Türk
dövlətləri Orta
Dəhlizin inkişafı
üçün daha böyük imkanlar yaratmaqla həm də siyasi zəmanət əldə etmiş olurlar
Türk Dövlətləri
Təşkilatının (TDT) dövlət başçılarının
Şuşada keçirilən
qeyri-rəsmi Zirvə
görüşü dünya
birliyinə bir daha nümayiş etdirdi ki, Qarabağ
Azərbaycanın tarixi
ərazisidir. Bu fakt Ermənistanı revanşa sövq edən Fransa kimi bəzi Avropa dövlətlərinə
tutarlı cavab idi. TDT-yə daxil olan dövlətləri
təkcə tarix, milli və dini
dəyərlər deyil,
eyni zamanda, iqtisadi əməkdaşlıq
əlaqələri birləşdirir.
Bu birlik tarixin inkişaf prosesində meydana çıxan geosiyasi zərurətdir. TDT özündə
dövlətlərlə yanaşı,
Avropa, Qafqaz və Mərkəzi Asiya regionlarını birləşdirir. Mərkəzi
Asiya respublikaları əhalisi təqribən
1,4 milyard nəfər
olan Çinlə sərhəddə yerləşir.
Avropa dövlətləri
isə bu böyük bazara çıxış əldə
etməyə və ticarət əlaqələrini
genişləndirməyə daim can atıblar.
Azərbaycan
coğrafi mövqeyi və iqtisadi infrastrukturu ilə həm
Avropa və Asiya, həm də türk dövlətləri
arasında körpü rolunu oynayır. Türkiyənin
“Ulusal” kanalının
siyasi şərhçisi
Yakub Aslan Şuşa Zirvə görüşünü şərh
edərək bildirib ki, Prezident İlham
Əliyev dünyada cərəyan edən ağır siyasi prosesləri nəzərə
alıb Azərbaycanın
geosiyasi mövqeyini çox düzgün qiymətləndirərək türk
dövlətlərinin iqtisadi
inteqrasiyasına nail olmaq üçün təkliflər irəli sürür. Bu isə bütün Avrasiya regionundakı dövlətlərin iqtisadi
inkişafı üçün
geniş imkanlar yaradır. Asiya ilə Avropa arasındakı ticarət
əlaqələrinin inkişafı
ilə sıx bağlı olan Şərq-Qərb, Şimal-Cənub
nəqliyyat dəhlizlərinin
fəaliyyəti üçün
Azərbaycan zəruri
infrastruktur layihələri
həyata keçirib.
Prezident İlham
Əliyev Şuşa Zirvə görüşündə
çıxışı zamanı
bildirdi ki, Şərq-Qərb nəqliyyat
dəhlizinin genişləndirilməsi
qarşımızda duran
prioritet məsələlərdən
biridir. Orta Dəhlizin ayrılmaz bir hissəsi olan Bakı-Tbilisi-Qars dəmir yolunun illik yükaşırma qabiliyyəti Azərbaycanın
əlavə sərmayəsi
nəticəsində 1 milyondan
5 milyon tona çatdırılıb. Xəzər
dənizində 50-dən çox
ticarət gəmisi olan Azərbaycan türk dövlətləri
üçün önəmli
tranzit xidmətləri
göstərir. Artan yükdaşımalarını nəzərə alaraq, hazırda Bakı gəmiqayırma zavodunda 6
gəmi inşa edilir. Gələn il ölkəmizin 9-cu Beynəlxalq Hava Limanı Laçında istismara veriləcək. Ələt Beynəlxalq Ticarət Limanının yükötürmə qabiliyyəti
15 milyon tondan 25 milyon tona qədər
genişləndiriləcək. Bu ilin may
ayında İstanbulda
Türk İnvestisiya Fondunun təsis iclasının keçirilməsi
iqtisadi əlaqələrimizin
daha da dərinləşməsinə
xidmət edən növbəti uğurlu addımdır. İnanıram
ki, Fond vasitəsilə bir çox sahələrdə
birgə layihələrə
sərmayə qoyulacaqdır.
Enerji sahəsində strateji tərəfdaşlığımız,
o cümlədən bərpaolunan
enerji və enerji səmərəliliyi
sahəsində əməkdaşlığımız
çox əhəmiyyətlidir.
Xəzər dənizi
vasitəsilə Azərbaycan
ərazisindən Avropa
ilə Asiya arasında fiber-optik telekommunikasiya marşrutu yaratmaq məqsədi daşıyan “Rəqəmsal
İpək Yolu” layihəsi də mühüm təşəbbüslərdən
biridir.
Göründüyü kimi, Azərbaycanın potensialı və düzgün iqtisadi siyasət yürütməsi,
eyni zamanda, Avropa və Asiya dövlətlərinin
dəhlizlərə artan
marağı postneft dövrü üçün
hazırlanmış strategiyadır.
Tədbirdə Trans-Xəzər
beynəlxalq nəqliyyat
marşrutunun əhəmiyyətini
vurğulayan Qazaxıstan
Prezidenti bildirdi:
“Trans-Xəzər beynəlxalq
nəqliyyat marşrutunun
bütün potensialı
istifadə olunmalıdır.
Bu gün bu istiqamətdə konteyner daşımalarının
həcmi kəskin şəkildə artıb.
Biz nəqliyyat daşımalarının vaxtını
azaltmaq üçün
multimodal rəqəmsal
platforma, rəqəmsal
ticarət dəhlizi yaratmışıq. Bu istiqamətdə Azərbaycanla
sıx əməkdaşlıq
edirik”. Qazaxıstanın
dəhlizə xüsusi
maraq göstərməsinin
səbəbi odur ki, Çindən Avropa istiqamətinə daşınan yüklər
məhz Qazaxıstan ərazisindən keçərək
Trans-Xəzər beynəlxalq
nəqliyyat marşrutu
ilə Azərbaycana, buradan isə Avropaya daşınır.
Orta Dəhliz vasitəsilə yükdaşımaların
həcminin ildən-ilə
artması Çinlə
yanaşı, Yaponiya,
Koreya və digər Cənub-Şərqi
Asiya ölkələrinin
marağına səbəb
olub. Rusiya-Ukrayna müharibəsinin, dünyada
postneft dövrünün
başlaması dəhlizlərin
aktuallığını daha
da artırır. MDB Ölkələri İnstitutunun
Mərkəzi Asiya və Qazaxıstan şöbəsinin müdiri,
Rusiya Elmlər Akademiyasının Şərqşünaslıq
İnstitutunun baş elmi işçisi Andrey Qrozin qeyd
edir ki, yeni nəqliyyat dəhlizlərinin, o cümlədən
multimodal Şimal-Cənub
nəqliyyat dəhlizinin
perspektivləri daha genişdir. Onun sözlərinə görə,
Mərkəzi Asiya ölkələri, Azərbaycan,
Rusiya və Çin yaxın vaxtlarda bu istiqamətdə
əməkdaşlığı daha da gücləndirə
bilərlər.
Orta Dəhliz məsafə və müddət baxımından
böyük alternativ sayılır. Hesablamalar göstərir ki, Çindən Avropaya gedən yük qatarı Orta Dəhlizlə 10 min kilometr deyil, 7 min kilometr məsafə
qət edir. Bu da Asiya
ilə Avropa arasında qlobal ticarətdə bu dəhlizin nə qədər sərfəli
və təhlükəsiz
olduğunu göstərir.
Eyni qatar Cənub dəhlizi üzrə göndərilsə,
Süveyş kanalı
üzərindən gəmi
ilə 20 min kilometr yol qət
edir. Bu mənada, Orta Dəhliz öz imkanları ilə şübhəsiz ki, region ölkələrinin
koordinasiyalı əməkdaşlığı
sayəsində dünya
ticarətinin ən mühüm həlqələrindən
biri hesab oluna bilər.
Türk dövlətləri
Orta Dəhlizin inkişafı üçün
daha böyük imkanlar yaratmaqla həm də siyasi zəmanət əldə etmiş olurlar. Yükləri Orta Asiya və
Zaqafqaziyadan keçən
dövlətlər və
transmilli korporasiyalar bu regionlarda daim siyasi sabitliyin
hökm sürməsində
maraqlı olacaqlar ki, bu da
Ermənistan kimi destruktiv dövləti revanş almaq imkanından məhrum edəcək.
Azərbaycan.-2024.-
10 iyul (№ 142).- S.5.