Gədəbəy malakanları
İki əsrdir onları Azərbaycana bağlayan
nədir
Ölkəmizin ərazisində tarixən müxtəlif xalqlar və etnik azlıqlar məskunlaşmış və onlar əsrlər boyu Azərbaycan xalqının ictimai-siyasi həyatında mühüm rol oynamış, özlərinin etnik xüsusiyyətlərini, dinlərini və adət-ənənələrini qoruyub saxlayaraq bu günədək yaşatmışlar.
Ulu Öndər Heydər Əliyevin rəhbərliyi ilə Azərbaycan xalqının multikultural dəyərlərinin qorunması sahəsində həyata keçirilən siyasət hazırda Prezident İlham Əliyev tərəfindən inamla davam etdirilir. Dövlət başçısı ölkəmizdə multikultural dəyərlərin qorunub inkişaf etdirilməsində misilsiz xidmətlər göstərir. Məhz bu baxımdan deyə bilərik ki, Azərbaycandakı mövcud inkişafın, sabitliyin arxasında həm də dini və milli dözümlülük, tolerantlıq və multikultural dəyərlər dayanır. Multikulturalizm Azərbaycanın dövlət siyasəti və həyat tərzidir, ölkəmizdə tolerantlıq cəmiyyətin əxlaq kodeksinə çevrilib. Məhz buna görə də ölkəmizdə yaşayan müxtəlif millətlərin nümayəndələri Azərbaycanı özlərinin doğma vətənləri hesab edirlər.
Bunu Gədəbəy rayonunun timsalında daha aydın görmək olar. Burada yaşayan malakanlar heç vaxt özlərini qonaq kimi hiss etmirlər. Malakanlar Gədəbəyin əsasən üç kəndində - Slavyanka, Novosaratovka və Novoivanovka kəndlərində məskunlaşıblar. Bu kəndlərin hər üçü rayonun füsunkar ərazisidir.
Münbit torpağı olan bu kəndlərdə məskunlaşan malakanların özləri də olduqca işgüzardırlar. Hər il əkin sahələrində bol məhsul yetişdirən sakinlər demək olar ki, özlərini kənd təsərrüfatı məhsulları ilə tam təmin edirlər. Novosaratovka kəndinin icra nümayəndəsi Elvin Məmmədov deyir ki, doğrudur, illər keçdikcə kənddə malakanların sayı bir qədər azalır. Lakin bu azalma heç də şəraitlə bağlı deyil. Əsas səbəb gənc nəslin böyük şəhərlərdə yaşamaq istəməsidir.
Malakanların Gədəbəy ərazisinə köçmələrinin tarixi o qədər də qədim deyil. XIX əsrin əvvəllərində rus çariçası II Yekaterinanın dini inanc fərqliliyinə görə Saratovdan sürgün etdiyi malakanların bir hissəsi Gədəbəy ərazisində məskunlaşdı. Onlar məskunlaşdıqları yeri Saratovun adı ilə əlaqələndirərək Novosaratovka adlandırdılar. Malakanlar köç etdikləri yerdə əhali ilə mehriban ünsiyyət qurmaqla yanaşı, özlərinin adət və ənənələrini, mətbəxlərini, hətta incəsənətlərini də yaşatdılar. Lakin 90-cı illərin əvvəllərində keçmiş sovetlər birliyinin dağılması onların da həyat şəraitinə təsir göstərdi. Ağır iqtisadi şəraitlə bağlı kənd sakinlərinin bir qismi böyük şəhərlərə üz tutdu. Azərbaycanın işıqlı gələcəyinə inanan malakanlar isə kənddə qalıb, həyatlarını davam etdirməyə qərar verdilər.
Novosaratovka
Gədəbəyin həmsərhəd kəndlərinə gedən
yolun üstündə, səfalı bir yerdə yerləşir. Rayonun digər kəndləri kimi, burada da
infrastruktur demək olar ki, yenilənib. Nəticədə tikilən yeni evlərin sayı xeyli artıb. Özü də bir üzü
dağlara boylanan kənddə evlər planlı şəkildə
tikildiyindən Gədəbəyin
füsunkar təbiətinə
geniş panorama açılır.
Nizamlı əkin sahələri
malakanların əməksevərliyindən
xəbər verir.
Xəstəxanası, mədəniyyət
evi, iki kitabxanası, elektron ATS-i olan kənddə
bir neçə il bundan əvvəl
480 şagirdlik müasir
məktəb binası
inşa edilmiş, 100
yerlik uşaq bağçası əsaslı
təmir olunmuşdur.
Məktəbdə işləyən
müəllimlərin arasında
Novosaratovka kəndinin
sakinləri olan ali təhsilli
malakanlar da var. Məsələn, ibtidai sinif müəllimləri Taisa Stepanova və Mariya Alatotsova kimi. Mariya Vorobyova isə 20 ildən artıqdır ki, kənd xəstəxanasında
tibb bacısı işləyir.
Kənddə yaşayan sakinlərin dolanışığı əsasən
torpaqdan çıxır. Hazırda kənddə
606 hektar əkinəyararlı
torpaq sahəsi var. Sakinlər həmin torpaqların bir qarışını da boş saxlamırlar.
Onlar hər il sahələrdə taxıl, kartof, kələm, yerkökü
və digər kənd
təsərrüfatı məhsulları
yetişdirirlər. Kənddə
elə ev yoxdur
ki, orada heyvan saxlamasınlar. Son məlumata görə,
Novosaratovkada 4 minə
yaxın qaramal, 15 minə yaxın davar heyvan saxlanılır.
Kənd sakini Lyubov Vorobyova
deyir ki, dövlətin kənd təsərrüfatının inkişafı
üçün etdiyi
bütün güzəştlərdən
malakanlar da yararlanırlar.
Ölkəmizi özlərinin Vətəni
hesab edən malakanlar hələ Birinci Qarabağ savaşı başlayanda gözlərini qırpmadan
döyüşlərə atıldılar. Vladimir Koveşnikov
tərəddüd etmədən
rayon hərbi komissarlığına
gələrək cəbhəyə
getməyi xahiş etmişdi. Hərbi təlimlərə cəlb edilən Vladimir döyüş sirlərini
mənimsədikdən sonra
döyüşlərə qatılmışdı. Lakin döyüşlərin
birində ağır
güllə yarası
alaraq şəhid olmuşdur. O, boya-başa
çatdığı Novosaratovka
kənd qəbiristanlığında
torpağa tapşırılmışdır.
Hər il
təhsil aldığı
məktəbin şagirdləri
onun anım gününü qeyd edirlər.
Malakanlarla azərbaycanlılar arasında
heç vaxt ayrı-seçkilik olmayıb. Onlar bir
ailənin üzvü
kimi xeyirdə, şərdə qaynayıb
qarışmış, doğmalaşmışlar.
Malakanlar
Novruzu azərbaycanlılarla,
azərbaycanlılar isə
Pasxanı malakanlarla birgə qeyd edirlər. Bayram şənliklərində malakanlar öz milli paltarlarını geyinir, milli xörəklərini, rəqslərini
və mahnılarını
təqdim edirlər.
Eyni ilə azərbaycanlılar
da malakan bayramlarında onlardan geri qalmırlar.
Tatyana Stepanova deyir ki, azərbaycanlılardan
çox razıdır:
"Elə bilirəm
ki, doğmayıq. Azərbaycanlıların mehribanlığı və qayğıkeşliyindən
nə qədər desən danışmaq olar. Atam Pavel vəfat
edəndə azərbaycanlılar
olan qonşularım məni tək buraxmadılar. Bütün köməkləri
göstərdilər. Mənə belə gəlir ki, insan o yeri
doğma hesab edir ki, orada
ona isti qucaq açırlar.
Novosaratovka da mənim üçün beləcə
doğmadır".
Multikultural dəyərlərdən söhbət
açanda Nikolay Bıçkovun adını
çəkməmək olmaz. Nəinki
Novosaratovkada, bütün
Gədəbəydə onu
yaxşı tanıyırlar.
Nikolay öz ata yurdunda
maraqlı muzey yaradıb. O, yüzillik
məişət əşyalarını,
şəkilləri toplayaraq
kəndə gələn
turislərə nümayiş
etdirir. Hər il evində
onlarca turist qəbul edir. Rayon tədbirlərində fəal iştirak edən Nikolay Bıçkov həmişə
ölkə başçısı
İlham Əliyevin
2006-cı ildə Gədəbəyə
səfəri zamanı
onunla görüşüb
söhbət etməsini
xoş xatirələrlə
yada salır.
Kənddə beynəlmiləl ailələr də qurulub. Məsələn, Cahangir Mariya ilə, Məhəmməd Tanya ilə, Güləli Nadya ilə, Rəhim Nadejda ilə ailə qurub. Ümumiyyətlə, belə cütlüklərin sayı kənddə az deyil.
Sabir ƏLİYEV
Azərbaycan.-
2022.- 22 aprel.- S.9.