Peşəkar dövlət qulluğu Azərbaycanın etibarlı gələcəyinin
bünövrəsidir
Respublikamız qısa zaman kəsiyində siyasi və iqtisadi cəhətdən güclü, millətlərarası və konfessiyalararası vəhdətin dövlət ideologiyasının əsasını təşkil etdiyi demokratik ölkəyə çevrilib. Ölkədaxili və xarici siyasət sahəsində uğurlar Azərbaycanın inkişaf vektorunun düzgün seçilməsindən xəbər verir. Dövlət başçısının iqtisadi inkişafın siyasi dəyişikliklərdən öncüllüyünə əsaslanan seçimi reallıqda da öz təsdiqini tapıb.
"Öncə iqtisadiyyat, sonra siyasət" klassik deyiminə dayanan strategiya ölkədə reallaşdırılan islahatların uğurlu yekununa yol açıb. Prezident İlham Əliyevin yürütdüyü siyasi kursun prioriteti Azərbaycan Respublikasının dünya dövlətləri arasında rəqabətədavamlı, effektiv və stabil inkişaf sahəsində layiqli yer tutması, kəmiyyət deyil, keyfiyyətə əsaslanan iqtisadi yüksəlişə nail olması və vətəndaşlar üçün yüksək həyat standartlarının təmin edilməsidir. Bu hədəfə çatmaq üçün köklü tədbirlər görülüb və ilk növbədə cəmiyyətin başlıca ideyası - intellektə əsaslanan millətin formalaşdırılması ideyasının gerçəkləşdirilmə mexanizmləri işə salınıb. Ölkədə səmərəli və optimal inzibati-dövlət idarəçiliyi modeli qurulub. Məhz Prezident İlham Əliyev ölkənin tarixi gələcəyini müəyyənləşdirən uğurlu dəyişikliklərin sistemli məntiqini, məqsədəuyğun ardıcıllığını və humanist yönümünü təmin edib.
XXI yüzillikdə heç şübhəsiz ki, gələcəyin açarı bilik və texnologiyalar, dövlətin başlıca vəzifəsi isə biliyə və texnologiyalara əsaslanan strategiyanın işlənib reallaşdırılmasıdır. Ölkə Prezidenti İlham Əliyevin böyük səmərəliliklə gerçəkləşdirdiyi dövlət idarəçilik strategiyasının təməlində də məhz elm, texnologiyalar, elmi-intellektual insan potensialının formalaşdırılması dayanır. O sistem ki, təkcə hesabat vermir, eyni zamanda inkişaf siyasəti və onun məqsədlərinə, öz fəaliyyətinin nəticələrinə görə məsuliyyət və cavabdehlik daşıyır.
Əslində, bu, həm də Azərbaycanda bütün səviyyədə dövlət strukturlarının çevik, səmərəli, peşəkar fəaliyyətinin, dövlət qulluğu sisteminin işinin düzgün qurulmasının nəticəsidir.
Bəlli olduğu kimi, dövlət qulluğu dövlət idarəçiliyi sistemində aparıcı yer tutur və onun səmərəliliyini təmin edən başlıca mexanizmdir. Bu, bütün dünyada qəbul edilən faktdır ki, istənilən dövlətin imici dövlət qulluğu sisteminin inkişaf prioritetlərinin düzgün müəyyənləşdirilməsindən birbaşa asılıdır. Birmənalı olaraq bu sahədə dəyişikliklər "hər bir dövlət qulluqçusunu dövlət işə götürür" təfəkkürünün formalaşdırılması və "dövlət vəzifəsini ən layiqli namizədlər tutmalıdır" prinsipinin işləməyə başlamasına əsaslanır. İstənilən zaman və məkanda dövlət qulluğu sisteminin gələcəyini müəyyən edən meyarlar bunlardır.
Bu gün Azərbaycan Respublikasının heç kimin tanımadığı postsovet ərazisindən dünyanın lider ölkələri sırasına güclü keçidinin Prezident İlham Əliyevin səriştəli idarəçiliyi sayəsində optimal və innovativ təşkili təmin olunan dövlət qulluğu sisteminin sayəsində mümkün olub. Hazırda Prezident İlham Əliyevin yeni idarəçilik paradiqması və çağırışlara uyğun, innovasiyalara açıq islahatları sayəsində ölkədə dövlət qulluğunun hüquqi tənzimlənməsi məsələləri həllini tapıb, kadr siyasətinə vahid yanaşma ortaya qoyulub, kadr resurslarının cəlbi, saxlanması və inkişafı mexanizmləri işlənib, motivasiya, fəaliyyətin qiymətləndirilməsi mexanizmləri üçün zəmin formalaşıb və etik məsələlərin populyarlaşdırılması ilə korrupsiya risklərinin minimallaşdırılmasına nail olunub. Azərbaycan digər ölkələrin təcrübəsi və yanlışları əsasında uğurlu dövlət qulluğu modeli yaratmaq şansından maksimum faydalanıb. Və nəticə etibarilə Azərbaycan siyasi, iqtisadi, sosial, humanitar sahələrdə inkişaf templərinə görə dünyada analoqu olmayan özünəməxsus bir inkişaf modeli ortaya qoyub və artıq intensiv inkişaf dövrünü yaşayır. Burada xüsusi vurğulamaq lazımdır ki, dövlət siyasətinin məqsədlərinin uğurla reallaşdırılmasında dövlət qulluğu başlıca alət kimi çıxış edir. Azərbaycanda dövlət aparatının təkmilləşdirilməsi sahəsində görülən işlərin kökündə isə düzgün kadr siyasəti dayanır. Azərbaycan dövlətinin həyatında keyfiyyətcə yeni mərhələyə yol açan cənab Prezident "qara qızılı insan kapitalına çevirək" deməklə, əslində, insan resursunu bütün sahələrdə inkişafın aparıcı lokomotivi kimi müəyyənləşdirib.
Azərbaycanın yeni təfəkkürə malik həqiqi lideri və gələcəyi proqnozlaşdıran, yönləndirən əsl rəhbəri imicini ləyaqətlə daşıyan Prezident İlham Əliyev "XXI əsrdə köhnə baqajla nailiyyət əldə etmək mümkün deyil" - deməklə, əslində, çağdaş dönəmin prioritetlərini dəqiqliklə ifadə edib və günümüzdə dövlət və onun institutlarının davamlı inkişafı üçün şəraitin yaradılmasında rolunun diqqət mərkəzində tutulduğunu bir daha təsdiqləyib. Bu reallıq ictimai-siyasi həyatın fərqli sahələrindəki dinamiklik, beynəlxalq arenada qüvvələr balansındakı əhəmiyyətli dəyişikliklər, çağdaş dövlətlərin üzləşdiyi yeni çağırış və təhdidlərin çoxluğu, inkişafın ssenarili proqnozlaşdırılmasının reallığı və aşağı səmərəliliyi ilə bağlıdır. Bu arada davamlı inkişafın təmininin trend olmasına baxmayaraq, indiyədək dövlətin sözügedən prosesdə bilavasitə rolu ilə bağlı məsələlər hələ də açıq qalmaqdadır. Bu gün peşəkar hökumətin yaradılması Azərbaycan Respublikasında dövlət qulluğu islahatlarının prioritet istiqamətlərindəndir.
İslahatların gerçəkləşdirilməsi yeni nəsil dövlət qulluqçularının formalaşdırılmasına, cəmiyyətdə kök salmış stereotiplərin aradan qaldırılmasına və dövlət qulluğunun müsbət imicinin təsdiqlənməsinə, həmçinin dövlət və vətəndaşlar arasında qarşılıqlı əlaqənin yeni formalarının kultivasiyasına yönəlik kompleks transformasiyanı nəzərdə tutur. Bu sırada texniki tərəqqi də mühüm rol oynayır. O, dövlət sektorunun idarə edilməsi sahəsində yeni yanaşma, mexanizm və prinsiplərin tətbiqi üçün güclü stimuldur.
Azərbaycan
Respublikasında ictimai-siyasi və sosial-iqtisadi sahələrdə
qeydə alınan dəyişikliklər əhalinin tələbatlarının
ödənilməsi və keyfiyyətli dövlət xidmətlərinin
təklif olunmasına yönəlik yeni dövlət idarəçiliyi
sisteminin formalaşması ilə bağlıdır. Bu, dövlət idarəçiliyi
metodologiyası və təcrübəsinə dəyişikliklərin
edilməsi, bütövlükdə davamlı və kompleks inkişafın
reallaşdırılması məqsədilə yeni vasitə və metodların
axtarışını tələb edir.
Dövlət qulluğu islahatları ictimai sektorda aparılan
yeniliklərin tərkib hissəsidir.
Birmənalı olaraq ictimai
sektorun inkişafı proqramları
arasında dövlət qulluğu institutunun sistemli və struktur dəyişiklikləri xüsusi
yerə malikdir. Belə ki,
dövlət qulluqçuları islahatların təkcə obyekti deyil, həm də
subyektləridir. Dövlət
aparatı ictimai sektordakı bütün islahatlardan məsuldur
və onun fəal iştirakı olmadan heç bir islahat
reallaşdırıla bilməz. Ümumiyyətlə, dövlət
qulluğu institutu dövlət idarəçiliyi
sisteminin səmərəliliyinin
fundamental elementidir.
Dövlət qulluğu sisteminin önləyici inkişafı
xarici ölkələrin
müsbət örnəyinin
ümumiləşdirilməsi və nəzərə alınmasına, cəmiyyətin
müxtəlif təbəqələrinin,
ekspert və dövlət qulluqçularının
mövqeyinin göz önündə tutulmasına
əsaslanıb. Nəticə etibarilə sabaha yönəlik iş quran dövlət qulluğu sisteminin formalaşması digər
sahələrdə islahatları
səmərəli reallaşdıra
biləcək səriştəli
kadrların yetişməsini
təmin etməyə
imkan verib. Etiraf etmək lazımdır
ki, bu sistemə
də biznes əsasları, biznes menecment sistemi nüfuz etməyə başlayıb. Və əgər
biz əvvəllər yaxşı
dövlət qulluqçusu
deyə bütün göstəriş, təlimatları
gerçəkləşdirən, zəruri zaman kəsiyində işdə
olub zəruri miqdarda sənədi gözdən keçirənləri
nəzərdə tuturduqsa,
indi cəmiyyət və vətəndaşların
dövlət qulluqçularından
tələbləri daha
fərqlidir. Biz artıq ictimai əhəmiyyətli layihələrin,
vəzifələrin yerinə
yetirilməsi ilə maraqlanırıq. Bu isə
dövlət qulluqçusu
obrazının əsrlik
şablonundan uzaqlaşmaq
kimi psixoloji dəyişiklikdir.
Dövlət qulluqçusu
günümüzdə yalnız
təlimatlara uyğun
davranan darıxdırıcı
və boz insan imicindən, bir qayda olaraq,
mənfi çalarları
qabardılan "məmur" etiketindən
qurtula bilib.
Mehriban xanım
Əliyevanın Birinci
vitse-prezident postunda fəaliyyətinin nəticəsi
olaraq ölkəmizdə
dövlət qulluğu
təkcə hüquqi
və təşkilati
deyil, həm də publik və sosial institut imici qazana bilib. Bu gün dövlət aparatı qarşısında
daha səmərəli,
mobil və vətəndaşlara yönəlik,
daim təkmilləşən
instituta çevrilmək
kimi bir çağırış var. Bu institutun başlıca kapitalı insanlardır.
Peşəkar insanların
uzunmüddətli karyeralarını dövlət
aparatı ilə bağlamaları üçün
dövlət qulluğu
həm "daxildən",
həm də "xaricdən" cəlbedici
iş yerinə çevrilməlidir. Bunun üçün
dövlət qulluğunda
yeni yanaşmaların
tətbiqi zəruri tələb kimi qarşıya qoyulub.
Öncə dövlət qulluğunun
cəlbedici işgötürən
kimi formalaşması
üçün tədbirlər
gerçəkləşdirilib, dövlət qulluqçularının
sosial təminatları
ilə bağlı bir çox məsələlər həllini
tapıb. Dövlət qulluğunun cəlbediciliyinin
yüksəldilməsi məqsədilə
dövlət aparatının
təşkilati mədəniyyəti
daha çevik, prosesə deyil, nəticəyə yönəlik
və innovativ yanaşmalara açıq
duruma gətirilib.
Eyni zamanda yeni çağırışlar
fonunda dövlət qulluqçularının potensialı
və bacarıqlarının
inkişafı, həmçinin
dövlət qulluğunda
insan resurslarının
idarə edilməsinə
yönəlik texnologiyaların
tətbiqinə başlanılıb,
meritokratiya prinsiplərinin
gücləndirilməsi prioritet
kimi önə çəkilib.
Burada yeni iş yerlərinin
açılması ilə
yanaşı, insan resurslarının şəxsi
keyfiyyətlərinin və
qabiliyyətlərin inkişaf
etdirilməsinə xüsusi
önəm verilməsi,
ölkədə yaradılan
müasir idarəetmə
modelinin mərkəzində
Azərbaycan vətəndaşı
və onun maraqlarının dayanması,
şəffaf, demokratik,
səmərəli və
innovativ idarəetmə
çərçivəsində dövlət qulluğunun
"xalqa xidmət"
konsepsiyasında həyata
keçirilməsi, vətəndaşla
dövlət qulluqçusu,
məmur arasındakı
münasibətlərdə yeni düşüncə tərzinə keçidə
nail olunması, dövlət
qulluqçularının fəaliyyət
üslubunun dəyişməsi,
vətəndaş məmnunluğunun
əsas qiymətləndirmə
meyarına çevrilməsi
də görülən
işlərin məntiqi
yekunudur. Yaxın perspektivdə cəmiyyətin
potensialından dövlət
qərarlarının hazırlanması
prosesində istifadə,
kraudsorsinq texnologiyalarının
tətbiqinin dəstəklənməsi,
müstəqil qurumların
dövlət orqanlarında
kadr prosedurlarının
həyata keçirilməsi
prosesinə cəlbi (autsorsinq) təcrübəsinin
genişləndirilməsi, dövlət
orqanlarında keyfiyyətin
idarə edilməsi sistemlərinin tətbiqi, nəticəyə görə
idarəetmə sisteminin
inkişafı, dövlət
orqanlarının proqram
sənədlərində kəmiyyət
qiymətləndirilməsinə əsaslanan beynəlxalq göstəricilərdən istifadə
və sair dövlət qulluğu sisteminin inkişafına rəvac verəcəkdir.
Dövlət qulluğunun cəmiyyətdə üst quruluş deyil, başlıca məqsədinin ölkənin davamlı inkişafı və vətəndaşların həyat keyfiyyətinin yüksəldilməsi olan institut kimi qəbul edilməsi və real fəaliyyət göstərməsi prioritet hədəfdir. Bu, qanunvericiliyin təkmilləşdirilməsi ilə yanaşı, kadr hazırlığı sistemində və siyasətində də dəyişikliklər zərurətini ortaya çıxarıb.
Çağdaş, peşəkar və müstəqil dövlət aparatının formalaşması və daim təkmilləşdirilməsi Azərbaycanın gələcək stabil, davamlı inkişafının həlledici faktorlarındandır, həmçinin qlobal çağırışlara cavabıdır. Bu sahədə islahatların uğuruna strateji məqsəd və taktiki vəzifələrin dəqiq formalaşdırılması, ölkə rəhbərliyinin siyasi iradəsi, qərarlılığı və tələbkarlığının olması yol açıb. Beləliklə də, dövlət qulluğu institutunun təkmilləşdirilməsi ölkənin hərtərəfli inkişaf dinamikasının yüksəlməsini şərtləndirib. Çünki onun səmərəli və innovativ fəaliyyəti dövlət siyasətinin strateji məqsədlərinin yerinə yetirilməsini hədəfləyən dövlət idarəçiliyi sisteminin davamlı inkişafına zəmin yaratmış olub. Bu üzdən dövlət qulluğunun və dövlət məmurunun cəmiyyətdə rolu da olduqca önəmlidir.
Tarixən liderlər öz düşüncələrinin miqyasından irəli gələn fəaliyyəti reallaşdırırlar. Prezident İlham Əliyev "əsrlər və qitələr"lə düşünən bir liderdir. Dövlət başçısının Azərbaycanın 2030-cu ilədək sosial-iqtisadi inkişafı üçün müəyyənləşdirdiyi Milli Prioritetlər, qarşıya qoyduğu strateji hədəflər və bu istiqamətdə fəaliyyət birmənalı olaraq dövlət qulluqçularının peşəkar hazırlığının yeni səviyyəyə keçidini və yeni strateji idarəetmə çərçivəsinin qurulmasını zəruri edir. Bu isə öz növbəsində Azərbaycanın gələcək inkişaf istiqamətlərinin reallaşdırılması üçün zəmin olacaqdır.
Ziyafət
HƏBİBOVA,
Azərbaycan
Respublikasının Prezidenti yanında
Dövlət İdarəçilik
Akademiyasının şöbə
müdiri, siyasi elmlər doktoru, professor
Azərbaycan.-2022.- 14 iyul.- S.6.