2020-ci ilin dövlət büdcəsi
davamlı inkişafa zəmin yaradır
Cənubi Qafqazın lideri olan Azərbaycan Respublikası müstəqillik tarixinin ən qüdrətli dövrünü yaşayır. Heydər Əliyevin müəyyən etdiyi inkişaf strategiyasını böyük müdrikliklə həyata keçirən Prezident İlham Əliyevin rəhbərliyi ilə respublikamız son 16 ildə sosial-iqtisadi inkişaf baxımından ortaya mükəmməl nümunə qoyub, beynəlxalq miqyasda söz sahibi olan nüfuzlu dövlətə çevrilib.
Son dövrlərdə isə respublikamız inkişafının tamamilə yeni mərhələsinə qədəm qoyub. Həyata keçirilən islahatlar 2019-cu ilin ötən dövründə ölkənin davamlı inkişafını təmin edərək müsbət makroiqtisadi nəticələrin əldə edilməsini şərtləndirib. Bu baxımdan sona yaxınlaşan 2019-cu il Azərbaycanda iqtisadi yüksəliş, xüsusən qeyri-neft sektorunun və kənd təsərrüfatının inkişafı baxımından əlamətdardır. Belə ki, ilin ötən dövründə iqtisadiyyatın yüksələn temp üzrə artımı davam edib və qeyri-neft sektoru üzrə bütün sahələrdə 2018-ci illə müqayisədə artım əldə olunub. Statistik göstəricilərə əsasən, bu dövrdə iqtisadiyyatın qeyri-neft-qaz sektorunda istehsal olunmuş əlavə dəyər 3,5 faiz artıb. O cümlədən kənd təsərrüfatı, meşə təsərrüfatı və balıqçılıq sahələrində 7,3 faiz artım qeydə alınıb.
İqtisadiyyat Nazirliyinin proqnozlarına əsasən, bu meyillərin 2020-ci ildə də davam etməsi gözlənilir. Bu proqnoza əsasən, gələn il ölkədə ÜDM-in real iqtisadi artımı 2,4 faiz olmaqla 82,7 milyard manat, o cümlədən qeyri-neft ÜDM-in artımı 3,3 faiz olmaqla 54,2 milyard manat təşkil edəcək.
Bu günlərdə Milli Məclisdə müzakirə olunan "Azərbaycan Respublikasının 2020-ci il dövlət büdcəsi haqqında” qanun layihəsi və büdcə zərfinə daxil olan digər məsələlər respublikamızda gedən inkişaf proseslərinə uyğun hazırlanıb. Öncə onu qeyd etmək istərdim ki, son illərdə respublikamızın dövlət büdcəsi də iqtisadi inkişafla mütənasiblik təşkil edərək sürətlə artıb. Hazırda Qafqazda bütün sahələrdə liderlik edən Azərbaycan dövlət büdcəsinin gəlir və xərclərinə görə də birincidir. Bunun nəticəsidir ki, dövlət büdcəsinin tərtibi zamanı ölkə üçün vacib məsələlərin maliyyələşdirilməsinə daha çox diqqət yönəldilib. Sosial və investisiyayönümlülüyünə üstünlük vermək, iqtisadi və sosial islahatları dəstəkləməklə dövlətin müdafiə qabiliyyətini daha da gücləndirmək, iqtisadi, enerji, ərzaq və ekoloji təhlükəsizliyi stimullaşdırmaq, idxaldan asılılığı minimuma endirmək, regionların dinamik sosial-iqtisadi inkişafını təmin etmək dövlət büdcəsinin diqqəti çəkən tərəfləridir.
Yeni iqtisadi islahatların nəticəsi olaraq 2019-cu ildə nail olduğumuz uğurlar 2020-ci ilin dövlət büdcəsinin də artımla tərtib olunmasına imkan yaradıb. Layihə hazırlanarkən Prezident İlham Əliyevin dövlətimizin inkişafı üçün müəyyən etdiyi strateji xəttə və prioritet vəzifələrə uyğun olaraq sosial məsələlərin həllinə, əhalinin yaşayış və məşğulluq səviyyəsinin artırılmasına, ölkəmizin müdafiə potensialının möhkəmləndirilməsinə, regionların və sahibkarlığın inkişafına xüsusi diqqət yetirilib. Ona görə layihədəki gəlir və xərclərlə bağlı proqnozları məqbul hesab etmək olar. Büdcə hesablamalarında neftin qiymətinin 55 dollar həddində götürülməsini xüsusi vurğulamaq istərdim. Bu, bizim iqtisadi və maliyyə sektorlarımız üçün səfərbəredici amildir.
Dövlət büdcəsinin gəlirləri 24 milyard 134 milyon 500 min manat proqnozlaşdırılır. Bu ÜDM-in 29 faizi həcmində olmaqla, 2019-cu ilin proqnozu ilə müqayisədə 966,5 milyon manat və yaxud 4,2 faiz çoxdur. Büdcənin xərcləri isə 26 milyard 913,7 milyon manat (ÜDM-də xüsusi çəkisi 32,3 faiz), proqnozlaşdırılır ki, bu da 2019-cu ilə nisbətən 1 milyard 723,7 milyon manat və ya 6,8 faiz çoxdur.
Xüsusilə qeyd etmək istərdim ki, 2020-ci ildə sosialyönlü xərclərdə əhəmiyyətli artımlar təmin ediləcək. Belə ki, 2019-cu ilin mart və sentyabr aylarında əməkhaqlarının, pensiyaların, sosial müavinətlərin və təqaüdlərin artımını nəzərdə tutan 2 mərhələ üzrə sosial paketlər təsdiqlənmişdir. Bu zəmində minimum əməkhaqqının təxminən 2 dəfə artırılaraq 130 manatdan 250 manata, eləcə də minimum pensiyaların 72 faiz artırılaraq 116 manatdan 200 manata çatdırılması bu sahədə atılmış mühüm addımlardandır. Ona görə də gələnilki büdcədə sosial xərclərin çəkisi 37 faiz artmışdır. Bu da onu bir daha təsdiq edir ki, Azərbaycanın dövlət büdcəsi sosialyönümlüdür və Prezident İlham Əliyevin yürütdüyü siyasətin mərkəzində məhz insan amili dayanır.
İnsan
kapitalının inkişafı, əmək məhsuldarlığının
artırılması üzrə tədbirlər də büdcə
siyasətinin əsas istiqamətlərindən biri
olaraq qalacaq. Bu əsasda,
təhsil islahatlarının davam etdirilməsi,
məktəbəqədər təhsilin maliyyə təminatı,
habelə ali məktəblərə
dövlət sifarişi əsasında tələbə
qəbulunun daha da
genişləndirilməsi məqsədilə müvafiq
maliyyə təminatı ayrılacaq. Belə ki, növbəti ildə elm
xərclərinə 193,7 milyon manat vəsait nəzərdə tutulmuşdur ki, bu da 2019-cu illə
müqayisədə 57,4 milyon manat və ya 42,1 faiz çoxdur. Gələn
il üçün təhsil
xərclərinə isə 3 milyard 155,8 milyon manat vəsait
ayrılmışdır. Bu da 2019-cu ilə
nisbətən 873,6 milyon manat və
ya 38,3 faiz çoxdur.
Aqrar sektora dövlət qayğısının
genişləndirilməsi, kənd
təsərrüfatının aparıcı sahələrinin
inkişaf etdirilməsi
və dövlət büdcəsindən birbaşa
subsidiyaların verilməsi,
ərzaq təhlükəsizliyinin
gücləndirilməsi, əhalinin
əsas ərzaq məhsulları ilə özünütəminin təşkili,
dünya bazarlarında
rəqabətədavamlı, ölkənin daxili tələbatında əhəmiyyət
kəsb edən məhsulların istehsalının
artırılması və
çeşidinin genişləndirilməsi
üçün 2020-ci ilin
dövlət büdcəsində
maliyyə bazası yaradılmışdır.
Konkret ifadə etsək, 2020-ci ilin dövlət büdcəsində aqrar sfera üçün 921 milyon manat ayrılıb. Bu da 2019-cu illə müqayisədə təxminən
85 milyon manat çoxdur. Bu vəsaitdən
kənd təsərrüfatı
tədbirləri üçün
447,4 milyon manat, baytarlıq tədbirləri
üçün 35,4 milyon
manat, meliorasiya, irriqasiya və suvarma sistemlərinin maliyyə təminatı üçün 426 milyon manat, kənd təsərrüfatı üzrə
təcrübə, tətbiqi
tədqiqatlar və tədbirlər üçün
12,2 milyon manat vəsait proqnozlaşdırılır.
Kənd təsərrüfatı
tədbirləri üçün
nəzərdə tutulan
vəsaitin 5 milyon manatı heyvanların və bitkilərin sığortalanması ilə
bağlı xərclərə,
330 milyon manatı kənd təsərrüfatı
məhsulları istehsalının
subsidiyalaşdırılması ilə bağlı xərclərə, 7,3 milyon
manatı fitosanitar və toxum nəzarəti,
bitki sortlarının
qeydiyyatı ilə bağlı xərclərə
yönəldiləcək.
Yeni subsidiya mexanizminin tətbiqinə müvafiq olaraq fermerlərə kənd təsərrüfatı istehsal
vasitələrinin alınmasına
görə verilən
əkin, 1-ci və
2-ci reproduksiyalı toxum
və tinglərin satışına görə
verilən toxum, yerli heyvanların cins tərkibinin yaxşılaşdırılması, yüksək məhsuldar genetik potensialı olan heyvanların baş sayının artırılması məqsədilə
süni mayalanma yolu ilə alınan
hər bir sağlam buzova görə verilən heyvan, hər arı ailəsinə görə verilən arı, yaş baramanın hər kiloqramına görə verilən barama subsidiyalarının, habelə
lizinqə verilən və lizinq yolu ilə satılan
texnikalara, suvarma sistemləri dəstinə
və damazlıq heyvanlara dövlət büdcəsinin vəsaiti
hesabına güzəştlərin
tətbiqi, kənd təsərrüfatı sahəsində
dövlət proqramlarının
və digər tədbirlərin maliyyələşdirilməsi
məqsədilə müvafiq
məbləğdə vəsait
proqnozlaşdırılır. Bütün bunlar bir daha
dövlətin aqrar sferaya olan yüksək
diqqətinin bariz nümunələridir.
Ölkədə kənd
təsərrüfatının inkişafı ilə bağlı yeni torpaq sahələrinin əkin dövriyyəsinə
daxil edilməsi, suvarma sahələrinin genişləndirilməsi və
digər meliorasiya tədbirlərinin maliyyə
təminatı üçün
2020-ci ilin dövlət
büdcəsində əlavə
olaraq 112,9 milyon manat vəsait
nəzərdə tutulması
da olduqca təqdirəlayiqdir.
Deputatı olduğum
seçki dairəsinin
əhatə etdiyi Maştağa, Nardaran, Bilgəh və Zabrat qəsəbələrində
son illər büdcə
vəsaiti hesabına sosial obyektlərin tikintisi və təmiri, asfalt yollar çəkilməsi,
abadlıq işlərinin
görülməsi üçün
çox böyük işlər görülmüş,
bu qəsəbələrin
siması xeyli dəyişmişdir. Bununla belə
həyat inkişafdadır
və zaman-zaman bir sıra məsələlərə
yenidən baxmaq zərurəti yaranır.
Hazırda bu qəsəbələrdə
sakinlərin əsas xahişlərindən biri
məktəblərdə şagird
sıxlığının aradan qaldırılmasıdır. Son vaxtlar Bakı ətrafı qəsəbələrdə
əhalinin sıxlığından
irəli gələrək
bəzi məktəblərdə
tədris üç növbəli aparılır.
Məsələn, 10-15 il
əvvəl Maştağa
qəsəbəsində əhalinin
sayı 50 min nəfərdən
artıq idisə, indi bu rəqəm
80 mini ötüb. Ona görə
Milli Məclisdə büdcə müzakirələrində
qaldırdığım məsələlərdən
biri şagird çoxluğu ilə əlaqədar tədrisi 3
növbədə həyata
keçirən məktəblər
üçün yeni korpusların tikintisi barədə oldu. İnanırıq ki, hökumət
bu məsələni nəzarətdə saxlayacaq.
Sakinlərin başqa bir xahişi qəsəbədaxili
yolların yenidən qurulması barədədir. Dövlət başçısının tapşırığı
ilə bu sahədə olan problemlərə birdəfəlik
son qoyulacaq. Bu il
oktyabrın 17-də Avtomobil
Yolları Dövlət
Agentliyinin idarə heyətinin sədri Saleh Məmmədovu qəbul edən Prezident İlham Əliyev qəsəbədaxili
yollara da mütləq fikir vermək lazım olduğunu qeyd etmiş, Kürdəxanıda
yaradılmış gözəl
nümunənin bütün
qəsəbələrdə öz əksini tapmasının vacibliyini bildirmişdi. Noyabrın 20-də isə dövlət
başçısı "Bakı şəhərinin
Sabunçu rayonu ərazisində avtomobil yollarının, həmçinin
su təchizatı və kanalizasiya sistemlərinin yenidən qurulması işlərinin
davam etdirilməsi ilə bağlı əlavə tədbirlər
haqqında” sərəncam
imzalamışdı. Sərəncama əsasən,
Zabrat və Maştağa da daxil olmaqla Sabunçu
rayonunun 4 qəsəbəsində
avtomobil yollarının,
su təchizatı və kanalizasiya sistemlərinin yenidən qurulması üçün
6 milyon manat vəsait ayrılmışdı.
Bu sərəncam həmin qəsəbələrin
sakinləri tərəfindən
böyük razılıqla
qarşılanmış və
onlar cənab Prezidentə minnətdarlıqlarını
bildirmişlər.
Təkliflərimdən biri də Zabrat
qəsəbəsində mədəniyyət
evinin inşası ilə bağlıdır. Çünki bu qəsəbədə mədəniyyət evi demək olar ki, yoxdur. Vaxtilə fəaliyyət göstərmiş
bir mədəniyyət
evi uzun illərdən bəri bağlıdır. O cümlədən
Gənclər evinin inşası qəsəbədə
gənclərin asudə
vaxtlarının səmərəli
keçirmələrinə imkan verər.
Təxminən il yarımdır ki, Maştağa qəsəbəsindəki 7 saylı
xəstəxananın binasında
əsaslı təmir
işləri başlayıb.
Təmir
işlərinin sürətlənməsi
və gələn ilin əvvəllərində
xəstəxananın istifadəyə
verilməsi qəsəbə
sakinlərinin xahişidir.
Bütövlükdə Azərbaycanın əsas maliyyə sənədi olan dövlət büdcəsi 2020-ci ildə
də ölkə iqtisadiyyatının davamlı
inkişafına, icra olunan dövlət proqramlarının reallaşdırılmasına
zəmin yaradır. Ən əsası dövlət büdcəsinin göstəriciləri
belə bir qənaət formalaşdırır
ki, iqtisadi sferada hər il yaranan
keyfiyyətcə yeni situasiya bütün sahələrdə inkişafın
davamlı olmasına yol açır.
Eldar QULİYEV,
Milli Məclisin
Aqrar siyasət komitəsinin sədr müavini,
iqtisad elmləri doktoru,
professor
Azərbaycan.- 2019.- 26 noyabr.-
S.7.