Muğam möcüzəsinin Bakı məqamı

 

Hər bir incəsənət tədbirinin bayram ovqatından əlavə ülvi məram və qayəsi də olur. Əslində elə sənət bayramının fəlsəfi siqləti, ictimai mahiyyəti, çağdaş aktuallığı və estetik dəyəri ilk növbədə izlənən məqsəd və qayənin təzahürü ilə səciyyələnir. Bu baxımdan 2009-cu il mart ayının 18-dən 25-dək Bakıda keçirilən "Muğam aləmi" Beynəlxalq festivalını keçirən Heydər Əliyev Fondunun və onun rəhbəri Mehriban xanım Əliyevanın əsas qayə və məramı Azərbaycanın muğam beşiyi olduğunu, milli muğamımızın dünya muğamlarının fövqündə duran ən pak və ən ülvi sənət kimi formalaşdığını sübut etmək idi. Mən böyük fərəh hissilə bu məramın təntənəsinə görə başda Mehriban xanım olmaqla, festivalın bütün təşkilatçılarını, dəstəkçilərini, iştirakçılarını və təbliğatçılarını, bütün xalqımızı ürəkdən təbrik edirəm. Elə buradaca Mehriban xanımın beynəlxalq elmi simpoziumun materialları toplanmış kitaba yazdığı ön sözdən ikicə cümləni sitat gətirmək istəyirəm. "Biz hamımız doğma Azərbaycan muğamımızla haqlı olaraq fəxr edirik. O bizim üçün müqəddəs olan hər şeyin başlanğıcı, əvəzi olmuş və olacaqdır". Bəli, beynəlxalq sənət bayramı məhz bu sözlərin həqiqiliyinin təntənəsinə çevrildi.

"Muğam aləmi" Beynəlxalq festivalının əzəmət və möhtəşəmliyini, elmi və təcrübi əhəmiyyətini göstərmək üçün bəlkə də sadəcə "quru" faktları sadalamaq da kifayət edər. Bu faktları bir də ona görə nəzərə çatdırmaq istəyirik ki, geniş oxucu kütləsinin proqramın tam mənzərəsi haqda məlumatları kifayət qədər deyil. Həmçinin elə buradaca onu demək istəyirəm ki, butün bu həyəcanlı və sevincli, füsunkar və ecazkar təntənələr kimi yaddaşlara hopan bayram artıq milli mədəniyyətimizin faktına çevrilib, tarixilik qazanıb. Eyni zamanda dünya mədəniyyətinin bəşəri tədbiri kimi təsdiqlənib.

Bu tarixiliyin, bu xəzinənin, bu incilərin əbədiləşməsi üçün Azərbaycan Televiziya və Radio Verilişləri Qapalı Səhmdar Cəmiyyətinin həm yaradıcı, həm də texniki heyəti böyük səylə çalışıb. Təbii ki, ilk növbədə AzTV-nin Musiqi və əyləncəli proqramlar baş redaksiyasının əməkdaşları böyük zəhmət çəkiblər. Bütün konsert və tədbirlər, elmi məruzələr, ayrı-ayrı sənət adamlarının rəy və çıxışları lentə alınıb.

Öncə onu xüsusi qeyd edim ki, bu layihə milli mədəniyyətimizin dünya meydanına çıxarılmasında fundamental işlər görmüş Heydər Əliyev Fondunun və şəxsən fondun sədri, YUNESKO-nun və İSESKO-nun xoşməramlı səfiri, millət vəkili, məmləkətin birinci xanımı Mehriban Əliyevanın böyük səyi və səmərəli işgüzarlığı sayəsində reallaşıb.

Festivalın təşkilatçılığında Heydər Əliyev Fondu ilə yanaşı Azərbaycan Respublikasının Mədəniyyət və Turizm Nazirliyi, Azərbaycan Bəstəkarlar İttifaqı da vardı. Təşkilati dəstəkçilər isə Azərbaycan Mədəniyyətinin Dostları Fondu, Azərbaycan Milli Elmlər Akademiyası və Azərbaycan Respublikası Təhsil Nazirliyi idi.

"Muğam aləmi" (18-25 mart 2009-cu il) Beynəlxalq festivalı çərçivəsində iki tədbir keçirilib.

Birincisi: Beynəlxalq elmi simpozium (18-20 mart 2009-cu il. Azərbaycan Tarixi Muzeyində).

İkincisi: Beynəlxalq muğam müsabiqəsi (22-24 mart 2009-cu il. Azərbaycan Dövlət Kukla Teatrında). Dinləmələrdə birinci gün 7, ikinci gün 9, üçüncü gün 4 nəfər dinlənilib. Üçüncü gün fasilədən sonra fəxri yerlər elan edilib.

Beynəlxalq elmi simpozium Azərbaycan Tarixi Muzeyinin Şərq zalında açıldı və Mehriban xanım Əliyeva "Azərbaycan muğamı müasir dünyada" məruzəsi ilə bu tədbirə xeyir-dua verdi, iştirakçılara uğurlar dilədi.

"Muğam aləmi" Beynəlxalq elmi simpoziumunda 17 ölkədən 80 məruzə dinlənildi. Dünyanı Azərbaycan, ABŞ, Almaniya, Böyük Britaniya, Çin, Fransa, İran, İtaliya, Kanada, Macarıstan, Niderland, Özbəkistan, Rusiya, Suriya, Tacikistan, Tunis və Türkiyə ölkələri təmsil edirdilər. Elmi-nəzəri əhəmiyyətinə görə bir-birindən dəyərli və fəlsəfi-estetik mahiyyətlərinə görə maraqlı məruzələr əvvəlcədən kitab şəklində çap olunub iştirakçılara və media nümayəndələrinə təqdim edilmişdi. Elmi simpozium açılışdan sonra öz işini bölmələr üzrə paralel olaraq üç məkanda aparırdı. Əcnəbi musiqişünas alimlərin bir neçəsinin orijinal məruzələrinin mövzunun mahiyyətinə uyğun adlarını nəzərə çatdırmaq istərdim. "Muğam-mukamat və müasir dünyada ənənəvi modal musiqi" (Vim vann Zanten. Niderland), "İtaliyada muğam dünyası" (Covanni de Zorzi. İtaliya), "Şah Xətai" ad və janr kimi" (Stiven Blam. ABŞ), "Müasir Rusiyada Azərbaycan muğam mədəniyyəti" (Violetta Yunusova. Rusiya), "Muğamın janr-üslub xüsusiyyətləri haqqında" (Ravşan Yunusov. Özbəkistan), "Muğam Çikaqoda" (İnna Naroditskaya. ABŞ), "Müəllif hüququ: kollektiv müəllifin müəllif hüququ" (Bernard Kleykamp. Niderland), "Qeyri-maddi irsin qorunub saxlanılmasında BBS-nin rolu - "dünya yolları" Azərbaycanda, ənənəvi musiqidə macəralar" (Lüsi Düran və Ceyms Parkin. Böyük Britaniya), "Məğribin musiqi ahəngi sisteminin bəzi fərqləndirici aspektləri" (Mahmud Getta. Tunis).

Onu da qeyd edim ki, çoxsaylı Azərbaycan musiqiçilərinin mövzu-janr baxımından fərqli məruzələri əsl elmi-nəzəri tədqiqat materialları kimi qiymətliydi. Çox müxtəlif fəlsəfi, estetik, psixoloji, mistik, tarixi tədqiqat və sairə istiqamətlərdə yazılmış bu elmi məruzələrdə də Azərbaycan muğamının möhtəşəmliyi parlaqlıqla təcəssüm tapıb.

Beynəlxalq muğam müsabiqəsinin münsiflər heyətində yeddi sənətkar vardı.

1. Səyavuş Kərimi, xalq artisti, Azərbaycan Milli Konservatoriyasının rektoru.

2. Ramiz Zöhrabov, xalq artisti, sənətşünaslıq doktoru, professor, Azərbaycan Bəstəkarlar İttifaqının katibi.

3. Arif Babayev, xalq artisti, Azərbaycan Milli Konservatoriyasının professoru.

4. Jan Dürinq, Fransa Milli Elmi Araşdırmalar Mərkəzinin şöbə müdiri, YUNESKO-nun təmsilçisi.

5. Fikrət Qaraqaya, musiqiçi və musiqişünas. Türkiyə.

6. Mikael Dreyer, Beynəlxalq Musiqi Sülh Mükafatı laureatı. Almaniya.

7. Vim vann Zanten, Ənənəvi Musiqi üzrə Beynəlxalq Şuranın vitse-prezidenti. Niderland.

Beynəlxalq muğam müsabiqəsində Azərbaycan, İran, Misir, Tacikistan, Özbəkistan, Qazaxıstan, Mərakeş, İraq, Türkiyə, Almaniya, ABŞ ölkələrindən 20 gənc xanəndə iştirak etdi.

Oxucuların diqqətinə bir məsələni xüsusi çatdıraq. Festivalın ərəfəsində, mart ayının 9-da və 10-da Bakıda Heydər Əliyev Fondunun xətti ilə yalnız gənclərdən ibarət Birinci respublika muğam müsabiqəsi keçirildi. Həmin sınaq təntənəsində Səbuhi İbayev, Güllü Muradova, İlkin Əhmədov, Babək Niftəliyev, Vəfa Orucova, Təyyar Bayramov, Arzu Əliyeva, Zülfiyyə Məmmədova, Nəzər Bəylərov, Humay Məmmədova və Bəyimxanım Mirzəyeva iştirak edirdilər. Müsabiqədə fəxri yerləri ardıcıllıqla Təyyar Bayramov, Vəfa Orucova və Babək Niftəliyev tutdular. Bu üç nəfər, həmçinin müsabiqənin diplomunu almış Səbuhi İbayev və Arzu Əliyeva beynəlxalq müsabiqədə iştirak etdilər.

Beynəlxalq müsabiqədə münsiflərin qərarı ilə 7 nəfər mükafatlandırıldı.

Qran-pri mükafatı Azərbaycanda qaldı. Onu Təyyar Bayramova təqdim etdilər.

Birinci yerə Özbəkistan xanəndəsi Yulduz Turdiyeva, ikinci yerə İran sənətçisi Məhəmməd Motamedi, üçüncü yerə isə Misirdən gəlmiş Mustafa Səid layiq görüldülər.

Azərbaycan Mədəniyyət və Turizm Nazirliynin "Qarabağ şikəstəsi"nin ən yaxşı ifaçısı üçün mükafatı Xurşud İbrahimova (Tacikistan), Azərbaycan Bəstəkarlar İttifaqının ən gənc ifaçı üçün mükafatı Arzu Əliyevaya (Azərbaycan), Azərbaycan Təhsil Nazirliyinin ən yaxşı müşayiətçilər üçün mükafatı tarzən Elçin Həşimova və kamançaçı Elnur Əhmədova (Azərbaycan) verildi.

Festival çərçivəsində heyranlıq doğuran daha bir maraqlı tədbir ustad sənətkarların konsertləri oldu. Muğam Mərkəzində Azərbaycandan Mənsum İbrahimov "Rast", Mələkxanım Əyyubova "Şiraz bayatısı", Ağaxan Abdullayev "Segah", Səkinə İsmayılova "Humayun", Nuriyyə Hüseynova "Şüştər", Alim Qasımov və qızı Fərqanə Qasımova "Çahargah", Zabit Nəbizadə "Şur" muğam dəstgahlarını ifa etdilər.

Sənət bayramında həmçinin İtaliyadan İran əsilli Sipideh Raissadat ("Maragahi" ansamblı), Suriyadan Omar Sarmini ("Əl Kindi" ansamblı), Çindən milliyyətcə uyğur türkü Ayşemqul Memmet, İraqdan Taha Qərib əl Əlaq ("Anqam Əl Rafidain" ansamblı), Mərakeşdən Taofik Himmiçi ("Nahada" ansamblı), Özbəkistandan Nodira Pimatova ("Çarqox" ansamblı), İrandan Müzəffər Şafıi, İraqdan Hüsyen əl Ədhəmi, Misirdən Aişə Redvan ("Əl Ədvar" ansamblı), Hindistandan Vasumati Badrinatan kimi ustadlar da öz sənətkarlıqlarını məharətlə nümayiş etdirdilər.

Muğamsevərlər və təntənə iştirakçıları sənət bayramı günlərində Üzeyir bəy Hacıbəylinin "Leyli və Məcnun" (solistlər Aygün Bayramova və Səbuhi İbayev), "Koroğlu" (solistlər Samir Cəfərov və İlahə Əfəndiyeva), Zülfüqar bəy Hacıbəyovun "Aşıq Qərib" (solistlər Səbuhi İbayev və Gülyaz Məmmədova) operalarına baxıblar.

Tamaşaçılar Azərbaycan Dövlət Simfonik Orkestrinin (bədii rəhbər və baş dirijor Rauf Abdullayev) və Azərbaycan Dövlət Xor Kapellasının (bədii rəhbər Gülbacı İmanova) ifalarında Fikrət Əmirovun "Şur", "Gülüstan Şiraz bayatısı", "Kürd ovşarı", Niyazinin "Rast" simfonik muğamlarını, Aqşin Əlizadənin "Simfoniya ¹ 4. "Muğamvari", Nazim Əliverdibəyovun "Şiraz bayatısı" xor muğamını, Cahangir Cahangirovun "Füzuli" kantatasını (solist Aygün Bayramova), etno-musiqi caz axşamı konsertini ecazkar maraqla, coşqun həvəs və ilhamla dinləyiblər.

Bir faktı xatırlatmaq yerinə düşər. İyirmi ildən çoxdur "Füzuli" kantatası, otuz ildən artıqdır "Şiraz bayatısı" xor muğamı canlı ifa edilmirdi. Məhz muğam festivalı və Azərbaycan televiziyası milyonlarla tamaşaçı sevincinə rövnəq verdi, onların mənəvi istəyinə ehtiramla çıraq tutdu.

Təntənəli tamaşalar və konsertlər Azərbaycan Dövlət Akademik Opera və Balet Teatrının, Azərbaycan Dövlət Filarmoniyasının, Beynəlxalq Muğam Mərkəzinin, Caz Mərkəzinin binalarında göstərilib.

Beynəlxalq muğam festivalının təntənəli bağlanışı martın 25-də Heydər Əliyev adına sarayda olub. Burada muğam ustadları, haqqında söhbət gedən müsabiqənin laureatları, Üzeyir Hacıbəyli adına Azərbaycan Dövlət Simfonik Orkestri, Qədim Musiqi Alətləri Dövlət Ansamblı (bədii rəhbər Məcnun Kərimov), Azərbaycan Dövlət Xalq Çalğı Alətləri Orkestri (bədii rəhbər və baş dirijor Ağaverdi Paşayev), Azərbaycan Dövlət Rəqs Ansamblı (bədii rəhbər Afaq Məlikova) çıxış ediblər.

Beynəlxalq tədbirin canlı yayım təbliği çox həssas və incə proqram üzrə işlənmişdi. Festival günlərində AzTV-nin 6 səyyar televiziya stansiyası müxtəlif məkanlarda paralel işləyirdi. Bu səyyar televiziya stansiyalarının bir qismi son iki ildə təzə alınıb. Digərləri isə müasir texnologiya ilə tamamilə yenidən qurulub, kameralarının sayı artırılıb. Onların rəqəmsal səsyazma sistemləri, peykə çıxış imkanları var. Təkcə Azərbaycan Tarixi Muzeyində Beynəlxalq elmi simpoziumun bir gündə 3 müxtəlif zalda bölmələr üzrə tədbirləri keçirilir, orada məruzələr oxunurdu. Ana televiziyamız buradakı ən incə məqamları da bütün təfərrüatı ilə lentə alıb. Bütün bu işləri böyük yaradıcı, texniki və təsərrüfat istiqamətli heyətdən, inzibatçılar qrupundan ibarət kollektiv diqqət və səliqə ilə, həssaslıq və dəqiqliklə görüb.

Gündə 8 dəfə efirə çıxan "Xəbərlər" (rus və ingilis dillərindəki buraxılışları da nəzərə alınmaqla) həm festivaldan operativ reportajlar, müsahibələr, tematik süjetlər hazırlayır, həm də görkəmli dünya mütəxəssislərinin müsahibələrini təqdim edirdi. "Xəbərlər"in xəttilə efirdə 5 saat 42 dəqiqəlik material dünyanın beş qitəsində milyonlarla tamaşaçıya çatdırılıb. "Xəbərlər"in buraxılışlarından müəyyən məqamları bir daha yada salaq.

Nodira Pimatova (Özbəkistan): "Əfsanəvi muğam festivalını bizə bəxş edənlərə dərin təşəkkürümüzü bildiririk... Biz də muğam ifaçısıyıq. Ancaq sizin ecazkar muğamlarınızı çox sevirik. Simfonik muğamlara heyranlıqla qulaq asdıq. Bunlar misilsiz dərəcədə çox füsunkar və gözəldir".

Taofik Himmiçi (Mərakeş): "Festivalda iştirakdan qürur duyuram. Azərbaycan muğamının insanlarda yaratdığı hiss çox heyrətamizdir".

Kamal Tenzin (İran): "Beynəlxalq muğam festivalı çox gözəl layihədir. İstərdim ki, İranda da muğamla bağlı belə beynəlxalq tədbir keçirilsin".

Taha Qərib əl Əlaq (İraq): "Bakı çox gözəldir və Azərbaycan muğamı dünya şöhrətlidir".

Robert Simms (Kanada): "Azərbaycan muğamı ilə ilk dəfə məşhur tarzən Bəhram Mansurovun ifasında tanış olmuşam. Bu gün qətiyyətlə deyirəm ki, Azərbaycan muğamı çox zəngin musiqidir və onun bütün incəliklərini dərinliyinə kimi öyrənmək lazımdır".

Beynəlxalq muğam festivalı təntənələrində 8 günün hər günü 20 dəqiqə həcmində "Festivalın gündəliyi" adlı verilişdə efirdə operativ yer alırdı. Milyonlarla tamaşaçı festival haqqında ən operativ xəbərləri dinləyə və görə bilirdi. Musiqi və əyləncə proqramları baş redaksiyasının xəttilə festival günlərində sənət bayramına həsr edilən 50 saatdan çox müxtəlif veriliş efirə çıxıb. Onlarca saat həcmində olan nadir lent çəkilişləri zəngin arxivdə yer alıb.

Günortaya qədər olan tədbirlər lentə alınır, operativ montaj edilir və axşam saatlarında tamaşaçılara çatdırılırdı. Axşam tədbirlərinin bəzisi həmin gün axşam, bəziləri isə gecələr montaj edilərək səhərisi tamaşaçıların ixtiyarına verilirdi. Elə yaradıcı qrup vardı ki, səhəri studiyada açırdı. Bəlkə də bu sözləri oxuyan sıravi tamaşaçı heyrətlənməz, bunu adi hal kimi qəbul edər. Ancaq jurnalistikadan, televiziyanın iş prinsipindən az-çox xəbərdar olan hər bir kəs isə yaxşı bilir ki, çəkiliş, onun montajı, hazır bədii məhsulun efirə çıxması necə mürəkkəb və məsuliyyətli prosesdən keçir.

Azərbaycan Televiziyası muğam festivalının beynəlxalqlığını və bəşəriliyini xüsusi diqqət mərkəzində saxlayırdı. Efirdə gedən materialları vaxt fərqləri nəzərə alınaraq gecə saat 1-3 radələrində Avropa ölkələri, sübh saat 5-dən 11-ə kimi Amerika və Kanada ölkələri üçün göstərilirdi. Bununla da festivalın möhtəşəmliyi və operativliyi öz təminatını həssaslıqla tapırdı. Həm azərbaycanlı, həm musiqisevər, həm də sıravi televiziya işçisi kimi fəxrlə deyirəm ki, Azərbaycan Televiziyası milli mədəniyyətimiz üçün dünyaya sehrli pəncərə açmışdı. Səkkiz gündə festivalda iştirak etməyən ingilis, alman, fransız, ərəb, macar, rus, özbək, tatar, uyğur, tacik və neçə-neçə başqa millətin sənət xiridarları, həmin ölkələrin adi tamaşaçıları məhz Azərbaycan Televiziyası ilə festival bayramına qovuşdular.

Azərbaycan Televiziyasında yüksək peşəkarlığın, səriştəli sənətkarlığın, yaradıcılıq nizam-intizamının mahiyyətini tutarlı sanbalda göstərən bir məqama nəzər salaq. Hər gün onlarca kamera ilə15 saata yaxın müxtəlif xarakterli və müxtəlif janr-üslublu orijinal material lentə alınıb. Bundan əlavə, festival iştirakçıları asudə vaxtlarında Bakının gəzməli yerləri, muzeyləri, tarixi abidələri ilə tanış olurdular. Ana televiziyamızın jurnalistləri, operatorları çoxsaylı kamera ilə müxtəlif məkanlarda onları diqqət və təmkinlə lentə alıblar. Müxtəlif mövzularda müsahibələr götürüblər. Həmin lentlərdən efirdə göstərilənləri də var, ana televiziyamızın Qızıl fondunun xəzinəsinə təqdim edilənləri də. Təbii ki, həmin xəzinə hələ çox-çox filmin çəkilişinə, verilişin ərsəyə gəlməsinə təkan verəcək, zəmin yaradacaq.

Fərəh doğuran, qürur oyadan başqa bir olayı da diqqətə çatdırmaq istəyirik. Martın 19-da Azərbaycan Dövlət Filarmoniyasında dahi Azərbaycan bəstəkarı Fikrət Əmirovun "Şur", "Kürd ovşarı" və "Gülüstan Şiraz bayatısı" simfonik muğamları çalınırdı. Azərbaycan Dövlət Simfonik Orkestri bu sənət əsərlərini böyük ilhamla ifa edirdi. Konsertin sonunda salonda tamaşaçıların gurultulu alqışları qopdu. Gözlənilmədən İtaliyadan gəlmiş dünya şöhrətli dirijor Silvio Barbato səhnəyə çıxdı. Dirijorun qarşısındakı pultdan partituraları götürdü, ehtiramla öpüb coşqun fərəhlə başı üzərinə qaldırdı. Fəxrlə dedi ki, bu sənət əsərinin dünyada analoqu yoxdur. Bu, dünya musiqisinin möcüzələrindəndir.

Bu xoş məqamı salonda 600 tamaşaçı gördü. Lakin Azərbaycan Televiziyası qürur doğuran bu hadisəni milyonlara çatdırdı və lentdə əbədiləşdirdi.

Elə buradaca deyim ki, muğamın tərəqqi tapdığı xarici ölkələrin heç birində simfonik muğam əsəri, caz və muğam sintezi olan musiqi nümunəsi yoxdur. Bu faktın reallığı və yaranma tarixinin yarım əsrə bərabər olması, həmin janrın ölkəmizdə illər boyu formalaşması bir daha sübut edir ki, muğamın ən qədim tarixi məhz Azərbaycanla, xalqımızın etno-mədəni irsi ilə qırılmaz tellərlə bağlıdır. Muğam xalqımızın min illər boyu formalaşan əzəmətli milli-mənəvi sərvətidir.

Festivalda iştirak edən görkəmli musiqişünaslar və sənət adamları da dönə-dönə etiraf etdilər ki, Azərbaycan muğam sənətinin beşiyidir. Digər beynəlxalq layihələrin, eləcə də Beynəlxalq muğam festivalının reallaşmasının başında duran Heydər Əliyev Fondunun, ilk növbədə onun rəhbəri, incəsənətə məftun, alovlu vətənpərvər Mehriban xanım Əliyevanın əsas məramı odur ki, milli mədəniyyətimizin, o cümlədən də muğam sənətimizin halal payını özümüz bir daha görək və bu həqiqəti dünya ictimaiyyəti qətiyyətli əminliklə etiraf etsin. Mənim fikrimcə, festivalın keçirilməsinin və onun ana televiziya ilə işıqlandırılmasının ən böyük uğuru məhz bu məqsədə şərəf və ləyaqətlə nail olunmasıdır.

Sonda "Muğam aləmi" Beynəlxalq festivalının beynəlxalq əhəmiyyəti barədə özümün müəyyən fərdi qənaətlərimi bölüşmək istəyirəm.

1. Muğam irsinin əsas özünəməxsus dəyərlərindən biri sehrli-mistik və sənət növü olmasıdır. Başqa sözlə, muğam ikili təbiətə malikdir. Azərbaycan muğamı dünyada ilk dəfə və son dərəcə yüksək zərifliklə iki başlanğıcı paralel şəkildə müəyyən səviyyəyə qaldırmağa nail olub.

2. Muğam sənəti insanlar arasında paralel şəkildə üç cəhəti birləşdirir: a) çox güclü əlaqə-rabitə yaradır; b) fəal informasiya verir və onu ötürür; c) ruhları qidalandırır, yüksək zövq verir. Dünyada ilk dəfə Azərbaycanda dahi Üzeyir bəy Hacıbəyli "Azərbaycan musiqisinin əsasları" kimi fundamental əsərini yaratdı, muğamı nota saldı. Bununla da çox qədim sənət növü olan muğam dünya institusional mədəniyyətinin məkanına daxil oldu. Bundan sonra uzun illər lazım gəldi ki, muğam sənəti dünya mədəniyyətinə, incəsənətinə, musiqi aləminə daxil olsun. Bakıda keçirilən "Muğam aləmi" Beynəlxalq muğam festivalı (bu çərçivədə həm muğam müsabiqəsi, həm də elmi simpozium) bu bəşəri missiyanı dünya məkanında şərəf və hünərvərliklə reallaşdırdı.

3. Dünyada "Şərq muğamı" adlı estetik anlayış və örnək (fakt) var. Bakıda keçirilən "Muğam aləmi" Beynəlxalq muğam festivalı (bu çərçivədə həm muğam müsabiqəsi, həm də elmi simpozium) muğam sənətinin vahid təməlini və onun milli formalarının əlvanlığını, inkişafda olan ənənələrini parlaqlıqla nümayiş etdirdi. Bu ənənələrin forma zənginliyini, təzahür vasitələrinin müxtəlifliyini bariz şəkildə, həm elmi, həm də yaradıcı prinsiplərdə dünyaya göstərdi.

4. Muğam ta qədimlərdən iki əsas növə ayrılır: instrumental növ və vokal növ. Bakıda keçirilən "Muğam aləmi" Beynəlxalq muğam festivalı (bu çərçivədə muğam müsabiqəsi və elmi simpozium) bu iki növün həm bədii-estetik, həm də elmi-nəzəri əsaslarının zənginliyini təsdiqlədi. Bu sahədə Azərbaycanın öncüllüyü dünya sənətçiləri tərəfindən etiraf olundu, təsdiqləndi.

5. Məlumdur ki, amerikalılar XX əsrin ikinci yarısında uzaq kainata "Voyacer" səyyah kosmik gəmisini göndəriblər. Məqsəd də budur ki, həmin gəmi haçansa güman edilən səma sivilizasiyası ilə əlaqə yaratsın və onlara Yer sivilizasiyası barədə məlumat versin. Gəmidə yerləşdirilmiş məlumatların içərisində nadir elmi düsturlar, qəliz çertyojlar və müxtəlif elmi biliklərlə yanaşı, mədəniyyət və incəsənət örnəkləri də var. İncəsənətə aid bölmədə dünya xalqlarının dahiyanə sənət əsərləri sırasında "Şiraz bayatısı" Azərbaycan muğamı da kosmosa göndərilib. Deməli, reallığına ümid bəslədiyimiz səma sivilizasiyası yer üzündəki uğurları Azərbaycan muğamı ilə də əxz edə bilər.

Bunu amerikalılar ediblər. Biz isə XXI əsrin doqquzuncu ilində planetimizin mədəniyyətinə Azərbaycan muğamı vasitəsilə xalqımız, xalqımızın səviyyəsi barədə məlumat verdik.

Şübhəsiz, mədəniyyət xadimləri, sənət ustadları üçün bundan şərəfli iş ola bilməz! Bakıda keçirilən "Muğam aləmi" Beynəlxalq muğam festivalı, bu layihənin müəllifi Heydər Əliyev Fondu, fondun rəhbəri Mehriban xanım Əliyeva bu şərəfin qüdsiyyətinə mətanətlə nail oldular.

 

 

İlham Rəhimli,

sənətşünaslıq doktoru,

professor

 

Azərbaycan.-2009.-3 aprel.-S.5.