Gələcəyini STEAM-la qur
Təhsil sisteminə innovasiyalar gətirən təlim genişlənir
Məlumdur ki, qloballaşan dünyada hər bir ölkənin inkişafı
müasir bilik və bacarıqlara, səriştələrə malik
insan kapitalının
yetişdirilməsindən asılıdır.
Ölkəmizin təhsil sistemi
qarşısında duran
bu mühüm vəzifə Prezident İlham Əliyev tərəfindən 2013-cü ildə
imzalanmış “Azərbaycan
Respublikasında təhsilin
inkişafı üzrə
Dövlət Strategiyası”nda
da öz əksini tapıb. Dövlət strategiyası çərçivəsində
həyata keçirilmiş
islahatlar təhsilimizə
yeni məzmun, innovativ təlim texnologiyaları gətirib.
Onlardan biri də artıq
bütün dünyada
strateji trend kimi qəbul olunan STEAM yanaşmasıdır.
Prezident İlham Əliyev tərəfindən fevralın
2-də imzalanmış sərəncamla
təsdiq olunmuş “Azərbaycan 2030: sosial-iqtisadi
inkişafa dair Milli Prioritetlər”də
XXI əsrin tələblərinə
uyğun təhsil sisteminin qurulması istiqamətində başlıca
hədəflərdən biri
kimi inteqrativ tədris təcrübəsinin
inkişaf etdirilməsi
zəruriliyi qeyd olunur. Bu baxımdan
STEAM layihəsi inteqrativ
tədris təcrübəsinin
uğurlu tətbiqini təmin edən istiqamət kimi mühüm əhəmiyyət
kəsb edir. Milli prioritetlərdə qeyd olunan vəzifələrdən
biri də odur ki, təhsil
sistemi gənc nəsli gələcək
rəqəmsal texnologiyalar
dövrünə hazırlamaq
üçün onlara
məktəb yaşından
rəqəmsal səriştələrin
aşılanmasına diqqət
yetirməli, yeni bacarıqlar, ixtisaslar və peşələr verməlidir. Məhz STEAM yanaşması bu
vəzifələrin həyata
keçirilməsində təhsilimizə
mühüm töhfələr
verir.
Biz niyə STEAM-ı seçirik?
STEAM-ın fəlsəfəsi, təhsilə
töhfəsi nədir?
Biz niyə onu
seçməliyk? İlk növbədə qeyd olunmalıdır ki, dünyada geniş yayılan STEAM (təbiət
elmləri, texnologiya, mühəndislik, incəsənət
və riyaziyyatın inteqrativ öyrədilməsi)
layihəsinin məqsədi
şagirdlərdə XXI əsr
bacarıqlarını - kreativlik,
tənqidi düşünmə,
əməkdaşlıq etmə, problemlərin həlli yollarını müəyyənləşdirmək bacarıqlarını inkişaf
etdirmək və bu sahədə yeni bacarıqlar formalaşdırmaqdır. Ənənəvi yanaşmadan fərqli olaraq, STEAM təhsili praktik məşğələlər
vasitəsilə elmi, texniki biliklərin gündəlik həyatda tətbiqini şagirdlərə
göstərir. Bu yanaşma şagirdlərə
mühəndislik səriştələri
öyrədərək, onları
həyata hazırlayır.
Uğurlu başlanğıc:
STEAM-a dövlət dəstəyi
Birinci vitse-prezident Mehriban Əliyevanın və onun rəhbərlik
etdiyi Heydər Əliyev Fondunun himayəsi və Təhsil Nazirliyinin dəstəyi ilə STEAM yanaşmasının məktəblərimizdə
tətbiqinə başlanması
son illərin ən uğurlu yeniliklərindən
biridir. 2019-cu ilin oktyabrında
6 mindən çox şagird əhatə edilməklə məktəblərdə
STEAM-ın tədrisinə start verilib. Layihənin tətbiq edildiyi
ümumtəhsil məktəbləri
Təhsil Nazirliyi tərəfindən zəruri
təlim avadanlıqları
ilə təmin edilib.
Layihə ilə əlaqədar nazirlik tərəfindən steam.edu.az portalı
da istifadəyə verilib. Müəllimlərin bu istiqamətdə
təkmilləşdirilməsi məqsədilə 100 nəfərlik
müəllim heyəti
İsraildə, 25 müəllim
Türkiyədə ikihəftəlik
STEAM təlimlərində iştirak
edib. Bu çərçivədə
10 məktəb direktoru
da Türkiyənin İstanbul şəhərində təlimlərdə
olub.
İlk uğurlar, nailiyyətlər
Hazırda STEAM layihəsi Bakı və Sumqayıt şəhərləri də
daxil olmaqla 45 region üzrə 147 ümumtəhsil
məktəbindən 25 mindən
çox şagird və 800 müəllim olmaqla davam etdirilir.
Dərslər layihə tətbiq
olunan məktəblərin
VI və VII siniflərini
əhatə edir.
Şirvan Şəhər
Kimya-Biologiya Təmayüllü
Respublika Liseyinin, Bakı şəhəri Avropa Liseyinin, Xırdalan 3 saylı texniki-təbiət fənləri
təmayüllü məktəb-liseyin
nəzdində STEAM mərkəzləri yaradılıb.
Xırdalan 3 saylı texniki-təbiət
fənləri təmayüllü
məktəb-lisey ölkədə
sayca 3-cü, Abşeronda
isə birinci tədris müəssisəsidir
ki 6-11 yaşlı şagirdlər də daxil olmaqla, STEAM təhsil metodunun tətbiqinə başlanılır.
Gəncə və Quba
şəhərlərində isə STEAM mərkəzlərinin
layihələndirilməsinə başlanılıb. Bu dövrdə VII siniflər üçün
STEAM məzmunu hazırlanaraq
müəllim və şagirdlərin istifadəsinə
verilib. VI siniflər üzrə hazırlanmış məzmun
təkmilləşdirilərək milli kurikuluma daha sıx inteqrasiya olunub. STEAM - Azərbaycan
layihə heyəti tərəfindən 5 mindən
çox üz sipəri istehsal edilərək müəllimlərə
və respublikamızın
müxtəlif xəstəxanalarında
çalışan tibb
personalına çatdırılıb.
Yeni çağırışlarda
STEAM
Bu gün XXI əsr
bacarıqlarına sahib fərdləri
yetişdirməyin yolu
STEAM təhsilindən keçir. STEAM yanaşması
dünyanın hər
yerində təhsil islahatının mərkəzindədir
və getdikcə daha çox əhəmiyyət daşıyır.
STEAM inkişaf etmiş ölkələrdə,
xüsusən ABŞ-da dövlət
siyasəti olaraq tətbiq edilir. İqtisadi Əməkdaşlıq
və İnkişaf Təşkilatının (OECD) qiymətləndirməsinə
görə, növbəti
10-20 ildə iş yerlərinin 14 faizi yüksək tam avtomatlaşdırma,
digər 32 faizi isə əhəmiyyətli
dəyişiklik riskinə
məruz qalacaq. Bu isə STEAM bacarıqlarının
qlobal işçi qüvvəsində getdikcə
daha mühüm rol oynayacağını göstərir. Oksford Universitetinin
hesabatlarında qeyd olunur ki, bugünkü
tələbələrin 65 faizi gələcəkdə
hələ mövcud olmayan ixtisaslar üzrə çalışacaq.
Buna görə təhsilalanlarımız
istər orta, istərsə də ali təhsil
pilləsində STEAM mövzularına
yaxşı yiyələnməlidirlər.
Gələcək planlar, perspektivlər
2020-2021-ci tədris ilindən STEAM layihəsi Bakı, Gəncə, Şirvan, Qax, Qəbələ, Sumqayıt, Lənkəran,
Biləsuvar, Quba, Mingəçevir, Şamaxı,
Zaqatala və digər şəhər və rayonlar da daxil olmaqla ölkənin
45 regionunun 147, eyni zamanda 8 kənd məktəbində tətbiq
olunmaqla 25 mindən çox şagirdi əhatə edir.
Növbəti 2021-2022-ci tədris ilindən isə layihənin əhatə dairəsinin genişləndirilərək ölkə
üzrə 50-100 min şagirdi
əhatə etməsi,
yaxın perspektivdə
VIII siniflər üçün
yeni STEAM məzmunun hazırlanması, məktəb
və şagirdlər
üçün Vahid
Elektron Platformanın yaradılması, layihənin
beynəlxalq STEAM şəbəkələrinə
qoşulması, eləcə
də STEAM mərkəzlərinin
sayının 10-a çatdırılması
nəzərdə tutulur.
Yasəmən MUSAYEVA,
Azərbaycan. - 2021.-12 fevral.- S.7.