Əfsanə
qadın
"Həm Fidan xanımın, həm də mənim 45 ilə yaxın sənət yolumuz var. Bu illər ərzində sənətdə irəliləmək, uğur qazanmaq, şöhrətə çatmaq heç də asan olmayıb. Bu zirvəyə qalxmağımız illərlə çəkilən zəhmətimizin, gecə-gündüz çalışmağımızın bəhrəsidir... Həyatımızda çox hadisələr baş verib, valideynlərimizi gənc yaşımızda itirmişik, xəstəliklər olub, gözlənilməyən hadisələrlə qarşılaşmışıq... Amma bütün bunlara rəğmən çalışmışıq ki, sevdiyimiz sənətin layiqli təmsilçiləri olaq. Hər zaman ölkəmizi sənətimizlə tanıdaq, vətənimizə qalibiyyət sevinci bəxş edək. Saysız mükafatlara, diplomlara, fəxri adlara layiq görülmüşük, amma getdiyimiz hər yerdə bizimlə qarşılaşan insanların rəğbəti, oxuduğumuz əsərlərdən zövq aldıqlarını bildirmələri, sevgi göstərmələri bu dünyada qazandığımız ən gözəl mükafatdır. Gurultulu alqışlar qazanmışıq, oxuduğumuz səhnə gül-çiçəklərə qərq olub, bütün bunlar ürəyimizi fərəhləndirib, amma gözlərimiz hər zaman tamaşaçılar arasında anamızı, atamızı axtarıb, tapmayanda isə təəssüf ki, bu sevincimiz qüssə ilə əvəzlənib...”
Qasımovlar ailəsində
bir bülbül böyüyürdü...
O, sənəti, şanı, şöhrəti, zərafəti, örnək həyatı ilə sağlığında əfsanəviləşən qadındır. Hər kəsə nəsib olmayan xoşbəxt bir taleyə sahibdir, minlərin, milyonların sevgisinin, sayğısının ünvanıdır...
O, səhnə
üçün doğulmuşdu...
Hələ məktəb yaşlarından insanların qəlbində Lalə, Səidə, Hicran kimi obrazlarla taxt qurmuşdu. "Mən ki gözəl deyildim”, "Liftçi qız”, "Həyat bizi sınayır” filmlərində ona həvalə olunan rolların öhdəsindən böyük məharətlə gəlmişdi...
Amma kino aktrisası olmaq arzusunda
deyildi...
Və buna görə də kino sahəsindən
uzaqlaşmışdı. Sonralar isə kino ustadları onun
haqqında deyirdilər ki, bəlkə də biz bu
qızcığazın simasında böyük bir kino
aktrisamızı itirdik...
O isə yenə də həyatını
səhnə ilə bağladı, amma musiqi sahəsində...
3 yaşındaykən məşhur bəstəkarların
əsərlərini ifa etməyə cəhd göstərirdi. Artıq o zamandan hər kəs
bilirdi ki, Qasımovlar ailəsində oxuyan kiçik bir
bülbül var və səhərdən axşamacan susmadan cəh-cəh
vurur...
Deyirlər musiqi ürəyin səsidir. Onun da ürəyinin
döyüntüsü, qəlbinin ritmidir musiqi.
Möcüzəvi
səsinin ahəngi, şaqraqlığı saflıqdan, təbiilikdən,
mənəvi zənginlikdən, şirin ana laylasından,
ecazkar azan sədalarından axıb gəlir...
Oxuduğu
əsərlərin dünyanı heyran qoymasının, bu qədər
sehrli olmasının səbəbi də bəlkə budur...
Özü
isə xatırlayır ki, anası Tükəzban xanım hər
zaman Allaha yalvarırmış ki, iki qız balasına gözəl
səs nəsib etsin: "Nə bilmək olar, bəlkə də
o zaman Allah anamın səsini eşitmişdi...”
Dünya
şöhrətli opera müğənnisi, Azərbaycanın
Xalq artisti, Dövlət mükafatı laureatı,
"Şöhrət” və "Şərəf” ordenli
professor Xuraman Qasımova "Zəriflərin
dünyası”nda ömür təranələrini dilləndirir.
Uğurunun başlanğıcına, uşaqlığından,
gəncliyindən yol alıb sənət zirvəsinə
doğru uzanan möhtəşəm həyat səhifələrini
vərəqləyir...
Bu səs bizə ulu babamız -
Qafqazın Şeyxülislamı Əbdüssəlam Axundzadədən
keçib...
-
Bakıda ziyalı ailədə dünyaya gəlmişəm. 3 övlad olmuşuq, qardaşım Əlibəy, bacım
Fidan və mən. Göz
açdığımız bu ailə bizə gözəl tərbiyə,
böyük-kiçik yeri bilməyi, bir-birimizə hörmət
etməyi, insanları sevməyi, gözəlliyə qiymət
verməyi öyrədib. Hər
üçümüzün musiqiyə olan sevgisini də atamla
anam bizə aşılayıb. Onu da deyim
ki, ailəmizdə musiqiyə olan maraq, o cümlədən səs
genimizlə gəlib. Atamın ulu
babasının - Qafqazın Şeyxülislamı
Əbdüssalam Axundzadənin çox məlahətli səsi
varmış. O səs əvvəlcə atamıza, ondan
da irsən biz bacılara keçib.
Əbdüssalam Axundzadə Azərbaycanın
tanınmış şəxsiyyətlərindən biri olub. XIX əsrin
ikinci yarısında Azərbaycan tarixi, elmi, maarifçiliyi,
dini və ictimai-siyasi həyatında böyük rolu olub.
1894-cü ildən Tiflisdə yerləşən
müsəlman dini mədrəsəsinin rəhbəri olaraq
Qafqazın Şeyxülislamı vəzifəsinədək
yüksəlib.
Ə.Axundzadənin bacısı oğlu - bizim babamız
Əlibəy Qasımov Qori Müəllimlər
Seminariyasının məzunu olub. Oranı uğurla
bitirdikdən sonra vətənə dönür və burada
pedaqoji fəaliyyətə başlayır. Bir neçə dili mükəmməl bilən babam
məşhur dünya yazıçılarının əsərlərini
rus dilindən Azərbaycan dilinə tərcümə edib.
Məsələn, R.Covanyolun "Spartak”, C.Londonun, L.Tolstoyun
bir sıra əsərlərini dilimizə çevirib. "Hacı Murad” əsərinin tərcüməsi
ilə bağlı böyük qrafla babam məktublaşıblar.
Nəticədə Tolstoy babamı Moskvada
"Yasnaya Polyana”da yerləşən evinə dəvət
edir. Babam 1900 və 1907-ci illərdə
Tolstoyun həftələrlə qonağı olur. Danışırlar ki, babamın Tolstoya bəxş
etdiyi hədiyyələr indiyə qədər orada
saxlanılır. Onların da içində
ən dəyərlisi "Quran” kitabıdır. Evimizdə bu iki dostun yazışmaları, həmçinin
Tolstoyun imzaladığı foto qorunur.
1920-ci ildə Bakı Dövlət Universitetinin
açılmasında da babamın böyük rolu olub. O, həmin universitetdə
rus dili kafedrasına rəhbərlik edib və bir müddət
rektor müavini vəzifəsində də
çalışıb.
Təəssüf ki, babam çox yaşamayıb və
cəmi 54 yaşında dünyasını dəyişib. Amma düşünürəm
ki, yaşasaydı belə, yəqin 37-ci il
repressiyasının qurbanlarından birinə çevriləcəkdi.
Çünki vətənini, millətini, dinini bu qədər
sevən bir ziyalı rejimin dəmir repressiyasından yayına
bilməzdi...
Müharibə xarabalıqlarından
yüksələn melodiya və iki qardaşın
qovuşması...
- Anam Tükəzban xanım Tibb Universitetini mikrobiologiya
ixtisası üzrə bitirmişdi. Atam Əkrəm
Qasımov isə İndustrial İnstitutunu (indiki ADNA) mühəndis-energetik
ixtisası üzrə başa vurmuşdu. Atamgillə
anamgilin ailəsi İçəri şəhərdə, eyni
məhəllədə illərlə mehriban qonşu olub.
Bu qonşuluq sonradan qohumluğa çevrilib.
Valideynlərim bir-birilərini sevmiş, 1941-ci il
mayın 15-də evlənmişdilər.
Təəssüf
ki, az sonra müharibə
başlamış və hamı kimi atam da böyük
qardaşı ilə bərabər könüllü olaraq cəbhəyə
yola düşmüşdülər. Ənvər
əmimin də (tanınmış memar və dövlət
xadimi Ənvər Qasımzadə), atamın da böyük
döyüş uğurları olub və medallar qazanıb,
yüksək rütbələrə layiq görülüblər.
Böyüklərimiz danışırdı ki, iki oğlunu
birdən cəbhəyə göndərən Töhfə nənəm
oğulları müharibədən geri dönənə qədər
isti yorğan-döşəkdə yox, palaz sərib quru yerdə
yatırmış...
Artıq
müharibənin üçüncü ili
imiş və Dnepropetrovsk yaxınlığında
qızğın döyüşlər gedirmiş. Sovet ordusu əraziləri almanlardan azad edə-edə
irəliləyirmiş. Bu ərəfədə atam
dağılmış bir binaya girəndə görür ki,
bura klubdur və üzərində daş, torpaq
yığını olan bir piano var. O, pianonun üzərində
olan daşı, torpağı təmizləyir,
qapağını açaraq yavaş-yavaş çalmağa
başlayır...
Həmin anlarda isə şəhərdə nəzarət
həyata keçirən içlərində əmimin də
olduğu sovet hərbçiləri yaxınlıqdan
keçirmişlər. Birdən o, dağıntılar
arasından yüksələn ecazkar bir melodiya eşidir və
deyir ki, yalnız mənim qardaşım pianoda bu cür
gözəl ifa edə bilər. İstəyirəm o
şəxsi görüm, beləliklə müxtəlif yerlərdə
döyüşən iki qardaş 3 ildən sonra bu cür qəribə
və xoş təsadüf nəticəsində
görüşürlər...
Hətta
yazıçı Simonov adlarını çəkməsə
də, atamla əmimin, iki qardaşın müharibədə təsadüfən
görüşünü təsvir edib...
1943-cü
ildə atam müharibədən geri
çağırılmış və ona Moskvada məsul
iş tapşırılmışdı. Atam
kimi savadlı mütəxəssislərə o vaxtlar arxa cəbhədə
də böyük ehtiyac vardı. Ənvər
əmim isə Terek sahillərindən Berlinə qədər
döyüş yolu keçir, ordenlərlə, medallarla təltif
edilir.
Müharibədən
sonra atamgil yenidən Bakıda, İçəri şəhərdə
yaşayırlar...
Atam
cürət edib dahi Üzeyir bəyin qarşısında
Koroğlunun ariyasını oxuyur...
- Biz
müharibədən sonra dünyaya gələn yeni nəsil
hesab olunuruq. O illərin çətinliklərində
yaşamaq elə də asan deyildi, lakin buna baxmayaraq qələbə
çaldığımız üçün insanlar çox
xoşbəxt idilər. Artıq yeni quruluş
başlamış, bütün respublikalarda bərpa işləri
gedirdi. Elə məhz həmin vaxtlarda da Azərbaycan mədəniyyətinin
və incəsənətinin ulduzu parlamağa başladı və
qızıl dövr yarandı...
Xatırlayıram, o zaman elə bir ailə yox idi ki, orada
hansısa bir musiqi aləti ilə məşğul
olunmasın. Bizim evimizdə də iki royal var idi. Atam həmin royallarda ifa edərək xalq
mahnılarımızı, rus romanslarını oxuyurdu. Hələ cavanlığından onun səsini
eşidən hər kəs heyranlığını bildirərmiş.
Bir dəfə ailəvi yaxınımız olan maestro Niyazi qəflətən
atamı iş yerindən götürərək konservatoriyaya
gətirir. O, Üzeyir bəyin otağının
qapısını açaraq deyir ki, "əmi, bu cavan
oğlanın səsini dinləməyinizi xahiş edirəm”. Onda atam cürət edib dahi Üzeyir bəyin
qarşısında Koroğlunun ariyasını oxuyur. İfanı çox bəyənən Hacıbəyli
atamı 3-cü kurs tələbəsi kimi qeyd edir və deyir
ki, "belə səslərə ehtiyacımız var və
siz buranın tələbəsi olmalısınız”.
Atam bir müddət iş yerində bildirmədən dərslərdə
gizlin iştirak edir, amma sonra məcbur olaraq təhsilini
yarımçıq qoymalı olur. Çünki vəzifəli
şəxsin bu addımı atmasına rəhbərlik icazə
verməzdi... O, 28 yaşı olmasına baxmayaraq, Dövlət
Plan Komitəsi sədrinin I köməkçisi vəzifəsində
çalışırdı.
Uğurlarımızı valideynlərimiz
görə bilmədi...
- Valideynlərim
mədəniyyətə, incəsənətə bağlı
insanlardı. O illər həyat nə qədər çətin,
mürəkkəb olsa da, zamanlarını zəngin keçirərdilər,
musiqi, ədəbiyyat gecələrində iştirak edərdilər.
O illərdə Azərbaycanın qaymaqları sayılan
ziyalılar, rəssamlar, şairlər ailəmizin dostları
kimi evimizə tez-tez gələrdilər. Görkəmli
bəstəkarlarımız Fikrət Əmirov, Cahangir
Cahangirov, Telman Hacıyev, Tofiq Quliyev qonağımız
olardılar. Hətta elə olub ki, Tofiq
Quliyevin bir çox əsərləri bizim evdə
yazılıb və onun ilk ifaçısı 3-4 yaşlı
kiçik qızcığaz, Xuraman olub. Maestro Niyazi isə
demək olar ki, ailəmizin üzvü idi...
Həmişə
teatrlara gedirdik, elə bir premyera, konsert olmazdı ki, valideynlərimiz
bizi aparmasın... Belə bir mühitdə böyüyür,
formalaşırdıq... İndi o anları xatırlayanda həm
sevinir, həm də kədərlənirik...
Hər zaman Fidan xanıma da, mənə də deyirlər
ki, nə qədər gülsəniz, sevinsəniz də,
gözləriniz hər zaman kədərlidir. Ola bilərmi
ki, bizim gözlərimiz kədərli olmasın?!
Uşaqlıq dövründə həyatımızda nə
qədər parlaq səhifələr olsa da, valideynlərimizi
itirməyimiz o səhifələrə kölgə salır. Biz hələ
çox gənc idik, doğru-dürüst ayaqlarımız
üzərində dura bilməmişdik. Anam 58, atam isə
60 yaşında bizlərə vida etdi. Çox
uzun sürən xəstəlikləri də olmadı, elə
qəfildən aramızdan ayrıldılar.
Görünür buna müharibə dövründə
keçirdikləri ruhi sarsıntılar da səbəb
olmuşdu...
Sadəcə
Fidan xanımı "Koroğlu” tamaşasında Nigar
obrazında görə bildilər. Bəli, onlar sənətə
meylimizi, musiqiyə sevgimizi uşaqlıqdan hiss edirdilər,
bilirdilər istedadımız var, amma heyf ki, səhnədə
böyük uğurlarımızı, xalqın rəğbətini,
sevgisini qazanan, vətənimizə qələbələrlə
dönən dövrümüzü görə, sevinə bilmədilər,
halbuki həmişə bunun arzusunda idilər...
Fidan xanımın timsalında Azərbaycan
səhnəsində yeni ulduz parlayırdı...
-
Bacım Fidanla qardaşım Əlibəy Bülbül adına orta ixtisas məktəbində təhsil
alıblar. Fidan yeddi yaşından məktəbə
gedib və skripka alətində çalmağı öyrənib.
Əlibəy isə piano sinfini bitirib. Yeri gəlmişkən, qardaşım
konservatoriyanın fortepiano bölməsinə daxil oldu. Amma birinci kursu başa vurduqdan sonra birdən-birə
fikrini dəyişdi və fiziologiya mütəxəssisi olmaq
istədi. Amma əminəm ki, Əlibəy musiqinin
arxasınca getsəydi, çox məşhur musiqi xadimi ola bilərdi.
Fidan isə konservatoriyada həm skripka, həm də
ikinci ixtisas olaraq vokal üzrə dərs aldı. O, P.İ.Çaykovski adına konservatoriyanın aspiranturasını
da uğurla bitirdi. Əslində, Fidanın vokalçı
kimi istedadını anam hiss etmişdi... O, hər hansı bir
ariyanı, melodiyanı oxuyanda anam onun səs tembrinə fikir
vermiş və elə buna görə də 16 yaşında
onu maestro Niyazinin yanına aparmışdı. Maestro onu dinləyəndən
sonra demişdi ki, Fidanın çox gözəl təbii və
formalaşmış səsi var...
Fidan hələ
ilk dəfə səhnədə 1972-ci ildə
konservotoriyanın 50 illiyinə həsr olunan təntənəli
gecədə Niyazinin rəhbərlik etdiyi simfonik orkestrin
müşayiəti ilə Asəf Zeynallının
"Ölkəm” əsərini səsləndirəndən
sonra belə fikir yarandı ki, Azərbaycan səhnəsində
yeni ulduz parlamağa başlayıb...
Bacımın xasiyyəti də tamam başqa idi. O, Puşkinin "Yevgeni
Onegin” əsərindəki Tatyana kimi idi. Sakit, öz işi, dərsləri
ilə ciddi məşğul olan bir qız... Elə
bəlkə də buna görədir ki, Fidan xanım belə
mükəmməl, əlçatmaz sənətçi oldu.
Hətta bu gün də o, mənim
üçün əlçatmaz sənətçi
sayılır. Mən onun
qarşısında hər zaman baş əyirəm.
Çünki dünyaya elə bir sənətçi gələcəkmi,
gəlməyəcəkmi bilmirəm...
Mən ki kino aktrisası olmaq istəmirdim...
- Mən
qarşımda bu cür örnəklər görərək
böyüyürdüm. Onu da deyim ki, məktəbli
yaşlarımdan müxtəlif dərnəklərə gedir,
idmanla, gimnastika ilə məşğul olurdum, balet, xarici dillər
öyrənirdim... Eyni zamanda dərslərimi də
yaxşı oxuyurdum. Hər sahəyə zaman ayıra
bilirdim, çox fəal, enerjili, həvəsli idim...
Hətta məktəb illərində kino sahəsində
də fəaliyyət göstərdim. Amma bu, bir təsadüf
idi. O illərdə kinorejissorlarımız
institutları, ali məktəbləri
qrup-qrup, sinif-sinif gəzir, həmin rollara ifaçı
axtarırdılar. Təbii ki, mən o yaşlarımda
professional aktrisa ola bilməzdim. Amma bizim məktəbdən məni seçdilər.
Sonra sınaq çəkilişləri oldu və
kinorejissorlar məni bəyəndilər. İlk
dəfə "Liftçi qız”da baş rola çəkiləndə
lap uşaq idim, cəmi 13 yaşım vardı. Daha sonra "Mən ki gözəl deyildim”, "Həyat
bizi sınayır” filmlərində rol aldım və hər
üçü uğurlu oldu. Hətta iki
filmə görə Ümumittifaq Kinofestivallarında birinci dərəcəli
diplomlara layiq görüldüm.
Amma mən kino aktrisası olmağa
hazırlaşmırdım...
"Arşın
mal alan” ilk dəfə vala yazılanda
Asyanın rolunu ifa etmək mənə
tapşırıldı...
- Musiqi
idi mənin dünyam. 3 yaşımdan oxuyurdum.
"Cücələrim” ansamblında xorun
solisti idim, onun tərkibində bütün sovet
respublikalarında olmuşdum. Hələ
uşaqlıqdan xeyli fərqlənmə diplomlarım var idi...
Musiqiyə olan tükənməz istəyim məni
konservatoriyaya yönəltdi. Qadınlardan ilk opera müğənnimiz
Şövkət Məmmədovanın iki il
tələbəsi olmuşam. O, rəhmətə getdikdən
sonra isə İda Aronovna Lvoviçdən dərs
almışam. İlk qastrol səfərim isə
1977-ci ildə Avstriyaya olub.
Ümumiyyətlə, biz bacılar oxumağa
başlayandan sonra qısa bir zamanda populyarlaşdıq. Fidan
xanımla müsabiqələrdə iştirak etdik. Xeyli sayda diplomlara layiq görüldük. Bizi respublikamızdan kənarda da tanıyır,
müxtəlif ölkələrə dəvət edirdilər.
Moskvanın özündə, müttəfiq
respublikalarda dəfələrlə konsertlər vermişdik.
Fidan xanımla Moskvada konsertimiz olanda afişalarda həmişə
yazırdılar: "Zvezdı Sovetskoqo iskusstvo”...
O illərlə bağlı o qədər
gözəl xatirələrimiz var ki...
1972-ci ildə İrandan Rza Pəhləvi şahın
xanımı Fərəh Pəhləvi Azərbaycana,
Bakıya gəlmişdi. Fərəh xanım şəhərimizi
gəzərkən deyir ki, "Arşın mal alan” əsərinin
valını almaq istəyirəm”. Demə,
bu əsər hələ vala yazılmayıbmış.
Amma onu müşayiət edənlər
arasında olan maestro Niyazi heç kəs pərt olmasın
deyə özünü itirmədən dərhal cavab verir ki,
"bilirsiniz, dinləyicilər bu musiqini o qədər sevirlər
ki, bütün valları alıblar və buna görə də
siz onu heç bir satış yerində tapa bilməzsiniz.
Lakin darıxmayın, siz vətəninizə çatmadan bu val sizə çatacaq...”
Beləliklə,
bu əsər üç variantda - fars, rus
və Azərbaycan dilində vala yazılır. Dahi Niyazinin rəhbərliyi
ilə mən 16 yaşımda Asyanın, Fidan
Gülçöhrənin, Rəşid Behbudov, Lütfiyar
İmanov Əsgərin rollarını səsləndirdik.
Təəssüflə qeyd edim ki, həmin dövrdə
çoxsaylı yaddaqalan opera ifalarımız olsa da, onlardan
heç biri yazılmayıb. Sadəcə Fidan xanımın
ifasında "Koroğlu” operası yazılı lentdə var
ki, onu da o zaman Leninqrad televiziyası çəkib bizə ərməğan
edib.
Görəsən, bir daha
oxuya biləcəyəmmi?!
-
90-cı illərin əvvəllərində bir çox sahələrdə
olduğu kimi, musiqidə də durğunluq
yaranmışdı. Musiqiçilərimizin çoxu Azərbaycanı
tərk edirdilər, xaricdə sığınacaq və iş
yeri axtarırdılar. Səhhətimdə
yaranan problemlərlə əlaqədar biz də bir müddət
burada olmadıq, Türkiyədə idik, o cümlədən
Amerikada da müalicə alırdım. O illər
düşünürdüm ki, görəsən, bir daha oxuya
biləcəyəmmi?! Axı həyatım səhnəyə
bağlı idi, özümü onsuz təsəvvür edə
bilmirdim. Hətta həkimlər sonradan mənə dedilər
ki, əməliyyat zamanı "narkoz” altında özümdən
ixtiyarsız Puççininin hansısa əsərini
oxumuşam...
Həmin
dövrdə xalqımızın dəstəyi, pərəstişkarlarımın
yüzlərlə məktubu məndə həyat eşqini
sönməyə qoymadı... Şükürlər olsun ki, mən
yenə də səhnəyə qayıtdım, hətta o zaman
tamaşaçılarımın bu tükənməz rəğbətinə
rəğmən "Xoş gəldin Xuraman” adlı solo
konsert də verdim...
1993-cü ildə Ulu Öndər Heydər Əliyev
hakimiyyətə qayıtdıqdan sonra ölkədə
yavaş-yavaş stabillik yarandı. Heydər Əliyevin mədəniyyətə,
incəsənətə, sənətkarlara münasibəti,
qayğısı bir başqa idi. Ulu
Öndər hər kəsi bir-bir tanıyır, fəaliyyətləri
ilə maraqlanırdı.
Vətən sizi gözləyir...
Biz, Ulu Öndərlə 1996-cı ildə keçirilən
solo konsertimizdə görüşdük. Daha sonra Heydər
Əliyev bizimlə şəxsi görüşdü, xeyli
söhbət etdik. O, Bakıdan
ayrılmağımızın səbəbini də
soruşdu. Dedim ki, vətənimizdən
ayrılmamışıq, ürəyimiz daim buradadır, səhhətim
düzələn kimi yenə qayıdacağıq...
Heydər Əliyev söylədi ki, "bilin, vətəniniz
hər zaman sizi gözləyir, siz Azərbaycana
lazımsınız, istəyirəm sənətinizi burada
inkişaf elətdirəsiniz, Türkiyədə olduğu
kimi, gənc vokalçılarımızı yetişdirəsiniz”. Onda
İstanbul Universitetinin nəzdində olan konservatoriyada
professor idik. Ulu Öndər həm də şəxsi
vokal məktəbimiz olmasını arzuladığını
qeyd etdi və elə həmin görüşdə bizə
bununla bağlı müraciət məktubu da yazdırıb
imzaladı... Lakin bu günə qədər bu arzumuz həyata
keçməyib...
Daha sonra biz Ulu Öndərin də
istədiyi kimi vətənimizə döndük...
Amma bir müddət əvvələ qayıdaraq bir
mühüm məqama da aydınlıq gətirim ki, xəstə
olduğum müddətdə və vətənə
döndükdən sonra illərlə
çalışdığım, uğurlara imza
atdığım Opera və Balet Teatrından doğma
münasibət görmədim. Fidana da, mənə də
elə bir şərait yaratdılar ki, istər-istəməz
oradan uzaqlaşmalı olduq.
Yalnız
8 il sonra Ulu Öndər bu məsələdən
xəbərdar oldu. Beləliklə, biz yenidən
həmin teatra qayıdıb fəaliyyətimizi davam etdirdik.
Amma 2005-ci ildə yenidən haqsızlıqla
qarşılaşdıq, hələ təqaüd
yaşına çatmadan teatrdan kənarlaşdırıldıq...
O zamandan bir daha opera səhnəsində
olmadıq...
1994-cü
ildən etibarən Üzeyir Hacıbəyli adına
Bakı Musiqi Akademiyasında solo oxuma kafedrasının
müdiriyəm. Fidanla bu sənətin sirlərini
gənclərə öyrədirik. Təəssüf ki,
ailəmizdə davamçılarımız yoxdur, amma tələbələrimizi
də övladlarımız və
davamçılarımız sayırıq...
Hər
zaman çalışırıq, konsertlər veririk, dövlət
tədbirlərində iştirak edirik, xarici səfərlərdə
oluruq...
Ulu Öndərin qiyməti
- Hər zaman xalqımız, dövlətimiz
tərəfindən yüksək qiymətləndirilmişik...
2002-ci ildə Fidanla birlikdə 25 illik fəliyyətimizlə
bağlı indiki Heydər Əliyev Sarayında konsert verdik. Ulu Öndər
Azərbaycan mədəniyyəti və bizim fəaliyyətimiz
haqda çox möhtəşəm çıxış etdi.
Düşünürəm ki, illərlə səhnəyə
çıxmasaq belə, onun bizə verdiyi bu qiymət
ömrümüzün sonuna qədər bəsdir...
Təəssüf ki, 2003-cü ildə Ümummilli
Liderimiz vəfat etdi və bu bizim üçün də
böyük itki idi, dərindən sarsılmışdıq. Heydər Əliyev bizi
balacalığımızdan tanıyırdı, evimizdə
qonaq olmuşdu və özü də hər zaman bu barədə
deyirdi...
Bir il yas saxladıq və səhnəyə
çıxmadıq, 2004-cü ildə isə sevdiyi əsərlərdən
ibarət "İthaf” adlı konserti Ulu Öndərə həsr
etdik...
Daim Birinci vitse-prezident Mehriban xanım Əliyevanın da
diqqəti üzərimizdə olub. Hələ Mədəniyyətin
Dostları Fondunu yaradanda çoxsaylı konsertlərimizi məhz
Mehriban xanım təşkil etmişdi. 1998-ci
ildə "Sevil” tamaşasında Sevil roluna dəvət
almağım da məhz Birinci vitse-prezidentin şəxsi təşəbbüsü
idi.
Fidan xanıma da, mənə də "Şərəf”
ordenini cənab İlham Əliyev təqdim edib. Fidan xanım 70 illiyi ilə
əlaqədar Prezidentimiz tərəfindən yüksək
mükafata, "İstiqlal” ordeninə layiq
görülüb...
Bu ilin
martında cənab İlham Əliyev və Mehriban xanım
Əliyevanın mədəniyyət xadimləri ilə
görüşündə Prezident söylədi ki, kimin
hansı problemi varsa desin, həmin problemi həll etməyə
hazıram. İllərdir səhnədəyik, alqış
payımız da, mükafatlarımız da, dövlət tərəfindən
layiqincə göstərilən diqqət və
qayğımız da yetərincədir... Sənətkarın
bu həyatda daha artıq nəyə ehtiyacı ola
bilər ki...
Ona görə də söz alıb Prezidenti və
xanımını evimə qonaq çağırdım. İlham
Əliyev və Mehriban xanım dəvətimizi qəbul etdilər.
Çox arzulayıram ki, Ulu Öndərimizin 2002-ci ildə bizə
bağışladığı evdə bu əziz
qonaqlarımı qəbul edim, Heydər Əliyev və ailəsinə
həsr olunmuş foto qalereyamızla tanış
olsunlar...
Son səhnədən Şuşaya
üz tutan tamaşaçı arzuları...
Təqvim 2003-cü il,
məkan Opera və Balet Teatrının səhnəsidir...
Göy
guruldayır, şimşək çaxır, uzaqdan Natəvanın
ruhu görünür... "Şuşanı
alın geri, Ahım odlar yeri-göyü. Şuşanı
alın geri, Şuşanı xilas edin. Şuşanı
xilas edin”, - deyə hayqıran Xuraman Qasımova bu səhnədə
son obrazına - Vasif Adıgözəlovun "Natəvan”
operasında Xurşidbanu Natəvana həyat verir. Üzərindən
16 il keçməyinə baxmayaraq
tamaşaçılar həmin ifanın sehrindən bu gün
də çıxmayıblar: "Natəvanı həmin səhnədə
izləyənlər indi də deyirlər ki, əgər o
gün "Şuşanı xilas edin” deyərək
Qarabağa yol alsaydınız, bütün zal durub sizin
arxanızca gedərdi...
Əminəm ki, biz Şuşanın, Qarabağın
xilasını görəcəyik. Allahdan ən böyük istəyim
odur ki, həmin qismi yenidən Şuşada ifa etməyi mənə
nəsib etsin...”
Şanlı-şöhrətli, fəxarət
dolu bir ömrə xatirələr cığırıyla bir
daha qayıtmaq istədik...
Amma bütün bu
yazdıqlarımız zəngin ömrün sadəcə dəryada
damcı misalıdır...
Onun musiqi
dünyası sonsuzdur... Musiqi onun həyatının
ahəngi, ömrünün mənasıdır. O, səhnəmizin
ulduzu, xalqımızın sevimli sənətkarıdır. O,
Sevildir, Nigardır, Tatyanadır, milyonların sənətçisidir.
Ömrünü Azərbaycan musiqisinin
inkişafına, zirvələrə ucalmasına həsr edib.
Dahi Üzeyir bəydən, Qara Qarayevdən, maestro Niyazidən
və bir çox görkəmli şəxslərdən
ötürülərək gələn bu müqəddəs ənənənin
layiqli davamçısıdır...
Musiqi
dünyanız hər zaman şaqraq, uğurlarınız bol
olsun, fəxarət ünvanımız Xuraman xanım!
Yasəmən
MUSAYEVA
Azərbaycan.- 2019.- 27 dekabr.- S. 10.