Prezident seçkiləri Azərbaycanın
demokratik dünyaya inteqrasiyasını daha da sürətləndirib
Müstəqil Azərbaycanın
XXI yüzillikdəki tarixində keçirilən ikinci
prezident seçkiləri xalqın qarşıdakı 5 ildə
də ölkənin taleyini kimə etibar etdiyini bir daha aydın
şəkildə göstərdi. Demokratik standartlara cavab verən
yeni Seçki Məcəlləsi əsasında ölkə vətəndaşları
öz iradələrini sərbəst ifadə edərək
Prezident İlham Əliyevi növbəti dəfə bu yüksək
ali vəzifəyə seçərək ona etimad göstərdiklərini
nümayiş etdirdilər. Xarici ölkələrdən,
müxtəlif rəsmi beynəlxalq təşkilatlardan, o
cümlədən, ATƏT-dən, Avropa Şurasından,
Avropa Parlamentindən, MDB-dən dəvət olunan
müşahidəçilər də seçkinin azad, ədalətli
və demokratik standartlara uyğun olduğunu təsdiq etdilər.
Məntəqələrdə müşahidə aparan
qeyri-hökumət təşkilatlarının,
"exit-poll" və seçkinin monitorinqini keçirən
digər beynəlxalq qurumların nümayəndələri də
seçkilərin şəffaflığını, hər
hansı ciddi qanun pozuntusu olmadığını bildirdilər.
Bu hallar ATƏT-in Demokratik Təsisatlar və İnsan
Hüquqları Bürosunun prezident seçkilərinə
hazırlıq, onun gedişi və nəticələri barədə
yaydığı aralıq hesabatlarda da öz əksini
tapdı. Bunun nəticəsidir ki, Demokratik Təsisatlar və
İnsan Hüquqları Bürosunun seçkilərin nəticələri
ilə bağlı yekun hesabatında da bir daha seçkilərin
ATƏT qarşısında götürülmüş
öhdəliklərə və yerli qanunvericiliyə uyğun
olduğu bildirilir.
Beynəlxalq müşahidəçilərə
bütün şərait yaradılıb
Yekun hesabatın
giriş hissəsində xüsusi olaraq vurğulanır ki, 15
oktyabr prezident seçkilərini müşahidə etmək
üçün dəvət Azərbaycan hakimiyyəti tərəfindən
göndərilib. Həmin dəvətə uyğun olaraq ATƏT-in
Demokratik Təsisatlar və İnsan Hüquqları Bürosu
2008-ci il sentyabrın 1-də Seçki Müşahidə
Missiyası yaratmışdı. Seçki günü isə
Müşahidə Missiyasına Avropa Şurası Parlament
Assambleyasından və Avropa Parlamentindən də nümayəndə
heyətlərinin qoşulduğu bildirilir: "Seçki
Müşahidə Missiyasına Sloveniyadan səfir Boris Frlek rəhbər
təyin olunub və ATƏT-in 23 ölkəsindən 12 komanda
üzvü, 28 uzunmüddətli müşahidəçi
seçilib. Seçki günü isə Bakıya daha 349
qısamüddətli müşahidəçi gəlib.
Seçki günü ümumilikdə Beynəlxalq Seçki
Müşahidə Missiyasından 440 müşahidəçi
prosesi izləyib".
Seçki prosesində
göstərilən əməkdaşlığa görə
ATƏT-in Demokratik Təsisatlar və İnsan Hüquqları
Bürosunun Seçki Müşahidə Missiyası tərəfindən
Prezidentin İcra Aparatına, Mərkəzi Seçki
Komissiyasına (MSK), Azərbaycan Xarici İşlər
Nazirliyinə və digər hakimiyyət orqanlarına, eləcə
də Azərbaycan cəmiyyətinə minnətdarlıq ifadə
olunur və müşahidəçilərə bütün
lazımi şəraitin yaradıldığı bildirilir.
Prezident İlham Əliyev digər namizədlərə
daha çox imkan vermək məqsədilə şəxsən
kampaniya aparmaqdan imtina edib
Hesabatın siyasi kontekst
bölümündə bildirilir ki, 15 oktyabr 2008-ci il
seçkisi 1995-ci ildə qəbul olunan Konstitusiyaya uyğun
olaraq, sayca üçüncü prezident seçkisi olub. 2003-cü
ildə keçirilən seçkilərdə də Prezident
İlham Əliyevin rəqiblərinə 77 faiz səs
çoxluğu ilə qalib gəldiyi xatırlanır. Burada
ona da xüsusi diqqət çəkilir ki, Azərbaycanda 40-dan
artıq siyasi partiyanın rəsmən qeydiyyatdan keçməsinə
baxmayaraq, onlar arasında hakim Yeni Azərbaycan Partiyası daha
yaxşı təşkilatlanıb və bu partiyanın
üzvlərinin sayı 450 mindən artıqdır.
Hesabatın seçki
kampaniyası bölümündə qeyd olunur ki, bu müddət
Seçki Məcəlləsinə edilən son düzəlişlərdən
sonra 60 gündən 28 günə endirilib: "Son seçkidə
isə rəsmi seçki kampaniyası sentyabrın 17-də
başlanıb və oktyabrın 14-də sona
çatıb".
Hesabatda bildirilir ki,
Prezident İlham Əliyev digər namizədlərə daha
çox imkan vermək məqsədilə şəxsən
kampaniya aparmaqdan imtina edib. Az ictimai dəstəyə malik digər
namizədlərin isə öz baxışlarını
effektiv şəkildə seçicilərə çatdıra
bilmədikləri vurğulanır. O da xatırlanır ki, cari
il avqustun 6-da Prezident İlham Əliyev bərabər rəqabət
mühitinin təmin olunması məqsədilə öz
portretlərinin yığışdırılması barədə
göstəriş verib: "Rəsmi kampaniyaya start verildikdən
sonra YAP Prezident İlham Əliyevin adından aydın və fəal
təşviqata başlayıb. Bu məqsədlə
keçrilən yürüşlərin və digər
kampaniyanın böyük əksəriyyəti Seçki
Müşahidə Missiyası tərəfindən izlənib".
Digər namizədlər isə hakim partiyanın namizədilə
müqayisədə daha zəif kampaniya aparıblar və bu
xüsusilə paytaxtdan uzaq bölgələri əhatə
edib.
Hesabatda Prezident İlham
Əliyevin ölkənin müxtəlif bölgələrinə
tez-tez səfər etdiyi və bir çox yeni infrastruktur
müəssisələrinin, o cümlədən yeni fabriklərin,
yolların, məktəblərin, muzeylərin, hava
limanının, parkların təntənəli
açılış mərasimində iştirak etdiyi və
hərbi hissələrə baş çəkdiyi
vurğulanır. Seçki prosesinə isə dövlət və
yerli icra hakimiyyətləri tərəfindən müdaxilə
olunmadığı bildirilir.
Seçkidə ciddi irəliləyişlər əldə
olunub
Hesabatda xüsusi olaraq
qeyd edilir ki, seçki prosesində ATƏT öhdəlikləri
və digər beynəlxalq standartlar, xüsusilə
seçkilərin texniki aspekti baxımından ciddi irəliləyişlər
əldə olunub: "Seçkilər sakit mühitdə
keçib. Hakimiyyət bütün namizədlər
üçün bərabər rəqabət şəraitinin
yaradılmasına çalışıb".
Hesabat müəlliflərinin
fikrincə, Seçki Məcəlləsi demokratik seçkilərin
keçirilməsinə imkan verir. Məcəlləyə
sonuncu dəfə cari ilin iyun ayında düzəlişlər
edildiyi və düzəlişlərin bir çoxunun ATƏT-in
Demokratik Təsisatlar və İnsan Hüquqları
Bürosunun, həmçinin Avropa Şurasının Venesiya
Komissiyasının tövsiyələrinə əsasən
edildiyi qeyd olunur. "Sərbəst Toplaşmaq
Azadlığı Haqqında" yeni qanunun bu ilin may
ayında qəbul edildiyi və onun da beynəlxalq standartlara
uyğun gəldiyinə də diqqət yetirilir.
Mərkəzi Seçki Komissiyası fəal işləyib
Hesabatda Mərkəzi
Seçki Komissiyasının qanunların və digər
aktların dəqiq işlənib hazırlanmasında,
geniş seçici proqramları və seçkilərlə məşğul
olan işçilərin təlimatlandırılmasında
çox fəal olduğu qeyd edilir: "Mərkəzi
Seçki Komissiyası tez-tez media nümayəndələrinin
və müşahidəçilərin də dəvət
olunduğu iclaslar keçirib və ləngimədən qərarlarını,
təlimatlarını vebsaytında yerləşdirib. Bəzi
seçki məntəqələrində şəffaflığın
artırılması və hər hansı
saxtakarlığın qarşısının alınması
üçün vebkameralar quraşdırılıb. Qanunla
müəyyən olunmuş müddət ərzində
seçici siyahılarını təftiş etmək
mümkün olub. Mərkəzi Seçki Komissiyası
onların siyahısını öz vebsaytında da yerləşdirib
və seçicilər üçün telefon vasitəsilə
qaynar xətt yaradıb. Seçici siyahıları ilə
bağlı hər hansı ciddi problem yaranmayıb. MSK tərəfindən
prezidentliyə yeddi namizəd qeydə alınıb. Seçki
Məcəlləsinə edilən son düzəlişlərdən
sonra isə namizədlərin MSK-ya təqdim etməli
olduğu imzaların sayı 45 000-dən 40 000-ə
endirilib".
Seçki Məcəlləsinin
namizədlərə İctimai Televiziyada və dövlət tərəfindən
təsis olunan mətbuat orqanlarında pulsuz təbliğat
aparmaq imkanı verdiyi də xüsusi qeyd olunur. Belə bir
şəraitdə seçkilərin dinc mühitdə
keçməsi, 75 faizdən artıq seçicinin öz səsvermə
hüququndan istifadə etməsi, səsvermə prosesinin
standartlara cavab verməsi müsbət qiymətləndirilir.
Milli azlıqlar bərabər seçki hüququna
malikdir
Hesabatın milli
azlıqlar bölümündə isə qeyd edilir ki, bu qəbildən
olan insanlar Azərbaycan əhalisinin 10 faizini təşkil edir:
"Milli azlıqlar bərabər vətəndaşlıq və
seçki hüququna malikdir. Onların bəzilərinin
nümayəndələri isə indiki parlamentin
üzvüdür".
Seçkilərin
gedişini izləyən yerli müşahidəçilərlə
əlaqədar olaraq bildirilir ki, bu məqsədlə 21 mindən
artıq bitərəf şəxs qeydiyyata alınıb. Elə
bir o qədər də müxtəlif partiyaları təmsil
edən siyasi partiya üzvlərinin müşahidə məqsədilə
qeydiyyata düşdüyü vurğulanır. Hesabatın
"Seçki günü" adlanan hissəsində Beynəlxalq
Seçki Müşahidə Missiyasından olan müşahidəçilər
tərəfindən də yüksək seçici fəallığının
qeydə alındığı etiraf olunur: "Digər
müsbət məqam isə MSK-nın ilkin nəticələri
operatv şəkildə öz vebsaytında yerləşdirməsi
olub". O da bildirilir ki, səsvermə məntəqələrinin
89 faizinə baş çəkilib və Beynəlxalq Seçki
Müşahidə Missiyası tərəfindən hər
hansı ciddi prosedur pozuntusu qeydə alınmayıb. Məntəqələrin
94 faizində prosesin daha mükəmməl şəkildə təşkil
olunduğu hesabatda xüsusi yer alıb.
Beynəlxalq Seçki
Müşahidə Missiyasının səslərin
hesablanması prosesini izlədikləri və burada da ciddi qanun
pozuntularının olmadığı diqqətə
çatdırılır. Yüksək fəallıqla
müşahidə olunan seçki nəticəsində
Prezident İlham Əliyevin 88,73 faiz səs toplamaqla, digər rəqibləri
üzərində inamlı qələbə
çaldığı da bildirilir. Qeyd olunur ki, seçkidə
iştirak edən namizədlərdən heç biri
seçkidən sonra proseslə, səslərin hesablanması
ilə bağlı hər hansı şikayət etməyib və
qalib namizədi təbrik ediblər.
Hesabatın sonunda isə
Demokratik Təsisatlar və İnsan Hüquqları
Bürosunun Azərbaycan hakimiyyətinin və vətəndaş
cəmiyyəti qurumlarının ATƏT-in tələblərinə
uyğun şəkildə seçkilər keçirmək cəhdlərini
dəstəkləməyə daim hazır olduğu bildirilir.
Rasim BAYRAMOV
Azərbaycan.-2008.-18
dekabr.-S.1.