Güclü dövlətçiliyimizin və
etibarlı gələcəyimizin təminatçısı
Cəmi iki ay əvvəl Azərbaycanın dövlət müstəqilliyinin bərpasının 30-ci ili arxada qaldı. 30 il dövlət və xalq olaraq zaman-zaman təbəddülatlarla, çətinliklərlə üzləşsək də, liderlərimizin müdrikliyi, uzaqgörənliyi və milli birliyimiz nəticəsində bütün proseslərdən üzüağ, alnıaçıq çıxmışıq. Bu mənada ümumiləşdirilmiş şəkildə götürsək, müstəqillik tariximizin Heydər Əliyevlə başlanan və indi İlham Əliyevlə davam edən illəri xalqımızın şərəf və iftixar tarixidir.
Regional inkişaf və məşğulluq
Ulu Öndər Heydər Əliyev müasir, hüquqi və demokratik Azərbaycan dövlətini yaratmış, öz inkişaf siyasəti ilə onun təməllərini möhkəmləndirmiş və yüksəliş yoluna çıxarmışdır. Prezident İlham Əliyevin rəhbərliyi dövründə isə Azərbaycan dövlətçiliyi tarixinin tamamilə yeni mərhələsinə qədəm qoyub. Hələ ilk dəfə 18 il əvvəl xalqın etimadını qazanan cənab İlham Əliyev öz əməlləri ilə qurucu lider və dövlətçiliyin ali missiyalarının layiqli daşıyıcısı olduğunu təsdiq edib.
Təcrübə göstərir ki, qətiyyətlilik, prinsipiallıq, zamanında sözünü demək, radikal tədbirlər görmək bacarığı əsl liderlərə xas keyfiyyətlər kimi dövlətin inkişafını şərtləndirən əsas amillər hesab olunur. Öz fəaliyyətində məhz bu keyfiyyətlərə söykənən Prezident İlham Əliyevin siyasi iradəsi Azərbaycanın daha da qüdrətlənməsinin, Cənubi Qafqazın lider dövlətinə, dünyada söz sahibinə çevrilməsinin leytmotivini təşkil edib. Ötən 18 ildə əldə olunan möhtəşəm nailiyyətlərin şahidləri kimi qəti əminliklə söyləyə bilərik ki, Azərbaycan dövləti bu illər ərzində sürətli inkişaf yolu keçib.
Prezident İlham Əliyevin ölkəmizin sosial-iqtisadi yüksəlişi ilə bağlı təşəbbüsləri regionların inkişafından başlayıb və bu, təsadüfi deyil. Çünki inkişafda çevikliyin, davamlılığın və mühüm makroiqtisadi nəticələrin əldə olunması həm də regionların inkişaf etdirilməsindən ibarətdir. Məhz bu səbəbdən hələ ilk prezident seçkiləri zaman cənab İlham Əliyev regionların inkişafı ilə bağlı prioritetləri xüsusi platforma şəklində elan etmiş və onları qətiyyətlə reallaşdırmışdır. Bəzi tərəflərinə nəzər salmaqla regional inkişaf siyasətinin nə kimi vacib uğurlu sosial və iqtisadi nəticələrə səbəb olduğunu deyə bilərik. Məsələn, ötən 18 ildə 2 milyondan artıq yeni iş yerinin yaradılması regional inkişafdan xəbər verən əsas sosial-iqtisadi göstəricidir. Azərbaycanın demək olar ki, bütün bölgələrində davamlı olaraq əməktutumlu, rəqabətqabiliyyətli yeni istehsal müəssisələri, xidmət sahələri istifadəyə verilmişdir.
Azərbaycan dövləti tərəfindən aztəminatlı ailələrin sosial müdafiəsinin gücləndirilməsi ilə yanaşı, onların aktiv əməyə cəlb edilməsinə, məşğulluğunun təmin olunmasına xüsusi diqqət yetirilir. Bu baxımdan Prezident İlham Əliyevin “Əhalinin özünüməşğulluğunun təmin olunması sahəsində əlavə tədbirlər haqqında” 2016-cı il 7 aprel tarixli Sərəncamı mühüm əhəmiyyət kəsb edir. Sərəncam dövlət məşğulluq siyasətində keyfiyyətcə yeni bir mərhələ açmaqla, özünüməşğulluq fəaliyyəti ilə işsiz və işaxtaran şəxslərin ailə bizneslərini qurmalarına, əmək potensiallarının reallaşdırılması yolu ilə gəlirlərini artırmalarına, həmçinin kiçik və orta sahibkarlığın inkişafına xidmət edir. Azərbaycanda özünüməşğulluğu inkişaf etdirmək üçün hərtərəfli şərait və imkan var. Artıq yerli banklar da bu proqramın həyata keçirilməsinə fəal dəstək verməyə başlayıblar.
İslahatlar davamlıdır
2018-ci ilin prezident seçkilərindəki qələbədən sonra Milli Məclisdə keçirilən andiçmə mərasimində Prezident İlham Əliyev ciddi islahatların aparılacağını bəyan etmişdi. Nitqində sosial siyasətin daim diqqət mərkəzində olduğunu deyən Prezident növbəti illərdə çox ciddi islahatların aparılacağını və nəticədə vətəndaşlarımızın yaşayış səviyyəsinin daha da yaxşılaşacağını bildirmişdi.
Prezident İlham Əliyev tərəfindən aparılan iqtisadi islahatlar 2018-ci ildən iqtisadiyyatda şəffaflığın səviyyəsini artırdı, iqtisadi artımın yeni mənbələrinin tapılmasına imkan yaratdı, qeyri-neft sektorunun sürətli ikişafını təmin etdi. Təbii ki, bütün bu nəticələr özünü həm də dövlət büdcəsinin gəlirlərinin artımında, inflyasıyanın həcminin kiçik olmasında, ixracın həcminin artımında və Azərbaycanın strateji valyuta ehtiyatlarının həcminin artmasında göstərdi. 2018-ci ildə qəbul olunmuş 2019-cu ilin dövlət büdcəsində nəzərdə tutulan vəsaitlər və 2019-cu ilin əvvəlindən başlayaraq artan büdcə gəlirləri hesabına cənab İlham Əliyevin sərəncamları ilə iki dəfə geniş sosial paket elan edildi.
2019-cu ilin sosial islahatları 4,2 milyondan artıq vətəndaşı əhatə
etdi. Bu islahatların miqyas və vətəndaşların
maddi rifahının yaxşılaşdırılması
baxımından mühüm əhəmiyyəti vardı.
Beləliklə, iqtisadi sahədə əldə
edilmiş mötəbər uğurların sosial sferaya
transformasiyası dövlət başçısının bəyan
etdiyi sosial iqtisadi kursun başlıca prinsipi olmaqla, ölkə
vətəndaşlarının sosial təminatını əhəmiyyətli
dərəcədə artırdı.
Ən mühüm odur ki,
sosial sahədə islahatlar həm davamlıdır, həm də
kompleks xarakter daşıyır. Məsələn, bir
neçə gün əvvəl parlament tərəfindən təsdiq
olunmuş gələn ilin dövlət büdcəsində əhalinin
sosial rifahının daha da
yaxşılaşdırılmasına xidmət edən
mühüm sosial məsələlər öz əksini
tapmışdır. 2022-ci il
üçün dövlət büdcəsinin xərclərində
əhalinin sosial müdafiəsinin daha da gücləndirilməsinin,
növbəti ilin yanvarın 1-dən dövlət büdcəsindən
maliyyələşən təşkilatlarda və maliyyə
yardımı alan bir sıra müəssisə və təşkilatlarda
çalışanların əməkhaqlarının, həmçinin
ölkədə əmək pensiyalarının, sosial
müavinətlərin, təqaüdlərin və digər
sosial ödənişlərin artırılması ilə
bağlı xərclərin maliyyə təminatı
üstünlük təşkil edəcək.
Səbəb və
nəticə aspektləri
Azərbaycanda sosial siyasət yalnız vətəndaşların
yüksık sosial təminatına nail olunması və ya aztəminatlı
ailələrin sosial qayğılarının yoluna
qoyulması ilə bitmir. Ölkədə
sosial siyasətin başqa bir uğuru sosial problemlərə,
xüsusən əlilliyə yol açan səbəblərin
aradan qaldırılmasıdır. Məsələn,
Kür çayı boyunca sutəmizləyici qurğuların
quraşdırılması vətəndaşların
sağlamlığına xidmət edən mühüm
addım kimi sosial siyasətin uğurlarından biridir.
Dövlət başçısının sərəncamları
ilə indiyədək xüsusən Kür və Araz
çaylarının suyundan istifadə edən
yaşayış məntəqələrinin ekoloji cəhətdən
təmiz su ilə təminatı istiqamətində xeyli iş
görülüb. Yüzlərlə kənddə
modul tipli sutəmizləyici qurğular
quraşdırılıb ki, bunun da nəticəsində əhalinin
sağlamlığı qorunub.
Atılan addımlardan biri də
“Yod çatışmazlığı xəstəliklərinin
kütləvi profilaktikası məqsədi ilə duzun
yodlaşdırılması haqqında” qanundur. Duzun
yodlaşdırılması hesabına Azərbaycanda son illər
yod çatışmazlığı xəstəlikləri
(orqanizmdə yod çatışmazlığı nəticəsində
qalxanabənzər vəzin funksiyalarının pozulması ilə
əlaqədar yaranan patoloji vəziyyət - beyin
funksiyalarının pozulması, uşaqsalma, uşağın
ölü doğulması, ağıl kəmliyi, kretinizm və
s.) dəfələrlə azalıb.
Son illər bu sahədə
uğurla həyata keçirilmiş tədbirlərdən biri
də neftlə çirklənmiş ərazilərin təmizlənməsidir. Digər
prioritet istiqamət isə Azərbaycan Prezidentinin təşəbbüsü
ilə son illərdə geniş vüsət almış
yaşıllaşdırma tədbirləridir. Ümumiyyətlə, bu gün Azərbaycanda
yaşıllaşdırma istiqamətində vacib addımlar
atılır. Heydər Əliyev Fondunun təşəbbüsü
ilə həyata keçirilən layihələr buna nümunədir.
Ekoloji problemlərin aradan qaldırılması
istiqamətində görülən tədbirlərin hər
biri insanların sağlamlığının möhkəmlənməsinə
xidmət edir.
Təcrübə göstərir
ki, bir sıra hallarda sosial problemlərin mənbəyi ailə
qurulmasının düzgün
planlaşdırılmamasıdır. Bu baxımdan nikah
münasibətlərinin tənzimlənməsi zamanı
sağlamlıq arayışlarının tələb
olunması ailənin sağlam təməlinin
formalaşdırılması baxımından vacib sosial qərar
olmaqla hemofiliya və talassemiya, həmçinin digər xəstəliklərin
qarşısının alınmasında mühüm əhəmiyyət
kəsb edir.
Sosial siyasətin
qarşısında duran əsas məqsədlərdən biri
də uşaqların sağlamlığını qorumaq və
gələcəyimiz üçün sağlam nəsil
yetişdirməkdir. Bu istiqamətdə görülən işlərdən
biri uşaqların icbari dispanserizasiyasının həyata
keçirilməsidir. Həmin məqsədlə
Milli Məclisdə “Uşaqların icbari dispanserizasiyası
haqqında” Azərbaycan Respublikasının Qanunu qəbul
edilmişdir.
Erkən evliliyə
qarşı mübarizə də cəmiyyətimizdə
olduqca aktual məsələlərdən biridir. Erkən nikah
doğurduğu fəsadlara və cəmiyyətə
vurduğu ziyana görə dövrümüzün
mühüm və aktual problemi olaraq qalmaqdadır. Uşaqların anadangəlmə xəstə
doğulmalarının əsas səbəblərindən biri
də erkən nikahlardır. Çünki
erkən nikahların əsas fəsadları ana və
uşaqlar arasında ölüm hallarının
çoxalması, doğulan uşaqlar arasında xəstə
və əlil uşaqların çoxalmasıdır.
Avtomobil qəzaları,
texnogen qəzalar da əlilliyi yaradan əsas səbəblərdir. Bunun da
qarşının alınması üçün ölkəmizdə
davamlı olaraq profilaktik tədbirlər həyata
keçirilir. Yol hərəkəti
qaydalarının pozulmasına görə cəzaların sərtləşdirilməsi,
müəssisələrdə, istehsalatda texnogen qəzaların
qarşısının alınması, tikintidə təhlükəsizliklə
bağlı tələblər məhz bir məqsədə -
insan amilinə xidmət edir.
Bütün bunlarla yanaşı, Azərbaycanda
həyata keçirilən dövlət idman siyasətini də qeyd etməliyik.
Məhz idmanın kütləviləşdirilməsi
vətəndaşların fiziki sağlamlığının
təmin olunmasında əhəmiyyətli rol oynayır.
Elektron idarəetmə
- məmur vətəndaş təmasının
azaldılması
Azərbaycanda hökumət-vətəndaş
münasibətlərində mütərəqqi modelin
yaradılması sosial siyasətin mühüm tərkib hissələrindən
biridir. Bu zaman vətəndaş məmnunluğunun təmin
edilməsi qarşıya qoyulan əsas tələbdir. Həmin məqsədlə struktur
islahatlarının tərkib hissəsi kimi hökumət-vətəndaş
münasibətlərində daha çevik mexanizmlərin tətbiqi,
bürokratik əngəllərin aradan qaldırılması
istiqamətində vacib addımlar atılıb. Onlardan biri ictimai xidmət sahəsində müsbət
addım olan “ASAN xidmət” mərkəzlərinin
yaradılmasıdır.
“ASAN xidmət” modeli artıq
bir neçə ildir Azərbaycanda ictimai xidmət sahəsində
dönüş yaradıb. Bu model dövlət-vətəndaş
münasibətlərində yeni yanaşmanın formalaşmasında
Azərbaycan dövlətinin həyata keçirdiyi siyasətin
mühüm tərkib hissəsidir. Modelin
yaranması göstərir ki, Azərbaycan dövləti
inkişafın kompleks təmin olunması, neqativ halların
tamamilə aradan qaldırılması və vətəndaş
məmnunluğunun təmin edilməsi üçün
bütün addımları atır. Reallıq
ondan ibarətdir ki, bu mütərəqqi model Azərbaycanda nəinki
uğurla tətbiq olunur, həm də dünyada
yayılır.
İctimai, eləcə də sosial
xidmətlər sahəsində keyfiyyətcə yeni mərhələ
açan, hər kəsə dost məramı ilə
yanaşan, şəffaflıq, operativlik, vətəndaş məmnunluğunu
təmin etmək məqsədi ilə yaradılan DOST layihəsi
Azərbaycan Respublikasının Birinci vitse-prezidenti, Heydər
Əliyev Fondunun prezidenti Mehriban Əliyevanın təşəbbüsünün
nəticəsidir. Agentliyin missiyası Azərbaycan
əhalisinin dövlət tərəfindən təklif edilən
əmək və sosial müdafiə xidmətlərinə
xidmət mərkəzləri şəbəkəsi vasitəsilə
müasir, operativ və elektron xidmətlərin tətbiqi ilə
rahat çıxışını təmin etməkdir.
Layihə əmək, məşğulluq, sosial
müdafiə, əlillik, reabilitasiya sahələrində xidmətlərin
keyfiyyətinin yüksəldilməsi, bu sahələrdə
şəffaflığın artırılması, innovativ həllərin
tətbiqi və vətəndaş məmnunluğunun təmin
edilməsi məqsədi daşıyır.
DOST xidmətlərinin fəaliyyətə
başlaması sosial xidmətlərlə bağlı dövlət
orqanlarına müraciət zamanı vaxt itkisinin
qarşısının alınması baxımından
mühüm hadisədir. Bütün bunlarla yanaşı, “ASAN xidmət” və
DOST modeli cəmiyyətin ümumi mədəni, dövlət-vətəndaş
münasibətlərinin səviyyəsinin yüksəlməsi,
dövlət xidmətlərinin göstərilməsində
yeni platforma olmaqla yanaşı, korrupsiyaya qarşı
mübarizə sahəsində aparılan institusional
islahatların uğurlu nəticəsidir.
İşğala
son qoyan siyasət
İkinci Qarabağ
müharibəsi dövlətimizin gücünün,
xalqımızın milli iradəsinin və həmrəyliyinin
təntənəsinə çevrilərək
torpaqlarımızın işğaldan azad olunması,
pozulmuş ərazi bütövlüyümüzün bərpası
ilə nəticələndi. 44 günlük bu savaşda Prezident
İlham Əliyevin Ali Baş Komandanlığı ilə
müzəffər Azərbaycan Ordusu yalnız 30 illik müasir
müstəqillik tariximizin deyil, son bir neçə əsrlik
tariximizin ən şərəfli səhifəsini yazdı.
Artıq başa çatmış
Dağlıq Qarabağ münaqişəsinin həlli ilə
birbaşa məşğul olan ATƏT-in Minsk qrupunun həmsədrləri
də 28 ildə qətiyyətli mövqe ortaya qoymadılar və
Azərbaycan daim ikili standartlarla üzləşdi. Lakin xalqımız heç vaxt ümidini itirmədi.
Bu ümidi yaşadan isə Ulu Öndər Heydər
Əliyevin müəyyən etdiyi, Prezident İlham Əliyevin
qətiyyətlə həyata keçirdiyi siyasət oldu.
Azərbaycan ərazilərində ikinci erməni
dövlətinin yaradılmasına imkan verməyəcəyini
dəfələrlə bəyan edən İlham Əliyev
ordumuzun döyüş imkanlarını ən yüksək səviyyəyə
çatdırmaqla 44 günlük Vətən müharibəsində
qələbəmizi təmin etdi. Bu zəfərin
yaratdığı reallıqlar daha böyük
uğurların başlanğıcıdır və Qafqazda ölkəmizin
mütləq liderliyini, dünyada isə söz sahibi
olmasını təmin edən amildir.
Tarixi torpaqlarımız olan
Qarabağ və Şərqi Zəngəzur artıq
işğaldan azaddır, 30 ilə yaxın düşmənin
vandallığı ilə üzləşən bu torpaqlar
indi yenidən qurulur, tarixi şöhrətini bərpa edir. Cəmi bir il
ərzində görülən işlərin miqyası olduqca
əhatəli və sürətlidir. Görünən
odur ki, azad olunmuş ərazilərin bərpası və
vaxtilə Qarabağ və Şərqi Zəngəzurdan məcburi
köçkün düşmüş vətəndaşlarımızın
repatriasiyası üçün tədbirlər kompleks şəkildə
həyata keçirilməkdədir.
Bu gün Azərbaycanda cəmiyyət
həyatında baş verən hər bir keyfiyyət dəyişikliyi,
nail olduğumuz hər bir uğur və Vətən müharibəsindəki
qələbə göstərir ki, Prezident İlham Əliyevin
dövlət rəhbəri kimi missiyası yalnız və
yalnız dövlətə və xalqa xidmət məramı
üzərində formalaşıb. Vətənpərvərlik
və dövlətçilik prinsiplərinə köklənmiş
bu missiyanın nəticəsidir ki, Azərbaycan bir dövlət
olaraq tarixinin ən qüdrətli dövrünü
yaşayır.
Xalqımız bundan sonra da
dövlətimizə yüksəliş nəsib edən və
zəfər yaşadan bu siyasətə etimad göstərəcək,
cənab İlham Əliyevin ətrafında daha sıx birləşərək
sarsılmaz milli həmrəylik nümayiş etdirəcək. Heydər
Əliyev siyasəti daimidir, Prezident İlham Əliyev bu siyasəti
layiqincə yaşadan və yeni mərhələyə
yüksəldən müdrik rəhbərdir. Bu siyasi kurs güclü dövlətçiliyimizin və
etibarlı gələcəyimizin alternativsiz təminatçısıdır.
Hadi
RƏCƏBLİ,
siyasi elmlər doktoru, professor
Azərbaycan.-
2021.-24 dekabr.- S.15.