Yeni
çağırışlara cavab verən idarəetmə
modelinin banisi
Azərbaycanın
özü qədər əbədi
Hakimiyyətə münasibət tarixən
inam meyarı ilə şərtlənmişdir:
insanlarımız əsrlərboyu ədalətli və sivil cəmiyyətə
qovuşmağın yeganə yolunu ölkəyə rəhbərlik
edən liderin və onun formalaşdırdığı
komandanın fəaliyyətində axtarmış, talelərini
inandıqları, etimad bəslədikləri rəhbərə
etibar etmişlər.
Azərbaycan xalqı
üçün belə bir lider olmuş Heydər Əliyev
dühası da idarəçiliyin hər iki mərhələsində
dövlətçiliyin ideoloji, siyasi, hüquqi və iqtisadi əsaslarını
fundamental elmi prinsiplər əsasında müəyyənləşdirmiş,
təkamülə əsaslanan tərəqqi yolunun
alternativsizliyini real əməli nəticələrlə
sübuta yetirmişdir.
Müxtəlif zaman və məkanlarda
yaranan hər bir əlverişli şəraitdə xalq malik
olduğu mənəvi-intellektual potensialı, zəngin mədəniyyəti
və milli özünüdərk səviyyəsi ilə
yüksək azadlıq idealına, tarixin yaddaşında
saxlanan milli dövlətçilik, müstəqillik ənənələrinin
bərpasına can atır. Bu mənada, indi mütləq əksəriyyət
etiraf edir ki, zəngin dövlətçilik ənənələrinə
malik Azərbaycan xalqı üçün belə real tarixi
şans ötən əsrin ikinci yarısında - ulu öndər
Heydər Əliyevin 1969-cu ilin 14 iyulunda respublika rəhbəri
seçiləndən sonrakı mərhələdə
yaranmışdır. Həmin gün Azərbaycan
KP MK-nın birinci katibi seçilən Heydər Əliyev elə
ilk plenumda ana dilində nitq söyləməklə köhnə
stereotipləri alt-üst etmiş, milli ideallara bağlı
lider olduğunu yüksək kürsüdə nümayiş
etdirmişdir.
Zəngin təbii sərvətlərinə,
istehsal potensialına baxmayaraq, Azərbaycanın
keçmiş SSRİ-nin geridə qalmış respublikalar
sırasına düşməsinin səbəblərini
araşdıran ulu öndər Heydər Əliyev iqtisadi
inkişafa xidmət edən kompleks tədbirlərin həyata
keçirilməsini təmin etməklə, peşəkar
strateq və müdrik dövlət xadimi olduğunu sübuta
yetirmişdir. Ümummilli lider respublikada, ilk
növbədə, milli-mənəvi ruhu yüksəltməklə,
azərbaycanlıların öz tarixi ənənələrinə,
köklərinə bağlılığı sürətləndirməyə
çalışmış, xalqın müstəqil yaşaya
bilməsi üçün lazım olan iqtisadi və
maddi-texniki bazanın formalaşdırılmasına xüsusi
diqqət yetirmişdir.
Ulu öndər Heydər
Əliyevdən əvvəlki respublika rəhbərləri
yalnız mərkəzin siyasətini həyata
keçirmiş, bu siyasətin Azərbaycan xalqının mənafeyinə
zidd olan məqamlarında lazımi cəsarət və qətiyyət
göstərib sözlərini deməmişdilər. Azərbaycanın
sosial-iqtisadi inkişafının geridə qalmasından narahat
olub məsələ qaldırmamış, imperiyanın
imkanlarını ölkə, xalq naminə səfərbər
etməmişdilər.
Ümummilli lider isə qısa
müddətdə respublika iqtisadiyyatında ciddi keyfiyyət dəyişikliklərinə
nail olmaqla, Azərbaycanı xammal istehsalçısından
qabaqcıl, müasir texnika və texnologiya
ilə təchiz olunmuş sənaye bazasına çevirə
bildi. Keçmiş Sovet İttifaqı kimi böyük
bir dövlətin zəngin iqtisadi potensialından və
geniş imkanlarından istifadə edərək respublikanı
tərəqqi yoluna çıxaran Heydər Əliyev yeni və
mütərəqqi sənaye sahələrinin
yaradılması istiqamətində mühüm tədbirlər
həyata keçirdi. Sənayenin
inkişaf səviyyəsinə görə respublikanın
bütün bölgələrinin proporsional inkişafı
yönümündə ardıcıl addımlar atıldı,
istehsalla bilavasitə bağlı elmi-tədqiqat sahələrinin
inkişafı üçün kompleks tədbirlər
görüldü.
Həmin dövrün statistik məlumatları
təsdiqləyir ki, Heydər Əliyev dühasının gərgin
əməyi, qətiyyəti, fitri idarəçilik qabiliyyəti,
vətənpərvərliyi sayəsində Azərbaycan
keçmiş ittifaqın geridə qalmış əyalətindən
bütün sahələrdə sürətlə inkişaf edən,
yüksələn, özünü iqtisadi cəhətən təmin edən qabaqcıl respublikaya
çevrilmişdir. 1969-1972-ci illərdə xalq təsərrüfatının
artım sürəti orta ittifaq səviyyəsini xeyli
qabaqlamış, istehsal edilən milli gəlir 2,6,
sənaye məhsulunun həcmi 2,7, kənd təsərrüfatı
məhsulları 2,3 dəfə artmışdı. 15 il ərzində miqyasına görə respublikamızda
bütün keçmiş tarixi boyu yaradılmış
potensialla müqayisə edilə biləcək güclü sənaye
potensialı yaradılmışdı.
Müasir Azərbaycanın
ötən əsrin son onilliyində yenidən
qazandığı dövlət müstəqilliyi və tarix
baxımından elə də böyük olmayan zaman kəsiyində
yüksək templər üzərində qurulmuş
inkişafı da məhz ümummilli lider Heydər Əliyevin
adı ilə bilavasitə bağlı olmuşdur. Hadisələrin gedişini
ən azı bir neçə il qabaqlamaq, onları
böyük məharətlə idarə etmək və milli
maraqlar çərçivəsində inkişafa uyğunlaşdırmaq,
dövrün çağrışlarına adekvat reaksiya vermək
və digər fenomenal qabiliyyətləri sayəsində ulu
öndər həm də müasir Azərbaycanın dünya
siyasətində layiqli yer tutması üçün
fundamental əsaslar yaratmışdır.
Ulu öndərin əzmkar fəaliyyəti
sayəsində suveren Azərbaycanın hərtərəfli tərəqqisinin
əsası qoyulmuş, ölkəmiz istər siyasi, istər
iqtisadi, istər mədəni, istərsə də digər
vacib sahələrdə özünün yeni intibah mərhələsinə
daxil olmuşdur. Heydər Əliyevin məqsədyönlü,
konkret hədəflərə hesablanmış siyasəti nəticəsində
iqtisadiyyatda mühüm islahatlar aparılmasında atılan
ardıcıl, sistemli addımlar və çoxşaxəli fəaliyyət
proqramları yeni şəraitdə sözügedən sferada
inkişafı sürətli hala gətirməyə, bazar
münasibətlərinin təşəkkülü
üçün zəruri hesab edilən ilkin şərtlərin
yaradılmasına imkan vermişdir.
Ümummilli liderin həyata
keçirdiyi məqsədyönlü siyasət sayəsində
bazar iqtisadiyyatına uyğun qanunvericiliyin, büdcə, vergi,
bank sistemlərinin formalaşdırılması, aqrar
islahatlarının həyata keçirilməsi, dövlət əmlakının
özəlləşdirilməsi ölkəmizin qədəm
qoyduğu yeni ictimai-iqtisadi formasiyanın əsas
atributlarından sayılan sahibkarlıq sinfinin
formalaşmasında müstəsna əhəmiyyət kəsb
etmişdir. Nəticə etibarı ilə özəl
sektorun ölkənin sosial-iqtisadi tərəqqisində və
ümumi daxili məhsulun istehsalında xüsusi çəkisi
artan xətt üzrə inkişaf etməyə
başlamış, planlı təsərrufat sistemindən sərbəst
bazar münasibətlərinə əsaslanan sosial istiqamətli
iqtisadi formasiyaya keçidin möhkəm bazisi
yaradılmışdır. Bütün
bunlar ona gətirib çıxarmışdır ki, ölkəmizdə
aparılan müstəqil dövlət quruculuğu prosesində
iqtisadi islahatların və inkişafın mahiyyət
etibarı ilə yeni bir modeli - Azərbaycan modeli
formalaşmışdır.
Azərbaycanda
iqtisadiyyatın lokomotivi sayılan sahibkarlara yüksək diqqət
və qayğı, onlar üçün yaradılan şərait
respublikanın milli inkişaf modelinin mahiyyətindən irəli
gəlmişdir. Çünki yeni təsərrüfat
münasibətlərinə keçidlə bağlı ilkin təcrübə
göstərirdi ki, sahibkarlığın, özəl sektorun
tərəqqisinə normal şərait yaratmadan iqtisadi
yüksəlişi təmin etmək, əhalinin məşğulluq
səviyyəsini artırmaq, infrastrukturu yeniləşdirmək,
sosial problemlərin uğurlu həllinə nail olmaq
mümkün deyil. Odur ki, ulu öndər
Heydər Əliyevin iqtisadi sahədə həyata
keçirdiyi siyasətin əsas hədəflərindən
biri də məhz sahibkarlığa hərtərəfli dəstək
verilməsi olmuşdur. Nəticədə
özəl sektorun ölkənin sosial-iqtisadi tərəqqisində
və ümumi daxili məhsul istehsalında xüsusi çəkisi
sürətlə artaraq 1995-ci ildəki 27 faizdən 2003-cü
ildə 73 faizə çatmışdır.
Ölkədə
sosial-iqtisadi inkişafın bilavasitə sahibkarlıqla, onun tərəqqisi
ilə böyük əlaqəsi olduğunu aydın görən
Heydər Əliyev bu istiqamətdə dövlət
qayğısının artırılması və ən əsası
mövcud potensialın reallaşdırılması
üçün vacib addımlar atmışdır. Bu xüsusda
1993-1995-ci və 1997-2000-ci illəri əhatə edən
sahibkarlığın inkişafı ilə bağlı iki
dövlət proqramı ayrıca qeyd olunmalıdır. Çünki həmin proqramlar
sahibkarlığın inkişafının Azərbaycan
dövlətinin iqtisadi siyasətinin prioritet sahələrdən
birinə çevrilməsində müstəsna rol
oynamışdır. Həmin proqramlar
çərçivəsində iqtisadiyyatın və
sahibkarlığın tənzimlənməsi sahəsində əhəmiyyətli
tədbirlər həyata keçirilmiş, sahibkarlara dövlət
maliyyə köməyi sistemi təşkil edilmişdir.
Sahibkarlığın
inkişafında Heydər Əliyevin atdığı ən
mühüm addımlardan biri də sözügedən sahəyə
dövlət nəzarət sisteminin təkmilləşdirilməsi
və bununla əlaqədar qanunvericilik bazasında
mühüm dəyişikliklər edilməsi olmuşdur. Həmin vaxta qədər
iqtisadiyyata süni şəkildə müdaxilə edən
dövlət orqanlarının çoxluğu və fəaliyyəti
bir sıra hallarda iqtisadi inkişafa subyektiv maneələr
yaradır, iqtisadi islahatların tələblərinə cavab
vermir, iş adamlarının fəaliyyətinə əngəllər
törədirdi. Yaranmış vəziyyəti düzgün
qiymətləndirən Heydər Əliyev mövcud problemin
aradan qaldırılması üçün qısa müddətdə
kompleks tədbirlərin həyata keçirilməsinə nail
olmuşdur.
Ulu öndərin 1996-cı il iyunun 17-də imzaladığı
"İstehsal, xidmət, maliyyə-kredit fəaliyyətinə
dövlət nəzarətinin qaydaya salınması və əsassız
yoxlamaların qadağan edilməsi barədə” Fərman bu
istqamətdə mühüm sənədlərdən biri kimi
xatırlanır. Həmin fərmanın
imzalanmasında əsas məqsəd iqtisadi münasibətlərin
səviyyəsinə müvafiq olaraq dövlət nəzarəti
mexanizmini tətbiq etmək, bu nəzarətin daha məqbul
vasitələrini seçmək, bazar münasibətlərinin
inkişafına mənfi təsir göstərəcək
halların qarşısını almaq, vətəndaşların
və hüquqi şəxslərin qanuni mənafelərini
qorumaq olmuşdur. Fərmanın təsdiqindən bir
müddət sonra dövlət nəzarətinin təkmilləşdirilməsi
sahəsində əhəmiyyətli işlər
görülmüş, iqtisadi sahədə bir-birini təkrarlayan,
paralel və lüzumsuz yoxlamaların sayı
azaldılmış, bazar iqtisadiyyatının
inkişafına mənfi təsir göstərən
halların qarşısı alınmış, vətəndaşların
və hüquqi şəxslərin qanuni mənafelərinin
qorunması məqsədilə həm qanunvericilik, həm də
inzibatçılıq sahəsində tədbirlər həyata
keçirilmişdir.
Beləliklə, Heydər Əliyevin
çoxşaxəli fəaliyyəti nəticəsində Azərbaycanda
bazar iqtisadiyyatı üçün səciyyəvi
qanunvericilik bazası yaradılmış, özəlləşdirmə
haqqında qanun qəbul edilmiş, qiymətlər və xarici
iqtisadi fəaliyyət liberallaşdırılmış,
valyuta bazarı təşəkkül tapmış, müəssisələrin
təsərrüfat fəaliyyətində dövlətin rolu
məhdudlaşdırılmaqla sahibkarlığın
inkişafı üçün əlverişli mühit
yaradılmışdır.
İnstitusional islahatlar həyata
keçirilməklə, qiymətlərin
liberallaşdırılması və əsasən bazar tərəfindən
tənzimlənməsi, vergilərin sayının və dərəcələrinin
əhəmiyyətli dərəcədə azaldılması
özəl bölmənin fəaliyyəti üçün əlverişli
imkanlar yaratmışdır. Görülən digər
tədbirlər sayəsində ölkədə dövlət-sahibkar
münasibətlərini tənzimləyən əsas prinsiplər
müəyyənləşdirilmiş, bu münasibətlər
institusionallaşdırılmışdır. Bu istiqamətdə ən həlledici addımlardan
biri də Azərbaycan Respublikası Prezidenti yanında
Sahibkarlar Şurasının yaradılması olmuşdur.
Ümumiyyətlə, Azərbaycanın
yeni tarixinə həlledici zaman kəsiyi kimi daxil olmuş
1993-2003-cü illərdə ölkə sabit sosial-iqtisadi
inkişaf yoluna qədəm qoymaqla yanaşı, daxili əmin-amanlığına
qovuşmuş, dünya birliyinə özünü beynəlxalq
hüququn müstəqil subyekti kimi təqdim edə
bilmişdir. Bununla da çoxmilyardlı xarici investisiyanın
ölkə iqtisadiyyatının müxtəlfi sahələrinə,
o cümlədən neft-qaz sektoruna yatırılması təmin
edilmiş, sürətli tərəqqiyə xidmət edən
islahatlara start verilmiş, dövlətçiliyin əsasları
tam şəkildə qurulmuşdur.
Ümummilli liderin siyasi
kursunu uğurla davam etdirən Azərbaycan Prezidenti cənab
İlham Əliyevin ulu öndərin müəyyən etdiyi
inkişaf strategiyasını yeni əlavələrlə zənginləşdirərək
daha modern hala gətirməsi respublikamızın intibahında
yeni mərhələ açmışdır. Dövlət
başçısının rəhbərliyi altında həyata
keçirilən və ilk növbədə sosial problemlərin
kompleks həllinə geniş imkanlar açan səmərəli
islahatlar, imzalanan fərman və sərəncamlar iqtisadi
inkişafın sürətləndirilməsinə xidmət
etməklə yanaşı, dünya miqyasında Azərbaycanın
mövqelərini daha da möhkəmləndirmişdir.
Son illərdə
imzalanmış inkişaf konsepsiyaları, strateji yol xətirələri
və onlara əlavələr paytaxt və regionların
tarazlı, davamlı inkişafını, onların
potensialının bir-birinə kömək mexanizmi üzərində
qurulmasını, qeyri-neft sektorunun daha da möhkəmlənməsini,
iqtisadiyyatın neftdən asılılıq dərəcəsinin
azaldılmasını, infrastrukturun yeniləşdirilməsini
təmin etmişdir.
Dövlət
başçısının həyata keçirdiyi iqtisadi
siyasətin əsas xarakterik xüsusiyyətləri onun
sosialyönümlülü olması və problemlərin həllində
iqtisadi aspektin ön plana çəkilməsidir. "Müasir
dövlət, güclü iqtisadiyyat, yüksək sosial rifah”
tezisi əsasında reallaşdırılan iqtisadi siyasət
sivil və inkişaf etmiş cəmiyyət quruculuğu sahəsində
mühüm uğurların əldə olunmasına imkan
yaratmışdır.
Qlobal böhran şəraitində
Azərbaycanın iqtisadi dayanıqlılıq nümayiş
etdirməsi, ilk növbədə, ölkədə sahibkarlar
sinfinin formalaşması və hazırkı inkişaf səviyyəsi
ilə izah olunmalıdır. Regionların sosial-iqtisadi
inkişafına xidmət edən (2004-2008, 2009-2013, 2014-2018 və
2019-2023-cü illər) dövlət proqramlarının
uğurlu nəticələrindən biri də ölkədə
daha əlverişli biznes və investisiya mühitinin
formalaşması, iş adamlarının fəaliyyət
imkanlarının genişlənməsi, bölgələrin
istehsal potensialının səmərəli realizə edilməsidir.
Həyata keçirilmiş tədbirlərin
mahiyyəti və konseptual məzmunu iqtisadiyyatın
liberallaşdırılması və sərbəst bazar
prinsiplərinin dərinləşdirilməsindən ibarət
olmuş, nəticədə milli sahibkarların ümumi daxili
məhsulda xüsusi çəkisi 83 faizə
çatmışdır.
2004-cü il fevral
ayının 1-də Bakı Biznes Mərkəzində yerli
sahibkarlarla görüşən dövlət
başçısı onları narahat edən məsələləri
diqqətlə dinləmiş, sahibkarları dəstəklədiyini,
iş adamlarına gələcəkdə lazımi kömək
göstərəcəyini bəyan etmişdir. Dövlət rəhbəri
sonrakı mərhələdə inhisarçılıq,
sahibkarlara süni maneələrin yaradılması, hüquq
mühafizə orqanlarının iş adamlarının fəaliyyətinə
müdaxiləsi hallarını pisləmiş, bu münasibət
konkret qərarlarla müşayiət olunmuşdur.
İnfrastrukturun müasirləşdirilməsi,
iş adamlarına istehsalyönümlü müəssisələrin
açılması üçün güzəştli kreditlərin
verilməsi, investisiyaların cəlbinə mane olan
bürokratik amillərin aradan qaldırılması, o cümlədən
elektron xidmətlərin həcminin genişləndirilməsi tədbirləri
bu baxımdan mühüm əhəmiyyət kəsb
etmişdir.
Son illər respublika
regionlarında müasir tələblərə cavab verən və
yüksək texnologiyalarla təchiz olunan yeni sənaye və
emal müəssisələrinin istifadəyə verilməsi
dünya bazarlarına rəqabətədavamlı məhsulların
çıxarılmasına, bütövlükdə ixracın
şaxələndirilməsinə imkan yaratmışdır.
Regional inkişaf proqramları ilə
yanaşı, "Korrupsiyaya qarşı mübarizə
üzrə Dövlət Proqramı”, "Sahibkarlığa
dövlət maliyyə dəstəyinin göstərilməsi
sahəsində əlavə tədbirlər haqqında”,
"Azərbaycan Respublikası Sahibkarlığa Kömək
Milli Fondunun vəsaitinin istifadəsi qaydalarının təkmilləşdirilməsi
haqqında”, "Hüquqi şəxslərin dövlət
qeydiyyatı və dövlət reyestri haqqında”, "Azərbaycan
Respublikasında azad iqtisadi zonaların yaradılması
haqqında”, "Azərbaycan Respublikasında
sahibkarlığın inkişafı ilə bağlı bəzi
tədbirlər haqqında”, "Sahibkarlıq sahəsində
yoxlamaların nizama salınması və
istehlakçıların hüquqlarının
qorunmasının təmin edilməsinə dair bəzi tədbirlər
haqqında”, "Sahibkarlıq sahəsində aparılan
yoxlamaların vahid məlumat reyestrinin forması və
aparılması qaydası haqqında Əsasnamə”,
"Sahibkarlığın inkişafı ilə bağlı əlavə
tədbirlər haqqında” və s. fərman və sərəncamlar,
qanunlar, dövlət proqramları sahibkarlığın
inkişafına təkan vermiş, qeyri-neft sektorunun
inkişafını stimullaşdırmışdır. Mərkəzdə və regionlarda infrastrukturun yeniləşdirilməsinin,
respublikanın ən müxtəlif bölgələrində
modul tipli elektrik stansiyalarının qurulmasının, əyalətlərin
mavi yanacaqla təchizatının özü də dövlətin
özəl sektora dəstəyinin tərkib hissəsidir.
Ümumiyyətlə, 2015-ci ildən
etibarən sahibkarlıq fəaliyyəti üçün
lisenziya və icazələrin sayının və ödənilən
rüsumların məbləğlərinin dəfələrlə
azaldılması; icazələrin verilməsi
prosedurlarının sadələşdirilməsi, o cümlədən
bu sahədə elektron portalın yaradılması;
sahibkarların hüquqlarının qorunması məqsədilə
Apelyasiya şuralarının yaradılması; ölkə ərazisindən
tranzit yüklərin daşınmasında "bir pəncərə”
prinsipinin tətbiq olunması; ölkədə
investisiyaların təşviqinin artırılması məqsədilə
7 il müddətində vergi və gömrük güzəştlərinin
verilməsi; idxal-ixrac əməliyyatları zamanı
gömrük prosedurlarının sadələşdirilməsi
məqsədilə elektron gömrük xidmətlərinin daha
da genişləndirilməsi; "Made in Azerbaijan” brendinin xarici
bazarlarda təşviqi; dövlət satınalmalarında təkmilləşdirmələrin
aparılması; Kiçik və Orta Sahibkarlığın
İnkişafı Agentliyinin yaradılması; dövlət
orqanlarında sahibkarların müraciətlərinin
birbaşa cavablandırılmasını həyata keçirən,
məlumatlandırma və məsləhət xidmətləri
göstərən çağrı mərkəzlərinin
yaradılması və digər tədbirlər müsbət nəticələr
verir.
Nazirlər Kabinetinin 2019-cu ilin birinci
rübünün sosial-iqtisadi inkişafının
yekunlarına və qarşıda duran vəzifələrə
həsr olunmuş iclasında Prezident İlham Əliyev ölkəmizin
inkişafında sahibkarların rolunu yüksək dəyərləndirmişdir:
"Dünya dəyişir, vəziyyət dəyişir,
qarşımızda yeni çağırışlar
dayanır. Ona görə biz daim irəliyə
baxmalıyıq ki, ölkəmizi necə inkişaf etdirək
və inkişafı dayanıqlı və uzunmüddətli
edək. İlin əvvəlindən Azərbaycan
iqtisadiyyatında baş vermiş müsbət dəyişikliklər
bizim potensialımızı gücləndirir, əhali tərəfindən
yüksək qiymətləndirilir və bizə əlavə
maliyyə resursu əldə etmək üçün şərait
yaradır. Birinci rübdə büdcə
daxilolmaları ciddi şəkildə - 200 milyon manatdan
çox artıb. Bunun 150 milyon manatdan
çox hissəsini vergi sahəsində, 50 milyon manatdan
çox hissəni isə gömrük sahəsində əldə
etmişik. Sevindirici hal ondan ibarətdir ki,
vergi orqanları qeyri-neft sektorundan daha çox - 136 milyon manat
vergi toplaya bilmişlər. Bu,
islahatların bariz nümunəsidir. Sahibkarlar
da bilirlər ki, onlar dövlətin vergisini tam ödəməlidirlər.
Şəffaflıq və yeni yanaşma nəticəsində
biz birinci rübdə böyük məbləğdə əlavə
vəsait əldə etdik. Əlbəttə,
bu, imkan yaratdı ki, biz bu vəsaiti, ilk növbədə,
sosial sahəyə yönəldə bildik”.
İlin birinci rübündə
ümumi daxili məhsulun 3 faiz, sənaye istehsalının 4,4
faiz, qeyri-neft sektorunda sənaye istehsalının 15,6 faiz, kənd
təsərrüfatının 3,6 faiz, əhalinin gəlirlərinin
5,5 faiz artması, ölkə
iqtisadiyyatına 2,8 milyard dollar sərmayənin qoyulması
aparılan islahatların uğurlarından xəbər verir.
Dövlət başçısının müvafiq sərəncamları
ilə ötən aylarda şəhid ailələrinə 11
min manat məbləğində birdəfəlik ödəmə
verilmiş, eyni zamanda müharibə əlillərinin,
veteranlarının, şəhid ailələrinin və digər
aztəminatlı təbəqələrdən olan vətəndaşların
aylıq müavinətləri, tələbə təqaüdləri,
minimum əməkhaqqı və pensiyalar
artırılmışdır. Vətəndaşların
devalvasiyadan sonra banklara yaranmış borclarının müəyyən
şərtlər daxilində kompensasiya edilməsi, mavi
yanacaqdan istifadəyə görə müəyyən
edilmiş limitin artırılması və digər
sosialyönümlü addımlar insan amilinin iqtisadi siyasətdə
daim öndə olduğunu göstərir.
Dövlət rəhbərinin
2019-cu ilin yanvar ayında Qarabağ müharibəsi şəhidlərinin
valideynləri və ailə üzvləri ilə
görüşməsi cənab İlham Əliyevin
yürütdüyü siyasətin əsasında Ermənistan-Azərbaycan,
Dağlıq Qarabağ münaqişəsinin ədalətli həllinin
xüsusi yer tutduğunu göstərir. Ümumiyyətlə,
cənab İlham Əliyevin uğurlu diplomatik gedişləri
son illər bu məsələnin həllində Azərbaycanın
mövqelərini gücləndirmiş,
işğalçı Ermənistanın ifşası prosesini
sürətləndirmişdir. Bu istiqamətdə
aparılan prinsipial siyasət nəticəsində Ermənistanın
yeni rəhbərliyinin danışıqlardan yayınmaq,
danışıqların formatının dəyişdirilməsi
cəhdlərinin qarşısı alınmışdır.
2018-ci il iyulun 11-də Azərbaycanla Avropa İttifaqı
arasında tərəfdaşlığın prioritetlərinə
dair imzalanmış sənəddə Ermənistan-Azərbaycan,
Dağlıq Qarabağ münaqişəsi ilə
bağlı məsələlər də öz əksini
tapmış, Azərbaycanın ərazi
bütövlüyü, suverenliyi və sərhədlərinin
toxunulmazlığına dəstək, hörmət ifadə
olunmuşdur.
Prezident İlham Əliyevin rəhbərliyi
ilə Azərbaycan Ordusunun döyüş qabiliyyətinin
artırılması, Silahlı Qüvvələrin
maddi-texniki bazasının möhkəmləndirilməsi sahəsində
ardıcıl tədbirlər görülmüşdür. Beynəlxalq
reytinqlərə görə, Azərbaycanın Silahlı
Qüvvələri 2018-ci ildə dünyada ən güclü
50 ordu sırasında yer tutmuşdur. Bütün
bunların nəticəsidir ki, 2018-ci ilin may ayında
Naxçıvan Muxtar Respublikasının 11 min hektardan
artıq ərazisi, o cümlədən Şərur rayonunun
Günnüt kəndi düşməndən azad edilmiş,
dövlət sərhədi boyunca əlverişli yüksəkliklər
ələ keçirilmiş, Yerevan-Gorus-Laçın yolu nəzarətə
götürülmüşdür.
Xüsusi vurğulamaq
lazımdır ki, idarəçiliyin müasirləşdirilməsi,
hökumətin fəaliyyətində ictimai rəy amilinin
ciddiliklə nəzərə alınması, vətəndaşları
narahat edən problemlərin operativ qaydada aradan
qaldırılması, şəffaflıq, hesabatlılıq -
bütün bunlar yeni mərhələdə dövlət
başçısı cənab İlham Əliyevin
qarşıya qoyduğu ciddi tələblərdir. 2018-ci ilin 11
aprel seçkilərindən sonra novatorluğu ilə fərqlənən
gənclərin irəli çəkilməsi idarəetmə
sisteminə yeni nəfəs gətirməyə, ümumən
idarəçilik sistemində kreativ yanaşmaya səbəb
olmuşdur.
Bu islahatların genişləndirilməsində
və səmərəli nəticələr verməsində
Azərbaycanın Birinci vitse-prezidenti Mehriban xanım
Əliyevanın da xidmətləri xüsusi qeyd
olunmalıdır. Səlahiyyətlərinin icrasına
başladığı ilk günlərdən Mehriban xanım
Əliyevanın cəmiyyətin həssas təbəqələrinin
problemlərinin həllinə xüsusi diqqət göstərməsi
deyilənləri təsdiqləyir. Cəmiyyəti
narahat edən məsələlərin həlli naminə əzmkarlıqla
çalışan, səmərəli təşəbbüslərin
müəllifi kimi çıxış edən Azərbaycanın
birinci xanımı dövlət idarəçiliyində də
cəmiyyətin sosial-mənəvi, intellektual tərəqqisinə
və sağlamlığına xidmət edən islahatlara yeni
nəfəs vermişdir. Bu təyinatın
cəmiyyətdə birmənalı olaraq dəstəklənməsi
və rəğbətlə qarşılanması həm də
onunla şərtlənir ki, Mehriban xanım Əliyeva istər
ictimai, istərsə də parlamentarizm fəaliyyəti ilə
insan amilini daim önə çəkmiş, cəmiyyətin
mövcud resurslarının bu yöndə səfərbər
olunmasına çalışmışdır.
Xüsusən də onun rəhbəri
olduğu Heydər Əliyev Fondu fəaliyyətdə
olduğu ötən 15 ildə cəmiyyətdə
özünü əlahiddə əhəmiyyətli qurum kimi təsdiqləmiş,
neçə-neçə insanın ümid, pənah
ünvanına çevrilmiş, ölkə əhəmiyyətli
layihələrin reallaşmasına sanballı töhfələrini
vermişdir.
Regional inkişaf tədbirlərinin
nəticəsi olaraq bu gün Azərbaycanın ən
böyük sənaye mərkəzlərindən olan
Sumqayıt şəhəri də dinamik inkişaf edir,
müasirləşir. Cənab İlham Əliyevin son 15 ildə 20 dəfədən
çox Sumqayıtda olması, şəhərin problemləri,
qayğıları, nailiyyətləri ilə yaxından
maraqlanması, istehsal və sənaye potensialının
inkişaf etdirilməsi ilə bağlı dəyərli
tövsiyələrini verməsi şəhərə yüksək
diqqətin bariz təzahürüdür. Cənab İlham
Əliyevin yüksək diqqət və qayğısı ilə
sürətlə yeniləşən, müasirləşən,
bu il 70 illik yubileyini qeyd edən Sumqayıt
şəhərində mənəvi iqlim, insanların
rifahı yüksəlmişdir.
Son illər təkcə
paytaxt üçün deyil, ümumən respublika əhəmiyyətli
bir sıra qlobal layihələrin gerçəkləşdirilməsi
məhz bu şəhərlə xeyli dərəcədə
bağlıdır. Sumqayıtın inkişaf göstəricilərinin
paytaxtla uyğunlaşdırılması dövlət
başçısının qarşıda müəyyənləşdirdiyi
mühüm vəzifələrdən biridir. Başqa sözlə, Azərbaycanın əsas sənaye
mərkəzinə çevrilən Sumqayıtın qısa
zaman kəsiyində həm də geniş abadlıq-quruculuq məkanına
çevrilməsinin ən ümdə səbəbi şəhərə
cənab İlham Əliyev tərəfindən diqqət və
qayğının göstərilməsidir. Şəhərdə sənayenin qeyri-neft sektorunun
inkişaf istiqamətlərinin genişləndirilməsi, rəqabətədavamlı
sənaye məhsullarının istehsalının dəstəklənməsi
və ixracyönümlü istehsal sahələrinin
yaradılmasının təşviqi qarşıya qoyulan əsas
məqsədlərdəndir. Bununla əlaqədar ixrac
potensialının artırılmasında və cəmiyyətin
sosial problemlərinin həllində sahibkarlıq institutunun
rolunun gücləndirilməsi, iş adamlarının
fəaliyyətinin sahə, regional və texnoloji baxımdan
strukturun optimallaşdırılması üçün
konkret tədbirlər həyata keçirilir.
Bütün bunlar deməyə
əsas verir ki, əsası ümummilli lider Heydər
Əliyev tərəfindən qoyulmuş milli iqtisadi inkişaf
konsepsiyası uğurla davam etdirilir. Cənab İlham
Əliyev bütün fəaliyyətini insana qayğı və
diqqət prinsipi üzərində qurur,
sosialyönümlü siyasət strategiyası həyata
keçirir.
Bütün bu islahatların
aparılmasında qarşıya qoyulan məqsəd Azərbaycan
Respublikasının Prezidenti İlham Əliyevin 2019-cu ilin
Novruz bayramı münasibətilə xalqa ənənəvi
müraciətində də öz əksini
tapmışdır: "İslahatlar dərinləşəcək.
İslahatlara alternativ yoxdur. Siyasi
islahatlar, iqtisadi islahatlar, sosial sahədə islahatlar, məhkəmə-hüquq
sistemində islahatlar, - artıq müvafiq göstərişlər
verilib və sənədlər paketi hazırlanır, - təhsil,
səhiyyə sahələrində, hər bir sahədə, Azərbaycan
yeni dövrə qədəm qoyub. Azərbaycan
yeniləşir, Azərbaycan güclənir və müasirləşir.
Biz dərin milli-mənəvi köklər üzərində
güclü dövlət qurmuşuq. Azərbaycan
tarixdə heç vaxt indiki qədər güclü
olmamışdır. Ancaq o demək deyil
ki, əldə edilmiş bu nailiyyətlərlə kifayətlənməliyik.
Əldə edilmiş nailiyyətlər bizi gələcəyə
daha da nikbinliklə baxmağa həvəsləndirir, buna
sövq edir”.
Əldə edilən nailiyyətlərin
bəhrəsini hər birimiz öz gündəlik həyatımızda
görürük. Bu nailiyyətlər Azərbaycan
xalqının gələcəyə inamını
artırır, xalqımızı ulu öndər Heydər
Əliyevin ölməz ideyaları ətrafında daha sıx
birləşdirir.
Qüdrət
KƏRİMOV,
"Xəzər”
QSC-nin sədri,
iqtisad elmləri doktoru
Azərbaycan.-
2019.- 9 may.- S.1; 11.