Avrasiyanın tranzit və logistik mərkəzi
Şimaldan Cənuba,
Şərqdən Qərbə ən qısa yollar Azərbaycandan
keçir
Tarixi İpək yolunun keçdiyi Azərbaycanın yerləşdiyi ərazi bütün dövrlərdə Avropa və Asiyanı, ən uzaq dövlətləri birləşdirən, strateji ticari-iqtisadi dəhlizlərin qovuşduğu məkanlardan biri olub.
Müasir dövrdə ölkələr arasında əlaqələrin məzmunu yeni keyfiyyət dəyişikliklərinə məruz qalsa da, qədimdən mövcud olan ticari və iqtisadi dəhlizlərin əhəmiyyəti öz aktuallığını yenə də qoruyub saxlayır. Xüsusən qloballaşan dünyanın yeni geoiqtisadi çağırışları kontekstində ölkəmizin bu sahədə rolu artaraq strateji əhəmiyyət kəsb edir.
Beynəlxalq nəqliyyat dəhlizlərinin fəal
iştirakçısı
Əlverişli coğrafi mövqeyi olan Azərbaycanın tranzit potensialının reallaşdırılması Prezident İlham Əliyevin iqtisadi diversifikasiya siyasətində mühüm yer tutur. Ona görə də dünya təsərrüfatının nəqliyyat sektorunda baş verən proseslərdən kənarda qalmayan Azərbaycan regionun ticarət mərkəzinə çevrilmək məqsədilə son illərdə nəqliyyat infrastrukturunun təkmilləşdirilməsi və tranzit potensialının daha da artırılması üçün konkret hədəflərə istiqamətlənmiş kompleks tədbirlər həyata keçirir.
Şərq-Qərb və Şimal-Cənub beynəlxalq nəqliyyat dəhlizlərinin fəal iştirakçısı olan Azərbaycan həm üzərinə düşən bütün işləri vaxtında reallaşdırır, həm də prosesə öz müsbət töhfəsini verir.
Azərbaycan Prezidentinin təşəbbüsü və prinsipial mövqeyi sayəsində tikilən və əhəmiyyətinə görə "Dəmir İpək yolu” adlandırılan Bakı-Tbilisi-Qars dəmir yolu layihəsi Asiya və Avropa dəmir yollarının inteqrasiyasına öz töhfəsini verməkdədir. Bu gün Çindən Avropaya yüklərin 34 gün deyil, 12-15 gün ərzində çatdırılması bu dəmir yolunun bütün tərəflərə nə qədər iqtisadi dvidendlər qazandırdığını bir daha təsdiqləyir.
Azərbaycandan Orta Asiya
ölkələrinə böyük dəstək
Əgər diqqət etsək görərik ki, ötən il Azərbaycan nəqliyyat sahəsi ilə bağlı çox yaxşı nəticələr əldə edib. Prezident İlham Əliyev "Şərq-Qərb beynəlxalq nəqliyyat dəhlizi”nin uğurlu fəaliyyəti üçün bir çox görüşlər keçirib, razılaşmalar əldə edilib.
Ötən il Prezident İlham Əliyevin Türkmənistana dövlət səfəri çərçivəsində imzalanan 21 sənədin 9-nun məhz nəqliyyat sektoruna aid olması bunu bir daha təsdiqləyir.
Onu da əlavə edək ki, Türkmənistanla əldə edilmiş razılaşma digər Orta Asiya ölkələri, Əfqanıstan üçün də real imkanlar yaradacaq. Belə ki, bu ölkələr öz yüklərini Türkmənistandan keçirməklə Azərbaycan ərazisindən "Şərq-Qərb beynəlxalq nəqliyyat dəhlizi” ilə dünya bazarlarına çıxarmaq imkanı qazanacaqlar. Artıq Əfqanıstandan yüklər Türkmənistan ərazisindən Azərbaycana, sonra da Qərb istiqamətinə getməyə başlayıb.
"Şimal-Cənub” dəhlizi ilə daşınan
yüklərin həcmi getdikcə çoxalır
Azərbaycan "Şimal-Cənub beynəlxalq nəqliyyat dəhlizi”nin inkişafında da aktiv fəaliyyət göstərən ölkələrdəndir. Məhz bu baxımdan Astaraçay üzərində dəmir yolu körpüsünün tikintisi, eləcə də Azərbaycan və İran sərhədində dəmir yolu məntəqələrinin birləşməsi üzrə nəzərdə tutulan inşaat işləri ölkəmiz tərəfindən sürətlə icra edilib.
Hazırda Azərbaycan İran ilə birgə Astarada yük terminalının tikintisini davam etdirir. Terminal 35 hektar ərazini əhatə edir və Azərbaycan bu terminalı 25 il, eləcə də 1,4 kilometrlik dəmir yolunu 15 il müddətinə icarəyə götürəcək. Terminal 4 bölmədən ibarətdir. Burada ümumi yüklər, konteyner, taxıl, neft və neft məhsulları üçün bölmələr olacaq. Rəşt-Astara dəmir yolu xəttinin inşası başa çatdıqdan sonra Fars körfəzi ilə Skandinaviya ölkələri arasında nəqliyyat bağlılığı yaranacaq.
Ötən il "Şimal-Cənub beynəlxalq nəqliyyat dəhlizi” ilə daşınan yüklərin həcmi 10 dəfə artıb. Bu sahədə də çox böyük işlər görülür. Bakı-Yalama və Bakı-Astara dəmir yolunun yenidən qurulması istiqamətində görülən işlər "Şimal-Cənub” dəhlizi üçün çox önəmlidir.
Ümumiyyətlə, "Şimal-Cənub beynəlxalq nəqliyyat dəhlizi” iştirakçı dövlətlərlə yanaşı, bütün regionun iqtisadi inkişafına böyük təkan verəcək. Beynəlxalq əhəmiyyət daşıyan bu layihənin aktiv fəaliyyətə başlamasının nəticəsində Asiya ilə Avropa qitələri arasında nəqliyyat "körpüsü” yaranacaq.
Azərbaycan və İranın dəmir yol
sistemləri birləşir
Martın 6-da İranda Qəzvin-Rəşt dəmir yolunun açılışı və bu mərasimdə Azərbaycan nümayəndə heyətinin iştirakı da ölkəmizin "Şimal-Cənub beynəlxalq nəqliyyat dəhlizi”nə verdiyi böyük önəmin təzahürüdür. Rəşt-Astara dəmir yolu beynəlxalq dəhlizin əsas tərkib hissələrindəndir və bu layihə üzərində Azərbaycanla İranın birgə fəaliyyəti iki ölkələ arasındakı dostluğun göstəricisidir.
Qəzvin-Rəşt dəmir yolunun uzunluğu 164 kilometrdir. Dəmir yolu xətti üzrə körpülər, tunellər və digər qurğular inşa olunub.
Açılış mərasimində çıxış edən İran Prezidenti Həsən Ruhani nəqliyyat dəhlizinin inkişaf etdirilməsinin hər iki ölkənin dövlət başçılarının daim diqqətində olduğunu vurğulayıb və bu dəhlizin tərkib hissəsi olan Qəzvin-Rəşt dəmir yolunun önəmini qeyd edib. İran Prezidenti bildirib ki, Qəzvin-Rəşt dəmir yolu yalnız İranın və Azərbaycanın deyil, eyni zamanda, Rusiya və Şimali Avropa ölkələrinin də dəmir yolları sistemlərini birləşdirəcək. Dəmir yolu yaxın gələcəkdə Fars körfəzi ilə Şimali Avropa dövlətləri arasında "körpü” rolunu oynayacaq. Fars körfəzinə daxil olan yüklər Qəzvin-Rəşt-Astara (İran) - Astara (Azərbaycan) dəmir yolu ilə İran və Azərbaycan ərazisindən keçməklə Avropaya, eləcə də əks istiqamətə daşınacaq. Bu isə xalqların rifah halının yüksəlməsinə, dövlətlərin isə əlavə iqtisadi dividendlər qazanmasına səbəb olacaq.
Yüklərin çatdırılma müddəti 40, nəqliyyat
xərcləri isə 30 faiz azalacaq
Qəzvin-Rəşt-Astara (İran) - Astara (Azərbaycan) dəmir yolu "Şimal-Cənub beynəlxalq nəqliyyat dəhlizi”nin ona görə əsas hissəsi hesab olunur ki, bu yolla yüklərin çatdırılma müddəti 40, nəqliyyat xərcləri isə 30 faiz azalır.
Bu isə iş adamları və böyük şirkətləri maraqlandıran məsələdir. Ötən il bu nəqliyyat dəhlizinə daxil olan dəniz və avtomobil yolları ilə 17 milyon ton yükün daşınması təsadüfi deyil. Bu yüklərin bir qismi tranzit olaraq Azərbaycan ərazisindən keçib. Qəzvin-Rəşt-Astara (İran)-Astara (Azərbaycan) dəmir yolu hazır olandan sonra isə bu göstərici 30 milyon tona qədər yüksələcək. Asiyadan yüklər yalnız İran və Rusiyaya deyil, birbaşa Avropaya daşınacaq.
Azərbaycan İrana
500 milyon dollar güzəştli
kredit verib
Əvvəlki marşrutdan fərqli olaraq İran və Azərbaycan ərazisindən daşınan
tranzit yüklər təkrar boşaldılıb
yüklənməyə məruz
qalmayacaq. Fars körfəzi
və Cənub-Şərqi
Asiya ölkələrindən
Bəndər-Abbas limanına
daxil olan yüklər elə limandaca qatara yüklənəcək və
birbaşa Avropaya daşınacaq. Bu isə rüsum və vergilərin azalmasına, vaxtın qənaət olunmasına imkan verəcək.
Artıq Astara (İran)-Astara (Azərbaycan) dəmir yolu istifadəyə verilib. Rəşt-Astara dəmir yolunun inşası 2 il
ərzində yekunlaşacaq.
Azərbaycan bu yolun inşası üçün
İrana 500 milyon
dollar güzəştli kredit
verib.
Beləliklə, yaxın gələcəkdə
Qəzvin-Rəşt-Astara (İran) - Astara (Azərbaycan) dəmir yolu tam hazır vəziyyətə gətiriləcək.
Ötən il ölkə ərazisindən
9,3 milyon ton tranzit yük daşınıb
Qəzvin-Rəşt dəmir yolunun fəaliyyətə başlaması
təkcə "Şimal-Cənub”
deyil, eyni zamanda, "Cənub-Qərb
beynəlxalq nəqliyyat
dəhlizi”nin inkişafı
istiqamətində atılmış
çox mühüm addımdır. Bütün bunlar daşınan
yüklərin həcminin
artırılmasını təmin
etməklə Azərbaycanın
və İran İslam Respublikasının
nəqliyyat-tranzit və
ticarət-iqtisadi potensialının
gücləndirilməsinə böyük töhfə verəcək.
Əlverişli geostrateji
mövqeyə malik olan Azərbaycanın tranzit daşımaları
sahəsində potensialından
daha geniş və səmərəli istifadə edilməsi məqsədilə Azərbaycan
Prezidentinin 21 oktyabr
2015-ci il tarixli fərmanı ilə yaradılan Tranzit Yükdaşımalar
üzrə Koordinasiya
Şurası tərəfindən
ölkəmizin ərazisindən
keçən tranzit dəhlizlərin rəqabət
qabiliyyətinin və
səmərəliliyinin artırılması,
yükdaşımaların keyfiyyətinin yüksəldilməsi
istiqamətində tədbirlər
həyata keçirilir.
Ötən il ölkə ərazisindən
9,3 milyon ton tranzit yük daşınıb. Həmçinin "Şimal-Cənub beynəlxalq
nəqliyyat dəhlizi”
ilə daşınan yüklərin həcmində
10 faiz artım müşahidə olunub,
158 min ton yük daşınıb.
Sistemli islahatlar
möhtəşəm uğurlara
doğru aparır
Prezident İlham Əliyevin qlobal miqyaslı təşəbbüsləri, həyata
keçirdiyi uğurlu
siyasət Azərbaycanın
qarşıdakı illərdə
də dayanıqlı
inkişafı üçün
möhkəm zəmin
yaradır. Yeni iqtisadi şəraitdə
sistemli islahatların böyük əzm və qətiyyətlə
həyata keçirilməsi
qarşıya qoyulmuş
hədəfə - Azərbaycanı
dünyanın ən inkişaf etmiş ölkələrindən birinə
çevrilmək məqsədinə
doğru inamla aparır.
Əminliklə demək olar ki, dövlət başçısının Azərbaycanın
nəqliyyat infrastrukturunun
müasir dünya standartlarına uyğunlaşdırılması,
tranzit potensialının
daha da artırılması
ilə bağlı həyata keçirdiyi dövlət siyasəti və qlobal miqyaslı təşəbbüsləri
ölkəmizin sosial-iqtisadi
inkişafına əsaslı
töhfə verir.
Yanvarın 22-də Davosda Dünya İqtisadi Forumu çərçivəsində "Bir kəmər, bir yol” təşəbbüsünün inkişaf etdirilməsi: Çinin trilyon dollarlıq baxışı” mövzusunda keçirilən sessiyada Prezident İlham Əliyev Azərbaycanın tranzit mövqeyini belə dəyərləndirmişdi: "Azərbaycan "Şərq-Qərb nəqliyyat dəhlizi” təşəbbüsünün fəal üzvüdür. Biz əlbəttə ki, Çin hökumətinin "Bir kəmər, bir yol” təşəbbüsünü dəstəkləyirik. Azərbaycan özündən şimalda və cənubda yerləşən ölkələrə bu layihəyə qoşulmaq üçün imkanlar yaradır. Biz artıq bunu müşahidə edirik. Azərbaycan Şərq-Qərb və Şimal-Cənub nəqliyyat dəhlizlərinin üzvü olan yeganə ölkədir”.
Bütün bunlar bir daha təsdiq edir ki, Azərbaycan ərazisindən keçən dəhlizlərin fəaliyyətinin təkmilləşdirilməsi dəniz və dəmir yolu nəqliyyatı üçün uzunmüddətli etibarlı bazarın formalaşmasında, ticarət əlaqələrinin genişləndirilməsində, yükdaşımaları ilə bağlı infrastruktur sahələrinin inkişafında faydalı olacaq.
Nəqliyyat dəhlizlərinin potensialından səmərəli istifadə gələcəkdə bu sahənin qeyri-neft sektorunda xüsusi çəkisinin artması ilə nəticələnəcək.
Rəşad BAXŞƏLİYEV
Azərbaycan.-
2019.-14 mart.- S.1; 5.