Azərbaycan
Avrasiyada yeni ticarət qapısı açır
İlham
Əliyevin reallaşdırdığı Zəngəzur dəhlizi
region üçün çox böyük strateji əhəmiyyətə
malik olacaq
Əlverişli coğrafi mövqeyə,
zəngin enerji ehtiyatlarına malik Azərbaycan bu gün
dünyada qlobal əhəmiyyətli layihələrin müəllifi
kimi tanınır. Ölkəmiz həm də, Şərqlə
Qərbi, Şimalla Cənubu birləşdirən nəqliyyat
qovşağı və logistik mərkəz rolunu oynayır.
İkinci Qarabağ müharibəsində
əldə edilmiş böyük Zəfərdən sonra
yaranmış yeni reallıqlara uyğun addım atan İlham
Əliyevin işğaldan azad edilən torpaqlarımızda
reallaşdırdığı yeni layihələr isə Azərbaycanın
geosiyasi və geoitqisadi imkanlarının getdikcə daha da
yüksəlməsini şərtləndirir. Bu xüsusda
yaxın zamanlarda reallığa çevriləcək Zəngəzur
dəhlizinin həm bölgə, həm də ümumilikdə
Avrasiya arealı üçün böyük əhəmiyyəti
danılmaz faktdır.
41
körpü, 8 stansiya, 4 yolötürücü, 3 tunel, 3
qalereya
Əvvəlcə onu vurğulayaq
ki, Azərbaycan bu dəhliz üzərindəki hava xəttindən
artıq çoxdan istifadə edir. Belə ki, beynəlxalq dəhliz
hesab olunan bu ərazidən Naxçıvana uçan təyyarələr
həm vaxta, həm də yanacağa qənaət edirlər.
Amma dəhliz yalnız bundan ibarət deyil. Əsas məsələ
artıq bu dəhlizdə quru yolla - dəmir yolu xətti və
avtomobil yolunun istifadəyə verilməsidir.
Artıq xeyli müddətdir ki, Azərbaycan
Prezidentinin nəzarəti altında bu istiqamətdə
böyük işlər həyata keçirilir. İndi əsas
diqqət dəhlizin quru yollarının
açılışına istiqamətlənib.
Ötən il fevralın 14-də
İlham Əliyev Zəngəzur dəhlizinin
açılması istiqamətində reallaşması nəzərdə
tutulan layihələrdən birinin - Horadiz-Zəngilan-Ağbənd
dəmir yolu xəttinin təməlini qoyaraq Azərbaycanın
10 noyabr Bəyanatının müddəalarına sadiqliyini
bir daha göstərdi. Horadiz-Zəngilan-Ağbənd dəmir
yolu xətti yeni dəhlizin bir parçasıdır. Dəmir
yolu xətti layihəsinin birinci mərhələsi üzrə
nəzərdə tutulan tikinti işlərinin artıq 70 faizdən
çoxu tamamlanıb. Dəmir yolu xəttinin ox üzrə
uzunluğu 110,4 km təşkil edir. Tikinti işləri 3 mərhələdə
həyata keçirilir. Layihə
çərçivəsində 8 stansiya, 3 tunel, 41
körpü, 3 qalereya, 4 yolötürücü və
ümumilikdə 300-ə yaxın mühəndis qurğusunun
tikintisi planlaşdırılır. Artıq onların
böyük əksəriyyəti reallaşıb. Layihə
üzrə nəzərdə tutulan bütün işlərin
2023-cü ildə tamamlanması planlaşdırılıb.
Qeyd edək ki, Ermənistan tərəfi
öncə müxtəlif bəhanələrlə üzərinə
düşən öhdəliyin icrasını gecikdirmək
istəyirdi. Ancaq təzyiqlərdən sonra dəhlizin Ermənistan
ərazisindən keçən hissəsində də dəmir
yolu xəttinin çəkilişlərinə start verilib. Dəmir
yolunun Ermənistandan keçən 45 kilometrlik hissəsində
tikinti aparılır.
Dəhliz
vasitəsilə Türkiyəyə, oradan da Avropa bazarına
elektrik enerjisi ixrac edilə bilər
Ümumiyyətlə, bu dəmir
yolunun strateji əhəmiyyəti olduqca böyükdür.
Çünki bu nəqliyyat infrastrukturu Azərbaycan vətəndaşlarının
işğaldan azad olunmuş torpaqlara gediş-gəlişinin
təminatında əhəmiyyətli rol oynayacaq və ən
mühüm məsələ Azərbaycanın əsas hissəsi
ilə Naxçıvan Muxtar Respublikası arasında
birbaşa dəmir yolu nəqliyyat əlaqəsinin yaranmasına
böyük töhfə verəcək. Ümumiyyətlə
isə Horadiz- Zəngilan-Ağbənd dəmir yolu istər Azərbaycan,
istərsə də region ölkələri üçün
böyük strateji önəm daşıyır. Dəhliz
uzun illər blokadada qalmış Naxçıvanı bu
ağır şəraitdən çıxarmaqla
yanaşı, xalqımızın tarixi ərazisi olan qədim
Zəngəzur torpağına yenidən
qayıdışını da təmin edəcək.
Eyni zamanda Rusiya-Türkiyə,
Rusiya-İran, Rusiya-Ermənistan arasında birbaşa dəmir
yolu əlaqəsi qurulacaq ki, bu da bölgədə strateji,
iqtisadi və siyasi əlaqələrin yaranmasına
böyük töhfə verəcək. Eyni zamanda Azərbaycan
ilə Türkiyə arasında Bakı-Ceyhan-Qars dəmir yolu
ilə yanaşı, ikinci dəmir yol xətti olacaq.
Bu dəhliz həm də
türkdilli ölkələri strateji və iqtisadi baxımdan
birləşdirəcək. O ölkələri ki, nominal
ümumi daxili məhsulu 1,1 trilyon ABŞ dollarından
çoxdur.
Zəngəzur dəhlizi ilə həm
də Avropaya enerji ixrac edilməsi nəzərdə tutulur.
Ağcabədi 330 kV-luq yarımstansiyasının tikilməsi
və bu xəttin Zəngəzur dəhlizi vasitəsilə
Naxçıvana çəkilməsi və həmin xətt
vasitəsilə elektrik enerjisinin Türkiyəyə, oradan da
Avropa bazarına ixrac edilməsi məsələsi gündəmdədir.
Ən önəmlisi isə, bu dəmir
yolu xətti gələcəkdə Azərbaycandan keçməklə
Avropa ilə Asiyanı birləşdirən bir layihəyə
çevriləcək. Bu da, öz növbəsində,
Qarabağın gələcəkdə iqtisadi potensialına
böyük töhfə verəcək.
Azərbaycan
Avropa iqtisadi halqasını Asiya ilə birləşdirən
yeni bir nöqtədir
Ötən ilin oktyabr ayının
26-da Türkiyə Prezidenti Rəcəb Tayyib
Ərdoğanın və Azərbaycan Prezidenti İlham
Əliyevin birgə təməlini qoyduqları, Zəngəzur
dəhlizinin bir parçası olan Horadiz-Cəbrayıl-Zəngilan-Ağbənd
avtomobil yolunun da tikintisi davam etdirilir. Uzunluğu 123,8 km olan bu
yol 4-6 hərəkət zolaqlı olacaq. Yolun 2024-cü ildə
başa çatdırılması nəzərdə tutulur.
Göründüyü kimi, Zəngəzur
nəqliyyat dəhlizi ölkəmizin ərazisindən
keçməklə, Asiya ilə Avropanı birləşdirən
“Şərq-Qərb” dəhlizinin bir hissəsinə
çevriləcək. Bu, Azərbaycan Avropa iqtisadi
halqasını Asiya ilə birləşdirən yeni bir
nöqtədir.
Bu dəhliz, həmçinin
qardaş Türkiyə Respublikası üçün önəmli
iqtisadi imkanlar tanıyacaq. Türkiyə bu dəhlizdən
iqtifadə edərək əsas iqtisadi tərəfdaşlarından
biri olan Azərbaycana birbaşa quru yolu reallaşdıracaq.
Şübhəsiz ki, bu da, öz növbəsində, ikitərəfli
iqtisadi və turizm əlaqələrinin daha sürətli
inkişafına şərait yaradacaq. Digər tərəfdən,
Zəngəzur dəhlizi həm də Türkiyə
üçün Orta Asiyaya bir ticarət qapısı rolunu
oynayacaq və türk dünyası ilə iqtisadi əlaqələrin
gücləndirilməsinə imkan verəcək.
Azərbaycanın
apardığı ticarət siyasətinin başlıca
xüsusiyyəti regionda tranzit mövqeyinin möhkəmləndirməsindən
və ölkənin geoiqtisadi mövqeyinin daha da gücləndirilməsindən
ibarətdir. Nəqliyyat dəhlizlərinin potensialından səmərəli
istifadə gələcəkdə bu sahənin qeyri-neft
sektorunda xüsusi çəkisinin artmasına da öz təsirini
göstərəcək.
Rəşad
BAXŞƏLİYEV
Azərbaycan. - 2022.- 22 fevral.- S. 4.