İslahatların Azərbaycan
modeli unikal idarəetmə sisteminin formalaşmasının əsasıdır
Azərbaycan
Respublikası özünün çoxəsrlik dövlətçilik
ənənələrinə malik olması ilə seçilən
ölkədir.
Müasir Azərbaycan ərazisi coğrafi iqlim
şəraitinə və təbii sərvətlərinə
görə, əlverişli və zəngin olduğu
üçün həmişə yadellilərin diqqətini
çəkmiş, zaman-zaman başqaları tərəfindən
zəbt olunaraq talan edilmişdir. Bütün
bunlara baxmayaraq, Azərbaycan xalqı öz dilini, dinini, adət-ənənəsini
və dövlətçiliyini saxlaya bilmiş, iqtisadiyyatını
günün tələbinə uyğun quraraq inkişaf
etdirmişdir.
Keçən əsrin 20-ci
illərindən SSRİ-nin tərkibində olan Azərbaycan
Respublikası müəyyən inkişaf yolu keçərək
iqtisadiyyatını xeyli möhkəmləndirdi və əhalisinin
sosial həyatında dəyişikliklərə nail oldu. Xüsusilə, 1970-1982-ci illərdə Azərbaycan
misli görünməmiş iqtisadi və sosial inkişaf məkanına
çevrildi. Kənd təsərrüfatında
aqrar-sənaye kompleksi formalaşdı, sənayenin yeni sahələri
yaradıldı, əhalinin rifah halı xeyli dərəcədə
yaxşılaşdı.
Lakin XX əsrin sonunda
keçmiş Sovetlər İttifaqında 70 il
müddətində mövcud olan idarəetmə sistemi
artıq dünyada baş verən müasir proseslərlə
uzlaşa bilmir, idarəetmə metodlarının
hazırlanmasına və tətbiqinə ölkə rəhbərliyi
cəsarət etmirdi. Bu isə ölkə
iqtisadiyyatının zəifləməsinə, əhalinin
yaşayış səviyyəsinin aşağı
düşməsinə, narazılıqların artmasına,
ölkədə özbaşınalığın və
xaosun genişlənməsinə səbəb olmaqla dövlətçiliyə
sarsıdıcı zərbə vururdu. Dünyanın
ən inkişaf etmiş ölkələrinin keçdiyi yola
nəzər saldıqda məlum olur ki, materiya daim hərəkətdə
olduğu kimi, dövlət də inkişaf etməli, iqtisadi və
siyasi idarəetmə sistemi daim təkmilləşdirilməlidir.
Bu proseslərin dayanması və ya yerində
sayması ölkədə durğunluqla, tənəzzüllə
sonuclanır və nəticədə ölkənin dağılmasına
səbəb olur. Azərbaycanın da daxil
olduğu SSRİ-nin iqtisadi və siyasi həyatında məhz
XX əsrin 80-ci illərində belə bir durğunluq
yarandı və ölkə bu burulğandan çıxa bilməyib
1991-ci ilin sonunda bir dövlət kimi dağıldı.
Azərbaycan
Respublikasının Ali Soveti 1991-ci il
oktyabrın 18-də "Azərbaycan Respublikasının
dövlət müstəqilliyi haqqında" Konstitusiya
aktını qəbul etdi, Azərbaycan xalqı
özünün əsrlər boyu həsrətində
olduğu müstəqillik və azadlıq ideyalarına
qovuşdu. Müstəqilliyimizin ilk illəri
acı təəssüratlarla yaddaşlarda, xatirələrdə
qaldı. 1991-1993-cü illərdə səriştəsiz
ideya və baxışları dövlətçiliyimizin
möhkəmlənməsinə söykənməyən, milli
maraqlardan və məfkurədən uzaq ölkə rəhbərliyi
tərəfindən iqtisadiyyat dağıdıldı, xalq
mülkiyyəti ayrı-ayrı vəzifəli şəxslər
tərəfindən mənimsənildi, hərc-mərclik, xaos
və özbaşınalıq görünməmiş miqyas
aldı. Cəmiyyət
çaşqınlıq və ümidsizlik girdabında
boğulurdu. 1993-cü ilin iyun ayında
xalqın təkidli tələbi ilə fövqəladə zəka
və böyük nüfuz sahibi Heydər Əliyev hakimiyyətə
qayıtdı. Ulu öndər ölkəyə
rəhbərliyə başladığı ilk gündən
qayda-qanunun bərpası, icra intizamına əməl edilməsi,
cəmiyyətdə əmin-amanlığın bərqərar
olması üçün çox mühüm və təsirli
tədbirlər həyata keçirməyə başladı.
1994-cü ilin may ayında atəşkəs müqaviləsi
imzalandı, ölkədə nisbi sabitliyin təmin edilməsi
iqtisadi islahatlara başlamaq üçün əsaslı zəmin
yaratdı. 1994-cü ilin sentyabr ayında
dünyanın inkişaf etmiş bir çox ölkələrinin
aparıcı şirkətləri ilə "Əsrin neft
müqaviləsi" imzalandı.
Ölkədə
sabitliyi pozmaq, öz qara niyyətlərini həyata keçirmək
üçün müəyyən qüvvələr
1994-cü ilin oktyabr və 1995-ci ilin mart aylarında dövlət
çevrilişinə cəhdlər təşkil etdilər. Lakin Heydər
Əliyevin yüksək təşkilatçılığı
və vaxtında həyata keçirdiyi tədbirlər bu cəhdlərin
qarşısını aldı, ölkəmizdə siyasi
sabitlik təmin edildi. Bundan sonra bazisi təşkil
edən iqtisadi islahatlarla yanaşı üstqurum yaratmağa
xidmət edən siyasi islahatların vəhdətinə
yönəlmiş tədbirlər həyata keçirilməyə
başlandı. 1995-ci ildə vətəndaşların
hüquq və vəzifələrini, azadlıqlarını,
dünyəvi dəyərləri dolğun şəkildə
özündə ehtiva edən Azərbaycan
Respublikasının Konstitusiyası hazırlandı və qəbul
olundu. Bu sənəd hakimiyyətin
bölünməsi prinsipinə əsaslanaraq mülkiyyətin
dövlət, bələdiyyə və xüsusi mülkiyyət
növlərində olmasını elan etdi. Konstitusiyada qeyd olundu ki, Azərbaycan dövləti
bazar münasibətləri əsasında iqtisadiyyatın
inkişafına şərait yaradır, azad sahibkarlığa
təminat verir, iqtisadi münasibətlərdə
inhisarçılığa və haqsız rəqabətə
yol vermir. Bütün bu müddəalar
ölkəmizdə hüquqi bazaya əsaslanan demokratik
islahatların keçirilməsinə imkan yaratdı. Bununla da, 1991-1995-ci illəri əhatə edən
iqtisadi tənəzzül dövrü 1996-cı ildən
başlayan dinamik makroiqtisadi inkişaf və siyasi sabitlik
dövrü ilə əvəz olundu. Onu da
qeyd edək ki, 1992-ci ilin yanvar ayından başlamış
çox zəif və sistemsiz həyata keçirilən bir
sıra tədbirlər lazımi nəticə verməmiş,
bir çox neqativ hallara səbəb olmuşdur. Belə
ki, istehlak mallarının qiyməti 1990-cı ilə nisbətən
yüz dəfələrlə artmış, 1994-cü ildə
büdcə kəsirinin ÜDM-ə nisbəti 13 faizə
çatmış, ölkə iqtisadiyyatına bir manat da olsa,
xarici sərmayə qoyulmamış, 1991-1994-cü illərdə
xarici ticarət dövriyyəsinin həcmi 42 faiz
azalmış, maliyyə bank sistemi iflic vəziyyətə
düşmüşdü.
Ölkə
iqtisadiyyatının belə ağır vəziyyətdə
olmasına baxmayaraq ümummilli lider Heydər Əliyevin
uzaqgörən siyasəti və rəhbərliyi ilə həyata
keçirilən ardıcıl və sistemli tədbirlər nəticəsində
1996-cı ildən etibarən iqtisadiyyatda canlanma
başlandı. Bu tədbirlər sırasına Azərbaycan
modelinin tərkib hissəsi olan bir çox irimiqyaslı sənədlərin
qəbul edilməsini aid etmək olar. Bunlardan "Azərbaycan
Respublikasında 1995-1998-ci illərdə dövlət
mülkiyyətinin özəlləşdirilməsinin Dövlət
Proqramı", "Azərbaycanda Kiçik və Orta
Sahibkarlığa Dövlət Yardımı Proqramı
(1997-2000-ci illər)", "Azərbaycan Respublikasında
dövlət əmlakının özəlləşdirilməsinin
II Dövlət Proqramı", "Azərbaycan
Respublikasında aqrar bölmənin inkişafının
Dövlət Proqramı (2002-2006)", "Azərbaycan
Respublikasının demoqrafik inkişaf konsepsiyası",
"Azərbaycan Respublikasında turizmin inkişafına dair
Dövlət Proqramı", "Azərbaycan
Respublikasında yoxsulluğun azaldılması və iqtisadi
inkişaf üzrə Dövlət Proqramı (2003-2005-ci illər)"
və ölkənin bir çox iqtisadi və sosial məsələlərinə
dair digər proqramları və konsepsiyaları qeyd etmək
olar. Göründüyü kimi, ölkə
iqtisadiyyatının və sosial məsələlərin
bütün prioritet istiqamətləri üzrə konsepsiyalar,
strategiya və proqramlar qəbul edilmiş, onların icrası
nəzarətə götürülmüşdür. Bu tədbirlərin həyata keçirilməsi ilkin
mərhələ olmaqla Azərbaycanın dinamik inkişaf
yoluna çıxmasında müstəsna rol
oynamışdır.
Azərbaycan
iqtisadiyyatında özünəməxsus yer tutan və
ölkədə sosial vəziyyətə böyük təsir
gücünə malik olan aqrar bölmədə də
islahatların aparılması o qədər də asan məsələ
kimi görünmürdü. Belə ki, ötən
əsrin 70-ci illərində yaradılmış möhtəşəm
maddi-texniki baza çox qısa zamanda, demək olar ki, məhv
edilmiş, əvvəllər mövcud olan iqtisadi əlaqələr
qırılmış, aqrar-sənaye kompleksi
özbaşına buraxılmışdı. Ölkə iqtisadiyyatının mühüm sahəsini
və əhalinin 50 faizini əhatə edən aqrar bölməni
keçmişdə olduğu kimi, inzibati-amirlik metodu ilə
idarə etmək qeyri-mümkün idi və bu
acınacaqlı vəziyyəti yalnız aqrar sahədə
köklü islahatlar aparmaqla tədricən qaydaya salmaq
olardı. Bu, yeganə düzgün siyasət
idi və bunun üçün ilk növbədə, torpaqlar
özəlləşdirilməli, kolxoz və sovxozlar ləğv
edilərək onların əvəzinə yeni təşkilati
hüquqi formalı təsərrüfatlar yaradılmalı,
sahibkarlığın inkişaf etdirilməsi və digər
islahat tədbirləri həyata keçirilməli idi. İslahatın uğurla başa
çatdırılması üçün ən
başlıca şərt ədalət prinsipinin, həmçinin
də torpaq bölgüsündə şəffaflığın
gözlənilməsi idi.
Birinci mərhələdə
(1993-1994-cü illər) aqrar islahatlar barədə ölkəmizdəki
reallıqlar nəzərə alınmaqla, dünya təcrübəsinin
öyrənilməsinə və yekdil bir fikrin
formalaşmasına diqqət yönəldildi.
İkinci mərhələ
(1995-1996-cı illər) aqrar islahatlara başlamaq
üçün müvafiq normativ hüquqi bazanın
yaradılması ilə xarakterizə olunur. Bu dövrdə
"Aqrar islahatın əsasları haqqında".
"Sovxoz və kolxozların islahatı haqqında",
"Torpaq islahatı haqqında" Azərbaycan
Respublikasının qanunları və "Aqrar islahatların
həyata keçirilməsini təmin edən bəzi normativ
hüquqi aktların təsdiq edilməsi barədə" Azərbaycan
Respublikası Prezidentinin fərmanı və digər
qanunvericilik aktları imzalanaraq icrasına başlandı.
Aqrar
islahatların üçüncü mərhələsində
(1997-2000-ci illər) torpaqların özəlləşdirilməsi
həyata keçirildi, yeni tipli təsərrüfatlar
yarandı, sahibkarlıq subyektləri formalaşdı. Yeni yaradılan təsərrüfatçılıq
formalarının fəaliyyətini ölkədə həyata
keçirilən iqtisadi və siyasi islahatlarla əlaqələndirmək
üçün Torpaq, Su, Meşə məcəllələri,
"Torpaq icarəsi haqqında", "Torpaq bazarı
haqqında", "Toxumçuluq haqqında",
"Torpaqların münbitliyi haqqında", "Taxıl
haqqında", "Yeyinti məhsulları haqqında",
"Üzümçülük və şərabçılıq
haqqında" və bir sıra digər qanunlar və bu
qanunların tətbiqini təmin edən normativ hüquqi aktlar
qəbul edilmişdir. Bundan başqa, aqrar-sənaye
kompleksinin mühüm sahələri olan kənd təsərrüfatı
maşınqayırma və emal müəssisələrinin
özəlləşdirilməsi və onların bəzilərinin
səhmdar cəmiyyətlərə çevrilməsi,
bank-kredit və maliyyə sisteminin yenidən qurulması prosesi
başlanmışdır.
Aqrar islahatların 2000-2002-ci
illəri əhatə edən dördüncü mərhələsində
torpaq və su üzərində bələdiyyə mülkiyyətinin
bərqərar olması istiqamətində mühüm əhəmiyyəti
olan "Bələdiyyələrin əraziləri və
torpaqları haqqında", "Bələdiyyələrin
su təsərrüfatı haqqında" və "Bələdiyyə
torpaqlarının idarə edilməsi haqqında" qanunlar qəbul
edilmiş, aqrar islahatların dərinləşməsini,
torpaq və kredit bazarının formalaşmasını, fermer
təsərrüfatlarının səmərəli fəaliyyət
göstərməsini təmin edən, kənddə orta və
kiçik sahibkarlığın inkişafına təkan verən
bir neçə normativ hüquqi sənədlər
imzalandı. Görülən tədbirlər nəticəsində
torpaqlar kənd sakinlərinə ədalətli şəkildə
paylandı, bu sahəyə investisiya qoyulması, vergi, kredit və
sığorta siyasətinin yeniləşdirilməsi və təkmilləşdirilməsi
üçün konkret tədbirlər həyata keçirildi.
Torpaq islahatı nəticəsində Azərbaycan
Respublikası ərazisinin 57 faizi dövlətin mülkiyyətində
(əsasən meşələr, otlaqlar, qoruqlar, dövlət
toxumçuluq və damazlıq təsərrüfatının
torpaqları və s.) saxlandı, 23 faizi bələdiyyə
mülkiyyətinə verildi, 20 faizi isə özəlləşdirildi.
Bu dövrdə Heydər Əliyevin parlaq zəkası,
zərgər dəqiqliyi ilə
ölçülüb-biçilmiş praqmatik siyasəti nəticəsində
MDB məkanında analoqu olmayan yeni bir model - Azərbaycan modeli
formalaşdı.
2003-cü ildə
demokratik seçki yolu ilə hakimiyyətə gələn
Prezident İlham Əliyev ulu öndərin siyasi kursuna sadiq
qalaraq bu modeli daha da təkmilləşdirdi və ölkəmizin
qüdrətlənməsi üçün dolğun layihələr
və proqramlar həyata keçirdi.
Hakimiyyətə
gəldiyi ilk vaxtlardan imzaladığı fərmanlar və sərəncamlar
onu göstərir ki, Prezident İlham Əliyev iqtisadiyyatın
qloballaşması prosesində aqrar bölmənin dövlət
dəstəyi olmadan inkişafının
qeyri-mümkünlüyünü böyük peşəkarlıqla
yəqin etmişdir. Ölkə başçısının 2004-cü il fevralın 11-də imzaladığı
"Azərbaycan Respublikası regionlarının sosial-iqtisadi
inkişafı Dövlət Proqramı (2004-2008-ci illər)"
buna əyani sübutdur. Ölkə əhalisinin ərzaq təminatının
yaxşılaşdırılmasında, yeni iş yerlərinin
açılmasında, yoxsulluğun azaldılmasında aqrar
bölmənin geniş imkanlara malik olmasını nəzərə
alaraq Prezident İlham Əliyev 2004-cü ilin oktyabrında
"Aqrar bölmədə idarəetmənin təkmilləşdirilməsi
tədbirləri haqqında" və "Aqrar bölmədə
lizinqin genişləndirilməsi sahəsində əlavə tədbirlər
haqqında" sərəncamlar imzalamışdır. Dövlət proqramında bölgələrdə
yalnız kənd təsərrüfatının deyil, həmçinin
sosial-iqtisadi və aqrar siyasətin əsas istiqamətlərindən
olan kənd ərazilərinin davamlı inkişafını təmin
edən kompleks tədbirlər nəzərdə tutulmuşdur.
Dövlət proqramı və ona əlavə
edilmiş bir çox məsələlər uğurla yerinə
yetirilmiş və proqramın icrasına 6 milyard manatlıq
investisiya qoyulmuşdur. Nəticədə
dünyanın heç bir ölkəsində müşahidə
olunmayan sosial-iqtisadi artım əldə edilmişdir.
2003-cü illə müqayisədə 2008-ci ildə dünya
iqtisadiyyatı 25,4 faiz artdığı
halda, Azərbaycan iqtisadiyyatı (ÜDM-in artımı) 2,6 dəfə
artmış, adambaşına düşən nominal həcm
2003-cü ilə nisbətən 5 dəfə artaraq 4440 manat təşkil
etmişdir. Son 5 ildə ölkə iqtisadiyyatına 38 milyard
manatlıq investisiya qoyulmuşdur ki, bunun da 16 milyard manatı
daxili investisiyalar olmuşdur. Son 5 il ərzində kənd təsərrüfatında
məhsul istehsalının nominal dəyəri 2,4
dəfə artmış, aqrar sahədə yaradılan əlavə
dəyərin real artım səviyyəsi 25,1 faiz təşkil
etmişdir. Ərazimizin 20 faizinin erməni
işğalında olmasına baxmayaraq, ölkəmizdə kənd
təsərrüfatı məhsullarının
istehsalının dəyəri 1990-cı ilin səviyyəsini
ötmüşdür. Hazırda kənd təsərrüfatı
məhsulları istehsalında özəl bölmənin
payı 99,7 faiz təşkil edir. Heç təsadüfi deyildir ki, dünyanın ən
birinci və qabaqcıl maliyyə qurumu olan Dünya Bankı Azərbaycanı
2008-ci ilin yekunlarına görə ilin bir nömrəli
islahatçı ölkəsi kimi tanımışdır.
Bu, fərəhləndirici və qürur
doğuran hadisədir. Bütün bu
uğurların təməlində respublikada həyata
keçirilən məqsədyönlü, ardıcıl və
düzgün siyasət, uzaq gələcəyə yönəlmiş
mükəmməl strategiya dayanır.
Bütün
bunlar onu deməyə əsas verir ki, Heydər Əliyevin
iqtisadi və o cümlədən aqrar islahatlara olan inamı və
uzaqgörən siyasəti öz bəhrəsini verir. Belə ki, ümummilli lider
hələ 1994-cü il dekabrın 23-də
aqrar bölmədə iqtisadi islahatlara həsr olunmuş
müşavirədəki çıxışında
demişdir: "İslahatlar ancaq və ancaq aqrar bölmənin
səmərəliliyini, kənd təsərrüfatı məhsulları
istehsalını artırmaq, torpaqdan daha səmərəli
istifadə etmək üçün olmalıdır. Bu islahatlar 70 il müddətində əldə
olunmuş potensialı dağıtmaq üçün yox, əksinə,
ondan daha səmərəli istifadə etmək
üçün aparılmalıdır".
Azərbaycan bu
gün dünyanı narahat edən iki əsas problemdən, yəni,
enerji və ərzaq təhlükəsizliyi problemlərindən
birini tamamilə həll etmişdir. Ölkəmiz neft,
elektrik enerjisi və qazla özünü tam təmin etməklə
yanaşı, həmin məhsulları dünya bazarına
ixrac edir. Ərzaq təhlükəsizliyi
probleminin həlli istiqamətində də respublikamızda
konkret tədbirlər görülür və bu məsələyə
xüsusi diqqət yetirilir. Bu məqsədlə ölkə
başçısı 2008-ci ilin avqust ayında
"2008-2015-ci illərdə Azərbaycan Respublikasında əhalinin
ərzaq məhsulları ilə etibarlı təminatına
dair Dövlət Proqramı" təsdiq edilməsi və
"Kənd təsərrüfatı məhsulları
istehsalçılarının toxum, gübrə və
damazlıq heyvanları ilə təmin edilməsinə əlavə
dəstək verilməsi barədə" sərəncamlar
imzalamışdır. Bu sərəncamların
icrasını təmin etmək məqsədi ilə 2008-ci
ilin dövlət büdcəsindən 25 milyon manat vəsait
ayrılmış, 2009-cu ilin büdcəsindən isə 60
milyon manat vəsait ayrılması nəzərdə
tutulmuşdur. Ölkəmizdə kartof,
meyvə-tərəvəz və bostan məhsullarına olan tələbat
tam ödənilir və istehsal edilən məhsulların bir
qismi ixrac olunur. Respublikamızda ərzaq
taxılına olan tələbat ödənilsə də,
heyvandarlıq məhsullarına olan tələbat hələlik
tam ödənilmir. Bu məqsədlə
bir sıra tədbirlər həyata keçirilməyə başlanmışdır.
Bunlar əsasən aqrar sahədə çalışan
sahibkara güzəştli kreditlərin verilməsi, kənd təsərrüfatı
məhsulları istehsalçılarına vergi və
sığorta güzəştlərinin tətbiqi,
subsidiyaların verilməsi, gömrük
rüsumlarının ödənilməsində güzəştlər,
aqrolizinq yolu ilə texnika, gübrə, toxum və damazlıq
heyvanların alınıb fermerlərə verilməsi və
digər dövlət yardımları və dəstəyinin
göstərilməsidir.
İslahatların
Azərbaycan modelinin düzgün və vaxtında tətbiqi nəticəsində
bu gün ölkəmiz keçmiş İttifaq respublikaları
arasında kənd təsərrüfatının
inkişafına görə seçilir. Belə ki, həmin
ölkələrin əksəriyyətində 1990-cı ilə
nisbətən mal-qaranın sayının, əkin sahəsinin
və kənd təsərrüfatı məhsullarının
istehsalında kəskin azalmalar müşahidə edildiyi halda
(xüsusilə, Rusiya Federasiyasında) Azərbaycan
Respublikasında sabit və böyük artım əldə
edilmişdir. 1990-cı ilə nisbətən 2008-ci ildə
iribuynuzlu mal-qaranın sayı 39 faiz, qoyun və keçilərin
sayı 51 faiz, kənd təsərrüfatı bitkilərinin
ümumi əkin sahəsi 2,3 faiz artmış, taxıl
istehsalı 77 faiz, kartof istehsalı 5,8 dəfə, tərəvəz
43 faiz, bostan məhsulları 6 dəfə, meyvə və giləmeyvə
94 faiz, süd istehsalı 42 faiz artmışdır. Azərbaycan Respublikasında əhalinin ərzaq təhlükəsizliyinin
yerli istehsal hesabına təmin edilməsində strateji əhəmiyyət
kəsb edən məhsulların istehsalını artırmaq
üçün bu məhsulları verən kənd təsərrüfatı
bitkilərinin (dənli və dənli paxlalı, kartof və
s.) əkin sahəsi genişləndirilmişdir. Bundan əlavə,
respublikamızda istehsalı mümkün olan ərzaq məhsullarının
əldə edilməsi məqsədi ilə əkin strukturu dəyişdirilmiş,
pambıq, tütün və yaşıl çay bitkilərinin
əkin sahəsi azaldılmış, əhalinin şəkərə
və bitki yağına olan tələbatını ödəmək
üçün əvvəllər ölkəmizdə becərilməyən
şəkər çuğunduru və dən
üçün günəbaxan bitkilərinin yetişdirilməsinə
başlanmış, onlardan əldə olunan xammalın
emalı ilə məşğul olan müasir texnologiya ilə
təchiz edilmiş müəssisələr
yaradılmışdır. Gələcəkdə
bu istiqamətdə işlərin genişləndirilməsi nəzərdə
tutulur ki, bu da ölkə əhalisinin şəkərə və
bitki yağlarına olan tələbatının ödənilməsinə
və başqa ölkələrdən
asılılığının azaldılmasına imkan verəcəkdir.
İstehsal
vasitələri, o cümlədən torpaq üzərində
xüsusi mülkiyyətin bərqərar olması, iqtisadiyyata
dövlətin optimal müdaxiləsi və həyata keçirilən
dövlət tənzimlənməsi ölkəmizdə
formalaşan bazar iqtisadiyyatından yüksək səviyyədə
faydalanmağa imkan verir. Məhz islahatların Azərbaycan modelinin
yaratdığı unikal idarəetmə sisteminin nəticəsidir
ki, dünyada baş verən və getdikcə təsir dairəsini
dərinləşdirən və genişləndirən qlobal
iqtisadi böhran Azərbaycan iqtisadiyyatına təsir göstərə
bilməmişdir.
Respublikamızda uğurla həyata
keçirilən islahatlar ölkəmizdə kənd təsərrüfatı
bitkiləri və heyvanlarının məhsuldarlığının
artırılmasına, emal müəssisələrinin
yaradılmasına, kənd təsərrüfatı
maşınqayırma sənayesinin inkişafına,
kooperasiyanın genişləndirilməsi, aqrar sahədə
alternativ enerji mənbələrindən istifadə edilməsi
və digər məsələlərin həllində yeni
imkanların aşkar edilib istifadə olunmasına hərtərəfli
şərait yaratmışdır.
Aqrar bölmənin
iqtisadiyyatın prioritet sahəsi kimi inkişaf etdirilməsi
böyük önəm daşıyır. İndi başlıca vəzifə
bu şəraitdən yararlanmaqla iqtisadi səmərəliliyin
artırılmasına nail olmaqdan, innovasiya texnologiyalarından
istifadə etməkdən, idarəetmə mexanizmini daim təkmilləşdirməkdən,
mütəxəssis və kadr hazırlığına diqqəti
artırmaqdan, elmi-texniki tərəqqinin tətbiqini genişləndirməkdən
və digər tədbirlər həyata keçirməkdən
ibarətdir.
Nazirlər Kabinetinin 2008-ci
ilin sosial-iqtisadi inkişafının yekunlarına həsr
olunmuş iclasında Azərbaycan Respublikasının
Prezidenti cənab İlham Əliyev demişdir: "Ölkədə
hökm sürən siyasi sabitlik, xalqla iqtidar arasında olan
birlik, iqtisadi islahatlar, regionların sosial-iqtisadi
inkişafı Dövlət Proqramının uğurla icra
olunması, sosial məsələlərin həlli,
insanların həyat səviyyəsinin
yaxşılaşdırılması, çoxsaylı sosial
obyektlərin tikilməsi, infrastruktur layihələri - bu
siyahını davam etdirmək mümkündür -
bütün bu amillər bir-biri ilə bağlıdır. Budur uğurlarımızın əsas səbəbi
və növbəti illərdə biz bu siyasəti davam etdirəcəyik".
Ümid edirik
ki, yaxın gələcəkdə ölkə Prezidenti cənab
İlham Əliyevin rəhbərliyi altında qarşıda
duran vəzifələr uğurla həyata keçiriləcək
və iqtisadiyyatın, sosial həyatın bütün sahələrində,
o cümlədən aqrar bölmədə daha böyük
nailiyyətlər əldə ediləcəkdir.
Eldar İbrahimov,
Milli Məclisin Aqrar siyasət
daimi
komissiyasının sədri,
iqtisad elmləri namizədi,
dosent
Azərbaycan.-2009.-2 aprel.-S.3.