Böyük qayıdış şanlı zəfərin modern yolları ilə reallaşacaq

 

Bu il Qarabağ və Şərqi Zəngəzurda yeni yol infrastrukturları istifadəyə veriləcək

 

Şanlı zəfərimizlə bitən Vətən müharibəsindən ötən 1 il 4 ay ərzində Qarabağ və Şərqi Zəngəzur iqtisadi rayonlarında böyük tikinti-quruculuq işləri həyata keçirilməkdədir. Əlbəttə ki, bu ərazilərdə hərəkətin tənzimlənməsi üçün ilk növbədə, yolların yenidən qurulması, körpü və tunellərin tikintisi xüsusi əhəmiyyət daşıyır. Həm bərpa-quruculuq işlərinin intensivləşdirilməsi, həm də tranzit-logistik baxımdan yolların sürətlə inşası Böyük Qayıdışa hesablanıb.

Prezident İlham Əliyev işğaldan azad edilmiş şəhər və rayonlarımıza səfərləri çərçivəsində yeni yolların təməlini qoyurtikinti işlərinin sürətlə aparlması ilə bağlı ciddi tapşırıqlarını verir. Hazırda dövlət büdcəsindən ayrılmış vəsait hesabına işğaldan azad edilmiş ərazilərimizdə 15 avtomobil yolunun tikinti işləri aparılır.

 

Qələbənin simvolu olan Zəfər yolu ilə Şuşaya hər gün gediş-gəliş var

 

Ali Baş Komandan İlham Əliyev tərəfindən “Zəfər yolu” adlandırılan avtomobil yolu artıq istifadəyə verilib. Zəfər yolunun tikintisi cəmi bir ilə həyata keçirilib. Bu yol Azərbaycan xalqının qazandığı parlaq qələbənin simvoludur. Ali mühəndislik düşüncəsinin, yüksək texnoloji imkanların istifadə olunduğu bu layihə ilin bütün fəsillərində çətin relyef şəraitində, keçilməz dağ yolları yarılaraq həyata keçirilib. Belə qısa vaxtda icra olunandünyada analoqu olmayan layihə Azərbaycan dövlətinin gücünü, onun malik olduğu potensialı, ən əsası isə, İlham Əliyevin qətiyyətini bütün dünyaya göstərdi.

Şanlı Ordumuzun ölkəmizin mədəniyyət paytaxtı olan Şuşa şəhərini mənfur düşməndən azad edərkən istifadə etdiyi cığır-yolun əbədiləşdirilməsi məqsədilə tikilən bu yolla indi ölkə vətəndaşları, xarici qonaqlar Şuşaya rahat şəkildə səfər edə bilirlər.

Başlanğıcını Hacıqabul-Mincivan-Zəngəzur dəhlizi magistral avtomobil yolundan götürən 101 kilometrlik Zəfər yolu Qarabağın tacı olan Şuşa şəhərinə qədər uzanır. Füzuli, Xocavənd, Xocalı və Şuşa rayonlarının ərazisindən keçməklə inşa edilən Zəfər yolu bu regionun onlarla yaşayış məntəqəsini əhatə edir. Bu layihə həm də ona görə müstəsna əhəmiyyət daşıyır ki, o, ilk növbədə, öz doğma yurdlarına qayıdacaq insanların rahatlığının təmin olunmasına, onlar üçün yüksəksəviyyəli həyat və yaşayış standartının yaradılmasına xidmət edir.

 

8 yolun tikinti işlərinin bu il başa çatacağı planlaşdırılıb

 

İnşa edilməkdə olan digər 15 avtomobil yolundakı vəziyyət də ürəkaçandır. Onların bəziləri bu il istifadəyə veriləcək.

*Füzuli-Hadrut avtomobil yolu;

* Hadrut-Tuğ-Azıx mağarası avtomobil yolu;

* Bərdə-Ağdam avtomobil yolu;

* Qubadlı-Eyvazlı avtomobil yolu;

* Qubadlı-Mahmudlu-Yazdüzü-Ermənistan sərhədi avtomobil yolu;

* Kəlbəcər Laçın rayonları ərazisində yol infrastrukturunun tikintisi;

* Laçın şəhərinə daxil olmadan yeni avtomobil yolunun tikintisi;

* Talış-Tapqaraqoyunlu-Qaşaltı-Naftalan avtomobil yolu.

Birinci texniki dərəcəli 12 kilometr uzunluğundakı Füzuli-Hadrut yolu 4 hərəkət zolaqlıdır. Boru keçidlərin tikintisi 21 faiz icra olunub. Yolun 300 m hissəsində asfalt-beton örtüyün alt layı tikilib. Bu il yolun istifadəyə verilməsi gözlənilir.

Hadrut-Tuğ yolu 22 kilometrdir.

2 hərəkət zolaqlı yolun mövcud örtüyü frez maşını vasitəsilə profilə salınır, 2700 m hissədə asfalt-beton örtüyün alt layı tikilib, 800 m ərazidə yolun dağılmış hissəsi qazılaraq ərazidən uzaqlaşdırılır yeni yol əsası tikilir. İşlər bu il başa çatdırılacaq.

Uzunluğu 45 kilometr olan Bərdə-Ağdam avtomobil yolu 4 hərəkət zolaqlıdır. Burada torpaq işləri 57 faiz, yol geyimi 19 faiz, boru keçidlərin tikinti işləri 45 faiz, körpülərin tikintisi 93 faiz icra olunub. Bu yolun da tikintisinin bu il başa çatdırılması gözlənilir.

Qubadlı-Eyvazlı avtomobil yolunun tikintisi 2022-ci ildə yekunlaşacaq. 28,5 kilometr uzunluqda olan yol IV texniki dərəcəli, 2 hərəkət zolaqlıdır. Yolda qaya qruntları dağıdılmaqla torpaq yatağının tikinti işləri aparılır. Yolun 8 kilometrində torpaq yatağının genişləndirilərək normativ enə çatdırılması işləri başa çatıb.

Qubadlı-Mahmudlu-Yazdüzü-Ermənistan sərhədi avtomobil yolunun isə layihələndirmə işləri aparılır. 26,4 kilometr, IV texniki dərəcəli, 2 hərəkət zolaqlı yolda işlərin başa çatdırılması 2022-ci il üçün nəzərdə tutulub.

Bu il işlərin başa çatdırılması nəzərdə tutulan yollardan biri Kəlbəcər Laçın rayonları ərazisində yol infrastrukturunun tikintisidir. Ümumi uzunluğu 726,3 kilometr olan yol IV texniki dərəcəli, 2 hərəkət zolaqlıdır.

Yollarda torpaq işləri 83 faiz, torpaq yatağının yol geyiminin tikinti işləri 25 faiz, boruların tikintisi 95 faiz, yol nişanları 82 faiz icra olunub.

Laçın şəhərinə daxil olmadan yeni avtomobil yolunun tikintisi davam etdirilir. Bu yolun uzunluğu 32 kilometrdir. III texniki dərəcəli, 2 hərəkət zolaqlı avtomobil yolunun layihələndirilməsi ilə paralel olaraq, torpaq işləri həyata keçirilir. Yolun 13-24-cü kilometr hissəsində torpaq yatağının 1 körpünün tikintisi davam etdirilir. Bu il işlərin başa çatdırılması nəzərdə tutulub.

Talış-Tapqaraqoyunlu-Qaşaltı-Naftalan avtomobil yolu isə II-IV texniki dərəcəli, 2 hərəkət zolaqlıdır. Uzunluğu 22 kilometr olan yolun ilk 8,5 kilometr 9-22-ci kilometr hissələrində torpaq işləri bitib, suötürücü boruların yol geyiminin tikintisi işləri davam etdirilir. Bu il yolun tikintisinin başa çatdırılması planlaşdırılır.

 

11,6 kilometrlik Murovdağ tuneli

 

İnşa edilməkdə olan yolların texniki göstəricilərinə nəzər yetirdikdə bəlli olur ki, bu yollar növbəti illərdə istifadəyə veriləcək:

* Xudafərin-Qubadlı-Laçın avtomobil yolu;

* Şükürbəyli-Cəbrayıl-Hadrut avtomobil yolu;

* Ağdam-Füzuli avtomobil yolu;

* Əhmədbəyli-Füzuli-Şuşa avtomobil yolu;

* Əhmədbəyli-Horadiz-Cəbrayıl-Zəngilan-Ağbənd yeni avtomobil yolu;

* Kəlbəcər-Laçın avtomobil yolu;

* Toğanalı-Kəlbəcər-İstisu avtomobil yolu.

Xudafərin-Qubadlı-Laçın avtomobil yolu 70,4 kilometrdir. I texniki dərəcəli, 4 hərəkət zolaqlı yolda Qubadlı-Laçın istiqamətində 45 km, Xanlıq istiqamətində 14 kilometr hissədə torpaq yatağının körpülərin tikintisi işləri aparılır. Torpaq işləri 47 faiz, yol geyimi 10 faiz, boru keçidlərin tikintisi 25 faiz, körpülərin tikintisi 24 faiz, istinad divarlarının tikintisi 22 faiz icra olunub. İşlərin başa çatdırılması 2023-cü il üçün nəzərdə tutulub.

Şükürbəyli-Cəbrayıl-Hadrut avtomobil yolunun da gələn il hazır olacağı gözlənilir. Uzunluğu 39,7 kilometr olan birinci texniki dərəcəli yol 4 hərəkət zolaqlıdır.

Ağdam-Füzuli avtomobil yolunun tikintisi davam etdirilir. Yolun uzunluğu 64,8 kilometrdir. I texniki dərəcəli, 4 hərəkət zolaqlı yolda torpaq işləri icra olunur, paralel olaraq layihələndirmə aparılır. Torpaq işləri 3 faiz icra olunub.

Əhmədbəyli-Füzuli-Şuşa avtomobil yolunun tikinti işlərinin isə 2024-cü ildə başa çatdırılması planlaşdırılır. Uzunluğu 81,6 kilometr olan I texniki dərəcəli, 6-4 hərəkət zolaqlı yolda layihə boyu torpaq yatağı inşa olunur, həmçinin 8 körpünün, 6 tunelin 5 alt keçidin tikintisi aparılır.

Uzunluğu 123,6 kilometr olan Əhmədbəyli-Horadiz-Cəbrayıl-Zəngilan-Ağbənd yeni avtomobil yolu boyu torpaq yatağının tikintisi aparılır. Torpaq işləri 50 faiz, boru keçidlərin tikintisi 35 faiz, körpülərin tikintisi 48 faiz icra olunub. Tikinti işləri 2024-cü ildə başa çatacaq.

Kəlbəcər-Laçın avtomobil yolu isə 72,3 kilometrdir. I II texniki dərəcəli, 2-3 hərəkət zolaqlı, 9,8 kilometrlik tunelli yolda mobilizasiya torpaq işləri həyata keçirilir. Ümumi icra vəziyyəti 2 faiz təşkil edir. İşlər 2025-ci ildə yekunlaşacaq.

Diqqətçəkən yollardan biri Toğanalı-Kəlbəcər-İstisu avtomobil yoludur. Bu yol Göygöl rayonunun Toğanalı kəndindən keçməklə çəkilir. Prezident İlham Əliyevin tapşırığına əsasən, bu yol Qarabağın inkişaf planı nəzərə alınaraq 2-3 hərəkət zolaqlı olmaqla I və II texniki dərəcəyə uyğun inşa edilir. Yolun 16-cı kilometrindən Murovdağ silsiləsi başlanır və yüksəklik 1900 metrdən Murovdağ zirvəsinədək 3260 metrə qədər artır. Ərazinin çətin relyefi və təhlükəsizlik məsələləri nəzərə alınaraq Murovdağ silsiləsinin altından 11,6 kilometrlik tunelin tikintisi məqsədəuyğun hesab edilib. Hazırda yolun 12-13-cü və 26-28-ci kilometrliyində torpaq yatağının inşası, həmçinin zəruri nöqtələrdə suötürücü boruların inşası davam edir. Bəzi hissələrdə mövcud kanalların köçürülməsi, bəzi ərazilərdə suötürücü boruların inşası tamamlanıb, bəzi yerlərdə isə kanalın inşası davam edir. Murovdağ tunelinin giriş və çıxışında üst yarı qazma işləri toplam 1857 m təşkil edir. Tunel 1-in çıxış portalında isə qazma işlərinə başlanılıb. İşlərin 2026-cı ildə başa çatdırılması nəzərdə tutulur.

Bundan başqa, Laçın rayonunda hava limanının tikintisi ilə əlaqədar qazma-partlatmatorpaq işlərinin yerinə yetirilməsi prosesidavam etdirilir. Burada layihələndirmə və mobilizasiya işləri aparılır, paralel olaraq 10 hektar sahədə ərazinin təmizlənməsi işləri görülür. İşlərin bu il başa çatdırılması planlaşdırılıb.

Göründüyü kimi, Toğanalı-Kəlbəcər-İstisu avtomobil yolunda uzunluğu 11,6 kilometr olan regionun ən böyük avtomobil tuneli inşa edilironun 2026-cı ilə qədər təhvil verilməsi nəzərdə tutulub.

Artıq əksər yolların tikinti prosesinin böyük hissəsi yekunlaşıb. Əminliklə deyə bilərik ki, tezliklə Qarabağ və Şərqi Zəngəzur iqtisadi rayonlarının yol-nəqliyyat infrastrukturu tamamilə yenidən qurulub istifadəyə veriləcək.

Beləliklə, İkinci Qarabağ müharibəsindəki şanlı qələbədən sonra yaranan yeni reallıq göz önündədir. Qarşıya qoyulan bir nömrəli prioritet məsələ işğaldan azad olunmuş ərazilərdə bərpa və quruculuq işləri aparmaq, yeni infrastrukturların yaradılmasına, sərmayələrin cəlb edilməsinə nail olmaqdır.

Tezliklə bu yollar Qarabağa və Şərqi Zəngəzura yeni həyat gətirəcək. 30 il əvvəl bu yerləri göz yaşı ilə tərk etməyə məcbur olanlar indi bu yollarla rahatlıqla, böyük sevinc hissi ilə öz yurd-yuvalarına dönəcəklər. Bütün dünya bir daha Azərbaycanın iqtisadi qüdrətinə şahidlik edəcək.

 

Rəşad BAXŞƏLİYEV

 

Azərbaycan.- 2022.- 18 mart- S.5.