İndi
Azərbaycan müasir
gəmilər də inşa edir
10 il əvvələ
qədər Azərbaycanda
gəmiqayırma müəssisəsi
yox idi. Sovet dönəmində paytaxtımızda yalnız
bir neçə gəmi təmiri zavodu işləyirdi. Gəmilər xaricdən
alınır
və buna böyük vəsait xərclənirdi. Odur ki, Bakıda gəmi inşa edən müasir, nəhəng bir zavodun
tikilib istifadəyə
verilməsi və fəaliyyət göstərməsi
Prezident İlham Əliyevin iqtisadi strategiyasının
mühüm nailiyyətlərindən
biridir.
Zavodun təməli
2010-cu ildə qoyuldu.
2013-cü ildə isə
müəssisə istifadəyə
verildi. Belə bir zavodun tikilməsi
ideyası yarananda bəziləri hesab edirdi ki, başqa
ölkələrdən gəmi,
tanker ala bildiyimiz halda buna ehtiyac yoxdur.
Dövlət başçısı
isə bu müəssisənin nə
dərəcədə əhəmiyyətli
olduğunu əvvəlcədən
müəyyən etmişdi.
Bu gün Bakı Gəmiqayırma Zavodunun nailiyyətləri
misilsizdir. Zavodun istismara verilməsi ölkəmizdə yeni gəmilərin alınması
istiqamətində idxaldan
asılılığı aradan qaldırıb. Azərbaycanda belə bir zavodun yaradılması
Xəzər dənizinin
spesifik xüsusiyyətləri
və bu hövzədə mövcud
liman infrastrukturunun texniki imkanları nəzərə alınmaqla
nadir layihələr və yeni konsepsiyalar
əsasında bütün
növ gəmilərin
tikintisini mümkün
edib. Ən yüksək standartlara uyğun gəmilərin istehsalı isə dövlətimizin həm iqtisadi gücünün, həm də sənaye və texnologiyalar sahəsində uğurlarının
göstəricisidir.
Prezident İlham
Əliyev zavod istifadəyə verilərkən
bunun ölkəmiz üçün tarixi hadisə olduğunu qeyd edib. Təsadüfi
deyil ki, dövlət başçısı
bu ilin altı
ayının sosial-iqtisadi
yekunlarına həsr olunmuş müşavirədə
də bu mövzuya bir daha toxunub: "Əgər bu gün bizdə gəmiqayırma zavodu olmasaydı, biz tankerləri, gəmiləri
haradan alacaqdıq? İndi sual
ritorikdir. Biz əvvəllər
haradan alırdıq, indi oradan heç
kim ala bilmir. Ona görə bu, vaxtında atılmış
strateji bir addım idi".
Ötən dövrün
salnaməsinə nəzər
salsaq, zavodun gördüyü böyük
işlərin mənzərəsi
daha aydın görünər. Elə keçən ili xatırlayaq. 2022-ci il aprelin
28-də "Azərbaycan Xəzər
Dəniz Gəmiçiliyi"
QSC-nin (ASCO) sifarişi
ilə zavodda inşa olunan
"Ro-Pax" tipli "Zərifə
Əliyeva" gəmi-bərəsi
istismara verildi. 30 nəfərlik heyət üzvünün idarə
etdiyi gəmi-bərə
ilə eyni vaxtda 100 sərnişin, sistern tipli 56 vaqon və ya
50 yük avtomobili/TIR daşımaq mümkündür.
"Zərifə Əliyeva",
eləcə də zavodda əvvəl istehsal edilmiş "Azərbaycan" gəmi-bərələri
bu göstəricilərinə
görə Xəzər
hövzəsində istismar
olunan digər gəmi-bərələrdən daha üstündür. Dünyanın aparıcı
istehsalçılarının müasir avadanlıqları
ilə təchiz olunan "Zərifə Əliyeva" gəmi-bərəsində
yük lifti, vertolyot meydançası,
dalğalı havada gəminin sabitləşdirilməsi
sistemi, dartıcı lokomotivlər var.
Keçən il dekabrın
7-də isə Prezident
İlham Əliyevin iştirakı
ilə "Akademik Xoşbəxt Yusifzadə"
tankerinin istismara verilməsi mərasimi keçirildi. Bu, uzunluğu
141, eni 16,9 metr, yükgötürmə qabiliyyəti
7800 ton olan bir tankerdir. Tanınmış neftçi-geoloqun
adını daşıyan
tankerlə həm neft, həm də kimyəvi məhsulların daşınması
mümkündür. Gəminin
suya oturumu ASCO-nun digər
tankerləri ilə müqayisədə maksimum
yük götürməklə
Xəzər hövzəsində
nisbətən dayaz limanlara daxil olmağa və Rusiyanın su kanalları ilə Xəzərdən kənara
yük daşımağa
imkan yaradır.
Xatırladaq ki, 2019-cu ilin
dekabrında Bakı
Gəmiqayırma Zavodunda
inşa olunan "Laçın"
və 2021-ci ilin sentyabrında "Kəlbəcər"
neft tankerləri də istismara verilib.
"Laçın"ın uzunluğu
141, eni 16,9, bortunun hündürlüyü 6 metrdir.
Dedveyti dənizdə
7875, çayda 5447 ton olan tanker hər biri 1200 kW gücə malik
iki mühərriklə
təchiz edilib. Saatda 10 uzel sürətlə hərəkət
edə bilir. "Laçın" tankeri xam neft və
neft məhsulları daşınması üçün
ümumi tutumu 9190 kubmetr olan 6 yük tankına malikdir. Bu tanker həm Xəzərdə neft və neft məhsullarının
daşınmasını, həm
də Volqa-Don və Volqa-Baltik kanalları ilə Xəzərdən kənar
hövzələrə maye
yüklərin daşınmasını
təmin edir. Britaniya Kral Dəniz Mühəndisləri
Cəmiyyətinin (Royal Institution of Naval
Architects, RINA) siyahısına görə, "Laçın"
tankeri 2019-cu ildə dünyada inşa edilən ən yaxşı 50 mülki gəmidən biri olub.
"Kəlbəcər" neft
tankerinin uzunluğu, eni, bortunun hündürlüyü,
dedveyti, yük çənlərinin tutumu
təxminən "Laçın"da
olduğu kimidir. "Laçın" 11, "Kəlbəcər"
15 nəfərlik
heyətlə idarə
olunur. "Kəlbəcər"
tankerinin xarici sularda istismarı nəzərdə tutulub.
Zavodun məhsulu
olan "Azərbaycan"
gəmi- bərəsi
isə 30 nəfərlik
heyətlə saatda 14
knot sürətlə hərəkət
edə bilir. Qısa beynəlxalq səfərlər üçün
nəzərdə tutulan
gəmi 100 nəfər
sərnişin tutumuna
malik olmaqla yanaşı,
T-1 ölçülü dəmiryolu
vaqonları, avtomobillər
və yük maşınlarını daşımağa
qadirdir. Gəmi 2600 kVt gücə malik
2 əsas
mühərrik, 188 ton ağırlıq qaldırma
qabiliyyətli yük lifti, vertolyot meydançası, digər
avadanlıq və infrastrukturla təchiz olunub.
Britaniya Kral Dəniz Mühəndisləri
Cəmiyyətinin (Royayal
Institution of Naval Architects, RINA) 2021-ci ilin ən yaxşı gəmilərinin siyahısında
Ro-Pax tipli "Azərbaycan"
ən yaxşı gəmi-bərə kimi yer alıb.
"Xankəndi" sualtı tikinti gəmisi məxsusi olaraq "Şahdəniz" yatağında
işləmək üçün
tikilib. Azərbaycanın
qaz ixrac edən ölkə kimi tanınmasında bu nadir gəminin də rolu var. Deməli, bu cür ən müasir gəmi və tankerlər istehsal edən zavodun Azərbaycanın dünyada getdikcə daha çox önəm qazanmasında payı böyükdür.
Odur ki, dövlət
başçısı bu
ilin birinci yarısının göstəricilərinə
yekun vurularkən Azərbaycanda gəmi inşasının daha da genişləndirilməsinin vacibliyini
qeyd edib: "Bizim Xəzərdəki gəmiqayırma imkanlarımıza
da yenidən baxmalıyıq.
Çünki qonşu
ölkələrdən sifarişlər
gəlir. Bizim gəmiqayırma zavodumuz mövcud daşıma imkanlarımıza hesablanmışdır.
Eyni zamanda uzun illər fəaliyyət göstərən
gəmilərin sıradan
çıxmasını da nəzərə alırıq.
Çünki onlar sıradan çıxır,
təzələnməlidir. Amma indi daha böyük
tələbat var - həm
bizim, həm də ki, qonşu ölkələrin. Beləliklə,
istisna deyil ki, biz nə vaxtsa gəmiqayırma zavodunun istehsalat sahələrinin genişləndirilməsinə də
başlaya bilərik. Yəni siz bunu
diqqətdə saxlayın.
Hər halda xaricdən gələn sifarişlər, - biz artıq
ilkin danışıqlara
başlamışıq, - çox
müsbət haldır
və bu, bir daha göstərir
ki, biz hər şeyi vaxtında edirik".
Qeyd edək
ki, zavod indiyədək
xarici ölkələrdən
alınan sifarişləri
də uğurla yerinə yetirib. Burada 2018-ci ildə "Bue Bulkers Limited" şirkətinin
sifarişi əsasında
Qazaxıstanın "Kazmortransflot"
şirkətinə məxsus
üç gəminin
əsas gövdə və qanad çənlərinin
quraşdırılmasına dair işləri uğurla tamamlayıb və təhvil verib. 2022-ci ildə isə müəssisədə Türkmənistanın
"Nurly Tolkun" şirkətinə məxsus
"NT Flagman" üçayaqlı üzən qurğunun gövdə bloklarının
və ayaqlarının
birləşdirilməsi, eləcə
də hərəkətverici
sistemləri və yükqaldırma kranlarının
əsaslı təmir
olunması işləri
müvəffəqiyyətlə tamamlanıb.
Flora SADIQLI,
Azərbaycan.-2023.-
21 iyul.- S.4.