Hikmət Hacıyev: Azərbaycan
ATƏT-in Minsk qrupu çərçivəsində konkret
danışıqların tərəfdarıdır
Azərbaycan Prezidenti Administrasiyasının xarici siyasət məsələləri şöbəsinin müdiri, Prezidentin köməkçisi Hikmət Hacıyev Rusiyada çıxan “Kommersant” (“Ú”) qəzetinə iyulun 12-də Ermənistan silahlı qüvvələrinin Azərbaycan-Ermənistan sərhədinin Tovuz istiqamətində törətdiyi provokasiya barədə müsahibə verib. AZƏRTAC həmin müsahibəni təqdim edir.
Ötən həftə Ermənistan-Azərbaycan sərhədində hərbi münaqişə son illərdə ən ciddi şəkildə kəskinləşib. Tərəflər indiyə qədər hər gün atəşkəs rejiminin pozulması hallarını qeyd edirlər. “Ú” qəzetinin müxbiri, münaqişə zonasından Bakıya gəlmiş Kirill Krivoşeyev Azərbaycan Prezidentinin xarici siyasət məsələləri üzrə köməkçisi Hikmət Hacıyevin yaranmış vəziyyəti necə görməsi və tərəflərin danışıqlara nə vaxt qayıda biləcəyi barədə suallarla müraciət edib. Oxşar məzmunlu sorğu Ermənistan XİN-ə də göndərilib, Ermənistan tərəfi hadisəni öz mövqeyindən qiymətləndirib.
“Qərəzli provokasiya və hərbi-siyasi avantüra”
-Azərbaycanın hakimiyyət orqanları yaxın günlərdə vəziyyətin kəskinləşməsindən necə nəticə çıxaracaqlar?
-Bu kəskinləşmə erməni silahlı qüvvələri tərəfindən qərəzli provokasiya və hərbi-siyasi avantüra idi. Biz bunu təcavüz aktı, terror aktı, o cümlədən silahlı qüvvələrdən Azərbaycana qarşı qanunsuz istifadə aktı və dövlət sərhədini pozmaq cəhdi kimi qiymətləndiririk.
Bütün bunlara baxmayaraq, erməni tərəfi öz qarşısına qoyduğu məqsədlərə nail ola bilmədi.
-Gələcəkdə buna oxşar vəziyyətin təkrarlanmasını istisna etmək üçün siz nə edə bilərsiniz?
-Bu hadisələr ATƏT-in Minsk qrupunun həmsədrləri (Rusiya, ABŞ və Fransa – “Ú”), bütün beynəlxalq birlik tərəfindən Ermənistan-Azərbaycan münaqişəsinin nizamlanmasına yönəlmiş tədbirləri gücləndirməyin zəruri olmasını bir daha vurğulayır. Regionda sülhə və təhlükəsizliyə təhdidin əsas mənbəyi münaqişənin nizamlanmamış statusudur. Sonuncu dəfə vəziyyətin kəskinləşməsi bir daha göstərdi ki, erməni tərəfi regionda vəziyyətin kəskinləşməsi, gərginlik yaradılması və iki ölkə arasında dövlət sərhədi və təmas xətti boyunca eskalasiya üçün bu cür hərbi avantüralardan həmişə istifadə edir.
-Tovuz rayonunda adamlar mənə söyləyirdilər ki, onlar dövlətlər arasında qanuni sərhəddə vəziyyətin bu dərəcədə kəskinləşməsini ilk dəfə görürlər. Bu, o demək ola bilərmi ki, münaqişə zonası Qarabağın hüdudlarından kənara genişlənir?
-İki ölkənin sərhədində yeni münaqişə ocağı yaratmağa çalışan erməni tərəfin niyyətlərindən biri məhz bundan ibarət idi. Onlar həm də Şərq-Qərb xəttində nəqliyyat, o cümlədən enerji və kommunikasiya xətləri üçün təhlükə yaratmaq niyyətindədirlər. Bundan əlavə Ermənistanda daxili vəziyyət kəskinləşir. Ermənistanın hakimiyyət orqanları bu yolla əhalinin diqqətini, xüsusən COVID-19-a qarşı mübarizə sahəsində özlərinin fəaliyyətsizliyi nəticəsində yaranmış daxili problemlərdən yayındırmaq istəyirlər.
Bununla bərabər, erməni tərəfi münaqişəyə üçüncü tərəfləri, o cümlədən özünün daimi üzv olduğu hərbi-siyasi alyansları (Kollektiv Təhlükəsizlik Müqaviləsi Təşkilatı, KTMT nəzərdə tutulur - “Ú”). Lakin bu təşkilatın üzvləri olan ölkələr erməni tərəfin niyyətlərini tamamilə başa düşərək öz fikirlərini müxtəlif səviyyələrdə ifadə ediblər. Ermənistandan başqa bu təşkilatın üzvü olan bütün ölkələrlə Azərbaycan arasında dostluq münasibətləri yaranıb. Erməni tərəfin məkrli cəhdləri uğursuz olub.
-Siz münaqişənin budəfəki kəskinləşməsində Rusiyanın mövqeyini necə qiymətləndirirsiniz? Nə isə başqa şey gözləyirdinizmi?
-Rusiya tərəfi ilə diplomatik kanallar üzrə, o cümlədən ATƏT-in Minsk qrupunun Rusiyadan olan həmsədri İqor Popovla intensiv dialoq aparırdıq. Hərbi kanallar üzrə kommunikasiya və dialoq mexanizmi mövcuddur, bu mexanizm də işə salınmışdır. Hazırda Rusiya tərəfi vəziyyətin deeskalasiyası üçün əlindən gələni edib. Məsələn, Rusiya və KTMT-nin üzvü olan bütün başqa ölkələr bir daha öz fikirlərini bildirdilər ki, erməni tərəfin niyyətlərinə və təhriklərinə baxmayaraq yaranmış vəziyyət bu təşkilatın məsələsi deyil.
Ən başlıcası – lap yaxın vaxtlarda, bu hadisələr zamanı Rusiya Federasiyasında hərbi təlimlər keçirilirdi. Erməni tərəfi təbliğat fonu yaratmaq üçün bu faktdan istifadə etmək istəyirdi.
Lakin biz Rusiya hərbi idarəsindən zəmanət aldıq ki, bu təlimlər Ermənistan-Azərbaycan sərhədində vəziyyətin kəskinləşməsi ilə əsla bağlı deyil.
“Ermənistan hətta humanitar məsələlərdə də pozucu mövqe tutur”
-Məhz vəziyyətin kəskinləşdiyi vaxtda Azərbaycanda Xarici İşlər naziri dəyişdirildi. Bu ərəfədə Prezident İlham Əliyev Nazirlər Kabinetinin müşavirəsində Elmar Məmmədyarovu tənqid etdi. O deyirdi ki, məsələnin mahiyyətinə aid olmayan mənasız danışıqlar aparılır. Siz bu frazanı necə izah edə bilərsiniz? Son vaxtlar xalqları sülhə hazırlamaq proqramı barədə danışıqlar aparılırdı. Belə çıxır ki, Prezident məhz humanitar mübadilələri, jurnalistlərin mübadiləsini mənasız adlandırıb?
-Yox, mən deyərdim ki, burada söhbət bütövlükdə danışıqlar prosesindən gedir. 1994-cü ildən atəşkəs rejimi mövcuddur. O vaxtdan bəri erməni tərəfi Azərbaycanın suveren ərazilərini ilhaq etmək üçün həmişə bu rejimdən pərdə kimi istifadə edir. ATƏT-in Minsk qrupunun həmsədrlərinin mandatında isə açıq-aydın yazılıb ki, həmin mandat BMT Təhlükəsizlik Şurasının qətnamələrinə, Helsinki Yekun Aktına və beynəlxalq hüquqa əsaslanır. Danışıqlar prosesinin mahiyyəti Azərbaycan ərazilərinin işğaldan azad olunmasını və azərbaycanlı qaçqınların öz yurdlarına qaytarılmasını təmin etmək, Azərbaycanın beynəlxalq miqyasda tanınmış sərhədləri çərçivəsində onun ərazi bütövlüyünü bərpa etməkdir.
ATƏT-in Minsk qrupunun həmsədrlərinin ali səviyyədə dəfələrlə bəyan etdikləri kimi status-kvo qəbuledilməzdir və dəyişməlidir. Ermənistan isə Azərbaycan ərazilərinin hərbi işğalını və ilhaqını davam etdirmək məqsədilə danışıqlar prosesindən sui-istifadə edir. Ermənistan var qüvvəsi ilə mühüm mövzuların müzakirəsindən diqqəti yayındırmağa çalışır və əsas diqqəti simptomatik məsələlər üzərində cəmləşdirir. Məsələn, 2016-cı ilin aprelində vəziyyət kəskinləşəndən sonra ermənilər təmas xəttində insidentlərin təhqiqatı ilə, Kaspşikin (ATƏT-in fəaliyyətdə olan sədrinin Dağlıq Qarabağ münaqişəsi üzrə həmsədri Anji Kaspşik - “Ú”) qrupunun əməkdaşlarının sayının artırılması ilə məşğul olmağı təklif edirdilər. Məsələnin mahiyyəti üzrə danışıqlar prosesi çərçivəsində bu cür texniki məsələlər, o cümlədən, erməni qoşunlarının çıxarılması kontekstində müzakirə edilə bilər.
Azərbaycan xalqın sülhə hazırlanmasının, humanitar mübadilələrin əleyhinə deyil. Lakin biz, ilk növbədə, hərbi işğal məsələsini həll etməliyik.
Yenilənmiş Madrid prinsiplərində münaqişənin nizamlanması və işğalçı erməni qüvvələrinin mərhələli şəkildə çıxarılması nəzərdə tutulur. Lap yaxın vaxtlarda Sergey Lavrov (RF XİN başçısı - “Ú”) bu faktı vurğulayıb. Minsk qrupunun zaman çərçivələri, yəni erməni qoşunlarının Azərbaycanın işğal edilmiş bu və ya digər rayonundan nə vaxt çıxarılacağı göstərilməklə öz fəaliyyət planı olmalıdır.
Minsk qrupunun sədri Mario Rafaelli olanda (1992-1993-cü illər) onun konkret planı vardı. Bu plan BMT Təhlükəsizlik Şurasının Ermənistanın hərbi qüvvələrinin işğal edilmiş Azərbaycan ərazilərindən çıxarılması barədə qətnamələri əsasında tərtib edilmişdi. Artıq 30 il keçib. Bəs bu plan nə üçün reallaşdırılmır? Minsk prosesində 11 ölkə iştirak edir. Onlar hamısı fəal olmalıdır.
Biz Minsk prosesinin bütün iştirakçılarını çağırmalı və əsas diqqəti danışıqlar prosesinin mahiyyəti üzərində cəmləşdirməliyik.
Jurnalistlər mübadiləsi və ya hər hansı başqa humanitar layihələr isə əsas məqsəd ola bilməz. Bunlar hamısı köməkçi elementlərdir.
-Yəni əgər siz danışıqlar masası arxasına qayıtsanız və erməni tərəfi yenə humanitar mübadilə təklif etsə siz deyəcəksiniz ki, bunu yalnız sonra müzakirə edəcəksiniz?
-Biz ümumi vəziyyəti qiymətləndirməliyik. Erməni tərəfi danışıqlar prosesinə sadiq olduğunu təsdiq etməlidir. Ona görə ki, biz indiyə qədər görmüşük: ermənilər ali səviyyələrdə gah bir, gah başqa söz deyirlər. Onlar danışıqlar prosesinin formatını və predmetini hər vasitə ilə pozmaq istəyirlər. Ermənistan hətta humanitar məsələlərdə də pozucu mövqe tutur. Məsələn, Azərbaycan erməni tərəfin saxladığı hərbi əsirləri və girovları “hamını hamıya” prinsipi üzrə dəyişməyi təklif edir (onlardan biri Rusiya vətəndaşıdır). Azərbaycan COVID-19 pandemiyası dövründə bu təklifi bir daha irəli sürdü, erməni tərəfi isə yenə rədd cavabı verdi.
Xalqların sülhə hazırlanması məsələsinə gəldikdə isə biz hesab edirik ki, sülhə hazırlaşmağa ehtiyacı olan, ilk növbədə, Ermənistanın hərbi siyasi rəhbərliyidir. Paşinyan (Ermənistanın baş naziri Nikol Paşinyan - “Ú”) bəyan edir ki, Qarabağ Ermənistandır. Məgər bu bəyanat sülhə xidmət edir? Yaxud Ermənistanın müdafiə naziri (David Tonoyan - “Ú”) “yeni ərazilər xatirinə, yeni müharibə” barədə danışır. Bu sülhə hazırlıqdır, yoxsa bu yaxınlarda gördüyümüz yeni müharibəyə?
-Lakin erməni tərəfi danışıqlar masası arxasına Stepanakert nümayəndələrini əlavə etmək niyyətində olduğunu gizlətmir.
-İndiki məqamda danışıqlar prosesinin
formatı artıq məlumdur. Münaqişənin
iştirakçıları Ermənistan və Azərbaycandır.
Beynəlxalq hüquqa görə Ermənistan
silahlı qüvvələrinin Azərbaycanın işğal
edilmiş ərazilərində olması Ermənistanın
münaqişə tərəfi kimi məsuliyyətini müəyyən
edir. Azərbaycanın işğal
edilmiş ərazisində qeyri-qanuni rejim yaradılması isə
həmin rejimə danışıqlar prosesinin
iştirakçısı olmaq hüququ vermir. Münaqişənin nizamlanması formatını dəyişməyə
heç kəsin hüququ yoxdur.
-Minsk
qrupu işinin öhdəsindən gəlmir?
-Mən
belə deyərdim: bu bizi qane etmir. Mən onlara açıq
demişəm ki, onların yalnız məlumatların
çatdırılmasından ibarət olan iş mexanizmi səmərəli
deyildir. Onlar erməni tərəfindən müəyyən
informasiyanı alır, bu informasiyanı bizə, sonra isə
geriyə çatdırırlar. Halbuki erməni
qoşunlarının Azərbaycanın işğal edilmiş
ərazilərindən çıxarılmasının və
qaçqınların doğma yurdlarına
qayıtmasının dəqiq planı olmalıdır.
Həmsədrlər
deyirlər: Qoy Ermənistan və Azərbaycan öz
aralarında razılığa gəlsinlər, biz isə
onların qərarını dəstəkləyərik. Belə olan halda onların moderator rolu nədən
ibarətdir?
Bir məsələni də unutmayın ki, bu qrupun
üç həmsədri BMT Təhlükəsizlik
Şurasının daimi üzvləridir. Bir daha təkrar
edirəm, hərbi işğal faktı mövcuddur. Həmsədrlər bu fakta siyasi və hüquqi qiymət
verməli və bunun əsasında biz irəliyə getməliyik.
Azərbaycanın işğal edilmiş ərazilərində
Ermənistanın qanunsuz hərəkətləri, o cümlədən
oraya ermənilərin qeyri-qanuni köçürülməsi
danışıqlar prosesinin mənasını tamamilə
heçə endirir. ATƏT-in 2005-ci və 2010-cu illərdə
faktaraşdırıcı missiyaları Azərbaycanın
işğal edilmiş ərazilərində qeyri-leqal hərəkətlərlə
bağlı çoxlu faktlar aşkar etdi. Bu
məsələlərə münasibətdə həmsədrlər
tərəfindən konkret mövqe görünmür. Həmsədrlərin mandatı BMT Təhlükəsizlik
Şurasının dörd qətnaməsidir. Başqa sözlə desək, həmsədrlərin
birinci dərəcəli məqsədi həmin qətnamələrin
tələblərini yerinə yetirməkdən ibarət
olmalıdır.
Bu qətnamələr Minsk qrupu təsisatının
pasportu və doğum haqqında şəhadətnaməsidir. Lakin çox
təəssüf ki, onlar bunu tez-tez unudurlar.
“Erməni
nazir danışıqlar prosesinə kompüter oyunu kimi
baxır”
-Lakin erməni
tərəfi deyir ki, son iki ildə danışıqlar
prosesində uğurlar qazanılıb. Siz bu
fikirlə razı deyilsiniz?
-Əsla razı deyiləm. Nümunə üçün deyin,
hansı irəliləyişlər olub. Bir
şey aşkardır ki, Ermənistan üçün tərəqqi
heç bir nəticə verməyən danışıqlar
prosesinin imitasiyasının davam etməsidir.
-Düşənbə
(2018-ci ilin sentyabrında orada Nikol Paşinyan və Azərbaycan
Prezidenti İlham Əliyev görüşüblər - “Ú”), operativ əlaqə
yaradılması...
-Düşənbədə
məhz Azərbaycan tərəfin siyasi iradəsi və
konstruktivizmi sayəsində danışıqlar prosesinin irəliləməsi
üçün müsbət fon
yaradılıb. O vaxt Paşinyan hakimiyyətə yenicə gəlmişdi
və Azərbaycan tərəfi gözləyirdi ki, Ermənistanın
yeni rəhbərliyi öz sələfləri ilə
müqayisədə fərqli siyasət yürüdəcək
və beləliklə danışıqlar prosesində irəliləyişə
nail olmaq mümkündür.
Onlar
danışıqlar prosesi üçün tanış
olmaq üçün vaxt istədilər. Bəs
sonra nə oldu? Ermənistanın hərbi-siyasi
rəhbərliyi özünün ziddiyyətli bəyanatları
ilə danışıqlar prosesinə çox ziyan vurdu.
Nikol Paşinyan məhz o vaxt demişdi ki, Qarabağ Ermənistandır,
NATO-nun qərargahında iş üzrə tanış
olduğumuz David Tonoyan isə Brüsseldə “Yeni müharibə
- yeni ərazilər” formulunu söylədi. Yeri
gəlmişkən, yadımdadır ki, David Tonoyan kompüter
oyunlarını çox xoşlayırlar. Hər şeydən görünür ki, erməni
nazir danışıqlar prosesinə kompüter oyunu kimi
baxır, bu isə çox kədərlidir.
-Mən
nazir Tonoyan ilə də, Azərbaycan Müdafiə Nazirliyinin
nümayəndəsi Vaqif Dərgahlı ilə söhbət
etmişəm. İstər Ermənistanda, istərsə
də Azərbaycanda operativ əlaqənin necə işlədiyini
heç kəs mənə izah edə bilmədi. Nə üçün bu əlaqə indi işə
düşmədi?
-Prinsip
etibarilə həmin əlaqə işləmir və səmərəli
deyil.
-Bu
insanlar mənə deyirlər: bilirsinizmi, bu məsələ
ilə hərbçilər məşğul olmurlar, bununla
başqa idarə məşğul olur, amma hansı idarədirsə
demirlər. Azərbaycanda kim erməni hərbçilərinə
zəng vurub soruşa bilər: “Siz nə edirsiniz?”
-İki ölkənin səlahiyyətli nümayəndələri
arasında müəyyən rabitə kanalı var. Lakin Ermənistanla
əlaqədar faktorlar nəticəsində, xüsusən
Yerevanda daimi kadr hərc-mərcliyi üzündən bu rabitə
kanalı praktiki olaraq işləmir və səmərəli
deyil. Faktiki
olaraq orada əlaqə saxlayası adam
yoxdur.
Onlar (Ermənistanın hakimiyyət orqanları - “Ú”) özləri belə bir
mexanizm yaradılmasını xahiş etdilər, sonra isə
özləri bir daha göstərdilər ki, bu mexanizm
onları maraqlandırmır. Bu fakt Ermənistanın
səmimi olmamasını bir daha təsdiq edir.
-Lakin hər
halda, bəlkə elə etməyə dəyər ki, bilavasitə
hərbçilər zəngləşə bilsinlər. Məsələn, zastava komandirlərinin birbaşa
ünsiyyət saxlaması yaxşı olarmı?
-Lokal səviyyədə,
xüsusən təmas xəttində (Ermənistanın və
Azərbaycanın beynəlxalq miqyasda tanınmış sərhədində
deyil, Qarabağda - “Ú”) belə rabitə xəttinin müəyyən
forması mövcuddur. Lakin biz yenidən
danışıqlar prosesinin mənası məsələsinə
qayıtdıq. Bütün bunlar nə
üçün baş verir? Ona görə
ki, hərbi işğal faktı var. Əgər Ermənistan
silahlı qüvvələri bizim işğal edilmiş ərazilərdən
çıxarılsa, belə texniki mexanizmlərə ehtiyac
qalmayacaq. Lakin erməni silahlı qüvvələrinin
işğal edilmiş ərazilərdən
çıxarılması çərçivəsində
onlara ehtiyac ola bilər.
-Prezident
Əliyev deyib ki, Azərbaycan diplomatiyası hücum
diplomatiyası olmalıdır və keçmiş təhsil
nazirini yeni xarici işlər naziri təyin edib. Bu
seçim nə ilə bağlıdır, nə
üçün karyeralı diplomat seçilmədi?
-Bu, cənab
Prezidentin qərarıdır. Prezidentin qərarları
müzakirə edilmir və şərh olunmur, onlar icra edilir.
Mən yeni Xarici İşlər naziri Ceyhun
Bayramovu çox yaxşı tanıyıram və ona
uğurlar arzu edirəm. Onunla
yoldaşlıq əlaqələrimiz və işgüzar
münasibətlərimiz var. Təhsil Nazirliyində
özünü çox yaxşı menecer kimi göstərib.
Cənab Bayramov strateji təsəvvürlü,
çox təcrübəli adamdır. Buna
görə inanıram ki, o, cənab Prezidentin yüksək
etimadını doğruldacaq.
“Bundan sonra ağır artilleriya istifadə etməyin mənası
nədən ibarət idi?”
-KİV-lərdə
yayılmış məlumata görə, lap yaxın günlərdə
Bakı Türkiyədən “Bayraktar” pilotsuz uçuş
aparatları alıb. Hərçənd, Azərbaycan
KİV-ləri onlar haqqında iyun ayında da, hətta fevral
ayında da yazmışdı. Nə isə
təzə tədarük olubmu?
-Əvvələn,
Azərbaycan ilə Türkiyə arasında strateji münasibətlər
var. Türkiyə Cənubi Qafqaz regionu ilə
bağlıdır, həm Azərbaycanla, həm də Ermənistanla
sərhədləri var. Türkiyə həm də Minsk
qrupunun üzvüdür.
Türkiyədən keçməklə Suriyadan Azərbaycana
silahlıların göndərilməsi barədə informasiya
tamamilə cəfəngiyat, yanlış və uydurma xəbərdir. Bu məlumat
hansısa əhəmiyyətsiz media resurslarda yayılıb.
Azərbaycan
ilə Türkiyə arasında hərbi əməkdaşlıq
sirr deyil: bizim həm Türkiyə, həm də Rusiya ilə
yaxşı hərbi-texniki əlaqələrimiz var. Biz
görürük ki, indiki məqamda Rusiya ilə Türkiyənin
strateji maraqları üst-üstə düşür, yəni
Cənubi Qafqaz regionunda, Qara dəniz və Xəzər dənizi
hövzələrində sülhü, təhlükəsizliyi
və əməkdaşlığı təmin etmək
lazımdır. Bu, eyni zamanda, həm
Rusiyanın, həm də Türkiyənin maraqlarına
uyğundur. Nəhayət, bu həm də
Ermənistanın mənafelərinə uyğundur. Lakin hansısa üçüncü tərəflərin
(Ermənistanla münaqişəyə - “Ú”) cəlb edilməsi Azərbaycanın
mənafeyinə uyğun deyil.
Azərbaycan ordusu yaxşı təchiz edilib, ruh yüksəkliyinə
və dövlət sərhədinin müdafiəsinin, o
cümlədən özünün işğal altında olan
ərazilərinin azad edilməsini təmin etmək
üçün hər cür imkana malikdir.
-Deməli,
siz hər hansı insident baş verə biləcəyini və
Türkiyənin bu məsələyə öz
qoşunları səviyyəsində müdaxilə etməsi
barədə xahiş olunmasını istisna edirsiniz?
-Bu, Azərbaycanın
maraqlarına uyğun deyil. Bizə hər
şey açıqdır, şəffafdır. Biz, eyni zamanda, həm Rusiya, həm Türkiyə, həm
İsrail həm də başqa ölkələrlə
çox sıx hərbi-texniki əməkdaşlıq etməyimizi
gizlətmirik.
-Hər
halda, Azərbaycan “Bayraktar” pilotsuz uçuş aparatları
alıb ya yox?
-Bu məsələ
barədə tam məlumatım yoxdur. Yalnız
bunu əlavə edə bilərəm ki, Azərbaycanın
çox yaxşı dronlar donanması var. Bu, bizim regionda ən
yaxşı donanmalardan biridir. O cümlədən,
pilotsuz zərbə uçuş aparatları, pilotsuz kəşfiyyat
aparatları var. Döyüş əməliyyatları
zamanı onlar Azərbaycanın Ermənistan üzərində
strateji üstünlüyünü bir daha nümayiş
etdirdi.
-Ermənilər
bir neçə dəfə guya vurduqları pilotsuz
uçuş aparatlarının fotoşəkillərini
nümayiş etdiriblər. Azərbaycan
Müdafiə Nazirliyinin mətbuat xidməti mənə deyirdi
ki, UAZ avtomobilləri (erməni tərəfin versiyasına
görə vəziyyətin kəskinləşməsi içərisində
Azərbaycan hərbçiləri olan UAZ avtomobilinin ermənilərin
nəzarəti altında olan əraziyə daxil olmasından
başlanıb - “Ú”) hər
iki tərəfdə var və onunla saxta video çəkmək
asandır. Lakin İsraildə istehsal
edilmiş, Azərbaycanın istifadə etdiyi pilotsuz
uçuş qurğuları Ermənistanın təchizatında
yoxdur. Siz erməni əsgərlərinin bu
cür pilotsuz aparatlarla fotoşəkillərini necə izah edərsiniz?
-Azərbaycan Müdafiə Nazirliyi bu məsələ
barədə bəyanat verib. Əlbəttə, erməni
tərəfi burada daha çox fotoşop ilə məşğul
olur. Bu müsahibənin dərc edilməsi
ərəfəsində Yerevanda erməni tərəfin dediyinə
görə, döyüş əməliyyatları zamanı
vurulmuş pilotsuz aparatların sərgisi açılıb.
Lakin Bakıda onların həqiqiliyini etiraf etmədilər.
UAZ avtomobilləri ilə bağlı xüsusi
qeyd etmək istəyirəm ki, Azərbaycanın Ermənistan
ilə dövlət sərhədində hər hansı hərbi
planları və ya hədəfləri yoxdur. Buna görə, Ermənistan ilə sərhədin
müəyyən hissəsinin mühafizəsi sərhəd
qoşunları tərəfindən həyata keçirilir.
Azərbaycan-Ermənistan dövlət sərhədində
eskalasiya Azərbaycanın maraqlarına uyğun deyil. Əksinə,
sərhədin bu sahəsində gərginlik mövqeyinin
yaranması Ermənistanın maraqlarına uyğundur.
Hər hansı müasir ordunun düşmənin
döyüş mövqelərinə zirehsiz nəqliyyat vasitələri
ilə hücum edəcəyini düşünmək səfehlikdir. Əgər Azərbaycan
hücum etməyi qərara almış olsaydı, o,
özünün işğal altında olan ərazilərini
azad etmək məqsədilə bunu təmas xətti boyunca edərdi.
-Demək
istəyirsiniz ki, hər halda UAZ olub və haradasa hərəkət
edib?
-UAZ olub,
Azərbaycan postları arasında hərəkət edib. Bu onların gündəlik işidir.
-Siz belə
güman etmirsinizmi ki, o, başqa yola düşə, aza bilərdi?
Yoxsa ermənilər hansısa yeni istehkam qurub,
Azərbaycan əsgərlərinin bundan xəbəri olmayıb
və postun üstünə çıxıblar?
-Bəli,
belə xırda insidentlər ola bilər. Bu istisna olunmur. Lakin bundan sonra
ağır artilleriyadan istifadə etməyin və Azərbaycan
Silahlı qüvvələrinin postlarına hücum etməyin
mənası nə imiş? Bu, Azərbaycan tərəfdən
üç nəfərin ölümünə və beş nəfərin yaralanmasına gətirib
çıxarıb. Erməni tərəfi bu
suala cavab verməlidir. Məhz onlar
artilleriyadan istifadə etməyə başlamaqla eskalasiya təşəbbüsü
veriblər. Bu, ermənilər tərəfindən
aşkar təhrikçilik idi. Erməni tərəfi
nə üçün artilleriyadan istifadə edirdi?
-Azərbaycan
bildirir ki, döyüşlərdə azı yüz erməni əsgəri
ölüb. Bu, Ermənistanın
özünün bəyan etdiyindən xeyli çoxdur. Ermənistan deyir ki, onun cəmi dörd əsgəri
həlak olub. Bu adamların cəsədləri
haradasa olmalıdır Azərbaycan həmin cəsədləri
göstərəcəkmi, vətənə qaytaracaqmı?
-Erməni
silahlı qüvvələrinin itkiləri əsasən Ermənistan
ərazisində baş verib. Bu halda, erməni tərəfi
öz hərbi itkilərini, mən deyərdim ki, çox
“peşəkarlıqla” gizlədir. Onların
öz alqoritmi var. Birincisi, onların ön xəttində əsasən
muzdlular – Suriyadan və başqa ölkələrdən olan
ermənilər dislokasiya edilib. İkincisi,
təcrübə göstərir ki, 10-15 gündən sonra erməni
tərəfi, məsələn, belə bəyanatlar edir ki, bədbəxt
hadisələr, avtomobil qəzaları baş verib və əsgərlər
həlak olub.
Buna görə də biz gözləyirik ki, tezliklə
ermənilər tərəfindən belə bir informasiya
yayılacaq. Bu sual erməni ictimaiyyətinə, erməni
jurnalistlərə, bütövlükdə erməni
xalqına aiddir. Baxın, bu hərbi
avantüra, bu siyasət nəticəsində sizin
uşaqlarınız həlak olub. Bu hərbi
avantüraya görə Ermənistanın hərbi-siyasi rəhbərliyi
məsuliyyət daşıyır. Biz isə,
Azərbaycan cəmiyyətinə həmişə tam
informasiya veririk.
“Azərbaycan
məsələnin mahiyyəti üzrə
danışıqlara sadiqdir”
-Bəlkə
Moskvanın, bəlkə də ATƏT-in vasitəçiliyi
ilə Ermənistanla yeni danışıqları nə vaxt
gözləyirsiniz?
-Gəlin,
həmsədrləri gözləyək. Onlar da
vəziyyəti ümumən təhlil etməli, o cümlədən
öz işlərinin effektivliyinə baxmalı və konkret fəaliyyət
planları təqdim etməlidirlər. O cümlədən,
münaqişənin nizamlanması üzrə növbəti
addımlar barədə konkret təkliflər verməlidirlər.
Bir daha bəyan etmək istərdim ki, Azərbaycan
ATƏT-in Minsk qrupu çərçivəsində məsələnin
mahiyyəti üzrə danışıqlara sadiqdir.
-Əgər siz Minsk qrupunun işindən
narazısınızsa, orada güclü və zəif
oyunçular varmı? Hər halda, bir neçə həmsədr
var. Siz Rusiyanın, Fransanın, ABŞ-ın işini
ayrı-ayrılıqda necə qiymətləndirirsiniz?
-Mən
onların işini ayrı-ayrılıqda qiymətləndirmək
istəmirəm. Bu, etikadan kənar və
qeyri-peşəkar hərəkət olardı. Həmsədr ölkələr BMT Təhlükəsizlik
Şurasının mandatı əsasında bu məsuliyyəti
öz üzərlərinə birlikdə götürüblər.
Ona görə də bu prosesi
bütünlükdə qiymətləndirmək olar. Ümidvarıq ki, bir məsələdə həmsədrlər
də bizimlə razılaşarlar ki, danışıqlar
prosesində hələlik heç bir konkret irəliləyiş
yoxdur.
Azərbaycanın işğal edilmiş əraziləri
hələ işğal altında qalır və
qaçqınlar öz evlərinə qayıtmayıblar.
Bununla bərabər Azərbaycanın işğal
edilmiş ərazilərinə (ermənilərin) qeyri-qanuni
köçürülməsi davam edir, digər qanunsuz hərəkətlər
edilir.
-“Əl-Cəzirə” telekanalında nazir Mnatsakanyan (Ermənistan XİN rəhbəri Zöhrab Mnatsakanyan - “Ú”) ilə debatları Məmmədyarov yox, siz aparırdınız. O vaxt bu müəyyən mənada vaxtsız təsir bağışlayırdı...
-Bu, tamamilə təsadüfən olmuşdu. Mən
heç bilmirdim ki, Mnatsakanyan orada olacaq. Siz artıq
bilirsiniz ki, mən təbiətən jurnalistlər
üçün çox açıq adamam və onların
işini çox yüksək qiymətləndirirəm. “Əl-Cəzirə” telekanalından mənə
müraciət etdilər və dedilər ki, mənimlə
müsahibə təşkil etmək istəyirlər. Mən razılaşdım. Veriliş
vaxtı onlar bildirdilər ki, Ermənistan tərəfdən də
kimsə olacaq. Mən dedim qoy olsun. Onlar hətta
qeyd etdilər ki, bu bir qadın olacaq. Mən
cavab verdim lap yaxşı mənim üçün o qədər
də əhəmiyyəti yoxdur. Lakin
proqramın gedişində gördüm ki, orada ermənilər
tərəfindən məhz Ermənistanın xarici işlər
naziri Mnatsakanyan iştirak edir.
-Bilirsiniz
bunu nəyə görə deyirəm? Elə bir
dövr olacaqmı ki, yeni nazir işin içərisinə
daxil olsun və danışıqlara nazir yox, siz gedəsiniz?
İndiki məqamda bu sualınızı şərh edə
bilmərəm. Ona görə ki, xarici işlər naziri
var. Onun öz vəzifələri, öz səlahiyyətləri
var. Təbii ki, cənab Prezident öz müvafiq
tapşırıqlarını verib.
-Deməli,
siz indi həmsədrlərdən danışıqların bərpası
barədə təkliflər gözləyirsiniz?
-Siz
haqlısınız. Azərbaycan
danışıqlar prosesinin tərəfdarıdır. Biz Azərbaycan ərazilərinin işğaldan azad
olunmasının və azərbaycanlı
qaçqınların öz evlərinə
qayıtmasının təmin edilməsi məqsədilə
konkret danışıqlar prosesinin davam etdirilməsi barədə
həmsədrlərdən konkret təkliflər gözləyirik.
Azərbaycan.-2020.-
25 iyul.- S.3.