İnsanın ən
böyük dəyəri sevgidir
Cənnət Səlimova - 80
Onun üçün ən başlıcası istedaddır. Düşünür ki, teatr sənətində möcüzə bu istedadlı insanlarla - aktyorlar, rejissorlar və bəstəkarlarla görüşüb işləyəndə baş verir. "İstedad vəfalıdır. Mən o qədər teatrla nəfəs alıb, hətta teatrda ölən aktyorlar görmüşəm ki”. Bu sözləri müsahibələrinin birində söyləmiş Azərbaycanın görkəmli teatr rejissoru, Xalq artisti Cənnət Səlimova özü də teatrla nəfəs alan sənətkarlarımızdan biridir.
Yanvarın 20-si onun doğum günüdür. 1990-cı ildə baş verən qanlı faciədən sonra ad gününü həmin tarixdə qeyd etmir. Bu seçimini bilənlər Cənnət Səlimovanı həmin gündən bir neçə gün əvvəl, ya da sonra təbrik edirlər.
O, 1940-cı il yanvarın
20-də Bakı şəhərində dünyaya
gəlib. Xatirələrində uşaqlıq
çağları, valideynləri belə qalıb: "Keçmiş Aziatski, indiki Əlövsət Quliyev
küçəsində yaşamışıq. Atam ləzgi, anamsa cuhud qızıydı.
Yaşadığımız bina əfsanəvi
bina idi. Onun bir mərtəbəsini
"Azdrama”ya
vermişdilər. Orada Cəfər
Cabbarlı, Mərziyə Davudova, Ülvi Rəcəb kimi insanlar yaşamışdı. Atamın Mərziyə
Davudovaya çox böyük sevgisi, rəğbəti
vardı. Mənim adımı da Mərziyə
qoymaq istəyib. Amma anam razı olmayıb: "Gəl, ona nə
isə gözəl bir ad tapaq. Cənnəti xatırladan bir ad olsun”. Atam da adımı
elə Cənnət yazdırıb. Şəhadətnamə rusca olduğundan orada Canet yazılıb.
Əslində Cənnətdir”.
Ömrünün ilk çağları dünyanın
qanlı-qadalı illərinə
düşüb. O, körpə ikən başlayan müharibə özü ilə qüssə, hüzn, dərd, aclıq, yoxsuluq gətirib. Qayğılı
keçsə də, çətinliklər görsə
də, o illəri həsrətlə yada salıb müsahibələrində:
"Uşaqlıq xoşbəxtlikdir.
Sevdiklərinlə bir yerdə
keçirdiyin vaxtlardır.
Hərçənd mənim uşaqlığım
müharibə zamanlarına
düşüb. Aclıq
günlərini görmüşük...
Amma bu çətin günlər mənim ən xoşbəxt zamanlarım olub. Atam və anamın bir-birinə məhəbbəti
var idi, məni də sevgi içində böyüdüblər. O illəri əziz bir kinolent kimi
gözümün qabağından
keçirirəm”.
Oxumağa çox həvəsli olub. Orta məktəbi başa
vurduqdan sonra Azərbaycan Dövlət Universitetinin filologiya fakültəsinə daxil olub. 1962-ci ildə
həmin məktəbi
bitirib. Təhsilini
davam etdirmək istəyi onu bir neçə il çox
sevdiyi Bakı şəhərindən uzaq
salıb. 1962-1967-ci illərdə Cənnət
Səlimova Leninqrad Dövlət Teatr Musiqi və Kinematoqrafiya İnstitutunun
Dram rejissoru fakültəsində
oxuyub. 1967-ci ildən
isə Səməd Vurğun adına
Rus Dram Teatrında rejissor kimi çalışıb.
Bu teatrda işlədiyi
iyirmi beş
il ərzində bir çox qastrollarda, festivallarda iştirak edib. 1982-ci ildən 1991-ci ilədək isə o, həmin teatrda baş rejissor vəzifəsində işləyib.
Rus Dram Teatrının
səhnəsində Cənnət
Səlimova "Vanya dayı”, "İdiot”,
"Kuraj ana və onun uşaqları”,
"İvanov”, "Mehmanxana
sahibəsi”, "Beluginin
evlənməsi” əsərlərinə
quruluş verib.
1991-ci ildə Cənnət
Səlimova Bakı Kamera Teatrını yaradıb və bədii rəhbəri olub. Həmin teatrda
"Qodo həsrətində”,
"Ezop”, "İtlər”,
"Hekayəti-xırs quldurbasan”
tamaşalarını təqdim
edib. 2009-cu ildən
Kamera Teatrı Gənc Tamaşaçılar
Teatrına birləşdirilib
və Cənnət Səlimova ora baş rejissor təyin edilib. Kamera Teatrının repertuarından
bəzi tamaşaları
burada yenidən hazırlayıb. Tanınmış
rejissor bu teatrda "Aydın”, "Şeyx Sənan”, "Hekayəti xırs quldurbasan”, "Məkkəyə
gedən yol”, "Cəsur qurbağa balası”, "Axırıncı
qatar, yaxud itlər”, "Ezop”, "Sərgüzəşti-vəziri-xani-Lənkəran”,
"Mənim ağ göyərçinim”, "Göyçək
Fatma”, "Romeo və
Cülyetta”, "Buzovna
kəndinin əhvalatları”,
"Müsyo Jordan və
Dərviş Məstəli
şah”, "Əlincə
qalası”, "İtalyansayağı
xoşbəxtlik”, "III Riçard”,
"Mehmanxana sahibəsi”
və başqa əsərləri səhnələşdirib.
Hazırda teatrda quruluşçu
rejissor vəzifəsini
icra edir. Bundan başqa, o, Azərbaycan Dövlət Musiqili Komediya Teatrında da rejissor kimi
fəaliyyət göstərib.
Həmin teatrda
"Silva”, "Bayadera”, "Maritsa”, "İddialı qaraçı”,
"Şən dul qadın”, "O olmasın,
bu olsun”, "Baladadaşın toy hamamı”
tamaşalarına quruluş
verib.
2006-cı ilin mayından
Cənnət Səlimova
Azərbaycan Dövlət
Akademik Opera və Balet Teatrına əvəzçilik üzrə
quruluşçu rejissor
vəzifəsinə qəbul
edilib. Teatrda "Söyüdlər ağlamaz”,
"Sevil”, "Traviata”,
"Məsxərəçilər”,
"Bohema” kimi operaları, Azərbaycan Dövlət Akademik Milli Dram Teatrında isə "Fərhad və Şirin” dram əsərini səhnəyə
qoyub. Ümumiyyətlə, hansı teatrda
çalışmasından asılı olmayaraq quruluş verdiyi tamaşaların hər birində onun özünəməxsus yozumu,
dəstxəti var.
Cənnət Səlimova ömrünün
əlli ilindən çoxunu Azərbaycan incəsənətinin inkişafına
həsr edib. O, tələbəlik
illərindən başlayaraq
həyatını teatrda,
aktyorların arasında,
yaradıcılıq axtarışlarında
keçirir. Özü də "mənim
teatrdan ayrı həyatım olmayıb” deyir. Cənnət xanım hər zaman tamaşaçılarına
böyük diqqətlə,
həssaslıqla yanaşır:
"İncəsənət din deyil, amma o da
vasitədir. Mən bu vasitə
ilə özümü
ifadə edirəm.
Allahın mənə göstərdiyi
işığı tamaşaçıya
göstərməliyəm. Bilirsiniz, insanın ən böyük dəyəri sevgidir. Bizim ömrümüz azdır. Əsrimiz o
qədər qısadır
ki... Onu nifrətə xərcləmək
olmaz. Bütün yaradıcılığım bunun üzərində qurulub. "Şeyx Sənan” da, "Aydın” da, "Romeo və Cülyeta” da, "Danabaş kəndinin əhvalatları”
da, hətta Mirzə Fətəli Axundovun komediyaları da bunun üzərində
qurulub”.
Çox oxuyur. Tamaşa üçün əsər seçərkən,
ilk növbədə, tamaşaçıya
maraqlı olmasını
nəzərə alır.
O, hər zaman, dönə-dönə tamaşaçılarını
çox sevdiyini vurğulayır. İstəyir ki, tamaşaçı
onu başa düşsün, ona yaxın olsun. "Teatr tamaşaçısız
yaşaya bilməz.
Biz tamaşaçılar üçün yaşayırıq
və yaradırıq”
fikri də buradan irəli gəlir.
Onun Azərbaycan
mədəniyyəti, incəsənəti
qarşısında xidmətləri
gördüyü bu işlərlə çərçivələnmir. Cənnət Səlimova həm də uzun illərdir
pedaqoji fəaliyyət
göstərir. Azərbaycan Dövlət
İncəsənət və
Mədəniyyət Universitetinin
professorudur. O, auditoriyada
da, çalışdığı
teatrlarda da gənc rejissorların, aktyorların sənətin
sirlərini öyrənmələri
yolunda öz bilik və bacarığını
əsirgəmir.
Teatr sənəti
naminə çəkdiyi
zəhmətlər onu
usandırmır. Ümumiyyətlə, teatra sevgi Cənnət xanım üçün elə fədakarlıq deməkdir.
Buna görə deyib:
"Teatra sevgi yalnız baş rollarda oynamaqla bitmir. Əgər doğrudan sevirsənsə,
teatrda süpürgəçi
işləmək də
xoş olur. Aktyor tamaşaçı ilə
üzbəüz qalır.
Amma rejissor ürəyi ilə tamaşaçını hiss edib
tamaşanı hazırlamalı,
aktyorlara rol bölməlidir”.
O hesab edir ki,
incəsənət-ədəbiyyat, musiqi, teatr, kino... hamısı insanın mənəvi dünyasını, ruhunu zənginləşdirmək üçündür.
Teatr isə Cənnət Səlimova üçün
bambaşqa bir aləmdir. Bu sevgi ilə danışır:
"Mən, ümumiyyətlə,
teatrı çox sevirəm. Xüsusən, zalda oturub pərdənin açılmağını
gözlədiyim vaxt çox sevirəm”.
Həyatının ən gözəl, ən mənalı illərini həsr etdiyi teatr sənəti
qarşısında xidmətləri
hər zaman yüksək dəyərləndirilib. Cənnət Səlimova 1972-ci ildə Əməkdar artist, 1999-cu ildə
Xalq artisti fəxri adlarına layiq görülüb.
2001-ci ildən Prezident təqaüdçüsüdür.
"Şöhrət” ordenlidir. Ömrünün 80-ci ilində isə
Azərbaycan mədəniyyətinin
inkişafında böyük
xidmətlərinə görə
Prezident İlham Əliyevin sərəncamı
ilə Cənnət Səlimova "Şərəf”
ordeni ilə təltif edilib.
"Teatrda bir qanun
var: Müvəffəqiyyət!
O varsa, hər şey var...” deyən sənətkardan elə tamaşaçıları
da uğurlu tamaşalar gözləyirlər.
Zöhrə
FƏRƏCOVA
Azərbaycan.- 2020.- 24 yanvar.- S. 7.