Tarixi rekord
Gələn ilin büdcə
xərclərinin 40,7 faizinin sosial məsələlərə yönəlməsi
dövlətin iqtisadi
konstitusiyasının sosialyönümlülüyünü
bir daha təsdiqləyir
Bütün illərdə olduğu kimi, 2019-cu ilin ötən 8 ayı ərzində də ölkədə makroiqtisadi
sabitliyin təmini, struktur, institusional və sosial islahatların sürətləndirilməsi
istiqamətində mühüm
tədbirlər həyata
keçirilib. Görülən
işlər, reallaşan
sosial-iqtisadi layihələr,
iqtisadiyyata yatırılan
investisiyalar, regionların
inkişafı ilə
bağlı qəbul edilən (2019-2023-cü illər)
yeni dövlət proqramı onu deməyə əsas verir ki, gələn
il də
ölkədə bütün
sahələr üzrə
inkişaf müşahidə
olunacaq.
Gəlirlər 24,4, xərclər
isə 25,6 milyard manat proqnozlaşdırılır
Bütün bunlar gələn ilin dövlət büdcəsi zərfində
də öz əksini tapıb. Milli Məclisin payız sessiyasında müzakirəyə
çıxarılacaq "Azərbaycan Respublikasının
2020-ci il dövlət büdcəsi
haqqında” qanun layihəsi və büdcə zərfinə
daxil olan digər qanun layihələrinin artıq
ilkin parametrləri bəllidir.
Maliyyə Nazirliyi tərəfindən
ilk dəfə olaraq hazırlanan bu sənədə əsasən
2020-ci ilin dövlət
büdcəsinin gəlirləri
24 milyard 484 milyon manat səviyyəsində
proqnozlaşdırılır. Bu da cari ilin büdcəsinin
gəlirlərindən 1 milyard
316 milyon manat, yaxud 5,7 faiz
çoxdur. Xərclər
isə 25 milyard 617,7 milyon manatdır.
Bu isə 2019-cu ilin təsdiq edilmiş göstəricisi ilə müqayisədə 427,7 milyon manat çoxdur.
Prezident İlham Əliyevin həyata keçirdiyi uğurlu inkişaf strategiyası ölkədə
təşəkkül tapmış
makroiqtisadi sabitliyi və maliyyə dayanıqlığını daha
da möhkəmləndirməyə,
iqtisadi inkişaf, təhlükəsizlik sahəsində
dövlət siyasətinin
prioritetlərini və
məqsədlərini həyata
keçirməyə imkan
yaradıb.
1 barel xam neftin qiyməti
55 dollardan götürülüb
Son illərdə investisiya
və biznes mühitinin yaxşılaşdırılması,
dövlətin maliyyə
idarəedilməsində şəffaflığın
və hesabatlılığın
artırlması istiqamətində
də əhəmiyyətli
addımlar atılır. İlk dəfə
olaraq büdcənin təsnifatı ilə bağlı hazırlanan sənəd də bunu bir daha
təsdiqləyir. Bu sənəd 2020-ci ilə və ortamüddətli dövrə dair makroiqtisadi proqnozları, büdcə-vergi siyasətinin
əsas istiqamətlərini,
dövlət büdcəsinin
prioritet gəlir və xərclərini, habelə dövlət borcuna dair əsas
məlumatları özündə
əks etdirir. Sənəddə qeyd edilir ki, 2019-cu ilin birinci yarısında ölkə idtisadiyyatının
son illərdəki xarici
şoklardan bərpa prosesi davam edib.
Ötən ilin eyni dövrü ilə müqayisədə
iqtisadiyyatda 2,4 faiz artımla 37,8 milyard manat dəyərində
ümumi daxili məhsul istehsal edilib. İqtisadiyyat Nazirliyi tərəfindən
hazırlanan proqnozlara
əsasən, bu meyillərin 2020-ci il və ortamüddətli dövrdə
də davam etməsi gözlənilir.
Belə ki, proqnoza əsasən, gələn il üçün ümumi daxili məhsulun (ÜDM)
real iqtisadi artımı
82,7 milyard manat olacaq. O cümlədən qeyri-neft
ÜDM-in artımı 54,2
milyard manat təşkil edəcək.
ÜDM ortamüddətli dövrdə
orta hesabla 3 faiz real artımla
2023-cü ildə 96,9 milyard manat təşkil
edəcək.
Bu ilin ilk yarısında Azərbaycanın xarici ticarət dövriyyəsi
16,9 milyard dollar olub ki, bunun da
7 milyard dolları idxal əməliyyatları,
9,9 milyard dolları isə ixracın payına düşüb.
Nəticədə xarici
ticarət hesabında
2,9 milyard dollarlıq müsbət saldo yaranıb.
Proqnozlara əsasən, ortamüddətli
dövr ərzində
xarici ticarət balansının mütəmadi
artımı gözlənilir. 2020-ci il üçün ixraca göndəriləcək
bir barel xam neftin qiyməti
55 dollar səviyyəsində proqnozlaşdırılır.
Prezident
İlham Əliyevin müvafiq sərəncamları
ilə minimum əməkhaqqının,
bir sıra müavinətlərin, təqaüdlərin,
dövlət qulluqçularının,
hüquq mühafizə
orqanları əməkdaşlarının,
müəllimlərin, büdcədən
maliyyələşən digər
təşkilatlarda çalışanların
əməkhaqlarının artırılması, habelə
əmək pensiyalarının
minimum məbləğinin artırılması
haqqında qanunvericiliyə
edilən dəyişikliklər
sosial xərclərin atrımını şərtləndirib.
Ona görə
də bütün illərdə olduğu kimi, yenə də büdcənin sosialyönümlülüyü təmin ediləcək. Bu əsasda, əməyin ödənişi, təqaüdlər
və sosial müavinətlər, o cümlədən,
əhalinin aztəminatlı
təbəqələrinin sosial
müdafiəsinin möhkəmləndirilməsi
üzrə maliyyə
təminatının yaradılması
prioritet xərc istiqamətlərindən olacaq.
Büdcənin sosialyönümlü xərcləri cəmi xərclərin 40,7 faizini (2019-cu ildə 33,4 faiz) təşkil edəcək ki, bu da cari
illə müqayisədə
2664,2 milyon manat çoxdur. Əməyin ödənişi üzrə
xərclər 6723,4 milyon
manat, təqaüdlər
və sosial müavinətlər üzrə
xərclər 3213,4 milyon
manat, ərzaq məhsullarının alınması
və təminatı üzrə xərclər
414 milyon manat (2019-cu ildə 640,6 milyon manat) və digər sosial xərclər üçün
81,2 milyon manat təşkil edəcək.
İcbari tibbi sığortanın
tətbiqi üçün
902,9 milyon manat vəsait ayrılacaq
Ölkənin müdafiə qabiliyyətinin
və təhlükəsizliyinin
təmin edilməsi, xüsusi müdafiə xarakterli layihələr və tədbirlər üçün maliyyə
təminatının yaradılması
2020-ci il və ortamüddətli dövrdə də davam etdiriləcək. Xərc siyasətinin digər mühüm istiqaməti ərzaq təhlükəsizliyinin
təmin edilməsi olacaq.
Bununla əlaqədar,
aqrar sektorun stimullaşdırılması, kənd
təsərrüfatının aparıcı sahələrinin
inkişaf etdirilməsi
üçün müvafiq
təşviq mexanizmləri
formalaşdırılacaq, maliyyə
dəstəyi və subsidiyalar ayrılacaq.
2020-ci ilin xərc
siyasətinin əsas istiqamətlərindən biri
səhiyyə sahəsində
islahatların dəstəklənməsi
olacaq. Belə ki, 2020-ci ildən
başlayaraq ilk dəfə
olaraq bütün ölkə ərazisində
icbari tibbi sığortanın tətbiqi
planlaşdırılır. Bu məqsədlə dövlət
büdcəsində 902,9
milyon manat (2019-cu ildə 223,5 milyon manat) maliyyə vəsaiti nəzərdə
tutulub.
2020-ci il və orta
müddətli dövrdə
nəqliyyat, kommunal infrastruktur, melioriasiya, sənaye və energetika, kənd təsərrüfatı kimi
prioritet sahələrdə
infrastruktur layihələrinin
dəstəklənməsi, habelə təhsil, səhiyyə, idman, mədəniyyət obyektlərinin,
əlil və şəhid ailələri
üçün evlərin
tikintisi dövlət əsaslı vəsait qoyuluşunun prioritet istiqamətlərindən olacaq.
Gələn il Dövlət
Neft Fondundan büdcəyə 11767,5 milyon manat vəsaitin
transfert edilməsi nəzərdə tutulub ki, bu da
2019-cu illə müqayisədə
403 milyon manat çoxdur. Bütövlükdə
2020-ci ilin dövlət
büdcəsinin gəlirlərinin
43 faizi (10536,5 milyon manat) qeyri-neft
sektorunun, 57 faizi
(13947,5 milyon manat) neft sektorunun payına düşəcək.
Prezident qayğısının real təzahürü
Göründüyü kimi, növbəti ilin büdcəsi də sösialyönümlüdür. Bu bir həqiqətdir ki, son 16 il ərzində
Prezident İlham Əliyev sosial siyasət və sosial müdafiə sistemində dünyaya nümunə olacaq ardıcıl və sistemli yeniliklər həyata keçirib. Proqramlarla idarəetmə, regional inkişaf,
qabaqlayıcı tədbirlər,
ünvanlılıq və
şəffaflıq ideyaları
bu fəaliyyətin təməl prinsiplərindən
olub.
Ümumiyyətlə, 2008-ci ildən başlayaraq dünyada gedən bütün iqtisadi və sosial kataklizmlərə baxmayaraq
ötən müddətdə
ölkəmizin dövlət
büdcəsi daim sosialyönümlü olub. Prezident İlham
Əliyevin siyasətinin
ana xəttinin sosialyönümlü olması
2018-2019-cu illərdə həyata
keçirilən inqilabi
islahatlarda da bir daha özünü
göstərdi. Həyata
keçirilən islahatlar
ümumilikdə 4,2 milyondan çox insanın yaşayışına
müsbət təsir
etdi. Onu da vurğulayaq
ki, ilk dəfə olaraq Azərbaycanda 8 ayda 2 dəfə minimum əmək haqqı və minimum pensiyalarda artım olub. İlk dəfə olaraq minimum əməkhaqqı yaşayış
minimumunu üstələyib.
Bütün bunlar əhalinin
rifah halının yaxşılaşdırılmasına xidmət edən Prezident qayğısının
real təzahürüdür.
Xarici və daxili investorlar üçün
əlverişli biznes mühiti
Bütün bunlar onu deməyə
əsas verir ki, 2020-ci ildə də makroiqtisadi sabitliyi qorumaqla iqtisadi artımın davam etdirilməsi aparılacaq iqtisadi siyasətin əsas məqsədlərindən olacaq. Bir tərəfdən
artmaqda davam edən neft gəlirlərindən optimal istifadə
və büdcə dayanıqlılığının təmin edilməsi, digər tərəfdən
isə iqtisadi artım üçün münbit şəraitin formalaşdırılması iqtisadiyyata
investisiyaların cəlbini
artıracaq. Bu mənada xarici və daxili investorlar üçün
əlverişli biznes mühitinin yaradılması,
biznesin vergi yükünün optimallaşdırılması,
maliyyə-bank sektoru tərəfindən sahibkarlara
kredit dəstəyinin
verilməsi xüsusi əhəmiyyət kəsb
edir.
Prezident
İlham Əliyevin bilavasitə tapşırığı
ilə biznes mühitinin yaxşılaşdırılması
istiqamətində son illərdə
həyata keçirilmiş
tədbirlər Dünya
Bankının "Doing Business 2019” hesabatında yüksək
qiymətləndirilib. Belə ki,
Azərbaycan dünyada
ən islahatçı
ölkə kimi tanınaraq 190 ölkə
arasında 25-ci yerə
yüksəlib.
Əlbəttə, bu gün Azərbaycanın
qazandığı uğurları
şərtləndirən əsas
amil cənab İlham Əliyevin düşünülmüş iqtisadi konsepsiyasının
tam doğru formada icrasıdır. Bütün bunlar isə
verilən vədlərin
uğurla reallaşması
nəticəsində baş
tutub. Bugünün reallıqları onu göstərir ki, Azərbaycan düzgün yol tutaraq gələcəyə
doğru inamla addımlayır.
Rəşad BAXŞƏLİYEV
Azərbaycan.- 2019.- 27 sentyabr.- S. 1; 5.