Dünya sularında Azərbaycanın yeni gəmiləri üzəcək

 

Hazırda dünyada daşınan yüklərin təqribən 90 faizi dəniz yollarının payına düşür. Su yolları ilə ən müxtəlif təyinatlı yüklər daşınır. Dənizlərdə və okeanlarda dalğaları yara-yara üzən gəmilər demək olar ki, hər gün qlobal iqtisadiyyata öz töhfəsini verir. Gəmilər həm də çoxsaylı sərnişinləri mənzilbaşına çatdırırlar. Azərbaycan gəmiləri də ölkənin sosial-iqtisadi inkişafına xidmət edir.

Cari ilin yanvar-iyul aylarında dəniz nəqliyyatı ilə, ümumilikdə, 543,7 min ton yük daşınıb ki, bunların da dəyəri 315,6 milyon ABŞ dolları təşkil edib. Dövlət Gömrük Komitəsinin məlumatına görə, yeddi ayda dəniz nəqliyyatı ilə ixrac edilən 185,2 min ton yükün dəyəri 57,4 milyon dollar olub. Bu nəqliyyat növü ilə idxal olunan yüklərin həcmi 358,4 min tondan çox, dəyəri isə 258,1 milyon dollar təşkil edib.

İyul ayında dəniz nəqliyyatı ilə, ümumilikdə, 72 min 877 ton yük daşınıb. Bu yüklərin dəyəri 62,4 milyon dollar olub. Həmin ay ərzində dəniz nəqliyyatı ilə ixrac edilən 18,7 min ton yükün dəyəri 6 milyon dollar təşkil edib. İdxal edilən yüklərin həcmi 54 min 135 ton, dəyəri 56,3 milyon dollar olub.

Dəniz yollarında çətin məsuliyyətli vəzifə yerinə yetirdikləri üçün gəmilərin həmişə saz vəziyyətdə olması çox vacibdir. Bunu təmin etmək isə gəmi tikintisi təmiri ilə məşğul olan müəssisələrin üzərinə düşür. Ölkəmizdə bu sahədə son illər infrastruktur daha da müasirləşdirilmiş təkmilləşdirilmişdir. Ehtiyac yarananda gəmilərimiz öz təyinatına uyğun müəssisədə təmirə dayanır saz vəziyyətə salınır.

Bir qədər əvvəl "Azərbaycan Xəzər Dəniz Gəmiçiliyi” QSC- (ASCO) məxsus "Naxçıvangəmi-bərəsi "ZığGəmi Təmiri Tikintisi Zavodunda əsaslı təmir edilib. Təmir işləri planlaşdırılmış şəkildə yüksək keyfiyyətlə həyata keçirilib.

Gəmi-bərənin baş köməkçi mühərrikləri, nasos separatorları əsaslı təmir olunub, boruları quraşdırılıb. Gəmidə gövdə qaynaq, avtomatika işləri görülüb, elektrik avadanlıqları təmir olunub, yeni kompressorlar yerləşdirilib. Eləcə gəminin yaşayış xidməti otaqları müasir tələblər səviyyəsinə çatdırılıb, orada yeni mebellər quraşdırılıb. Sualtı suüstü hissələr, vaqon üst göyərtələri təmizlənərək rənglənib.

Dəniz-sınaq yoxlamasından uğurla çıxan "Naxçıvangəmi-bərəsi yenidən istismara qaytarılıb. Bu gəminin uzunluğu 154 metr, eni 18 metrdən çoxdur.

"ZığGəmi Təmiri Tikintisi Zavodunda eləcə ASCO-nun Dəniz Nəqliyyatı Donanmasına məxsus "Hüseyn Cavid” universal quru yük gəmisi təmir olunub. Bu, Xəzərdənkənar sularda istismar olunan gəmidir.

"Hüseyn Cavid” 2016-cı ildən Azərbaycan bayrağı altında xarici sularda üzür. Gəminin uzunluğu 108 metrdən çox, eni 17 metrə yaxın, yükgötürmə qabiliyyəti 5200 tondur.

Zavodda gəminin baş köməkçi mühərrikləri, anbar qapaqları yüksək keyfiyyətlə təmir olunub. Gəmidə boru elektrik quraşdırma, avtomatika gövdə qaynaq işləri görülüb. Eləcə heyətin yaşayış şəraitini yaxşılaşdırmaq üçün yeməkxana kayutlarda lazımi təmir işləri aparılıb.

Bir sıra digər hissələr təmir olunub. İşlər tamamlandıqdan sonra gəmi yoxlanışdan keçirilib dənizçilərin ixtiyarına verilib.

ASCO-nun Xəzər Dəniz Neft Donanmasına məxsus "Şirvan” 100 tonluq kran gəmisinin əsaslı təmiri yekunlaşıb. Bu "BibiheybətGəmi Təmiri Zavodunda yerinə yetirilib. Təmirin gedişində gəminin mexanizmləri, baş mühərrikləri, nasosları, boru sistemləri, sanitar qovşaqları, bir sıra digər qurğuları sazlanıb.

"Şirvantərsanəyə qaldırılaraq gövdəsinin sualtı suüstü hissəsində zədələnmiş sahələr dəyişdirilib.

İşlər başa çatdıqdan sonra gəminin yükqaldırma qabiliyyətinə malik kran qurğusunun sınaq işləri aparılıb. Mexanizm elektrik avadanlıqlarının hərəkətdə yoxlanılması məqsədilə gəmi dəniz sınaqlarına çıxarılıb onlar müvəffəqiyyətlə başa çatıb.

"Bakı Gəmiqayırma Zavodu” MMC- isə ASCO-nun sifarişi ilə inşa edilən "Kəlbəcərneftdaşıyan tankeri tikintisinin növbəti mərhələsinin aparılması üçün suya salınıb. Gəminin gövdə hissəsinin inşası tam başa çatıb. Qalan işlər zavodun yanalma körpüsündə davam etdiriləcək. "Kəlbəcərtankeri müəssisənin tikinti-quraşdırma sahəsindən üzən dok vasitəsilə bu məqsədlə suya salınıb.

Yeni gəminin konsepsiyasını Odessa Dəniz Mühəndisliyi Bürosunun ASCO-nun təcrübəli mütəxəssisləri birgə hazırlayıblar. "Volqa-Don MAX” layihəsi olan gəmi maksimum yükgötürmə qabiliyyəti ilə Volqa-Don çayından keçmək imkanına malikdir.

Yeni nəsil "Kəlbəcərtankerinin uzunluğu 141, eni 16,9, bortunun hündürlüyü 6 metrdir. 15 nəfərlik heyətlə idarə edilən gəmi saatda 10 knot sürətlə hərəkət edə biləcək. Tanker xam neft neft məhsullarının daşınması üçün nəzərdə tutulmuş, ümumi tutumu 9212 kubmetr olan 6 yük çəninə malikdir.

Zavodun yanalma körpüsündə istismar sınaqları başa çatdıqdan sonra "Kəlbəcərtankerinin dəniz-istismar sınaqları keçiriləcək. Tankerin xarici sularda istismarı nəzərdə tutulur.

Unikal dizaynı ilə seçilən texniki göstəricilərinə görə geniş imkanlara malik olan bu gəmi Bakı Gəmiqayırma Zavodunda inşa edilmiş sayca ikinci neftdaşıyan tankerdir. Ötən ilin sonunda istismara verilmiş "Laçınadlı ilk tanker artıq xarici sularda istismar olunur.

ASCO-nun sifarişinə uyğun olaraq zavodda daha iki eyni tipli gəminin tikinti işləri qrafikə uyğun davam edir.

Bununla yanaşı, hazırda ASCO-nun donanmaları üçün zəruri olan müxtəlif təyinatlı gəmilərin inşası ilə bağlı Bakı Gəmiqayırma Zavodu ilə danışıqlar aparılır. Bu isə o deməkdir ki, yaxın gələcəkdə Xəzərdə dünya sularında yeni-yeni gəmilərimiz üzərək Azərbaycanın iqtisadi gücünün daha da artmasına xidmət edəcək.

 

Flora SADIQLI

 

Azərbaycan. - 2020.- 8 sentyabr.- S.1; 6.