Azərbaycan
artıq təkcə regional əhəmiyyətli
dövlət deyil
Prezident İlham Əliyevin Astanada keçirdiyi görüşlər ölkəmizin
beynəlxalq məsələlərin
həllində də önəmini göstərdi
Dünyada qütbləşmə
getdikcə dərinləşir.
Qərb-Şərq qarşıdurması
yeni iqtisadi birliklərin və bir sıra regional
təşkilatların formalaşmasına
gətirib çıxarır.
Elə iyulun
4-də Qazaxıstanın paytaxtı
Astana şəhərində
zirvə toplantısı
keçirilən Şanxay
Əməkdaşlıq Təşkilatı
da dünyada baş verən qütbləşmə prosesləri
nəticəsində yaranıb.
Bu təşkilatda Çin kimi dünya nəhənginin iştirakı onun çəkisini daha da artırır. Hazırda Çin dünyanın ən böyük istehsalçısı
rolunu üzərinə
götürüb. Təbii
ki, istehsal varsa, deməli, ixrac da var.
Çin və digər Asiya ölkələrinin istehsalda
önə keçməsi
onların geniş ixrac imkanlarının yaranması deməkdir. İndi əvvəlkindən
fərqli olaraq mallar Avropadan Asiyaya yox, daha
çox əks istiqamətə - Asiyadan Avropaya daşınır. Bunun üçünsə
nəhəng tranzit dəhlizinə ehtiyac var.
Azərbaycan bu
prosesdə ən uduşlu ölkə sayılır. Başqa sözlə desək, Şərqdən Qərbə,
Şimaldan Cənuba gedən beynəlxalq ticarət marşrutunda Azərbaycan qovşaq ölkə hesab olunan Çində və Mərkəzi Asiyada keçirilən bütün tədbirlərə
Prezident İlham Əliyevin dəvət olunması da bununla bağlıdır. Çünki bu istiqamətdə ölkəmizin
qatılmadığı hər
hansı bir layihəni icra etmək mümkün deyil. Zirvə görüşündən öncə
Qazaxıstan Prezidenti Kasım-Jomart Tokayevin və Çin Xalq Respublikasının Sədri Si Cinpinin
Prezident İlham Əliyevlə Orta dəhliz ətrafında geniş fikir mübadiləsi aparmaları,
Azərbaycanın bu işdə əhəmiyyətini
xüsusi vurğulamaları
bunu sübut edir.
Sözügedən görüşdə
Azərbaycan Prezidenti və Çinin dövlət başçısı
bir sıra siyasi və iqtisadi məsələlərlə
yanaşı, iki ölkə arasında qlobal ticarət marşrutu ilə bağlı məsələni
də ətraflı müzakirə etdilər. Müzakirə zamanı Orta dəhlizdə yeni texnologiyaların tətbiqinin Şərqdən
Qərbə və əks istiqamətə yüklərin daşınmasına
müsbət təsir
göstərəcəyi xüsusi
qeyd olundu.
Son dövrlər
Orta dəhlizlə yüklərin daşınma
dinamikasında müsbət
artım müşahidə
edilir. Bunun nəticəsidir ki, Çin bu aydan
başlayaraq Sian limanından Bakıya Orta dəhlizlə gündə bir dəfə olmaqla müntəzəm konteyner
blok qatarları göndərməyə başlayıb.
"Azərbaycan Dəmir
Yolları" QSC-nin verdiyi məlumata görə, məişət
malları, avtomobil və ehtiyat hissələri ilə yüklənmiş
ilk qatarın Qazaxıstan və Xəzər dənizindən
keçməklə bir
neçə günə
Bakıya çatması
gözlənilir.
Söz düşmüşkən
qeyd edək ki, Qazaxıstan və Çin yüklərin dəmir yolu ilə yanaşı,
avtomobillə daşınmasına
da maraq göstərir. Bu iki ölkə artıq Kurik dəniz limanından yüklərin Orta dəhlizlə Avropaya avtomobil yolu ilə daşınmasının
sınaq rejiminə start verib. Bununla
da tarixdə ilk dəfə Kurik və Bakı dəniz limanları vasitəsilə Çin-Qazaxıstan-Azərbaycan-Gürcüstan
marşrutu üzrə
yüklərin sınaq
tranzit daşınmasına
başlanıb. İlk
yük karvanı Çinin Urumçi şəhərindən artıq
yola salınıb.
"Azərbaycan Respublikası
ilə Çin Xalq Respublikası arasında strateji tərəfdaşlığın qurulması haqqında"
Birgə Bəyannamənin
2.3 bəndində də
iki ölkə arasında nəqliyyat sahəsində əməkdaşlığın
genişləndirilməsinin önəmi vurğulanır.
Həmin bənddə
yazılıb: "Tərəflər
iki ölkənin inkişaf strategiyalarının
birləşdirilməsini gücləndirməyə,
"Bir kəmər, bir yol" çərçivəsində
bütün sahələrdə
praktiki əməkdaşlığı
dərinləşdirməyə, Azərbaycan və Çin hökumətləri
arasında beynəlxalq
multimodal daşımaların
inkişafına dair sazişin imzalanması prosesini sürətləndirməyə
hazır olduqlarını
bildirirlər". Bu onu göstərir ki, Çinlə Azərbaycan Orta dəhlizlə bağlı
əməkdaşlığı daha da genişləndirmək
niyyətindədirlər. Bu
baxımdan, Prezident İlham Əliyevin
"ŞƏT plyus" formatında
keçirilən görüşdəki
çıxışında Azərbaycanın qlobal nəqliyyat dəhlizlərində
tranzit ölkə kimi əhəmiyyətinə
və imkanlarına geniş yer ayırması təsadüfi
deyil. Dövlətimizin
başçısı çıxışında
ölkəmizin tranzit
imkanları və görülən işlər
barəsində demişdir:
"Şərq-Qərb" və "Şimal-Cənub"
nəqliyyat dəhlizləri
üzrə qarşılıqlı
fəaliyyət Azərbaycan
ilə ŞƏT-ə üzv
dövlətlər arasında
əməkdaşlığın vacib sahəsini təşkil edir. Coğrafi mövqeyi və nəqliyyat infrastrukturuna qoyulmuş böyük sərmayələr
Azərbaycana Avrasiyanın
nəqliyyat-logistika qovşaqlarından
birinə çevrilmək
imkanı verib. Orta dəhlizin tərkib hissəsi olan Bakı-Tbilisi-Qars dəmir yolunun illik ötürücülük
qabiliyyəti Azərbaycanın
sərmayələri hesabına
1 milyon tondan 5 milyon tona qədər
artıb. Biz tərəfdaşlarımızla Orta dəhlizin rəqəmsallaşması üzərində
işləyirik. Bundan
başqa, Azərbaycan
Ələt Beynəlxalq
Dəniz Ticarət Limanının illik ötürücülük qabiliyyətini
ildə 15 milyon tondan 25 milyon tona qədər artırmaq niyyətindədir".
Prezident İlham
Əliyev Orta dəhlizlə yanaşı,
ölkəmizin "Şimal-Cənub"
nəqliyyat dəhlizində
də mühüm ölkə olduğunu tədbir iştirakçılarının
nəzərinə çatdırmışdır.
Vurğulamışdır ki,
Azərbaycan həmçinin
"Şimal-Cənub" nəqliyyat
dəhlizinin inkişafında
mühüm rol oynayır. Dövlət başçısının sözlərinə
görə, "Şimal-Cənub"
dəhlizinin Azərbaycan
seqmentinin dəmir yolu və avtomobil
infrastrukturu hazırdır
və uğurla fəaliyyət göstərir.
Prezident onu da bildirmişdir ki, hazırda ölkəmiz dəmir yolu daşımalarının
həcmini ildə 15 milyon tona qədər
artırılması üzərində
işləyir. Sonradan
zərurət yaranarsa,
bu rəqəm 30 milyon tona çatdırılacaq.
Astana görüşündə
diqqəti cəlb edən əsas məsələlərdən biri
də Astana zirvə toplantısında
iştirak edən dövlət başçılarının
Prezident İlham Əliyevlə görüşmək
və müəyyən
məsələlərdə anlaşmaq istəmələrini
nümayiş etdirmələri
oldu. Xüsusilə Çinin Azərbaycanla strateji tərəfdaşlıq
haqqında imzaladığı
bəyannamə mühüm
əhəmiyyətə malikdir.
Bu fakt onu
göstərir ki, Çin ticarət məsələlərində Azərbaycanla
əməkdaşlığa xüsusi əhəmiyyət
verir. Bütün bunlarsa o deməkdir ki, Azərbaycan təkcə regional yox, həm də
qlobal məsələlərin
həllində önəmli
ölkəyə çevrilir.
Rüstəm KAMAL,
Azərbaycan.-2024.-
6 iyul, № 139.- S.10.