Ukraynalı tarixçi faktlara əsaslanaraq erməni
keşişini kəskin tənqid etmişdir
"Əgər bu
keşiş öz ağalarının sifarişi ilə siyasi
intriqalara qarışmaq əvəzinə özünün
birbaşa vəzifələri ilə məşğul
olsaydı - uşaqları xaç suyuna salsaydı, vəfat
edənlərə rəhmət oxusaydı, sevən
könülləri qovuşdursaydı, bu, həm cəmiyyət
üçün, həm də dindarlar üçün daha
faydalı olardı".
Rovno (Ukrayna) sakini, polyak
mənşəli tarixçi Stefan Madalinski polşalı ermənilərin
dini rəhbəri Tadeuş İsaakoviç-Zaleskinin (Tadevos
İsahaqyanın) ermənilərin və yəhudilərin hərəkətlərindən
nümunə götürərək Volında (Ukraynanın
Polşa ilə həmsərhəd vilayəti)
"polyakların soyqırımının"
tanınmasının zəruri olması barədə bu
yaxınlarda söylədiyi fikirləri REGNUM informasiya
agentliyinə bu cür şərh etmişdir.
S.Madalinskinin fikrincə,
"Ukraynada Stepan Banderanın şəxsiyyətinə
münasibət birmənalı deyildir. Bu tarixi personaj barədə
ukraynalılar arasında fikir birliyi yoxdur. Bir də ki, onun qəhrəman,
yoxsa satqın olmasını ukraynalılar özləri
ayırd edərlər. Volında soyqırımı, yoxsa adi
qırğın baş verməsini də Ukrayna və
Polşa tarixçiləri həll edərlər".
Rovnolu tarixçi
demişdir: "Öz tarixi vətənində buna oxşar məsələlər
sarıdan vəziyyətin heç də "parlaq"
olmadığı üçüncü millətin ruhani rəhbərinin
bu məsələyə müdaxilə etməsi həm
Ukrayna, həm də Polşa tərəfinin hiddətinə səbəb
olur. Yəqin ki, pan
İsaakoviç-Zaleski öz tarixi vətəni Ermənistanda
çoxdan olmamışdır və xəbəri yoxdur ki,
Andranik Ozanyan, Amazasp Srvantsyan, Stepan Lalayan, Stepan Şaumyan,
nasistlərin əlaltısı Qaregin Njde, nasist
vermaxtının tərkibində Drastamat Kanayanın (general
Dronun) başçılıq etdiyi 812-ci erməni xarici
batalyonundan olan satqınlar, nasist canisi Ferens Salaşyan kimi
banditlər və qan içən cəlladla orada dövlət
səviyyəsində qəhrəmanlar kimi qələmə
verilir. Görünür, pan İsaakoviç-Zaleski bilmir ki,
Kaliforniyanın Santa-Barbara şəhərindən olan
alçaq cəllad Qurgen Yanikyan Ermənistanda milli qəhrəman
dərəcəsinə ucaldılmışdır. Halbuki həmin
Yanikyan 1973-cü il yanvarın 27-də Los-Ancelesdəki
konsulluqdan özünə dost adlandırdığı iki
türk diplomatını - Mehmet Baydarı və Bahadur Dəmiri
nahara dəvət etmiş, sonra isə "erməni qonaqpərvərliyinin
ən yaxşı nümunələri" əsasında
onunla duz-çörək kəsmiş, heç nədən
şübhələnməyən qonaqların hər ikisini qətlə
yetirmişdir. Görünür, erməni keşiş Amerika
Femidası tərəfindən haqlı olaraq dəmir
barmaqlıqlar arxasına salınmış və öz gərəksiz
həyatının qalan hissəsini ev dustağı kimi
keçirmiş bu mənfur qaniçən cəlladı epik
ifadələrlə tərənnüm edən "Ay
dzerunin" mahnısından və Anna Petrosyanın "Həbsxana
kamerası" pyesindən də bixəbərdir. Erməni
keşişinin Polşa-Ukrayna münasibətlərinə
müdaxilə etməkdənsə, əvvəlcə öz
kilsəsinə gələnlərə və Ermənistandakı
soydaşlarına müraciət edib onları Stepan Zatikyan
başda olmaqla Moskvada partlayışlar törətmiş
üçlüyü "nahaq yerə öldürülənlər"
dərəcəsinə qaldırmaqdan, ləğv edilmiş
Asalaçı terrorçulara, məhv edilmiş terrorçu
Monte Melkonyana rəğbət bəsləməkdən əl
çəkməyə çağırması pis
olmazdı".
Stefan Madalinski
demişdir: "Təkcə bu faktı qeyd etmək kifayətdir
ki, 2000-ci ildə Ermənistanın hakim dairələri
hitlerçi Dronun nəşini... qəhrəman əsgərlərin
memorialı önündə yenidən dəfn etmişlər.
Bundan böyük həyasızlıq təsəvvürə
gətirmək çətindir! Bütün bunlardan sonra erməni
keşiş Polşa ilə Ukrayna arasında onsuz da sadə
olmayan münasibətlərdə münsiflik etmək
iddiasındadır. Volın
faciəsi çoxdan baş vermişdir və polyakların
yeni nəsilləri keçmişi xatırlamamağa
çalışır. Xocalı qırğınının
törədildiyi vaxtdan isə heç 20 il keçməmişdir.
Tadeuş İsaakoviç-Zaleskinin həmvətənləri
Azərbaycanın Xocalı şəhərinin
böyüklü-kiçikli bütün sakinlərini
qırmışdılar. Keşiş öz
soydaşlarını onların və əcdadlarının
törətdiyi cinayətlərə görə xristian adəti
üzrə tövbə etməyə
çağırmalıdır!"
Zeynal AĞAZADƏ,
AzərTAc-ın xüsusi müxbiri
Azərbaycan.- 2009.- 25 avqust.- S. 4.