyətli və
mühüm hadisələrin yaşanması baxımından
vacib bir dönəmi əhatə edir.
Qədim dövlətçilik
təcrübəsinə malik, zəngin tarixi keçmişi,
özünəməxsus mədəniyyəti və
dünyagörüşü ilə seçilən
xalqımız tariximizin ayrı-ayrı mərhələlərində
öz dövlətlərini yaratmış, eləcə də
müxtəlif imperiyalar tərkibində yaşamağa məcbur
olmuşdur. Hər zaman malik olduğu bütün sərvətləri
imkana, müstəqillik əldə etmək, öz dövlətinə
sahib olmaq istək və arzularını isə reallığa
çevirmək istiqamətindəki səylərini nəticəyə
yönəlmiş fəaliyyət və siyasətlə
möhkəmləndirməsi səbəbindən müsəlman
Şərqinin ilk respublikasını qurmağı
bacarmışdır. Bu, bizim son 100 ildə
ən böyük nailiyyətimiz, ən başlıca sərvətimizdir.
Çox mürəkkəb bir tarixi
şəraitdə, XX yüzilliyin əvvəllərində
yeni dünya nizamının formalaşdığı bir vaxtda
Azərbaycan Xalq Cümhuriyyətinin yaranması bütün
dünyada təşəkkül tapmış mütərəqqi
ideyaların regionda, o cümlədən Azərbaycanda da mədəni,
elmi və iqtisadi yüksəlişə gətirib
çıxarması ilə yanaşı, milli
özünüdərkin güclənməsinə şərait
yaratmasının məntiqi nəticəsi idi.
Cümhuriyyətin 85 illiyi
münasibətilə xalqa müraciət edən ulu öndər
Şərqdə ilk demokratik dövlət olan Azərbaycan Xalq
Cümhuriyyətini Avropanın demokratik dəyərləri ilə
Şərq mədəniyyətinin xüsusiyyətlərini
üzvi şəkildə birləşdirən yeni dövlət
və cəmiyyət nümunəsi kimi xarakterizə edirdi. "...İlk respublika
dövründə həyata keçirilən tədbirlər
müstəqil dövlətçiliyimizin əsaslarının
yaradılması və gələcək inkişaf yolunun
müəyyənləşdirilməsi baxımından
mühüm əhəmiyyət kəsb etdi. Gördüyü
bir sıra məqsədyönlü işlər Xalq
Cümhuriyyəti Hökumətinin yürütdüyü
siyasətin miqyasını, mahiyyət və mənasını
əyani şəkildə səciyyələndirir”, - deyən
Heydər Əliyev Azərbaycan Xalq Cümhuriyyətinin
dövlətçilik tariximizdəki rolunu yüksək qiymətləndirmişdir.
Rusiya imperiyası ərazisində
yaranmış mürəkkəb geosiyasi, iqtisadi və hərbi
kataklizmlərin doğurduğu vəziyyətdən istifadə
edərək Azərbaycanın siyasi elitası müstəqil
milli dövlətçilik naminə birləşə bildi. Rusiya
seçkili orqanlarında təmsilçiliyin müxtəlif səviyyə
və mərhələlərində əldə edilmiş
çox vacib təcrübədən müstəqil dövləti
bəyan etmək, onun atributlarını yaratmaq,
"İstiqlal Bəyannaməsi”ni qəbul etməklə
üzərinə götürdüyü şərəfli vəzifələri
yerinə yetirmək istiqamətində atılan addımlar
müxtəlif siyasi cərəyan, partiya və ictimai birliklərin
təmsilçilərinin vahid amal uğrunda birliyinin və bu
birliyə xalq kütlələrinin dəstəyi nəticəsində
mümkün oldu.
Azərbaycan parlamentarizmi tarixində
başlanğıc sənəd olan "İstiqlal Bəyannaməsi”ndə
nəzərdə tutulan bütün millətlərlə,
xüsusilə qonşu dövlətlər və onların
xalqları ilə mehriban münasibətlər zəminində
qurulacaq əlaqələr, öz ərazisində yaşayan
bütün millətlərə sərbəst inkişaf
üçün yaradılacaq şərait, tam hüquqlu
müstəqil dövlət quruculuğuna milliyyətindən,
məzhəbindən, sinfindən, silkindən və cinsindən
asılı olmayaraq öz sərhədləri daxilində
yaşayan bütün vətəndaşlarına siyasi və
vətəndaşlıq hüququnu tanımaqla hər kəsin
iştirakının təmin olunacağına dair dövlətin
öhdəlikləri müəyyənləşdirilirdi.
Xalq hakimiyyəti və vətəndaşların
bərabərliyi prinsiplərinə əsaslanaraq Azərbaycan
Xalq Cümhuriyyəti min illərlə insanlar arasında
mövcud olmuş bərabərsizliyi aradan qaldırdı. Hər kəsin
şüuruna və qəlbinə azadlıq, müstəqillik,
öz taleyinə sahiblik hissini aşılamaqla milli mücadiləyə
böyük təkan verdi.
Yüz illərlə tərkibində
yaşadığı Çar Rusiyası
dağıldıqdan, imperiya çökdükdən sonra
Zaqafqaziya seymindən başlanan ictimai-siyasi, tarixi dəyişikliklər
demokratiya və müstəqillik uğrunda gedən mübarizə
və mücadilələrin məntiqi sonluğu olaraq müstəqil
Azərbaycan dövlətini tarixin təkzibolunmaz faktı kimi
təsdiq etdi. Özü özlüyündə
Azərbaycan xalqının əldə etdiyi nailiyyət olmaqla
AXC-nin qurulması bütövlükdə Müsəlman Şərqinin
həyatında respublika ideyasına əsaslanan
düşüncə və idarə üsulunu gətirmək,
milli azadlıq və müstəmləkədən xilas olmaq
üçün bir örnək rolunda çıxış
etdi.
Yaxın-uzaq dövlətlərlə
aparılan sülhsevər siyasət, qarşılıqlı əməkdaşlığa
və bir-birlərinin hüquqlarına hörmətə əsaslanan
əlaqələr nəticəsində dünya birliyi tərəfindən
tanınması və qəbul olunması Azərbaycan Xalq
Cümhuriyyətini qısa müddətdə beynəlxalq
hüququn subyektinə çevirdi.
Parlamentli respublika
üsuli-idarəsinin seçilməsi isə Azərbaycan-Türk
şüurunda və həyat tərzində min illərlə
mövcud olmuş məşvərət mədəniyyətinin
qədim dövlətçilik ənənəsindən
müasir demokratik dövlət quruculuğu prosesinin əsas
prinsipi kimi təsdiq etməklə müstəqil Azərbaycan
dövləti ilə sivil dünya arasında etibarlı əlaqələrin
əsas istinadgahı kimi böyük rol oynadı.
1918-ci il mayın 27-də
özünü Azərbaycan Milli Şurası elan etmiş AXC
qurucuları istər Milli Şura, istərsə də Xalq
Müvəqqəti hökuməti çərçivəsində
fəaliyyətləri zamanı ölkə həyatı
üçün çox vacib addımlar atdılar. Azərbaycanın ilk parlamenti və hökuməti təşkil
edildi. Qısa müddətdə ölkənin
ərazi bütövlüyünü, təhlükəsizliyini
təmin etməli olacaq o zamankı dövr üçün
yüksək döyüş qabiliyyətli ordu hissələri
yaradıldı. Azərbaycanın dövlət
dili, təhsili, mədəni yüksəlişi,
iqtisadiyyatı və kənd təsərrüfatı sahəsinin
inkişafı üçün əhəmiyyətli qanunlar qəbul
edildi.
Bakı şəhərinin yadelli
qüvvələrdən azad edilməsi uğrundakı səylər
öz səmərəsini verdi. Daşnak,
eser, menşevik və s. qüvvələrdən ibarət
Sentro Kaspi diktaturası da Bakı Soveti kimi Qafqaz İslam Ordusunun
hücumlarına tab gətirməyərək süquta
uğradı. Bakı şəhəri 1918-ci il
sentyabrın 15-də azad edildikdən sonra Azərbaycan
hökuməti əvvəl Tiflis, daha sonra isə Gəncə
dövrü fəaliyyətini daha geniş şəkildə
davam etdirmək üçün paytaxt Bakıya
köçdü.
Milli Şuranın paytaxtda fəaliyyətini
bərpa etməsindən sonra isə əsas diqqət
Cümhuriyyət Parlamentinin yaradılması prosesinə
yönəldildi. Bir sıra vacib tədbirlər həyata keçirildi,
hüquqi çərçivələri müəyyən edən
əhəmiyyətli sənədlər, xüsusilə Azərbaycan
Parlamentinin təşkili haqqında qanun layihəsi üzərində
iş başa çatmaqla Parlamentin formalaşmasına
başlanıldı. İlk iclas 1918-ci il
dekabrın 7-də keçirildi.
Çoxpartiyalı əsasda
çağırılan Parlamentin işi xüsusi olaraq
hazırlanmış nizamnaməyə əsasən demokratik
prinsiplərə uyğun şəkildə qurulurdu. Qanunlar bir
qayda olaraq geniş müzakirə və işgüzar fikir
mübadiləsi əsasında aparılmaqla 3 oxunuşda qəbul
olunurdu. 1920-ci ilin aprel ayının 27-dək
145 iclas keçirilmiş, 270-dən çox qanun layihəsi
müzakirə olunmuş, 230-u qəbul olunmuşdu.
Çox çətin və
mürəkkəb bir bölgədə, eləcə də bu
region və onun sərvətləri uğrunda gedən ziddiyyətli
mübarizələr fonunda AXC hökuməti və xüsusilə
Parlamenti qarşısına qoyduğu hədəflərə
çatmaq üçün ölüm-dirim savaşına
girmişdi.
Bu savaş ilk növbədə
müasir, dünyəvi, demokratik düşüncə ilə
yoxdan bir dövlət qurmaq istəyən öncüllərlə
öz həyatını bu ideyaların reallaşması naminə
dəyişmək iqtidarında olmayan kəsimin, yəni əhalinin
vətəndaşa çevrilməsi prosesinə hazır
olmayanların arasında gedirdi.
Cənubi Qafqaz regionunda kəskinləşən
daxili ziddiyyətlər, erməni silahlı dəstələrinin
mülki azərbaycanlılara qarşı törətdikləri
kütləvi qırğınlar, bunun ardınca Erməni
Milli Şurasının müraciətinə əsasən
İrəvanın güzəştə gedilməsindən
sonra sülh əldə ediləcəyinə olan ümidlərin
puça çıxması, daxili ziddiyyətlərlə bərabər
xarici təcavüzkar həmlələrə də davam gətirmək
getdikcə çətinləşirdi.
Bolşevik Rusiyasının
yeritdiyi siyasətin əsas məqsədi isə, əlbəttə
ki, əvvəlki sərhədlərini bərpa etmək, Milli
hökumətləri süquta uğratmaq idi. Ağır,
üzücü müharibə Qarabağ ətrafında davam
edən əsassız ərazi iddialarının körüklənməsi
hesabına gənc müstəqil respublikanı taqətdən
salmış, müdafiə və təhlükəsizlik sahəsindəki
imkanlarını heçə endirmişdi.
Cəmi 23 aylıq ömrü olsa da,
bolşevik Rusiyasının təcavüzünə məruz
qalaraq 1920-ci il aprelin 28-də işğal
edilən Azərbaycan milli dövlətinin milyonların
şüurunda bərqərar etdiyi müstəqillik ideyası
unudulmadı.
Sovet Rusiyasının XI
Qızıl Ordu dəstələrinin müdaxiləsi və
qanlı əməliyyatları nəticəsində
çökdürülən AXC Parlamenti də fəaliyyətini
dayandırdı. Birinci Respublika və onun Parlamenti tarixin
qapalı səhifələrinə, istiqlal məfkurəsi isə
müstəqil dövlət arzusunu reallaşdırmağı
özünə amal seçmiş insanların qəlblərinə
və düşüncələrinə köçdü.
Azərbaycanda bütün hakimiyyət inqilab
komitəsinə keçdi. Əlbəttə ki,
bütün qərarlar və göstərişlər real
hakimiyyət orqanı olan K(B)P-ın yerli orqanı Azərbaycan
K(B)P Mərkəzi Komitəsi tərəfindən verilirdi və
onun iradəsindən kənarda heç nə baş verə
bilməzdi.
Respublikanın atdığı ilk
addımlardan göründüyü kimi, məqsəd müstəqil
dövlətin atributlarını məhv etmək, hərbi və
iqtisadi cəhətdən ölkəni Rusiyadan asılı vəziyyətə
salmaq, qanunverici orqanın səlahiyyətlərini İnqilab
Komitəsinin dekret və qərarları ilə əvəzləməklə
proletariatın diktaturasını həyata keçirmək
idi. Respublikanın siyasi müstəqilliyi isə
əməldə olmayıb yalnız formal xarakter
daşıyırdı. Rusiya bolşeviklərinin
imperiyanı yeni forma və məzmunda bərpa etməsinə
yönəlmiş məqsədlərini ört-basdır etməyə
və xarici dəstəyi qazanmaq məqsədlərinə xidmət
edirdi. Məhz elə buna görə də qısa
müddətdə hakimiyyətin guya xalqa məxsus olduğunu
göstərmək üçün nümayəndəli
hakimiyyət orqanlarının yaradılmasına start verildi.
Bu proses zamanı isə əhalinin əsasən müsəlman
olmayan təbəqələrinə üstünlük
verilirdi.
Əhalidə milli dövlətin
bərpa olunacağına inamı heçə endirmək
üçün cümhuriyyət qurucularına qarşı təqib,
terror və digər təzyiqlərdən istifadə edilməyə
başlandı. Həmin illərdə salamat qalanlar isə
30-cu illərin repressiyalarına məruz qaldılar.
Moskvadan asılı olan və bütün təlimatları bu
mərkəzdən alan qanunverici orqan və
onun təmsilçiləri milli mədəniyyətin,
xalqın ana dilinin, inancının təhqir olunmasına,
milli-mənəvi dəyərlərinin aşınmasına,
tarix və coğrafi sərvətlərinin talan olunmasına nəinki
mane ola bilmir, bir çox hallarda bu hərəkət və
siyasətləri hüquqi çərçivəyə salan
aktlar qəbul etməyə məcbur olurdu.
Azərbaycan yenə də
Rusiya üçün ucqar müstəmləkə xarakteri
daşıyırdı. İstənilən müqavimət və
etirazlar isə dərhal qan içində boğulur, əhaliyə
qarşı amansız qəddarlıq nümayiş etdirilir, ərazilər
qonşu respublikaların, xüsusilə Ermənistanın istəklərinə
uyğun özgəninkiləşdirilirdi. Ümumiyyətlə,
bolşevik Rusiyasının ucqarlarla (milli respublikalarla)
bağlı siyasəti birinci Konstitusiyanın qəbulundan
sonra yeni bir əsasda İttifaq dövlətinin
formalaşdırılması istiqamətində
addımları ilə müşayiət olunurdu. ZSFSR-in yaradılması yolu ilə Cənubi Qafqaz
respublikalarını daha möhkəm vasitələrlə özünə
bağlamasını təmin edərək, ayrılmaq
imkanlarını mümkünsüz etdi. Maksimum mərkəzləşdirmə
siyasəti öz bəhrəsini verdi və
1922-ci ilin dekabrında SSRİ-nin yaradılması ilə
kommunist diktaturasının hakimiyyəti daha da möhkəmləndi.
Azərbaycanın türk
dünyası ilə əlaqələrini kəsmək istiqamətində
addımlar atıldı və lazım gəldiyi zaman daxili
sabitliyi pozmaq üçün potensial münaqişə
ocağı olaraq Dağlıq Qarabağ Vilayəti adlanan
qurum yaradıldı. Müxtəlif adlar altında xaricdən gətirilən
ermənilərin bu ərazidə yerləşdirilməsilə
xristian ermənilərin sayının süni şəkildə
artırılmasına nail olundu.
SSRİ-nin yaradılması
və ikinci Konstitusiyanın qəbulu isə respublika parlamenti
funksiyasını yerinə yetirən Azərbaycan MİK-in
mövcud zahiri formal müstəqilliyində əldən getməsinə
səbəb oldu. ZSFSRİ-dən vahid dövlət kimi
ZSFSR-a və onun tərkibində SSRİ-yə qatılması
Azərbaycanın həyatında ittifaq tərkibində yeni
bir dönəmin başlanğıcı oldu. 1920-ci illərin ikinci yarısından başlayaraq
Sovetlər hökumətinin kollektivləşmə, sənayeləşmə
və mədəni inqilabi siyasəti ittifaqın bütün
ucqarlarını da əhatə edərək
reallaşdırılmağa başladı.
Bu xəttin yeridilməsinə
qarşı çıxan hər hansı bir cəhdin
qarşısı qətiyyətlə alınır və
hakimiyyət getdikcə daha sərt siyasətə
üstünlük verirdi. Həyata keçirilən
repressiyalara, qırğın və qətllərə
baxmayaraq sosialist təsərrüfatı qurulmasının
zorakı üsullarına qarşı etirazlar Azərbaycanın
bir çox regionlarını bürüdü. Üstəlik yaranmış ərzaq
qıtlığı geniş xalq kütlələrinin həyatını
daha da çətinləşdirirdi. Mədəni
inqilabın savadsızlığın ləğvi istiqamətində
müsbət nəticələrinin olmasına rəğmən
bir sıra ağır fəsadları da oldu. Min illərlə mövcud olmuş ənənələrin
aradan qaldırılması, milli-mənəvi dəyərlərin
aşınması və yerini məcburən yeni sovet mədəniyyətinə
verməsi nəticəsində bir sıra mədəni-tarixi və
dini abidələr dağıdıldı, əlifbanın bir
neçə dəfə dəyişdirilməsi ilə
xalqın milli-mədəni səviyyəsinin
inkişafının müxtəlif dövrləri
arasındakı tarixi əlaqəyə ciddi ziyan vuruldu. Bütün bu tədbirlərin həyata keçirilməsində
isə əlbəttə ki, Azərbaycanın qanunverici
orqanı mərkəzdən yönəldilən sərt siyasətin
yerinə yetirilməsi vasitəsilə hüquqi əsaslar
yaradılması ilə iştirak edirdi.
Sovetlərin dünya ölkələri
üçün heç də yaxşı nümunə
olmaması, dünya inqilabının liderliyinə iddiası,
xüsusilə faşizmin artan gücünün daha mürəkkəb
bir beynəlxalq şəraitin formalaşdırması ölkədaxili
siyasətin daha da sərtləşməsinə, xarici təzyiqlərə
daxildən ola biləcək hər
hansı dəstəyin qarşısının daha ciddi
repressiyalarla alınmasına gətirib çıxardı. Hətta
iş o yerə çatdı ki, artıq Böyük Vətən
müharibəsinin astanasında ölkənin müdafiəsini
və vətəndaşların təhlükəsizliyini təmin
etməli olan hərbçilərin kütləvi şəkildə
sovet cəza maşınının qurbanına çevrilməsinin
acı nəticələrini aradan qaldırmaq mümkün
olmadı. Bu illərdə AXC parlamentinin, eləcə də Azərbaycan
SSR qanunverici orqanının çoxsaylı nümayəndələri,
o cümlədən milli ideya daşıyıcısı olan
minlərlə görkəmli ziyalılar, sadə vətəndaşlar,
din xadimləri məhv edildilər. Şairlərə,
yazıçılara, sənət adamlarına və s. rəhm
edilmədi.
Azərbaycanı birbaşa ittifaq
dövlətinin üzvü kimi təsbit edən 1936-cı il SSRİ Konstitusiyası və 1937-ci il Azərbaycan
SSR Konstitusiyası əsasında qanunverici orqan olaraq Ali Sovet
formalaşdı. İldə iki dəfə
SSRİ qanunları əsasında hazırlanmış layihələrə
səs verməklə və kommunist partiyasının şəriksiz
hakimiyyətinin qəbul etdiyi qərarlara qanunverici sənəd
statusunu təsdiq etməklə öz vəzifələrini
yerinə yetirmiş sayılan deputatlar bunun üçün əməkhaqqı
almır, bir növ ictimai əsaslarla parlamentdə işləyirdilər.
Sözün əsl mənasında parlamentarizmdən,
təşəbbüskarlıqdan, müzakirə, dinləmə
mədəniyyətinin formalaşmasından, prinsipial və
ortaq mövqe axtarışından söhbət gedə bilməzdi.
Azlığın mövqeyinin çoxluq tərəfindən
demokratik nəzərə alınması deyil, çoxluğun
üstün mövqeyinin diktaturası hakim olan bir təmsilçilik
mövcud idi.
Məhz belə bir şəraitdə
fəaliyyət göstərən insanlar bütün çətinliklərə,
ideoloji basqılara, Stalin repressiyalarına rəğmən həm
respublikanın, həm də ittifaq dövlətinin müharibədən
çıxması, dağıdılmış
iqtisadiyyatın bərpa edilməsi, aclığın, səfalətin
aradan qaldırılması, elmin, təhsilin, kənd təsərrüfatının,
sənaye və hərbi sahənin inkişafı
üçün həyata keçirilən tədbirlərdə
yaxından iştirak edir, Azərbaycanın bütün
potensialının ümumi dövlət maraqları naminə
istifadəsi işini təşkil edir və onun
reallaşması üçün hüquqi əsasların
yaradılmasına səy göstərirdilər.
Tarixdən məlum olduğu
kimi, Azərbaycan xalqı həm müharibə, həm də
ondan sonrakı bərpa illəri adlanan dönəmlərdə
özünün insani, təbii və digər
çoxsaylı resursları ilə böyük fədakarlıqlar
göstərmiş, xüsusilə faşizm üzərində
qələbənin qazanılmasında müstəsna rol
oynamışdır.
Faşizm üzərində
koalisiyanın əldə etdiyi nailiyyətlər beynəlxalq
münasibətlərdə də bir sıra dəyişikliklərə
səbəb oldu. Bir sıra yeni təşkilatlar
yarandı. Beynəlxalq birlik insan hüquqları,
demokratik azadlıqlar və s. haqda yeni sənədlər qəbul
etdi. Dövlətlər öz üzərlərinə
bir sıra yeni öhdəliklər götürdülər.
Ölkələrin daxili siyasətlərində
baş verən bu keyfiyyət dəyişiklikləri Sovetlər
İttifaqına da təsirsiz ötüşmədi. Ölkədə milli təşəbbüslərə,
sərt münasibətdən ictimai-siyasi və mədəni
sahədə ideoloji çərçivələrdən kənar
fəaliyyətlərə qarşı repressiyalardan imtinaya gətirib
çıxara biləcək bir mülayimləşmə
meyilləri hiss olunmağa başlayırdı. Bu isə özünü ilk növbədə
parlamentin fəaliyyətində göstərirdi.
1960-cı illərin
ortalarından başlayaraq isə Azərbaycanda yeni bir intibah
dönəminin başlanğıcı qoyulmağa
başladı.
Milli özünüdərk, öz köklərinə
və tarixinə fərqli baxış, yaradıcı sahələrdə
yeni bir ab-hava yarandı. Bütün
çatışmazlıqlarına, repressiv və sərt idarəetmə
üsullarına rəğmən sovetlərin bütün
ölkə miqyasında başlatdığı geniş
quruculuq işləri, sosial, iqtisadi və hərbi qüdrətinin
artırılması, elmin, intellektual potensialın və mədəni
səviyyənin yüksəldilməsi sahəsinə diqqət
milli respublikalarda, o cümlədən Azərbaycanda öz
müsbət nəticələrini verməkdə idi.
Amma, eyni zamanda, respublikada
güclü idarəetməyə, mərkəzin
qarşısında bütün imkanlarını ölkə
maraqları üçün səfərbər edən Azərbaycanın
ehtiyac və çətinliklərini aradan
qaldırmağı, ümumi dövlət maraqları çərçivəsində
Azərbaycanın da taleyüklü problemlərini nəzərə
alan qərarların alınması işini təşkil etməyi,
Azərbaycana layiq olduğu dəyərin verilməsinə nail
olmağı bacaran bir rəhbərliyə ehtiyac var idi. Eləcə də mövcud hakimiyyət orqanları
ilə münasibətlərin daha sağlam əsasda
qurulması, insanların üzləşdiyi problemlərin dəf
olunması üçün səlahiyyətlərdən
düzgün istifadə edilməsi, yeni forma və mexanizmlərin
tapılmasına diqqətin artırılması, milli, mədəni
dirçəlişin, intibahın davamlı olması
üçün lazımi addımlar atılmalı idi.
Yalnız bu halda günbəgün dəyişən, dünya
nizamının, yeni siyasi məzmun və sosial çalar kəsb
edən beynəlxalq aləmin, o cümlədən məcburi
ittifaqa cəlb edilmiş respublika və onun xalqlarının gələcək
taleyi üçün meydana çıxacaq əhəmiyyətli
və tarixi dəyişikliklərin doğuracağı əlverişli
şəraitdən yararlanmaq mümkün ola
bilərdi.
Hələliksə bu prosesləri
dərindən analiz edərək bu hədəflər naminə
məhz həmin illərdə lazımi qərarlar verə biləcək
insanları dövrün çətinliklərindən
çıxararaq irəliyə aparmaq lazım idi. Stalin
repressiyalarının Azərbaycana vurduğu yaralar hələ
sağalmamışdı. Xalqın
özünəinamını və öz gücünə
güvənini qaytarmaq üçün xeyli işlər
görülməli idi. İlk növbədə Azərbaycanı
uzun illərin geriliyindən və ətalətindən
çıxarmaq üçün vacib olan maddi və digər
resursları səfərbər etmək, milli kadrları
formalaşdırmaq, dövlət orqanlarında kök
salmış bu qeyri-bərabərsizliyi aradan qaldırmaq, Azərbaycanın
respublikalararası və beynəlxalq humanitar əlaqələrini
genişləndirmək vasitəsilə onu tanıtmaq və təbliğ
etmək lazım idi.
Ayrı-ayrı istiqamətlər
üzrə genişmiqyaslı planlar və uzunmüddətli
inkişaf proqramlarını müəyyənləşdirmək,
həyata keçirmək gərək idi. Kənd təsərrüfatını
dirçəltmək, əlverişli coğrafi
üstünlüklərini insanların həyat şəraitini
və torpağa münasibətini dəyişən imkana
çevirmək lazım idi. Bütün bu vəzifələrin,
zamanın və insanların, o cümlədən əleyhdarların
qarşısına çıxaracağı çoxsaylı
maneə və çətinliklərin öhdəsindən isə
Azərbaycanda ilk dəfə Dövlət Təhlükəsizliyi
orqanlarında yetişib möhkəmlənmiş, Azərbaycanın
keçdiyi bütün tarixi inkişaf mərhələlərini
yaxından mənimsəmiş, respublikanın sosial-iqtisadi, təbii,
coğrafi və insani resurslarına yaxşı bələd
olan Heydər Əliyev kimi şəxsiyyət gələ bilərdi.
O, istər 1969-1982-ci illər Azərbaycana rəhbərliyi
dövründə, istərsə də ittifaq hökumətində
təmsil olunduğu zaman göstərdiyi fəaliyyət nəticəsində
Azərbaycanın SSRİ-də sayılıb-seçilən
bir respublika olması üçün mümkün hər
şeyi etdi.
Ən əsası ölkədaxili
birliyə nail olmaq, hakimiyyət orqanlarının məsuliyyətini
artıran qərarlar qəbul etmək, onların
icrasını təmin etməklə hətta ağır
ideoloji şərtlər daxilində belə mənsub
olduğu xalqa, onun mənafeyinə xidmət etməyin, onu təhlükə
və bəlalardan qorumağın
mümkünlüyünü sübut etdi. Nöqsanlara
və çatışmazlıqlara, intriqa və qarayaxmalara
qarşı birgə məsuliyyət
formalaşdırmağın yolunu müəyyən etdi.
Onlara qarşı mübarizənin demokratik
üsul və mexanizmlərindən istifadənin o zamankı
SSRİ-də heç zaman istifadə olunmamış
metodlarını müəyyənləşdirdi. Bunun
üçünsə Ali Sovetin və yerli seçkili
orqanların fəaliyyətində nəzərəçarpan
yeniliklər etməklə onun dövlət və ictimai həyatda
rolunun möhkəmlənməsi istiqamətində qanunverici təşəbbüslərin
artırılmasına nail oldu. Ölkə həyatının
bütün istiqamətlərini tənzimləyəcək,
islahatlara geniş yol açacaq qanun layihələrinin
açıq, qərəzsiz və şəffaf müzakirələrinin
təşkil olunması və bu işə seçicilərin,
geniş xalq kütlələrinin qoşulmasını təmin
etdi. Parlament həyatı bu dövrlərdə
öz qaynarlığı, problemlərin geniş və
açıq müzakirə olunması ilə seçilirdi.
Xüsusilə mədəni
və mənəvi sahədə bir dirçəliş
duyulurdu. Xalqın milli kimliyi və dil məsələlərindən
daha çox danışılır, bu sahənin mütəxəssislərinə,
alim və ziyalılara xüsusi diqqət göstərilirdi.
Tarix və mədəniyyət abidələrinin qorunması, ətraf
mühit, yaşıllıqların genişləndirilməsi,
torpaqlardan səmərəli istifadə və s. problemlər
ciddi müzakirə predmetinə çevrilirdi. Dövlət
quruculuğu və hüquqi məsələlər sahəsində
yeni-yeni dəyişiklikləri əks etdirən qanun layihələri
işlənirdi. Bütün bunların nəticəsində
yeni dövrün tələblərini və
reallıqlarını özündə əks etdirən yeni
Konstitusiya layihəsinin işlənməsinə start verildi. Milli respublikaların bu vacib sənədinin SSRİ
Konstitusiyası əsasında hazırlanmasına baxmayaraq məhz
Heydər Əliyevin səyləri əsasında geniş
müzakirələri keçirilən Azərbaycanın
dördüncü konstitusiyası bir sıra özəlliklərinə
görə fərqlənirdi. Artıq Azərbaycan
mövcud milli-mənəvi sərvətlərin daha
yaxşı qorunması və inkişaf etdirilməsi
üçün lazım olan hüquqi bazaya malik olmuşdu.
Ən əsas nəticə isə Azərbaycan
dilinin dövlət dili statusunun Konstitusiyada açıq mətnlə
təsbit olunması idi.
Heydər Əliyevin
İttifaq hökumətində yüksək vəzifə
tutduğu dövrlərdə də Azərbaycanın mənafeyi
və ona zidd olan fəaliyyətlərin
qarşısını almaq üçün
çalışması onsuz da ittifaq büdcəsindən
asılı olmayan, yalnız öz imkanlarına güvənərək
yaşayan Azərbaycan Respublikasının imkanlarını
daha da genişləndirdi. Amma Azərbaycana və
onun liderinə düşmən mövqedə olan dairələr
SSRİ-nin dağılması ərəfəsində
yaranmış şəraitdən istifadə edərək
planlarını genişləndirdilər. Ermənistanın
Heydər Əliyevin Siyasi Büro üzvlüyündən istefa
verməsinə nail olan dairələrlə sinxron qaydada fəaliyyəti
nəticəsində xalqımız yeni bir təcavüz və
təhdid dalğası ilə üzləşdi. Qarabağ ətrafında yaradılan süni problem
növbəti ərazi itkiləri ilə, qaçqın və
köçkün problemləri, çoxsaylı qurbanlar verilməsi
ilə nəticələndi.
M.Qorbaçov başda olmaqla
Sov.İKP rəhbərliyi və SSRİ Ali Soveti Ermənistanın
ərazi iddialarının genişlənməsinə rəvac
verən mövqe tutdu. Üstəlik, buna qarşı dinc etiraz səsini
ucaldan Azərbaycan vətəndaşları paytaxt Bakıda və
respublikanın bir sıra regionlarında 1990-cı ilin 20
yanvarında Sovet ordu hissələrinin respublikaya yeridilməsi
nəticəsində gülləbaran edildilər. Azərbaycan parlamenti həm bu qanlı hadisələr,
həm də ona gətirib çıxaran proseslərin
qarşısının alınması üçün təsirli
tədbirlər görə bilmədi, bir çox hallarda isə
qətiyyətsiz susqunluq nümayiş etdirdi. Qısa müddətdə bir-birini əvəz edən
çoxsaylı respublika rəhbərləri vəziyyətdən
çıxış yolu tapa bilmədikləri, bunun
üçün kifayət qədər səriştəsi və
qətiyyətləri olmadığı üçün
öz hakimiyyət maraqlarını hər şeydən
üstün tutan bir qrup siyasətbazın ambisiyaları
qarşısında duruş gətirə bilmədilər, Azərbaycan
xalqına qarşı baş verən qanlı cinayətlərin
qarşısında acizlik göstərdilər.
Azərbaycanın dövlət
müstəqilliyinin bərpası aktının qəbul edilməsindən
sonra keçən müddət ərzində əsl müstəqillik
üçün lazım olan addımlar zamanında
atılmadı. O dövrdə parlament bütün bu işləri həyata
keçirməyə çalışmalı olduğu halda,
ayrı-ayrı qrupların maraqlarının mübarizəsi
meydanına, siyasi eksperimentlər üçün münbit məkana
çevrilmişdi. Ali Sovetin səlahiyyətlərinin
50 nəfərdən ibarət deputata həvalə edilərək
Milli Şuranın yaradılması ilə Ali Sovetin fəaliyyətinə
son qoyuldu. 1991-ci il oktyabrın 30-dan
1992-ci il mayın 19-dək fəaliyyət göstərən
Milli Şura hakimiyyət dəyişikliyi səbəbindən
yerini Azərbaycan Respublikası Milli Məclisinə verdi.
Tarix isə sanki yenidən təkrarlanır,
birinci respublikanın taleyini müəyyənləşdirən
hadisələr yenidən cərəyan edirdi. Ölkə
demək olar ki, idarəolunmaz səviyyəyə çatdırılmış,
ictimai-siyasi sabitlik pozulmuşdu. Cəmiyyəti
və dövlət orqanlarının işini iflic edən
proseslər cərəyan edir, Ermənistanın təcavüzkar
planlarının genişlənməsi və
reallaşdırılması üçün münbit şərait
formalaşır, separatçılıq meyilləri güclənirdi.
Məhz belə bir şəraitdə
Azərbaycan Respublikasının və xalqının
qarşısında taleyüklü vəzifələr
dayanırdı. İlk növbədə dövlət
müstəqilliyini formal bəyanatdan real işə
çevirmək, müstəqil dövlət quruculuğu
prosesini dinamik bir şəkildə irəliyə aparmaq
lazım idi. Bu məqsədi reallaşdırmağa maneə
törədən bütün cəhdlərin
qarşısını qətiyyətlə almaq, ölkə
xaricindən körüklənən müxtəlif
yönümlü təhdid və təzyiqlərin
qarşısını almaq, ictimai-siyasi sabitliyi bərpa etmək,
iqtisadi tənəzzülün qarşısını almaq,
ölkənin hərbi qüdrətini artırmaq, Ermənistan
tərəfindən torpaqlarımızın
işğalını dayandırmaq, yeni və müstəqil
Azərbaycanın quruculuğuna fəal şəkildə
başlamaq, bütün vətəndaşların, siyasi
qüvvələrin bu məqsəd ətrafında birliyinə
nail olmaq, Azərbaycanın yeni müstəqillik tarixini yaratmaq
və yazmaq lazım idi.
Lakin qeyd etmək
lazımdır ki, 1991-ci ilin oktyabr ayından 1993-cü ilin
mayınadək keçən dövr ərzində bir-birini əvəz
edən liderlər və onların fəaliyyətləri ilə
bağlı proseslər lazımi məcrada getməmiş, mənəvi,
maddi, insani və ərazi itkiləri vermiş ölkəmiz vətəndaş
qarşıdurmasına sürüklənmiş,
istiqlalımız yenidən təhlükələrlə
üzləşmişdi.
Qanunverici orqan olan Milli Məclis
isə gərgin qarşıdurmalar səbəbindən bəzi
hallarda hadisələrin yaratdığı şəraitin
girovu olmaq kimi bir aqibətlə barışmalı olmuşdu. Amma bununla belə
bütün bu vəzifələrin yerinə yetirilməsi
üçün çətinliklər bahasına vacib qanun
layihələrini müzakirə edərək, müstəqilliyin
bərpa prosesini irəli aparmağa şərait yaradan
hüquqi sənədləri qəbul etməyə müvəffəq
olmuşdur.
1993-cü ilin iyununda baş verən
hadisələrin nəticəsində xalqın təkidli tələbi
ilə hakimiyyətə qayıdan, Azərbaycan Respublikası
Milli Məclisinin Sədri kimi öz tarixi missiyasının
icrasına yenidən başlayan ümummilli liderimiz Heydər
Əliyevin qayıdışı ilə ölkəmizin,
xalqımızın və Azərbaycan Parlamentinin həyatında
yeni bir mərhələ başladı. Sələflərindən
(AXC-Müsavat hakimiyyəti) çox çətin bir durumda təhvil
aldığı respublikanı və xalqı əsil müstəqillik
yolları ilə irəliyə aparmaq işinə bütün
potensialı ilə cəlb edərək, ölkəmizi
qarşıdurmalardan, dövlətimizi dağılmaqdan xilas
etdi.
Ulu öndər yaxın-uzaq
ölkələrlə qarşılıqlı maraqlara
söykənən çoxvektorlu siyasət yeritməklə
iqtisadi, siyasi, humanitar-mədəni əlaqələrin
genişlənməsinə şərait yaratdı. Geniş və dərin
islahatlar nəticəsində vətəndaş cəmiyyətinin
qurulmasına nail oldu. Azərbaycanı beynəlxalq
münasibətlərin çox fəal aktoruna, beynəlxalq təşkilatların
bərabərhüquqlu üzvünə, ayrı-ayrı
ölkələrin və xüsusilə fövqəldövlətlərin
etibarlı dostuna və tərəfdaşına çevirdi.
Bütün bu fəaliyyətlərin
qanunverici və hüquqi əsaslarının
yaradılması işinə Heydər Əliyev Parlament Sədri
olmaqla, daha sonra Prezident səlahiyyətlərini öz üzərinə
götürməklə, 1993-cü il oktyabrın 3-dən sonra
isə seçilmiş Prezident kimi rəhbərlik etməklə
yanaşı Azərbaycan parlamentarizm tarixinin çox şərəfli
səhifələrinin yazılmasına nail oldu. Məhz onun dövründə milyonlarla insanın
taleyinə cavabdehliyin, məsuliyyətin, xalq və dövlət
naminə səmərəli parlament fəaliyyətinin təşkil
olunmasının nümunələri yaradıldı.
Azərbaycan Milli Məclisi onun sədrliyi
dönəmində tarixin və proseslərin
qarşımıza çıxardığı sınaqlardan
uğurla çıxmaq, müstəqil dövlətin həqiqi,
real əsaslarını yaratmaq, parlament diplomatiyası vasitəsilə
ölkəmiz üçün taleyüklü qərarlara imza
atmaqla yanaşı xalqın nəbzinin
döyündüyü, ümid və inam dolu
baxışlarının yönəldiyi bir məkana
çevrildi.
Təsadüfi deyildi ki, bu məclisin
tribunasından Heydər Əliyevin sədr kimi etdiyi ilk proqram
xarakterli nitqində vurğulanan bütün məqamlar sonralar
vacib siyasi konsepsiya, müxtəlif sahələri əhatə
edən dövlət proqramları, fəal xarici siyasət, hərbi
və təhlükəsizlik məsələləri, demokratik
cəmiyyət quruculuğu, hüquqi islahatlar, bazar
iqtisadiyyatına keçidin təmin olunması, yeni
konstitusiyanın qəbulu və çoxpartiyalı əsasda
seçkilərin keçirilməsi və s. istiqamətlərdə
fəaliyyət göstərməklə "Yeni Azərbaycan”
quruculuğuna yönəlmiş böyük siyasətin əsasını
təşkil edirdi.
"Yeni Müstəqil Azərbaycan
uğrunda” məqsədini qarşıya qoyan eyniadlı
Partiyanın (yaradıcısı da məhz Heydər Əliyev
olmaqla) çoxminli üzvləri də bu vəzifələrin
yerinə yetirilməsinə fəal şəkildə cəlb
olunaraq yeni dövrün tələblərinə uyğun fəaliyyət
sərgilədilər. Parlamentdə təmsil olunan partiyalar arasında həmin
dövr və sonrakı proseslər üçün çox
vacib əhəmiyyət daşıyan siyasi davranış
nümunəsi yaratmaq, geniş xalq kütlələrinin Heydər
Əliyev şəxsiyyəti və sədr olduğu partiyaya
marağını artırmaq, onun vasitəsilə Yeni Azərbaycan
quruculuğu işinə cəlb etmək və hakimiyyətə
gəlməyin yolunun yalnız seçkilərdən keçməsinin
vacibliyini önə çıxarmaqla silahlı
çevrilişlərə, separatçı hərəkətlərə,
terror və qəsdlərə birdəfəlik son
qoyulmasına böyük töhfə verdilər.
Qısa müddətdə məhz
xalqın dəstəyi ilə əldə edilmiş nəticələr
bütün imkanların hüquqi, demokratik, dünyəvi
dövlət quruculuğunun əsaslarının möhkəmləndirilməsinə,
yeni siyasi və hüquqi sistemin yaradılmasına yönəldildi. 1995-ci
noyabrın 12-də müstəqil Azərbaycan
Respublikasının yeni Konstitusiyası qəbul olunmaqla real
hakimiyyət bölgüsü təmin olundu, dövlət
hakimiyyəti sistemində Milli Məclisin yeri təsbit olundu.
Eyni zamanda, müasir parlamentin
çoxpartiyalı əsasda formalaşdırılması
üçün bütün mexanizmlər dəqiq müəyyənləşdirildi.
Azərbaycan Respublikası
Heydər Əliyevin liderliyi ilə zəngin və qüdrətli
Azərbaycan şüarı altında quruculuq dövrünə
qədəm qoydu. Öz taleyinə tam sahiblik hissilə
xalqımız və dövlətimiz regionun inkişaf
etmiş ölkəsinə çevrilmək istiqamətində
inamla irəliləməyə başladı. Bu dövr Azərbaycan Parlamentinin həyatında
tariximiz və gələcəyimiz üçün əhəmiyyətli
və vacib bir dönəm kimi dəyərləndirilməkdədir.
Çünki müasir, demokratik vətəndaş cəmiyyəti
quruculuğu üçün vacib qanunların qəbulu
prosesinin və onların məzmununun beynəlxalq standartlara
uyğunlaşdırılması, parlamentin Konstitusiyada müəyyənləşdirilmiş
səlahiyyətləri çərçivəsində öz
funksiyalarını yerinə yetirməsi, cəmiyyəti,
seçiciləri narahat edən problemlərin, o cümlədən
regionda və dünyada baş verən proseslərə adekvat
münasibətin formalaşdırılması, parlament
diplomatiyası vasitəsilə əlaqələrin genişləndirilməsi,
ikitərəfli və çoxtərəfli münasibətlərin
qarşılıqlı faydalı əməkdaşlıq
çərçivəsində qurulması və s. istiqamətlərdə
genişmiqyaslı fəaliyyət özünün müsbət
nəticələrini verməkdə idi.
Parlamentin iclasları kifayət
qədər maraqlı, gərgin müzakirələr və
diskussiyalar şəraitində keçir, müxtəlif siyasi
baxış və mövqelərin mübarizəsi meydanı
kimi diqqətləri özündə saxlamaqla dialoq
üçün əvəzsiz məkan rolunu oynayırdı. Bu zaman edilən
çıxışlar, səsləndirilən təkliflər,
lazım gəldiyi halda bilavasitə edilən canlı
yayımlar istər mətbuatda, istər cəmiyyətdə,
istərsə də ailələrdə geniş müzakirə
və mübahisə predmetinə çevrilirdi.
Odur ki, 1993-2003-cü illərdə Azərbaycan
dövləti və dövlətçiliyi üçün
Heydər Əliyevin rəhbərliyi ilə görülən
bütün işlərin qanunverici və hüquqi əsaslarının
yaradılması baxımından öz funksiyasını
uğurla yerinə yetirən Milli Məclis Azərbaycan
parlamentarizmi tarixinin müasir və qabaqcıl ənənələrini
yaratmaq işinə də böyük töhfələr verdi.
2003-cü ilin
payızında İlham Əliyevin hakimiyyətə gəlməsi
ilə ölkəmiz müasir dövlət quruculuğu
prosesinə daxil oldu. Əvvəlki illərdə yaradılmış möhkəm
əsaslar üzərində Azərbaycan heç zaman
olmadığı qədər yüksək templərlə,
dinamik bir şəkildə inkişaf etməklə iqtisadi,
sosial hüquqi islahatlara geniş rəvac verdi.
Heydər Əliyevin təşəbbüsü
ilə 2002-ci ildə keçirilən konstitusiya islahatları
davam etdirilərək bundan irəli gələn bir sıra
vacib addımlar atıldı.
Konstitusiyaya edilən dəyişikliklərin
bir qismi parlamentin fəaliyyətinə aid olub, əsasən
onun səlahiyyətlərinin formalaşmasına, eləcə
də hökumətin və digər icra orqanlarının
parlament qarşısında hesabatlılığının təmin
olunmasına aid idi. Hakimiyyət balansının daha da dəqiqləşdirilməsi,
həmçinin yeni Ombudsman institutunun yaradılması və
fəaliyyətinin nəticələrinin dəyərləndirilməsi
baxımından parlamentin yeni səlahiyyətləri də
edilən dəyişikliklərin əsas məzmununu təşkil
edirdi.
Bütün bu dəyişikliklər
yeni dövr Azərbaycanın reallıqlarını əhatə
etməklə yanaşı, onun qanunverici əsaslarının
yaradılmasını, Milli Məclis və onun üzvlərindən
parlamentarizm ənənələrinin müasir dövr
çağırışlarına uyğun inkişaf etdirilməsini,
Azərbaycan dövlətinin daxili və xarici siyasətinə
özünün malik olduğu, eləcə də digər
mövcud mexanizmlər vasitəsilə dəstək verilməsini,
hakimiyyətin digər qanadları, eləcə də vətəndaş
cəmiyyəti ilə əlaqələndirilmiş fəaliyyət
göstərməsini tələb edirdi.
Məmnuniyyət hissi ilə
qeyd etmək lazımdır ki, Müstəqil Azərbaycanın
Milli Məclisi beynəlxalq fəaliyyətini bütün tərəfdaşları
ilə bərabərhüquqlu əsaslarda quraraq Azərbaycanın
maraqlarına və üzləşdiyi problemlərin həllinə
yönəlmiş qarşılıqlı faydalı əməkdaşlığa
üstünlük vermişdir. Təsadüfi deyildir
ki, istisnasız olaraq bütün üzvü və
qurucularından olduğu təşkilatların işinə
verdiyi töhfələr baxımından Azərbaycan Milli Məclisinin
beynəlxalq nümayəndə heyətlərinin fəaliyyətləri
hər zaman diqqət mərkəzində olmuşdur.
Eləcə də 80-dən artıq
ölkənin parlamentləri ilə yaradılmış
dostluq, ikitərəfli əməkdaşlığa dair
parlament qruplarının apardığı işlər
ölkələrimiz arasındakı müxtəlif səpkili
münasibət və əlaqələrin möhkəmlənməsinə
əvəzsiz töhfə verməklə yanaşı,
bütün dövr və istiqamətlərdə hakimiyyətin
vahidliyi prinsipinə əməl etməyə
çalışmış, üzvlərinin müxtəlif
siyasi partiyaları və cəmiyyətin ayrı-ayrı təbəqələrini
təmsil etməsinə rəğmən ümummilli və
dövlət maraqlarının qorunması baxımından
mühüm əhəmiyyət kəsb edən məsələlər
ətrafında mövqelərin uzlaşdırılmasına
nail ola bilmişdir.
Azərbaycan Respublikası
Milli Məclisi müstəqilliyini bərpa etmiş Azərbaycan
dövlətinin beynəlxalq münasibətlər sistemində
yerini və rolunu artırmağa yönəlmiş siyasətinin
uğurla həyata keçirilməsi işinə töhfələr
verməklə beynəlxalq əlaqələrini genişləndirməkdədir.
Milli parlamentimizin xarici siyasi əlaqələri
ikitərəfli və çoxtərəfli əsasda
inkişaf etməklə parlament diplomatiyası kimi əməkdaşlığın
yeni bir sahəsindəki mövcud alət və mexanizmlərin
səmərəli istifadəsinə əsaslanır. Parlamentlərarası əməkdaşlığın
bu effektiv keyfiyyət dəyişikliyinin yaratdığı
geniş imkanlar çərçivəsində Milli Məclis
həm ayrı-ayrı ölkələrlə, həm də
beynəlxalq təşkilatlarla bərabərhüquqlu və qarşılıqlı
maraqlara əsaslanan münasibətlərin qurulması və
inkişafı üçün lazım olan bütün
addımların zamanında atılması sayəsində nəzərə
çarpan uğurlara nail olmaqdadır.
Üzvü olduğu beynəlxalq
parlament assambleyalarında təşkilatların daxili
qaydalarına uyğun olaraq ən ağrılı problemimiz
olan Dağlıq Qarabağ məsələsinin həllinə
yönəlmiş fəaliyyətimizə beynəlxalq dəstəyin
artırılmasına, Ermənistanın təcavüzkar siyasətinin
ifşa olunmasına, dünyada bütün mövcud
münaqişələrin və separatçı meyillərin,
onların doğurduğu müharibə, terror, insanlıq əleyhinə
cinayətlərin obyektiv dəyərləndirilməsinə,
eləcə də onlara qarşı beynəlxalq hüququn
gücü ilə mübarizədə vahid alyansda birliyin əldə
olunmasına, hamı üçün təhlükəsiz
dünya qurulması işinə böyük töhfə vermək
üçün digər üzv dövlətlərlə əzmlə
danışır.
Milli Məclis həm də
müxtəlif Parlament Assambleyalarının bir çox tədbirlərinə
ən yüksək səviyyədə evsahibliyi etməklə
də bu işə nəzərəçarpan dəstəyi
verməkdədir.
Parlamentimiz Konstitusiya ilə
ona verilən səlahiyyətlər çərçivəsində
qanunvericilik, nəzarət və təmsilçilik kimi əsas
funksiyalarını fəaliyyətinin bütün dövrlərində
böyük məsuliyyətlə yerinə yetirməyə
çalışaraq hakimiyyətin müstəqil
qanadlarından biri, insanlara, onların hüquqlarının və
azadlıqlarının qorunması işinə daha yaxın
bir dövlət orqanı olaraq bu missiyasını şərəflə
daşımaqdadır.
Hər keçən gün
Azərbaycan Respublikasının, onun vətəndaşlarının
həyatına kimliyindən, etnik, dini mənsubiyyətindən,
siyasi dünyagörüşündən asılı olmayaraq
daha çox yeniliklər, inkişaf və tərəqqi bəxş
edir.
Ölkəmiz regionda və dünyada getdikcə daha çox tanınan, öz xalqının iradəsinə söykənən müstəqil siyasəti heç bir kənar diktə və mövqeni qəbul etməyəcək qədər qətiyyətli, iki və çoxtərəfli münasibətlərdə bərabərhüquqlu, etibarlı tərəfdaş, ənənə və müasirliyin vəhdətində fikir plüralizminin hökm sürdüyü, qədim olduğu qədər də modern tendensiyaların yaradıcısı kimi çıxış edən çoxmədəniyyətli, çoxkonfessiyalı, tolerant bir ölkə kimi tanınmaqdadır. Azərbaycan 100 il bundan əvvəl babalarımızın reallaşdırmaq istədikləri müstəqillik və azadlıq ideyalarının hər gün daha artıq bərqərar olduğu bir məmləkətdir.
Bugünkü Azərbaycanın demokratik, hüquqi, dünyəvi dövlət kimi əldə etdiyi bütün uğurlar məhz dövlət müstəqilliyi və azadlıq ideyalarının reallaşmasının nəticəsidir. Cümhuriyyətin 100 illik yubileyinə həsr olunmuş təntənəli mərasimdə ölkə Prezidenti cənab İlham Əliyev müsəlman Şərqində ilk olaraq müstəqillik zirvəsini fəth etmiş Azərbaycan xalqının milli ruhunu yüksək dəyərləndirərək demişdir: "Azərbaycan Xalq Cümhuriyyətinin yaradılması tarixi hadisədir... Biz haqlı olaraq fəxr edirik ki, bu respublikanı Azərbaycan xalqı yaradıbdır. Bu, bir daha onu göstərir ki, Azərbaycan xalqı böyük xalqdır, Azərbaycan xalqı azadlıqsevər, mütərəqqi xalqdır”.
Azərbaycan Respublikasının Milli Məclisi isə burada yaşayan müxtəlif xalqların nümayəndələrinin, müstəqil Azərbaycan dövlətinin vətəndaşlarının suveren iradəsini ifadə edərək, xalqın hakimiyyətinin həyata keçirilməsini, qanunları qəbul etməklə onların icrasını məsul dövlət qurumlarının fəaliyyətinə nəzarət edən ali təmsilçilik orqanı olaraq fəaliyyətində varislik ənənələrinə sadiqlik nümunəsi göstərməklə sələflərinin şərəfli işini çox böyük qürur və məsuliyyətlə davam etdirməkdədir.
Bahar MURADOVA,
Azərbaycan Respublikası Milli Məclisi Sədrinin
müavini,
İnsan
hüquqları komitəsinin sədri, YAP İdarə heyətinin
üzvü,
siyasi elmlər üzrə fəlsəfə
doktoru
Azərbaycan.- 2018.- 20 sentyabr.- S.1; 5-6.