Elmar Məmmədyarov: “Beynəlxalq hüquqa əsaslanan qlobal
nizam prinsiplərinə riayət etmək
problemlərin həlli üçün ən
yaxşı yoldur”
Avropa İttifaqının (Aİ) "bir ölçü hamıya uyğundur" yanaşmasını tərk edərək Qonşuluq Siyasətinə yenidən baxış sərgiləməsi xoş bir addımdır. Aİ ölkələrin ehtiyac və istəklərinə əsaslanmalı olan fərqləndirmə və xüsusi hazırlanmış tərəfdaşlıq anlayışını əlavə etməyə çalışdı. Bu ölkələrin öz seçimləri olmalıdır, Aİ-nin seçimi yox. İndi Azərbaycan, Avropa İttifaqı ilə özünəməxsus və fərqlənən gündəliyi həyata keçirmək üçün Aİ-dən çoxsaylı fərqləndirmə yollarını gözləyir. Şərq Tərəfdaşlığının gələcək prosesini biz belə görürük.
AZƏRTAC xəbər verir ki, bu fikirləri Xarici İşlər naziri Elmar Məmmədyarov Stokholmda "Şərq Tərəfdaşlığı üçün yeni siyasi baxış" mövzusunda yüksək səviyyəli nazirlər seminarında söyləyib.
Nazir deyib ki, hər bir tərəfdaşın iqtisadi inkişaf, geostrateji yerləşmə və regional təhdidlər üçün resursların təsiri altında formalaşan müxtəlif inkişaf strategiyaları və baxışları ola bilər. Məsələn, Azərbaycan Şərq tərəfdaşları arasında Aİ-nin ən böyük investorudur, lakin heç vaxt Şərq Tərəfdaşlığında "qabaqlayıcı" statusuna iddia etməyib.
Önəm verdiyimiz ümumbəşəri dəyərlər mütləq gündəliyimizdə qalacaq. Bir ölkə ki, digər ölkənin ərazilərinin 20 faizini işğal edib, əhalisinin 1 milyonundan çoxunu qaçqın və məcburi köçkünə çevirib, o ölkə özünü demokratik adlandıra bilməz.
Şərq Tərəfdaşlığı strukturlaşdırılmış dialoqu vaxtında həyata keçirilən bir çalışmadır. Ancaq burada Aİ Şərq Tərəfdaşlığı prosesinin cəlbedici və canlı olmasını istəyirsə, tərəfdaş ölkələrə daha yaxşı qulaq asmalıdır. Təhlükəsizlik sahəsində əməkdaşlıq böyük ehtimal ilə Aİ ilə qarşılıqlı dialoqumuzda önəmli bir ölçü olacaq. Azərbaycan kibertəhlükəsizlik, enerji infrastrukturunun təhlükəsizliyi, habelə radikallaşmanın, həll olunmamış münaqişələrin, zorakı ekstremizm və terrorizmin qarşısının alınması və onlara qarşı mübarizənin aparılması kimi hibrid təhdidlərdən yaranan təhlükəsizlik problemlərinin həllində səylərini müəyyənləşdirmək və genişləndirmək üçün Avropanın geniş Xəzər dənizi və Orta Asiyaya açılan qapısıdır.
Beynəlxalq hüquq və qayda-qanunlara əsaslanan qlobal nizam prinsiplərinə riayət etmək regionda problemlərin həlli və təhlükəsizlik problemlərinin aradan qaldırılması üçün ən yaxşı yoldur. Lakin Şərq Tərəfdaşlığını yeni yaranan təhdidlərə qarşı dayanıqlı və cavab verməyə qadir etmək üçün onun əsas öhdəliklərini yerinə yetirməliyik. On il əvvəl Praqada Şərq Tərəfdaşlığının əsasını qoyan Birgə Bəyannaməni qəbul etdik. Orada biz yekdilliklə Şərq Tərəfdaşlığının beynəlxalq hüquq prinsiplərinə əsaslanan öhdəliklər üzərində qurulacağına razılaşdıq. İşğal və Şərq Tərəfdaşlığının əsas prinsiplərindən sui-istifadə hallarına artıq dözə bilmərik. Ermənistan nəinki Azərbaycan ərazilərini işğal altında saxlayır, həm sözdə, həm də əməldə bu prosesi pozur və münaqişənin tezliklə sülh yolu ilə həllini tapmaq səylərini sarsıdır. 2013-cü ildə Avropa Parlamenti (AP) tərəfindən Avropa Qonşuluq Siyasəti ilə bağlı qəbul edilmiş qətnaməyə əsasən bir Şərq Tərəfdaşlığı ölkəsinin digərinin ərazilərini işğal etməsi Şərq Tərəfdaşlığının əsas prinsiplərini və məqsədlərini pozur. Ermənistan-Azərbaycan Dağlıq Qarabağ münaqişəsinin həlli BMT Təhlükəsizlik Şurasının 1993-cü ildə qəbul olunmuş 822, 853, 874, 884 saylı qətnamələrinə uyğun olmalıdır. Bundan əlavə, AP Ümumi Xarici və Təhlükəsizlik Siyasətinin illik icra hesabatlarında Aİ-nin beynəlxalq səviyyədə tanınmış sərhədləri daxilində bütün Şərq Tərəfdaşlığı ölkələrinin ərazi bütövlüyünə sadiqliyini bir daha təkrarlayır. Beləliklə, Şərq Tərəfdaşlığının növbəti onillik gündəliyində güclü təhlükəsizlik komponenti olmazsa, bu müddətdə onun Azərbaycan üçün əlavə dəyəri az olacaq.
Beləliklə,
qeyd olunan məqamları
nəzərə alaraq bildirmək
lazımdır ki, Azərbaycan Şərq
Tərəfdaşlığının bu
günədək nə verdiyi və bundan sonra hara
getdiyi barədə düşüncə
mərhələsindədir. Şərq Tərəfdaşlığının
növbəti onilliyi nə gətirə
bilər, onun aləti və ya mexanizmi Azərbaycan üçün nə qədər cəlbedici
olacaq, strukturlaşdırılmış bir dialoqun əvvəlki dialoq növündən fərqi necə olacaq. Bu cür suallar
verdiyimiz və son 10
ildə Azərbaycanın Aİ ilə münasibətləri üçün Şərq Tərəfdaşlığının
əlavə dəyərinin nə olduğunu
düşünməyə vaxt
ayırdığımız tamamilə aydındır. Şərq
Tərəfdaşlığının genişləndirilməsi
və ya onun institusional bazasının
yaradılması barədə bəzi düşüncələr
daxil olmaqla müxtəlif
fikirlər eşidirik. Azərbaycan individual yanaşmaya üstünlük
verir. Biz praqmatik
və realist olmalıyıq.
Azərbaycan çox vaxt neft və təbii
qazla əlaqələndirilir. Enerji qaynaqlarımızın
əhəmiyyətinin yeni
bir elementini təqdim edəcəyəm.
Birincisi,
təbii qazımız
çirkləndirici kömürdən
daha təmiz bir qalıq yanacağı molekuludur.
İkincisi, təbii qazımız Aİ-nin ekoloji cəhətdən
dost və enerji səmərəliliyini artırmaq
kampaniyasında onun üçün ideal keçid
yanacağı rolunu oynaya bilər. Bu, iqlim siyasətinin
məqsədlərinə də
aiddir. Beləliklə, Aİ-yə gedən
qaz kəmərimiz
Aİ-nin iqlim siyasətinin məqsədlərinə
birbaşa töhfədir.
Görürsünüz, bu həm ticarət, həm rabitə (infrastruktur), həm də ətraf mühit məsələsidir.
Bağlılıq Şərq Tərəfdaşlığında
çoxtərəfli əməkdaşlığın
aparıcı qüvvəsi
olmalıdır. Bu gün
o, sabitlik mənbəyi
və tərəfdaş
ölkələrdə dayanıqlılığı
gücləndirmək üçün
bir vasitədir. Bu mövzu sərmayələrin,
maliyyə qurumlarının,
özəl sektorun diqqəti cəlb edir. Bu, həmçinin
ticarət, yaradıcı
bir ticarət deməkdir, proteksionizm deyil. Aİ tərəfindən
beynəlxalq çoxtərəfli
təşəbbüsün - Avropa Bağlılıq Forumunun irəli sürülməsi Azərbaycanın
və müxtəlif qitələrdə daha geniş bağlılıq
məqsədlərinə çatmaq
yolunda olan ölkələrin mühüm
rolunu müəyyənləşdirir.
Bəlkə də Azərbaycan Aİ üçün böyük
bir bazar deyil. Beləliklə, Azərbaycandan Aİ şirkətlərinə rəqabət
çox deyil. Lakin xarici investorlarla müqavilələri milli
qanun statusuna qaldıran məhz iqtisadiyyat və bazardır. İnvestorlar Azərbaycandakı öz kapitallarından və işlərindən
rahatdırlar. Müqavilələrə hörmət etdiyimiz üçün qürur duyuruq. Müqavilələrin yüksək dərəcədə
şəffaflığı var. Təbii sərvətlərimizlə
dünyaya açıldığımız
1994-cü tarixli “Əsrin
müqaviləsi” ilə
bu işi bacardıq. Ölkəmizi Avrasiyanın xəritəsinə
bir logistika mərkəzi kimi daxil etmək üçün yeni dövrdə yenidən bunu edəcəyik.
Aİ-də və ya Şərq Tərəfdaşlığı bölgəsində başqa
harada xarici investor gəlib 30-40 il
eyni liberal maliyyə/investisiya rejimindən faydalana bilər? Bu, olduqca uzun
müddətdir. Bu, böyük bir öhdəlikdir, həm də siyasi iradə tələb edir. Sabitlik vacibdir, hamı
qazana bilər. Azərbaycan investorlara dost
ölkədir. Bir çox Aİ iş
adamı və investorunun bu məqsədlə Azərbaycanı
seçməsi təsadüfi
deyil. Əslində Aİ bizim bir
nömrəli ticarət
və investisiya tərəfdaşımızdır.
Şübhəsiz ki, fiziki qarşılıqlı
əlaqə öz-özünə
təmin olunmur, onların kommersiya baxımından təmin edilməsi eyni dərəcədə vacibdir. Bu məqsədlə, Bakı-Tbilisi-Qars dəmir yolu əlaqəsi ilə artan ticarəti təmin etmək üçün Azərbaycan Orta Asiya ölkələri ilə tariflərin birləşdirilməsi üzərində
işləyir. Biz
Aİ-nin bu regional magistral layihəni dəstəklədiyini və
Aİ ölkələri ilə
gələcək əlaqələrin
perspektivini qiymətləndiririk.
Avstriya, Almaniya, Macarıstan və digər Avropa İttifaqı ölkələrindən
olan bir neçə böyük logistika şirkətinin Asiya ilə Avropa arasında yük daşınması
üçün bizimlə
birgə Bakı-Tbilisi-Qars dəmir yolundan istifadə etməkdə istəkli olmaları təəccüb
doğurmur.
Prezident Tusk Azərbaycana son səfərində
təsdiqlədi ki, Azərbaycanı nəqliyyat
və logistika mərkəzinə çevirmək
üçün böyük
addımlar atılıb
və ölkənin həm şimal, həm də cənub qonşularına olan ambisiyalarını qeyd etdi. Xəritədə öz adımızı belə qoyduq - Azərbaycan nəinki çoxmilyardlıq Cənub
Qaz Dəhlizinin təminatçısı, həm
də Avropa ilə Asiyanın müxtəlif hissələri
arasında bir neçə ticarət dəhlizini təşviq edən ölkədir.
Ancaq bununla da dayanmırıq,
ölkədə maliyyə,
iqtisadi, sosial və ekoloji sabitliyi təmin etməklə daha çox investisiya üçün ilkin şərtləri həyata
keçiririk. Dünya
Bankının 2020-ci il
üçün “Doing Business” hesabatında Azərbaycan biznesə başlamaq baxımından 9-cu, kredit/maliyyə imkanlarına görə 1-ci yeri tutması təəccüblü
deyil.
Kiçik və orta sahibkarlığın
(KOS) inkişafı, ehtimal
ki, davamlı iqtisadi inkişaf və vətəndaşlarımızın
rifahının yüksəldilməsi
üçün əməkdaşlığımızın
təməl nöqtəsi
olaraq qalacaq. Biznes mühitinin yaxşılaşdırılmasına
yönəlmiş məqsədyönlü
iqtisadi islahatlar, o cümlədən məhdud
qiymət nəzarəti,
mənfəətin geri
qaytarılması və
texnologiyanın ötürülməsinə
qoyulan məhdudiyyətlərin
aradan qaldırılması,
milli və xarici investorlar arasında ayrı-seçkiliyin
olmaması, xarici valyuta ilə bağlı məhdudiyyətlərin
olmaması və xarici investisiyalar üçün əvvəlcədən
icazə verilməməsi
Azərbaycanda KOS-lar üçün əlverişli
şərait yaradır.
Avropa İttifaqının "ABAD" İctimai Birliyi ilə sıx əməkdaşlıq edərək
bölgələrdə kiçik
ailə biznesinə dəstəyi kənd yerlərində yerli potensialın artırılmasına
çalışır, Azərbaycanda
müasir və davamlı biznes modellərinin formalaşmasına
kömək edir. Bu islahatlar öz bəhrəsini verməyə
başladıqca mövcud
işçi qüvvəsi
ilə biznesin ehtiyacları arasındakı
fərq böyük diqqətə layiqdir.
Beləliklə, Aİ-nin gələcək
illərdə peşə
təhsili və işçi qüvvəsinin
istedad portfelini gücləndirməsinə dəstəyini
məmnuniyyətlə qarşılayacağıq.
Bizim prioritetimiz neft və qazdan kənar şaxələndirməni
təmin etmək və bununla turizm, KOS inkişafı, logistika, yüksək texnologiya və kənd təsərrüfatına
daha çox investisiya qoymaqdır.
İqtisadiyyatın rəqəmsallaşdırılması Şərq Tərəfdaşlığında
rəqəmsal bazarların
uyğunlaşdırılması üçün istifadə
olunmamış potensialın
böyük toplusunu təmsil edən Rəqəmsal Ticarət Mərkəzinin tətbiqi
ilə tam sürətlə
davam edir. Aİ şirkətləri
rəqəmsal xidmətlərin mərkəzləşdirilməsini
və bütün dövlət
qurumlarının informasiya sistemlərinin
vahid elektron platformaya tam
inteqrasiyasını təmin edən “ASAN xidmət”in səmərəliliyini
tanıdılar. Digər tərəfdən, bu
sektorda davam edən islahatlar müvafiq olaraq vətəndaşların dövlətə
etimadının ilkin şərtlərinə
xidmət edən düzgün idarəetməni
yaxşılaşdırır.
Azərbaycan.-
2019.-6 noyabr.- S.3.