Azərbaycanın yeni diplomatik nailiyyəti

 

Dağlıq Qarabağ münaqişəsinin həllinə yeni yanaşma nümayiş etdirən ATƏT PA:

- Ermənistanın öz müqəddəratını təyin etmə prinsipindən sui-istifadə etməsinin qarşısını aldı;

- separatçı Dağlıq Qarabağ rejiminin danışıqlar masasına gətirilməsi cəhdini bir daha iflasa uğratdı;

- münaqişə ərazisi kimi Dağlıq Qarabağı yox, yalnız Azərbaycanı göstərdi;

- münaqişənin yalnız Azərbaycanın ərazi bütövlüyü, suverenliyi və beynəlxalq ictimaiyyət tərəfindən tanınmış sərhədlərin toxunulmazlığı prinsipi əsasında həllinə rəsmi dəstək verdi.

ATƏT Parlament Assambleyasının Luksemburqda keçirilən 28-ci illik sessiyası "Təlükəsizliyin təmin olunması üçün dayanıqlı inkişafın gücləndirilməsi: Parlamentlərin rolumövzusuna həsr olunmuşdu. Müzakirələrdə müxtəlif məsələlərə toxunulsa da, əsas müzakirələrin "Siyasi İşlər və Təhlükəsizlik” komitəsində gedəcəyini hər kəs əvvəlcədən bilirdi.

Çünki məhz bu komitənin hazırladığı qətnamə layihəsində regionda münaqişələrin həlli üçün tamamilə yeni yanaşmalar öz əksini tapmışdı. ATƏT Parlament Assambleyasının bütün sənədlərində mövcud münaqişələrin dayanıqlı inkişafinsan hüquqlarının təmini üçün əsas maneə olması xüsusilə vurğulanırdı. Belə münaqişələrdən biri kimi Ermənistan-Azərbaycan, Dağlıq Qarabağ münaqişəsi göstərilirdi. Ermənistanın diplomatik xidmətinin əvvəlcədən müxtəlif ölkələrlə apardığı aktiv danışıqlara və Ermənistan nümayəndə heyətinin ATƏT Parlament Assambleyasında etdiyi çoxsaylı çıxış və görüşlərə baxmayaraq Azərbaycan nümayəndə heyətinin səyi nəticəsində siyasi komitənin yekun qətnaməsində konfliktlərin həlli üçün yeni yanaşma öz əksini tapdı.

idi bu yeni yanaşma:

1. ATƏT digər beynəlxalq təşkilatların ənənəvi yanaşmalarından fəqrli olaraq ilk dəfə Azərbaycan, Ukrayna, Gürcüstan Moldova ərazisində olan konfliktlərə EYNİ yanaşmanın tətbiq olunmasının vacibliyi sənəddə öz əksini tapdı. İndiyə qədər müxtəlif ölkə təşkilatlar Dağlıq Qarabağ münaqişəsini digər münaqişələrdən ayırmaq xüsusi yanaşma tətbiq etmək çağırışları səsləndirir bu mövqedən çıxış edirdilər. Ermənistan nümayəndə heyəti sənədə dəyişiklik edilərək, Azərbaycanın adının bu siyahıdan çıxarılmasını, amma Ukrayna, Gürcüstan Moldovanın adının saxlanılmasını təklif etmişdi. Bütün bu səylərə baxmayaraq, konfliktlərə bu cür vahid yanaşmanın sənəddə öz əksini tapması mühüm hadisə oldu. Ermənistanın Azərbaycanın adının siyahıdan çıxarılmasını təklif edən dəyişiklik 41 əleyhinə, 6 leyihə olmaqla böyük səs çoxluğu ilə rədd edildi.

2. Azərbaycan, Ukrayna, Gürcüstan Moldova ərazilərində olan münaqişələrin bu ölkələri SUVERENLİK, ƏRAZİ BÜTÖVLÜYÜ BEYNƏLXALQ SƏVİYYƏDƏ TANINMIŞ SƏRHƏDLƏRİNİN TOXUNULMAZLIĞI prinsipi əsasında nəticə yönümlü danışıqların apaılmasına çağırış öz əksini tapdı. Bu isə Ermənistanın öz müqədərratını təyinetmə prinsipindən sui-istifadə etməsinin qarşısını alır.

3. Sənəddə razılaşdırılmış danışıqlar formatının dəyişdirilməsinin yolverilməz olduğu birmənalı qeyd edilir. Bu da Ermənistanın son bir ildə qondarma separatçı Dağlıq Qarabağ rejiminin danışıqlar masasına gətrilməsi cəhdinin bir daha iflasa uğraması deməkdir.

4. Sənəddə münaqişə ərazisi kimi yalnız AZƏRBAYCANIN göstərilməsi Dağlıq Qarabağ işğal olunmuş ətraf rayonların Azərbaycan ərazisi olduğunu bir daha təsdiq edir.

5. BMT Təhlükəsizlik Şurasının 1993-cü ildə qəbul etdiyi 4 qətnamədən sonra ATƏT PA-nın Azərbaycanda olan münaqişənin ölkəmizin ərazi bütövlüyü, suverenliyi beynəlxalq ictimaiyyət tərəfindən tanınmış sərhədlərinin toxunulmazlığı prinsipi əsasında həll olunmasının vacibliyini rəsmən qeyd etməsi bu müddəaların bir daha təzələnməsinin siyasi təsiri gücü xüsusilə qeyd olunmalıdır.

6. Bu qətnamə ATƏT-in Minsk Qrupunun Dağlıq Qarabağ münaqişəsinin Helsinki Yekun Aktının prinsiplərinə uyğun - güc tətbiq etməmə, ərazi bütövlüyü xalqların öz müqəddəratını təyin- etmə hüququ əsasında həll olunma prisiplərinə bir daha aydınlıq gətirdi, münaqişənin yalnız Azərbaycanın ərazi bütövlüyü, suverenliyi beynəlxalq ictimaiyyət tərəfindən tanınmış sərhədlərin toxunulmazlığı prinsipi əsasında həllnə bir daha rəsmi dəstək verdi.

7. Bu maddənin qəbulu Azərbaycan diplomatiyasına beynəlxalq müstəvidə münaqişə ilə bağlı müzakirə aparılan müvafiq sənəd qəbul olunan zaman haqlı mövqeyimizi qorumaq, müdafiə etmək üçün daha bir sanballı, ciddi hüquqi, siyasi əsas yaratmış oldu.

Bu qətnamə ATƏT PA-nın siyasi məsələlər təhlükəsizlik komitəsinin hazırladığı qəbul etdiyi sənəd olduğundan onun mühüm siyasi əhəmiyyəti var.

Qeyd edim ki, ATƏT Parlament Assambleyasının Prosedur Qaydalarının 7-ci hissəsinin 42-ci qaydasına görə qəbul olunmuş bu mühüm sənəd ATƏT-in Nazirlər Şurasına təqdim edilir eyni yanaşmadan danışıqlarda istifadə üçün tövsiyə olunur. Bu baxımdan qəbul edilmiş yekun qətnamə Dağlıq Qarabağ münaqişəsinin Azərbaycanın maraqları çərçivəsində həlli üçün vacib dəstəkdir.

Dağlıq Qarabağ işğal olunmuş rayonların ATƏT Parlament Assambleyası iclaslarında intensiv müzakirəsi həm üzv ölkələrin nümayəndə heyətlərinin Azərbaycan həqiqətlərini daha çox qəbul etmələrinə səbəb oldu.

 

Tahir MİRKİŞİLİ,

ATƏT Parlament Assambleyasında

Azərbaycan nümayəndə heyəti rəhbərinin müavini

 

Azərbaycan.- 2019.- 9 iyul.- S.6.