Azərbaycan
və Rusiya prezidentlərinin Baykal-Amur Magistralının 50
illik yubileyi münasibətilə dəmir yolu sahəsinin
veteranları və işçiləri ilə birgə
görüşü keçirilib
Münasibətlərin
inkişafına yeni təkan
Aprelin 22-də
Moskvada Azərbaycan Respublikasının Prezidenti İlham
Əliyevin və Rusiya Federasiyasının Prezidenti Vladimir
Putinin Baykal-Amur Magistralının 50 illik yubileyi münasibətilə
dəmir yolu sahəsinin veteranları və işçiləri
ilə birgə görüşü keçirilib.
AZƏRTAC xəbər
verir ki, görüşdə çıxış edən
Rusiya Prezidenti Vladimir Putin dedi:
-Hörmətli İlham
Heydər oğlu.
Əziz dostlar.
Yarım əsr
əvvəl – elə bu günlərdə Baykal-Amur Magistral xəttinin
tikintisinə başlanıldı. Bu,
dünyanın ən böyük dəmir yolu arteriyalarından biridir, gələcəyin
əsl yoludur. Təbii ki, bunu icra edənlərin,
bu layihəni həyata keçirənlərin
çoxu üçün,
- o vaxt deyirdilər və indi də
bunu təsdiq etmək olar, - BAM bütöv bir nəslin arzularının
və romantik istəklərinin simvoludur.
BAM, həmçinin Sovet İttifaqının hər yerindən olan iki milyon
gəncin nəhəng
əməyinin və cəsarətinin təcəssümüdür.
Onlar dünya tarixində tayı-bərabəri
olmayan, hər mənada bənzərsiz bir layihə həyata keçirdilər.
Bu gün biz görürük ki, BAM əsasən XXI əsr üçün qlobal logistikanı müəyyən edir. Ölkəmiz Sibirin və Uzaq Şərqin
mənimsənilməsi və
inkişafı, Sakit Okeana doğru yük daşımalarının
genişləndirilməsi üçün
çox böyük imkanlar əldə etmişdir. Birbaşa deyə bilərik ki, indiki mərhələdə
Şərqə dönüş
məhz Baykal-Amur Magistralı sayəsində
mümkün olmuşdur.
Görüşümüzün iştirakçılarını BAM-ın tikintisinə başlanması münasibətilə
təbrik etmək istərdim. Burada, ilk növbədə, dəmir yolu sənayesinin, tikinti sənayesinin, dəmir yolu qoşunlarının veteranları haqqında danışmaq istərdim.
Mən bu münasibətlə sizinlə
həm çətinliyi,
həm də qələbələri bölüşən,
sizinlə hər şeyə sahib olan qohumlarınızı,
yaxınlarınızı, dostlarınızı, həmkarlarınızı
və xidmət yoldaşlarınızı təbrik
etmək istəyirəm.
İndi veteranlara müraciət edirəm, orada hər şey vardı, tonqallar ətrafında mahnılar oxunurdu, amma ən əsası,
çətin və ağır zəhmət idi.
Göstərdiyiniz əmək
şücaətinə, çətin
vaxtlarda, keçən
əsrin 90-cı illərində
həyatınızın amalına
sadiq qaldığınıza,
əmək kollektivlərini
qoruyub saxladığınıza,
BAM-ın etibarlı işini təmin etdiyinizə görə hamınızın, sizinlə
bərabər çalışan
hər kəsin qarşısında baş
əyirəm.
Bu gün BAM-da yaşayan və işləyən, qabaqcılların şanlı
ənənələrini davam
etdirən, bu ən mühüm dəmir yolu xəttinin yenidən qurulmasında, inkişafında
və ona xidmət göstərilməsində
iştirak edən hər kəsə ən səmimi sözlərimi ifadə etmək istəyirəm.
Bildiyiniz kimi, şücaətli əməyə
görə təşəkkür
və minnətdarlıq
əlaməti olaraq, tikinti və dəmir yolu sənayesi veteranlarının
və işçilərinin
yüksək dövlət
mükafatları ilə
təltif edilməsi haqqında Fərman imzalanıb.
BAM-ın tikintisinə
başlanmasının yarıməsrlik
yubileyi münasibətilə
Azərbaycan Prezidenti İlham Heydər oğlu Əliyevi şəxsən təbrik
etməkdən çox
məmnunam. Onun atası, - bunu bütün BAM inşaatçıları
yaxşı bilir, - Heydər Əlirza oğlu BAM-ın tarixində müstəsna,
böyük rol oynayıb. Heydər Əlirza oğlu SSRİ Nazirlər Soveti sədrinin birinci müavini vəzifəsində
Baykal-Amur Magistralının
tikintisinə rəhbərlik
edir və bu çətin layihənin həyata keçirilməsi üçün
əlindən gələni
əsirgəmirdi.
Bu işdə ona böyük bilik və təcrübə,
idarəçilik istedadı,
ən mürəkkəb
problemləri həll etmək bacarığı
və əlbəttə
ki, xüsusi şəxsi keyfiyyətlər,
ilk növbədə,
çalışdığı insanlara qayğıkeş,
hörmətli münasibət
kömək etdi və o, bu nəhəng
problemləri həll edə bildi. O, özü BAM-ın obyektlərində oldu, inşaatçılar, yeni
qəsəbə və
şəhərlərin sakinləri
ilə söhbət etdi. Necə deyərlər, rahatlıqla
ona yaxınlaşa, problemlərini danışa,
cari məsələləri
müzakirə edə
bilərdin.
Bilirəm ki, bizim görüşümüzdə
Heydər Əlirza oğlu ilə birlikdə çalışanlar
da iştirak edirlər. Sizdən xahiş edərdim ki, mütləq xatirələrinizi bölüşəsiniz,
Heydər Əlirza oğlunun həyatınızda
oynadığı roldan
danışasınız.
Onu da əlavə edim ki, Heydər Əlirza oğlunun dəstəyi ilə azərbaycanlı layihəçilər
və inşaatçılar
BAM-ın tikintisi zamanı stansiya kompleksləri olan iki qəsəbə - Ulkan və Anqoyanı
salıblar və hazırda Xabarovsk diyarında və Yakutiyada Baykal-Amur Magistral xəttinin hissələrinin yenidən
qurulması və müasirləşdirilməsində iştirak edirlər.
Rusiya-Azərbaycan əməkdaşlığının
digər sahəsi bu gün BAM-ın miqyasına və tarixi əhəmiyyətinə uyğundur.
Söhbət “Şimal-Cənub”
nəqliyyat dəhlizinin
inkişafından gedir.
Əslində, o, Şimal
dənizi marşrutunu
Fars körfəzi ilə birləşdirir və ya demək
olar ki, birləşdirə bilər
və birləşdirməlidir.
Həqiqətən
ümumittifaq tikinti layihəsinə çevrilən və
bütün İttifaq respublikalarının mənafeyinə
xidmət edən BAM kimi, “Şimal-Cənub” nəqliyyat dəhlizi
də ən geniş beynəlxalq əməkdaşlığın
nümunəsinə çevrilməlidir. Söhbət
Avrasiya və qlobal Cənub ölkələrinin sürətli
iqtisadi və sosial inkişafı məqsədilə yeni logistik marşrutların formalaşdırılmasından gedir.
Bir daha vurğulamaq istərdim, biz bütün maraqlı dövlətləri
bu layihədə iştiraka dəvət edirik, gözləyirik ki, bu layihədə
BAM inşaatçılarının – ümumi məqsədlərin
birləşdirdiyi müxtəlif
millətlərdən olan
insanların ən yaxşı, zamanın sınanmış dostluq və qarşılıqlı
yardım ənənələrindən
mütləq istifadə
ediləcək.
Biz öz tərəfimizdən tərəfdaşlarımıza
Asiya-Sakit okean regionunun sürətlə
inkişaf edən bazarlarına çıxış
təklif etməyə
hazırıq. Bu məqsədlə qabaqcıl
texnologiyalar əsasında
BAM və Trans-Sibir dəmir yollarının sürətlə modernləşdirilməsi,
bütün Şərq
poliqonu dəmir yolu xəttinin inkişafı planlarını
həyata keçirmək
niyyətindəyik.
Bu planların həyata keçirilməsi
ölkəmizin birliyinin
möhkəmləndirilməsi, siyasi və iqtisadi suverenliyimiz üçün böyük
əhəmiyyət kəsb
edir. Təsadüfi deyil ki, Rusiyanın
Şərq sərhədlərinə
kommunikasiya yollarının
yaradılması ideyaları
XIX-XX əsrlərin əvvəllərində
görkəmli siyasətçilər
və ictimai xadimlər tərəfindən
irəli sürülüb.
Belə ki,
1908-ci ildə Pyotr Stolıpin o dövrdə həqiqətən parlamentin
yuxarı palatası rolunu oynayan Dövlət Şurasının
iclasında Amur dəmir yolunun tikintisi layihəsini müdafiə etdi, bunun sayəsində Trans-Sibir dəmir yolu tamamilə ölkəmizin ərazisindən
keçdi.
Mən tam əminəm ki, Şərq poliqonunun inkişafı üçün
yeni böyük vəzifələrə əsl
döyüşçülər, məsələn, BAM komandası
nail ola bilər. Bu, məqsədlərinə necə
çatmağı bilən
güclü xarakterə
malik insanların xüsusi birliyidir.
BAM icmasının yaranmasına
ürəkdən şadam.
O, necə deyərlər,
BAM-da iştirak edən hər kəsi - veteranları, Rusiyadan, keçmiş sovet respublikalarından və digər dövlətlərdən olan
mütəxəssisləri birləşdirir. BAM inşaatçılarının
dostluğunu canlandırmağınız
və möhkəmləndirməyiniz,
gənclərə insanların
taleyindən, bu nəhəng layihənin şərəfli tarixindən
danışmağınız və təbii ki, veteranlara yardım göstərməyiniz
vacibdir.
BAM inşaatçılarını
dəstəkləmək üçün
təkcə ictimai səylər deyil, təbii ki, dövlətin konkret addımları da lazımdır. BAM inşaatçıları
çox vaxt ağır şəraitdə
- müvəqqəti daxmalarda
və kazarmalarda yaşayırdılar. İndi,
hazırkı mərhələdə
bu, şübhəsiz
ki, belə olmamalıdır.
Bununla əlaqədar
qeyd etmək istərdim ki, Rusiya Federasiyası Hökuməti artıq Baykal-Amur Magistralının
Tında, Severobaykalsk,
Neryunqri, Komsomolsk-na-Amur
kimi əsas şəhərlərinin hərtərəfli
sosial-iqtisadi inkişafı
planlarını təsdiq
edib.
Söhbət onların
nəqliyyat infrastrukturunun,
mənzil-kommunal təsərrüfatının
genişmiqyaslı yenidən
qurulmasından və inkişafından, məktəblərin,
xəstəxanaların, uşaq
bağçalarının, idman obyektlərinin əsaslı təmirindən
və tikintisindən gedir. Təbii ki, biz mütləq
müasir evlər, yeni yaşayış binaları tikəcək, ümumilikdə bu gün BAM-da yaşayan və işləyənlər üçün
layiqli şərait yaradacağıq.
Diqqətinizə görə
çox sağ olun.
Sözü məmnuniyyətlə
qonağımıza və
dostumuza vermək istəyirəm. Buyurun, Azərbaycan Prezidenti İlham Əliyev,
söz Sizindir.
x x
x
Prezident İlham Əliyev
çıxış edərək
dedi:
- Möhtərəm
Vladimir Vladimiroviç!
Əziz dostlar!
İlk növbədə, Vladimir Vladimiroviç,
bugünkü tədbirdə
iştirak üçün
dəvətinizə görə
Sizə təşəkkürümü
bildirmək istərdim.
Bu gün BAM-ı inşa
edənlərin, həyatlarını,
gəncliklərini Ümumittifaq
tikintisinə həsr edənlərin əhatəsində
olmaq mənim üçün böyük
şərəfdir.
Habelə Baykal-Amur Magistralının
inşasına başlanmasının
50 illiyi münasibətilə
bütün inşaatçıları,
mütəxəssisləri, bütün BAM-çıları
təbrik etmək istərdim.
Vladimir Vladimiroviç qeyd etdi ki, bu tikinti
Sovet İttifaqının
bütün respublikalarını
birləşdirib, bu, həqiqətən də belədir, onun Ümumittifaq tikintisi adlandırılması təsadüfi
deyil. Biz, əlbəttə,
fəxr edirik ki, Azərbaycan inşaatçıları
və mütəxəssisləri
də bu tikintidə fəal iştirak ediblər,
Vladimir Vladimiroviçin qeyd
etdiyi kimi, iki dəmir yolu stansiyasını inşa ediblər.
Əlbəttə, Heydər Əlirza
oğlu Əliyevin xatirəsinə dərin ehtirama görə Vladimir Vladimiroviçə xüsusi
təşəkkürümü bildirmək istərdim. Biz
yaxşı bilirik ki,
2000-ci illərin əvvəllərində
ölkələrimiz arasındakı
dostluq və mehriban qonşuluq münasibətlərinin əsasını
məhz Vladimir Vladimiroviç
Putin və Heydər Əlirza
oğlu Əliyev qoyublar. Vladimir Vladimiroviç
2001-ci ildə Azərbaycana
səfər edib və bu, bizim
bu gün birlikdə keçdiyimiz böyük yolun başlanğıcı olub.
Bu gün biz iki ildən artıqdır ki,
müttəfiqlik qarşılıqlı
fəaliyyəti çərçivəsində
həyata keçirilən
əməkdaşlığımızın
bir çox planlarının icra edilməsi məsələlərini
müzakirə etdik. Əlbəttə, Heydər Əliyev
amili dövlətlərarası
münasibətlərimizdə həmişə mühüm
rol oynayıb və oynayacaqdır. Çünki o, Moskvada bu binada, Kremldə
işlədiyi illərdə
sovet dövlətinin və ona tapşırılan
sahənin inkişafına
rəvac vermək üçün böyük
səylər göstərib.
Onlardan biri də nəqliyyat sahəsi idi.
Biz, həmçinin BAM-çılara
və inşaatçılara,
Rusiyanın bütün
nəqliyyatçılarına Heydər Əlirza oğlunun xatirəsini əbədiləşdirdiklərinə
görə minnətdarıq
- Anqoya qəsəbəsindəki
vağzal onun adını daşıyır.
BAM-çıların da yaxşı
bildiyi kimi, o, Bratskdan Vladivostoka və Naxodkaya qədər çətin
şəraitdə, demək
olar ki, piyada, qatarla, vertolyotla uzun bir yol
qət edərək,
on gün ərzində
BAM-çılarla sevincini
və kədərini bölüşüb.
Onu da xatırlayıram ki, o, qayıdanda
yalnız sovet dövlətinin həyata keçirə biləcəyi
tikintinin miqyasından
deyil, ilk növbədə,
ən çətin şəraitdə, bəzən
daim donuşluq içində olan keçilməz meşələrdə,
yolsuzluq şəraitində
həyatlarını riskə
atan BAM-çıların
fədakarlığından təsirlənmişdi. Çünki
bu insanlar demək olar ki, hər gün şücaət göstərərək,
möcüzələr yaradaraq,
sovet dövlətinin və bu gün
isə həm Rusiyanın, həm də qonşu ölkələrin gələcək
inkişafının müqəddəratını
əvvəlcədən təyin
edərək, uzun illər - 50 il və ya daha çox
müddət ərzində
həm regional, həm
də beynəlxalq əməkdaşlığın inkişafı işinə
xidmət edəcək
unikal infrastruktur nümunəsi yaratmağa
müvəffəq olublar.
Heydər Əlirza oğlunun anadan olmasının 100 illiyinin qeyd edilməsinə görə
Vladimir Vladimiroviçə və rusiyalı dostlarımıza minnətdarlığımı
bildirmək istərdim.
Ötən il Azərbaycanda
və Rusiyada onun yubileyi xüsusi
ehtiramla qeyd edildi. Bu, bizim ümumi tariximizdir, biz bunu çox yüksək qiymətləndiririk.
Bu gün sevindirici haldır ki, müasir Rusiya-Azərbaycan münasibətləri
dostluq, qarşılıqlı
anlaşma, qarşılıqlı
dəstək və məqsədyönlülük kimi
möhkəm təmələ
əsaslanır. Bu gün
biz, Vladimir Vladimiroviçin qeyd etdiyi kimi,
təkcə böyük
nəqliyyat layihələri
həyata keçirmirik,
həm də “Şimal-Cənub" beynəlxalq
nəqliyyat dəhlizinin
yaradılmasında fəal
iştirak edirik, həm iqtisadi, həm siyasi, enerji, humanitar və bir çox
digər sahələrdə
fəal əməkdaşlıq
aparırıq.
“Şimal-Cənub”
nəqliyyat dəhlizinə
gəldikdə, bu gün Vladimir Vladimiroviçlə
bu məsələni bir daha ətraflı
müzakirə etdik. Hökumət üzvlərinə
müvafiq təlimatlar
verilib. Əminəm
ki, yaxın vaxtlarda bütün məsələlər
razılaşdırılacaq və biz daha bir möhtəşəm layihənin icrasına başlayacağıq.
Bildirməliyəm ki, Azərbaycan
ərazisində Azərbaycan-Rusiya
sərhədini Azərbaycan-İran
sərhədi ilə birləşdirən dəmir
yolu mövcuddur. Lakin yükgöndərənlərin tələbatları bizə
bu yolun yeni hissələrinin inşa edilməsinin zəruriliyini
diktə edir ki, biz bu yolda yük
daşımalarını artıra
bilək və bununla Şimaldan Hind okeanına unikal nəqliyyat yolunu təmin edək.
Bu tədbirdə iştirak etdiyim üçün bir daha minnətdarlığımı
bildirmək, bütün
BAM-çıları yubiley
münasibətilə təbrik
etmək, Azərbaycan,
Rusiya və bütün MDB ölkələrinin
inşaatçılarına yeni uğurlar və nailiyyətlər arzulamaq istəyirəm.
Təşəkkür edirəm.
x x
x
Prezident Vladimir Putin: Yefim Vladimiroviç Basin SSRİ nəqliyyat
tikintisi nazirinin müavini işləyib,
o, Heydər Əlirza oğlu
ilə də ünsiyyətdə olub, onunla görüşüb,
faktiki olaraq birgə işləyiblər.
Hazırda o, “BAM birliyi”
ictimai təşkilatının
prezidentidir.
Yefim Basin dedi:
-Çox
sağ olun, hörmətli Vladimir Vladimiroviç!
Hörmətli İlham Heydər oğlu!
Əvvəlcə “BAM birliyi”
adından Prezidentimizə
BAM-ın bərpasına
görə minnətdarlığımı
bildirmək istəyirəm.
Bu tikinti həyatımızın
ən vacib işidir. Siz təxminən belə də dediniz. BAM-dan həqiqətən də iki milyona yaxın
insan keçib. Əsasən onlar bu böyük işdə iştirak etməyə cəhd göstərən gənclərdir.
İnanılmaz səylərə
və çətinliklərə,
ekstremal şəraitə
baxmayaraq yol tikildi. 1990-cı illərdə
BAM-a “heç yerə
getməyən yol” damğası vurulanda, biz bunu dəhşətli ədalətsizlik kimi qəbul etdik. Bu, olub. Buna görə də insanları dəstəkləmək üçün
25 il bundan əvvəl
biz “BAM birliyi” ictimai təşkilatını yaratdıq,
hansı ki, indi ölkənin 54 regionundan
50 mindən çox veteranı birləşdirir.
BAM-ın inşasına
başlanmasının 50 illiyinin
qeyd olunması haqqında Fərmanınız
isə insanlarda əvvəlki həvəsi
oyatdı, yeri gəlmişkən, Siz də onun haqqında
danışmısınız. Bu günlərdə hər yerdə veteranların gənclərlə, məktəblilərlə,
tələbələrlə görüşləri keçirilir.
Veteranlar BAM-ı necə
tikdikləri və çətinliklərə necə
sinə gərdikləri
barədə danışırlar.
“Bamstroyput”,
“Bamtransvzrıvprom”, “Bamstroymexanizasiya”,
körpü dəstələri,
mexanikləşdirilmiş kalonlar
kimi məşhur trestlərimiz fəal işləyir, bu gün qonşum Ruslan Baysarovun rəhbərliyi ilə “Bamtonnelstroy-Most” artıq praktik olaraq Severomuysk tunelində, onun ikinci xəttində işlərə başlayır.
Bu, çox vacibdir. İnsanlar inşaatçıların
əmək şücaətinin
unudulmadığına sevinirlər.
BAM bizi nəhəng tikintilərin genişləndirilməsi
təcrübəsi ilə
zənginləşdirib. Biz körpülərin yüksək
sürətlə tikintisi,
daimi donuşluq şəraitində alt qatların
doldurulması, - hətta
o vaxtlar öyrənmək
üçün bizə
çinlilər gəlirdilər,
- tektonik qırılmalar
və güclü su axınları şəraitində tunellərin
keçməsi təcrübəsini
inkişaf etdirmişik.
BAM-ın inkişafı
üçün genişmiqyaslı
layihə ilə bağlı qərarınızı
hamımız böyük
həvəslə qəbul
etdik.
Bu gün magistral yolda iş aşıb-daşır.
Magistral ikiyollu olacaq. Alternativ tunellər tikiləcək. Təəssüf
ki, çox vaxt itirildi. Ancaq ümid edirəm ki, Şərq poliqonunun inkişafı məsələsi
yalnız yollar şəbəkəsi ilə
bitməyəcək. Axı,
BAM zonasının inkişafı
üçün çox
böyük iş görməliyik, bu isə Rusiyanın təbii ehtiyatlarının
üçdəbiridir, tam Mendeleyev cədvəlidir. Eyni zamanda, şübhəsiz,
Şimal ekstremal şəraitindəki tikinti
təcrübəmizə də
tələbat olacaq.
BAM-ın ümumxalq tikintisi adlandırılması
təsadüfi deyil. Onun tikintisində həqiqətən də bütün ölkə iştirak edib. BAM-da tikilmiş 60 stansiyaətrafı
qəsəbənin yarısından
çoxu Rusiyanın və Azərbaycan da daxil olmaqla, demək olar ki, bütün sovet respublikalarının müxtəlif
böyük şəhərlərinin
nümayəndələri tərəfindən
inşa olunub.
Hökumət tərəfindən,
artıq dediyiniz kimi, tikintiyə Nazirlər Soveti sədrinin birinci müavini Heydər Əlirza
oğlu Əliyev nəzarət edirdi. O, möhkəm iradəli, böyük erudisiyaya malik
və səriştəli
bir insan idi. O, mənim taleyimdə də əhəmiyyətli rol oynayıb. Mənim taleyimdə o, BAM-ın tikinti rəisi - SSRİ nəqliyyat tikintisi nazirinin müavini vəzifəsinə təyin
edilməyimdə də
mühüm rol oynayıb. Heydər Əliyevin
BAM-a gəlişini dəqiq
xatırlayıram. 1984-cü ilin iyun ayı
idi. Bu, bütün
BAM boyu “qızıl birləşmənin” ərəfəsi
ili idi. Gərginlik pik nöqtəsinə çatmışdı.
İvan Varşavski və
Aleksandr Bondarın rəhbərlik
etdikləri bütün
briqadalar bir-biri ilə qarşılaşmağa
tələsirdilər. Lakin onların yolunda, xüsusən, böyük
körpülər və
tunellər kimi bir çox maneələr var idi. Məhz bu problemlərin
həlli üçün
Heydər Əlirza oğlu
Əliyev BAM-a gəldi.
Təxminən on gün
bizimlə bir yerdə qaldı. Bu səfər zamanı o, məni tikintisi o vaxt cədvəldən geri qalan Kodar
tunelinin vəziyyətini
öyrənmək üçün
iki baş idarənin rəisi ilə birlikdə vertolyotla həmin əraziyə göndərdi.
Obyektin işə salınmasına cəmi altı ay qalmışdı.
Biz tunelin sonuna çatmağa müvəffəq
olduq, geri qayıdanda isə onun tavanı çökdü. Məsələ orasındadır ki, tunel daimi donuşluq şəraitində inşa
edilmişdi. Təəssüf
ki, tuneli inşa edənlər qazma işlərində irəliləsələr
də, tunelin çuqun tubinqlər qoyulması işində yubanmışdılar.
Təbii ki, biz vəziyyət
barədə Heydər Əlirza
oğluna məlumat verməli olduq. Gözləntilərimizin əksinə
olaraq, o, yaranmış
vəziyyəti sakit şəkildə qəbul
etdi. Təkcə bunu dedi: “Yaxşı,
burada Kodar tunelinə gedən kəsə yol inşa etmək lazımdır”. Yadımdadır,
Heydər Əlirza oğlu
15 kilometrlik tunelin girişinin necə çəkildiyini qiymətləndirmək
üçün Severomuysk
tunelinə enmişdi.
Bundan sonra, o, mürəkkəbliyinə görə
unikal olan bu obyektin inşası
ilə bağlı ən aktual məsələlərin həll
olunduğu böyük
bir iclas keçirmişdi. Aydın idi
ki, 1989-cu ilədək, yəni,
Baykal-Amur Magistralının istismara verildiyi ilə qədər tuneli tikmək mümkün olmayacaq. Buna görə 18 minlik yamacı olan ikinci kəsə tunelin inşa edilməsinə qərar verildi. Mən bu keçidi kiçik BAM adlandırıram.
Çünki dağ şəraitində təkcə
64 kilometrlik yol çəkmək yox, həm də yeni iki tunel və
12 körpü, o cümlədən
sonradan sürücülərin
“Şeytan körpüsü”
adlandırdıqları 30 metr
hündürlüyündə körpü inşa etmək lazım idi. Lakin bu qərar
bizə 1989-cu ilin oktyabrına qədər bütün BAM-ı vaxtında
daimi istismara verməyə imkan yaratdı. Daha doğrusu, bu, dahiyanə qərar idi.
Azərbaycanlı mütəxəssislər,
İlham Heydər oğlunun dediyi kimi, BAM üzərində iki gözəl qəsəbə
tikdilər. Amma əsas
odur ki, onların memarlığı Azərbaycan
milli üslubunda hazırlanıb.
Bu qəsəbələr Ulkan və Anqoyadır. 2008-ci ildə Anqoya stansiyasındakı vağzala
Heydər Əlirza oğlu
Əliyevin adı verilib. Bu gün də həmin lövhə stansiyanı bəzəyir.
Bu heyrətamiz insanın portretinə daha bir cizgi əlavə
etmək istəyirəm.
Azərbaycan BAM-dakı
mütəxəssislərinə verdiyi vədi yerinə yetirən yeganə respublikadır - tikinti başa çatdıqdan sonra ölkə onları mənzillə təmin edib. Bu, bizim üçün çox vacibdir. Bu gün Prezidentin özünün
də dediyi kimi, veteran BAM-çıların
yaşayış şəraitinin
yaxşılaşdırılması üçün dövlət
tərəfindən bundan
sonra da tədbirlərin
görülməsi xəbəri,
həqiqətən də
insanlarımız tərəfindən
daha böyük coşqu ilə qarşılanacaq.
Heydər Əliyev bunu da, bu insanları da unutmurdu. Onun adı xalqlarımızın
dostluğunun rəmzinə
çevrilib. Bu gün
də BAM-ın bütün inşaatçıları
adından mən onun oğlu, Azərbaycan Respublikasının
Prezidenti İlham Heydər oğlunu
və əlbəttə
ki, Vladimir Vladimiroviç, Sizi
iyulun 8-də BAM-ın
paytaxtı Tındada onun 50 illik yubileyinin
qeyd olunması mərasimində iştirak
etməyə dəvət
etmək istərdim. Düşünürəm ki, həmin
vaxta qədər Siz Severomuysk tunelinin tikintisi işlərinə başlaya
bilərsiniz. Bu, möhtəşəm
hadisə olacaq. Orada - Tındada, BAM inşaatçılarına gözəl,
müsabiqədə birinci
yerə layiq görülmüş çox
yaxşı bir abidə qoyulacaq. Yeri gəlmişkən, Moskvada merin qərarı ilə üç vağzalın
ərazisindəki meydan
BAM inşaatçıları meydanı adlandırılıb.
Çünki ilk komsomolçular
birbaşa komsomolun
17-ci qurultayından sonra
bu meydandan, bu vağzallardan BAM-a yola düşürdülər.
Onların bir çoxu burada, bu masanın ətrafında əyləşiblər.
Çox sağ olun.
x x
x
Prezident Vladimir Putin: Təşəkkür
edirəm, Yefim Vladimiroviç.
İki dəfə
Rusiya Federasiyasının
nəqliyyat yolları
naziri olmuş Gennadi Matveyeviç Fadeyev də
BAM ilə birbaşa əlaqəsi olan şəxsdir. Buyurun,
Gennadi Matveyeviç.
Gennadi Fadeyev dedi:
-Yubilyara
- Baykal-Amur Magistralına həsr
olunmuş belə qeyri-adi görüşdə
iştirak etmək imkanı yaradıldığına
görə Sizə təşəkkür edirəm.
Əvvəlcə nə
demək istərdim? İnsanlar mənə “BAM
nədir” sualını
verəndə, mən
belə cavab verirəm: “BAM insanlar deməkdir. BAM tikinti sərəncamlarını imzalayan
insanlardır. Onlar böyük insanlardır.
BAM, tikinti üçün
birbaşa şərait
yaradan insanlardır.
BAM, təbii ki, tikinti
işlərini görən
insanlar deməkdir. Yəni, BAM, ilk növbədə,
məhz bu deməkdir”. Onu vurğulamaq
istəyirəm ki, biz Heydər Əlirza oğlu haqqında danışanda
insanlarda belə bir təəssüratın
yarandığını görürük:
o, insanları çox
sevən insan idi. O, kilometrlərlə deyil, tonlarla deyil, talelərlə, BAM-çıların bu və ya digər
müddət ərzində
işlədiyi şəraitlə
maraqlanırdı. O, heyrətamiz
rəhbər idi. Yalnız hansısa yekun məqamda o, təkrarən zəruri mövzuya yenidən qayıdar, işin daha səmərəli olması üçün
sabah nə ediləcəyini və digər məsələləri
düşünərdi.
Onunla şəxsən
tanış olmaq şərəfinə nail olmuşam.
Məsələ Nəqliyyat Yolları Nazirliyindəki kadrlarla bağlı idi. O, nəqliyyat sahəsinə də rəhbərlik etdiyi üçün məni onun yanına göndərdilər. Biz burada,
Kremldə əyləşmişdik.
İnsana dövlət
məmuru kimi yox, məhz əsl insan kimi yanaşırdı, nə üçün gəldiyini, narahatlığının
nədən ibarət
olduğunu soruşurdu,
insanla həqiqətən
maraqlanırdı. O, vəziyyəti
xəbər almağa
başladı, - mən
o vaxt nazir müavini vəzifəsində idim,
- şəbəkədə vəziyyət necədir?
Sonra isə dedi: “Partiyanın Mərkəzi
Komitəsi Nəqliyyat
Yolları Nazirliyi rəhbərliyinin gücləndirilməsi
barədə qərar
qəbul edib və sizə nəqliyyat yolları nazirinin birinci müavini vəzifəsi təklif olunur”. Təbii ki, mən ona təşəkkür etdim. O, sözünə davam edərək dedi: “Siz yarım
ildir ki, nazir müavini
işləyirsiniz, bu məsələləri həll
edə bilmisiniz və ümid edirik ki, siz bundan əlavə, daha çox iş görəcəksiniz”.
Ona söz verdim ki, çalışacağam. Həmin
il şəbəkəyə 4 milyard 100 milyon ton yük daxil oldu. Belə bir hal heç
vaxt olmamışdı.
İndi Sovet İttifaqı
yoxdur, amma necə işləmək lazım
olduğuna dair təlimatlar artıq o dövrdə müəyyən
edilmişdi.
Baykal-Amur Magistralının tikintisinə
kimin daha çox töhfə verdiyi barədə danışanda, əlbəttə
ki, orada bir çox mütəxəssisin,
alimin və digərlərinin çalışdığından
bəhs edirik. Ancaq təcrübəm, həyat yolum onu deməyə imkan verir ki, Heydər Əlirza oğlu BAM-a nəzarət edən rəhbərlərin ən
yaxşısı idi.
O, mahiyyət etibarilə,
BAM-ın həyata keçirilməsinə nail oldu.
O illərin necə çətin olduğunu xatırlayarsınız, həmin
çətin illərdə
belə bir tikinti sahəsinə rəhbərlik etmək böyük hünər idi. Onu da vurğulamaq istəyirəm ki, inşaatçılar
özləri də başa düşürdülər,
maaş almadıqlarına
görə işdən
çıxsalar, Severomuysk
tunelində qarşısıalınmaz
proseslər baş verə bilər. O vaxt ən çətin
dövr idi. Yekdil olmaq, bir-birini
anlamaq lazım idi. Tikintidə iş davam edirdi.
Demək istəyirəm
ki, ölkəmizin Prezidenti
Vladimir Vladimiroviç Federal Məclisə göndərdiyi
məktubda Baykal-Amur Magistralının
üçüncü mərhələsinin
obyektlərini bir-bir sadalayıb. Bu, bir möcüzədir, mahiyyət
etibarilə, Severomuysk,
Kuznetsk, Kodar tunellərinin,
Komsomolsk yaxınlığında Amur üzərindəki ikinci dəmir yolu körpüsünün eynisidir.
Məktubdan bir gün sonra Oleq Valentinoviç
Belozerov məni telefonla
baş podratçı
ilə işə başlamaq barədə müqavilə imzalamağa
dəvət edəndə
inanmadım. Bu təcrübəmlə,
yaşımla belə
bir təəssürat
yaşadım ki, mən
xoşbəxt insanam, bunu da görmək mənə nəsib oldu. Müqaviləni imzalamaq üçün gələndə və
Ruslan Baysarovla yaxından
tanış olanda ona dedim: sinəmdə
“Fəxri dəmiryolçu” nişanı gəzdirirəm,
işin qrafikə uyğun təhvil verilməsi üçün
zaman məhdudiyyətinə, keyfiyyətə və digər amillərə görə böyük məsuliyyət daşıyacağını
bildiyin halda bu obyektlərə getməklə bağlı
cəsarətli qərar
verdiyin üçün
indi onu sənə verəcəyəm.
Zənnimcə, bu, çox böyük hadisədir. Severomuysk tuneli 26 ilə inşa edildiyi halda, o, bu işi
6-10 il ərzində görməyə
hazır olduğunu deyirsə, onun və inşaatçıların
qarşısında baş
əymək lazımdır.
Mən başa düşürəm ki, Prezidentimiz
bütün iştirakçıların
işin icrasına nə qədər hazır olduqlarını və bunun üçün
onlara nə lazım olduğunu yoxlamaq üçün xüsusilə belə edib. Zənnimcə, Prezidentimizin həmkarının
- Prezident Əliyevin iştirakı ilə keçirilən bu görüş çox gözəldir, məsuliyyətlidir,
burada məhz işinin ustası olan məharətli insanlar toplaşıblar.
İki ölkənin
prezidentləri ilə
görüş gününün
əlamətdar olduğunu
vurğulayan Gennadi Fadeyev dost Azərbaycan Respublikasının
Baykal-Amur Magistralının yaradılmasına və inkişafına böyük
töhfə verdiyini vurğulayaraq dedi: Azərbaycan da, insanları
da gözəldir. Hamı
oraya artıq böyük maraqla getməyə başlayıb.
Bu, əladır. “Şimal-Cənub”
layihəsinə gəldikdə
isə mən əminəm ki, iki ölkə prezidentlərinin
böyük səyləri
və imkanların birləşdirilməsi sayəsində
bu layihə icra olunacaq.
Mən ayrıca
olaraq, Sizə müraciət etmək istərdim, İlham Heydər oğlu, Vətənə qayıdanda
atanızın ruhu qarşısında baş
əyin və ona çatdırın ki, biz onu
sevirik, onu hörmətlə yad edirik. Bugünkü görüş və gələcək işlər
üçün Sizin
qarşınızda ehtiramla
baş əyirəm.
x x x
Prezident Vladimir
Putin: Mən giriş nitqimdə hərbi inşaatçılar
haqqında da bəhs etdim. Sergey Aleksandroviç, Şərq hərbi dairəsinin 50-ci ayrıca
dəmir yolu briqadasının komandiri.
Sergey Vasilyanov dedi:
-Yoldaş Rusiya
Federasiyası Silahlı
Qüvvələrinin Ali
Baş Komandanı.
Hörmətli İlham
Heydər oğlu.
Uzaq 1984-cü ildə
briqadamızın hərbi
dəmiryolçuları Vətənin
fəxri tapşırığının
icrasına - Baykal-Amur
dəmir yolu magistralının Şərq
hissəsinin tikintisinə
ilk başlayanlardan oldular. Şəxsi heyətin gündəlik əməyi cəsarət,
əzmkarlıq və
qəhrəmanlıq nümunəsi
idi. Vəzifələrini
şərəflə yerinə
yetirdikləri sərt
iqlim, yolsuzluq, çətin şərait
onları ciddi imtahana çəkdi, peşəkar bacarıqlarının
və ən yaxşı insani keyfiyyətlərinin ciddi sınağı oldu. Bütün çətinliklərə
baxmayaraq, briqada BAM stansiyasından Tında stansiyasına qədər
Baykal-Amur dəmir yolu magistralı sahəsinin inşası, Şimanov zavoduna giriş yollarının tikintisi və Uzaq Şərqin dəmir yolu kommunikasiyalarının inkişafı
ilə bağlı üzərinə düşən
vəzifələri şərəflə
yerinə yetirdi.
1984-cü ildə Heydər
Əlirza oğlu Əliyev dəmir yolu hərbçilərinə
tapşırılmış Şərq hissəsindən
keçərək inşaat
işlərinin təhvil
alınmasında iştirak
edib. Sərt iqlim şəraitində tikintinin təşkilində
qazanılmış təcrübədən
bu günlərdə də Baykal-Amur dəmir yolu magistralının Ulak-Fevralsk
sahəsində yenidənqurma
işləri zamanı
briqadanın şəxsi
heyəti tərəfindən
geniş istifadə edilir. Bu, bizim
üçün böyük
şərəf və
ciddi məsuliyyətdir.
Biz öz əməyimizlə yaşlı
nəsillərin işini
davam etdiririk. İcazə verin, Sizi əmin edək ki, bundan
sonra da mənə tapşırılmış
birlik qarşıya qoyulmuş vəzifələri
şərəflə yerinə
yetirəcək və
gərgin əməyi
ilə nəhəng Rusiyanın qüdrətinə
töhfəsini verəcək.
x x
x
Prezident Vladimir Putin: BAM gənclərin çalışdığı
yer idi. Ancaq əslində, indi də bu
miqyasda olan layihələr mahiyyətcə
eynidir. Gənclər əsasən işləyirlər
və belə böyük perspektivlər,
platformalar və layihələr yaradırlar.
Uşakova Viktoriya Aleksandrovna, İrkutsk Dövlət Nəqliyyat Yolları Universitetinin tələbəsi, buyurun.
Viktoriya Uşakova dedi:
-Hörmətli
Vladimir Vladimiroviç, İlham Heydər oğlu, Siz dediyiniz kimi, mən İrkutsk Dövlət
Nəqliyyat Yolları
Universitetinin tələbəsiyəm
və bu gün mən təkcə Rusiya tələbələrini deyil,
həm də Rusiyanın tələbə
dəstələrini təmsil
edirəm. Əvvəlcə,
Sibir, İrkutsk bölgəsi
və Rusiya tələbələri adından
inkişaf etmək və hər zaman daha çox səy göstərmək
imkanlarının yaradılmasına
görə təşəkkür
edirəm. Etimadınıza
görə Rusiya tələbə dəstələri
adından minnətdarlığımızı
bildirirəm. Çünki
ölkəmizin ən
vacib strateji obyektini gənclərə
həvalə etmək
asan iş deyil. Artıq üçüncü ildir
ki, “BAM 2.0” Ümumrusiya Tələbə Əmək Layihəsi çərçivəsində Baykal-Amur Magistralının tikinti obyektlərində işgüzar
bacarıqlarımızı sübuta yetiririk. Axı, biz iş adamlarıyıq. Biz gəncik
və gələcək
bizimlədir. Vladimir Vladimiroviç,
icazə verin, bütün tələbələri,
o cümlədən tələbə
dəstələrinin cəsur
üzvlərini maraqlandıran
bir sual verim. Bilirəm ki, siz də vaxtilə
tələbəlik illərində
“Femida” tələbə
dəstəsinin üzvü
olmusunuz. Mənim üçün çox maraqlıdır, indi tələbə olsaydınız,
bizimlə BAM-a gedərdinizmi?
Vladimir Putin: Tələbə
olmağı çox
istərdim. Əgər
tələbə ola bilsəydim,
BAM haqqında eşitdiklərimdən
sonra böyük məmnuniyyətlə oraya
gedərdim.
Viktoriya Uşakova: Sağ olun.
x x
x
Sonda xatirə şəkilləri
çəkdirildi.
Azərbaycan.-2024.-
23 aprel, ¹ 81.- S.2-3.