Çin
Orta dəhliz çərçivəsində də Azərbaycanla əməkdaşlığı genişləndirir
Dünyada baş
verən qarşıdurmalar
Orta dəhlizin əhəmiyyətini və
bu səbəbdən ona olan marağı
daha da artırıb.
Xüsusən Çin
qarşıdakı dövrdə
ABŞ ilə çətin
anlar yaşayacağını
nəzərə alır.
Başqa sözlə,
ÇXR Tayvan ətrafında
baş verən gərginliyin açıq
hərbi qarşıdurma
ilə nəticələnə
bilmək ehtimalını
istisna etmir. Belə halda isə böyük istehsalçı və ixracatçı ölkə
olan Çinin ticarət sektoru ağır zərbə ala bilər.
Sözsüz ki,
ÇXR o üzdən onu
gözləyən problemləri
həll etmək üçün müəyyən
tədbirlər görməyə
məcburdur. Çinin
son dövrlər Orta dəhlizə daha çox diqqət ayırması da bununla bağlıdır.
O cümlədən "Şərq-Qərb",
"Şimal-Cənub" marşrutlarında
açar ölkə olan Azərbaycanla əməkdaşlığı daha da genişləndirməsi
yaranmış vəziyyətdən
doğan zərurətdir.
Orta dəhlizin
səmərəli fəaliyyət
göstərməsi Çin
və Azərbaycanla yanaşı, Orta Asiyadakı qardaş ölkələrin də marağındadır. Çünki
bu mühüm nəqliyyat marşrutu onların dünya və Avropa bazarlarına çıxışını
təmin etmək imkanındadır. Buna görə onlar hər zaman əksər sahələrdə
olduğu kimi, Orta dəhliz məsələsində də
Azərbaycana dəstək
verirlər.
Orta dəhlizin
fasiləsiz fəaliyyət
göstərməsini Rusiya
da istəyir. Məlumdur ki, Ukraynaya "Oreşkin"
raketi ilə zərbə endirdikdən sonra şimal qonşumuzla Qərb arasındakı gərginlik
daha da artaraq
yeni mərhələyə
daxil olub. Bəzi ekspertlərin rəyinə görə, müharibə yaxın zamanda daha da
şiddətlənəcək və onun tezliklə
başa çatması
perspektivi inandırıcı
deyil. Odur ki, Çin başda olmaqla Orta dəhlizin keçdiyi digər ölkələr marşrutun
fasiləsiz fəaliyyətində
maraqlıdır. Azərbaycanla
Çinin əlaqələrinin
intensiv şəkildə
genişlənməsi və
bu çərçivədə
yükdaşımaların həcminin artması da bu maraqdan
doğur. Cari ilin sonuna qədər
300-dən çox blok
qatarının Azərbaycandan
keçməsi proqnozlaşdırılır.
Belə yüksəliş
nəqliyyat şəbəkələrinin
optimallaşdırılmasına və region ölkələri arasında
ticarət həcminin artırılmasına imkan
yaradacaq. Bu təşəbbüslər türk
dövlətləri arasında
iqtisadi inteqrasiyanı
dərinləşdirməklə yanaşı, iqtisadi əlaqələrin güclənməsini
də təmin edəcək.
Beynəlxalq nəqliyyat
sistemlərində rəqəmsal
texnologiyaların tətbiqi
əməliyyat xərclərini
azaltmaqdan əlavə,
karbon emissiyalarını
əhəmiyyətli dərəcədə
aşağı salmağa
da imkan yaradır. Məsələn,
intellektual nəqliyyat
sistemləri (ITS), real
vaxtda məlumat mübadiləsi və avtomatlaşdırma kimi rəqəmsal həllər
nəqliyyat axınlarını
optimallaşdırmağa, həmçinin
ekoloji təsirləri
minimuma endirməyə
imkan verir. BMT-nin Avropa İqtisadi
Komissiyasının hesabatında
bildirilir ki, rəqəmsal texnologiyaların
tətbiqi nəqliyyat
sektorunun effektivliyini
20 faizdən 30 faizə
qədər artıra
bilər ki, bu da qlobal
iqtisadiyyata 1,5 trilyon dollar əlavə dəyər verilməsi deməkdir.
O ki qaldı ölkəmizin Orta dəhlizdəki liderlik roluna, bu, təkcə
regionumuz üçün
deyil, həmçinin
qlobal miqyasda əhəmiyyətlidir. Prezident
İlham Əliyevin qeyd etdiyi kimi,
Azərbaycan-Qazaxıstan, Azərbaycan-Qırğızıstan
və Azərbaycan-Özbəkistan
birgə investisiya fondlarının yaradılması
regional və qlobal iqtisadi əlaqələri gücləndirir.
"Rəqəmsal İpək
Yolu" layihəsi isə rəqəmsal infrastrukturu inkişaf etdirməklə yanaşı,
rəqəmsal təhlükəsizliyi
də təmin edir. Bundan əlavə,
ölkəmiz 2027-ci ilə
kimi Orta dəhlizin rəqəmsallaşdırılmasını
başa çatdırmaqla
dəhliz boyunca malların və məlumatların səmərəli
mübadiləsinin təmin
edilməsini hədəfləyir.
"Azərbaycan Dəmir
Yolları" QSC-nin
(ADY) sədri Rövşən
Rüstəmov Azərbaycanla
Çin arasında Orta dəhlizlə yükdaşımalar sahəsində
əməkdaşlığın inkişaf etdiyini, bunun bariz nümunəsi
kimi ilk dəfə olaraq ixrac yüklərinin Bakıdan dəmiryol nəqliyyatı ilə Çinə yola salındığını bildirib.
Qeyd edib ki, həmin tarixi hadisə iki ölkənin iqtisadi və nəqliyyat əlaqələri
sahəsində əməkdaşlığın
yeni mərhələyə
qədəm qoymasını
təmin edib. Bununla həm də Şərqdən Qərbə və əks istiqamətə yükdaşıma proseduru
asanlaşıb və
deməli, Orta dəhlizin səmərəliliyi
daha da artıb.
Yeri gəlmişkən,
qeyd edək ki, ADY Çinlə əməkdaşlığı Kəmər və Yol Təşəbbüsü
və Avrasiya Nəqliyyat Marşrutu çərçivəsində də intensiv inkişaf etdirmək istəyir.
Sonda onu xatırladaq ki, cari ilin əvvəlindən
Çin Xalq Respublikasından Azərbaycan
istiqamətinə 280 konteyner
blok-qatarı yola salınıb. İlin sonuna kimi Çindən
müvafiq marşrut üzrə 300-dən çox
konteyner blok-qatarın
Azərbaycanda qəbul
edilməsi proqnozlaşdırılıb.
Gələn il üçün isə blok-qatar sayının 3 dəfədən çox
artırılaraq 1000-ə çatdırılması
planlaşdırılır.
Rüstəm KAMAL,
Azərbaycan.-2024.-
29 noyabr (№ 263).- S.9.