Standartlaşdırma
haqqında
Azərbaycan
Respublikasının Qanunu
Bu Qanun Azərbaycan
Respublikası Konstitusiyasının 94-cü maddəsinin I hissəsinin
24-cü bəndinə uyğun olaraq, standartlaşdırmanın
məqsəd və prinsiplərinin, standartlaşdırma sahəsində
normativ sənədlərin hazırlanması, qəbul edilməsi
və tətbiqi prosesinin, standartlaşdırma fəaliyyətlərinin
maliyyələşdirilmə mənbələrinin,
standartlaşdırma sahəsində beynəlxalq əməkdaşlıq
məsələlərinin və standartlaşdırma subyektlərinin
bu sahədə fəaliyyətinin hüquqi əsaslarını
müəyyən edir.
1-ci fəsil
ÜMUMİ
MÜDDƏALAR
Maddə 1. Əsas anlayışlar
1.0. Bu Qanunun məqsədləri
üçün aşağıdakı əsas
anlayışlardan istifadə edilir:
1.0.1. standartlaşdırma
- standartlaşdırma obyektlərinin təhlükəsizliyinin
və keyfiyyətinin yüksəldilməsinə yönəldilmiş,
kütləvi və təkrar istifadə üçün nəzərdə
tutulan normativ sənədlərin hazırlanması, qəbulu
və tətbiqi prosesindən ibarət fəaliyyət;
1.0.2. standart - təkrar
və ümumi istifadə üçün nəzərdə
tutulan, mala (işə, xidmətə), onunla əlaqəli
prosesə (o cümlədən idarəetmə sisteminə) və
istehsal metodlarına dair norma, qayda və tövsiyələri
müəyyən edən, tətbiqi könüllü olan
normativ sənəd;
1.0.3. beynəlxalq
standart - standartlaşdırma üzrə beynəlxalq təşkilatlar
tərəfindən qəbul olunmuş standart;
1.0.4. regional
standart - standartlaşdırma üzrə regional təşkilatlar
tərəfindən qəbul olunmuş standart;
1.0.5. dövlət
standartı - milli standartlaşdırma qurumu tərəfindən
qəbul edilən standart;
1.0.6. ilkin dövlət
standartı - tətbiqi müvəqqəti olan, istifadəsi
zamanı lazımi təcrübənin əldə olunması
üçün nəzərdə tutulan standartlaşdırma
üzrə normativ sənəd;
1.0.7. dövlətlərarası
standartlar - iki və daha çox dövlətin
qarşılıqlı razılığı əsasında
qəbul olunmuş və bir-biri ilə müvafiq münasibətlərdə
istifadə etdiyi standartlar;
1.0.8. istinad
edilmiş standart - texniki reqlamentdə müəyyən
edilmiş əsas tələblərin həyata keçirilməsi
və texniki reqlamentin tətbiqi məqsədilə
hazırlanmış standart;
1.0.9. texniki komitə
- standartlaşdırma üzrə normativ sənədlərin
hazırlanması məqsədi ilə maraqlı tərəflərin
iştirakı ilə yaradılan məşvərətçi
qurum;
1.0.10. maraqlı tərəflər
- standartlaşdırma üzrə normativ sənədləri tətbiq
edən və ya həmin sənədlərin
hazırlanmasında maraqlı olan dövlət orqanları
(qurumları), hüquqi və fiziki şəxslər;
1.0.11. texniki şərtlər
- mala (işə, xidmətə), onunla əlaqəli proseslərə
(o cümlədən idarəetmə sistemlərinə) və
istehsal metodlarına dair texniki tələbləri müəyyənləşdirən,
tətbiqi könüllü olan normativ sənəd;
1.0.12. standartlaşdırma
üzrə dövlət fondu - müvafiq dövlət
orqanları (qurumları), beynəlxalq, regional və xarici
ölkələrin aidiyyəti təşkilatları ilə,
habelə yerli təşkilatlarla qarşılıqlı əlaqə
şəraitində qurulan və standartlaşdırma sahəsində
sənədlərin məcmusundan ibarət olan və milli
standartlaşdırma qurumu tərəfindən idarə olunan
informasiya resursu;
1.0.13. rəsmi nəşr
- standartlaşdırma üzrə dövlət fondu
bazasında standartlaşdırma üzrə normativ sənədlərin
milli standartlaşdırma qurumu tərəfindən
kağız və elektron daşıyıcılarda nəşr
edilməsi;
1.0.14. rəsmi
yayım - müəlliflik hüquqları qorunmaqla, təşkilatların,
fiziki və ya hüquqi şəxslərin müvafiq
sorğuları əsasında milli standartlaşdırma qurumu
tərəfindən rəsmi nəşrin təqdim edilməsi
və ya satışı;
1.0.15. standartlaşdırma
obyekti - mal (iş, xidmət), onunla əlaqəli proses (o
cümlədən idarəetmə sistemi), istehsal metodu;
1.0.16. standartların
aktuallaşdırılması - standartlaşdırma üzrə
normativ sənədlərin aktual vəziyyətdə
saxlanılması üçün onların nüsxələrinə
müəyyən edilmiş qaydada dəyişikliklərin
edilməsi və (və ya) onların qüvvədə olma
müddəti, əvəz olunması və ya ləğv edilməsi
ilə bağlı proses;
1.0.17. uyğunlaşdırılma -
özündə elm və texnikanın ən yeni nailiyyətlərini
əks etdirən və malın (işin, xidmətin), onunla əlaqəli
prosesin (o cümlədən idarəetmə sisteminin), istehsal
metodunun keyfiyyət səviyyəsinə və rəqabətqabiliyyətliliyinə
müasir tələbləri müəyyən edən beynəlxalq,
regional, dövlətlərarası və xarici dövlətlərin
standartlarının milli maraqlar üçün istifadəsi
və tətbiqi üzrə fəaliyyət;
1.0.18. milli
standartlaşdırma qurumu - standartlaşdırma sahəsində
dövlət siyasətindən irəli gələn işləri
həyata keçirən, standartlaşdırma üzrə
işlərin əlaqələndirilməsini təmin edən
və standartlaşdırma üzrə beynəlxalq və
regional təşkilatlarda Azərbaycan Respublikasının
maraqlarını təmsil edən müvafiq icra hakimiyyəti
orqanının müəyyən etdiyi orqan (qurum);
1.0.19. konsensus -
maraqlı tərəflərin əksəriyyətinin əhəmiyyətli
məsələlər üzrə ciddi etirazının
olmaması ilə xarakterizə edilən və bütün tərəflərin
fikirlərinin nəzərə alınmasına və fərqli
baxışların uzlaşdırılmasına yönəldilmiş
prosedur nəticəsində əldə olunan ümumi
razılıq;
1.0.20. standartlaşdırma
sahəsində normativ sənədlərin yoxlanılması -
təkmilləşdirilməsinə və ya ləğvinə
ehtiyac olub-olmamasını müəyyən etmək məqsədilə
standartlaşdırma üzrə normativ sənədə
baxılması;
1.0.21. təsərrüfat
subyekti - istehsalçı, idxalçı və ticarət
nümayəndəsi (agent);
1.0.22. idarəetmə
sistemi - konkret məqsədə çatmağı təmin edən
prosedur və proseslərin məcmusu;
1.0.23. uyğunluğun
qiymətləndirilməsi - malın (işin, xidmətin),
onunla əlaqəli prosesin (o cümlədən idarəetmə
sisteminin), istehsal metodunun standartlarda göstərilən tələblərə
uyğunluğunun müəyyən edilməsi prosesi;
1.0.24. uyğunluğun
qiymətləndirilməsinin obyektləri - mal (iş, xidmət),
onunla əlaqəli proseslər (o cümlədən idarəetmə
sistemləri), istehsal metodları.
Maddə 2. Qanunun tətbiq dairəsi
2.1. Bu Qanun
standartlaşdırma sahəsində yaranan münasibətləri
tənzimləyir və bu sahədə fəaliyyət göstərən
bütün dövlət orqanlarına (qurumlarına), fiziki və
hüquqi şəxslərə şamil olunur.
2.2. Bu Qanunun müddəaları
malın (işin, xidmətin), onunla əlaqəli prosesin (o
cümlədən idarəetmə sisteminin), istehsal metodunun təhlükəsizliyinə
dair məcburi tələblərin müəyyən edilməsinə,
həmin məcburi tələbləri müəyyən edən
normativ hüquqi aktlara, eləcə də bu normativ hüquqi
aktlar üzrə aparılan uyğunluğun məcburi qiymətləndirilməsi
məsələlərinə şamil edilmir.
2.3. Bu Qanun təhsil, milli
mühasibat uçotu, dövlətin təhlükəsizliyi və
müdafiəsi ilə bağlı standartlara şamil edilmir.
2.4. Ələt azad iqtisadi
zonasında standartlaşdırma sahəsində yaranan
münasibətlər "Ələt azad iqtisadi zonası
haqqında” Azərbaycan Respublikası Qanununun tələblərinə
uyğun olaraq tənzimlənir.
Maddə 3. Standartlaşdırma
haqqında Azərbaycan Respublikasının qanunvericiliyi
Standartlaşdırma
haqqında Azərbaycan Respublikasının qanunvericiliyi Azərbaycan
Respublikasının Konstitusiyasından, bu Qanundan, digər
normativ hüquqi aktlardan və Azərbaycan
Respublikasının tərəfdar çıxdığı
beynəlxalq müqavilələrdən ibarətdir.
Maddə 4. Standartlaşdırmanın
məqsədləri və prinsipləri
4.1. Standartlaşdırmanın məqsədləri
aşağıdakılardır:
4.1.1. malın
(xidmətin, işin), onunla əlaqəli prosesin (o cümlədən
idarəetmə sisteminin), istehsal metodunun sərbəst hərəkəti
üçün şərait yaradılması və beynəlxalq
ticarətdə lüzumsuz texniki maneələrin aradan
qaldırılması;
4.1.2. daxili və
xarici bazarda rəqabətə davamlılığı
artırmaq məqsədi ilə malın (xidmətin, işin),
onunla əlaqəli prosesin (o cümlədən idarəetmə
sisteminin), istehsal metodunun keyfiyyətinin və işçi heyətinin
bacarıqlarının təkmilləşdirilməsi;
4.1.3. malların və
onlara dair ehtiyat hissələrinin texniki, texnoloji və
informasiya uyğunluğunun, eləcə də
qarşılıqlı əvəz olunmasının təmin
edilməsi;
4.1.4. mallarda və
onların ehtiyat hissələrində olan müxtəlifliyin
aradan qaldırılmasını və onların
qarşılıqlı əvəz olunmasını təmin
etməklə resurslara qənaət olunması və mallara
çəkilən istehsal xərclərinin azaldılması;
4.1.5. istehlakçıların mallara
(xidmətə, işə) dair tələb və gözləntilərinin
müvafiq mallarda öz əksini tapmasına, eləcə də
istehlakçılarda malların (işlərin, xidmətlərin)
keyfiyyətinə dair etibarın
formalaşdırılmasına və malın (xidmətin,
işin) keyfiyyəti haqqında dəqiq informasiya əldə
etməsinə dəstək göstərilməsi, malın
(xidmətin, işin) təhlükəsizliyinə və keyfiyyətinə
dair istehlakçılara yanlış məlumatların verilməsinin
qarşısının alınması;
4.1.6. dövlət
standartlarının beynəlxalq standartlara
uyğunlaşdırılması və regional və beynəlxalq
standartlaşdırmada milli iqtisadiyyatın maraqlarının nəzərə
alınması;
4.1.7. innovasiyaların
səmərəli tətbiqinin və yüksək
texnologiyalı malların istehsalının dəstəklənməsi;
4.1.8. təbii
ehtiyatlardan və enerji resurslarından səmərəli
istifadənin təmin edilməsi;
4.1.9. satınalmalar
zamanı dövlətin maraqlarının qorunması.
4.2. Standartlaşdırmanın
prinsipləri aşağıdakılardır:
4.2.1. bütün
maraqlı tərəflərin standartlaşdırma prosesində
bərabər şərtlər əsasında
könüllü iştirakı;
4.2.2. standartlaşdırma
üzrə normativ sənədlərin maraqlı tərəflərin
konsensusu əsasında hazırlanması və qəbul edilməsi;
4.2.3. standartlaşdırmanın
şəffaflığı;
4.2.4. dövlət
standartlarının hazırlanmasında beynəlxalq və
regional standartlardan istifadə edilməsi və onların həmin
standartlara uyğunlaşdırılması;
4.2.5. standartlaşdırma
üzrə normativ sənədlərin hazırlanmasında elm
və texnikanın nailiyyətlərinin, bilik, qabaqcıl təcrübə
və texnologiyaların tətbiqi;
4.2.6. standartlaşdırma
üzrə normativ sənədlərin bir-birinə ziddiyyət
təşkil etməməsi;
4.2.7. standartlaşdırmanın
sistemliliyinin və kompleksliliyinin təmin edilməsi;
4.2.8. insanların
həyat və ya sağlamlığına, ətraf mühitə,
əmlaka və dövlətin maraqlarına zərər vuracaq
standartlaşdırma üzrə normativ sənədlərin
hazırlanmasının qarşısının
alınması;
4.2.9. istehlakçıların
gözləntilərinin və bazarın tələblərinin
nəzərə alınması;
4.2.10. istehsalçıların
və istehlakçıların ehtiyaclarının ödənilməsi;
4.2.11. şəxsi
maraqların ümumi maraqlardan üstün tutulmasının
qarşısının alınması;
4.2.12. standartlaşdırma
üzrə normativ sənədlərin Azərbaycan
Respublikasının texniki reqlamentlərinə
uyğunluğu;
4.2.13. standartların
könüllü xarakter daşıması.
2-ci fəsil
STANDARTLAŞDIRMA
SAHƏSİNDƏ
SƏNƏDLƏR
VƏ ONLARIN TƏTBİQİ
Maddə 5. Standartlaşdırma sahəsində
normativ sənədlər
5.1. Standartlaşdırma sahəsində
normativ sənədlərə aşağıdakılar aiddir:
5.1.1. dövlət
standartları, o cümlədən ilkin dövlət
standartları;
5.1.2. bu Qanunla
müəyyən olunmuş qaydada tətbiq edilən beynəlxalq
və regional, dövlətlərarası, eləcə də
xarici dövlətlərin standartları;
5.1.3. texniki şərtlər.
5.2. Standartlaşdırma sahəsində
sənədlərdə nəzərdə tutulan tələblər
beynəlxalq standartlara uyğun olmalı, elm, texnika və
texnologiyanın müasir nailiyyətlərinə əsaslanmalı,
malın (xidmətin, işin), prosesin, istehsal metodunun şərtlərini
nəzərə almalı, habelə Azərbaycan
Respublikasının normativ hüquqi aktlarının tələblərini
pozmamalıdır.
5.3. Standartlaşdırma üzrə
normativ sənədlər standartlaşdırma üzrə
dövlət fonduna daxil edilir.
5.4. Standartlaşdırma sahəsində
normativ sənədlərin hazırlanması,
razılaşdırılması, ekspertizası, qəbul edilməsi,
dövlət reyestrinə və fonduna daxil edilməsi, dəyişikliklər
edilməsi və nəşri qaydaları müvafiq icra hakimiyyəti
orqanının müəyyən etdiyi orqan (qurum) tərəfindən
müəyyənləşdirilir.
Maddə 6. Standartlaşdırma işlərinin
aparılması məqsədi ilə planlaşdırma
6.1. Dövlət standartlarının
hazırlanması işlərinin planlaşdırılması
Azərbaycan Respublikasının sosial-iqtisadi
inkişafının əsas istiqamətlərinə uyğun
olmalı, müasir elmi araşdırmaların nəticələrini
nəzərə almalı və Azərbaycan
Respublikasının normativ hüquqi aktlarının tələblərinə
cavab verməlidir.
6.2. Dövlət standartlarının
hazırlanması işlərinin planlaşdırılması
milli standartlaşdırma qurumu tərəfindən
formalaşdırılan, təsdiq edilən və nəşr
edilən 3 illik milli standartlaşdırma proqramı əsasında
həyata keçirilir. Proqramda dövlət
standartlarının müəyyənləşdirilməsi, qəbul
edilməsi, onların siyahısının dərc edilməsi
və müntəzəm olaraq yenilənməsi
üçün milli standartlaşdırma qurumu, müvafiq sahədə
dövlət orqanları (qurumları) və
standartlaşdırma üzrə texniki komitələr tərəfindən
görüləcək tədbirlər əks olunur.
6.3. Standartlaşdırma üzrə
milli proqram standartlaşdırma ilə əlaqəli olan
texniki reqlamentlərin və digər normativ hüquqi
aktların tələbləri, standartlaşdırma üzrə
texniki komitələrin iş planları nəzərə
alınmaqla hazırlanır.
6.4 Standartlaşdırma üzrə
milli proqram beynəlxalq, regional, dövlətlərarası
standartların hazırlanmasına şamil olunmur.
6.5. Standartlaşdırma üzrə
milli proqrama aşağıdakılar daxildir:
6.5.1. standartların
beynəlxalq təsnifat kodu;
6.5.2. standartların
layihələrinin adları;
6.5.3. işlənmənin
hazırlanması üçün əsas;
6.5.4. əsas
normativ baza;
6.5.5. işin icra
müddəti;
6.5.6. maliyyə mənbəyi;
6.5.7. təklif verən
sifarişçi təşkilatın adı;
6.5.8. xarici iqtisadi
fəaliyyətin mal nomenklaturası.
6.6. Milli standartlaşdırma
proqramının formalaşdırılması və onda dəyişikliklərin
edilməsi qaydası müvafiq icra hakimiyyəti
orqanının müəyyən etdiyi orqan (qurum) tərəfindən
müəyyən edilir.
6.7. Standartlaşdırma üzrə
milli proqram milli standartlaşdırma qurumunun internet saytında
dərc edilir.
6.8. Milli standartlaşdırma qurumu
altı ayda bir dəfədən az olmayaraq
milli standartlaşdırma proqramı üzrə
görülmüş işlər barədə məlumatları
öz internet saytında yerləşdirməlidir.
Maddə 7. Dövlət standartları
7.1. Azərbaycan
Respublikasının dövlət standartları bu Qanunda nəzərdə
tutulan məqsədlər üçün işlənilib
hazırlanır və Azərbaycan Respublikasının
qanunvericiliyinin tələblərinə uyğun
olmalıdır.
7.2. Dövlət standartları
"AZS” nişanı ilə nişanlanır.
7.3. Azərbaycan Respublikasının
dövlət standartlarında aşağıdakılar müəyyən
edilə bilər:
7.3.1. texniki
reqlamentlərlə müəyyən edilmiş tələblərə
əməl edilməsini təmin etmək məqsədi ilə
standartlaşdırma obyektləri üzrə zəruri tələblər;
7.3.2. malın
(xidmətin, işin), onunla əlaqəli prosesin (o cümlədən
idarəetmə sisteminin), istehsal metodunun təsnifatlaşdırılmasına
dair tələblər;
7.3.3. malın
unifikasiya, uyğunluq və qarşılıqlı əvəzolunma
göstəriciləri;
7.3.4. termin və
təriflər;
7.3.5. istehlak xassələri
və malın (xidmətin, işin), onunla əlaqəli
prosesin (o cümlədən idarəetmə sisteminin), istehsal
metodunun keyfiyyət səviyyəsini müəyyən edən
funksional təyinatlı göstəriciləri
(xarakteristikaları da daxil olmaqla);
7.3.6. qəbul,
qablaşdırılma, markalanma, daşınma, saxlanma,
utilizasiya və məhvetmə qaydaları;
7.3.7. sınaq
üsulları və qaydaları;
7.3.8. bütün
növ resursların qənaət olunmasına və resurslardan
səmərəli istifadə edilməsinə dair tələblər;
7.3.9. idarəetmə
sistemləri və onların tətbiqinə dair tələblər;
7.3.10. müəyyən
fəaliyyət sahəsi üzrə təşkilati-metodiki
xarakterli müddəalar, eləcə də ümumi texniki
norma və qaydalar.
7.4. Azərbaycan
Respublikasının dövlət standartları qanunvericiliyin tələbləri,
beynəlxalq, dövlətlərarası və regional
standartlar və standartlaşdırma obyektlərinə olan tələbləri
müəyyənləşdirən digər normativ sənədlər,
elmi tədqiqatların (sınaqların) və ölçmələrin
nəticələri nəzərə alınmaqla
hazırlanmalıdır. Dövlət standartları lüzumsuz maneələr
yaratmaq məqsədi ilə hazırlanmamalı, qəbul və
ya tətbiq olunmamalıdır.
7.5. Dövlət standartı Azərbaycan
Respublikasının ərazisinə idxal edilən mallara tətbiq
edilən rejimin yerli və ya digər ölkə mənşəli
oxşar mallara tətbiq edilən rejimlə eyniliyini təmin
edən formada hazırlanmalı, qəbul və tətbiq edilməlidir.
7.6. Standartlaşdırma fəaliyyətinin
məqsədlərinə nail olmaq üçün əsaslı
iqlim, coğrafi və ya texnoloji amillər səbəbindən
uyğun gəlmədiyi hallarda, müvafiq beynəlxalq,
dövlətlərarası və regional standartlar və ya
onların müvafiq hissələri dövlət
standartının hazırlanması üçün texniki
komitələr tərəfindən təhlil və istifadə
mənbəyi kimi götürülməyə bilər.
7.7. Dövlət standartları
standartlaşdırma üzrə milli proqrama və ya təşəbbüs
qaydasına müvafiq olaraq işlənilib hazırlanır.
7.8. Dövlət standartının
ilkin layihəsini dövlət orqanları (qurumları),
hüquqi və ya fiziki şəxslər hazırlaya və
müvafiq texniki komitəyə təqdim edə bilər. Dövlət standartının layihəsini
hazırlayan subyektlər onun qəbul edilməsinin zəruriliyini
əsaslandırmalıdırlar.
7.9. Dövlət standartlarının
işlənilib hazırlanması prosedurları
standartlaşdırma üzrə texniki komitələr vasitəsilə
həyata keçirilir.
7.10. Dövlət
standartlarının işlənilib hazırlanması prosesinə
başlanılması və yekunlaşdırılması
haqqında bildirişlər, həmçinin dövlət
standartlarının layihələri milli standartlaşdırma
qurumunun rəsmi internet saytında yerləşdirilməlidir.
7.11. Milli standartlaşdırma
qurumunun rəsmi internet saytında dövlət
standartlarının layihələrinin ictimai müzakirəsi
60 təqvim günü ərzində aparılır. Müvafiq texniki komitəyə daxil olan rəylərə
ən geci 1 (bir) ay müddətində baxılmalı və rəylər
nəzərə alınmadıqda, rəy müəllifinə
bu barədə əsaslandırılmış məlumat
verilməlidir.
7.12. Texniki komitədə dövlət
standartları konsensus əsasında qəbul
olunmalıdır.
7.13. Bütün maraqlı tərəflərin
layihə üzrə razılığı əldə edildikdən
və nəzərə alınmamış rəylərlə əlaqədar
rəy müəlliflərinə məlumat verildikdən sonra
müvafiq texniki komitə dövlət standartını qəbul
edilməsi üçün milli standartlaşdırma qurumuna təqdim
etməlidir.
7.14. Milli standartlaşdırma qurumu
bu Qanunun tələblərinə uyğunluğu
baxımından layihənin ekspertizasını aparır və
bu Qanunun tələblərinə uyğun olduğu halda
hazırlanmış dövlət standartını qəbul
edir və dövlət reyestrinə daxil edir. Dövlət
reyestrinə daxil edilmiş dövlət standartı, eyni
zamanda, standartlaşdırma üzrə dövlət fonduna
daxil edilir. Dövlət standartının
qüvvəyə minmə tarixi dövlət standartında
göstərilir.
7.15. Qəbul edilmiş dövlət
standartları rəsmi nəşr edilir.
7.16. Aşağıdakı hallarda
dövlət standartlarının qüvvədən
düşməsi barədə milli standartlaşdırma qurumu
tərəfindən qərar qəbul edilir:
7.16.1. eyni məsələ
ilə bağlı yeni dövlət standartının qəbulu
və qüvvəyə minməsi;
7.16.2. qüvvəyə
minən texniki reqlamentlərin tələblərinə zidd olması;
7.16.3. aparılmış
yoxlamanın nəticələrinə əsasən.
Maddə 8. İlkin dövlət
standartları
8.1. İlkin dövlət
standartları innovasiyalı yeni mal (iş, xidmət), onunla əlaqəli
proses (o cümlədən idarəetmə sistemi), istehsal metodu
üçün hazırlanır.
8.2. İlkin dövlət
standartlarında göstərilən tələblər texniki
reqlamentlərin və standartların tələblərinə
zidd olmamalıdır.
8.3. İlkin dövlət
standartları elmi tədqiqatların (sınaqların) və
ölçmələrin nəticələri və
innovasiyalı yeni növ malın (işin, xidmətin), onunla əlaqəli
prosesin (o cümlədən idarəetmə sisteminin), istehsal
metodunun tətbiqi ilə əldə edilən praktik təcrübələrin
əsasında hazırlanır.
8.4. İlkin dövlət
standartlarının işlənilib hazırlanması
standartlaşdırma sisteminin subyektlərinin təşəbbüsü
ilə həyata keçirilir.
8.5. İlkin dövlət
standartlarını dövlət orqanları (qurumları),
hüquqi və ya fiziki şəxslər hazırlaya və
aidiyyəti texniki komitəyə göndərə bilərlər.
İlkin dövlət standartı layihəsini
hazırlayan subyektlər onun qəbul edilməsinin zəruriliyini
əsaslandırmalıdırlar.
8.6. İlkin dövlət
standartlarının layihələrinin qəbul edilməsi
üçün baxılması sahə üzrə texniki
komitələrin çərçivəsində həyata
keçirilir.
8.7. İlkin dövlət
standartları ekspertizadan keçirilərək, bu Qanunun tələblərinə
cavab verdiyi halda milli standartlaşdırma qurumu tərəfindən
qəbul edilir və dövlət reyestrinə daxil edilir. Dövlət reyestrinə daxil edilmiş ilkin dövlət
standartı, eyni zamanda, standartlaşdırma üzrə
dövlət fonduna daxil edilir.
8.8. İlkin dövlət
standartları 2 (iki) il müddətinədək
qəbul olunur və qüvvədəndüşmə müddətinə
ən azı 3 (üç) ay qalmış aidiyyəti
standartlaşdırma üzrə texniki komitə onun dövlət
standartı kimi qəbulu məqsədi ilə
yoxlanılmasını və onun tətbiqinin qiymətləndirilməsini
təşkil edir.
8.9. İlkin dövlət
standartının dövlət standartı kimi qəbul
olunması, vaxtının uzadılması və ya qüvvədən
düşməsi haqqında təklif standartlaşdırma
üzrə texniki komitənin iclasında konsensus əsasında
qəbul olunur və qərarın qəbul olunması
üçün milli standartlaşdırma qurumuna təqdim
edilir.
Maddə 9. Texniki şərtlər
9.1. Texniki şərtlər
müvafiq sahədə dövlət standartı və ya Azərbaycan
Respublikasında birbaşa tətbiq olunan beynəlxalq, regional,
dövlətlərarası və xarici dövlət
standartları olmadığı təqdirdə və ya təsərrüfat
subyekti tərəfindən müəyyən edilmiş yeni
texniki həllərin istifadəsini təmin etmək məqsədilə
təsərrüfat subyektləri tərəfindən işlənib
hazırlanır. Texniki şərtlərdən
üçüncü şəxslərin istifadəsi
üçün texniki şərtlərin sahiblərinin
razılığı olmalıdır. Texniki
şərtlərin sahiblərinin razılığını
bildirən müvafiq müqavilə texniki şərtlərin
sahibləri tərəfindən milli standartlaşdırma
qurumuna qeydiyyat üçün təqdim edilir.
9.2. Təsərrüfat subyektləri
texniki şərtləri hər hansı mala (işə, xidmətə),
onunla əlaqəli prosesə (o cümlədən idarəetmə
sisteminə), istehsal metoduna dair hazırlaya və qəbul edə
bilərlər.
9.3. Təsərrüfat subyekti
hazırladığı texniki şərtin tələblərinə
əməl etməli və istehsal etdiyi malın (işin, xidmətin),
onunla əlaqəli prosesin (o cümlədən idarəetmə
sisteminin), istehsal metodunun texniki şərtin tələblərinə
uyğunluğunu təmin etməlidir. Texniki
şərtlərin müddəaları bu Qanunun və
müvafiq sahədə mövcud olan texniki reqlamentlərin tələblərinə
uyğun olmalıdır.
9.4. Texniki şərtlər qəbul
edildiyi tarixdən 1 (bir) ay müddətində milli
standartlaşdırma qurumuna göndərilir. Milli
standartlaşdırma qurumu texniki şərt daxil olduğu
gündən 15 (on beş) gün müddətində
onun bu Qanunun və müvafiq sahədə mövcud olan texniki
reqlamentlərin tələblərinə uyğun olmaması
barədə rəyi təsərrüfat subyektinə təqdim
etmədikdə, həmin texniki şərt təsərrüfat
subyekti tərəfindən istifadə edilə bilər.
9.5. Bu Qanunun və müvafiq
sahədə mövcud olan texniki reqlamentlərin tələbləri
ilə ziddiyyət təşkil etməyən texniki şərtlər
standartlaşdırma üzrə dövlət fonduna daxil
edilir.
Maddə 10. Standartlaşdırma üzrə
normativ sənədlərin dövlət reyestri və nəşri
10.1. Standartlaşdırma üzrə
normativ sənədlərin dövlət reyestri
standartlaşdırma üzrə normativ sənədlərə
identifikasiya məqsədi ilə qeydiyyat nömrələrinin
verilməsidir.
10.2. Milli standartlaşdırma qurumu
standartlaşdırma üzrə normativ sənədləri
(texniki şərtlər istisna olmaqla) dövlət reyestrinə
daxil edir və standartlaşdırma üzrə normativ sənədlər
haqqında məlumatı özünün rəsmi internet
saytında yerləşdirir.
10.3. Qəbul olunmuş
standartlaşdırma üzrə normativ sənədlər
haqqında məlumatlar milli standartlaşdırma qurumu tərəfindən
rəsmi nəşr olunaraq, standartlaşdırma üzrə
dövlət fonduna daxil edilir.
Maddə 11. Standartlaşdırma sahəsində
normativ sənədlərin yoxlanılması
11.1. Milli standartlaşdırma qurumu,
səlahiyyətinə standartlaşdırma obyektləri daxil
olan dövlət orqanları (qurumları) və
standartlaşdırma üzrə texniki komitələr hər il standartlaşdırma üzrə normativ sənədlərin
yoxlanılmasını həyata keçirməlidirlər.
11.2. Standartlaşdırma sahəsində
normativ sənədlərin yoxlanılmasına
aşağıdakılar daxildir:
11.2.1. standartlaşdırma
üzrə normativ sənədlərin elmi-texniki səviyyəsinin
təhlili;
11.2.2. standartlaşdırma
üzrə normativ sənədlərin qüvvədə olan
texniki reqlamentlərə uyğunluğunun təhlili;
11.2.3. iqtisadiyyatın
müxtəlif sahələrinin standartlaşdırma üzrə
normativ sənədlərlə təmin olunmasının təhlili;
11.2.4. bu Qanunla
müəyyən olunmuş standartlaşdırmanın məqsədləri
baxımından standartlaşdırma üzrə normativ sənəddə
dəyişikliklər edilməsi, ləğv edilməsi və
ya yeni standartlaşdırma üzrə normativ sənədin qəbulu
zərurətinin müəyyən edilməsi.
11.3. Standartlaşdırma sahəsində
normativ sənədlərin yoxlanılması nəticələri
ilə əlaqədar əsaslandırılmış təkliflər
müvafiq tədbirlər görülməsi üçün
milli standartlaşdırma qurumuna göndərilir. Təkliflər əsaslı hesab edildiyi halda, milli
standartlaşdırma qurumu standartlaşdırma üzrə
normativ sənəddə dəyişikliklər edilməsi, ləğv
edilməsi və ya yeni standartlaşdırma üzrə normativ
sənədin qəbulu üçün müvafiq tədbirlər
görür.
11.4. Standartlaşdırma sahəsində
normativ sənədlərin yoxlanılması qaydası
müvafiq icra hakimiyyəti orqanının müəyyən
etdiyi orqan (qurum) tərəfindən müəyyənləşdirilir.
Maddə 12. Standartlaşdırma üzrə
normativ sənədlərin tətbiqi
12.1. Standartlaşdırma üzrə
normativ sənədlər malın (xidmətin, işin), onunla əlaqəli
prosesin (o cümlədən idarəetmə sisteminin), istehsal
metodlarının standartlaşdırma üzrə normativ sənədlərin
tələblərinə uyğunluğunun qiymətləndirilməsi,
tədarük olunan (göndərilən) mallara (xidmətə,
işə) və proseslərə texniki sənədlərin
(konstruktor, texnoloji layihə) və kataloq vərəqələrinin
işlənilib hazırlanması zamanı könüllü
şəkildə tətbiq olunur.
12.2. Malın (işin, xidmətin),
onunla əlaqəli prosesin (o cümlədən idarəetmə
sisteminin), istehsal metodlarının müvafiq
standartlaşdırma üzrə normativ sənədlərin tələblərinə
uyğunluğunun təsdiq edilməsi prosesindən əvvəl
milli standartlaşdırma qurumundan standartlaşdırma üzrə
normativ sənədlərin rəsmi nəşrlərinin əldə
olunması və onların tələblərinə riayət
olunması məcburi hesab olunur.
12.3. Qanunvericilik aktlarında
birbaşa istinadlar yalnız ölkə ərazisində
qüvvədə olan dövlət dilində dərc
edilmiş standartlaşdırma üzrə normativ sənədlərə
verilə bilər.
Maddə 13. Uyğunluğun
könüllü qiymətləndirilməsi
13.1. Uyğunluğun
könüllü qiymətləndirilməsi üçün
mal (iş, xidmət), onunla əlaqəli proses (o cümlədən
idarəetmə sistemi), istehsal metodu, ilk növbədə,
texniki reqlamentlərin tələblərinə uyğun
olmalıdır. Texniki reqlamentlərin tələblərinə
cavab verən və ya texniki reqlamentlərlə tənzimlənməyən
malın (işin, xidmətin), onunla əlaqəli prosesin (o
cümlədən idarəetmə sisteminin), istehsal metodunun
standartlaşdırma üzrə normativ sənədlərin tələblərinə
uyğunluğunun qiymətləndirilməsi
sertifikatlaşdırma yolu ilə həyata keçirilir.
Sertifikatlaşdırma sifarişçinin təşəbbüsü
ilə akkreditasiya edilmiş uyğunluğu qiymətləndirən
qurumlar tərəfindən təmin edilir və bu barədə
uyğunluq sertifikatı verilir.
13.2. Uyğunluğun
könüllü qiymətləndirilməsi uyğunluğu
qiymətləndirən qurumlar tərəfindən akkreditasiya
tələblərinə, milli standartlaşdırma qurumu tərəfindən
qəbul edilmiş normativ sənədlərə və
müvafiq beynəlxalq standartların tələblərinə
əsasən aparılır.
13.3. Uyğunluq sertifikatının
forması, uyğunluq nişanından istifadə və verilməsi
qaydaları müvafiq icra hakimiyyəti orqanının müəyyən
etdiyi orqan (qurum) tərəfindən müəyyən edilir.
13.4. Uyğunluğun qiymətləndirilməsi
təmin edildikdən sonra təsərrüfat subyektləri
standartlaşdırma üzrə müvafiq normativ sənədlərin
tələblərinə riayət etmədikləri təqdirdə,
bu istehlakçıların aldadılması halı kimi qiymətləndirilir
və həmin təsərrüfat subyektləri qanunla müəyyən
edilmiş məsuliyyətə cəlb olunurlar.
13.5. Malın (işin, xidmətin),
onunla əlaqəli prosesin (o cümlədən idarəetmə
sisteminin), istehsal metodunun standartlaşdırma üzrə
müvafiq normativ sənədlərin tələblərinə
uyğunluğunun təmin edilməsi məqsədilə
akkreditasiya olunmuş uyğunluğu qiymətləndirən
qurumlar tərəfindən təsərrüfat subyektləri
ilə uyğunluq sertifikatının əldə olunması
zamanı əvvəlcədən
razılaşdırılmış şərtlərə
uyğun olaraq monitorinqlər aparılmalıdır. Malın
(işin, xidmətin), onunla əlaqəli prosesin (o cümlədən
idarəetmə sisteminin), istehsal metodunun standartlaşdırma
üzrə normativ sənədlərin tələblərinə
uyğun olmadığı müəyyən edildiyi halda,
uyğunluq sertifikatının qüvvəsinin
dayandırılması barədə qərar qəbul edilir və
bazara buraxılmış malların dərhal geri
qaytarılması şərti ilə 1 (bir) ay müddətində
akkreditasiya olunmuş uyğunluğu qiymətləndirən
qurumlar tərəfindən aşkar edilmiş
nöqsanların aradan qaldırılması təsərrüfat
subyektlərindən tələb olunmalıdır. Qeyd olunan tələblərə riayət
olunmadığı halda akkreditasiya olunmuş uyğunluğu
qiymətləndirən qurumlar tərəfindən uyğunluq
sertifikatının ləğvi barədə qərar qəbul
edilir.
Maddə 14. Standartlaşdırma üzrə
dövlət fondu və onun idarə olunması
14.1. Milli standartlaşdırma qurumu
ilkin dövlət standartlarını, dövlət
standartlarını, texniki şərtləri,
standartlaşdırma üzrə beynəlxalq, regional, dövlətlərarası,
xarici dövlətlərin standartlarını, dövlətlərarası
müqavilələri, habelə onların tətbiqi
qaydalarını mütəmadi olaraq standartlaşdırma
üzrə dövlət fonduna daxil edir.
14.2. Standartlaşdırma üzrə
dövlət fondunun formalaşdırılması və idarə
edilməsi milli standartlaşdırma qurumu tərəfindən
həyata keçirilir.
14.3. Milli standartlaşdırma qurumu
standartlaşdırma üzrə dövlət fondunun informasiya
sisteminin mütəmadi qaydada genişləndirilməsi və
fondda olan sənədlərin aktuallaşdırılması,
mühafizə edilməsi üçün tədbirlər
görməlidir.
14.4. Standartlaşdırma üzrə
normativ sənədlərin rəsmi nəşrlərinin
yayımı standartlaşdırma üzrə dövlət
fondunun məlumat bazası əsasında həyata
keçirilir.
14.5. Standartlaşdırma üzrə
dövlət fondunun təşkili, saxlanması,
aktuallaşdırılması və mühafizəsi
qaydası müvafiq icra hakimiyyəti orqanının müəyyən
etdiyi orqan (qurum) tərəfindən müəyyən edilir.
14.6. Standartlaşdırma üzrə
sənədlərin tətbiqi və yayımı müəlliflik
hüquqlarına əməl edilməklə həyata
keçirilir. Rəsmi nəşrlərə
müəlliflik hüququ milli standartlaşdırma qurumuna məxsusdur.
Uyğunluğun qiymətləndirilməsi
zamanı fiziki və hüquqi şəxslər rəsmi nəşrlərin
(texniki şərtlər istisna olmaqla) onlara məxsusluğunu
(standartlaşdırma üzrə sənədlərin milli
standartlaşdırma qurumundan alınmasını) təsdiq
etməlidirlər.
14.7. Qəbul edilmiş, dövlət
reyestrinə daxil edilmiş dövlət standartları,
onların qüvvədəolma müddəti barədə
informasiya, dövlət sirrini özündə saxlayan məlumat
istisna olmaqla, milli standartlaşdırma qurumunun rəsmi nəşrlərində
dərc olunur.
14.8. Dövlət fondundan
standartlaşdırma üzrə normativ sənədlər
milli standartlaşdırma qurumu ilə
bağlanılmış müqavilələr əsasında
kağız və ya milli standartlaşdırma qurumunun rəsmi
internet səhifəsindən onlayn formada əldə edilir.
3-cü fəsil
STANDARTLAŞDIRMANIN
SUBYEKTLƏRİ VƏ ONLARA TƏLƏBLƏR
Maddə 15. Standartlaşdırmanın
subyektləri
15.0. Standartlaşdırmanın
subyektləri aşağıdakılardır:
15.0.1. milli standartlaşdırma
qurumu;
15.0.2. standartlaşdırma
üzrə texniki komitələr;
15.0.3. standartlaşdırma
fəaliyyəti ilə məşğul olan digər subyektlər
(dövlət orqanları (qurumları), hüquqi və fiziki
şəxslər).
Maddə 16. Texniki komitələr
16.1. Standartlaşdırma üzrə
texniki komitələr dövlət, beynəlxalq, regional,
dövlətlərarası standartların hazırlanmasında
maraqlı tərəflərin iştirakını təmin etmək
məqsədi ilə təsis edilir.
16.2. Texniki komitələr hüquqi
şəxs deyil və könüllülük, tərəflərin
bərabər iştirakı, bu Qanunun 4-cü maddəsi ilə
müəyyənləşdirilmiş
standartlaşdırmanın məqsədləri və prinsiplərinə
riayət olunması, komitə haqqında məlumatın
açıqlığı və əlçatanlığı
prinsipləri əsasında formalaşdırılır.
16.3. Texniki komitələr dövlət
orqanlarının (qurumlarının), fiziki və hüquqi
şəxslərin təşəbbüsü və
müvafiq müraciəti əsasında milli
standartlaşdırma qurumu tərəfindən təsis edilir,
qeydiyyata alınır və fəaliyyətləri əlaqələndirilir.
16.4. Maraqlı tərəflərin
texniki komitələrə cəlb edilməsi həmin komitələrin
yaradılması təşəbbüsü ilə
çıxış edən dövlət orqanlarının
(qurumlarının), fiziki və hüquqi şəxslərin və
ya həmin maraqlı tərəflərin təşəbbüsü
əsasında həyata keçirilir. Texniki
komitənin tərkibinə müvafiq sahədə dövlət
orqanlarının (qurumlarının), elm və təhsil
müəssisələrinin, istehsalçı müəssisələrin,
ictimai birliklərin, istehlakçıların nümayəndələri,
standartlaşdırma üzrə texniki ekspertlər daxil edilə
bilər.
16.5. Texniki komitələrin fəaliyyəti
müvafiq maraqlı tərəflərin ödədikləri üzvlük
haqları və qanunla qadağan edilməyən mənbələr
hesabına maliyyələşdirilir. Dövlət
orqanları (qurumları) formalaşdırdıqları texniki
komitələrin analitik-informasiya və təşkilati təminatı
üçün tədbirlər görməlidirlər.
16.6. Texniki komitənin formalaşdırılması
ilə bağlı məlumat ictimaiyyətə açıq
olmalıdır.
16.7. Standartlaşdırma üzrə
texniki komitələrin yaradılması və fəaliyyətinin
təşkili qaydaları müvafiq icra hakimiyyəti
orqanının müəyyən etdiyi orqan (qurum) tərəfindən
müəyyən edilir.
16.8. Standartlaşdırma üzrə
texniki komitələr dövlət standartlarının
vaxtında işlənilib hazırlanmasını təmin etməlidirlər.
4-cü fəsil
STANDARTLAŞDIRMA
ÜZRƏ İŞLƏRİN
MALİYYƏLƏŞDİRİLMƏSİ
Maddə 17. Standartlaşdırma üzrə
işlərin maliyyə mənbəyi
17.1. Azərbaycan Respublikasında
standartlaşdırma üzrə işlərin maliyyələşdirilməsi
mənbələri aşağıdakılardır:
17.1.1. milli
standartlaşdırma qurumunun qəbul etdiyi
standartlaşdırma üzrə normativ sənədlərin və
digər nəşr materiallarının rəsmi
yayımından (təqdim edilməsi və
satışından) əldə edilən vəsait;
17.1.2. beynəlxalq,
regional, dövlətlərarası və xarici dövlətlərin
standartlarının rəsmi yayımından əldə edilən
vəsait;
17.1.3. texniki komitələrdə
iştirak üçün maraqlı tərəflərin
üzvlük haqqı ödənişlərindən əldə
edilən vəsait;
17.1.4. ictimai,
özəl və beynəlxalq təşkilatların
yardımları;
17.1.5. milli
standartlaşdırma qurumunun bu Qanunla müəyyən olunan
digər fəaliyyəti ilə bağlı əldə olunan
vəsait.
17.2. Standartlaşdırma üzrə
aşağıdakı fəaliyyətlər dövlət
büdcəsindən maliyyələşdirilir:
17.2.1. beynəlxalq
və regional standartlaşdırma təşkilatlarında
üzvlük haqqı;
17.2.2. Azərbaycan Respublikasında təsis
edilən texniki komitələr tərəfindən beynəlxalq,
dövlətlərarası və regional standartların layihələrinin
hazırlanması və onların ekspertizalarının
aparılması ilə bağlı görülmüş
işlərə dair xərclər;
17.2.3. Azərbaycan
Respublikasının texniki reqlamentlərində istinad edilməsi
nəzərdə tutulan standartların hazırlanması ilə
əlaqədar xərclər;
17.2.4. Azərbaycan
Respublikasında təsis edilən texniki komitələr tərəfindən
dövlət standartlarının hazırlanması ilə əlaqədar
xərclər (bu xərclər digər mənbələr
hesabına ödənilmədikdə).
17.3. Standartlaşdırma sahəsində
normativ sənədlərin (texniki şərtlər istisna
olmaqla) satış qiymətləri barədə məlumat
milli standartlaşdırma qurumunun rəsmi internet səhifəsində
göstərilir. Beynəlxalq, regional, dövlətlərarası
və xarici dövlətlərin standartlarının
satış qiymətləri müvafiq beynəlxalq müqavilələrə
(sazişlərə) uyğun olaraq müəyyən edilir.
5-ci fəsil
YEKUN
MÜDDƏALARI
Maddə 18. Beynəlxalq, regional,
dövlətlərarası və xarici dövlətlərin
standartları, onların qəbulu və tətbiqi qaydaları
18.1. Beynəlxalq, regional, dövlətlərarası
və xarici dövlətlərin standartları milli
standartlaşdırma qurumunun qərarı ilə dövlət
standartı kimi qəbul edilərək Azərbaycan
Respublikasının ərazisində birbaşa tətbiq edilə
bilər.
18.2. Beynəlxalq, regional, dövlətlərarası
və xarici dövlətlərin standartlarının Azərbaycan
Respublikasının ərazisində tətbiqi qaydaları
müvafiq icra hakimiyyəti orqanının müəyyən
etdiyi orqan (qurum) tərəfindən müəyyən olunur.
18.3. Müəlliflik hüquqları
obyekti olan beynəlxalq, regional, dövlətlərarası və
xarici dövlətlərin standartlarının tətbiqi
zamanı müəlliflik hüquqları qorunmalıdır.
Maddə 19. Qanunun qüvvəyə minməsi
ilə əlaqədar tədbirlər
Texniki tənzimləmənin şamil
olunduğu malın (işin, xidmətin), onunla əlaqəli
prosesin (o cümlədən idarəetmə sisteminin), istehsal
metodunun əhatə dairəsi müəyyən edilənədək
və həmin mala (işə, xidmətə), prosesə (o
cümlədən idarəetmə sisteminə), istehsal metoduna
dair müvafiq texniki reqlamentlər qüvvəyə minənədək
mövcud standartlara dair normativ hüquqi aktlar öz hüquqi
qüvvəsini saxlayırlar və təsərrüfat subyektləri
tərəfindən həmin standartların və normativ
hüquqi aktların tələblərinə riayət
olunmalıdır.
Maddə 20. Qanunun pozulmasına görə məsuliyyət
Bu Qanunun tələblərini pozan şəxslər Azərbaycan Respublikasının Mülki Məcəlləsinə, Azərbaycan Respublikasının İnzibati Xətalar Məcəlləsinə və Azərbaycan Respublikasının Cinayət Məcəlləsinə uyğun olaraq məsuliyyət daşıyırlar.
Maddə 21. Yekun müddəalar
21.1. Bu Qanunun qüvvəyə mindiyi gündən "Standartlaşdırma haqqında” Azərbaycan Respublikasının 1996-cı il 16 aprel tarixli 60-IQ nömrəli Qanunu (Azərbaycan Respublikasının Qanunvericilik Toplusu, 1997, ¹ 2, maddə 92; 2001, ¹ 11, maddə 683; 2004, ¹ 2, maddə 57, ¹ 10, maddə 761; 2007, ¹ 10, maddə 938; 2009, ¹ 12, maddə 948; 2014, ¹ 10, maddə 1166; 2017, ¹ 6, maddə 1025; 2018, ¹ 4, maddə 643, ¹ 11, maddə 2189) ləğv edilir.
21.2. Bu Qanun dərc edildiyi gündən 90 gün sonra qüvvəyə minir.
İlham
ƏLİYEV,
Azərbaycan
Respublikasının Prezidenti
Bakı şəhəri,
17 may 2019-cu il
Azərbaycan.- 2019.-16 iyul.- S.2-3.