ABŞ Dövlət
katibinin köməkçisinin
səsləndirdiyi birtərəfli
və qərəzli fikirlər səmərəsiz
və əsassızdır
Azərbaycanın Xarici
İşlər Nazirliyi
(XİN) noyabrın 15-də ABŞ Dövlət katibinin köməkçisi Ceyms O’Braynın Nümayəndələr
Palatasının Xarici
İşlər Komitəsinin
Avropa üzrə alt komitəsinin dinləmələrində səsləndirdiyi
birtərəfli və
qərəzli fikirlərə
münasibət bildirib.
Bu barədə AZƏRTAC-a XİN-in Mətbuat xidməti idarəsindən məlumat verilib. Bildirilib ki, bu fikirlər səmərəsiz, əsassız və qəbuledilməzdir.
Açıqlamada qeyd
olunub: “Dinləmələri
və səsləndirilən
çıxışları Azərbaycan ilə ABŞ
arasında ikitərəfli
və çoxtərəfli
formatlarda münasibətlərə
zərbə kimi qiymətləndiririk. Azərbaycana
qarşı səslənən
ittihamlar əsassız
olmaqla yanaşı, regionda sülh və təhlükəsizliyi
sarsıdır.
Sentyabrın 19-20-də Azərbaycanın
antiterror tədbirlərinə
gətirib çıxaran
son vəziyyət və hadisələrə
münasibət bildirən
Dövlət Departamentinin
nümayəndəsi Azərbaycanın
bu addımlarına səbəb olan əsas problemin, yəni, beynəlxalq hüququn norma və prinsiplərinə, habelə 2020-ci il 10 noyabr tarixli üçtərəfli Bəyanata
zidd olaraq ərazilərimizdə erməni
silahlı qüvvələrinin
10 mindən çox üzvünün qanunsuz mövcudluğu məsələsinə
etinasız yanaşıb.
Üstəlik, Azərbaycan
tərəfi bütün,
o cümlədən ABŞ-la keçirilmiş görüşlərdə sözügedən
qüvvələrin bölgədə
təhlükə mənbəyi
olduğunu dəfələrlə
vurğulayıb və
onların dərhal çıxarılmasına çağırış
edib.
Bundan əlavə,
ABŞ tərəfi sülh
prosesinin irəliləməsinin
vacibliyindən bəhs
edərkən Ermənistanın
artıq iki aydan çoxdur ki, Azərbaycanın sülh sazişi ilə bağlı təkliflərinə cavab
verməyərək prosesi
ləngitdiyini unudur. Baza prinsiplər, habelə sülh sazişinin imzalanması,
o cümlədən sərhədlərin
demarkasiyası və delimitasiyası, kommunikasiya
xətlərinin açılması
əsasında sülh
prosesini başladan tərəfin Azərbaycan
olmasına baxmayaraq, Dövlət katibinin köməkçisi son 3 il ərzində bu istiqamətlər üzrə göstərilən
səylərin Ermənistan
tərəfindən sarsıldığını
və maneə törədildiyini vurğulamaqdan
çəkinib. Ermənistandan
fərqli olaraq, Azərbaycan ötən il oktyabrın 6-da Praqada keçirilən görüş zamanı da bir daha
təsdiqləndiyi kimi,
hər zaman Ermənistanın suverenliyinə
və ərazi bütövlüyünə hörmət
edib.
Azərbaycan nəinki
2020-ci ilin 44 günlük
müharibəsindən sonra,
hətta ərazilərinin
işğal altında
olduğu 30 ilə yaxın müddət ərzində də beynəlxalq hüququn norma və prinsiplərinə,
o cümlədən sülh
prosesinə sadiq olub. Əksinə, vasitəçilərdən biri
olan ABŞ tərəfi,
təcavüzkar və
regionda sabitliyin pozulmasına səbəb olan Ermənistana beynəlxalq hüquqa uyğun davranması ilə bağlı heç vaxt çağırış etməməklə
bağlı da məsuliyyət daşıyır.
Bundan əlavə,
ABŞ separatçı rejimi
dəstəkləyən tərəf
kimi sözügedən
rejimi rəsmən maliyyələşdirən və
müntəzəm şəkildə
onların ABŞ-a səyahətlərini,
bu ölkənin rəsmiləri ilə görüşlərini təşkil
edən yeganə dövlət olmaqla, ikili standart yanaşmasının qarşısını
almamağa görə
də cavabdehdir.
Qeyd edilib ki, region ölkəsi
olmayan ABŞ öz addımları və bəyanatları ilə bölgə ölkələrinin
nəqliyyat təhlükəsizliyi
səylərinə zərbə
vurur. ABŞ tərəfinə
yaxşı məlumdur
ki, Ermənistanın
2020-ci il üçtərəfli
Bəyanatın 9-cu bəndindən
irəli gələn öhdəliklərini yerinə
yetirməməsi Azərbaycanı
alternativ yolların tikintisi ilə bağlı qərar verməyə sövq edib. Qonşu dövlətlərlə kommunikasiya
xətlərinin çəkilməsi
qaydasının razılaşdırılması,
o cümlədən İranla
Naxçıvan Muxtar
Respublikasına marşrutla
bağlı müqavilə
Azərbaycanın suveren
hüququdur. Bunun fonunda Azərbaycan da regionun təhlükəsizliyi
üçün “3+2” formatının
(Azərbaycan-Ermənistan-Türkiyə-Rusiya-İran)
prioritet olduğunu bir daha təsdiqləyir.
Bu istiqamətdə sözügedən səylərə
xələl gətirən
hər hansı bir şərh yersizdir.
Ceyms O’Braynın
907-ci düzəlişin icrasının
müvəqqəti dayandırılması
məsələsi ilə
bağlı şərhinə
gəlincə, belə
görünür ki,
ABŞ tərəfi 1992-ci ildə
təcavüzə və
işğala məruz
qalmış dövlət
olmasına baxmayaraq, bu düzəlişlə sanksiyaya məruz qalan Azərbaycana qarşı etdiyi səhvi yenidən təkrarlayır. 2001-ci il
11 sentyabr hücumlarından
sonra Azərbaycan
ABŞ-ın terrorla mübarizə səylərini
dəstəklədiyi zaman
həmin il 907-ci düzəlişin icrasının
müvəqqəti dayandırılması
qərarını verən
də ABŞ tərəfi
olub. Məhz Azərbaycan hava məkanı marşrutlarını
və logistika imkanlarını, Şimal
Paylayıcı Şəbəkəsini
açmaqla ABŞ tərəfinə
öz yardım əlini uzadıb. Əfqanıstanda ABŞ tərəfi
ilə çiyin-çiyinə
mübarizə aparan ilk dövlətlərdən
biri də məhz Azərbaycan olub. Azərbaycan, eyni zamanda, Əfqanıstanı
tərk edən sonuncu tərəfdaş ölkə idi. Lakin belə çıxır ki,
ABŞ tərəfi həmişə
Azərbaycanın dəstəyini
müvəqqəti hesab
edib. Amma unudulmamalıdır ki, tarix təkrarlana bilər. ABŞ tərəfinin
907-ci düzəlişin icrasının
müvəqqəti dayandırılması
məsələsi ilə
bağlı belə laqeyd hərəkəti Azərbaycana qarşı bədxah addımdır.
Bundan əlavə,
“Azərbaycanın gücdən
istifadə etməsi etimadı sarsıdıb və Bakının Ermənistanla hərtərəfli
sülhə sadiqliyinə
şübhələr yaradıb”
ifadəsi 30 ilə yaxın təcavüzün
və gücdən istifadənin qurbanının
məhz Azərbaycan olduğunu nəzərə
alaraq heç bir dəyər daşımır. Azərbaycan
BMT Nizamnaməsinin 51-ci maddəsinə
əsasən suverenliyini
və ərazi bütövlüyünü müdafiə
etmək üçün
gücdən istifadə
etməklə bağlı
legitim hüququ olduğunu bir daha vurğulayır.
Vaşinqtonun Azərbaycana
münasibətdə ABŞ-ın təşəbbüsü
ilə keçirilən
yüksək səviyyəli
ikitərəfli görüş
və təmasları
təxirə salması
və “ikitərəfli
münasibətlərimizdə “əvvəlki kimi” ola bilməz” bəyanatına gəlincə,
qeyd etmək lazımdır ki, münasibətlər birtərəfli
ola bilməz. Beləliklə, eyni yanaşma Azərbaycan tərəfindən də
bərabər şəkildə
tətbiq olunacaq. Belə bir şəraitdə
ABŞ-ın Azərbaycana
yüksək səviyyəli
səfərlərinin mümkünlüyünü
də yersiz hesab edirik.
Üstəlik, ABŞ-ın belə birtərəfli yanaşması
onun vasitəçilik
rolunu itirməsinə
gətirib çıxara
bilər. Bu şərtlər altında
2023-cü il noyabrın
20-də Vaşinqtonda Azərbaycanın
və Ermənistanın
xarici işlər nazirləri səviyyəsində
keçirilməsi təklif
olunan görüşün
baş tutmasını
mümkün hesab etmədiyimizi vurğulamaq
vacibdir.
Diqqətə çatdırılıb ki, beynəlxalq hüququn norma və prinsipləri Azərbaycanın xarici siyasətində həmişə prioritet olub. Azərbaycan həmişə beynəlxalq öhdəliklərinə uyğun hərəkət edəcək. Eyni zamanda, Azərbaycan öz milli maraqlarına zidd olan bütün mənfi addımları qətiyyətlə və adekvat şəkildə cavablandıracaq.
Azərbaycan.-2023.- 17 noyabr, ¹ 250. - S.8.