Duyğuların rənglə
ifadəsi...
Rəşad Mehdiyev:
"Hələ heç
bir sənətkar özünün sənət
zirvəsinə yüksəldiyini
düşünmür”
Açılmamış sənət
sirri...
Rəssamları digər sənət adamlarından fərqləndirən
bir çox xüsusiyyətlər var. Ən
əsası odur ki, onlar gözlə
görünməyən obrazları
belə cızırlar. Musiqi kimi,
rəsm də duyğuların cilalanmış
həm portreti, həm də mənzərəsidir.
Foto sənəti meydana gəlməmişdən rəssamlıq
artıq məişətdən
cəmiyyətə keçərək
insanların xarakterini,
təbiətin füsunkarlığını
əks etdirirdi. Leonardo da
Vinçi, Mikelancelo, Botçelli, Rembrandt, Buonarroti,
Rubens və bu kimi klassiklərin yaratdıqları sənət
nümunələri təkcə
təmsil etdikləri xalqın deyil, dünya mədəniyyətinin
nadir inciləri hesab edilir.
Azərbaycan rəssamlıq məktəbinin
klassiklərinin də
bu sənətin zirvəsini kəhkəşana
döndərmələri barədə
çoxsaylı dəyərli
fikirlər var. Dünya
incəsənətinə töhfələr
vermiş rəssamlarımızın
adları da əsərləri kimi uzunömürlüdür. Bəşər
mədəniyyətinə rəssamlıq
sənəti ilə misilsiz töhfələr vermiş Bəhruz Kəngərli, Səttar Bəhlulzadə, Maral Rəhmanzadə, Mikayıl
Abdullayev, Toğrul Nərimanbəyov, Tahir Salahov, Hüseyn Əliyev və bu kimi klassiklərin
yaratdıqları məktəb
bu gün də layiqli davamçılarını hazırlayır.
Belə davamçılardan biri də peşəkar rəssam ailəsində dünyaya göz açmış, sənətşünaslıq
üzrə fəlsəfə
doktoru, Azərbaycan Dövlət Mədəniyyət
və İncəsənət
Universitetinin baş müəllimi Rəşad
Mehdiyevdir.
Rəssamın emalatxanasında, sözün
əsl mənasında,
özünü fantastik
bir dünyada hiss edirsən. Burada duyğuların hələ
açılmamış sirləri
də var, dərin məna və məzmun kəsb edən, tamaşaçılarını heyran qoyan tablolar
da. Rənglər gah kələf
kimi dolaşır, gah da qaynayıb-qarışaraq
palitrada min çalarlı
əlvan bir dünya yaradır.
"Rəşad
Mehdiyev sənət aləmində imzasını
təsdiqləyən sənətkardır. Lakin o deyir
ki, hələ bu yolun başlanğıcındadır”.
Azərbaycan Rəssamlıq
Akademiyasının rektoru,
"Şöhrət” ordenli
xalq rəssamı Ömər Eldarovun fikrincə, digər sənətlərdən fərqli
olaraq, rəssamlıq
dərya kimidir, dərinliklərə baş
vurduqca axtardığın
inciləri tapırsan:
"Lakin inanmıram hansısa müəllif desin ki, o, istədiyi
obrazı yaradıb. Əgər doğrudan da sənətkar arzuladığı
obrazı yaradıbsa,
demək, artıq o, tükənib. Bundan sonra
onun sənətdə
hansısa uğur qazanması mümkün deyil”.
"Sadəlizm”dən modernizmədək
Sənəti ilə dünyanı dolaşan rəssamlardan biri kimi tanınan
Rəşad Mehdiyev əlinə fırça
alıb ilk rəsmi çəkəndə orta
məktəbin 6-cı siniflərində
oxuyurdu. Atası, xalq rəssamı
Rafiq Mehdiyevin onun bu sənətə
gəlişində böyük
rolu olub. Bəzi sənətkarlardan
fərqli olaraq, Rəşad müəllim
bunu səmimi etiraf edir: "Mənim rəssam və ən əsası, bir insan kimi yetişməyimdə
atamın rolu böyük olub. O, mənə vizual sənətin incilərini,
rəssamlıqda peşəkar
düşüncə formalarını,
incəsənət tarixinin
faktorları və təhlilini aşılayıb.
Uşaqlığımda dediyi
sözləri daim xatırlayıram: "Sənət
çox zərifdir, çalışmasan, yaratmasan,
o, səni bağışlamayacaq.
Ona görə də çalışmışam ki,
hər eskizin bədii sənət əsərinə çevrilməsində
həmin faktordan bəhrələnim”.
Əsərlərinin əsasən abstrakt xarakterli olması onu digər həmkarlarından fərqləndirir. Deyir ki,
abstrakt bir cərəyandır. Avropa bunu
belə adlandırır.
Modernizmin bir forması
kimi qeyri-adi düşüncədən yaranır.
Bu təfəkkür özündə
digərini aşkar edir: mövzu mövzunu gətirir. Onların hər biri ayrı-ayrılıqda
müstəqil mövzu
olsa da, birləşdirildikdə yeni
və bir qədər də dərin məzmunlu, əlavə müasir əsər meydana gəlir. Bu gün
Avropa məhz bu cərəyana daha çox üstünlük verir.
Ötən əsrn 90-cı illərində
respublikada ilk müstəqil
dərgilərin qaranquşuna
çevrilən "Gənclik”
jurnalının üz
qabığında verilmiş
bir əsəri Rəşad Mehdiyevi oxuculara sevdirdi. Təmtəraqdan,
reklamdan tamamilə uzaq, sakit bir
guşədə - rənglər
dünyasında olmaqdan
daha çox zövq alan
və rahatlıq tapan rəssam emalatxanada uzun müddət işləməyin
çətinliyini və
təbiətlə təmasın
ona verdiyini də gizlətmir.
Ə.Əzimzadə adına Rəssamlıq
Texnikumuna qəbul olmaq istəyəndə gənc Rəşad artıq bu sahənin
bir çox peşəkarlarını tanıyırdı.
Rəssam ailəsində böyüməsi
də onun rənglər dünyasına
vurğunluğunu artırırdı.
Texnikumu bitirdikdən sonra o, Azərbaycan Dövlət İncəsənət İnstitutunda
təhsilini davam etdirmək qərarına gəlir. Rəssamlığın
daha dərin qatlarına baş vurmaq, dünya klassiklərini öyrənmək
və bəhrələnmək
üçün 1991-ci ildə
Türkiyənin Memar Sinan adına
Gözəl Sənətlər
Universitetinə daxil olub.
Rəssamlığın incəliklərinə qədər
bələdçilik onu
bir çox həmkarlarından fərqləndirdi. O, bir-birinin
ardınca bir sıra beynəlxalq sərgilərin iştirakçısı
oldu və laureatına çevrildi. 1996-cı ildən Rəssamlıq Akademiyasının
baş müəllimi
kimi bu sənətin
incəliklərini tələbələri
ilə bölüşür.
Əsərləri Amerika, Asiya
və Avropanın bir sıra nüfuzlu
ölkələrinin şəxsi
kolleksiyalarında saxlanılır.
O, yeganə
azərbaycanlı rəssamdır
ki...
Rəşad Mehdiyev yeganə azərbaycanlı rəssamdır
ki, 2006-cı ildə
BMT-nin Avropa ofisində (Vyanada) fərdi sərgisi keçirilib. O, həmin tədbiri daim xoş əhvali-ruhiyyə
ilə xatırlayır,
çünki vətəni
layiqincə təmsil etməkdən böyük
qürur və şərəf duyur:
"Bu sərgini Azərbaycanın
Mədəniyyət və
Turizm, Xarici İşlər nazirlikləri
ölkəmizin Avstriyadakı
səfirliyi ilə birgə təşkil etmişdi. Sərginin böyük maraq
doğurmasına gəlincə,
görünür, avropalılara
təqdim olunan əsərlərin müəllifinin
azərbaycanlı olması
idi”.
Rəssamın dəyərli əsərlərindən
biri də "Çanaqqalanın göz
yaşları”dır ki,
2002-ci ildə Türkiyənin
Çanaqqala şəhərində
TÜRKSOY beynəlxaq təşkilatının
keçirdiyi müsabiqənin
laureatı adını
qazanıb.
Əsərləri dünyanı dolaşan (Amerika, Avropa və Asiyanın bir sıra mədəniyyət
mərkəzlərində açılan
sərgilərdə onun
da əl işləri özünə
çoxsaylı pərəstişkar
toplayıb) Rəşad
Mehdiyev öz fərdi yaradıcılığından
söz açmaqdan çox rəssamlığın
böyük sənət
məktəbi olmasını
və hansı cərəyanın onun fəaliyyətinə müsbət
təsiri barədə
təfsilatı ilə
danışmaqdan sanki
zövq alır.
Hər hansı əsərin yaranmasında ilham qaynağı vacib amil hesab olunur. Həmsöhbətimiz deyir ki, rəssamın
düşüncə tərzini
inkişaf etdirən çox hallarda məhz ilham qaynağı olur. Lakin işləmə texnikası
da şərt kimi qəbul edilir. Rənglərin palitrada qarışdırılması
belə rəssam üçün ilham pərisinə çevrilə
bilər. Bu, baxır onun sənətə vurğunluq
dərəcəsinə.
Əsərlərinə ad qoymağı sevməyən
sənətkar
Əsərlərinin içərisində qadın
obrazlarının çoxluğunu
isə sənətkar
başqa bir amillə əsaslandırır. Qadın yaradıcı
olduğu üçün
bütün digər varlıqlardan öndə və başda dayanır. Ana, qadın bəşəriyyətin
yaradıcılıq simvolu
olduğundan ona məhəbbət də tükənməzdir. Buna görə də qadın hər bir əsərin baş qəhrəmanı
olmalıdır.
Rəşad Mehdiyevin əsərləri
daim yüksək qiymətə layiq görülüb. 1991, 1994, 1996 və
2000-ci illərdə Bakıda,
1995-ci ildə Sankt-Peterburqda,
2002-ci ildə Vyanada
2, 2006-cı ildə isə
3 dəfə sərgisi
keçirilən Rəşad
Mehdiyev əsərlərinə
ad qoymağı sevmir.
Hər kəs öz duyumu ilə ona müxtəlif adlar verir. Bu isə onu sevindirir:
"...Demək, əsər
hər kəsə öz duyumunun ölçüsünü göstərir”,
təsəllisini də
ən yüksək qiymət hesab edir. Onun "Tərəzi”, "Dairə”,
"Sufi”, "Leyla”, "Vaqif
Gərayzadə”, "Ağac”,
"İlanlarla rəqs”
adlı əsərləri
bir daha təsdiqləyir ki, rəssamın mövzusu ilə adı bir-birini tamamlayır. Simvolluğu daha çox sevib onlardan istifadə edən Rəşad Mehdiyev bunun da rəmzi
məna daşıdığının
fərqindədir.
Paytaxt Bakıdakı məşhur
"Rəssamlar binası”nın
beşinci mərtəbəsində
yerləşən emalatxanalarda
o gün neçə-neçə
əsər üzərində
fırçalar sığal
çəkdi, rəng
rəngə qovuşdu. Rəşad Mehdiyevin
emalatxanasında isə
o gün təkcə rəssamlığın qeyri-adiliyindən
deyil, həmçinin
incəsənətin fəlsəfəsindən
söz açıldı.
Söz sözü çəkdi,
göz-gözü. Duyğularını göy qurşağının
rəngləri boyamışdı.
Bu rənglər dünyasının palitrasından
həzin muğam, təsnif, eləcə də Avropanın hansısa musiqi janrı çərçivəsinə
sığmayan melodiya
da duymaq olurdu. Demə, rənglərin də öz səsi, öz nəğməsi var imiş...
Məhəmməd
NƏRİMANOĞLU,
Azərbaycan.- 2019.- 7 aprel.- S.7.