Yüksək
kredit reytinqi Azərbaycana dünyanın aparıcı
bank-maliyyə institutları ilə səmərəli əməkdaşlıq
imkanı verir
Dünyanın
aparıcı maliyyə-kredit institutları pandemiya
dövründə də Azərbaycanla əməkdaşlığa
üstünlük verərək, onu yeni mərhələyə
çıxarmaq üçün müraciətlər edirlər.
Bu, ölkəmizin, dövlətimizin
başçısının həm nüfuzunun, həm də
Azərbaycanın etibarlı tərəfdaş olmasının
göstəricisidir. İqtisadi İslahatların Təhlili və
Kommunikasiya Mərkəzinin icraçı direktoru, iqtisad elmləri
doktoru Vüsal Qasımlı deyir ki, hətta pandemiya
dövründə nüfuzlu bankların, maliyyə
qurumlarının ölkəmizə qarşılıqlı səmərə
verən əməkdaşlıq üçün müraciət
etməsi bir çox reallıqlardan xəbər verir.
Bu
ilin əvvəlinə birbaşa xarici dövlət borcumuzun
8,32 milyard, dövlət müəssisələri tərəfindən
cəlb edilmiş xarici borclara verilmiş dövlət zəmanətləri
üzrə şərti öhdəliklərin 771 milyon,
ümumilikdə xarici dövlət borcumuzun 9,1 milyard dollar
olduğunu deyən icraçı direktor bildirib ki, prioritet
hesab olunan layihələr maliyyələşdirildikdən
sonra xarici dövlət borcumuzun ÜDM-ə nisbətinin azalan
tendensiya üzrə davam edəcəyini söyləmək
olar: "Hətta dövlətin borc strategiyasında bildirilir
ki, xarici dövlət borcu üzrə geri qaytarılan öhdəliklərin
cəlb edilən yeni borclardan çox olması ilə tədricən
bu göstəricinin azalaraq 2025-ci ildə 12 faizə
düşəcəyi proqnozlaşdırılır”.
İndiki halda Azərbaycanın xarici borc cəlb etməsi
üçün imkanlarının geniş olduğunu deyən
iqtisadçının sözlərinə görə, bizdə
xarici dövlət borcunun ÜDM-ə nisbəti 17 faiz ətrafındadır
ki, bu da dünyada ən yaxşı vəziyyətdə olan
onluğun sırasında yer almağımızı göstərir:
"Müqayisə üçün deyim ki, bu göstərici
üzrə dünyada lider Yaponiyadır - 238 faiz. Bizim bölgədə
isə ölkələr üzrə xarici dövlət borcu
ÜDM-in orta hesabla 40 faizindən çoxdur. Bu gün COVID-19
pandemiyası səbəbindən BVF, Dünya Bankı,
AYİB, AİB, Böyük 20-lik və s. qurumlara borc
üçün müraciət edən ölkələrin
sayı 150-yə çatıb, artıq müflis elan edilən
ölkələr var. Dünyada yeni borc dövrü
başlayır. Azərbaycanda isə ötən il dövlət
borcuna və öhdəliklərinə xidmətlə
bağlı xərclər 6,2 faiz olmuşdur ki, bu da borc
strategiyasında nəzərdə tutulan 15 faizdən əhəmiyyətli
dərəcədə aşağıdır. Dövlət
büdcəsində dövlət borcuna və öhdəliklərinə
xidmət üçün yaradılan Təminat Fondu ciddi bir
institusional altyapıdır”.
Yeri
gəlmişkən, qeyd edək ki, dövlət borcu
strategiyasında 2018-2025-ci illər üzrə ümumi
dövlət borcunun ÜDM-ə nisbətinin yuxarı həddinin
30 faizdən çox olmaması hədəflənsə də,
Azərbaycanda bu göstərici 20 faiz ətrafındadır. Dəyişkən
faiz dərəcəsi ilə cəlb olunan borcun ümumi
portfeldə payı da strategiyada nəzərdə
tutulduğundan aşağı həddədir və bu, faiz
risklərini aşağı salır. Azərbaycanın xarici
dövlət borcunun və strateji valyuta ehtiyatlarının əhəmiyyətli
hissəsinin eyni valyutada - ABŞ dollarında
saxlanılması da valyuta risklərimizi azaldır.
Dünyada
borclanma ilə bağlı son vəziyyəti şərh edən
V.Qasımlı deyir ki, qlobal olaraq dövlət
borclarının cari il ərzində 13 faiz bəndi qədər
artaraq dünya ÜDM-in 83 faizindən 96 faizinə
qalxacağı proqnozlaşdırılır. Azərbaycanda bu
göstəricinin orta dünya səviyyəsindən beş dəfə
aşağı olduğunu bildirən icraçı direktor
eyni zamanda fiskal balansın inkişaf edən ölkələrdə
kəskin mənfi olacağı, orta gəlirli və
aşağı gəlirli ölkələrdə isə
müvafiq olaraq ÜDM-in -9.1 və
-5.7
faizinə qədər çataçağının gözlənildiyini
diqqətə çatdırır: "İnkişaf edən
ölkələrin qeyri-rezidentlərinin portfelindən maliyyə
çıxarılmaları bu ilin yanvar ayının
sonlarından başlayaraq artım tendensiyası ilə 100
milyard dollara çatıb. Qlobal faiz dərəcələrinin
çox aşağı olmasına baxmayaraq, belə ölkələrin
əksəriyyəti üçün borclanmanın xərci
artıb. Bundan başqa, BVF tərəfindən Dünya
Bankının Beynəlxalq İnkişaf Assosiasiyasına daxil
olan, inkişaf edən 76 ölkə və 13 ada ölkəsinə,
eyni zamanda 25 ən yoxsul ölkəyə borcların
restrukturizasiyası və ödəmələrin qismən
saxlanılması təklif olunub”.
Azərbaycanın
strateji valyuta ehtiyatları ola-ola xaricdən borc cəlb etməsinə
aydınlıq gətirən icraçı direktor bunları
deyib: "Məsələn, 2019-cu ildə dövlət
büdcəsi hesabına imzalanmış kredit müqavilələrinin
faiz dərəcəsi Euribor və LİBOR stavkası əsasında
müəyyənləşib. Hər iki indeks isə
hazırda mənfi işarəyə malikdir, yeni kreditlər
üzrə faiz dərəcəsi 1 faizin altındadır.
Əlbəttə, burada valyuta riskini də nəzərə
almaq lazımdır. Müqayisə üçün deyək
ki, 2019-cu ildə Dövlət Neft Fondunun portfelinin ümumi gəlirliliyi
daha yüksək həddə olub - 5,3 faiz. Təsəvvür
edin ki, ötən il biz xarici vəsaiti 0-1 faiz xərclə cəlb
etdiyimiz halda, xaricdə yerləşdirilən aktivlərimizdən
5,3 faiz qazanmışıq. Aradakı təxminən 5 faizlik fərq
bizim qazancımızdır. Üstəlik, nəzərə
almaq lazımdır ki, ötən il Fransa İnkişaf
Agentliyi və Asiya İnkişaf Bankından cəlb etdiyimiz
kreditlərin 3-6 il güzəşt dövrü var”.
Digər
tərəfdən, dünyanın aparıcı maliyyə
institutları ilə əməkdaşlıq ölkəmizin tədiyyə
qabiliyyəti və etibarlı partnyor kimi imicini gücləndirir.
Eyni zamanda bu yolla beynəlxalq standartların tətbiqi,
qabaqcıl təcrübələrin öyrənilməsi,
şəffaflılıq və hesabatlılıq, həmçinin
səmərəlik sahəsində irəliləyiş əldə
edirik. Azərbaycana sərmayə qoyan ciddi investorlar həm də
ölkəmizin inkişafında maraqlı olurlar. Bu isə əlavə
qarantiyalar deməkdir. Xaricdən cəlb edilən vəsaitin tədiyyə
balansına, fiskal balansa və yerli valyuta bazarına müsbət
təsirlərini də qeyd etmək lazımdır. Hətta
Asiya İnkişaf Bankının ayıracağı bəzi
kreditlərin manatla ifadə olunması mümkündür ki,
bu da yerli valyutaya inamı gücləndirir. "Amma
bütün hallarda xaricdən cəlb edilən kreditlər o dərəcədə
səmərəli istifadə olunmalıdır ki, gəlirlilik
səviyyəsi həm xərcləri bağlasın, həm də
ölkə üçün əlavə dəyər yaransın.
Xarici borcdan səmərəli istifadə əsas prioritet
olmalıdır”, - deyə V.Qasımlı vurğulayıb.
Bəs
ölkəmizdə xarici kreditlərdən nə dərəcədə
səmərəli istifadə olunur? Bu suala cavab verən
icraçı direktor deyib ki, məsələn, Asiya
İnkişaf Bankı müxtəlif ölkələrdə
öz layihələrinin uğur dərəcəsini qiymətləndirir.
Azərbaycanda bu göstərici 80 faizdir və bu, regionumuz
üçün yaxşı göstəricidir:
"Müqayisə üçün deyim ki, bu göstərici
Gürcüstanda 75, Qırğıstanda 67,6, Özbəkistanda
65,5 və Qazaxıstanda 53,8 faizdir”. Elə həm də bu səbəbdən
beynəlxalq maliyyə qurumları Azərbaycana kredit verməkdə
maraqlıdırlar. Bundan əlavə, Azərbaycanın
ÜDM-ə nisbətdə aşağı borc səviyyəsi
və yüksək strateji valyuta ehtiyatları ölkəmizin
tədiyyə qabiliyyəti barədə rəy yaradıb.
"Bu gün ölkəmizin strateji ehtiyatları onun xarici
borcundan beş dəfə çoxdur. Üstəlik,
ictimai-siyasi, iqtisadi və sosial sabitlik, aydın ifadə
olunmuş siyasi iradə və perspektivlər xarici borclar
üçün risk səviyyəsini aşağı
salır. Region üçün yüksək sayıla biləcək
kredit reytinqlərimiz də qiymətli kağızların
emissiyasına, dövlət zəmanətli kreditlərin
faizinin və sığorta mükafatlarının
azalmasına səbəb olur”, - deyə iqtisadçı
bildirib.
Bütün
bunların fonunda isə indiki mürəkkəb zamanda - qlobal
böhranın astanasında olan əksər ölkələrin
maliyyə mənbələri axtardığı dövrdə
nüfuzlu maliyyə-kredit institutlarının əməkdaşlıq
üçün Azərbaycana müraciət etmələri təbiidir.
Raqif MƏMMƏDLİ
Azərbaycan.-2020.- 12 iyun.- S.1;9.