Yollar qısalır, xərc azalır,
gəlir artır
Prezident İlham
Əliyevin qlobal miqyaslı təşəbbüsləri
ilə Azərbaycan regionun mərkəzi
qovşağına çevrilib
Əlverişli coğrafi mövqeyindən yararlanaraq mühüm nəqliyyat-tranzit qovşaqlarından birinə çevrilən Azərbaycan Cənubi Qafqazın geoiqtisadi, logistik mərkəzi kimi tanınır. İpək yolu üzərində geniş iqtisadi zolağın yaradılmasının fəal dəstəkçisi olan ölkəmiz müxtəlif istiqamətlərə tranzit daşımalarının səmərəli təşkilinə etibarlı təminat verir.
Əlbəttə ki, müxtəlif ölkələri birləşdirən nəqliyyat layihəsinin təməlində geosiyasət dayanır və bu layihələr siyasi vəziyyətə təsir edir, sabitliyin təminatına töhfə verir. Şərqdən Qərbə və Şimaldan Cənuba uzanan yolun üzərində yerləşən Azərbaycan bu imkanından istifadə etməklə qitələri və ölkələri birləşdirir.
Bütün bunlar onu deməyə əsas verir ki, artıq nəqliyyat-logistika aspektlərində Azərbaycan regionun mərkəzi qovşağına çevrilib. Ölkəmizin ərazisindən keçən "Şərq-Qərb”, "Şimal-Cənub” və "Cənub-Qərb” beynəlxalq nəqliyyat dəhlizləri Azərbaycanın logistik mərkəzə çevrilməsi üçün real imkanlar yaradır.
Azərbaycanın Avrasiyanın əhəmiyyətli nəqliyyat-logistika mərkəzlərindən birinə çevrilməsinə yönəlmiş irimiqyaslı infrastruktur layihələri, ən yeni texnoloji standartlar səviyyəsində Gəmiqayırma Zavodunun istifadəyə verilməsi, 2017-ci ildə Bakı-Tbilisi-Qars dəmir yolunun açılışı və 2018-ci ildə Xəzərdə ən böyük Bakı Beynəlxalq Dəniz Ticarət Limanının istifadəyə verilməsi son illər Azərbaycanda bu istiqamətdə məqsədyönlü strateji planın uğurla reallaşdırılmasının bariz nümunələridir.
Azərbaycan Prezidentinin təşəbbüsü və prinsipial mövqeyi sayəsində tikilən və əhəmiyyətinə görə "Dəmir İpək yolu” adlandırılan Bakı-Tbilisi-Qars dəmir yolu layihəsi Asiya və Avropa dəmir yollarının inteqrasiyasına öz töhfəsini verməkdədir. Bu gün Çindən Avropaya yüklərin 34 günə deyil, 12-15 gün ərzində çatdırılması bu dəmir yolunun bütün tərəflərə nə qədər iqtisadi dividendlər qazandırdığını bir daha təsdiqləyir.
2017-ci ildə fəaliyyətə başlayan və tarixi İpək yolunun üzərində yerləşən Abşeron Logistika Mərkəzinin sutkalıq yükaşırma gücü 30 min ton təşkil edir. Bu da ildə təqribən 11 milyon ton yükə bərabərdir. Logistika mərkəzi həm Azərbaycanın, həm də Qafqazın coğrafi logistik inkişafına, ölkəmizin iqtisadi tərəqqisinə böyük töhfə verir.
Göründüyü kimi, İpək yolu üzərində geniş iqtisadi zolağın yaradılmasının fəal dəstəkçisi olan Azərbaycan müxtəlif istiqamətlərə tranzit daşımalarının səmərəli təşkilinə də etibarlı təminat verir.
3 il öncə hazırlanan logistika və ticarətin inkişafına dair strateji yol xəritəsində bütün bunların reallaşması üçün hədəflər müəyyənləşdirilib. "Azərbaycan Respublikasında logistika və ticarətin inkişafına dair Strateji Yol Xəritəsi” 2020-2025-ci illər və 2025-ci ildən sonrakı dövr üçün qısa, orta və uzunmüddətli perspektiv istiqamətləri müəyyən edir. Sənəddə logistika üzrə inkişaf perspektivini özündə əks etdirən strateji məqsəd və hədəflər konkret ifadəsini tapıb. Eyni zamanda həmin məqsəd və hədəflərə çatmaq üçün prioritetlər də müəyyənləşdirilib. Daha konkret səviyyədə əsas və digər icraçıların, icra müddətlərinin, nəticə indikatorlarının əks olunduğu təfsilatlı tədbirlər planı hazırlanıb.
Nəqliyyat-tranzit imkanlarının genişləndirilməsi qarşıya qoyulan başlıca məqsəddir. Onu da əlavə edək ki, bu gün Azərbaycan tranzit-logistik imkanlarının daha da genişləndirilməsinə, dəmir yolu infrastrukturunun müasirləşdirilməsinə lazımi sərmayə yatırır.
Cənab İlham Əliyev bu istiqamətdə reallaşdırılan layihələri dəyərləndirərkən bildirib: "Coğrafi yerləşməmizdən istifadə edərək biz ölkəmizin infrastruktur və nəqliyyat sektoruna sərmayə yatırdıq və bununla da Azərbaycanı beynəlxalq nəqliyyat mərkəzlərinin birinə çevirdik. Bizim ölkə tarixi İpək yolu üzərində yerləşir. Müasir infrastrukturun yaradılması bizim əsas hədəflərimizdəndir. Biz əsas sərmayəni yolların, avtomagistralların və hava limanlarının inşasına yönəldirik.
"Şərq-Qərb” və "Şimal-Cənub” nəqliyyat dəhlizləri ölkəmizin ərazisindən keçir. Azərbaycan hər iki layihədə fəal iştirak edir və bu istiqamətdə bir sıra təşəbbüs irəli sürüb”.
Ölkənin tranzit potensialının reallaşdırılması Prezident İlham Əliyevin iqtisadiyyatın şaxələndirilməsi siyasətində mühüm yer tutur. Son 16 ildə etibarlı nəqliyyat dəhlizinin yaradılması istiqamətində həyata keçirilən layihələrə nəzər yetirsək bunu aydın şəkildə görərik.
Əlverişli geostrateji mövqeyə malik olan Azərbaycanın tranzit daşımaları sahəsində potensialından daha geniş və səmərəli istifadə edilməsi məqsədilə Prezident İlham Əliyevin 21 oktyabr 2015-ci il tarixli fərmanı ilə yaradılan Tranzit Yükdaşımalar üzrə Koordinasiya Şurası tərəfindən ölkəmizin ərazisindən keçən tranzit dəhlizlərin rəqabət qabiliyyətinin və səmərəliliyinin artırılması, yükdaşımaların keyfiyyətinin yüksəldilməsi istiqamətində tədbirlər həyata keçirilir. Bu gün artıq mövcud nəqliyyat-tranzit imkanları Azərbaycana iqtisadi dividendlər qazandırmaqdadır.
Tranzit
Yükdaşımalar üzrə Koordinasiya
Şurasının sədri Şahin Mustafayev vurğulayıb ki,
bu ilin birinci
yarısında da ölkənin nəqliyyat-tranzit
imkanlarının genişləndirilməsi istiqamətində
tədbirlər davam etdirilib.
Bu ilin
6 ayında ölkə
ərazisindən 4,1 milyon ton tranzit yük daşınıb. Bu dövr ərzində
"Şimal-Cənub nəqliyyat
dəhlizi” ilə daşınan yüklərin
həcmində 63 faiz artım müşahidə
olunub, 131 min ton yük
daşınıb.
"Şimal-Qərb” və "Şərq-Qərb”
nəqliyyat dəhlizləri
üzrə daşınan
yüklərin həcmində
də əhəmiyyətli
dərəcədə artım
qeydə alınıb. Belə ki,
6 ayda "Şimal-Qərb
nəqliyyat dəhlizi”
ilə daşınan ümumi tranzit yükün həcmi 70 faiz artaraq 829 min ton təşkil edib.
"Şərq-Qərb nəqliyyat
dəhlizi” ilə daşınan qeyri-neft məhsullarının həcmi
isə 42,8 faiz artaraq 795 min ton olub.
Bu il aprelin 25-27-də Çin Xalq Respublikasının paytaxtı
Pekində keçirilən
"Bir kəmər, bir yol” II Beynəlxalq
Əməkdaşlıq Forumunda
çıxış edən
Prezident İlham Əliyev Azərbaycanın
nəqliyyat-tranzit imkanları
və bu istiqamətdə reallaşdırılan
layihələri dəyərləndirərkən
vurğulamışdır ki,
Azərbaycan dövləti
müasir nəqliyyat və logistika infrastrukturu yaratmaqla yalnız ölkəni mühüm nəqliyyat mərkəzinə çevirməyib,
eyni zamanda "Şərq-Qərb” və
"Şimal-Cənub” dəhlizləri
layihələrində iştirak
edən dövlətlər
arasında əməkdaşlığa
töhfə verib:
"Beynəlxalq nəqliyyat
layihələri ölkələr
və xalqlar arasında əməkdaşlığın
möhkəmləndirilməsinə xidmət edir. "Bir kəmər, bir yol” təşəbbüsü
nəqliyyat sahəsində
yeni imkanlar açmaqla yanaşı, ticarəti, turizmi, xalqlar arasında təmasları təşviq
edir və Avrasiya məkanında sabitliyin, təhlükəsizliyin
və sülhün bərqərar olması işinə xidmət göstərir”.
Azərbaycan Çinin "Bir kəmər, bir yol” təşəbbüsünü
dəstəkləyən ilk ölkələrdən biridir. Prezident İlham
Əliyev də vurğulayıb ki, bu layihə yalnız nəqliyyat bağlılığını təmin etmir, həmçinin müxtəlif
ölkələr arasında
əlaqələri gücləndirir,
dialoq və əməkdaşlığın möhkəmləndirilməsi işinə
xidmət edir və beynəlxalq ticarət üçün
yeni imkanlar yaradır.
Qeyd edək
ki, Azərbaycan və Çin "İpək Yolu İqtisadi Kəməri”nin
yaradılmasının birgə
təşviqinə dair
anlaşma memorandumu imzalayıb və müasir nəqliyyat infrastrukturunun yaradılması
ölkəmizin prioritetləri
sırasındadır.
Əgər diqqət etsək görərik ki, artıq Azərbaycan nəqliyyat sahəsi ilə bağlı çox yaxşı nəticələr əldə
edib. Prezident İlham Əliyevin
"Şərq-Qərb beynəlxalq
nəqliyyat dəhlizi”nin
uğurlu fəaliyyəti
üçün keçirdiyi
görüşlər, imzaladığı
sazişlər ölkəmizə
həm siyasi, həm də iqtisadi dividendlər qazandırır. Ötən
il dövlət
başçısının Türkmənistana dövlət
səfəri çərçivəsində
imzalanan 21 sənədin
9-nun məhz nəqliyyat
sektoruna aid olması bunu bir daha
təsdiqləyir. Onu da əlavə edək ki, Türkmənistanla əldə edilmiş razılaşma digər Orta Asiya ölkələri,
Əfqanıstan üçün
də real imkanlar yaradacaq. Belə ki, bu ölkələr öz yüklərini Türkmənistandan
keçirməklə Azərbaycan
ərazisindən "Şərq-Qərb”
beynəlxalq dəhlizi
ilə dünya bazarlarına çıxarmaq
imkanı qazanacaqlar.
Artıq
Əfqanıstandan yüklər
Türkmənistan ərazisindən
Azərbaycana, ondan sonra da Qərb
istiqamətinə getməyə
başlayıb.
Bir sözlə,
Prezident İlham Əliyevin qlobal miqyaslı təşəbbüsləri,
həyata keçirdiyi
siyasət Azərbaycanın
qarşıdakı illərdə
də dayanıqlı
inkişafı üçün
möhkəm zəmin
yaradır. Əminliklə demək olar
ki, dövlət başçısının Azərbaycanın
nəqliyyat infrastrukturunun
müasir dünya standartlarına uyğunlaşdırılması,
tranzit potensialının
daha da artırılması
ilə bağlı həyata keçirdiyi dövlət siyasəti və qlobal miqyaslı təşəbbüsləri
ölkəmizin sosial-iqtisadi
inkişafına əsaslı
töhfə verir.
Yeni iqtisadi şəraitdə sistemli islahatların böyük
əzm və qətiyyətlə həyata
keçirilməsi qarşıya
qoyulmuş hədəfə
- Azərbaycanı dünyanın
ən inkişaf etmiş ölkələrindən
birinə çevrilmək
məqsədinə doğru
inamla aparır.
Rəşad BAXŞƏLİYEV
Azərbaycan.- 2019.- 24 sentyabr.- S. 1; 4.