Son 10 ilin uğur salnaməsi
Möhtəşəm nailiyyətlər
İlham Əliyevin genişmiqyaslı hədəflərə
hesablanmış islahatlarınınnəticəsidir
Tarixinin ən qüdrətli dövrünü yaşayan Azərbaycan bu gün dünya miqyasında sabit və dayanıqlı iqtisadiyyatı, həmçinin böyük maliyyə resursları olan, mühüm geosiyasi və geoiqtisadi mövqe tutan, qlobal enerji təhlükəsizliyinin təminatında strateji rol oynayan dövlətə çevrilib.
Prezident İlham Əliyevin yürütdüyü tam müstəqil siyasətin nəticəsidir ki, hazırda Azərbaycan beynəlxalq və regional əməkdaşlığa sanballı töhfələr verir, ölkəmizin təşəbbüsü və iştirakı ilə mühüm qlobal layihələr uğurla icra edilir. Artan iqtisadi güc və beynəlxalq nüfuz Azərbaycana Cənubi Qafqazın və ətraf regionların iqtisadiyyatlarının mənzərəsini dəyişdirməyə qadir olan iri layihələrin təşəbbüskarı kimi çıxış etmək imkanı yaradıb.
Qazanılan nailiyyətlərin beş fundamental nəticəsi...
Ümumiyyətlə, İlham Əliyevin indiyədək həyata keçirdiyi islahatlarla, reallaşdırdığı layihələrlə
Azərbaycan siyasi və iqtisadi müstəqilliyini təmin
edib. Bu müstəqillik ölkəmizin istənilən
böhrandan minimum itkilərlə
çıxmasını şərtləndirib.
Hər zaman uzaqgörən qərarları, təşəbbüsləri
ilə Azərbaycana hərtərəfli dividendlər
qazandıran İlham Əliyev iyulun 22-də bu prosesin tərkib
hissəsi olan daha bir mühüm
sənədi - 2022-2026-cı illərdə sosial-iqtisadi
inkişaf strategiyasını
təsdiq etməklə
qarşıdakı 5 ildə
yüksəlişin yol
xəritəsini müəyyənləşdirmiş
oldu.
Prezidentin təsdiq etdiyi bu inkişaf strategiyasında həm ötən 10 ilin uğur göstəriciləri,
həm də qarşıdakı dövrdə
hərtərəfli tərəqqinin
konturları öz əksini tapıb. Strategiyanın Sosial-iqtisadi inkişafa dair Milli Prioritetlər
üzrə nailiyyətlər
və çağırışlar
bölümündə ilk olaraq
son 10 ildə qazanılmış
əsas nailiyyətlər
öz əksini tapır.
10 illik sosial-iqtisadi inkişaf nailiyyətləri
beş fundamental nəticəni xarakterizə
edir - qalib dövlət, beynəlxalq
nüfuz, təhsilli cəmiyyət, böyük
iqtisadi potensial və yüksələn rifah.
Sənəddə qeyd edilir ki,
bu nailiyyətlər uzunmüddətli dövrdə
ölkə iqtisadiyyatı
üçün keyfiyyətcə
yeni sosial-iqtisadi inkişaf simasının formalaşmasına böyük
töhfə verəcək. Əldə olunmuş
nailiyyətlər son 10 ildə
həyata keçirilən
genişmiqyaslı hədəflərə
hesablanmış islahatların
nəticəsidir.
Tarixdə cəmi 30 il ərzində belə uğur hekayəsi yaza bilən az ölkə
tapmaq olar. Azərbaycanın qısa zamanda
sürətli yüksəlişi
əlbəttə ki, düşünülmüş inkişaf konsepsiyasının
uğurlu icrasının
nəticəsidir desək,
yanılmarıq.
İlk növbədə
ölkənin tarixi ərazi bütövlüyünün
bərpası iqtisadiyyatın
perspektiv inkişafı
ideyalarının reallaşmasına
zəmin yaradıb.
Müzəffər Ali Baş Komandanın rəşadətli ordusu tərəfindən torpaqlarımızın
işğaldan azad edilməsi və ölkənin ərazi bütövlüyünün bərpası
xalqımızın çoxəsrlik
tarixində misilsiz nailliyyətdir. Sənəddə deyildiyi kimi,
ölkəmizin ərazi
bütövlüyünün təmin edilməsi 30 illik dövr ərzində Azərbaycanın
daha da güclənməsi
üçün aparılan
uğurlu islahatların
və uzaqgörən
xarici siyasətin məntiqi nəticəsidir.
Dördüncü Sənaye İnqilabının
aktiv mərkəzlərindən
biri
Son 10 ildə ölkə
iqtisadiyyatında makroiqtisadi
sabitlik və dayanıqlılıq təmin
edilib, sosial rifahı dəstəkləyən
iqtisadi artıma nail olunub. Ölkədə möhkəm siyasi-ictimai
sabitlik və təhlükəsizlik, uzaqgörən
daxili və xarici siyasət qarşıya qoyulmuş mürəkkəb sosial-iqtisadi
məqsədlərin, habelə
ölkənin ərazi
bütövlüyünün bərpa edilməsində həlledici rol oynayıb.
Milli iqtisadiyyatın
aparıcı sahələrində
müasir texnologiyaların
geniş tətbiqi və keyfiyyətli insan kapitalının cəlbi nəticəsində
məhsuldarlıq xeyli
artıb, iqtisadiyyat sürətlə şaxələnib
və daxili istehsal qlobal dəyər zəncirinə
effektiv inteqrasiya edib.
Azərbaycan Dördüncü Sənaye
İnqilabının aktiv
mərkəzlərindən biri olmaqla, xarici
investorlar üçün
böyük fürsətlər
məkanına çevrilib. Bu dövrdə
milli iqtisadiyyat 15 faiz böyüyüb, qeyri neft-qaz Ümumi Daxili Məhsul (ÜDM) isə 1,4 dəfə artıb. 2011-ci illə müqayisədə qeyri neft-qaz ixracının 78,3 faiz artmasına
nail olunub.
Ötən 10 ildə Azərbaycan iqtisadiyyatı iki qlobal maliyyə böhranından uğurla
çıxıb. Ölkə iqtisadiyyatı
xarici təsirlərə
davamlı olub. 2014-2015-ci illərdə qlobal əmtəə bazarında neftin qiymətinin 3 dəfəyə
qədər azalması,
2020-ci ilin əvvəllərindən
başlamış və
davam etməkdə olan pandemiya böhranı ölkədə
makroiqtisadi sabitlik üçün ciddi təhdidlər yaradıb.
Bütün bunlara baxmayaraq,
çevik və effektiv iqtisadi idarəetmə hesabına
Azərbaycanda makroiqtisadi
sabitlik, həmçinin
əhalinin rifahı və sağlamlığı
qorunmuşdur. 2021-ci ilin sonuna valyuta
ehtiyatlarımız təxminən
ÜDM-in həcminə bərabər
olmuşdur ki, bu da milli
iqtisadiyyatın xarici və daxili təsirlərə qarşı
tam dayanıqlılığını əks etdirir.
Həyata keçirilən köklü
struktur-institusional islahatlar
nəticəsində milli
iqtisadiyyatın strukturu
dəyişmiş, qeyri-neft
sektorunun payı xeyli yüksəlmişdi. 2012-2021-ci illərdə
qeyri neft-qaz ÜDM-i hər il
orta hesabla 3,5 faiz artaraq,
2011-ci ildəki 25,4 milyard
manatdan 2021-ci ilə
57,8 milyard manata, qeyri neft-qaz sektorunun payı 2011-ci ildəki 48,8 faizdən
2021-ci ildə 62,2 faizə
çatıb. Bu dövrdə
iqtisadi artımın sahəvi hərəkətverici
qüvvəsi olan qeyri neft-qaz sənayesi 2,3 dəfə, kənd təsərrüfatı 1,5 dəfə,
informasiya və rabitə sahəsi isə 2,4 dəfə böyüyüb.
10 ildə minimum əməkhaqqı
2,7 dəfə, pensiyaların minimum məbləği
2,3 dəfə artıb
Qeyri neft-qaz sahələrinin, xüsusilə
özəl təşəbbüslərin
sürətli inkişafında
xarici investisiyalar mühüm rol oynayıb. Təkcə
2011-2021-ci illərdə ölkənin
qeyri neft-qaz iqtisadiyyatına bütövlükdə
11,1 milyard dollar həcmində birbaşa xarici investisiya yatırılıb. Xarici investisiyalar
yüksək məhsuldar
sahələrdə rəqabətli
dəyər zəncirinin
inkişafına və
müasir infrastrukturun
yaradılmasına yönəldilib.
Qlobal və daxili iqtisadi mühitdə baş verən dəyişikliklər dövlət
büdcəsinin gəlirlərinə
təsir etsə də, 2011-2021-ci illərdə
dövlət büdcəsinin
xərcləri nominal ifadədə
1,8 dəfə artıb. Dövlət borcunun daxili
və xarici seqmentləri makroiqtisadi sabitlik və büdcə dayanıqlılığı
hədəflərini dəstəkləyib.
2021-ci ilin 31 dekabr tarixinə məcmu dövlət borcu
ÜDM-in 18,2 faizini təşkil edir ki, bu da
fiskal dayanıqlılıq
baxımından məqbul
səviyyədir.
Son 10 ildə ölkədə
inflyasiya iqtisadi fəallıq üçün
məqbul olan səviyyədə qorunub. Bu dövrdə
illik inflyasiya orta hesabla 5,3
faiz səviyyəsində
olub.
İqtisadi artım ölkə vətəndaşlarının sosial rifahını yaxşılaşdırıb. Bu dövrdə
minimum əməkhaqqı 2,7
dəfə, orta aylıq əməkhaqqı
2,0 dəfə, pensiyaların
minimum məbləği isə
2,3 dəfə artıb.
Aztəminatlı ailələrə
verilən ünvanlı
dövlət sosial yardımın təyin edilməsi məqsədilə
istifadə olunan ehtiyac meyarının məbləği son 10 ildə
2,3 dəfə artırılaraq 2011-ci ildəki
75 manatdan 2021-ci ildə
170 manata çatdırılıb.
Ölkədə əhalinin sosial rifahının yaxşılaşdırılması
istiqamətində ardıcıl
genişmiqyaslı dövlət
proqramları həyata
keçirilib. Aztəminatlı
ailələrə verilən
sosial yardımın orta aylıq məbləği 2,6 dəfə artırılaraq
2021-ci ildə 280 manata
çatdırılıb. Həyata
keçirilən tədbirlər
nəticəsində, milli
yoxsulluq həddindən
aşağı səviyyədə
yaşayan əhalinin xüsusi çəkisi 2019-cu
ildə 2010-cu illə
müqayisədə 9,1
faizdən 4,8 faizədək
azalıb.
Yüksələn təhsilə, keyfiyyətli
səhiyyə xidmətlərinə
əlçatanlıq
Keyfiyyətli insan kapitalının hazırlanması prosesinin
mühüm mərhələsi
olan məktəbəqədər
təhsildə göstəricilər
yaxşılaşıb. Təhsilin keyfiyyətinin
yaxşılaşdırılması məqsədilə müəllim-pedaqoq
heyətinin inkişafı
və motivasiyası diqqətdə saxlanılıb.
Müəllimlər arasında
aparılan müsabiqələr
və müəllimlərin
təkmilləşdirilməsi üçün həyata
keçirilən tədbirlər,
habelə müəllimlərin
son 10 ildə əməkhaqlarının
2,4 dəfə artırılması ümumi
təhsil məktəblərində
keyfiyyətə müsbət
təsir göstərib.
Ölkədə təhsilə çıxışın
yaxşılaşdırılması məqsədilə müasir
texnologiyaya əsaslanan
təhsil infrastrukturu yaradılıb. 2003-2021-ci illərdə 3400-dən çox
məktəb binası
tikilib və ya əsaslı təmir edilib ki, bu da
bütün məktəblərin
76 faizini təşkil
edir.
Elmi tədqiqat
potensialı müasirləşdirilib,
tətbiqyönlü tədqiqatların
aparılması genişləndirilib,
müasir texnologiyaların
tətbiqi imkanları
yaranıb və bu prosesdə əqli mülkiyyətin rolu artırılıb. Elmin müxtəlif
sahələri üzrə
tədqiqatlara dair nəşrlərin sayı
sürətlə artıb.
Son 5 ildə akademik nəşrlərin sayı
80 faiz artıb və Cənubi Qafqaz ölkələri arasında Azərbaycan bu göstərici üzrə 2018-ci ildən
etibarən hər il mütəmadi
olaraq birinci yerdə qərarlaşıb.
Bu dövrdə həmçinin keyfiyyətli səhiyyə xidmətlərinə əlçatanlıq davamlı olaraq yaxşılaşıb. Nəticədə, ölkədə ana və uşaq ölümü göstəriciləri azalıb, gözlənilən sağlam ömür uzunluğu isə artıb.
Son illərdə dünya iqtisadiyyatında baş verən dəyişikliklər fonunda koronavirus pandemiyasının təhdidləri uğurla aradan qaldırılıb. Qlobal rəqabətin əsas faktoru kimi keyfiyyətli insan kapitalı, texnoloji modernizasiya və dayanıqlı iqtisadi artım öz mühümlüyünü saxlayır. Lakin yeni sənayeləşmədə texnoloji dəyişikliyə uyğunlaşmaq üçün bütün ölkələr strateji həllərin tətbiqinə başlayıb. Bu dəyişikliklərin təsirlərini minimallaşdırmaq üçün ölkədə yüksək sosial-iqtisadi rifah və potensial formalaşdırılıb.
Bütün bunlar əlbəttə ki, iqtisadi müstəqilliyin bariz təcəssümüdür. Prezident İlham Əliyevin son 10 ildə həyata keçirdiyi islahatlar, sosial-iqtisadi layihələr böyük nailiyyətlərin əldə edilməsini şərtləndirib.
Bu
uğurlu göstəricilər onu deməyə əsas verir
ki, Azərbaycanın 2022-2026-cı illərdə sosial-iqtisadi
inkişaf strategiyasında nəzərdə tutulan tədbirlər
planının vaxtında reallaşması, hədəflərin
doğru müəyyənləşdirilməsi ölkəmizin
qarşıdakı dövrdə də hərtərəfli
sürətli inkişafını təmin edəcək.
Rəşad
BAXŞƏLİYEV,
Azərbaycan.-2022.- 26 iyul.- S.1;4.