Azərbaycan TRASEKA layihəsinə
mühüm töhfələr verir
Avropa
İttifaqının 1993-cü ildə qəbul etdiyi TRASEKA
(Trans-Europe-Caucasus-Asia) proqramı çərçivəsində
tarixi İpək yolunun bərpası istiqamətində
aparılan işlər bu gün uğurla həyata
keçirilməkdədir. Xatırladaq ki, həmin ilin
mayında Avropa Birliyi Komissiyasının təşəbbüsü
ilə Brüsseldə Qafqaz və Mərkəzi Asiya dövlətlərinin
nümayəndələrinin iştirakı ilə keçirilən
görüşdə Avropa, Qafqaz və Asiyanı birləşdirən
bütün növ kommunikasıya növlərinin inkişaf
etdirilməsinə dair bəyannamə qəbul edilmişdir.
Bu bəyannamə
Avropa-Qafqaz-Asiya nəqliyyat dəhlizinin əhəmiyyətini,
onun inkişaf etdirilməsi sahəsində əməkdaşlığın
konkret istiqamətlərini, forma və mexanizmlərini müəyyənləşdirən
ilk beynəlxalq sənəd idi. Brüssel
görüşündən sonra Aİ-nin dəstəklədiyi
TRASEKA proqramının uğurla həyata keçirilməsi,
qurumun və iştirakçı ölkələrin
gördükləri böyük iş, əməkdaşlığın
konkret müsbət nəticələri daha genişmiqyaslı
layihələrin işlənib hazırlanmasına təkan
verdi. Bunların arasında tarixi İpək yolunun bərpası
layihəsi başlıca yer tutur. Tarixi İpək yolu üzərində
yerləşən ölkələrin əksəriyyəti tərəfindən
yolun bərpası, müasir nəqliyyat xəttinin
yaranması məsələsi zəruri hal kimi irəliyə
sürülmüş və başlanğıcını
Şərqi Çin dənizi sahilindəki Sinan şəhərindən
götürüb Avropa və Asiyanın bir çox şəhərlərini
birləşdirən 13 min kilometrlik tarixi İpək yolunun
yenidən bərpası ideyası region ölkələri tərəfindən
dəstəklənmişdir.
Azərbaycan da tarixi
İpək yolunun bərpasını dəstəkləmiş,
bu məsələ ilə bağlı Avropa İttifaqı ilə
sıx əməkdaşlıq etmişdir. Sirr deyil ki, Şərq-Qərb
nəqliyyat-kommunikasiya dəhlizinin yaradılması və onun
infrastrukturunun inkişaf etdirilməsi Azərbaycan
üçün xüsusi önəm daşıyır. Bu
baxımdan ölkəmizin böyük İpək yolunun yenidən
canlanmasında əvəzsiz rolu və töhfələri
vardır. Ulu öndər Heydər Əliyev Mərkəzi
Asiyadan, Qafqazdan keçməklə Qara dənizə və
daha sonra Avropaya çıxan nəqliyyat dəhlizinin yenidənqurulması,
tarixi İpək yolunun yenidən fəaliyyətinin bərpası
ideyasını dəstəkləyirdi. Bu beynəlxalq əhəmiyyətli
layihənin uğurla reallaşmasında Heydər Əliyevin gərgin
və çoxşaxəli fəaliyyətinin, qətiyyətinin
əvəzsiz rolu olmuşdur. Məhz Heydər Əliyevin təşəbbüsü
ilə Avropa Birliyi Komissiyası və TRASEKA proqramının
iştirakçısı olan ölkələrin birgə qərarı
ilə "Tarixi İpək yolunun bərpasına həsr
edilmiş Beynəlxalq Konfrans" 1998-ci il sentyabrın 8-9-da
Bakıda keçirilmişdir. 32 ölkənin və 13 beynəlxalq
təşkilatın səlahiyyətli nümayəndələrinin
iştirak etdiyi konfransda Avropa-Qafqaz-Asiya nəqliyyat dəhlizinin
texniki və iqtisadi məsələlərini özündə
əks etdirən "Avropa-Qafqaz-Asiya nəqliyyat dəhlizinin
inkişaf etdirilməsi üzrə beynəlxalq nəqliyyat
haqqında çoxtərəfli əsas saziş" (Əsas
Saziş) adlanan çox mühüm sənəd
imzalanmışdır. Sazişin prinsipləri çərçivəsində
görülən tədbirlər "Avropa - Qafqaz - Asiya"
nəqliyyat dəhlizi ilə yük daşımalarının
həcminin ilbəil artırılmasına imkan verdi. Bu sənədin
ərsəyə gəlməsində Azərbaycan
xalqının ümummilli lideri Heydər Əliyevin əvəzsiz
xidmətləri olmuşdur. Beynəlxalq konfransda
çıxışı zamanı Heydər Əliyev
böyük İpək yolunun bərpasının tarixi zərurət
olduğunu qeyd edərək, region dövlətlərin
bütün sahələrdə inkişafına təkanverici
təsir göstərəcəyini bildirmişdi: "Tarixi
İpək yolunun bərpası, yeni-yeni ölkələrin və
regionların ona cəlb edilməsi xalqlarımızın
yaxınlaşması və qarşılıqılı surətdə
zənginləşməsi, yeni müstəqil dövlətlərin
istiqlaliyyətinin və suverenliyinin möhkəmlənməsi,
bu dövlətlərdə demokratik islahatların, bazar
islahatlarının uğurla aparılması üçün
güclü təkan verəcək, hamı üçün
sülhün, sabitliyin və təhlükəsizliyin təmin
olunmasına kömək göstərəcəkdir".
Konfransda, həmçinin
Bakı Bəyannaməsi və konfransın yekun rəsmi məlumatına
dair sənədlər imzalanmışdır. Tədbirdə
Azərbaycan da daxil olmaqla 9 ölkə dövlət
başçıları ilə, bir ölkə isə baş
nazirlə təmsil olunmuşdu. Bunun özü böyük
hadisə idi. Bu, həm də dövlət
başçılarının Azərbaycana göstərdikləri
münasibətin təzahürü idi. Beynəlxalq konfrans
başa çatdıqdan 2 gün sonra onun yekunları ilə əlaqədar
olaraq Heydər Əliyev müşavirə keçirmiş,
XXI əsrdə Avrasiya nəqliyyat dəhlizinin əhəmiyyətinin
daha da artacağını nəzərə alaraq
respublikamızda bu sahədə ciddi hazırlıq tədbirlərinin
həyata keçirilməsinin, yeni nəqliyyat vasitələri
alınması və müasir xidmət sahələrinin
yaradılmasının vacibliyini diqqətə
çatdırmışdı.
Artıq konfransdan 10 ildən
artıq bir müddət ötmüşdür. Bu müddət
ərzində Azərbaycan İpək yolunun bərpası
istiqamətində üzərinə düşən işlərin
böyük bir qismini uğurla yerinə yetirib. İqtisadiyyatın
dinamik inkişafı isə İpək yolunun Azərbaycan
üçün vacibliyini ortaya qoymaqla yanaşı, ölkəmiz
tərəfindən də bu layihəyə daha böyük
töhfələrin verilməsinə imkanlar yaradıb.
1998-ci ildə Bakıda
keçirilmiş beynəlxalq konfransdan sonra onun məntiqi
davamı olaraq böyük İpək yolunun bərpası
üzrə keçirilən müxtəlif tədbirlər
Avropa-Qafqaz-Asiya nəqliyyat dəhlizində yerləşən
ölkələrin inkişafı, onların iqtisadi
potensialından daha səmərəli istifadə edilməsi,
çoxtərəfli iqtisadi əməkdaşlığın
genişlənməsi üçün də əlverişli
şərait yaradıb. Dekabrın 4-də isə ölkəmiz
TRASEKA layihəsində iştirak edən dövlətlərin
nəqliyyat nazirlərinin iştirak etdiyi daha bir beynəlxalq
konfransa ev sahibliyi edib. Amma bu konfrans həmin silsilədən
olan əvvəlki tədbirlərdən bir qədər fərqlənib.
Belə ki, bu tədbir beynəlxalq nəqliyyat dəhlizinin
inkişafı üzrə Əsas Çoxtərəfli
Sazişin 10 illiyinə və Avropa Komissiyasının TRASEKA
layihəsi proqramının 15 illiyinə həsr olunmuş
yubiley konfransı idi. Konfransda 20-dən artıq ölkənin,
BMT, GUAM, Beynəlxalq Nəqliyyat Forumu, ATƏT, QİƏT,
Avropa Komissiyası kimi beynəlxalq təşkilatların,
Dünya Bankı, Avropa Yenidənqurma və İnkişaf
Bankı və Asiya İnkişaf Bankının nümayəndələri
iştirak ediblər.
Azərbaycan Prezidenti cənab
İlham Əliyev yubiley tədbirinin
iştirakçılarına ünvanladığı məktubda
Bakı konfransından ötən 10 ildə görülən
işlərdən razılıqla söz açıb:
"Keçən dövr ərzində iqtisadi münasibətlərin,
ticarət və nəqliyyat əlaqələrinin
inkişafı, daşımaların təşviqi, nəqliyyat
şəbəkələrinin dünya bazarlarına
çıxışının təmin edilməsi istiqamətində
bir sıra layihələr həyata keçirilmiş və nəticədə
Avropa, Qafqaz, Asiya dövlətləri arasında beynəlxalq
daşımaların həcmi əhəmiyyətli dərəcədə
artmışdır. Bu müddətdə Əsas Çoxtərəfli
Saziş institusional baxımdan genişləndirilmiş və
təkmilləşdirilmiş, Sazişdə iştirak edən
dövlətlərin nəqliyyat infrastrukturunun yeniləşdirilməsi
və inkişafı, uzlaşdırılmış tarif siyasətinin
aparılması, münbit investisiya mühitinin
yaradılması, kadrların hazırlanması, sərhəd-keçid
prosedurlarının sadələşdirilməsi və
daşımaların təhlükəsizliyinin təmin edilməsi
sahəsində vacib regional proqramlar icra olunmuşdur".
Şərqlə Qərb
arasında körpü rolunu oynayan Azərbaycanın
Avropa-Qafqaz-Asiya nəqliyyat dəhlizinin inkişaf etdirilməsində
aparıcı yer tutması ölkəmizin dünya ölkələri
ilə inteqrasiyasının daha da dərinləşməsinə
xidmət edir. Eyni zamanda Avrasiya nəqliyyat dəhlizinin,
Transqafqaz dəhlizinin intensiv fəaliyyəti Azərbaycanın
sosial-iqtisadi həyatına müsbət təsiri ilə əlamətdardır.
Belə ki, ilk növbədə Avrasiya nəqliyyat dəhlizinin
aktiv iştirakçısı olmaqla Azərbaycan beynəlxalq
yük daşımalarından çox böyük iqtisadi səmərə
əldə edir, ölkəmizin dəniz, dəmir yolu və
boru nəqliyyatı üçün uzun dövr ərzində
etibarlı bazar yaranır, respublikamızda daşınmalarla
bağlı infrastruktur sahələri yenidən qurulur və
yeniləri yaradılır. Bununla yanaşı, beynəlxalq nəqliyyat
dəhlizi Azərbaycanın iqtisadi təhlükəsizlik məsələlələrinin
həll edilməsinə kömək edir, milli iqtisadiyyatın
çoxtərəfli inkişafını təmin edir,
Bakının bu magistral xəttin mərkəzində və Xəzər
sahilində yerləşən ən iri liman kimi
inkişafı üçün güclü stimul və maddi
imkanlar yaradır.
Qeyd edək ki, tarixi
İpək yolunun bərpası istiqamətində həyata
keçirilmiş kompleks tədbirlər respublikamızın
geostrateji və coğrafi əhəmiyyətini daha da
artırmışdır. Ölkəmizin TRASEKA layihəsində
oynadığı önəmli rolun nəticəsidir ki,
TRASEKA hökumətlərarası komissiyasının daimi
katibliyinin mənzil-qərargahı Bakıda yerləşir. Bu,
bir daha Avropa-Qafqaz-Asiya nəqliyyat dəhlizinin
formalaşdırılmasında Azərbaycana necə
böyük əhəmiyyət verildiyini təsdiqləyir.
Ölkəmiz tarixi İpək yolunun bərpasını nəzərdə tutan layihə çərçivəsində Aİ-nın təşəbbüslərini dəstəkləyir və təşkilatla sıx əməkdaşlığını davam etdirir. Azərbaycanın əlverişli coğrafi mövqeyi, bu nəqliyyat dəhlizinin mühüm məntəqələrindən biri kimi çıxış etməsi və dünya birliyinə inteqrasiyanı dəstəkləyən iqtisadi siyasət yürütməsi layihəyə öz töhfələrini verməkdədir. Tarixi İpək yolunun bərpasında oynadığı rol göstərir ki, ölkəmiz dünya miqyasında geostrateji əhəmiyyətə malik olan əlverişli coğrafi mövqeyindən, zəngin təbii ehtiyatlarından və böyük potensialından istifadə edərək, Şərq ilə Qərb arasında körpü rolunu səmərəli surətdə həyata keçirməyə qadirdir. Azərbaycan bu istiqamətdəki səyləri ilə yanaşı, Xəzər hövzəsinin karbohidrogen ehtiyatlarının hasilatı və dünya bazarlarına nəqli üçün mühüm layihələrin təşəbbüskarı kimi çıxış etmiş və onların reallaşmasına nail olmuşdur. Bütün bunlar səmərəli beynəlxalq əməkdaşlığa təkan verməklə yanaşı, qlobal inkişafa müsbət təsir göstərməkdədir. "Biz Avropa-Qafqaz-Asiya nəqliyyat dəhlizinin beynəlxalq əməkdaşlığa təşviq etməklə kommunikasiya vasitəsi olaraq formalaşması üçün əsas verən TRASEKA Proqramının həyata keçirilməsində Avropa İttifaqının təşəbbüsünü və dəstəyini yüksək qiymətləndiririk. Əminəm ki, Böyük İpək yolunun bərpası və TRASEKA nəqliyyat dəhlizinin fəaliyyəti regional inteqrasiya proseslərinə güclü təkan verərək, ölkələrimizin sosial-iqtisadi inkişafına bundan sonra da xidmət edəcəkdir" - deyə Prezident İlham Əliyev məktubunda bildirib.
Azərbaycan həm də Şimal-Cənub nəqliyyat dəhlizinin kəsişdiyi ərazidə yerləşir. Bu nəqliyyat dəhlizində iştirak etmək ölkəmizin iqtisadi və strateji maraqları baxımından mühüm əhəmiyyət kəsb edir. Rusiya-Azərbaycan-İran dəmir yolu xətlərinin birləşdirilməsi məsələsi yaxın perspektivdə reallaşmaq üzrədir. Ölkəmiz Şimal-Cənub nəqliyyat dəhlizinin inkişafında iştirak etməklə yeni siyasi və iqtisadi dividendlər qazanacaqdır.
Rəşad CƏFƏRLİ
Azərbaycan.-2008.-6
dekabr.-S.2.