Zhiqun
Zhu: Azərbaycan Çinin Avropa ilə artan ticarətində mühüm
halqadır
Azərbaycan ilə
Çin arasında iqtisadi-ticarət sahəsində
əməkdaşlığın kifayət qədər böyük potensialı var. Rəsmi Bakı Pekini təkcə dost ölkə kimi deyil, həm də texnoloji tərəqqinin mənbəyi
kimi qəbul edir. Eyni zamanda,
ölkələrimiz arasında
iqtisadi əməkdaşlıq
üçün daha geniş imkanlar var. Azərbaycan Çinə özünün
milli prioritetlərindən
biri olan rəqəmsal və yaşıl keçiddə
tərəfdaş kimi
baxır. Bundan əlavə, hər iki ölkə birgə bərpaolunan enerji mənbələri və elektrik avtomobilləri üçün
avadanlıq istehsal edə bilər. Bu amilləri nəzərə alan Prezident İlham Əliyev Çin ilə əməkdaşlığı
Azərbaycanın prioritet
istiqamətlərindən biri
kimi müəyyənləşdirib.
AZƏRTAC çinli ekspert, ABŞ-ın Bucknell
Universitetinin Siyasi Elmlər və Beynəlxalq Münasibətlər üzrə
professoru Zhiqun Zhu ilə müsahibəni
təqdim edir.
-Azərbaycan və
Çin arasında iqtisadi əməkdaşlıq
potensialını necə
qiymətləndirirsiniz? İki
ölkə arasında
investisiya mühiti hansı mərhələdədir
və Çinin Azərbaycana investisiyaları
hansı səviyyədədir?
-Çinin Azərbaycanla
əməkdaşlığı iki ölkə arasında 1992-ci ildə diplomatik əlaqələr
qurulandan bəri davamlı şəkildə
inkişaf edir. Çin Azərbaycanın
müstəqilliyini tanıyan
ilk dövlətlərdən
biri olub. Azərbaycanda bütün
siyasi qüvvələr
ümumilikdə Çinlə
dostluq əməkdaşlığının
gücləndirilməsinin tərəfdarıdır.
İki tərəf arasında yüksək səviyyəli təmaslar
tez-tez baş tutur. Bu yaxınlarda
Prezident Si Cinpin və Prezident İlham Əliyev 2024-cü ilin iyulunda Astanada Şanxay Əməkdaşlıq
Təşkilatının sammiti
zamanı görüşdülər
və hər iki lider ikitərəfli
münasibətlərin strateji
tərəfdaşlıq səviyyəsinə
yüksəldildiyini elan
etdilər.
Çin Xarici İşlər Nazirliyinin
statistikasına görə,
ikitərəfli ticarət
2022-ci ildə 1,38 milyard
dollara çatıb,
2023-cü ildə isə
1,72 milyard dollara yüksəlib. Azərbaycan
Dövlət Gömrük
Komitəsinin məlumatına
görə, 2023-cü ildə
Çin və Azərbaycan arasında ikitərəfli ticarət
dövriyyəsi 3,1 milyard
dollar təşkil edib. İki ölkə strateji tərəfdaşlığı həyata keçirdikcə
ticarət və investisiyalar artmağa davam edəcək.
Azərbaycan Çinin
“Bir kəmər, bir yol” təşəbbüsünün
mühüm halqasıdır.
Hazırda Azərbaycan
Cənubi Qafqazda Çin malları üçün ən böyük bazardır və daha çox
Çin sərmayəsini
cəlb etmək üçün böyük
potensiala malikdir. Ticarət və investisiya ilə yanaşı, təhsil, turizm, idman, texnologiya və media kimi digər
sahələrdə də
əməkdaşlıq inkişaf
edir.
-Üçüncü ölkələrdə Azərbaycan-Çin
birgə layihələrinin
həyata keçirilməsi
üçün hansı
imkanlar mövcuddur?
-Hər iki ölkə ikitərəfli
əməkdaşlıqla yanaşı,
Şanxay Əməkdaşlıq
Təşkilatı (ŞƏT) kimi çoxtərəfli forumlarda və Çinin “Bir kəmər, bir yol” təşəbbüsü
kimi qlobal layihələrdə də
əməkdaşlığa can atır. Azərbaycan yaxın gələcəkdə mümkün
tamhüquqlu üzvlüklə
ŞƏT-də hüquqi
statusunu dialoq tərəfdaşından müşahidəçi
statusuna yüksəltmək
üçün müraciət
edib. Azərbaycan
BRICS-in inkişaf etməkdə olan iqtisadiyyatlar qrupuna qoşulmaqda maraqlı olduğunu bildirib. Çin həm ŞƏT,
həm də BRICS-də əsas rol oynayır, ona görə də Azərbaycanın bu qruplarda iştirakı
ikitərəfli əməkdaşlıq
üçün yeni imkanlar açır.
Bundan əlavə,
Türkiyə və Gürcüstan kimi hər iki tərəflə
yaxşı münasibətləri
olan üçüncü
ölkələr vasitəsilə
Çin-Azərbaycan əməkdaşlığını
genişləndirmək imkanları
var.
-“Bir kəmər,
bir yol” təşəbbüsünün həyata keçirilməsində
Azərbaycanın rolunu
necə qiymətləndirirsiniz?
-Bu ilin iyulunda iki ölkə
arasında strateji tərəfdaşlıq quruldu
ki, bu da
Çinin qlobal strategiyasında Azərbaycana
verdiyi önəmi göstərir. Azərbaycan
Cənubi Qafqazın və Avropanın qalan hissəsinə, eləcə də Yaxın Şərqə ötürücü rolunu
oynayaraq Çinin “Bir kəmər, bir yol” təşəbbüsünün
mühüm halqasına
çevrilib. Gələcək
əməkdaşlığın perspektivləri ümidverici
görünür.
-Bu gün Çin beynəlxalq iqtisadi arenada güclü oyunçuya çevrilib. Bu necə oldu?
-Deng Xiaopingin “islahat və açıqlıq” siyasəti
Çin iqtisadiyyatını
liberallaşdırmağa və
Çin xalqının
sahibkarlığını azad etməyə kömək etdi. Çin iqtisadiyyatı
1980-1990-cı illərdə böyüməyə başladı.
2010-cu ildə dünyanın
ikinci ən böyük iqtisadiyyatı
olaraq Yaponiyanı əvəz etdi. O vaxtdan bəri Çin iqtisadiyyatı böyüməyə davam
etdi. Son illərdə Çinin inkişafı yavaşlasa
da, onun trayektoriyası güclü
olaraq qalır. Çinin bütün dünyada investisiyaları
var. Son illərdə Qərbin Çinə qarşı siyasi və texnoloji təzyiqlərinə
baxmayaraq, Çin və bir çox
Qərb ölkələri
arasında ticarət artmaqda davam edir. Ticarət tərəfdaşlarını şaxələndirmək
üçün Çin
Mərkəzi Asiya, Cənubi Avropa, Yaxın Şərq, Cənub-Şərqi Asiya,
Afrika və Latın Amerikası ölkələri də daxil olmaqla qlobal
Cənub ilə ticarəti genişləndirdi.
Dünyada artan ticarəti və təsiri ilə Çin, şübhəsiz
ki, müasir beynəlxalq siyasi iqtisadiyyatda mühüm qüvvəyə çevrilib.
-Çindən Avropaya
ən qısa yol Azərbaycandan keçir. Azərbaycan üzərindən yükdaşımaların
artırılması perspektivlərini
görürsünüzmü?
-Mütləq. Azərbaycan
Çinin Avropa ilə artan ticarətində mühüm
halqadır. İki ölkə nəqliyyat sahəsində əməkdaşlığı
gücləndirmək üçün
birgə işləyə
bilər. Bu, təkcə özlərinə
fayda verməyəcək,
həm də Çin və Avropa arasında ticarət və digər mübadilələri
xeyli asanlaşdıracaq.
Məsələn, Azərbaycan
coğrafi mövqeyinə
görə Asiya ilə Avropa arasında əlaqə rolunu oynaya bilər.
Ölkə Şərq-Qərb
və Cənub-Şimal
nəqliyyatını, o cümlədən
Çin-Avropa ekspres qatarının stabil işləməsini təşviq
edə bilər.
-Çin bərpaolunan
enerji sahəsində dünya liderlərindən
biridir. Azərbaycan da öz növbəsində
öz inkişafını
bu istiqamətə yönəldib. Bu sahədə əməkdaşlıq
müzakirə olunurmu?
-Bu, yaşıl
iqtisadiyyatın inkişafı
üçün qlobal
tendensiyadır. Hazırda
həm Çin, həm də Azərbaycan diqqəti bərpaolunan enerji və davamlı inkişafa yönəldir.
Buna görə də bərpaolunan enerji iki ölkənin
qarşılıqlı fayda
üçün əməkdaşlığı
genişləndirə biləcəyi
yeni sahə olacaq.
-Ölkələrimiz arasında turizm mübadiləsi perspektivlərini
necə qiymətləndirirsiniz?
Azərbaycanlı turistlər
Çinlə sadələşdirilmiş
viza rejiminə ümid edə bilərmi?
-İki ölkə
arasında turizm və mədəni mübadilənin genişləndirilməsi
üçün böyük
potensial var. Azərbaycan çox güman ki, orta səviyyəli çinli səyahətçilər
üçün yeni məkana çevriləcək.
Azərbaycan öz təbii gözəlliklərini,
zəngin sərvətlərini,
mədəniyyətini və
tarixini potensial çinli turistlərə
daha fəal şəkildə təbliğ
edə bilər. 20 iyul 2024-cü il tarixindən 20 iyul 2025-ci il tarixədək Çin vətəndaşları
Azərbaycana ildə
3 dəfə vizasız
daxil ola bilərlər və hər girişdə qalma müddəti 30 günə qədərdir.
Hazırda Azərbaycan
vətəndaşlarının Çinə səfəri
üçün viza lazımdır. Ümid edirik ki, Çin
azərbaycanlı turistlərin
viza almasını asanlaşdıra bilər və tezliklə onlara vizasız statusdan istifadə etməyə icazə verə bilər. COVID-dən bəri Çin əcnəbilərin
viza almasını asanlaşdırdı və
onlarla ölkə üçün vizasız
siyasət qəbul etdi. Gözlənilir ki, Çin və Azərbaycan hər iki tərəfdən
səyahət edənlər
üçün daha əlverişli siyasətlər
elan edə bilər.
-Bu gün Çin elektromobilləri Avropa bazarına daxil olur ki,
bu da bir
çox Avropa ölkələrində qısqanclığa
səbəb olur. Avropa qadağa qoyarsa, Çin digər bazarları, o cümlədən Azərbaycanı
hədəf almağı
planlaşdırırmı?
-Avropa Birliyi bu yaxınlarda Çindən gələn rəqabətlə mübarizə aparmaq üçün Çinin elektrik avtomobillərinə tariflər tətbiq etdi. Əminəm ki, Çin öz elektromobil bazarını digər regionlara və ölkələrə genişləndirməyə və şaxələndirməyə çalışacaq. Azərbaycan Çinin elektromobillərini istəsə, bu cür elektrik avtomobilləri üçün yeni bazar ola bilər. İki ölkə bu istiqamətdə əməkdaşlıq imkanlarını mütləq araşdıra bilər. Elektrikli nəqliyyat vasitələrinin birgə istehsalı və onların Avropa və digər bazarlarda satışı da bir seçim ola bilər.
Azərbaycan.-2024.- 24 oktyabr (¹ 234).- S.6.