Düşünülmüş
siyasət, əzm və qətiyyət
Azərbaycan Respublikasının
Prezidenti İlham Əliyevin həyata keçirdiyi siyasətin uğurunu təmin edən çox amillər var. Başlıca amil isə bu siyasətin
möhkəm təmələ
əsaslanmasıdır, başlanğıcdan
düzgün istiqamətə
yönəlməsidir. Müxtəlif
inkişaf modellərinin
uğurla tətbiqi və hədəflənən
nəticələrin əldə
olunması, iqtisadi-sosial-siyasi
islahatların mütəmadi
qaydada həyata keçirilməsi, qanunvericilik
bazasının zənginləşdirilməsi,
vətəndaş cəmiyyəti
və hüquqi dövlətin inkişafına
maksimum əlverişli
şəraitin yaradılması,
möhkəm təməllərə
söykənən ictimai-siyasi
sabitliyin qorunması, ölkəmizin beynəlxalq
münasibətlər sisteminin
nüfuz və güc müstəvisində
sürətli şəkildə
irəliləməsi müasir
Azərbaycanın gerçəklikləridir.
Prezident İlham
Əliyev hakimiyyətə
gələndə xalq
qarşısında söz
verdiyi kimi, Ermənistan-Azərbaycan, Dağlıq
Qarabağ probleminin həlli istiqamətində
Ulu Öndərin başladığı siyasi
kursu yüksək peşəkarlıqla və
uğurla davam etdirdi. Sonda hədəfinə çatdı,
işğal olunmuş
Azərbaycan torpaqlarını
azad etdi.
Ölkə rəhbəri
müharibəyə kimi
ən geniş beynəlxalq arenalarda, ən yüksək kürsülərdə dəfələrlə
bütün dünyaya
bəyan etdi ki, Qarabağ Azərbaycanın ayrılmaz
hissəsidir, Azərbaycan
bu məsələdə
öz mövqeyindən
bir addım da olsun geri
çəkilməyəcək. Eyni zamanda nizami
ordu quruculuğu prosesini uğurla davam etdirdi. Qısa müddətdə
Silahlı Qüvvələrimiz
həm təchizatına,
həm peşəkar hazırlığına, həm
də döyüş
ruhuna görə dünyanın ən öncül orduları sırasında qərarlaşdı.
Dövlətimizin başçısının
yüksək səriştə
ilə qurduğu diplomatik münasibətlər
hərbi hissələrimizin
ən müasir silahlarla təchiz olunmasına imkan yaratdı. Buna 44 günlük Vətən müharibəsində hər
birimiz şahid olduq. Azərbaycan həm də XXI əsrin innovativ müharibəsini apardı.
Təxminən 30 il
çəkən, sülh
danışıqları ilə
bu qədər müddətdə həll
olunmayan münaqişəyə
44 günlük Vətən
müharibəsi yekun vurdu. Bütün dünya gördü ki, haqqı sübuta yetirməkdən
ötrü təkcə
beynəlxalq hüquq normaları kifayət etmir. Doğrunun, ədalətin sənin tərəfində olması
ilə də iş bitmir. Qələbə arzusuna çatmaq üçün
həm də güclü, qüdrətli
olmalısan.
8 Noyabr Zəfər
günü öz tarixi qiymətini aldı. Bu,
Şuşa həsrətimizin
bitdiyi zaman idi. Həmin gün hərbi əməliyyatlar
dayandırıldı. 2023-cü ildə 23 saatlıq
antiterror əməliyyatı nəticəsində isə
ərazi bütövlüyümüz
bərpa olundu. Qarabağdakı separatçı
yuvasının dağıdılmasından,
Xankəndidə və
başqa əzəli-əbədi
yurdlarımızda dövlət
bayrağımızın ucaldılmasından
sonra zəfər günü Azərbaycanın
dövlət müstəqilliyinin,
suverenliyinin, gücünün
və qüdrətinin
rəmzi kimi daha bir tarixi
dəyər qazandı.
24 may 2024-cü ildə Azərbaycan Dövlət Sərhəd
Xidməti Qazax rayonunun
Ermənistanın illərdir,
işğal altında
saxladığı 4 kəndini
nəzarətə götürdü.
Bağanıs Ayrım,
Qızılhacılı, Aşağı
Əskipara və Xeyrımlı kəndləri
üzərində dövlət
suverenliyimiz təmin olundu.
4 kəndimizin
heç bir hərbi əməliyyat aparılmadan, bir güllə belə atılmadan və insan itkisinə yol verilmədən Ermənistan tərəfindən
geri qaytarılması
Azərbaycanın Vətən
müharibəsindəki və
antiterror əməliyyatındakı qələbəsinin davamı
oldu.
Daha bir ağrılı səhifə qapandı
Adları çəkilən
bu kəndlər üzərində Azərbaycanın
dövlət suverenliyinin
bərpasının bizim
üçün başqa
bir böyük tarixi dəyəri də var. Bu kəndlər
Ermənistanın ötən
əsrin sonlarına doğru Azərbaycana qarşı alovlandırdığı
işğal siyasətinin
simvollarından sayıla
bilər. Belə ki, ermənilər Azərbaycana
qarşı elan edilməmiş
müharibəyə başlayarkən
ilk böyükmiqyaslı hərbi
cinayəti məhz Bağanıs Ayrım kəndində törətmişdilər.
Kənddə 5 üzvdən
ibarət bir azərbaycanlı ailəsi
xüsusi amansızlıqla
qətlə yetirilərək
yandırılmışdı. O faciənin televiziya ekranından, mətbuat səhifələrindən yaddaşımıza
köçən kadrları
insanlıq əleyhinə
cinayət faktı kimi qəlbimizdə dərin bir yara açmışdır.
Bağanıs Ayrım
həm də Ermənistan silahlı birləşmələri tərəfindən
işğal olunan ilk Azərbaycan kəndi idi. 1990-cı ilin 23 martından 24 martına keçən gecə ermənilər planlı hücumla Bağanıs Ayrımı işğal etmiş və bu zaman kəndin 10 sakini öldürülmüş,
15 nəfərdən çox
vətəndaşımız yaralanmış, 100-dən çox
ev talan edilmişdi.
Qazax rayonunun
Qızılhacılı kəndi
də Ermənistan ordusu tərəfindən
1992-ci ilin 11 mayında
tam işğal edilərək
dağıdılmışdı. Onu da xatırladaq ki, 2010-cu ilin yanvarında erməni hərbçiləri daha bir vəhşilik törədərək kənd
qəbiristanlığını belə yerlə yeksan etmişlər.
Rayonun qədim
tarixə malik Aşağı
Əskipara kəndinin
Ermənistan silahlı
birləşmələri tərəfindən
işğalı isə
1992-ci ilin iyununa, Xeyrımlı kəndinin işğalı 1992-ci ilin
martına təsadüf
edirdi.
Beləliklə, bu kəndlərimizin işğaldan
azad edilməsi ilə tariximizdəki ağrılı bir səhifə də qapandı. Həmin kəndlərlə bağlı
qəlbimizdəki yurd
həsrəti də bitdi. Qarabağın, Şərqi Zəngəzurun
şəhər, qəsəbə
və kəndləri kimi Qazaxın bu 4 kəndində də yeni bir həyat başlandı.
Qətiyyətli mövqe
Tarixi qələbəmizin davamı
kimi bu kəndlərin
Ermənistan tərəfindən
Azərbaycana qaytarılması
Prezident İlham Əliyevin
həyata keçirdiyi
ardıcıl siyasətin,
qətiyyətli mövqeyinin,
dəmir iradəsinin nəticəsidir. Dövlətimizin
başçısının Qazax rayonunun anklav olmayan bu 4 kəndi ilə bağlı mövqeyi birmənalı idi. Cənab İlham Əliyev bəyan edirdi
ki, Qazaxın Ermənistan ərazisində anklav olmayan 4 kəndi
qeyd-şərtsiz Azərbaycana qaytarılmalıdır. Bu
mövqeyi dövlət rəhbərimiz bu ilin 10 yanvarında
yerli televiziya kanallarına müsahibəsində də bir daha
bəyan etmişdi. Kəndlərimiz Müzəffər Ali
Baş Komandanın bir sözü ilə geri qaytarıldı.
Prezident İlham Əliyev bütün məsələlərdə
olduğu kimi, bunda da Azərbaycanın prinsipial mövqeyini
qorudu. 19 aprel 2024-cü il tarixində sərhəddə Azərbaycan
Respublikası ilə Ermənistan Respublikası arasında
dövlət sərhədinin delimitasiyası üzrə
Dövlət Komissiyası və Ermənistan Respublikası ilə
Azərbaycan Respublikası arasında dövlət sərhədinin
delimitasiyası və sərhəd təhlükəsizliyi məsələləri
üzrə Komissiyanın səkkizinci görüşündə
Qazaxın adıçəkilən kəndlərinin Azərbaycana
geri qaytarılması barədə razılıq əldə
edildi. Qısa müddətdən sonra isə həmin kəndlər
Azərbaycan Dövlət Sərhəd Xidmətinin nəzarətinə
keçdi.
Azərbaycan
Prezidenti İlham Əliyevin siyasi qətiyyəti sayəsində
əldə etdiyimiz bu tarixi nəticə bir daha göstərdi
ki, əgər regionda müxtəlif təxribatlarla suyu
bulandırmaq istəyən xarici qüvvələr, vasitəçi
cildinə girmiş "araqarışdıranlar" olmasa,
bir çox məsələləri yoluna qoymaq,
dayanıqlı sülhə, təhlükəsizliyə nail
olmaq mümkündür. Azərbaycan və Ermənistanın
arada heç bir vasitəçi olmadan sərhədlərin
delimitasiyası və demarkasiyası prosesinə
başlaması, prosesdə ilk ciddi nəticələrin əldə
edilməsi bunun təzahürüdür.
Sülh sazişi
üçün əsas şərt
Azərbaycan daim
etibarlı sülh uğrunda mübarizə aparır. Bunun
üçün artıq müstəsna imkanlar da yaranıb.
Kanadanın ölkəmizdə yeni təyin olunmuş fövqəladə
və səlahiyyətli səfiri Kevin Hamiltonun etimadnaməsini
qəbul edən zaman Prezident İlham Əliyev iki ölkə
arasında sülh sazişinin bağlanması ilə əlaqədar
bir çox məsələlərə aydınlıq gətirdi
və xüsusi diqqətə çatdırıldı ki,
sülh sazişinin başlıca şərti Ermənistanın
konstitusiyasının dəyişdirilməsidir:
"Çünki onun tərkibində Azərbaycana
qarşı ərazi iddiaları var və bu, baş verməyənə
qədər sülh sazişi imzalanmayacaq".
Söhbət
zamanı qeyd olundu ki, hazırda ikitərəfli səviyyədə
daha yaxşı nəticələr görünür. Kiminsə
tərəfindən bu prosesə müdaxilə yoxdur. Sərhədlərin
delimitasiyası, hətta nadir hal olan demarkasiya məsələlərində
də razılıqlar əldə edilir. Hələ sülh
müqaviləsi imzalanmasa da, lakin sərhədlərin
delimitasiyasına artıq nail olunub.
Qlobal səviyyədə
ölkəmizin diplomatik fəaliyyətinin şaxələndirildiyini
deyən dövlətimizin başçısı Azərbaycan
ilə Avropa İttifaqının 10 ölkəsi arasında
strateji tərəfdaşlıq haqqında bəyannamənin
olduğunu qeyd etdi və vurğuladı ki, bu sənədlərin
çoxu torpaqlarımızın işğalı zamanı Azərbaycan
ilə Ermənistan arasında heç bir sülh müqaviləsi
olmadığı bir dövrdə imzalanıb. Bu baxımdan
Ermənistanla Azərbaycan arasında sülh müqaviləsinin
olmaması hər hansı bir ölkənin regionda fəaliyyətinin
səviyyəsinin müəyyənləşdirilməsi
üçün bir amil ola bilməz.
Ermənistan 28
illik bir dövrdə beynəlxalq hüququn fundamental prinsipləri
ilə razılaşmaq istəmədi. Onlar bütün
humanitar qanunları pozdular, BMT Təhlükəsizlik
Şurasının erməni qoşunlarının Azərbaycanın
işğal olunmuş torpaqlarından dərhal və
qeyd-şərtsiz çıxarılmasını tələb
edən müvafiq qətnamələrinə məhəl
qoymadılar. Təəssüf ki, heç kim onlara zərrə
qədər də irad tutmadu. Münaqişə barədə
danışan bir çox ölkələr Azərbaycanın ərazi
bütövlüyunə sadiqlik bəyan etmirdilər.
"İndi - biz Ermənistanın işğalçı
ordusuna döyüş meydanında qalib gəldikdən və
onları torpaqlarımızdan qovduqdan sonra bizim ərazi
bütövlüyümüzə dəstəklə
bağlı bəyanatlar eşidirik. Amma biz bunu artıq
özümüz təmin etmişik. Kiminsə bizim ərazi
bütövlüyümüzü
tanıyıb-tanımaması mahiyyət kəsb etmir"-
Prezident İlham Əliyev vurğuladı. Daha sonra dövlətimizin
başçısı qeyd etdi ki, 28 illik bir dövrdə
razılaşdırıla bilməyən məsələlərin
1-2 ilə həll edilməsi çətindir. Həm də Azərbaycan
ilə Ermənistan arasında substantiv danışıqlara,
demək olar ki, dekabr ayında başlanılıb, yəni cəmi
6 aydır gedir. Çünki ondan əvvəl Ermənistan
sülh müqaviləsinə dırnaqarası
"Dağlıq Qarabağ" məsələsini salmaq istəyirdi
və bu, qəbuledilməz idi.
Söhbət
zamanı xüsusi vurğulandı ki, Ermənistan öz
konstitusiyasında hökmən dəyişiklik etməlidir.
Bu, sülh sazişi üçün başlıca şərtdir.
Qayıdış
hüququ ilə əlaqədar səfirin şərhinə
cavabında Azərbaycan Prezidenti bildirdi ki, qayıdış
hüququ qarşılıqlı şəkildə təmin
olunmalı, o cümlədən də Qərbi Azərbaycan
İcmasının nümayəndələrinə şamil
edilməlidir.
Bu gün Azərbaycan
regionun lider dövləti, əsas söz sahibi kimi
böyük bir tarixi missiyanı üzərinə
götürüb. Bu, yaşadığımız
coğrafiyada sülhün, davamlı inkişafın,
insanların rifah və xoşbəxtliyinin təmin olunması
deməkdir. Azərbaycan dövləti Prezident İlham
Əliyevin strateji baxışı, qətiyyəti, doğru qərarlarla
yaratdığı yeni reallıqlar sayəsində bu
missiyanı da uğurla yerinə yetirməkdədir.
İradə ƏLİYEVA,
Azərbaycan.-2024.-
7 iyul (¹ 140).- S.10.