Daha bir qələbə: TAP-ın tikintisi başa
çatdı
Bu kəmər Avropanın enerji təhlükəsizliyində
mühüm rol oynayacaq
Daha bir qələbəmizin müjdəsini aldıq. Bu, Azərbaycanın neft-qaz tarixində qazanılan, bir-birinin ardınca gerçəkləşən qlobal layihələr salnaməsinə yazılan bir qələbədir. Trans-Adriatik Qaz Boru Kəmərinin (TAP) tikintisi yekunlaşıb.
TAP Azərbaycanın təşəbbüsçüsü və aparıcı qüvvəsi olduğu "Cənub qaz dəhlizi” layihəsinin ayrılmaz hissəsi, dörd seqmentindən sonuncusudur. Bu kəmər Avropanın enerji təhlükəsizliyində mühüm rol oynayacaq.
Xəzər dənizinin Azərbaycan sektorundakı "Şahdəniz” yatağının işlənməsinin ikinci mərhələsi çərçivəsində çıxarılan qazı Gürcüstandan keçməklə Türkiyəyə və oradan da Avropaya daşıyacaq 3500 kilometrlik "Cənub qaz dəhlizi” üç kəmərdən - CQBK (Cənubi Qafqaz Boru Kəməri), TANAP (Trans-Anadolu Qaz Boru Kəməri) və TAP-dan ibarətdir.
TAP "Şahdəniz-2” qazını Yunanıstanın və Albaniyanın ərazisindən, Adriatik dənizinin altından keçirərək İtaliyanın cənubuna, bu ölkədən də Qərbi Avropaya çatdıracaq. Belə ki, TAP uzunluğu təxminən 878 kilometr olan boru xəttidir. Onun 550 kilometri Yunanıstanın, 210 kilometri Albaniyanın ərazisindən, 105 kilometri Adriatik dənizinin altından keçir və sonuncu hissəsi İtaliya torpağında quru sahəyə çıxır. Burada kəmər "Snam Rete Gas” şirkətinin istismar etdiyi qaz nəqliyyatı şəbəkəsinə birləşir.
TAP-ın təməli 2016-cı il mayın 17-də Yunanıstanın Saloniki şəhərində qoyulub. Həmin vaxtdan da tikinti işlərinə başlanıb. Kəmərin çəkilişi inşaatçılardan böyük səriştə və məsuliyyət tələb edib. Çünki xəttin keçdiyi yol fərqli coğrafi şəraitdə yerləşir. Marşrut boyu kəmərin ən aşağı hissəsi dəniz səviyyəsindən təxminən 820 metr dərinlikdədir. Ən yüksək hissəsi isə Albaniya dağlarında 1800 metrə çatan zirvələrdən keçir.
TAP-ın bir sıra yerüstü obyektləri, məsələn, ölçmə və kompressor stansiyaları da var. Tikinti işlərinin çətinliyi həm də onunla bağlı idi ki, digər kəmərlərdən fərqli olaraq, TAP-ın bir hissəsi suyun altından keçir. Xəttin diametri əsasən 48 düymdür, yalnız dənizdən keçən hissəsində 37 düymlük borular düzülüb.
TAP-ın tikintisinin uğurla başa çatması bir daha sübut edir ki, "Şahdəniz” konsorsiumu Azərbaycan qazını Avropaya nəql etmək üçün iddialı olan 4 kəmərdən məhz bu xətti seçməkdə heç də səhv etməyib. Konsorsium bu seçimi hələ 2013-cü ildə edib.
Seçim
prosesində TAP səkkiz şərtə görə üstünlük qazanıb. Bunlardan birincisi kəmərin kommersiya səmərəliliyidir. İkinci, üçüncü
və dördüncü
əsas şərtlər
layihənin icra mümkünlüyü, həmçinin
maliyyə baxımından
icra mümkünlüyü
və texniki layihələndirmədir. Daha bir vacib məsələ
kimi tənzimləmə
və şəffaflıq
götürülüb. Altıncı amil kəmərin
təhlükəsizliyi və
səmərəli istismarının
mümkünlüyüdür. TAP eləcə də digər kəmərlərdən
genişləndirmə imkanlarının
olduğuna görə
fərqlənir. Nəhayət, qiymətləndirmə zamanı
ictimai maraqlarla bağlı faktorlar da nəzərə alınıb.
TAP-ın
səhmdarları BP (20 faiz),
SOCAR (20 faiz), "Snam
S.p.A.” (20 faiz),
"Fluxys” (19 faiz),
"Enagas” (16 faiz) və "Axpo” (5 faiz) şirkətləridir.
Layihənin uğurla tamamlanmasında Azərbaycanın rolu şəksizdir. Bu işdə
"Cənub qaz dəhlizi” Məşvərət
Şurasının 2015-ci ildən
başlayaraq ildə bir dəfə Bakıda keçirilən
iclasları mühüm
əhəmiyyət daşıyıb.
Belə ki, bu toplantılarda
"Cənub qaz dəhlizi”nin digər seqmentləri kimi TAP-ın reallaşmasında ortaya çıxan məsələlər də
geniş müzakirə
olunub və layihə iştirakçılarının
birgə səyi ilə həll edilib.
Məşvərət Şurasının 6 toplantısının
hamısına məhz
Bakının evsahibliyi
etməsi onu da təsdiqləyir ki, Azərbaycan layihənin aparıcı qüvvəsidir. Bu həm
də ölkəmizin
yaratdığı mükəmməl
beynəlxalq əməkdaşlıq
və tərəfdaşlıq
platformasının təsdiqi,
Prezident İlham Əliyevə dünyada bəslənən hörmətə
aydın misaldır.
Odur ki, ölkəmizin, regionun və Avropanın enerji təhlükəsizliyində önəmli
əhəmiyyətə malik
olan "Cənub qaz dəhlizi”nin sonuncu hissəsinin yekunlaşması həm bizim, həm də Azərbaycan qazını gözləyən
bütün ölkələr,
layihədə tərəfdaşlıq
edən şirkətlər
üçün mühüm
hadisə kimi dəyərləndirilir. O cümlədən, TAP-ın
səhmdarlarından biri
olan BP şirkətindən
bildirirlər: "Bir
səhmdar şirkət
olaraq, Azərbaycanın
və digər aidiyyətli hökumətlərin,
Avropa Komissiyasının,
dövlət və özəl sektordan olan maraqlı tərəflərin və
bir sıra beynəlxalq maliyyə qurumlarının "Cənub
qaz dəhlizi”nin işlənməsi, tikintisi
və Avropaya qaz nəqli komponentlərinin birləşdirilməsi
üçün uzunmüddətli
səylərinin uğurla
başa çatması
haqqında Trans-Adriatik
Boru Kəmərinin açıqlamasını alqışlayırıq”.
Trans-Adriatik Qaz Boru Kəmərinin
operatoru olan TAP AG şirkətinin məlumatına
görə, boru xətti Yunanıstan-Türkiyə
sərhədindən Cənubi
İtaliyadakı təbii
qazın qəbulu terminalına qədər mavi yanacaqla artıq doldurulub. Hazırda TAP
ticari əməliyyatların
başlanması və
ISO-lara uyğun olaraq bazara potensial
təklif edilməsi üçün hazırlıq
işlərini yekunlaşdırır.
TAP-la Puglia (İtaliya) şəhərindəki
"Snam Rete Gas” təbii qaz ötürmə sistemi arasındakı əlaqələndirmə
hissəsinin bu il noyabr ayının
ortalarına qədər
tamamlanması və qaz nəqlinə hazır vəziyyətə
gətirilməsi gözlənilir.
Xatırladaq ki, TAP xətti İtaliyada bitməsinə baxmayaraq, gələcəkdə Azərbaycan qazının Almaniya, Fransa, Böyük Britaniya, İsveçrə və Avstriya kimi böyük Avropa bazarlarına çatdırılması üçün də böyük imkanlar yaradır. Layihə üzrə kapital xərclər 4,5 milyard avrodur. Kəmərin ilkin ötürücülük qabiliyyəti ildə 10 milyard kubmetr olacaq. Bu həcmin gələcəkdə 20 milyard kubmetrədək artırılması nəzərdə tutulur.
Flora SADIQLI
Azərbaycan.-
2020.- 15 oktyabr.- S.1; 10.