Azərbaycan
polisi Avropa polisindən də üstün və peşəkardır
Həm
sabitliyin təminatı və cinayətkarlığa
qarşı effektiv mübarizəyə, həm də vətəndaş
məmnunluğuna görə…
İctimai sabitlik, asayiş, milli təhlükəsizlik
hər bir dövlətin mövcudluğunun əsas şərti
olmaqla bərabər inkişafının vacib zəmini, vətəndaş
rifahının mühüm amilidir. Son onillikdə biri-birinin
ardınca tənəzzülə uğrayan, əhalisi
savaşlarda, terrorda məhv edilən, ən yaxşı halda
miqranta çevrilən ölkələrin timsalında bu həqiqəti
aydın görmək olar.
"Qoca qitənin” kriminal
siması
Bu baxımdan Azərbaycan nümunəsi
dünyada ən yaxşılardan biri sayılır. Sabitlik
adasına çevrilən məmləkətimizdə kompleks
halda ictimai təhlükəsizlik mükəmməl səviyyədə
qorunur, fərdi hallarda isə vətəndaşın həyatı,
mülkiyyəti, əmlakı etibarlı mühafizə olunur.
Digər ölkələrlə eyni vəziyyətin müqayisəsi
Azərbaycanın üstünlüyünü aşkar
nümayiş etdirir və ölkəmizin kriminogen vəziyyətə
tam nəzarət, asayişin təmini sahəsində də
örnək model yaratdığını göstərir.
Xarici ölkələrə səfərlər
müddətində apardığımız müşahidələr
ilə də bu təəssürat əyani
dolğunlaşır. Lakin bəzən xaricdə elə
xoşagəlməz halla üzləşirsən ki, nəinki
Azərbaycandakı vəziyyətin daha yaxşı
olmasına inanırsan, hətta çox hallarda həsəd
apardığımız Avropanın, əslində, nəzarətsizlik
nəticəsində total cinayətkarlıq yuvasına
çevrildiyinə əmin olursan. Elə "Avropanın ən
təhlükəsiz, sabit ölkəsi” kimi qəbul edilən
Monteneqroda başımıza gələn hadisələr
"qoca qitənin” kriminal məkana çevrildiyini, ən əsası
isə hüquq mühafizə orqanlarının bu hallara
qarşı əsla mübarizə aparmadığını
bir daha təsdiqlədi.
Çimərlik ərazisində
içərisində telefonlar, müvafiq sənədlər və
pul qabının olduğu səfər çantası
oğurlandı. Polisə məlumat verilərkən məlum
oldu ki, 8 km sahil xətti ərazisində xidməti fəaliyyət
göstərən bir əməkdaş belə yoxdur. Yəni
on minlərlə insanın dincəldiyi geniş məkan tam nəzarətsizdir.
Budva şəhər polisinə gedərək hadisə barədə
məlumat verərkən müstəntiq faktı qeydə
almaqdan imtina etdi: "Onsuz da heç nə tapılmayacaq, buna
cinayət işi açmağa ehtiyac yoxdur, itki ilə
barışın” deyərək bizi heyrətləndirdi. Fəqət
heyrətimiz bununla bitmədi, əslində, polis laqeydliyi yeni
başlayırdı.
Ciddi israrlardan sonra məsələni
rəsmiləşdirməyə razılıq verdi, ancaq
faktı oğurluq yox, itki kimi yazmağı təklif etdi. Kəskin
etirazımızdan sonra protokol tərtib olundu, ancaq o da
yarımçıq... Növbəti etirazdan sonra
telefonların "imey” kodunun və ərazinin kamera nəzarəti
altında olduğunun qeyd edildiyi ikinci protokol yazıldı.
Ağlımız Azərbaycana getdiyindən müstəntiqə
cinayəti "isti izlərlə” açmaq üçün
dərhal kameraya baxmağı və telefonların "imey”
kod vasitəsilə nəzarət altına
alınmasını, yaxud bloklanmasını təklif etdik.
Müstəntiq heyrətləndirməkdə davam edirdi:
"Kameraya baxmağa nə ehtiyac? Orada tutaq ki, kimisə
gördük, bu qədər adamın arasından onu necə
tapacağıq? "İmey” kod nəzarəti, bloklanma isə
əhəmiyyətsiz işdir. İstirahətinizin qalan
vaxtını maraqlı keçirin. Stresdən uzaq olun, itkini
qəbul edin”.
Hüquqşünasla, yoxsa
psixoloqla söhbət etdiyimizi özümüz
üçün aydınlaşdırarkən məlum oldu ki,
oğurluq və itki hallarında polisin əməliyyat tədbirləri
ümumiyyətlə aparılmır. Kim insafa gəlsə
tapdığı əşyanı polisə gətirə bilər.
4 gün ərzində hər dəfə polisə müraciət
etdikdə, nəinki əməliyyat tədbirlərinin
keçirilmədiyini, heç ümumiyyətlə kameraya
baxmadıqları məlum oldu. Hər dəfə idarə
qarşısında onlarla polisin kart oynadığını,
parkda dincəldiyini, kabinetlərində mürgülədiklərini
gördük. Görünür, onlar üçün istirahət
xidməti fəaliyyətin "əsasını” təşkil
edir.
Qərbdə
polis niyə cinayətkarı yox, onun qurbanını ittiham
edir?
Bir məqamı da vurğulayaq ki,
məsələdən xəbərdar olan Azərbaycanın
Monteneqrodakı Diplomatik Nümayəndəliyinin rəhbəri,
müşavir Mahir Cəfərov cinayət işinin operativ
araşdırılması məqsədilə elə həmin
gün bu ölkənin Daxili İşlər Nazirliyinə və
ardınca Budva şəhər polis idarəsinə müraciət
etdi. Nümayəndəliyin əməkdaşı,
üçüncü katib Orxan Əliyev iki dəfə (həmin
gün və sonradan yenə də) şəxsən polis idarəsində
oldu. Onlara da qeyri-müəyyən cavablar verildi. Və nəticə
indiyədək də yoxdur...
İtkinin maddi tutumu nə qədər
böyük olsa da, polisin cinayət faktına biganə, xidməti
fəaliyyətinə məsuliyyətsiz yanaşması, vətəndaş
müraciətlərini qulaqardına vurması daha
ağrılı idi!
Bəlkə də bir fakta görə
hansısa ölkənin hüquq mühafizə
orqanlarının fəaliyyətini təhlil etmək
düzgün sayılmaz. Ancaq apardığımız
müşahidələr və bu hadisə ilə bağlı
təəssüfünü bölüşən digər
xarici turistlərlə söhbətimiz nəticəsində
aydın oldu ki, qarşılaşdığımız acı
mənzərə nəinki Monteneqronun, ümumilikdə
Avropanın polis fəaliyyətinin gerçək mənzərəsidir.
Məsələn, bir turistin İtaliyada otelin
qarşısından çoxsaylı kameranın nəzarətində
olan yerdən çemodanı oğurlanıb. Amma polis nə
kameraya baxıb, nə də əməliyyat işi aparıb.
İspaniyada cibindən pul kisəsi oğurlanan birini isə
polis "cibinə, puluna nəzarət edə bilmirsən,
günah sənin özündədir” deyə ittiham edib və
hadisəni qeydə almayıb. Almaniyada isə günün
günorta çağı soyulan şəxsi polis "kriminal
məhəlləyə girməkdə” məzəmmət edib,
"faktı qeydə alırıq, ancaq oğurlanan əşyalarının
geri qayıdacağını gözləmə” deyərək
qapını göstəriblər.
Bu və digər hadisələri
dinlədikcə Avropada, eləcə də ABŞ-da polisin fəaliyyətsiz
bir quruma çevrildiyi, kriminogen duruma nəzarət etmədiyi,
bir sözlə, cinayətkarların və cinayətkarlığın
qarşısında mübarizə aparmadan təslim olduğu
qənaəti daha da qətiləşir.
Azsaylı
polislə daha səmərəli fəaliyyət
Əsl həqiqət müqayisədə
üzə çıxır. Bəs bu vəziyyətlə Azərbaycanda
qarşılaşsaydıq, proses necə gedəcəkdi?
Əvvəla, Azərbaycanda daxili
işlər orqanlarının maddi-texniki təchizatı,
infrastrukturu elə yüksək səviyyədədir ki,
bütün ərazilər müvafiq təyinatlı polis xidmətlərindən
(mühafizə, çevik polis, post-patrul və s.)
başlayaraq sahə polis məntəqələrinədək
tam nəzarət altına alınır. Monteneqroda olduğu
kimi, 8 km-lik sahil ərazisi nəinki nəzarətsiz qala bilir,
Azərbaycanda o məkanda azı bir polis məntəqəsi və
10-15 əməkdaş fasiləsiz nəzarət funksiyası həyata
keçirir.
Yeri gəlmişkən, bəzən
"Avropanı gəzdik, nə bir yerdə, nə bir yolda
polis gördük. Demək, belə də olarmış və
problem də yaranmazmış” deyənlərlə
rastlaşırıq. Amma faktların timsalında təsdiqini
tapan odur ki, əslində, polis nəzarətsizliyi ciddi problemlərə
rəvac verir, vətəndaş cinayət halı ilə
üzləşdikdə dərhal onu qoruyacaq, təhlükədən
xilas edəcək operativ mühafizə sistemi olmur.
Əslində, Azərbaycanda
polisin sayı çox deyil. Statistikaya görə,
polis əməkdaşlarının sayı ilə əhalinin
say nisbəti uzlaşdırıldıqda Azərbaycanda daxili
işlər orqanlarının şəxsi heyəti
Avropanın istənilən ölkəsi ilə müqayisədə
azdır.
Sadəcə onlarda polis fəaliyyətini
ofisdə masa arxasında, ya kondisionerin, ya da
qızdırıcının qarşısında
mürgüləməklə "icra” edir. Azərbaycanda
isə polis səhərdən axşama, gecədən sübhə
qədər postda, ərazidə, ictimai asayişin keşiyindədir.
Yağışa-borana, qızmar günəşə,
sərt küləyə baxmadan yollarda hərəkəti tənzimləyir,
küçələrdə rahatlığı təmin edir,
bədnam ünsürlərə əl-qol açmaq imkanı
vermir.
Hər kəs bayram günlərində
ailəsini başına yığıb istirahət etdikdə
Azərbaycan polisi gücləndirilmiş rejimə uyğun
olaraq işə çıxır, təhlükəsizliyimizin
etibarlı keşiyində dayanır, rahat bayram keçirməyimizi
təmin edir.
Binada qəza baş verəndə
polis əməkdaşı yanğına məhəl qoymayaraq
içəri daxil olur, canı bahasına insanları xilas
edir. Çaylarda sellər daşanda daxili işlər
orqanlarının əməkdaşları yenə də
öndə olur, xilasedici, bənd möhkəmləndirmə
işlərində yardımlarını əsirgəmirlər.
Bizim asayişimiz
üçün düşünmədən canlarını
qurban verirlər, dövlətin təhlükəsizliyini
qorumaq naminə sinələrini sipər edirlər, müstəqilliyin
əbədiliyi, ölkənin sabitliyi üçün
terrorçunun üstünə yeriyir, cinayətkarı bir həmlədə
zərərsizləşdirirlər.
Onlar şəhiddir, şəhid
övladlarıdır və yeni savaşda şəhid
olmağa hazır qəhrəmanlardır...
Avropada polis vətəndaşın
yanında deyil, tam əksinə, qarşısındadır
Avropa polisinin fəaliyyətini
təhlil edərkən bir anlıq sanki Azərbaycan daxili
işlər orqanlarının 1990-1993-cü illərdəki fəaliyyətini
xatırlayırsan. Oxşarlıq həddən çoxdur...
Avropada polis baş vermiş
cinayətləri nəinki araşdırmaqda, heç qeydə
almaqda belə maraqlı deyil. Azərbaycan polisi isə
bu prosesi tam şəffaflaşdırıb. Polis idarələrinə, məntəqələrinə
müraciətdən əlavə vətəndaşlar
üçün "102-Zəng Mərkəzi” xidməti
effektiv fəaliyyət göstərir. Bir
fakta nəzər salaq. Yalnız elə ötən il bu xidmətə daxil olan məlumatlar əsasında
1801 cinayət "isti izlər”lə açılıb, 9435
hüquqazidd əməlin qarşısı alınıb.
Yaxud baş vermiş cinayəti
araşdırmaq üçün kameraya baxmağa lüzum
görməyən avropalı polislərin azərbaycanlı həmkarları
tərəfindən "Təhlükəsiz şəhər”
sisteminin texniki imkanları ilə ötən il 566 cinayət
işi açılıb, 20480 hadisə aşkarlanıb,
axtarışda olan 90 avtomobil saxlanılıb.
Avropada daxili işlər orqanları
informasiya texnologiyalarından (baxmayaraq ki, əksəriyyəti
elə öz istehsallarıdır) tam gücü ilə istifadə
edə bilmir, adi telefonu blok etməkdə
acizdir. Azərbaycanda isə xidmətin istisnasız olaraq
bütün istiqamətlərini ən modern yüksək
texnologiyalarla təmin edən polisimiz heyrət doğuracaq
müasir metodlarla cinayətkarı bəzən elə
"iş” başında yaxalayır.
Azərbaycan polisi
üçün əməliyyat-axtarış tədbirlərində
əsas nəticəni "isti izlər” müəyyənləşdirirsə,
Avropada at izi ilə it izi hər zaman biri-birinə
qarışır.
Avropa ölkələrində
açılan cinayət işlərinin faiz göstəricisi əksər
hallarda heç 50 faizə çatmır, Azərbaycanda isə
bu, ötən il 85 faiz təşkil edib.
Avropada polis üçün
xarici diplomatların, turistlərin müraciəti heç bir əhəmiyyət
kəsb etmir, onlar da gözardına vurulur, ölkələri
barədə haqlı tənqidi mülahizənin yaranması
veclərinə də deyil. Azərbaycanda isə
diplomatların da, turistlərin də müraciətləri
daha həssas nəzarətə götürülür, demək
olar ki, baş vermiş cinayət dərhal
araşdırılaraq nəticə əldə olunur.
Qərbdə daxili işlər
orqanları öz fəaliyyətlərində vətəndaş
məmnunluğunun təmini, ictimai rəyin öyrənilməsi,
əhalinin müraciətlərinin araşdırılması
və təcili tədbirlərin görülməsi kimi məqamlara
ümumiyyətlə əhəmiyyət vermirlər. Azərbaycanda
isə polisin fəaliyyətindən ictimai razılıq 90
faizi ötür, nazirdən polis sahə rəislərinədək
hər biri mütəmadi vətəndaş qəbulları
keçirirlər, çoxsaylı monitorinqlərlə əhalinin
polisin fəaliyyəti ilə bağlı düşüncələri,
rəyləri öyrənilir.
Avropada vətəndaş
cinayətə məruz qaldıqda, həyatı, yaxud əmlakı
zərər gördükdə polisə güvənmir, ondan
imdad gözləmir. Bilir ki, burada onun pozulmuş
hüquqlarına biganə yanaşılacaq. Azərbaycanda isə insanlar ümid, güvənc
yeri kimi polisə müraciət edir, hüquqları da qorunur,
cinayətkar da lazımi cəzasını alır.
Avropada malı, əmlakı
oğurlanan şəxsi polis məsuliyyətsizlikdə ittiham
edir, Azərbaycanda isə itirilmiş əşya həmin
gün tapılmadıqda polisdən narazılıq edirlər,
amma hər kəs əmin olur ki, 3-5 günə cinayətin
üstü açılacaq.
Qərbdə polis vətəndaşın
yanında deyil, tam əksinə, qarşısındadır. Vətəndaş
polisə ehtiyac duyduqda onu tapa bilmir, ancaq hansısa etiraz
üçün mitinqə çıxanda polis onun
qarşısında rezin güllələrlə,
gözyaşardıcı qazlarla, atları və itləri ilə
dərhal peyda olur. Sanki Qərbdə polisin
fəaliyyəti vətəndaşı yox, yalnız hakimiyyəti
qorumaqdır.
Azərbaycan
polisinin uğurlu fəaliyyətini beynəlxalq hesabatlar da təsdiqləyir
Azərbaycanda isə polisin
xidməti fəaliyyətinin yeganə qayəsi ictimai
asayişi təmin etmək, cinayətkarlığa
qarşı effektiv mübarizə aparmaq, dövləti hər
cür təhdiddən qorumaq, vətəndaşın təhlükəsizliyini
hifz etməkdir.
Azərbaycan polisi iqtidarı qorumur,
çünki buna ehtiyac da yoxdur! İqtidarı xalq qoruyur və
hakimiyyətə daxildən heç bir təhdid yoxdur! Bu iki
gücün - xalqla iqtidarın vəhdəti
danılmazdır, siyasi möhtəşəmlik nümunəsidir!
Xalq-iqtidar birliyinin nüvəsini
təşkil edən faktorlardan biri də məhz Azərbaycan
polisinin xidməti fəaliyyəti nəticəsində əldə
olunan sabitlik, asayiş, təhlükəsiz həyatdır. 1994-cü ildən
etibarən Heydər Əliyevin nəzarəti altında fəaliyyətini
tam dəyişdirən, yeni keyfiyyət mərhələsinə
qədəm qoyan daxili işlər orqanları
üçün vətəndaşlarımız tam əminliklə
"mənim polisim məni qoruyur” söyləyir.
Prezident İlham Əliyevin himayəsi
altında fəaliyyətini daha da təkmilləşdirən,
modernləşdirən polis orqanlarının fədakar xidməti
nəticəsində Azərbaycanda ən böyük idman, mədəniyyət
tədbirlərinin, beynəlxalq sammitlərin, konfransların təhlükəsizliyi
tam təmin edilir, hər il yüz minlərlə turistin
asayişi etibarlı qorunur.
Mülahizələrimiz, müqayisələrimiz
bəlkə də subyektiv ola bilər. Amma obyektiv olduğuna əminik. Niyə?
Çünki söylədiklərimizi, rəylərimizi
beynəlxalq polis təşkilatlarının hesabatları da
tam təsdiqləyir.
Əhalinin hər 100 min nəfərinə
düşən cinayətlərin sayı baxımından Azərbaycan
10 ildən artıqdır ki, MDB və Avropa məkanında
öncül mövqeyini saxlayır, ən təhlükəsiz
və sabit dövlətlərdən biri kimi beynəlxalq
hesabatlarda qeyd olunur!
Polisin fəaliyyətində
bəyəm problem yoxdur? Əlbəttə ki, var! İş olan
yerdə hansısa nöqsanların baş verməsi də təbiidir.
Polisin fəaliyyətində də xidməti qəbahətə,
nöqsana, çatışmazlıqlara rast gəlinir.
Amma burada xüsusi diqqət ediləsi bir məqam var:
bütün bu problemlər əksər hallarda məhz daxili
işlər orqanlarının rəhbərliyi tərəfindən
aşkarlanır. Onların
qarşısının alınması üçün konkret
addımlar atılır. Vəzifə
öhdəliklərinə riayət etməyən əməkdaşlar
cəzalandırılır, orqanlardan kənarlaşdırılır.
Polis haqqında ictimai əhəmiyyət kəsb
edən hətta ən epizodik rəy, fikir, iddia belə
reaksiyasız qalmır.
Azərbaycan polisi fəaliyyətini
bütün parametrlər üzrə yeni dövrün tələblərinə
uyğun qurur.
Dövlətə, xalqa bağlılıq, xidməti
öhdəliklərə məsuliyyətli yanaşma daxili
işlər orqanlarının ictimai nüfuzunu daim
artırır.
Sabitliyimizi, asayişimizi,
dövlətimizi, iqtidarımızı qorumaqla yanaşı,
onların qədrini, dəyərini də bilməliyik.
Elə Azərbaycan polisinin də...
İxtiyar
HÜSEYNLİ
Azərbaycan.- 2019.-28 avqust.- S.1; 4.