Yeni
marşrut Orta dəhlizin imkanlarını
daha da artıracaq
Məlum səbəblərdən
Orta dəhlizə qlobal səviyyədə diqqət artıb. Bu üzdən dəhlizin inkişafına,
yeni qollarının yaranmasına bir çox dövlətlərin maraq
göstərməsi təbii
haldır. Səbəb
də odur ki, marşrut üzrə görülən
işlərin əsas
hədəfi dünya
ticarətində və
təchizat zəncirində
baş verən qırılmaların kompensasiya
edilməsidir.
3 ildən çox
davam edən Rusiya-Ukrayna müharibəsi
çoxsaylı fəsadlarla
bərabər, Çin-Rusiya-Avropa
marşrutunun qapanmasına
da səbəb olub. Savaşın sülhlə bitməsi barədə deyilənlər
isə ümiddən
o yana keçmir. Digər tərəfdən,
dünyanın ən əhəmiyyətli Qırmızı
dəniz-Süveyş kanalı
marşrutunda husilərin
hücumları nəticəsində
ciddi fasilələr yaranıb. Əsas səbəblərdən bir
başqası isə yüklərin və gəmilərin transmilli sığorta şirkətləri
tərəfindən sığortalanmamasıdır.
Belə bir şəraitdə Asiya ilə Avropa arasında ən etibarlı və təhlükəsiz marşrut
olaraq təbii ki, Orta dəhliz
qalır.
Bu marşrutla daşınan yüklərin
həcminin artırılması
üçün rəqəmsallaşma,
vahid tarif kimi mütərəqqi üsullardan istifadə edilir. Hədəfi dəhliz üzərindən
daha çox yükün daşınmasına
nail olmaq olan bu işdə
yükgöndərən və
tranzit ölkələr
də maraqlıdır.
Belə yeniliklərdən
biri də Çinlə Bakı arasında yeni "dəmir yolu-dəniz-dəmir
yolu" marşrutunun
istifadəyə verilməsidir.
Bəs bu marşrut dəhlizin daha səmərəli olmasına hansı töhfə verəcək?
Məsələ ondadır
ki, Çinlə Azərbaycan arasında yük daşımalarını
səmərəli edən
yeni marşrutun
istifadəyə verilməsi
Trans-Xəzər Beynəlxalq
Nəqliyyat Marşrutunun,
yəni Orta dəhlizin dayanıqlı
inkişafını və
Bakı Limanının
strateji nəqliyyat qovşağı kimi rolunu bir daha
ön plana çıxarır. "Azərbaycan
Dəmir Yolları"
QSC-dən (ADY) verilən
məlumatda bildirilir ki, yeni marşrut
Orta dəhlizi gücləndirməklə yanaşı,
şimal və dəniz yollarına alternativ olan daha sürətli və dayanıqlı nəqliyyat imkanları yaradır. İndi dünyada baş verən gərginlik fonunda qlobal ticarətdə çevik,
etibarlı və təhlükəsiz logistika
yollarına ehtiyac var. Avrasiyanın kəsişməsində yerləşən
Bakı Limanı Şərq-Qərb istiqamətində
nəqliyyat əlaqələrini
əlverişli edən,
iqtisadi inkişafa imkan yaradan, həmçinin regionun qlobal təchizat zəncirindəki rolunu möhkəmləndirən əsas
marşruta çevrilir.
Ölkəmiz üçün
əsas strateji tranzit marşrutu olan Orta dəhliz
Şərqdən Qərbə
və əks istiqamətdə yüklərin
daşınmasında önəmli
rol oynayır. "Azərbaycan Dəmir Yolları" QSC 2017-ci ildən
etibarən bu dəhlizin fəal iştirakçısı və
əsas qurucularındandır.
Azərbaycan tərəfi
həmçinin dəhlizin
şaxələndirilməsi və yeni alternativ
marşrutların formalaşdırılması
sahəsində əhəmiyyətli
təşəbbüskar rolunu
oynayır. ADY-nin əsas hədəflərindən
biri də Orta dəhliz üzərindən daşınan
yük həcminin artırılmasıdır. Qarşıya
qoyulan məqsədə
nail olmaq üçün ADY nümayəndələri
xarici logistika şirkətləri ilə
mütəmadi təmasda
olur, danışıqlar
və görüşlər
keçirirlər.
Məlumatda bildirilir
ki, yeni "dəmir yolu-dəniz-dəmir
yolu" marşrutu ilə Çin-Avropa yük qatarı Pekinin Fanşan rayonunda yerləşən
Beynəlxalq Quru Limanından yola düşməyə hazırlaşır
və həmin yüklərin, təxminən,
15 gün ərzində
Bakıya çatması
gözlənilir.
Qeyd edək ki, 2024-cü ildə Orta dəhliz üzərindən yükdaşımaların
həcmi 62 faiz artaraq 4,5 milyon tona çatıb. Cari ildə onun 5,2 milyon tona qədər artacağı gözlənilir
və həmin yükün 4,2 milyon tonu marşrutda iştirak edən ölkələrin ərazisindən
keçəcək. Bu həcmin 2,5 milyon tonu quru
yük (96 min TEU ekvivalenti),
1,7 milyon tonu isə neft olacaq.
Marşrutun ötürücülük
qabiliyyəti 2027-ci ilə
qədər ildə
10 milyon tona çata bilər ki, bu da Azərbaycanın tranzit potensialının genişləndirilməsi və
infrastruktura əlavə
investisiyaların cəlb
edilməsi üçün
əsaslı zəmin
yaradacaq.
Türk İnvestisiya
Fondu (TIF) ilkin mərhələdə
Orta dəhliz çərçivəsində "yumşaq" əlaqələrin
inkişafına yönəlmiş
layihələrə dəstək
göstərmək niyyətindədir,
ancaq bununla kifayətlənməyəcək. TIFgələcəkdə Orta
dəhlizin "sərt"
infrastrukturunun inkişafı
layihələrinə də
töhfə verməyi
planlaşdırır.
Fondun prezidenti
Bağdad Amreyev bildirir ki, Orta dəhliz əsas ticarət marşrutuna çevrildiyi üçün
region ölkələrinin hökumətləri
nəqliyyat və logistika infrastrukturunun inkişafına investisiyaları
aktiv şəkildə
artırırlar. Onun sözlərinə görə,
bu səyləri
regional səviyyədə əlaqələndirmək
və daha geniş beynəlxalq əməkdaşlığa inteqrasiya
etmək lazımdır
ki, marşrut qlobal transsərhəd ticarətdə
daha dayanıqlı və rəqabətə dayanıqlı olsun. TIF-ın fəaliyyətinin strateji prioritetlərini vurğulayan fond prezidenti qeyd edib ki, türk
dövlətlərinin iqtisadi
inteqrasiyasına və
qarşılıqlı əlaqəsinə
kömək etmək təşkilatın əsas
vəzifələrindən biridir.
"Növbəti illərdə
TIF layihələrin birgə
maliyyələşdirilməsi dövlət və özəl strukturlarla tərəfdaşlıqların inkişafı üçün
səylərini dərinləşdirəcək.
Məqsəd regional əlaqələri
gücləndirməyə nail olmaqdır".
Rüstəm KAMAL,
Azərbaycan.-2025.-
3 iyul (№ 133).- S.12.