Qars-Naxçıvan
dəmir yolu region dövlətləri üçün də faydalı olacaq
Azərbaycan Qafqaz
regionunda iri və beynəlxalq əhəmiyyət daşıyan
iqtisadi layihələri
uğurla həyata keçirən bir dövlət imicinə malikdir. İstər enerji, istərsə də nəqliyyat və tranzit sahəsində həyata keçirilən bu layihələr Azərbaycanın
iqtisadi inkişafı
ilə yanaşı beynəlxalq aləmdəki
siyasi nüfuzunun artmasına, ölkəmizlə
əməkdaşlıq əlaqələri
qurmaq istəyən dövlətlərində sayının
çoxalmasına gətirib
çıxarıb.
Bu layihələr
sırasında Bakı-Tbilisi-Ceyhan
neft, Bakı-Tbilisi-Ərzurum,
Trans-Anadolu (TANAP), Trans-Adriatik
qaz kəmərləri,
Bakı-Tbilisi-Qars dəmir
yolu və digərlərini sadalamaq olar. Bu layihələr
ötən illər ərzində Azərbaycan
iqtisadiyyatını gücləndirərək,
dövlətimizin inkişafına
böyük təkan verib, onun beynəlxalq
statusunu və siyasi çəkisini artırıb. Təsadüfi
deyil ki, Azərbaycan Prezident İlham Əliyevin rəhbərliyi ilə 30 il erməni işğalı altında
qalan Qarabağı azad edərək ərazi bütövlüyünü
və suverenliyini tam bərpa etdi. Bu qələbəyə
Prezidentin müdrik siyasəti və iqtisadi islahatları nəticəsində nail olduq.
Prezident İlham
Əliyevin irəli sürdüyü növbəti
beynəlxalq əhəmiyyətli
iqtisadi layihə Zəngəzur dəhlizi və bunun tərkib
hissəsi olan Qars-İğdır-Aralıq-Dilucu-Sədərək-Naxçıvan-Culfa
dəmir yolu xəttidir. Ümumilikdə
Orta Dəhlizə daxil olan bu
layihələr sadəcə
Türkiyə və Naxçıvanı Azərbaycanın
əsas ərazisi ilə birləşdirmək
xarakteri daşımır.
Bu layihələr daha qlobal xarakter
daşıyır və
Avropa ilə Asiyanın ticarət əlaqələri üçün
olduqca əlverişlidir.
Türkiyədə fəaliyyət
göstərən Siyasi,
İqtisadi və Cəmiyyət Araşdırmaları
Fondunun xarici siyasət üzrə müşaviri Can Acun bildirib ki,
Azərbaycan və Türkiyə hökumətləri
layihənin iqtisadi və həm də siyasi əhəmiyyətini nəzərə
alıb, onun reallaşdırılmasını mümkün qədər sürətləndirməyə cəhd göstərirlər.
Layihə ətrafında
aparılan müzakirələrin
birinci mərhələsi
2020-ci ilin fevral ayının 25-də “Azərbaycan
Respublikasının Hökuməti
və Türkiyə Respublikasının Hökuməti
arasında Qars-İğdır-Aralık-Dilucu-Sədərək-Naxçıvan-Culfa
dəmir yolu xətti layihəsi ilə bağlı Anlaşma Memorandumu”nun
imzalanması ilə başa çatdı.
Bunun ardınca,
cari ilin sentyabr ayının 25-də
Naxçıvanda Azərbaycan
Prezidenti İlham Əliyev və Türkiyə Prezidenti Rəcəb Tayyib Ərdoğan “Azərbaycan
Respublikası ilə Türkiyə Respublikası
arasında Qars-Naxçıvan
dəmir yolu layihəsinə dair Niyyət Protokolu”nu imzaladılar. Bu layihənin reallaşdırılması
istiqamətində növbəti,
üçüncü addım
isə iki qardaş ölkə arasında yaxın vaxtlarda müvafiq müqavilənin imzalanması
ilə atılacaq.
Qars-Naxçıvan dəmir yolu layihəsinin tikintisinə
yönəlmiş texniki
hazırlıqlar davam
edir və texniki-iqtisadi əsaslandırma
hesabatı təsdiqlənib.
Dəmir yolu 224 kilometr uzunluğunda və 5 stansiyadan ibarət olacaq. Saatda 160 kilometr sürət üçün
nəzərdə tutulan
layihə çərçivəsində
uzunluğu 638 metr olan 10 körpü, 18 kilometr uzunluğunda 465 suötürücü, ümumilikdə
5,5 kilometr uzunluğunda
144 yeraltı keçid
tikiləcək. Layihənin
5 il müddətində
başa çatdırılması
nəzərdə tutulub.
C. Acun qeyd edib ki, Ermənistan
qədər kiçik
və iqtisadi cəhətdən zəif
bir dövlətin Zəngəzur dəhlizinin
açılmasına necə
münasibət bəsləməsi
heç nəyi həll etməyəcək.
Dəhliz açılacaq.
Çünki ortada bir ildə quru
yolla Şərqdən
Qərbə 840 milyard
dollardan çox məhsul ixrac edən Çinin və bu məhsulun
çatdırıldığı Avropa İttifaqı ölkələrinin böyük
maraqları dayanır.
Bu gün Azərbaycan Orta Dəhlizin reallaşmasına
töhfə verən əsas ölkələrdəndir.
Sözügedən marşrut
isə Asiya və Avropanı birləşdirən vacib nəqliyyat dəhlizlərindən
birinə çevrilmək
üzrədir. Eyni zamanda, Rusiya-Ukrayna müharibəsi fonunda sözügedən dəhlizə
marağın artması
müşahidə olunur
ki, bu da
Azərbaycan ərazisindən
daha çox yükün daşınması
imkanı deməkdir. Orta Dəhlizin vacib elementinə çevrilmiş Bakı-Tbilisi-Qars
dəmir yolu xəttinin imkanlarının
genişləndirilməsi üçün
Azərbaycan dövlət
büdcəsindən 100 milyon
dollar vəsait ayrılıb. Həmin vəsait hesabına yolun illik yükötürmə
qabiliyyəti 1 milyon tondan 5 milyon tona qaldırılacaq və Orta Dəhliz
vasitəsilə daha çox yükün daşınmasına imkan yaranacaq. Bundan başqa, Zəngəzur dəhlizi ilə yanaşı Qars-Naxçıvan
dəmir yolu da Orta Dəhlizə
inteqrasiya ediləcək.
Zəngəzur dəhlizinin
istifadəyə verilməsi
Azərbaycan ərazisindən
illik təxminən 35
milyon ton yükün daşınmasına
imkan verə bilər. Ötən ilin yekunları göstərir ki, Azərbaycan ərazisindən
daşınan yükün
həcmində 30 faizdən
çox artım qeydə alınıb. Bu da regiona,
o cümlədən yükdaşımalar
baxımından Azərbaycana
marağın artmasından
xəbər verir. Region nəqliyyat habına çevrilir, Azərbaycan isə burada aparıcı ölkədir və Zəngəzur dəhlizinin
istifadəyə verilməsi
ölkəmizin beynəlxalq
yükdaşımalarda mövqeyinin
gücləndirilməsi baxımından
vacibdir.
Bu gün Azərbaycan Prezidentinin həyata keçirdiyi siyasət nəticəsində
ölkəmizlə Mərkəzi
Asiya respublikaları arasında dostluq əlaqələri inkişaf
mərhələsinə qədəm
qoyub. Prezident İlham Əliyevin Qazaxıstan, Özbəkistan
və Tacikistana səfərləri və əldə olunan razılaşmalar nəqliyyat
sahəsində əməkdaşlığın
genişlənməsinə böyük imkanlar yaradıb. Onu da nəzərə almaq lazımdır ki, Orta Dəhliz,
eyni zamanda, Türk Dövlətləri
Təşkilatı (TDT) üzvlərinin
ticarətdən faydalanması
üçün yeni imkanlar formalaşdırılması,
Türkmənistan, Qazaxıstan
və Azərbaycan limanlarında logistik mərkəzlərin və
azad ticarət zonalarının yaradılması
Transxəzər əməkdaşlığının
inkişafına və
dərinləşməsinə kömək edir. Azərbaycan və Qazaxıstanın səyləri,
Gürcüstanın fəal
iştirakı, Türkiyənin
bu təşəbbüsləri
dəstəkləməsi ilə
Orta Dəhlizin rəqabət imkanları güclənib, iqtisadi cəhətdən səmərəliliyi
artıb və bu istiqamətdə işlər sürətlənib.
Orta Dəhlizin
siyasi əhəmiyyətinə
gəlincə, nəzərə
almaq lazımdır ki, Çin və digər Cənub Şərqi Asiya dövlətlərinin
Avropa ilə ticarət əlaqəsi Orta Dəhlizlə reallaşacağı təqdirdə,
onlar regionda daim sabitliyin hökm sürməsində
maraqlı olacaqlar. Avropa İttifaqına daxil olan böyük
dövlətlər də
Orta Dəhlizin həm avtomobil, həm də dəmir yolunun keçdiyi tranzit ərazilərdə sülhün
və əmin-amanlığın
davamlı xarakter daşımasında maraqlıdır
və bu istiqamətdə siyasət
yürüdəcəklər. Bununla da istər
Ermənistan, istərsə
də digərlərinin
qeyri-konstruktiv siyasətinin
qarşısı beynəlxalq
birlik tərəfindən
qəti şəkildə
alınacaq. Beləliklə,
Orta Dəhliz ideyasının həyata keçməsi və Zəngəzur dəhlizinin
açılması ölkəmizə
iqtisadi səmərə
ilə yanaşı, siyasi zəmanət də verəcək.
Azərbaycanın qələbəsindən sonra yaranmış yeni reallıqlar regionumuzun siyasi və iqtisadi mənzərəsini tamamilə müsbət istiqamətə dəyişmək fürsətləri yaradıb. Avtomobil və dəmir yollarının tikintisi, yeni dəhlizlərin yaradılması və iki böyük qitə arasında tranzit rolunu oynamaq regionun bütün dövlətləri üçün faydalıdır. Sadəcə olaraq regionun bəzi dövlətləri müstəqil siyasət yürüdüb siyasi ambisiyalarla deyil, bu imkanlardan istifadə etmək istiqamətində siyasət yürütməlidirlər.
Azərbaycan.-2023.- 1 oktyabr.- S.7.