İqtisadi müstəqilliyin aynası
Azərbaycanın Qarabağ və
Şərqi Zəngəzurda yalnız öz
gücünə həyata keçirdiyi
genişmiqyaslı yenidənqurma işləri dövlətin
qüdrətinin göstəricisidir
Qarabağ və Şərqi Zəngəzur iqtisadi rayonları tikinti-quruculuq meydanına çevrilib. İşğaldan azad olunan torpaqlarımızda yol, enerji infrastrukturu yenidən qurulur, elektrik və su xətləri çəkilir, müasir yaşayış kompleksləri yaradılır.
Lakin bir faktı xüsusi vurğulamalıyıq ki, bütün bu işləri Azərbaycan heç kimdən yardım almadan və yalnız öz gücünə həyata keçirir. Heç bir beynəlxalq təşkilat və fond bu işdə Azərbaycana yardım etmir.
Bunu Prezident İlham Əliyev də dəfələrlə dünyanın aparıcı siyasi və iqtisadi təşkilatlarının rəhbərləri, nümayəndələri ilə görüşdə səsləndirib.
Əlbəttə ki, bütün bunlar ilk növbədə Azərbaycanın iqtisadi müstəqilliyinin real göstəricisidir.
Erməni barbarlarının 30 il ərzində daşı-daş üstündə qoymadıqları şəhər və rayonlarda, qəsəbə və kəndlərdə görülən işlər misilsizdir.
İşğaldan azad edilmiş ərazilərin ümumi
planı təsdiq edilib
Qarabağ və Şərqi Zəngəzurda 1 il 9 ay müddətində reallaşan möhtəşəm layihələr dünyanın da diqqətini cəlb edir. İqtisadi qüdrəti getdikcə artan Azərbaycan dövləti şəhər və kəndlərini, tarixi-dini abidələrini sürətlə bərpa edir. Artıq demək olar ki, Böyük qayıdış proqramının icrasına da start verilib. Müstəqillik bayramımızı qeyd etdiyimiz əlamətdar gündə Zəngilanın Ağalı kəndində "ağıllı kənd" layihəsinin birinci mərhələsi üzrə açılış mərasimi keçirildi. İyulun 19-u isə tarixi gün kimi yaddaşlara yazıldı. Abşeron rayonunun Masazır kəndi ərazisində məcburi köçkünlər üçün salınmış "Zəngilan" şəhərciyindən 41 ailə illər sonra Yeni Ağalıya qayıtdı.
İşğaldan azad olunmuş ərazilərin bərpasını iqtisadi qüdrəti hesabına həyata keçirən Azərbaycan bu sahədə də öz standartlarını yaradıb. Mina problemi, eyni zamanda pandemiyanın yaratdığı çətinliklərə rəğmən, bərpa və yenidənqurma işləri bütün istiqamətlər üzrə sürətlə və planlı şəkildə aparılır. Nazirlər Kabitetinin 2022-ci il 16 avqust tarixli qərarı ilə "İşğaldan azad edilmiş ərazilərin Ümumi planı", həmçinin digər qərarla "Ağdam şəhərinin 2040-cı ilədək inkişafına dair Baş planı"ı da təsdiq edilib.
Növbəti iyirmi illik dövrü əhatə edən bu planların hazırlanması zamanı regionda müasir tələblərə cavab verən yeni infrastrukturun qurulması, şəhərlərə tezliklə qayıdacaq əhalinin yüksək yaşayış standartlarının, təhlükəsizliyinin, iş imkanlarının və yaşayış məntəqələrinin dayanıqlı inkişafının təmin olunması prioritet götürülüb, aparıcı dünya təcrübəsi öyrənilərək tətbiq edilib, "yaşıl" enerji, "ağıllı" şəhər və bir çox digər müasir şəhərsalma yanaşmaları tətbiq olunub.
Modern yollar, körpülər, tunellər, keçidlər
tikilir
Əlbəttə ki, bu ərazilərdə hərəkətin tənzimlənməsi
üçün ilk növbədə yolların
yenidən qurulması,
körpü və tunellərin tikintisi xüsusi əhəmiyyət
daşıyır. Həm bərpa-quruculuq
işlərinin intensivləşdirilməsi,
həm də tranzit-logistik baxımdan yolların inşası təxirə salınmadan həyata keçirilir.
Prezident İlham Əliyev işğaldan azad edilmiş şəhər
və rayonlarımıza
səfərləri çərçivəsində
yeni yolların təməlini qoyur və tikinti işlərinin sürətlə
aparılması ilə
bağlı ciddi tapşırıqlarını verir. Hazırda dövlət
büdcəsindən ayrılmış
vəsait hesabına işğaldan azad edilmiş ərazilərimizdə
14 avtomobil yolunun tikinti işləri davam etdirilir.
Tikintisi cəmi bir ilə
həyata keçirilən
Zəfər yolu ilə indi ölkə
vətəndaşları, xarici
qonaqlar Şuşaya rahat səfərlər edə bilirlər.
Başlanğıcını Hacıqabul-Mincivan-Zəngəzur
dəhlizi magistral avtomobil yolundan götürən 101 kilometrlik
Zəfər yolu Qarabağın tacı olan Şuşa
şəhərinə qədər
uzanır. Füzuli, Xocavənd, Xocalı və Şuşa
rayonlarının ərazisindən
keçməklə inşa
edilən Zəfər
yolu Füzuli və Şuşa şəhərləri də
daxil olmaqla, bu rayonların onlarla yaşayış məntəqəsini əhatə
edir.
14 avtomobil
yolunun 8-nin tikintisi bu il başa çatacaq
Azad edilmiş ərazilərimizdə inşa
edilən 14 avtomobil yolunun 8-nin tikinti işlərinin bu il başa
çatdırılması gözlənilir. Avqustun 11-də mühüm yollardan biri sayılan Laçından
yan keçən avtomobil yolunda tikinti işlərinin yekunlaşdığı barədə
məlumat verilib.
Tikinti işləri davam edən 7 yolun - Füzuli-Hadrut, Hadrut-Tuğ-Azıx
mağarası, Bərdə-Ağdam,
Qubadlı-Eyvazlı, Qubadlı-Mahmudlu-Yazdüzü-Ermənistan
sərhədi, Talış-Tapqaraqoyunlu-Qaşaltı-Naftalan,
Kəlbəcər və
Laçın rayonları
ərazisində reallaşdırılan
layihələrin son mərhələsi
icra edilir.
İnşa edilməkdə
olan daha 7 yol - Xudafərin-Qubadlı-Laçın,
Şükürbəyli-Cəbrayıl- Hadrut, Ağdam-Füzuli, Əhmədbəyli-Füzuli-Şuşa, Əhmədbəyli-Horadiz-Cəbrayıl-Zəngilan-Ağbənd,
Kəlbəcər-Laçın və Toğanalı-Kəlbəcər-İstisu
yol layihələrinin
növbəti illərdə
yekunlaşacağı bildirilir.
Zəngəzur dəhlizinin əsas yol-nəqliyyat infrastrukturu
hesab olunan və Azərbaycan üçün böyük
əhəmiyyətə malik
olan Horadiz-Cəbrayıl-Zəngilan-Ağbənd
avtomobil yolunun tikintisi də sürətlə davam etdirilir. Bu, həmin yolun 81-101-ci kilometrlərinin
inşasını həyata
keçirən "AzVirt"
MMC-nin gördüyü
işlərlə bağlı
yayılan video süjetdə
də aydın görünür. Ümumi
uzunluğu 123,8 km olan yolun təməli
2021-ci il aprelin 26-da Prezident İlham Əliyevin və birinci xanım Mehriban Əliyevanın Cəbrayıl-Zəngilan rayonlarına
səfərləri zamanı
qoyulub. Yol işğaldan azad
edilmiş ərazilərin
inkişafı üçün
əhəmiyyətli olan
10 yol-infrastruktur layihələrindən
biri hesab edilir.
Başlanğıcını Füzulinin Əhmədbəyli
kəndindən götürən
Horadiz-Cəbrayıl-Zəngilan-Ağbənd
avtomobil yolu 6 və 4 hərəkət zolaqlı olmaqla birinci texniki dərəcəyə uyğun
inşa edilir. Yolun ilk
80 kilometrlik hissəsi
3 gediş - 3 gəliş
olmaqla 6, qalan 43,8 kilometrlik hissəsi isə 2 gediş - 2 gəliş olmaqla 4 hərəkət zolaqlı
olması nəzərdə
tutulub.
Yeni inşa edilən yol boyunca layihəyə uyğun olaraq zəruri yerlərdə ümumi uzunluğu 6015 metr təşkil edən 3 avtomobil tuneli, 2 viaduk və 23 avtomobil körpüsü, 8 yol ötürücüsü, 50 yeraltı
keçid, 5 yerüstü
keçid, suların ötürülməsini təmin
etmək məqsədilə
400 dairəvi boru və düzbucaqlı su keçidi, həmçinin kommunikasiya
xətləri üçün
60 ehtiyat keçidinin
inşası nəzərdə
tutulub ki, bu işlərin müəyyən hissəsi
artıq icra olunur. Hazırda 8 körpünün təməl və svay işləri görülür.
Horadiz-Cəbrayıl-Zəngilan-Ağbənd avtomobil yolu işğaldan azad edilmiş Füzuli, Cəbrayıl və Zəngilan rayonlarının
ərazisindən keçir
və hazırda inşası aparılan Əhmədbəyli-Füzuli-Şuşa, Şükürbəyli-Cəbrayıl-Hadrut və Xudafərin-Qubadlı-Laçın
avtomobil yolları başlanğıcını məhz
bu yoldan götürür.
Bu gün
əsas diqqət dəhlizin quru yollarının açılışına
istiqamətlənib. Bu istiqamətdə
daha bir layihə reallaşdırılır- Horadiz-Zəngilan-Ağbənd dəmir
yolu xətti. Dəmir yolu xəttinin 2023-cü ildə istifadəyə verilməsi gözlənilir.
Ötən il fevralın 14-də
İlham Əliyev Horadiz-Zəngilan-Ağbənd dəmir
yolu xəttinin təməlini qoyaraq Azərbaycanın 10 noyabr Bəyanatının müddəalarına
sadiqliyini bir daha təsdiqlədi. Horadiz-Zəngilan-Ağbənd dəmir yolu
xətti Zəngəzur
dəhlizinin bir parçasıdır. Dəmir yolu
xətti layihəsinin
birinci mərhələsi
üzrə nəzərdə
tutulan tikinti işlərinin artıq böyük hissəsi tamamlanıb. Dəmir
yolu xəttinin ox üzrə uzunluğu 110,4 km təşkil edir. Tikinti işləri 3 mərhələdə
həyata keçirilib. Layihə çərçivəsində
8 stansiya, 3 tunel, 41 körpü, 3 qalereya, 4 yolötürücü və
ümumilikdə 300-ə yaxın
mühəndis qurğusunun
tikintisi planlaşdırılır.
Göründüyü kimi, Qarabağı 44 günə
"dəmir yumruq"la
düşməndən təmizləyən
Ali Baş Komandan indi "dəmir iradə" ilə 30 il ərzində viran qoyulan yurd
yerlərimizi yenidən
qurur, keçmiş məcburi köçkünlərin
Qarabağ və Şərqi Zəngəzura
qaytarılması üçün
kompleks tədbirlər
görür. İnfrastruktur qurulur, yollar, körpülər, yaşayış
binaları, sosial obyektlər tikilir, kənd təsərrüfatı,
sənayenin müxtəlif
növlərinin yaradılması,
turizmin inkişaf imkanları öyrənilir.
Birinci vitse-prezident Mehriban xanım Əliyevanın rəhbərliyi və təşəbbüsü ilə
Heydər Əliyev Fondu tərəfindən tarixi-mədəni-dini abidələrimiz
bərpa olunur, bir çoxu yenidən tikilir. Erməni işğalından
azad etdiyimiz ərazilərə dövlətimiz
öz gücü, öz vəsaiti və doğru planları ilə yeni həyat gətirir.
Rəşad BAXŞƏLİYEV
Azərbaycan.- 2022.-19 avqust.- S.1; 6.