Teatrın qürub çağı

 

Dünyaya gəlişi

 

Hər evdə, hər obada onun nişanələri olsa da, hələ özü dünyaya gəlməmişdi. Yer üzü onun üçün qəribsəmiş, sənət aləmi onun üçün darıxmışdı. İnsanlar çoxdan idi onun yolunu gözləyir, həsrətini çəkirdilər. Onun haçansa dünyaya gələcəyi aydın idisə, kim tərəfindən dünyaya gətiriləcəyi məlum deyildi.

O, bir sakit gündə, bir aylı gecədə, dünyanın naməlum yerində cahana gəldi. Adına "Teatr" dedilər.

 

İlkinliyi

 

Teatrın ilkinliyi qorxu, səksəkə, təlaş içində keçdi. Bir qrup xurafatçı teatrda ayaq tutub cəmiyyətdə yerləşməsinə və inkişafına imkan verməmək üçün din pərdəsi altında gizlənərək təxribat törədib onu elə beşikdəcə boğmaq istədilər. Teatrın yaşaması xətrinə xurafatçıların hücumlarının, sui-qəsdlərinin qarşısını almaq üçün kimlərsə "qurban" getməli idi. Onu həyatından çox istəyənlər də tapıldı və bir çox insan kimi şirin canlarını Teatrın yolunda fəda etdilər.

Daha sonra Teatrın gələcəkdə bəşəriyyətə verə biləcəyi böyük xeyri başa düşən mütəfəkkir və filosoflar irəli çıxdı, ona öz nurunu verərək hər nazını, hər əziyyətini çəkdilər. Və ömürləri hesabına onu öz doğma balaları kimi böyütdülər.

Teatr dərddən doğulduğu üçün elə ilkinliyindən dərd çəkməyə başladı. Hamının fikrini çəkdiyindən boynuna böyük bir yük düşdü. Ən əsası tamaşa dünyanın asan olmayan tamaşa anlarını yaşamalı oldu. Uşaq olsa da, onun gələcək məqsədi aydın idi - qrimlənmiş adamların qrimsiz sifətini insanlara göstərmək. Bununla yanaşı bir neçə ağır işə də girişdi - daxili aləmləri xaricə çıxartmaq, fikir təkərini sürətlə fırlatmaq.

Teatr balaca boyu ilə böyük işlərə baş vurdu, qlobal problemləri kiçik səhnəyə gətirə bildi. İbrətamiz pərdələri ilə böyük salonları titrətdi, daşürəkliləri ağlatdı, üz-gözündən zəhrimar yağanları güldürdü.

Teatr kollektivləri heyrətamiz sənətlərindən bezmədi. Məqsədinə nail olmaq üçün hər əziyyətə qatlaşdı, gecə-gündüz tər töküb məşq etdi, bir gün olsa da, işsiz yaşamadı. Səfərlərə çıxdı, ömür-günlərini qastrollarda keçirdiyinə heç vaxt heyifsilənmədi.

Beləliklə, Teatr öz alın təri ilə qazandığının hesabına yaşa doldu.

 

Gəncliyi

 

Teatr da gəncliyə qədəm qoyduğu andan qəlbində məhəbbət odu baş qaldırdı, gözələ, gözəlliyə, gözəlliklərə eşqi artdı, hər sevgidən yeni-yeni mənalar kəşf etdi. Sonralar qəlbinə Firdovsi, Şekspir, Molyer, Mirzə Fətəli, Mirzə Cəlil, Hüseyn Cavid, Cəfər Cabbarlı, İlyas Əfəndiyev məhəbbəti də əlavə edildi. Buna görə aşıb-daşan məhəbbətindən hamıya - bütün zümrələrə eyni dərəcədə pay düşdü. Sinəsindən "Yoqaya atılan güllələr" və "Prins Hamletə Kral atasının qatilini nişan verməsi" onun kamil bir sənət olduğunu nümayiş etdirdi.

Bundan əlavə, Teatr tarixi xidmətlər də göstərdi. Kərbəla faciəsini - imam Hüseyn şəhidliyini şəbehlərə göstərərək insanları qəhrəmanlığa, zülmə boyun əyməməyə, Vətəni qorumağa səslədi.

 

Yetkinliyi

 

İlkinliyində, gəncliyində zamanı qabaqlayan Teatr qocalığında artıq onunla ayaqlaşa bilmir. Zamanla ayaqlaşa bilməməyi ona çox ağır zərbələr vurub. Bir tərəfdən kino, televiziya rəqabətdə ona qalib gəlir, videotexnika isə onu kölgədə qoyub tamamilə sıradan çıxartmaq istəyir.

Geniş stadionlardakı hay-küylü "futbol tamaşaları" sakit, təmkinli Teatr tamaşalarının qapısına həlledici "qollar" vurub onun zirvəyə - "finala" gedən yolunu kəsdi.

Konsert salonlarındakı gözəgəlimli, bər-bəzəkli, zər-zibalı, yarıçılpaq müğənnilər mahnılarla Teatrın tamaşaçılarını oğurladılar.

Qocalığında Teatr pul qazana bilmədi. İş o yerə çatdı ki, maddi vəziyyətini düzəltmək üçün təsərrüfatlara müəssisələrə, ali orta məktəblərə yollandı.

Şəhər küçələrindəki çoxsaylı afişaların, təmtəraqlı reklam və anonsların da ona köməyi dəymədi.

Bir neçə dəfə qoca Teatr səhnəyə çıxdı, lakin məqsədinə çatmadı, əvvəlkitək adamları salonlarına yığa bilmədi. Özü heç vaxt könülsüz səhnəyə çıxmasa da, görüşünə könülsüz gələnlərin sayı çoxaldı. Çünki istedadsız şair-dramaturqlar ondan pul qopartmaq üçün mənasız əsərləri ilə onu quru yerdə qoydular.

 

Bəs gələcəyi?!.

 

Çoxdandır qoca Teatr can verir... Dövr, zaman onluq deyil. Onun insanlara məhəbbəti azalmasa da, ona olan həvəs azalıb. bir aylı gecədə dünyaya gəldiyi kimi, bir aylı gecədə dünyadan gedəcək. Amma doğmaları, yaxınları, onu ürəkdən sevənlər buna inanmaq istəmir, ömrünün qürub çağını yaşayan yarımcan Teatrdan əl çəkmir, onu rahat buraxmırlar.

 

 

Daşdəmir ƏJDƏROĞLU

 

Azərbaycan.- 2009.- 29 avqust.- S. 5.