Distant təhsil

 

Heydər Əliyev Fondunun vitse-prezidenti Leyla xanım Əliyevanın ideyası əsasında həyata keçirilən bu layihə uğurla tətbiq olunur

 

Müasir texnologiyanın inkişafı respublikanın təhsil sisteminə müsbət təsir göstərmişdir. Bunun nəticəsidir ki, distant tədris sistemi hazırda aktiv istifadə edilməkdədir. Distant təhsil öyrədən öyrənən arasında əlaqəni kompüter şəbəkələri vasitəsilə internet üzərindən operativ, müntəzəm dialoq, əks əlaqə əsasında uzaq məsafədən həyata keçirir.

Distant təhsil prosesində tədris metodik kompleksdən: kompüter, təqdimat videoları, multimedia texnikası s. kimi təlim vasitələrindən istifadə olunur. Məsafəli təhsil şagirdilə müəllim fiziki olaraq bir yerdə olmasa da, hər iki tərəfin canlı ünsiyyətini təşkil edən texnologiyadır. Ölkəmizdə distant təhsil yeni olsa da, ictimaiyyət bu sistemin zəruriliyini anlayır, qabaqcıl təhsil müəssisələri peşəkar müəllimlər tədris prosesində onu tətbiq edirlər.

Distant təhsil ilkin olaraq dünyanın bəzi inkişaf etmiş ölkələrində tətbiq olunmuş bu yöndə müəyyən irəliləyişlər əldə edilmişdir. 19 iyun 2009-cu ildən "Təhsil haqqındaqanuna görə, Azərbaycanda təhsil almanın formalarından biri distant təhsildir. Distant təhsilin tətbiqi üçün məktəblərin internetə çıxışı təmin edilməli, təhsil alanın evində müvafiq şərait, avadanlıq olmalıdır. Distant təhsil tədris prosesini internet üzərindən həyata keçirərək virtual şəbəkə vasitəsilə insanların elektron təhsil almasına şərait yaradır. Şagird təhsilindən müəllimindən ayrılsa da, bu sistem vasitəsilə vaxt itirmədən telekommunikasiya vasitələri üzərindən öz təhsilini istədiyi vaxt davam etdirə bilir.

"Heç kəs təhsilsiz qalmasın!” Bu, təhsil sisteminin baş devizidir. Distant təhsil orta ümumtəhsil məktəblərində ümumiyyətlə, tədris ocaqlarında çoxdan tətbiq olunsa da, səhiyyə müəssisələrində bu təlim texnologiyasına müraciət yenidir. Məlumdur ki, məktəbəqədər məktəbyaşlı uşaqların səhhətində yaranan problemlərə, xəstəliklərə görə onlar təhsillərini məktəbdə davam etdirə bilmirlər, bəzilərinin vəziyyəti kəskin olduğundan, ümumiyyətlə, məktəbə gedə bilmir yaxud təhsillərini yarımçıq qoymağa məcbur olurlar. Buna görə , Heydər Əliyev Fondunun vitse-prezidenti Leyla xanım Əliyevanın ideyası əsasında Respublika Təhsil Nazirliyinin dəstəyi ilə səhiyyə müəssisələrində tətbiq edilən "Müalicə alan uşaqların Distant Təhsillayihəsi bu yöndə atılmış ən gözəl addımlardan biridir. Bu layihə Milli Hematologiya Transfuziologiya Mərkəzində sağlamlıq imkanları məhdud, xüsusi qayğıya ehtiyacı olan şagirdlərə, burada müalicə alan bağça yaş dövrü, məktəbəqədər məktəbyaşlı uşaqlar üçün distant təhsil almaq imkanı yaradır. Ölkənin Milli Hematologiya Transfuziologiya Mərkəzində, eləcə Talassemiya Mərkəzində bu layihə əsasında səhhətində problem yaranan uşaqlar müalicə almaqla burada olduğu müddət ərzində öz təhsillərindən geri qalmır məktəbdə keçdiyi mövzudan başlayaraq dərslərini davam etdirə bilirlər.

Bilik səviyyəsindən asılı olmayaraq, şagirdlərə mövzular üzrə hazırlanmış xüsusi təqdimat dərslərindən ibarət təlimlər keçirilir. Şagird bunun sayəsində həm keçdiyi mövzunu təkrarlayır, həm yeni mövzuya dair bilgilər əldə edir. Xüsusi hazırlanmış təqdimat videoları uşaqların mövzuları daha yaxşı başa düşməsinə kömək edir, videoçarxlar vasitəsilə onların dərsi daha asan mənimsəmələrinə şərait yaradır.

Xəstəliyinə görə heç vaxt məktəbə gedə bilməyən uşağa isə burada sıfırdan təhsil verilir, müəyyən olunmuş proqram əsasında dərs deyilir. Distant təhsil, həmçinin şagirdlərin cəmiyyətdən təcrid olunmalarının qarşısını alır. Onlarda özünə gələcəyə inam hissi, yeni ideyalar formalaşdırır. Bundan əlavə, bağçayaşlı uşaqlara gərəkli bilgilər verilir, məktəbəqədər yaşında olan (3-5 yaş) uşaqlara nitq vərdişləri aşılanır. Dərs prosesi xüsusi hazırlanmış təqdimat videolar vasitəsilə davam etdirilir.

Distant təhsildə şagirdlər elektron materiallar, elektron dərslik, şagirdlərin yaş səviyyələrinə uyğun formada hazırlanmış tədris materialları ilə təmin olunur, dərslər yüksək əyanilik prinsipi çərçivəsində həyata keçilir. Bu zaman çeviklik, modulluq, müəllim qabiliyyəti, təhsilin keyfiyyətinə xüsusi nəzarət, şagird ilə qurulan dialoq, müasir texnologiyalardan istifadəyə yararlı ənənəvi resurslar təhsilin xarakterik xüsusiyyətləri hesab edilir.

Distant təhsil prosesində keçilən ambulator dərslər xüsusilə diqqətəlayiqdir. Müəllimlərini görən kimi uşaqlarda yaranan dərs öyrənmək həvəsi, təhsilə olan maraqları, onların hər birinin gələcəyinə səpilmiş toxum, dünyanın bəlkə ən böyük sevincidir. Burada hər bir müəllim uşaqlara xüsusi yanaşma metodundan istifadə edir. Hər dərsin sonunda şagirdin qiymətləndirilməsi onların növbəti dərsə daha həvəslə hazırlaşmalarına stimul yaradır. Valideynlər tərəfindən bu xeyirxah işin sevilməsi, bu layihəyə olan inam rəğbətləri hamımızın ürəyincədir.

Tədris olunan Azərbaycan dili ədəbiyyat, biologiya, həyat bilgisi, musiqi, riyaziyyat, coğrafiya, tarix, ingilis dili, texnologiya, təsviri incəsənət kimi fənlər üzrə xüsusi müəllimlər çalışır. Musiqi dərslərində Azərbaycanda ilk dəfə olaraq tətbiq olunan musiqi terapiyasından istifadə olunur. Psixoloq uşaqlarla xüsusi formada məşğul olaraq təlimin tərbiyənin psixoloji qanunauyğunluqlarını dərindən yiyələnməkdə onlara kömək göstərir. Hər bir müəllim hazırlanmış dərs proqramı üzrə öz fənnini distant olaraq tədris edir.

Heydər Əliyev Fondunun vitse-prezidenti Leyla xanım Əliyeva tez-tez Milli Hematologiya Transfuziologiya Mərkəzinə gəlir, Mərkəzin fəaliyyəti Talassemiya Mərkəzində aparılan müayinə müalicə prosesi ilə yaxından tanış olur, distant təhsil prosesinə cəlb olunmuş uşaqlarla palatalarda görüşür, dərs prosesləri ilə maraqlanır bu sahədə əlindən gələn köməyi əsirgəmir.

Leyla xanım mərkəzə hər gəlişində qayğıya, yardıma ehtiyacı olanlara xüsusi diqqət yetirir, uşaqların bütün istəklərini yerinə yetirir. İnanırıq ki, bu cür gözəl layihələr sayəsində ölkəmizin heç bir vətəndaşı, şagirdi ən çətin anda belə, köməksiz təhsilsiz qalmayacaq.

 

Könül HACIYEVA,

"Distant BilikMərkəzinin müəllimi

 

Azərbaycan.- 2020.- 5 fevral.- S.7.