Qafqazın ən
böyük büdcəsi
Azərbaycanın
2020-ci il dövlət büdcəsi Ermənistandan
4, Gürcüstandan isə 3,7 dəfə
böyükdür
Dünya iqtisadiyyatında yeni təlatümlər müşahidə olunduğu bir vaxtda Azərbaycanda qeydə alınan sosial-iqtisadi tərəqqi ölkənin inkişaf uğurunun daha bir real təsdiqidir.
Ölkəmiz davamlı olaraq siyasi, sosial-iqtisadi qüdrətini artırır, mövqelərini möhkəmləndirir. Gələn il ərzində Azərbaycanın yeni nailiyyətlərin müəllifinə çevriləcəyinə də heç bir şübhə yoxdur.
Eyni zamanda atılan addımlar Azərbaycanın regionda lider ölkə statusunu daha da möhkəmlədəcəyini tam qətiyyətlə deməyə əsas verir. Bunu region ölkələrinin büdcələrinə nəzər salmaqla da aydın görmək olar.
Regionda ən az
büdcə Ermənistana
məxsusdur
Ölkəmizdə gələn il üçün dövlət büdcəsi
artıq Prezident İlham Əliyev tərəfindən təsdiqlənib.
Azərbaycanın 2020-ci il
dövlət büdcəsinin
gəlirləri 24 milyard
134,5 milyon manat, xərcləri isə 26 milyard 913,7 milyon manat proqnozlaşdırılır.
Qeyd olunan göstəricilər
cari illə müqayisədə kifayət
qədər yüksəkdir.
Amma
2020-ci ilin büdcəsi
cari ilin büdcəsindən təkcə
gəlir və xərclərinin daha böyük olması ilə fərqlənmir, həm də növbəti ilin büdcəsində keyfiyyət
dəyişikliklərini ehtiva
edən mühüm məqamları görmək
olar. İlk növbədə, qeyd etmək lazımdır ki, gələn ilin dövlət büdcəsi
yeni yanaşmalara və yeni büdcə
qaydasına uyğun olaraq tərtib edilib.
Bu qaydalar ilk növbədə,
neft qiymətlərindəki
dəyişkənliyin büdcə
gəlirlərinə təsirini
minimuma endirməyi nəzərdə tutur. Gələn ildən
başlayaraq dövlət
büdcəsinin Orta Müddətli Xərclər
Çərçivəsi əsasında
qurulması da mühüm yenilik sayılır. Xüsusilə də gələn ilin büdcəsində neftin baza qiymətinin
55 dollardan götürülməsi
və qeyri-neft gəlirlərinin neft transfertlərini üstələməsi
olduqca vacibdir.
Büdcədə qeyri-neft gəlirlərinin
payındakı artım
Dövlət Neft Fondundan artan transfertlərdən 2,5 dəfə çoxdur. Neft Fondundan transfert təxminən 400 milyon manat, yəni
3 faiz artır, halbuki qeyri-neft gəlirlərinin artım
tempi 11,3 faizdir, yəni
cari illə nisbətdə 1 milyard 68 milyon manat nəzərdə
tutulur. Ümumilikdə
gələn ilin büdcə gəlirlərinin
tərkibində qeyri-neft
gəlirləri 10 milyard
536,5 milyon manat olmaqla payını
43 faizə çatdırmış
olacaq.
Cənubi
Qafqazın ikinci ən böyük iqtisadiyyatı sayılan Gürcüstanın büdcəsi
gələn il üçün 14,55 milyard lari və
ya 8 milyard 669 milyon manat təşkil
edəcək. Bu, cari ilin dövlət
büdcəsinə bərabərdir.
Qonşu
ölkədə büdcə
gəlirləri 10,120 milyard
lari və ya təxminən 6 milyard 447 milyon manat təşkil edəcək. Bu, Azərbaycan
büdcəsindən təxminən
3,7 dəfə azdır.
Regionda həmişəki
kimi, ən aşağı büdcə
Ermənistana məxsusdur. Gələn
il üçün
işğalçı ölkənin
büdcə xərcləri
1 trilyon 822 milyard dram təşkil edəcək.
Bu, 6 milyard 455 milyon manata bərabərdir.
Bu isə o deməkdir
ki, işğalçı
ölkənin büdcəsi
Azərbaycandan 4 dəfədən
də çox azdır. Ermənistanda büdcə gəlirləri
isə 1 trilyon 697 milyard dram və ya 6 milyard manat
təşkil edəcək.
Bu da onu göstərir ki, Ermənistanın gələn
il dövlət
büdcəsinin kəsiri
artacaq. Belə vəziyyətdə Ermənistanın daha böyük miqyasda sosial-iqtisadi problemlərlə
üzləşməsi qaçılmaz
sayılır.
Azərbaycanın hərbi büdcəsi
Ermənistandan 3, Gürcüstandan
isə 6 dəfə çoxdur
Cənubi Qafqaz ölkələrinin
büdcələrində maraq
doğuran məqamlardan
biri də hərbi xərclərlə
bağlıdır. Azərbaycanda
2020-ci ilin dövlət
büdcəsi xərclərinin
3 milyard 853,6 milyon manatı müdafiə və milli təhlükəsizliyin
maliyyələşdirilməsinə yönələcək.
Bu da o deməkdir ki, gələn il orduya ayrılan
xərclər 2019-cu ilə
nisbətən 666 milyon
manat və ya 20,9 faiz
çox olacaq. Qonşu Gürcüstanın
hərbi xərcləri
təxminən gələn
il üçün
cəmi 510 milyon manat təşkil edəcək. Bu isə
Azərbaycanla müqayisədə
təxminən 6 dəfə
azdır.
Gələn il üçün Ermənistanın hərbi
xərcləri 1 milyard
71 milyon manat təşkil edəcək.
Bu isə Azərbaycanla
müqayisədə təxminən
3 dəfədən aşağıdır.
Ermənistanın "Pastinfo” nəşri
yazır ki, bu hal Bakının
hərbi üstünlüyünün
yüksəlməsini təmin
edir və Yerevanın buna qarşı çıxması
getdikcə mümkünsüzləşir:
"Azərbaycanda 2020-ci ilin
dövlət büdcəsinin
xərcləri 1,7 faiz
artdığı halda,
müdafiə xərclərinin
büdcəsi xeyli, yəni 20,9 faiz artıırılmaqla, 2,267 milyard
dollara çatdırılıb.
Bunun 945 milyon dolları silah alışı və hərbi-sənaye sərmayəsi üçün
nəzərdə tutulub.
Bu faktlar göstərir
ki, Bakı Qarabağ məsələsində
istəyinə, güc
yolu ilə olsa belə, nail olmaqda israrlıdır və Azərbaycan açıq şəkildə
müharibəyə hazırlaşır.
Rəqibin gözümüzün önündə bu istiqamətdə konkret addımlar və hərəkətlər etdiyini
görməklə Ermənistan
hökumətinin 2020-ci ildə
dövlət büdcəsini
14 faiz artırdığı
bir vaxtda hərbi xərclərin artımını dondurmasını
xəyanət və ya şüursuz qayğı adlandırmaq olar. Eyni zamanda, bunlara
cavab olaraq, diqqətsiz hökumət kimi, diqqətsiz parlament çoxluğu kimi, həm də diqqətsiz və bir qrup
insanın şüursuzca
baş naziri təriflədiyini görürük.
Təəssüf ki, nə Paşinyan, nə də erməni xalqının böyük
bir hissəsi reallığı görmür”.
Azərbaycan sosial xərclərə
Ermənistandan 6 dəfə
artıq vəsait ayıracaq
Növbəti ildə Azərbaycanda sosialyönümlü xərclərin
məbləği 10 milyard
642 milyon manat təşkil edəcək. Bu da cari illə
müqayisədə 2 milyard
874 milyon manat və ya 37 faiz
çoxdur.
Gürcüstanın dövlət büdcəsində gələn
il üçün sosial xərclərin həcmi 4,35 milyard lari və
ya 2 milyard 403 milyon manat təşkil
edəcək. Bu isə
Azərbaycandan təxminən
4,5 dəfə azdır. Əsas xərclər pensiya
və maaşların
artımına yönəldiləcək.
Bu da ümumi büdcə xərclərinin
30,5 faizini təşkil edəcək.
Gələn il üçün
Ermənistanda sosial sahəyə 492,5 milyard dram və ya 1 milyard 746 milyon manat vəsait
ayrılacaq. Bu da cari illə
müqayisədə 11 faiz
artıqdır. Bu isə Azərbaycanla müqayisədə 6 dəfə
azdır.
Ermənistanın dövlət büdcəsi
sosial-iqtisadi iflasın
göstəricisidir
Erməni
ekspert Avetik Çalabyan işğalçı
ölkənin gələn
il üçün
büdcəsini müzakirə
edərkən bildirib ki, rəsmi Bakının addımları
Ermənistan üçün
ciddi çətinliklər
yaradacaq. Bildirib ki, həm Ermənistan
hökumətini, həm
parlamentin müdafiə
və təhlükəsizlik
məsələləri üzrə
daimi komissiyasını,
həm də parlamentin ayrı-ayrı deputatlarını bu komadan çıxmağa,
vəziyyətin məsuliyyətini
anlamağa, Ermənistanın
2020-ci il büdcəsinin
müdafiə vəsaitlərinə
yenidən baxmağa və ətrafımızda
gərginləşən real çağırışlara adekvat
cavab verməyə çağırıram: "Cəmi
10 ay öncə bu barədə yazdım ki, Ermənistan hökuməti hərbi xərclərin artımını
dondurur, bu şəraitdə 2020-ci ildə
ümumi dövlət
büdcəsinin 14 faiz
artımı proqnozlaşdırılır
və Azərbaycanın
gərginləşən döyüş
ritorikası şəraitində
müdafiə xərclərinin
ən azı mütənasib artımı
zərurətdir. Amma biz bunu
edə bilmirik. Azərbaycan isə edir”.
Erməni tərəfi onu da bildirir ki,
Azərbaycan hərbi büdcəsini artırmaqla
yanaşı, yerli hərbi məhsulların istehsalında da böyük uğurlara imza atıb. Elə ekspertlər
də qeyd edir ki, Azərbaycan
müdafiə sənayesinin
uğurlarından Ermənistanın
narahat olması, əslində, təbii haldır. Çünki ötən dövr
ərzində bu sahədə əldə edilən uğurlar Azərbaycanın Ermənistan
üzərində hərbi
üstünlüklərinin artmasına birbaşa təsir edib.
Xatırladaq ki, ötən dövrdə ölkəmizdə
ən müasir texnologiya və avadanlıqla təchiz olunan 50-dən çox yeni hərbi istehsal sahəsi yaradılıb. Burada istehsal olunan
məhsulun 80 faizdən
çoxu müdafiə,
xüsusi təyinatlı
məmulatlardır. İstehsalı mənimsənilən müdafiə
təyinatlı məmulatların
çeşidlərinin sayı
1200-ü ötüb. Ölkəmizdə istehsal olunan
müxtəlif növ
döyüş sursatlarının,
müasir atıcı
və artilleriya silahlarının, zirehli texnikaların, xüsusi təyinatlı patrul maşınının və
digər məmulatların
ixracı həyata keçirilir. Hazırda onlarla
ölkəyə Azərbaycan
istehsalı olan hərbi məhsullar ixrac edilir.
Vurğulayaq ki, Ermənistanın hərbi büdcəsinin qismən artımı belə bu ölkənin
özündə narazılıqla
qarşılanır. İnsanları səfalət içində
yaşayan ölkənin
hökumətinin bu qərarı həm də anlaşılmaz hal sayılır. Ekspertlər bildirirlər ki, bütün bunlara görə, Ermənistanda 2020-ci il üçün dövlət büdcəsini
qeyri-kafi dəyərləndirmək
lazımdır.
Ümumiyyətlə isə büdcə xərclərinin
təhlili göstərir
ki, gələn il Azərbaycan
digər parametrlərlə
yanaşı, maliyyə
cəhətdən də
yenə regionun lideri statusunu daşımaqda davam edəcəkdir.
Elçin CƏFƏROV
Azərbaycan.- 2019.- 28 dekabr.- S. 1; 9.