Milli ruh və azərbaycançılıq məfkurəsinin
50 illik yüksəlişi
Heydər Əliyevin Azərbaycan Respublikasına hakimiyyətə gəlməsinin 50 ili tamam olur. Ulu Öndər 1969-cu ilin 14 iyulunda Bakı şəhərində keçirilmiş Azərbaycan Kommunist Partiyası Mərkəzi Komitəsinin Plenumunda yekdilliklə Azərbaycan KP MK-nın Birinci katibi vəzifəsinə seçildi.
Bu tarixi hadisə Azərbaycanın gələcək inkişaf yoluna üfüqdən doğan günəşin şəfəqləri kimi aydın işıq saçdı. Həmin tarixdən bizi ayıran ötən 50 ilin parlaq və şanlı səhifələri Ulu Öndərin mənalı və şərəfli ömür yolu ilə ayrılmaz vəhdət təşkil edir. Həyat və fəaliyyətinin bütün mərhələlərində Vətənə, xalqa, torpağa sonsuz məhəbbət və sədaqət hissi ilə, qurub-yaratmaq amalı ilə yaşayan Ümummilli Lider Azərbaycanın ən çətin məqamlarında onu üzləşdiyi faciələrdən, çətinliklərdən xilas etmək üçün misilsiz fədakarlıqlar göstərdi. Ulu Öndər Azərbaycana birinci və ikinci rəhbərliyi dövründə möhkəm təməlləri olan dövlət quruculuğunun əsaslarını yaratdı. Harada yaşamasından, hansı vəzifə tutmasından asılı olmayaraq Heydər Əliyev üçün Azərbaycanın mənafeyindən kənarda heç nə mövcud deyildi. Çünki o, ən böyük azərbaycanlı idi.
1969-1982-ci illər ərzində Azərbaycanın gələcək müstəqilliyi üçün zəmin hazırlayan Ulu Öndər respublikada milli ruhun və azərbaycançılığın sovet ideologiyası çərçivəsində sıxışdırılmasının qarşısını almaqla onun dirçəldilməsi istiqamətində böyük işlər gördü, mövcud imkanlardan bacarıqla istifadə etdi. Təhlil və araşdırmaların təsdiq etdiyi kimi, xalqın tarixi yaddaşının özünə qaytarılması ideoloji təməl prinsipləri əsasında milli ruhun yeni yüksəlişini təmin etdi. Hər bir azərbaycanlının qəlbində illərdən bəri sönməyən milli dövlətçilik ideyasının gələcəkdə böyük hərəkətverici qüvvəyə çevrilməsi üçün respublikada sağlam mühit formalaşdırdı.
Həmin dövrdə qarşıya qoyulan bu məqsədlərin həyata keçməsi üçün Azərbaycanın iqtisadi potensialının artırılmasının, onun Sovet İttifaqı məkanında birincilər sırasına çıxarılmasının əhəmiyyətini görən Heydər Əliyev genişmiqyaslı dəyişikliklərə başladı. Eyni zamanda iqtisadi və sosial sahələrdə dərin struktur islahatları apardı. Xalqın maddi rifah halının yaxşılaşması üçün yeni mərhələyə keçməyə şərait yaratdı. Ümummilli Lider qəti əmin idi ki, iqtisadi cəhətdən azad olmayan ölkənin siyasi müstəqilliyindən söhbət açmaq absurddur. Heydər Əliyevin qətiyyəti sayəsində sovet hökuməti Azərbaycanla bağlı hərtərəfli tərəqqini və dayanıqlı inkişafı nəzərdə tutan mühüm qərarlar qəbul etdi. Azərbaycanın inkişafı üçün tarixi əhəmiyyət daşıyan bu mühüm qərarlar həmin dövrdə və daha sonrakı perspektivdə ölkənin sosial-iqtisadi inkişafının əsas istiqamətləri üzrə kompleks məsələləri müəyyən edirdi.
Cəmiyyətin
ictimai-siyasi quruluşundan asılı olmayaraq, Heydər
Əliyevin bütün dövrlərdə xalqın dəstəyini
hiss edərək Azərbaycanı inamla irəliyə
apardığını vurğulayan Azərbaycan
Respublikasının Prezidenti cənab İlham Əliyev
demişdir ki, sovet dönəmində və müstəqillik
dövründə Azərbaycan üçün,
xalqımız üçün ən həlledici anlarda Heydər
Əliyevin liderlik keyfiyyətləri, onun müdrikliyi,
düşünülmüş siyasəti və cəsarətli
addımları xalqımızı böyük bəlalardan
xilas etmişdir. Xalq ona inanırdı, onu sevirdi və
bütün dövrlərdə ona arxa-dayaq olurdu: "Sovet dövründə Heydər Əliyev Azərbaycana
rəhbərlik etdiyi illərdə Azərbaycan uğurla,
sürətlə inkişaf edib. 1969-cu ildə o, Azərbaycan
Respublikasının rəhbəri seçiləndə Azərbaycan
sovet məkanında ən geridə qalmış respublikalardan
biri idi. Bunu sosial-iqtisadi göstəricilər də təsdiq
edir. On üç il ərzində yorulmaz fəaliyyəti nəticəsində
Azərbaycan sovet məkanında ən qabaqcıl
respublikalardan birinə çevrilmişdir. O illərdə iki donor respublika var
idisə, onlardan biri Azərbaycan idi. Azərbaycan
ümumittifaq xəzinəsinə daha çox vəsait verirdi,
nəinki alırdı. Məhz o illərdə
Azərbaycanda sənaye inkişafı böyük templərlə
təmin olunurdu. Yüngül sənayedə,
ağır sənayedə, neft sənayesində böyük
işlər görülmüşdü. O vaxt yaradılmış
infrastruktur bu gün müstəqil Azərbaycanın
inkişafına xidmət göstərir. Kənd
təsərrüfatına böyük diqqət göstərilirdi.
Azərbaycan böyük tikinti
meydançasına çevrilmişdi. 1982-ci ilin
sosial-iqtisadi göstəricilərinə nəzər salsaq
görərik ki, doğrudan da Heydər Əliyevin rəhbərliyi
ilə 13 il ərzində böyük
işlər görülmüşdü. Azərbaycan,
qeyd etdiyim kimi, qabaqcıl yerlərdə idi”.
Həqiqətən də,
ötən əsrin 60-cı illərində səviyyəsi əsaslı
surətdə aşağı düşən Azərbaycan
iqtisadiyyatı 70-ci illərdən etibarən yeni yüksəliş
mərhələsinə qədəm qoydu. 1969-1982-ci illərdə
Azərbaycan Heydər Əliyevin rəhbərliyi ilə
kiçik xammal respublikasından əhəmiyyətli sənaye
mərkəzinə çevrildi. Adambaşına
düşən ümumi daxili məhsul 2,5,
sənaye istehsalı 3, kənd təsərrüfatı məhsulları
istehsalı 2,6, əmək məhsuldarlığı 2,5 dəfə
artdı. Heydər Əliyevin diqqət və
qayğısı sayəsində Azərbaycanın SSRİ-də
neft hasilatı, emalı, geologiyası, kəşfiyyatı mərkəzi
adı yenidən özünə qaytarıldı. Sənaye istehsalı artımı neft sahəsində
3 dəfə, qaz sektorunda isə 2 dəfə çoxaldı.
Ümumilikdə ölkədə 250 zavod, fabrik, sex tikilərək
istifadəyə verildi. Eləcə də 2
milyondan artıq vətəndaşın mənzil problemi həll
olundu. 1970-ci illərin sonlarında Azərbaycan
iqtisadiyyatında olan dirçəliş və inkişaf ən
yüksək səviyyədə idi. Həmin illərdə
Azərbaycan vətəndaşlarının SSRİ-nin
müxtəlif orden və medalları ilə, o cümlədən
1007 nəfərin "Lenin”, 10 min 130 nəfərin
"Qırmızı Əmək Bayrağı”, 1422 nəfərin
"Oktyabr inqilabı”, 1153 nəfərin "Xalqlar
Dostluğu” ordenləri ilə təltif edilməsi, 108 nəfərin
(onlardan bir neçə nəfərinin ikinci dəfə)
Sosialist Əməyi Qəhrəmanı adına layiq
görülməsi qətiyyətli siyasətçi,
bacarıqlı təşkilatçı kimi tanınan Heydər
Əliyevin respublika rəhbərliyinə gəlişinin
uğurlu və müsbət nəticələri idi.
Ölkədə inkişaf
proqramlarının reallaşdırılması ilə paralel
olaraq milli mənəviyyatın təşəkkül
tapması, tarixi soy-kökə qayıdış, azərbaycançılıq
dünyagörüşünün bərqərar olunması həyata
keçirilən siyasətin əsas xəttini təşkil
edirdi. Bu dövrdə milli təhsilin, elmin, mədəniyyətin
inkişafına göstərilən diqqət və
qayğı Azərbaycanda hazırda, sözün əsl mənasında,
intibah dövrü kimi qəbul olunan inkişaf mərhələsinin
əsasını qoydu. Ümummilli Lider
uzaqgörən siyasətçi kimi gənc nəslin
yetişdirilməsinə, tərbiyəsinə, təhsilinə
xüsusi önəm verirdi. Böyük
öndərin respublikamıza birinci rəhbərliyi
dövründə şəhər və rayonlarda 800-ə
yaxın məktəb tikilərək istifadəyə verildi.
Ölkəmizdə fəaliyyət göstərən ali məktəblərin ümumi sayı 12-dən
17-yə, bu təhsil məkanlarında müxtəlif ixtisaslara
yiyələnən tələbələrin sayı isə 70
mindən 100 minə qədər artdı.
Həmin illərdə Ulu
Öndərin rəhbərliyi ilə Azərbaycanın əldə
etdiyi nailiyyətlərdən biri də milli kadr
potensialının, o cümlədən ölkəmizdə kəskin
ehtiyac olan ixtisaslar üzrə mütəxəssis kontingentinin
formalaşdırılması, onların bilik və
bacarıqlarının milli maraqlar naminə səfərbər
olunması idi.
1969-1982-ci illərdə Heydər Əliyevin təşəbbüsü
sayəsində Azərbaycandan kənarda SSRİ-nin 50-dən
artıq böyük şəhərinin 170-dən çox ali təhsil müəssisəsində 80-ə
qədər ixtisas üzrə 15 min azərbaycanlı gənc
təhsil aldı. 1969-cu ilə qədər isə bu rəqəm
hər il üzrə cəmi 40-50 nəfər
təşkil edirdi. Ulu Öndərin rəhbərliyi
ilə Azərbaycan cəmiyyətinin bütün sahələrində
apardığı milliləşdirmə siyasəti respublikadan
kənarda təhsil almağa göndərilən tələbələrin
tərkibində də özünü göstərirdi. Belə ki, 1969-cu ilədək bu tələbələrin
tərkibində azərbaycanlıların sayı cəmi 40
faiz təşkil edirdisə, 1980-ci ildə bu göstərici
xeyli yüksəlmişdi. Heydər Əliyev SSRİ-nin ali hərbi məktəblərinə oxumağa
gedən gənclərin milli tərkibinə də xüsusi əhəmiyyət
verirdi. Qeyd edək ki, o illərdə Sovet
İttifaqının kosmik uçuşlara hazırlıq mərkəzində
azərbaycanlı gənclərin olmamasından
narahatlığını dilə gətirən Azərbaycan rəhbəri
gənclərin ali təyyarəçilik
məktəblərinə göndərilməsini şəxsi
nəzarətinə götürmüşdü. Bakıda
milli hərbi kadrlar hazırlayan C.Naxçıvanski adına məktəbin yaradılması da
böyük bir amala - gələcək müstəqil Azərbaycanın
milli zabit korpusunun yaradılması məqsədinə xidmət
edirdi. Həyat göstərdi ki, Heydər
Əliyev necə uzaqgörən və müdrik şəxsiyyət
idi. Məhz Ulu Öndərin təşəbbüsü
sayəsində xarici ölkələrin ali
məktəblərində təhsilalanlar sonradan Azərbaycana
qayıdaraq xalqa, millətə, vətənə ləyaqətlə
xidmət etdilər. Bu xidmətin yüksək səviyyədə
həyata keçirilməsi Azərbaycanın inkişaf və
tərəqqisində də özünü təsdiqləyirdi.
Ulu Öndərin həyata keçirdiyi bu siyasət
hər birimizin həm əsl vətəndaş, həm də
ixtisaslı kadr kimi formalaşmasında əsaslı rol
oynadı.
1969-1982-ci illərdə milli
mədəniyyətin, incəsənətin və ədəbiyyatın
inkişafına böyük önəm verən Ulu Öndər
ziyalı elitasına xüsusi diqqət və qayğı
göstərirdi. Sovet dövründə Heydər Əliyev Azərbaycana
rəhbərlik etdiyi illərdə 20-dən çox mədəniyyət
və elm xadiminin - Mirzə İbrahimov, Süleyman Rüstəm,
Rəsul Rza, Fikrət Əmirov, Qara Qarayev, Rəşid Behbudov
kimi görkəmli Azərbaycan övladlarının Sosialist
Əməyi Qəhrəmanı kimi yüksək ad alması məhz
Ulu Öndərin xidməti idi. Həmin dövrdə
Bakıda və digər şəhər və rayonlarda
tanınmış mədəniyyət, ədəbiyyat və
elm xadimlərinin abidələrinin ucaldılması da diqqətdən
kənarda qalmırdı. Azərbaycanın
paytaxtında Nəriman Nərimanovun, İmadəddin Nəsiminin,
Mehdi Hüseynzadənin, Cəfər Cabbarlının və
başqa görkəmli soydaşlarımızın abidəsi
qoyulmuşdu. Eyni zamanda Səməd Vurğunun, Cəfər
Cabbarlının, Üzeyir Hacıbəylinin,
Bülbülün, repressiya qurbanları - Mikayıl
Müşfiq və Hüseyn Cavidin ev-muzeyləri
yaradıldı. Bütün bunlar mənalı
həyatını Azərbaycana həsr etmiş, onun
adını ucaldan görkəmli sənət adamlarının
adlarının əbədiləşdirilməsi, eyni zamanda gənc
nəslin bu şəxsiyyətlərin nümunəsində tərbiyə
edilməsi məqsədini daşıyırdı.
Zəngin dövlətçilik ənənələrinə
malik Azərbaycan xalqı üçün qanunçuluq
prinsipinin möhkəmləndirilməsi
istiqamətində ilk real şans da Ulu Öndər Heydər
Əliyevin 1969-cu ilin 14 iyulunda Azərbaycana rəhbər
seçilməsindən sonra yarandı. İlk gündən
respublikanın taleyi ilə bağlı ən müxtəlif
problemlərə toxunan Ümummilli Lider hüquq mühafizə
orqanlarındakı nöqsanları, ən
başlıcası, vətəndaşların hüquq və
azadlıqlarının təminatı sahəsində
mövcud olan problemlərin həlli yollarını göstərdi.
Azərbaycana rəhbərlik edən şəxsin
bu cür cəsarətli mövqeyi o dövrdə imperiya rəhbərlərinə
qətiyyən xoş gəlməsə də, həmin şəxslər
Heydər Əliyev dühasının xalq arasındakı
hörmət və nüfuzu qarşısında susmağa,
onunla hesablaşmağa məcbur olurdular. Dövlətçilik
konsepsiyasında ədalət, qanunçuluq və hüquq
qaydalarının təminatına hər zaman
üstünlük verən Ulu Öndər "ədaləti ədalətsizliklə
bərpa etmək olmaz” deməklə, dövlət idarəçiliyində
qanunun aliliyini, ədaləti əsas meyar kimi müəyyənləşdirdi,
vəzifə səlahiyyətləri ilə bağlı cinayətlərə,
rüşvətxorluğa qarşı barışmaz
münasibət göstərdi. Ədliyyə
Nazirliyinin yenidən yaradılması da Ümummilli Lider Heydər
Əliyevin Azərbaycana rəhbərlik etdiyi birinci dövrdə
həyata keçdi. Azərbaycan SSR Ali Soveti Rəyasət
Heyətinin 27 oktyabr 1970-ci il tarixli qərarı
ilə təsis edilmiş Ədliyyə Nazirliyi sabit fəaliyyət
göstərməyə başladı.
1978-ci ildə Azərbaycan
SSR Konstitusiyasının qəbul edilməsi və orada Azərbaycan
dilinin dövlət dili kimi təsbit edilməsi Ümummilli
Lider Heydər Əliyevin xidmətləridir. Totalitar sovet rejiminin hökm
sürdüyü o dövrdə respublikamızın ali qanununda xalqın mənəvi sərvətlərinin,
xüsusən dilinin qorunub saxlanması və inkişaf etdirilməsi
üçün hüquqi əsasların müəyyən
edilməsi olduqca cəsarətli addım kimi dəyərləndirildi.
Sovet ideologiyasının tələbləri ilə
tam bir ziddiyyət təşkil edən bu çətin vəzifənin
öhdəsindən məhz Heydər Əliyev gələ bilərdi.
"Qoy ədalət zəfər
çalsın!” - o zaman Heydər
Əliyevin söylədiyi və bütün işlərinin
mahiyyətini təşkil edən bu sözlər xalqın
dilində şüara çevrildi. Heydər
Əliyevin gördüyü işlər,
prinsipiallığı, şəxsi keyfiyyətləri, əlbəttə
ki, sovet rəhbərliyində də yüksək qiymətləndirilirdi.
1982-ci ildə Heydər
Əliyevin SSRİ kimi nəhəng dövlətin rəhbərliyində
Siyasi Büronun üzvü, Nazirlər Soveti sədrinin birinci
müavini kimi yüksək mövqe və vəzifə
tutmasından xalqımız qürur hissi keçirirdi. Heydər
Əliyevin siyasi elitanın zirvəsinə yüksəlməsi
Azərbaycan üçün xüsusilə böyük
önəm kəsb etdi. Heydər Əliyev
ittifaqda artan nüfuzundan və yüksək vəzifənin
açdığı imkanlardan istifadə edərək,
ittifaq büdcəsindən Azərbaycana daha çox vəsait
ayrılmasına, bir sıra ittifaqmiqyaslı layihələrin
Bakıya yönəldilməsinə nail oldu. Bir sözlə, Heydər Əliyevin qətiyyətli
fəaliyyəti nəticəsində Azərbaycan Sovet
İttifaqının qabaqcıl respublikalarından birinə
çevrildi.
XX əsrin 90-cı illərində Azərbaycanın
ictimai-siyasi həyatında baş verən hadisələr, cərəyan
edən proseslər, sovet imperiyasının
dağılması, bölgələrimizdəki gərgin
geosiyasi durum, ziddiyyətli etnik məsələlər, erməni
separatizmi və müstəqilliyinə yeni qovuşan
respublikanın demokratik siyasi sisteminin formalaşmasına
keçidi, Qərbə inteqrasiyası, sosial sahələrdə
transformasiya olunma kimi ciddi problemlər yaratmışdı. Bu reallıqları düzgün dəyərləndirən
Ulu Öndər Heydər Əliyev mühüm və vacib
strateji hədəfləri düzgün və dəqiq müəyyən
etdi. Ulu Öndərin Moskvadan Azərbaycana
qayıtması, əvvəlcə Naxçıvana, az sonra isə bütövlükdə ölkəyə
rəhbərlik etməsi dövlət quruculuğunun və
ictimai-siyasi proseslərin məqsədyönlü şəkildə
idarə olunmasına, irəli aparılmasına, inkişaf
etdirilməsinə şərait yaratdı.
Heydər Əliyev Naxçıvan
Muxtar Respublikası Ali Məclisinin 17 noyabr 1990-cı il tarixli iclasında üçrəngli Azərbaycan
bayrağını dövlət rəmzi kimi qəbul etdirdi. Bu tarixi faktın özü milli dövlətçilik
ideologiyası baxımından Azərbaycan üçün
önəmli idi. Azərbaycan Xalq Cümhuriyyətinin
milli dövlətçilik rəmzi kimi qəbul edilən
üçrəngli Azərbaycan bayrağının yenidən
dövlət bayrağı səviyyəsində qəbul edilməsi
SSRİ-nin dağılmasından 11 ay əvvəl baş verdi. Bu, Azərbaycan tarixinin
şanlı və unudulmaz səhifələrindəndir.
Azərbaycanın dövlət müstəqilliyinin
ilk illərində Ulu Öndər Heydər Əliyevin bu
istiqamətdə həyata keçirdiyi bir neçə
mühüm tədbir ölkəmizin həyatında önəmli
tarixi hadisə idi. Bu tarixi hadisələrdən biri Heydər
Əliyevin Naxçıvan Muxtar Respublikası Ali Məclisinin
Sədri vəzifəsində çalışarkən hər
il dekabr ayının 31-nin Dünya Azərbaycanlılarının
Həmrəylik Günü kimi qeyd edilməsi haqqında 16
dekabr 1991-ci il tarixli sərəncamı idi. Azərbaycanın
dövlətçilik tarixində ilk dəfə bu sərəncamla
"Dünya azərbaycanlıları” anlayışı
böyük siyasətə gətirildi.
Müstəqilliyin ilk illərində
ölkəmiz üçün olduqca mürəkkəb və
çətin bir dövrdə öz xilaskarlıq və
quruculuq missiyasını şərəflə yerinə yetirən
Heydər Əliyev respublikada baş alıb gedən xaos və
anarxiyaya qısa zaman kəsiyində son qoydu. 1993-cü ilin iyunun 9-da
Bakıya gələn və iyunun 15-də Ali Sovetin Sədri
seçilən Ulu Öndərin qətiyyəti sayəsində
Azərbaycan dövlətçiliyinin mövcudluğuna
böyük təhlükə olan 1994-cü il oktyabr və
1995-ci il mart dövlət çevrilişi cəhdlərinin,
eləcə də ölkədə cinayətkarlığın
qarşısı alındı, qanunsuz silahlı dəstələr
ləğv olundu, mütəşəkkil ordu yaradıldı
və dövlət müstəqilliyi qorunub saxlanıldı.
Heydər Əliyevin misilsiz
diplomatik məharəti və siyasi iradəsi sayəsində
20 sentyabr 1994-cü ildə respublikamız və eləcə də
bütün region üçün həyati əhəmiyyət
kəsb edən "Əsrin müqaviləsi” imzalandı. Heydər Əliyevin fenomenal
uzaqgörənliyi nəticəsində həyata vəsiqə
alan bu ilk neft müqaviləsi müstəqil
Azərbaycanın iqtisadi konsepsiyasının əsasını
təşkil edən yeni neft strategiyasının həyata
keçirilməsində dönüş nöqtəsi oldu. Azərbaycan iqtisadiyyatına xarici şirkətlərin
çoxmilyardlıq sərmayə qoyuluşu başlandı,
iqtisadi inkişafın əsası qoyuldu.
1995-ci il
noyabrın 12-də ümumxalq səsverməsi ilə ilk milli
Konstitusiyamızın qəbulu ölkədə
genişmiqyaslı hüquqi islahatların həyata
keçirilməsinə böyük imkanlar açdı. Ulu
Öndər Azərbaycan Respublikasının ilk demokratik
Konstitusiyasının hazırlanmasına və qəbul edilməsinə
nail olmaqla ölkədə hüquqi demokratik dövlət
quruculuğunun əsasını qoydu. İnsan
haqlarının etibarlı qorunmasını dövlətin
prioriteti kimi müəyyən edən respublikamız insan
hüquq və azadlıqlarının təminatı sahəsində
beynəlxalq konvensiyalara qoşuldu. Ölkəmizdə
müstəqil dövlət təsisatlarının
yaranması və dövlət quruculuğu prosesi geniş
vüsət aldı. Azərbaycanda insan
haqlarının müdafiəsinə dair mühüm normativ
aktlar qəbul olundu, bu sahədə xüsusi dövlət
proqramı hazırlanaraq həyata keçirilməyə başlandı
və İnsan hüquqları üzrə müvəkkil
(Ombudsman) institutu yaradıldı.
1993-2003-cü illərdə ölkə
qarşısında duran vəzifələrin uğurla icra
edildiyini vurğulayan dövlət başçısı cənab
İlham Əliyev bildirib ki, bu 10 il ərzində
Azərbaycanda dövlət quruculuğu işində çox
böyük addımlar atılmışdır və bu
addımlar hazırda bizim uğurlu siyasətimizi şərtləndirir.
Həqiqətən də,
Ulu Öndər Heydər Əliyev
düşünülmüş və uzaqgörən siyasəti
sayəsində Azərbaycan üçün, xalqımız
üçün mümkünsüz görünən hər
şeyin öhdəsindən uğurla gəldi, ölkəmizin
müstəqilliyini dönməz, əbədi və daimi etdi. Azərbaycan
demokratik, hüquqi dövlət quruculuğu yolu ilə əzmlə
irəlilədi və gələcək inkişafın strateji
hədəflərini müəyyən etdi. O inkişaf
ki, sonrakı illərdə müstəqil Azərbaycanın
daha da qüdrətlənməsi və tərəqqisi
üçün möhkəm təməl və potensial rolunu
oynadı.
Bu gün Ümummilli Lider
Heydər Əliyevin Azərbaycanın inkişaf və tərəqqisi
sahəsində başladığı nəhəng işlər,
möhtəşəm layihələr onun layiqli siyasi varisi və
davamçısı Prezident İlham Əliyev tərəfindən
uğurla və yaradıcılıqla davam etdirilir. Dövlət
başçısı əsası Ümummilli Lider tərəfindən
qoyulan daxili sabitlik sahəsində qazanılmış nailiyyətləri
siyasi həmrəyliyin təmin olunması və milli birliyin
möhkəmləndirilməsi istiqamətində daha da
inkişaf etdirmiş, faktiki olaraq, dönməz etmişdir.
Prezident İlham Əliyevin həyata
keçirdiyi, elmi cəhətdən əsaslandırılmış,
məqsədyönlü iqtisadi siyasət nəticəsində
ölkəmiz böyük uğurlar qazanmış, regionun
lider dövlətinə çevrilmişdir. Son 16 il ərzində
Prezident İlham Əliyevin rəhbərliyi ilə ölkədə
görülən işlərin miqyası, Azərbaycanın
dinamik və hərtərəfli tərəqqisi naminə qəbul
edilən və uğurla həyata keçirilən qlobal
dövlət proqramları, milli iqtisadiyyat və
iqtisadiyyatın əsas sektorları üzrə Strateji Yol xəritələri,
onların real nəticələri, ölkəmizin dünya
birliyində öz mövqelərini daha da möhkəmləndirməsi
bu həqiqətləri bir daha təsdiqləyir. Bu dövrdə
ÜDM-də özəl sektorun payı 80 faizi
ötmüş, makroiqtisadi sabitlik çox yüksək səviyyədə
olmuş, ÜDM 3,2 dəfə
artmışdır. Hazırda adambaşına
düşən sərmayələrin həcminə görə
Azərbaycan dünya miqyasında aparıcı yerlərdədir.
Ölkəmizin iqtisadiyyatına 250 milyard
dollardan çox sərmayə yatırılıb və bu sərmayənin
yarısı xaricdən gələn vəsaitdir.
Ötən müddətdə
çox böyük inkişaf yolu keçən Azərbaycan
iqtisadi sahədə tam müstəqillik əldə edib. Rəqabətliliyinə
görə Azərbaycan iqtisadiyyatı MDB məkanında
birinci yerə yüksəlib. 2004-2018-ci illər
ərzində iqtisadiyyatın şaxələndirilməsi,
qeyri-neft sektorunun və bölgələrin dinamik yüksəlişi,
tərəqqisi məqsədilə regionların sosial-iqtisadi
inkişafına dair üç dövlət proqramı icra
olunub. Perspektiv inkişafa yönəlmiş,
ölkədə həyata keçirilən iqtisadi siyasətin
və islahatların davamlılığına xidmət edən
addımlardan biri də Azərbaycan Respublikası Prezidentinin sərəncamı
ilə təsdiq olunmuş "Milli iqtisadiyyat və
iqtisadiyyatın əsas sektorları üzrə Strateji Yol Xəritəsinin
başlıca istiqamətləri” və həmin istiqamətlərə
müvafiq olaraq qəbul edilmiş 12 Strateji Yol Xəritəsidir.
Strateji Yol xəritələrinin uğurlu icrası makroiqtisadi
sabitlik, qeyri-neft sektorunun davamlı inkişafı və ixrac
potensialının artımı, ticarət və fiskal
balansın yaxşılaşması, əlverişli biznes
mühiti və sərmayə cəlbi, infrastrukturun davamlı
təkmilləşdirilməsi və əhalinin sosial
rifahı, habelə ölkənin beynəlxalq mövqelərinin
güclənməsinə xidmət edir.
Dünya bankının
"Doing Business 2019” hesabatına görə Azərbaycanın
dünyada ən islahatçı ölkə elan edilməsi
Prezident İlham Əliyevin apardığı uğurlu siyasətin
təntənəsidir.
Milli iqtisadiyyatda qazanılmış
makroiqtisadi nəticələrin qorunub saxlanılması
baxımından demokratik inkişafa olduqca böyük önəm
verən dövlət başçısı ötən 16 ildə
Azərbaycanda həyata keçirilən hüquqi
islahatları uğurla davam etdirməklə yanaşı, insan
hüquq və azadlıqlarının təminatına da
xüsusi diqqət yetirmişdir. Azərbaycanda
demokratik proseslərin sürətləndirilməsinin
mühüm şərtlərindən biri də məhz
qanunçuluğun bütün səviyyələrdə
möhkəmləndirilməsi, sosial ədalət meyarına
riayət olunması, hakimiyyət bölgüsü prinsiplərinin
qorunması, ən başlıcası, hüquq mühafizə
orqanlarında dövrün tələblərinə cavab verən
islahatların aparılmasıdır. Cənab
İlham Əliyevin rəhbərliyi altında həyata
keçirilən islahatlar, tətbiq olunan mütərəqqi
hüquqi yeniliklər çağdaş dövrün tələblərinə
cavab verən cəmiyyətin inkişaf ahənginə adekvat
addımlardır. Ən
başlıcası, insan və vətəndaş hüquq və
azadlıqlarının təmini məsələlərini
özündə maksimum dərəcədə ehtiva edir.
Ümummilli Lider Heydər Əliyev
ölkəmizdə təməlini qoyduğu möhkəm
iqtisadi-siyasi bazaya əsaslanaraq deyirdi: "İnanıram ki,
Azərbaycan Respublikası XXI əsrdə həyatın
bütün sahələrində geniş inkişaf edən,
çiçəklənən bir ölkə kimi böyük
uğurlar qazanacaqdır”. Milli ruh və azərbaycançılıq
məfkurəsinin yüksəldiyi 50 il də
bunu deyir.
Ziyafət
ƏSGƏROV,
Azərbaycan
Respublikası Milli Məclisi Sədrinin birinci müavini,
Müdafiə, təhlükəsizlik
və korrupsiya ilə mübarizə komitəsinin sədri,
YAP Siyasi
Şurasının üzvü
Azərbaycan.-
2019.-13 iyul.- S.1; 3.