Dağ yollarının dağlar qədər dərd-səri var
Dövlətimizin
başçısı İlham Əliyev səfalı
dağlar diyarında olarkən demişdir: "Gədəbəyin
çox gözəl təbiəti, çox gözəl iqlimi
var. Burada turizmin inkişafı üçün çox
böyük işlər görmək olar. Mən hesab edirəm
ki, əgər biz bu məsələlər üzərində
birlikdə, səmərəli işləsək, qısa
müddət ərzində bu gözəl diyar turizm
üçün də çox cəlbedici ola bilər".
Gədəbəyi
tanımaq olmur. Son beş ildə beş mərtəbə
ucalıb. İqtisadiyyatı da yüksəlib, abadlıq və
quruculuq işləri də... Onlarca yeni məktəb
binası, müalicə, məişət obyekti tikilib, mədəniyyət
ocağı, ictimai bina təmir olunub. İdman kompleksi yenidən
qurulub. Neçə-neçə kəndə təbii qaz, su,
elektrik xətti çəkilib, yüzə yaxın sənaye-emal
müəssisəsi açılıb. Ümumi daxili məhsul
istehsalının həcmi bir neçə dəfə
artıb. Gədəbəy etibarlı əllərdədir. Görürlər
ki, vəziyyət düzəlir, yaxın-uzaq ölkələrə
gedənlər qayıdır, səfalı dağlar diyarı
tədricən turizm mərkəzinə çevrilir. Bir
sözlə, Gədəbəy elə gözəlləşib,
elə abadlaşıb ki, əvvəllər o qədər də
diqqəti cəlb etməyən hər hansı əyər-əskik
indi o dəqiqə nəzərə çarpır. Ən
böyük nigarançılıq yol sarıdandır. Kənd
yollarının vəziyyəti bugünün tələbi, tərəqqisi
ilə əsla uyuşmur. Bu, əslində, təkcə Gədəbəyin
deyil, bütün dağ rayonlarının dərdi, problemidir.
Qədim Qalakəndin
hündür bir zirvəsindən boylanırıq. Qıjıltı
ilə axan dağ çayının məcrası boyunca
sıldırım qayaların qoynundan burula-burula enli-ensiz
yollar belədən-beləyə uzanır. Məxməri
dağların qoynunda, yamyaşıl dərələr boyunca,
bir-birindən yaraşıqlı çeşmələrin,
bulaqların başında evlər düzülüb. Yaşıllıqlar
qoynunda ağ daşdan tikilib qırmızı kirəmitlə
üstü örtülən bu yaraşıqlı evlərə
baxdıqca sanki bir istirahət guşəsinə
düşmüsən. İndi günəşli bir gündə
sərin bir zirvədən baxanda bu yerlər, bu yollar göz
oxşayır. Amma dağların dağ boyda da
qayğısı, dərd-səri var. Elə ki qış gəlir,
qar-çovğun hər yanı bürüyür, yaxud da yaz
yağışları, sel-su aləmi başına
götürür. Onda gəl kənd yollarının
gününə bax! Uçurumlar, sıldırımlar,
yarğanlar gediş-gəlişə min bir əngəl
törədir.
İndi zaman
başqadır. Müasir nəqliyyatsız
yaşayışı təsəvvür eləmək çətindir.
Maddi imkanlar getdikcə artır. Maşın, texnika məişətə
daxil olub. Dedilər ki, təkcə Gədəbəydə
"Cip", "Mersedes", BMV kimi müxtəlif markalı
minlərlə avtomobil qeydə alınıb. Bəs
yolların, körpülərin, keçidlərin vəziyyəti
necə? Bugünün tələbləri ilə
uzlaşırmı?
Onlarca adam
tanıyıram ki, müasir maşını ilə doğma kəndə,
dədə-baba yurduna getməkdə çətinlik çəkir.
Neçə-neçə fermer görmüşəm - məhsulu
bazara daşımaq üçün kəndə maşın
sürdürə bilmir. Turizmin sürətlə inkişaf
etdiyi indiki dövrdə çoxu gileylənir ki, harasa - mənzərəli
bir yerə, tarixi abidəyə, səfalı guşəyə
baxmağa gedəndə yarı yolda ilişib qalır.
Gədəbəy
böyük rayondur. İrili-xırdalı 108 kəndi var. Coğrafi
şəraiti elədir ki, evlər bir-birindən aralı
tikilib, dağlara, dərələrə səpələnib. Gediş-gəliş
mürəkkəbdir. Rayonun baş magistraldan və şəhərdaxili
küçələrdən əlavə 336 kilometr yerli əhəmiyyətli
yolları var. Söhbət, bax, bu 336 kilometrlik kənd
yollarından gedir. Onların abadlığı,
rahatlığı hər bir insanın taleyində, kəndin
tərəqqisində mühüm rol oynayır. Kənd
yollarının vəziyyəti isə heç də xoş
deyildir. İndi bu, bəlkə də bütün ölkə
üzrə, xüsusən dağlıq bölgələrdə
ən önəmli problemlərdən biri sayılır.
Yol iqtisadiyyatın qan
damarı sayılır, yol mədəniyyət deməkdir. Odur
ki, yolların abadlaşdırılması dövlətimizin
başçısı İlham Əliyevin fəaliyyət
proqramının tərkib hissəsini təşkil edir. Hələ
2005-ci ilin oktyabr ayında cənab İlham Əliyev Qərb
bölgəsində olarkən regionun bir sıra qlobal problemləri
ilə yanaşı, kənd yollarına fikir verilməsinin
vacibliyini xüsusi vurğuladı. Yerlərdə bu işin əsaslı
surətdə yenidən qurulması üçün hər
rayona xeyli vəsait ayırdı. Bununla da illər boyu nəzər-diqqətdən
kənarda qalmış yerli əhəmiyyətli yolların
nizama salınmasının əsası qoyuldu. Cənab
Prezidentin bu göstərişi ilə əlaqədar Gədəbəy
rayonunda da bir sıra işlər görüldü. Slavyanka-Qoşabulaq,
Arıxdam-Söyüdlü-Ərtəpə, Gədəbəy-Rüstəm
Əliyev, Gədəbəy- Qızıltorpaq,
Şınıx yolları əsaslı təmir olundu.
2008-ci il noyabr
ayının 1-də isə dövlətimizin
başçısı İlham Əliyevin dağlar
diyarına tarixi səfəri zamanı bu yerlərin taleyinə
daha bir önəmli səhifə yazıldı. Cənab
İlham Əliyev göstəriş verdi ki, Şəmkir-Gədəbəy
yolu başdan-başa yenidən qurulsun. Bu müdrik
tapşırıq qısa bir vaxtda yerinə yetirildi. İndi
müasir tipli asfalt yol burula-burula gözəlliklər məskəni
Gədəbəyə doğru qalxır, ətrafda qoruyucu
"xətlər", təhlükəsizlik zolaqları
yaradılıb.
İnsanlar həmişə
irəliyə, yüksəlişə can atırlar. Bu yeni,
yaraşıqlı magistral yol yerli əhəmiyyətli
yolların da müasir səviyyədə qurulması
üçün inam, etibar yaradır.
Gədəbəy
dağlar diyarıdır. Dağ yollarını mühafizə
etmək çox çətindir; qışda qardan, yaz-yay
aylarında isə sel-sudan... Son ayların qeyri-sabit hava şəraiti
kənd yollarını dönə-dönə sərt
sınağa çəkdi. Dəfələrlə
leysan-yağış, dolu, çovğun, sel-su hər yana
güclü ziyan vurdu. Təkcə iyunun 14-dəki
güclü dolu və leysan xüsusən Ağrıdam,
Qaradağ, Söyüdlü, Ərtəpə kəndlərinə
çoxlu ziyan vurdu, bir neçə körpü və
keçidi dağıtdı. İyunun 18-də Daryurd kəndinə
gedən yoldakı keçidi su apardı. Kiçik Qaramurad-Əliismayıllı
kəndlərini birləşdirən 60 metrlik körpü
sıradan çıxdı. İyulun 28-də sel-su
Çalburun kəndində iki keçidi dağıtdı,
şəhərin mərkəzindəki körpü-keçid
qəza vəziyyətinə düşdü.
Təbii fəlakətlərin
törətdiyi bu cür fəsadlar heç də az deyildir. Kənd
yollarına vurulan ziyanı bərpa eləmək heç də
asan olmur. Rayon fövqəladə hallar komissiyasının sədri
Qüdrət Paşayev deyir ki, neçə vaxtdı operativ qərargah
yaratmışıq. İmkan daxilində müəyyən
qüsurları öz qüvvəmizlə düzəldirik.
Lakin imkanımızdan xaric olan işlər haqqında
respublikanın müvafiq təşkilatlarına məlumat
verir, kömək üçün müraciət edirik. Təəssüf
ki, çox zaman müraciətlərimiz nəticəsiz
qalır. Elə buna görədir ki, bir sıra daxili
yolların, körpü və keçidlərin vəziyyəti
dözülməzdir. Məsələn,
Qızıltorpaq-Şınıx avtomobil yolunun
Fındıqlı çayı üzərindəki
körpü qəza vəziyyətində olduğu
üçün bir ildən çoxdur ki, iri avtomobillərin
hərəkəti məhdudlaşdırılıb.
Gədəbəy qədim
diyardır. Hələ on doqquzuncu yüzillikdə burada yollar
çəkilib, körpülər salınıb. Təəssüf
ki, indi onların çoxu işləmir. Düzyurd səmtindəki
yeddi aşırımlı körpü istifadəyə
yaramır.
Qalakənd ərazisindəki
Qanlı körpü, Kiçik Qaramurad-Parakənd yolundakı
daş körpü yararsız hala düşüb. Bunların
heç birinin təmiri, bərpası rayon təşkilatlarının
imkanı səviyyəsində deyildir.
Narahatlıq doğuran cəhətlərdən
biri də budur ki, mühüm dövlət sənədlərində
nəzərdə tutulan bir sıra tədbirlər də
müvafiq respublika təşkilatlarının təqsiri
üzündən vaxtında həyata keçirilmir.
Regionların
sosial-iqtisadi inkişafı Dövlət Proqramına
(2004-2008-ci illər) uyğun olaraq Gədəbəy rayonunda
dörd körpü tikilməli idi. Kiçik Qaramurad-Əliismayıllı
istiqamətində 120 metrlik körpü on dörd kəndi
birləşdirir. Çayrəsullu-Göyəlli yolundakı
160 metrlik körpüyə onlarca kənd baxır. Çobankənd-Arabaçı
və bir də Söyüdlü-Ərtəpə kəndlərinə
gedən körpülər də neçə-neçə
yaşayış məntəqəsini qovuşdurur. Təəssüf
ki, mühüm dövlət proqramının tələbinə
əməl olunmadı. Həmin körpülərin heç
biri tikilmədi. Bu isə minlərlə evin, ailənin
narahatlığı, nigarançılığı deməkdir.
Rayonda 24 saylı yol
istismar idarəsi fəaliyyət göstərir. Texnikası
heç də az deyildir. Di gəl ki, vəsait
çatışmadığı üçün əsaslı
işlər görə bilmir. İdarənin müdiri Firudin
İbrahimov deyir ki, cari ilin yanvarından bəri təmir-bərpa
işləri üçün bir manat belə pul
ayrılmamışdır. Asfalt zavodumuz var. Mazut-yanacaq, vəsait
tapılmadığına görə lazımınca işlədə
bilmirik. Hardasa qəza vəziyyəti yarananda rayon təşkilatlarının
köməyi ilə daxili imkanlar hesabına müəyyən
işlər görülür.
Ümumən kənd
yollarının vəziyyəti müasir inkişafın tələblərinə
əsla cavab vermir. Qəribədir ki, yerlərdə
az-çox texnikası, mütəxəssisi olan yol istismar idarələri
ola-ola kənd yolları bələdiyyələrin
ixtiyarına verilib. İndiki halda isə bələdiyyələr
əliyalın bir təşkilatdır. Nə texnikası var,
nə vəsaiti. Neçə-neçə kənd bələdiyyəsinin
fəalı ilə söhbət elədim. Yolların təmiri-bərpası
üçün onların, təəssüf ki, heç bir
imkanı yoxdur.
Bəs kənd yollarının taleyi necə olsun?
Ölkədə əhalinin
həyat şəraitinə, eləcə də turizmin
inkişafına böyük diqqət yetirildiyi indiki şəraitdə
ümumən dağ yollarının, xüsusən cənnətməkan
Gədəbəyin yerli əhəmiyyətli yollarının
nizama salınması hökmən vacibdir.
Dövlətimizin
başçısı İlham Əliyev səfalı
dağlar diyarında olarkən demişdir: "Gədəbəyin
çox gözəl təbiəti, çox gözəl iqlimi
var. Burada turizmin inkişafı üçün çox
böyük işlər görmək olar. Mən hesab edirəm
ki, əgər biz bu məsələlər üzərində
birlikdə, səmərəli işləsək, qısa
müddət ərzində bu gözəl diyar turizm
üçün də çox cəlbedici ola bilər".
Rayon icra hakimiyyətinin
başçısı Kamran Rzazadə deyir ki, cənab
İlham Əliyevin bu dəyərli tövsiyə və
tapşırığının həyata keçirilməsi
üçün rayonda geniş tədbirlər
görülür. Səfalı Slavyankada "Bala Narzan" və
"Şırxan" ailəvi istirahət mərkəzləri
fəaliyyət göstərir. Bir qədər aralıdakı
müasir görkəmli, səliqə-sahmanlı,
milli-memarlıq quruluşlu "Böyük Narzan" səfalı
təbiəti, ləziz yeməkləri, xidmət mədəniyyəti
ilə gəlib-gedənlərdə xoş ovqat yaradır. Turist
cığırları Qızıl Torpaq bölgəsinə,
Şınıxa, Qalakəndə, Novosaratovkaya və neçə-neçə
digər yerlərə uzanır. Bir sözlə, gözəlliklər
məkanı, abidələr diyarı, saf suların, sərin
yaylaqların məskəni Gədəbəyin əsl turizm mərkəzinə
çevrilməsi üçün hər cür imkan və
şəraitimiz var. Yalnız yöndəmsiz yerli yollar bizim bu
xoş arzularımıza maneçilik törədir. Doğrudur,
ən zəruri yerlərdə daxili imkanlar hesabına
vaxtaşırı müəyyən işlər
görülür. Yığışıb öz
gücümüzlə bir dağın döşündə,
sıldırım qayanın qoynunda birtəhər yol düzəldirik.
Yağış yağan kimi hər şeyi dağıdır,
yuyub aparır...
"Azərbaycan
Respublikası regionlarının 2009-2013-cü illərdə
sosial-iqtisadi inkişafı Dövlət Proqramı"nda Gədəbəy
rayonu üzrə yol təsərrüfatına və nəqliyyat
problemlərinə xüsusi önəm verilir. Nəqliyyat
Nazirliyinə tapşırılıb ki, rayonda yerli əhəmiyyətli
çınqıl və asfalt örtüklü avtomobil
yollarının təmiri və tikintisinə, mövcud
körpülərin əsaslı təmirinə və yeni
körpülərin salınmasına xüsusi
üstünlük verilsin. Çox gözəl məsələdir.
Lakin birinci proqramda nəzərdə tutulmuş dörd
körpünün inşası və digər tədbirlərin
icrası yarımçıq qaldığı
üçün adamlarda müəyyən şübhə və
narahatlıq yaranır.
Əliyalın bələdiyyələr
və imkansız yol-istismar idarəsi bu mühüm vəzifənin
öhdəsindən gələ biləcəkmi? Görünür,
yerli əhəmiyyətli yolların güclü, qüvvətli
respublika təşkilatlarının köməyi ilə birdəfəlik
sistemli surətdə nizama salınması vacibdir.
Özü də təkcə
Gədəbəydə yox, bütün dağlıq bölgələrdə...
Əhməd İSAYEV
Azərbaycan.- 2009.- 21
avqust.- S. 4.