Milli inkişaf strategiyasının müəllifi
Hər bir
xalqın müstəqil dövlət qurması ilk növbədə
lider amili ilə bağlı olub, onun yaradıcı təfəkkürü,
siyasi əzmi, yüksək intellekti, qətiyyəti və
dövlətçilik səriştəsi sayəsində
gerçəkləşir. Bəşər
övladının əsrlər boyu ədalətli, sivil və
hüquqi dövlətdə yaşamaq idealının
gerçəkliyə çevrildiyi ictimai-iqtisadi formasiya kimi
üstün mövqeyini bu gün də qoruyan demokratik idarəetmədə
lider fenomeninin müasir fəlsəfi-siyasi fikirdəki yeri və
mövqeyi qətiyyən zəifləmir. Hər
bir xalqın tarixi də müəyyən mənada ona rəhbərlik
etmiş böyük sərkərdələrin, qətiyyətli
liderlərin, parlaq şəxsiyyətlərin əzmkar fəaliyyətində
təcəssümünü tapır.
Bu gün Azərbaycan ictimai
fikrində birmənalı etiraf olunan həqiqətlərdən
biri də məhz odur ki, ulu öndər Heydər Əliyevin
1969-cu ilin 14 iyulunda Azərbaycanda siyasi hakimiyyətə irəli
çəkilməsi xalqı milli müstəqilliyə
doğru aparan nurlu yolun başlanğıcına
çevrilmişdir. 35 ilə yaxın müddətdə
ulu öndər daim xalqının milli maraq və mənafeləri
uğrunda əzmkar mübarizə aparmış, uzaq hədəflərə
hesablanmış siyasət yeridərək insanlarda müstəqil
dövlətçilik şüurunun formalaşmasına
çalışmışdır. Heydər
Əliyev hətta hakimiyyətdə olmadığı qısa
vaxt ərzində belə xarizmatik keyfiyyətləri ilə
ictimai rəyə təsir imkanlarını qoruyub
saxlamış, cəmiyyətdə mütləq
çoxluğun tərəddüdsüz etimad göstərdiyi
siyasi lider olmuşdur. Həmin illərdə
ümummilli liderin fədakar fəaliyyəti nəticəsində
xalqda tədricən azərbaycançılıq məfkurəsi
formalaşmağa başlamış, milli ruh hədsiz dərəcədə
yüksəlmiş, özünüdərkin inkişafı,
xalqın tarixi yaddaşının özünə
qaytarılması istiqamətində əməli tədbirlər
həyata keçirilmişdir. Heydər Əliyev
fenomeninin Azərbaycana uzunmüddətli rəhbərliyinin ən
sanballı göstəricisi də milli dövlətçilik
arzularının və hisslərinin güclənərək
real siyasi amilə çevrilməsidir.
Xalqına, onun
keçmişinə, tarixinə, adət-ənənələrinə,
milli dəyərlərinə daxilən bağlı bir şəxsiyyətin
respublikaya rəhbərliyə başlaması o ağır
imperiya dövründə Azərbaycanda bütün sahələr
üzrə yüksəlişə ciddi zəmin
yaratmışdır. Ulu öndər heç bir riskdən
çəkinməyərək əzmkar fəaliyyəti ilə
xalqda tarixi keçmişi, milli kimliyi, dili, mədəniyyəti,
adət-ənənələri və düşüncə
sistemi barədə dolğun təsəvvürlər
formalaşdıra bilmişdir. Böyük
strateq ideoloji baryerlərin son dərəcə sərtliklə
işə düşdüyü bir dövrdə Azərbaycanın
müstəqilliyi üçün iqtisadi-siyasi zəmin
formalaşdırmağa çalışmış, milli ruhun
yüksəlişinə xidmət edən bir sıra
addımlar atmışdır. Müdrik
xalqımız liderinin rəhbərliyi altında milli
yaddaşını, zəngin mənəvi-əxlaqi dəyərlərini,
tarixi dövlətçilik ənənələrini
qorumuş, dövlət müstəqilliyi üçün
siyasi-hüquqi və iqtisadi zəmin
formalaşdırmışdır. Heydər
Əliyevin o dövrdə repressiya qurbanlarına bəraət
verilməsi istiqamətində gördüyü işlər də
azərbaycançılıq məfkurəsinin güclənməsinə
xidmət etmişdir. Ulu öndər ötən
əsrin 60-cı illərində milli düşüncə
sahibi olduqlarına görə təqibə məruz
qalmış görkəmli Azərbaycan yazıçı və
şairlərini, tarixçilərini məhv olmaq təhlükəsindən
hifz etmişdir.
Həmin illərdə eyni
zamanda xalqın qərinələr boyu yaşatdığı
mənəvi dəyərlərə nihilist baxış tədricən
aradan götürülməyə başlanmış, klassik ənənə
ilə müasir ədəbi irs arasında
yaranan ünsiyyət milli düşüncənin
düzgün məcrada inkişafına səbəb
olmuşdur. Böyük strateq Azərbaycanın
dahi şəxsiyyətlərinin adının əbədiləşdirilməsi,
əsərlərinin təkrar nəşri, heykəllərinin
ucaldılması, muzeylərinin yaradılması, eləcə
də xalqın tarixinin, mədəniyyətinin, ədəbiyyatının
yaşadılması, bütövlükdə milli
yaddaşın qorunub gələcək nəsillərə
çatdırılması naminə ardıcıl tədbirlər
həyata keçirmişdir. Təkcə bir faktı demək
kifayətdir ki, görkəmli ictimai-siyasi xadim Nəriman Nərimanovun
100 illik yubileyini qeyd etmək, onun heykəlini ucaltmaq
üçün Heydər Əliyev keçmiş sovetlər
imperiyasının rəhbərliyi ilə mübarizəyə
iki ilə yaxın vaxt sərf etmişdir. Nəticədə
Azərbaycan KP MK Bürosunun 1972-ci il 24 may tarixli iclasında
görkəmli dövlət xadimi, sağlığında
milli təmayüllü kommunist kimi müxtəlif təqiblərə,
təzyiqlərə məruz qalan, ölümündən sonra
isə unutdurulan Nəriman Nərimanovun Bakı şəhərində
heykəlinin ucaldılması barədə qərar qəbul
edilmişdir.
Azərbaycan
xalqının türk mənşəyi daha çox qədim
yazılı abidə olan "Kitabi-Dədə Qorqud"da əksini
tapdığından sovet ideologiyası 1920-1950-ci illərdə
dastanın öyrənilməsini qadağan etmiş, uzun illər
bu abidənin unutdurulmasına
çalışmışdı. Ulu öndər həmin
qadağanı da aradan götürərək dastanın
araşdırılması və tədqiqinə normal şərait
yaratmışdır. "Kitabi-Dədə
Qorqud"la bağlı tarixi və ədəbi araşdırmaların
sayı çoxalmış, bu mövzuda bədii film çəkilmişdir.
Eləcə də repressiyaya məruz qalaraq
1937-ci ildə Sibirə sürgün olunmuş görkəmli
ziyalı və dramaturq Hüseyn Cavidin nəşini 1981-ci ildə
uzaq Sibirdən Azərbaycana gətirmək üçün
apardığı mübarizə də ulu öndərin milli
irsə nə qədər sayğı və ehtiramla
yanaşan, heç bir siyasi riskdən çəkinməyən
şəxsiyyət olduğunu bir daha təsdiqləyir. Həmin illərdə Heydər Əliyev dini abidələrə,
məscidlərə ehtiyatla, böyük məharətlə
qayğı göstərir, əsl funksiyalarını
daşıtdırmaq çətin olduğundan, onları
tarixi-mədəniyyət abidələri kimi bərpa etdirərək
xalqın ixtiyarına verirdi. Ötən əsrin
70-80-ci illərində məscidlərin bərpa olunaraq
dindarların istifadəsinə verilməsi məlum səbəblərdən
mümkün olmadığından, həmin məbədgahlar tarixi
abidələr adı altında bərpa edilərək muzey
kimi xalqın istifadəsinə verilirdi. Xalqın
qədim milli bayramı olan Novruz məhz ulu öndərin
xeyir-duası ilə keçirilirdi. Bütün
sovet tarixi ərzində bu bayramın Azərbaycanda rəsmən
qeyd olunması məhz Heydər Əliyevin adı ilə
bağlıdır. Bütün bunlar Azərbaycan
xalqının milli ruhunu yüksəldir, tarixi irsə
böyük məhəbbət yaradır, milli
özünüdərki gücləndirirdi.
Müstəqil
dövlətin qurucusu, ümummilli lider Heydər Əliyev
dövlət idarəçiliyinin bütün mərhələlərində
elm və təhsilin inkişafına xüsusi qayğı ilə
yanaşmaqla ilk nöbvədə xalqın intellektual
sabahını düşünmüşdür. Sivil dünya gerçəklikləri
ilə çuğlaşan fəal maarifçilik kursunun həyata
keçirilməsi, mütərəqqi yeniliklərin tətbiq
olunması yolu ilə milli təhsil sisteminin müasirləşdirilməsi,
dövlət idarəçiliyi üçün yüksək
mənəvi-əxlaqi keyfiyyətləri, intellekti, savadı
ilə fərqlənən ixtisaslı kadrların
yetişdirilməsi məsələləri ulu öndər
Heydər Əliyevin fəaliyyətinin bütün mərhələlərində
prioritet məsələlərdən olmuşdur. Unudulmaz rəhbər hələ Azərbaycana rəhbərliyinin
birinci dövründə uzaqgörənliklə həyata
keçirdiyi elm, təhsil və mədəniyyət siyasəti
müstəqillik illərində milli ziyalı
elitasının intellektual potensialının yüksəlməsində
özünü göstərməklə aparılan islahatların
praktik nəticələr verməsini təmin etmişdir.
Ötən əsrin 70-80-ci illərində ulu öndərin rəhbərliyi
altında təhsil müəssisələrinin zəngin şəbəkəsinin
yaradılması və onların maddi-texniki bazasının
formalaşdırılması, respublika hüdudlarından kənarda
yüksək ixtisaslı mütəxəssislərin, o
cümlədən hərbi kadrların yetişdirilməsi,
Elmlər Akademiyasının elmi-tədqiqat institutlarında
fundamental elmin inkişafının təmin olunması milli
müstəqilliyimiz üçün zəruri intellektual zəmin
yaratmışdır. Heydər Əliyev peşəkar
strateq olaraq daim qeyd etmişdir ki, intellektual baza istənilən
ölkədə dövlət müstəqilliyinin əsasını
təşkil edən ən mühüm amillərdən
biridir.
Ulu öndərin
yeritdiyi siyasət məhz onun dərin elmi prinsiplər üzərində
qurulması, zəngin intellektual potensiala söykənməsi
ilə şərtlənir. Həmin illərdə respublikada məktəb
tikintisi prosesinin sürətlənməsi, maarif işinin
yüksək səviyyədə təşkili, ixtisaslı
kadrlar hazırlayan yeni ali məktəblərin
açılması, fundamental və humanitar elmlərin
inkişafı, əldə olunan kəşflərin
iqtisadiyyatın bütün sahələrində tətbiqi ulu
öndərin təhsil siyasətinin əsas leytmotivini təşkil
etmişdir. Təsadüfi deyildir ki, 1969-1982-ci
illər həm də Azərbaycan elminin, təhsilinin intibah
dövrü kimi xatırlanır. Ulu
öndərin şəxsi təşəbbüskarlığı,
qətiyyəti və iradəsi nəticəsində həmin
illərdə 700-dən artıq məktəb binası tikilərək
istifadəyə verilmişdir. Bu illərdə respublikada
ali təhsil müəssisələrinin
sayı 12-dən 17-yə, tələbələrin sayı isə
70 mindən 100 minə çatmışdır.
Həmin illərdə milli-mütərəqqi
fikrin və ictimai düşüncənin əsas mərkəzi
kimi çıxış etməklə flaqman ali
məktəb statusunu qoruyub saxlayan, milli kadr
hazırlığında əsas yükü üzərinə
götürən Azərbaycan Dövlət Universitetinə
diqqət və qayğının artırılması, bu təhsil
ocağının fəaliyyətinin gücləndirilməsi
ulu öndərin xüsusi diqqət mərkəzində
olmuşdur. Böyük rəhbər Sovet Azərbaycanına
hakimiyyətə gəlişindən dərhal sonra universitetin
50 illik yubileyinin keçirilməsinə qərar vermiş,
1969-cu il noyabrın 1-də bu təntənəli
tədbirdə iştirak etmişdir. Heydər Əliyev yubiley
mərasimində totalitar sovet rejiminin tətbiq etdiyi
bütün baryerləri aşaraq Azərbaycan dilində nitq
söyləmişdir: "Bu gün Azərbaycan Dövlət
Universitetinin 50 illik yubileyi təntənə ilə qeyd edilir. Azərbaycan elminin həyatında, onun mədəniyyətinin
tərəqqisində, Azərbaycan elminin inkişafında,
iqtisadiyyatının yüksəlişində
yubilyarımız böyük və səmərəli rol
oynamışdır. Azərbaycan xalqının
torpağında birinci ali məktəbin
yubileyi elə bir hadisədir ki, onun ictimai əhəmiyyəti
Azərbaycanın dövlət hüdudlarından
çox-çox kənara çıxır. Bu
gün Azərbaycan Dövlət Universitetinin keçdiyi
yarım əsrlik yola yekun vurarkən tam əsasla deyə bilərik
ki, yubilyar bu yüksək ada layiq olduğunu özünün
bütün fəaliyyəti ilə sübuta yetirmişdir.
Azərbaycan Dövlət Universitetinin tarixi xidməti
bir də bundadır ki, o, Azərbaycanın xalq təsərrüfatı,
elm və mədəniyyəti üçün yüksək
ixtisaslı mütəxəssislərin böyük bir dəstəsini
hazırlamışdır".
Ümumiyyətlə,
ulu öndər Sovet Azərbaycanına rəhbərlik etdiyi illərdə
böyük strateq kimi dövlət müstəqilliyinə zəmin
yaradan bir sıra tədbirləri uğurla həyata
keçirmiş və bu istiqamətdə ciddi nailiyyətlər
əldə etmişdir. Həmin illərdə Azərbaycanda
aparılan misli görünməmiş quruculuq işlərini
də dövlət müstəqilliyinə təminat yaradan
başlıca faktor kimi nəzərdən keçirmək
lazımdır. Keçmiş imperiya
daxilində hansı qlobal proseslərin getdiyini daha dərindən
müşahidə etmək imkanına malik olan Heydər Əliyev
Azərbaycanın nə vaxtsa müstəqillik əldə edəcəyini
öncədən görərək bunun üçün
iqtisadi-siyasi, intellektual baza formalaşdırmışdır.
Həmin dövrün statistikasına əsasən,
Azərbaycan, Ukrayna və Rusiya SSRİ büdcəsindən
dotasiya almadan öz problemlərini həll etməyə qadir
respublikalar idi. 1991-ci ilin dekabr ayında Türkiyənin
"Zaman" qəzetinə müsahibə verən
Naxçıvan Muxtar Respublikası Ali Sovetinin Sədri Heydər
Əliyev SSRİ-nin süqutunu əvvəlcədən
gördüyünü bəyan etmişdir: "Mən
SSRİ respublikalarının nə vaxtsa müstəqillik əldə
edəcəklərini düşünürdüm. O illərdə
Azərbaycanın da müstəqil bir müsəlman dövləti
olmasını arzu edirdim. Məni istefaya getməyə
məcbur edənlərin əsas məqsədləri də Azərbaycanın
müstəqillik qazanmasının qarşısını
almaq idi".
Azərbaycanda
geniş vüsət almış milli azadlıq hərəkatı
ilə eyni dövrdə xalqda milli heysiyyəti,
özünüdərki daha da gücləndirən, milli
dövlət rəmzlərinə hörmət təlqin edən
genişmiqyaslı addımlar da məhz ulu öndər Heydər
Əliyevin Naxçıvana rəhbərlik etdiyi dövrdə
atılmışdır. Muxtar respublikanın ali
orqanının 1990-cı il noyabrın 17-də keçirilmiş
birinci sessiyasında Azərbaycanın milli dövlət
dirçəlişi prosesinin həyata keçirilməsi məsələsi
geniş müzakirə olunmuş və keçmiş
Naxçıvan MSSR-in adının dəyişdirilərək
Naxçıvan Muxtar Respublikası adlandırılması barədə
tarixi qərar verilmişdir. Həmin sessiyada Azərbaycan
Xalq Cümhuriyyətinin rəmzi olan üçrəngli
dövlət bayrağının bərpa edilməsi, onun
Naxçıvan Muxtar Respublikasının dövlət
bayrağı kimi qəbul edilməsi haqqında da yekdilliklə
qərar qəbul edilmişdir. Eyni zamanda,
yeni gerb və himnin hazırlanması üçün
müsabiqə elan olunmuşdur. Ulu öndər Heydər
Əliyev həmin sessiyadakı tarixi
çıxışında demişdir: "Naxçıvan
Muxtar Respublikası Ali Məclisinin qərarı ilə
üçrəngli milli bayrağı Naxçıvan Muxtar
Respublikasının dövlət bayrağı kimi qəbul
edir və bu qərarımızı Azərbaycanın ali
hakimiyyət orqanına çatdırırıq. Eyni zamanda,
Azərbaycanın ali hakimiyyət orqanı
qarşısında məsələ qoyuruq ki, Azərbaycanın
dövlət rəmzləri haqqında qərar qəbul
etsin".
Naxçıvan
Muxtar Respublikasının Ali Məclisi xalqın müstəqillik
mücadiləsi ilə bağlı konstitusion müstəvidə
ilk həlledici addımı atmış, bu qərarlarla
Naxçıvan Muxtar Respublikası faktiki olaraq keçmiş
SSRİ-nin yurisdiksiyasından
çıxarılmışdır. Sonrakı mərhələdə
muxtar respublika rəhbərliyinin çıxardığı
digər tarixi qərarlar da Azərbaycan xalqının həqiqi
müstəqilliyə qovuşmasını sürətləndirmişdir.
Bu baxımdan təkcə 1991-ci il
martın 17-də Azərbaycanda keçirilən və
keçmiş SSRİ-nin saxlanılmasına münasibəti
öyrənən referendumun Naxçıvanda boykot edilməsi
faktını xatırlatmaq kifayətdir. Bu
referendum aşkar saxtakarlıqla keçirilmiş,
respublikanın o vaxtkı rəhbərliyi Moskvadan tələb
edilən rəqəmi məmnuniyyətlə rəsmiləşdirmişdir.
Fəqət xalq və onun ziyalı nümayəndələri
bu siyasi tamaşaya kəskin etirazını bildirmiş,
demokratiya və müstəqillik tərəfdarları içərisində
Heydər Əliyev, həmişəki kimi, öndə
olmuşdur. 1991-ci il iyulun 19-da
Sov.İKP sıralarını tərk edən ümummilli lider
Heydər Əliyev Azərbaycan rəhbərliyini xalqın
haqlı tələblərini qulaqardına vurmamağa,
Kommunist Partiyasının totalitar idarəçiliyinə son
qoymağa çağırmışdır.
1991-ci il avqustun 30-da isə
keçmiş Azərbaycan SSR Ali Soveti demokratik qüvvələrin,
o cümlədən Naxçıvan Ali Məclisinin Sədri
Heydər Əliyevin səyləri ilə "Azərbaycan
Respublikasının dövlət müstəqilliyinin bərpası
haqqında" bəyanat qəbul etmişdir. Bəyanatda
Azərbaycan Respublikasının dövlət müstəqilliyinin
BMT-nin Nizamnaməsində, digər beynəlxalq hüquqi
paktlarda və konvensiyalarda təsbit edilmiş prinsiplərə
müvafiq surətdə tanınması üçün
dünya dövlətlərinə çağırış
da yer almışdır. Ali Sovetin 30 avqust
tarixli iclasında bəyanatla yanaşı, "Azərbaycan
Respublikasının dövlət müstəqilliyinin bərpası
haqqında" Konstitusiya Aktı layihəsinin iki həftə
müddətində hazırlanması barədə qərar qəbul
edilmişdir. Respublika rəhbərliyi bu
prosesi iki aya yaxın ləngitsə də, xalqın müstəqillik
arzusuna qarşı çıxa bilməmişdir. Nəhayət,
1991-ci il oktyabrın 18-də Heydər Əliyevin də imza
atdığı "Azərbaycan Respublikasının dövlət
müstəqilliyinin bərpası haqqında Konstitusiya
Aktı" ilə Azərbaycanın istiqlaliyyəti
bütün dünyaya bəyan edilmişdir.
Bütün
bunlar ümummilli lider Heydər Əliyevin Azərbaycanın
dövlət müstəqilliyinin əldə edilməsindəki
misilsiz xidmətlərini bir daha aşkara çıxarır. Lakin tarixi təcrübədən
o da məlumdur ki, dövlət müstəqilliyinin qorunub
saxlanılması onun qazanılmasından qat-qat çətindir.
1991-ci ilin 18 oktyabrında Azərbaycan
özünün dövlət müstəqilliyini elan etsə
də, ilk illərdə bu, əslində formal səciyyə
daşımışdır. Dövlət müstəqilliyinin
ilkin mərhələsində - 1991-1993-cü illərdə
hakimiyyətdə xalqın etimad göstərdiyi siyasi qüvvənin
olmaması dövlət idarəçiliyi mexanizmlərinin
formalaşmasında ciddi maneəyə çevrilməklə
daxili böhranın, vətəndaş itaətsizliyinin, xaos və
anarxiyanın yaranmasına rəvac vermiş,
qanunçuluğun və hüquq qaydalarının təminatı,
vətəndaşların azad, təhlükəsiz yaşamaq
hüququnun, ən nəhayət, ictimai asayişin qorunması
sahəsində əsaslı problemlər yaratmışdı.
Həmin illərdə hakimiyyətdə olan qüvvələrin
naşı və yarıtmaz fəaliyyəti nəticəsində
hüquq-mühafizə orqanlarının üzərinə
düşən qanuni vəzifələri həyata keçirə
bilməməsi ictimai həyatın ən müxtəlif sahələrində
hərc-mərcliyin baş alıb getməsinə, cinayətkar
ünsürlərin mütəşəkkil fəaliyyətinə,
silahlı qruplaşmaların cövlan etməsinə
münbit şərait formalaşdırmış, daxildə
qeyri-sabit və təhlükəli vəziyyətə səbəb
olmuşdu. Bu təlatümlü hadisələr
təsdiqlədi ki, yalnız böyük iradəyə, fitri
idarəçilik keyfiyyətlərinə, geniş siyasi
dünyagörüşunə malik xarizmatik lider Azərbaycanın
dövlət müstəqilliyini qorumaq, möhkəmləndirmək
və yaşatmaq kimi ağır bir missiyanın öhdəsindən
gələ bilər.
1993-cü ildə
ulu öndər xalqının səsinə səs verərək
hakimiyyətə qayıtmış, müstəqilliyimizi itirmək
təhlükəsindən qurtarmış, çağdaş
tariximizə dövlətçiliyimizin xilaskarı, qurucusu
kimi daxil olmuşdur. Heydər Əliyevin rəhbərliyi
altında hakimiyyət boşluğu qısa müddətdə
aradan qaldırılmış, respublikanın müxtəlif
bölgələrində dövlətçiliyə qəsdlər
təşkil edən cinayətkar ünsürlər xalqın
dəstəyi ilə zərərsizləşdirilmiş, vətəndaş
sülhü və həmrəyliyinin təminatı istiqamətində
ciddi addımlar atılmışdır. Bütün
bunlar Azərbaycanda ardıcıl və sistemli olaraq hüquqi
dövlət quruculuğu və vətəndaş cəmiyyətinin
formalaşdırılması prosesinə başlamaq imkanı
yaratmışdır.
Ulu öndər
müdrik siyasi addımları ilə sübuta yetirmişdir
ki, demokratiya əsla hərc-mərclik olmayıb qanunların
aliliyinə, qarşılıqlı məsuliyyət hissinə
əsaslanan idarəetmə forması və böyük siyasi
mədəniyyətdir. Onun müəyyən
qanunauyğunluqlarından kənara çıxdıqda
demokratiya insanların, dövlətin inkişafına deyil,
demokratik idealların, prinsiplərin buxovlanmasına, məhvinə
gətirib çıxarır. Heydər Əliyevin
böyük müdrikliklə yaratdığı milli dövlətçilik
modeli spesifikliyi və unikallığı ilə fərqlənməklə,
xalqın gələcək yaşam fəlsəfəsini, milli
inkişaf prioritetlərini müəyyənləşdirmiş,
demokratik dəyərləri özündə maksimum dərəcədə
ehtiva etmişdir. Azərbaycanın prioritet
inkişaf yoluna çevrilmiş milli iqtisadi modelini
özünəməxsus uzaqgörənliklə əsaslandıran
ümummilli lider bu spesifik modelin yalnız demokratik tərəqqiyə
əsaslanan möhkəm ictimai-siyasi sabitlik şəraitində
davamlı nəticələr verə biləcəyini də
xüsusi diqqətə çəkmişdir.
Azərbaycan
xalqının demokratik-hüquqi dövlətdə yaşamaq
idealının real və dayanıqlı əsaslar üzərində
gerçəkləşərək əbədiləşməsi
də çağdaş tariximizin unudulmaz dühası -
ümummilli lider Heydər Əliyevin adı ilə
bağlıdır. Ulu öndərin idarəçiliyinin
ikinci mərhələsində də qanunçuluğa,
hüquq qaydalarına, ədalətə bağlı olması
onun zəngin mənəviyyatından, demokratizmindən rişələnmişdir.
Heydər Əliyev gücün siyasətinə
qarşı qanunun gücünü qoyaraq "haqlı həmişə
güclüdür" düsturundan çıxış
etmiş, hakimiyyətin daim hər bir fərdin maraq və mənafeyini
uca tutmasına çalışmışdır.
Son 15 ildə
Azərbaycanda milli mənafelərə əsaslanmaqla həyata
keçirilmiş xarici siyasət kursunun prioritet istiqaməti
müstəqil və güclü dövlət modelinin praktik
surətdə reallaşdırılmasına yönəlmiş,
respublikamız beynəlxalq normalara istinad edərək sivil
dünyanın hüquqi-siyasi atmosferini müəyyənləşdirən
aparıcı dövlətlər və beynəlxalq təşkilatlarla
münasibətlərini yüksək dinamizmlə inkişaf
etdirmək xəttinə üstünlük vermişdir. Ulu öndər
Heydər Əliyevin möhkəm təməllər üzərində
əsasını qoyduğu balanslaşdırılmış
xarici siyasət uzaq hədəflərə hesablanmış
strateji fəaliyyət konsepsiyası olmaqla, müstəqil Azərbaycanın
beynəlxalq arenada nüfuz və mövqelərinin güclənməsinə,
ümummilli problemlərinin həllinə yönəlmişdir.
Azərbaycanın dövlət müstəqilliyinin
möhkəmləndirilməsi istiqamətində görülən
əsas işlərdən biri də məhz ölkənin
dünya birliyinə inteqrasiyasının təmin
olunmasıdır. Böyük öndər
Heydər Əliyevin uğurlu xarici siyasət kursu nəticəsində
bu problem öz həllini tapmış və beynəlxalq təşkilatlarda
bərabərhüquqlu səviyyədə əməkdaşlıq
müstəqilliyin əsas dayaqlarından birinə
çevrilmişdir.
Ulu öndərin müəllifliyi
ilə hazırlanmış və 1995-ci ilin 12 noyabrında
ümumxalq səsverməsi yolu ilə qəbul edilmiş ilk
milli Konstitusiya Azərbaycanın unitar, demokratik və dünyəvi
dövlət imicini təsbit etmiş, vətəndaş cəmiyyətinə,
insan hüquq və azadlıqlarının prioritetliyinə əsaslanan
islahatların əsasına çevrilmişdir. Məhz bu mərhələdən hüquq-mühafizə,
məhkəmə sistemində mütərəqqi
islahatların həyata keçirilməsinə
başlanmış, qanunvericiliyin Avropa standartlarına
uyğunlaşdırılması istiqamətində
ardıcıl tədbirlər həyata keçirilmişdir.
Respublikada əfvetmə institutunun bərpası, ölüm
hökmü üzərində moratoriumun qoyulması, 1998-ci
ildə bu hökmün birdəfəlik ləğv
olunması, İnsan hüquqları üzrə müvəkkil
(ombudsman) institutunun yaradılması, hüquq-mühafizə
orqanlarında dövrün tələblərinə cavab verən
mütərəqqi islahatların aparılması -
bütün bunlar məhz Heydər Əliyevin qətiyyətli
addımları sayəsində gerçəkliyə
çevrilmişdir. Eyni zamanda Heydər Əliyev
respublikamızın Avratlantik məkana sürətli
inteqrasiyasına çalışmış, bu məqsədlə
müxtəlif demokratik institutlarla, o cümlədən ATƏT,
Avropa Şurası, Avropa Birliyi və digər təşkilatlarla
əməkdaşlıq əlaqələri qurulmuşdur.
Ölkəmizdə
elmə, təhsilə, yüksək ixtisaslı kadrların
hazırlanması məsələlərinə daim ciddiliklə
yanaşmış ulu öndər Heydər Əliyev müstəqil
Azərbaycana rəhbərliyi dövründə bu mütərəqqi
ənənəyə sadiqlik nümayiş etdirmişdir. Ümummilli lider vaxtı ilə
məzunu olduğu Bakı Dövlət Universitetini də qətiyyən
unutmamış, ilk gündən bu ali təhsil
müəssisəsinin üzləşdiyi problemlərin həllini
diqqətdə saxlamışdır. Ulu öndərin
dəfələrlə universitetə gəlişi bu
böyük təhsil müəssisəsinə sanki yeni həyat
vermiş, çətinliklərə rəğmən onu yeni
dövrün tələbləri səviyyəsində kadr
hazırlığına sövq etmişdir. Heydər Əliyev
BDU-ya olan rəğbətini büruzə verməklə
yanaşı, bu ali təhsil
ocağının qarşısında bir sıra məsul vəzifələr
müəyyənləşdirmişdir. BDU daim dünya
şöhrətli məzununun xüsusi
qayğısını hiss etmiş, onun qarşıya
qoyduğu ali ideyalar universitetin tələbə
və professor-müəllim heyətinin əsas fəaliyyət
stimulvericisinə çevrilmişdir. Bakı
Dövlət Universitetinin ən zəngin, məzmunlu tarixinin
şərəfli səhifələri məhz Heydər Əliyevin
böyük diqqət və qayğısı sayəsində
yazılmışdır. Görkəmli
dövlət xadimi ilə Bakı Dövlət Universitetini
bir-birindən ayrı təsəvvür etmək qətiyyən
mümkün deyildir. Ən azı bu səbəbdən
ki, universitet təhsildə, elmin inkişafında, maddi
bazanın möhkəmləndirilməsi, yeni ixtisasların
açılması sahəsində də ən möhtəşəm
nailiyyətlərini məhz Heydər Əliyevin Azərbaycana
rəhbərliyi dövründə qazanmışdır.
Hər bir Azərbaycan
vətəndaşı kimi, BDU-nun professor-müəllim heyəti
də ulu öndərin xatirəsini əziz tutur. İllər
keçdikcə Heydər Əliyevin Azərbaycan tarixində
necə böyük rol oynayan şəxsiyyət olduğunu
hamı daha aydın dərk edir, böyük strateqin müəyyənləşdirdiyi
siyasi kursun alternativsizliyini başa düşür. Ulu öndər Heydər Əliyevin mənəvi
irsinin, zəngin dövlətçilik təcrübəsinin,
idarəetmə fəlsəfəsinin öyrənilməsi və
gənc nəslə çatdırılması mühüm vəzifə
kimi qarşımızda durur. Bu gün
universitetdə fəaliyyət göstərən "Heydər
Əliyev muzeyi" bu istiqamətdə ciddi araşdırmalar
aparır. Ulu öndərin həyatının
şərəfli səhifələrinin dolğun şəkildə
ictimaiyyətə çatdırılması, onun zəngin
ideya-fəlsəfi dünyagörüşünə əsaslanan
müasir dövlətçilik konsepsiyasının təbliği
və bu konsepsiyadan irəli gələn vəzifələrin
tələbələrə aşılanması yönündə
mühüm işlər görülür.
Heydər Əliyev
böyük şəxsiyyət olaraq Azərbaycan dövlətçiliyinin
əbədi mövcudluğu üçün zəruri əsaslar
formalaşdırmaqla kifayətlənməmiş, həmçinin
bu dövləti yeni əsrdə inamla irəli aparacaq, əzmlə
inkişaf etdirəcək, bir sözlə, alternativsiz siyasi
kursun davamlılığını bütün sahələrdə
təmin edəcək lider yetişdirmişdir. Son beş
ildə ulu öndərin siyasətini uğurla davam etdirən
dövlət başçısı İlham Əliyev 5 ilə
yaxın müddətdə xalqın layiqli rəhbəri və
lideri olduğunu əməli işi ilə sübuta
yetirmiş, hər bir azərbaycanlının Prezidenti
olmuşdur. Cənab İlham Əliyevin
respublikaya rəhbərliyi dövründə əldə
edilmiş böyük nailiyyətlər Azərbaycan
xalqının seçimində qətiyyən
yanılmadığını bir daha təsdiqləyir.
Bu gün Azərbaycan və onun istiqlaliyyəti
üçün ən mühüm təminat faktoru odur ki, ulu
öndərin bərqərar etdiyi güclü dövlətçilik
xəttini uğurla davam etdirən lideri var. Azərbaycan
Prezidentinin rəhbərliyi ilə görülən işlər,
əldə olunan uğurlu nəticələr hələ
ötən əsrin 90-cı illərinin ortalarından
böyük rəhbər Heydər Əliyev tərəfindən
başlanmış çoxşaxəli islahatlar kursunun məntiqi
davamıdır.
Müdrik və uzaqgörən
Azərbaycan xalqının 2008-ci il 15
oktyabr tarixli seçimi də məhz bu reallıqla şərtlənmiş,
ölkə vətəndaşları son beş ildə hər
vədini əməli işi ilə doğruldan, əzmkar fəaliyyəti
ilə ölkə həyatının ən müxtəlif sahələrində
inkişaf və tərəqqiyə zəmin
formalaşdıran, insan və şəxsiyyət amilini uca
tutan layiqli siyasi liderə səs vermişlər. Ölkədəki islahatların
davamlılığı, ardıcıllığı,
uğurla başa çatdırılması zərurəti
Heydər Əliyev siyasi kursunun davam etdirilməsini, hakimiyyət
estafetinin bu xətti uğurla başa çatdırmağa
qadir liderə - cənab İlham Əliyevə
ötürülməsini diktə etmişdir. Xalqına
və dövlətinə qəlbən bağlı olan cənab
İlham Əliyevin ikinci müddətə Azərbaycan
Prezidenti seçilməsi dünyanın tərəqqipərvər,
sabitlik, demokratiya, sülh, rifah və inteqrasiya şəraitində
yaşamağa üstünlük verən bütün mütərəqqi
qüvvələri tərəfindən həm Azərbaycanda,
həm də regiondakı ictimai-siyasi proseslərin məntiqindən
doğan labüd hadisə kimi qarşılanmışdır.
Hər zaman
milli mütərəqqi ictimai düşüncənin əsas
mərkəzinə çevrilən Bakı Dövlət
Universitetinin təhsil sistemindəki müstəsna yeri və
rolu, kadr hazırlığı prosesindəki əvəzsiz
xidmətləri də bu gün ölkə rəhbərliyi tərəfindən
layiqincə dəyərləndirilir. Son illərdə ali
məktəblərə qayğı siyasətinin mühüm
tərkib hissəsi olaraq universitetin inkişafına xüsusi
diqqət yetirilməsi, onun maddi-texniki bazasının gücləndirilməsi
istiqamətində əməli addımların atılması
bunu bir daha təsdiqləyir. Yeni dərs ili
qarşısında Azərbaycan Prezidenti İlham Əliyevin
Bakı Dövlət Universitetinin müasir standartlara cavab verən
tədris korpusunun açılış mərasimində
iştirakı və dərin məzmunlu nitq söyləməsi
bu ali təhsil ocağının tarixində əlamətdar
hadisələrdən birinə çevrilmiş,
çoxsaylı professor-müəllim və tələbə
heyətində böyük ruh yüksəkliyi
doğurmuşdur. Dövlət başçısı təntənəli
mərasimdəki çıxışı zamanı Azərbaycanın
ali təhsil sistemində özünəməxsus yeri,
nüfuzu, sanbalı ilə seçilən Bakı Dövlət
Universitetinin fəaliyyətinə bir daha yüksək dəyər
vermiş, onun inkişafına bundan sonra da lazımi diqqət
və qayğının göstəriləcəyini
vurğulamışdır: "Bu gün universitetin yeni
gözəl korpusu açılır və bu münasibətlə
də sizi ürəkdən təbrik edirəm. Bakı
Dövlət Universiteti Azərbaycanın aparıcı təhsil
ocağıdır. Burada çox
güclü professor-müəllim heyəti vardır və
bütün dövrlərdə universitet Azərbaycanda peşəkar
kadrların hazırlanması işində çox
böyük işlər görmüşdür. Bu gün isə universitet inkişafının yeni mərhələsini
yaşayır. Həm təhsilin keyfiyyəti
artır, həm də universitetin maddi-texniki bazası möhkəmlənir.
Bir sözlə, bizim - Azərbaycanın yerləşdiyi
bu bölgədə Bakı Dövlət Universitetinin
xüsusi çəkisi vardır".
Azərbaycanda
təhsilin, elmin inkişafı üçün geniş
maddi-intellektual resurslardan səmərəli istifadə cənab
İlham Əliyevin müəyyənləşdirdiyi
başlıca prioritetlərdən biridir. Respublikanın
yüksək iqtisadi inkişaf tempi, habelə təhsil, bilik
almaqla yaxşı mütəxəssis kimi yetişməyin
vacibliyi fikrinin ictimai şüurda getdikcə möhkəmlənməsi
milli təhsil sisteminin gələcəyi ilə bağlı
kifayət qədər ürəkaçan mənzərə
yaradır. BDU-nun çoxsaylı
professor-müəllim heyəti də ürəkdən
inanır ki, Azərbaycan xalqını firavan gələcəyə
aparan siyasət bundan sonra da uğurla davam etdiriləcək,
müstəqil respublikamız cənab İlham Əliyevin rəhbərliyi
altında inkişaf tempini sürətləndirərək dünyanın
qabaqcıl dövlətləri sırasında layiqli yerini
tutacaqdır.
Abel MƏHƏRRƏMOV,
Bakı Dövlət Universitetinin rektoru,
akademik, Milli Məclisin
deputatı
Azərbaycan.-2008.-12 dekabr.-S.3.